Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl
10-01-2016 21:14:03
bart84
Moderator
bart84
Ik hoop dat je de 14500 bedoelt en niet de 15400, want die rijdt alleen in t zomerseizoen.


Mvg. Bart
 

10-01-2016 22:09:13
279
279
3400 zijn er 3 dus blijven er nog 4 over voor de 14500.
is het al zeker dat die 4 alle diensten gaan doen in de 14500?
 

10-01-2016 23:00:41
Pim530
Pim530
Bedankt, Michiel!

Quote

Dat klinkt als integraal gezien er niet meer diensten zijn in die series, dus zowel de solo ICM4 als de DDZ8 uit de 14500 worden dan een vierdelige DDM1? Welk rekenwonder heeft dat bedacht?


Dat zal weinig met rekenwonders, maar vooral met praktische zaken als bevoegdheden te maken hebben, denk ik. Ik weet overigens niet hoe goed die DDZ8 en ICM4 nu aansluiten op de daadwerkelijke capaciteitsbehoefte in de 14500, maar ik kan me voorstellen dat die beide ook niet optimaal zijn.

Laatst bewerkt door Pim530 op 10-01-2016 23:02
 

10-01-2016 23:14:26
stefanvw14
stefanvw14
Momenteel zit er wel wat overcapaciteit in de 14500. Met name de 14527 is DDZ-6 wel een beetje veel en lang niet alle dagen zijn 8 bakken DDZ nodig in de 14523 en 14525.
Misschien dat in de 14500 meer op maatwerk gereden wordt.

Laatst bewerkt door stefanvw14 op 10-01-2016 23:15
 


10-01-2016 23:31:13
broek53
broek53
Ongetwijfeld. Het overslaan van Hoorn Kersenboogerd heeft de 14500 per trein minimaal eenderde van het aantal reizigers gekost; als ik eens een verdieping met slechts enkele mensen wil delen, neem ik de achterste bak van een 14500

Laatst bewerkt door broek53 op 10-01-2016 23:31
 

11-01-2016 12:44:09
abcde
abcde
Quote
DingeZ (wo 06 jan 2016 14:03:43 https://www.somda.nl/forum/16058/p564569/): De reactivering van DDM-1 is voor de periode 2016-2021 vanwege inbouw ERTMS bij overig materieel. Daarnaast is DDM-1 ook ouder en het schilderwerk daardoor meer aan vervanging toe.

Wat is de reden, dat DDM-1 wordt uitgekozen om nog ong. 5 jaar mee te gaan, en niet DD-AR ?
DDM-1 stamt uit midden jaren '80, DD-AR rond 1992/1993. Waarom wordt nu het oudste materieel uitgekozen om nog 5 jaar mee te gaan, en niet het jongste, wat inmiddels al div. maanden rond rijdt, al rijvaardig gemaakt is ?

Laatst bewerkt door abcde op 11-01-2016 12:49
 

11-01-2016 12:52:51
daniel81
daniel81
Ik ben geen ingewijde maar de volgende argumenten liggen voor de hand:
- DDAR rijdt al rond, dus als je het beschikbare materieelpark wil uitbreiden is het geen oplossing om DDAR langer te laten doorrijden. Dan moet je iets 'extra' doen, bijvoorbeeld DDM-1 opnieu in dienst stellen
- DDM-1 is in een dusdanige staat dat je die niet met wat klein oplapwerk de baan op kunt sturen (anders was dat al lang gedaan). Als je het dan toch al groots hebt aangepakt kun je ze net zo goed wat langer in dienst houden
- temeer daar je anders voor DDAR OOK een vergelijkbaar renovatietraject in zou moeten gaan om ze nog 5 jaar langer te kunnen laten rijden.

Kortom je spaart nu een grote revisie aan DDAR uit.
 

11-01-2016 12:56:02
thom
thom
Ik heb eigenlijk geen idee hoelang de inzet van DDAR'en bedoeld is ?  

11-01-2016 13:14:29
daniel81
daniel81
Grofweg is het volgens mij zo dat DDAR de periode tot de komst van SNG moet overbruggen (en in die rol feitelijk ICRm vervangt) terwijl DDM-1 bedoeld is om VIRM tbv revisie vrij te spelen  

11-01-2016 14:45:24
Pim530
Pim530
Ik meende hier steeds 2018 gelezen te hebben.  

11-01-2016 17:00:29
reisthijs
reisthijs
De komst van SNG is gepland in 2018

Laatst bewerkt door reisthijs op 11-01-2016 17:00
 

11-01-2016 19:59:31
mdj
mdj
Met de komst van SNG heb je er nog niets aan (staat zelfs in de weg!), pas wanneer het in dienst is... (En dat zou best 2019 kunnen zijn?)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

11-01-2016 21:43:47
Dead_Devil
Dead_Devil
Gezien het feit SNG een voor NS nieuwe trein is zal die het complete toelatings circus over zich heen krijgen. SLT heeft daar des tijds als ik het goed onthouden heb ruim 1 jaar over gedaan? (corrigeer me als ik fout zit) daarnaast is het ook maar hopen dat er niet al teveel kinderziektes inzitten zoals bij SLT.

DDM-1 is een welkome aanvulling en lekker historisch om al die oude meuk weer terug te zien komen.

Stiekem hoop ik dat ns ze daarna ook achter de hand houd voor als het weer gruwlijk mis mocht gaan door winterweer (slt en virm/ddz vallen dan massaal uit)
 

11-01-2016 21:46:29
MasterE
MasterE
De eerste stellen worden eind 2017 verwacht en zullen dus in 2018 instromen in de Drgl. Maar ik ga er vanuit dat DD-AR en DDM nog langer door zullen moeten omdat SGMm dan ook op zijn eind loopt (die rommel valt nu al uit elkaar ( de oudste stellen zijn ouder dan de jongste Mat '64)).


Mcn Asd
 

12-01-2016 08:05:08
sjaak72
sjaak72
Beetje offtopic. SGM wordt niet vervangen door de 60 stuks bestelde Flirts?  

12-01-2016 08:14:51
train85
train85
Nee.  

12-01-2016 19:15:04
timtrein
timtrein
De Flirt zijn om de vervoersgroei op te vangen (en een beetje lucht aan het bestaande park te geven a.g.v. allerlei trammelant en matig beleid)  

15-01-2016 23:07:43
broek53
broek53
De eerste DDM-1-stam 7202 gaat zondag naar Maastricht voor instructie (aan NT).  

17-01-2016 22:23:19
sfj
Discussie over het invoeren van DDM1 na reactivatie verplaatst naar https://www.somda.nl/forum/16881

De overbrenging vond hedenochtend onder aanvoer van de 1778 plaats. Stam 7202 is naar OB Mt gebracht.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-01-2016 15:08:12
rob46
rob46
VR sleepte vanmiddag stam 7208 vanaf de Holland Container Terminal (HCT),voorheen ACT in de Hrp naar de Aswpl.


57 jaar OV-fotografie.
 

18-01-2016 18:24:57
M-BASS
M-BASS
Heeft er iemand een idee hoeveel ddm-1 stammen er tegelijk in behandeling zijn in aswpl?  

18-01-2016 18:27:08
thom
thom
Volgens mij heeft men twee sporen ter beschikking van DDM-1, en was de stam die nu naar Maastricht is de try-out en komt de serie nu pas op gang.  

18-01-2016 18:53:26
rob46
rob46
De stammen 7201, 7203 en 7208 zijn nu bij/ in Aswpl.


57 jaar OV-fotografie.
 

18-01-2016 19:31:26
Rolffiej19
Rolffiej19
1 voor DDZ , 1 voor ICM en 3 voor de DDM


MCN ASD
 

22-02-2016 12:32:02
rob46
rob46
Vanmorgen werden 10 rtgn door VR gedriehoekt; Aswplz - Hrp - Aswplz.

Laatst bewerkt door rob46 op 22-02-2016 13:04


57 jaar OV-fotografie.
 

11-03-2016 00:49:32
broek53
broek53
DDM-1-nieuwtjes: in de Zaanstraat staat de stam met Bvk 101 proef te draaien met loc 1779. Aannemelijk wordt dit de opleidingsstam: op 4 april begint de machinistenopleiding (waar en in welke vorm, weet ik nog niet).
De drie Bvk's die naar Alstom in Antwerpen zouden gaan, gaan niet. Zal wel te lastig qua toelating zijn geweest... Alstom komt nu naar de Zaanstraat om de drie te completeren.
 

11-03-2016 07:09:35
VIRMm1
VIRMm1
Sterker nog, daar is men al mee bezig

Inmiddels zijn er ook een aantal plukbakken van hun deuren en rempanelen ontdaan.
 

11-03-2016 16:31:13
snowie
snowie
Raampanelen neem ik aan #tikfout  

11-03-2016 16:46:44
mvboetzela
mvboetzela
Dat denk ik niet. Rempanelen zijn ook een essentieel onderdeel. Hierop is de pneumatiek voor de remmen gemonteerd.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-03-2016 17:35:09
VIRMm1
VIRMm1
Een raampaneel bestaat niet.

Ik bedoel inderdaad rempaneel. Deze moeten gereviseerd worden in Nedtrain Componenten bedrijf, alleen is/was er nier genoeg wisselvoorraad.

Zelfde geldt voor de deuren.
 

11-03-2016 20:11:23
snowie
snowie
Duidelijk, iemand die niet technisch betrokken is met de DDM1 stellen zal niet zo snel weten dat er rempanelen bestaan  

21-03-2016 18:53:03
sfj
Vandaag zijn de testritten begonnen met de 7201 onder tractie van 1779. Er is een slag aswplz-gv gemaakt en as we speak een slag aswplz-amf.
Zoals ik al eerder meldde (zal in een od geweest zijn) is de 7201 met 1779 de eerste die weer op eigen kracht door Nederland rijdt !
Interieur is opgeknapt en samenstelling is 1779 6821 6616 6811 6901

Laatst bewerkt door sfj op 21-03-2016 18:58


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

21-03-2016 19:42:04
stefanvw14
stefanvw14
Is er iemand al zo snel geweest vandaag om foto's te maken. Ben toch wel benieuwd naar DDM-1 versie 2  

21-03-2016 19:46:07
sfj
Zien er intern en extern gewoon hetzelfde uit.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

21-03-2016 19:48:38
stefanvw14
stefanvw14
Dus de blauwe reclamebanen zijn er nog steeds? Die zouden toch weggaan en DDM-1 zou er ongeveer als DM'90 qua kleur worden?  

21-03-2016 20:52:44
sfj
Was toch al gemeld dat de schilderbeurt uitgesteld is? DDM is gewoon opgeknapt en technisch zijn er een paar wijzigingen zoals het uitschakelen van de locloze parkeerstand. Volgens mij is dat hier al besproken.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

21-03-2016 21:16:21
stefanvw14
stefanvw14
Dan kan ik dat gemist hebben, mijn excuus hiervoor.  

22-03-2016 00:50:43
thom
thom
Quote
sfj (ma 21 mrt 2016 19:46:07 https://www.somda.nl/forum/16058/p572172/): Zien er intern en extern gewoon hetzelfde uit.

Niet helemaal maar dat zal misschien niet zo snel opgevallen zijn, in een deel van het interieur heeft men de wanden voorzien van een verflaag om het geheel wat moderner over te doen komen.
 

22-03-2016 11:12:14
frenque
frenque
vandaag (dinsdag) is de stam 7201 in Alkmaar geweest.

enkele foto's hiervan vond ik op sociale media.

https://twitter.com/Steelwheelz/status/712211997027344384
https://twitter.com/Steelwheelz/status/711997761617534977
Rode bankjes!
https://twitter.com/Steelwheelz/status/711998414754586625
https://twitter.com/Steelwheelz/status/711998414754586625
 

22-03-2016 12:08:00
jordy94
jordy94
Zag er altijd al beter uit dan DDAR %08%  

22-03-2016 13:46:38
bacr
bacr
Zou er bijna nostaligsche gevoelens van krijgen %02%  

22-03-2016 15:21:44
Pim530
Pim530
De eerste klas kussens waren toch zo slecht dat die wel vervangen moesten worden?  

22-03-2016 15:35:27
Daan!
Daan!
Gaat ook nog gebeuren.  

23-03-2016 16:40:06
broek53
broek53
De eerste twee stamen zijn alleen technisch opgeknapt. Vanaf de derde stam vindt ook de beloofde forse interieurwijziging (verbetering?) plaats, zo is mij beloofd
En de eerste twee worden uiteraard later ook nog behandeld.
 

23-03-2016 18:18:01
Kosk96
Kosk96
Ook de buitenkant?  

23-03-2016 18:35:54
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik zou zeggen, lees het even terug, dat is hier al heel duidelijk besproken. %03%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

23-03-2016 23:32:08
alle46
alle46
Ook al eens eerder besproken:
Het gaat hier om kennis delen, niet wie het slimste jongetje van de klas is.

Laatst bewerkt door moderator op 24-03-2016 06:48, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

24-03-2016 05:39:41
dlm4yjp
dlm4yjp
Prima, ik lees graag iedere dag 4x dezelfde vraag... %09%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

24-03-2016 09:30:54
hellfire
hellfire
Maar er geïrriteerd op reageren voorkomt niet dat je vier keer dezelfde vraag moet lezen. Een beetje behulpzaamheid is niet verboden. Ik zal het even voordoen:

Nee, de buitenkant niet. Als je even terugleest, kan je daar alle details over vinden.
 

24-03-2016 09:41:06
moderator
Moderator
moderator
En na deze wijze woorden gaan we weer verder met de ontwikkelingen rond DDM-1.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

24-03-2016 17:02:22
rob46
rob46
Stam 7202+1778 komt één der dagen retour uit Ob Mt naar Aswpl en wordt gereedgemaakt voor rijdende instructie.


57 jaar OV-fotografie.
 

24-03-2016 17:20:54
daniel81
daniel81
Wordt er nog steeds uitgegaan van inzet vanaf september of is dat inmiddels vervroegd?  

24-03-2016 18:27:25
broek53
broek53
September it is.  

24-03-2016 23:58:59
sfj
Quote
rob46 (do 24 mrt 2016 17:02:22 https://www.somda.nl/forum/16058/p572561/): Stam 7202+1778 komt één der dagen retour uit Ob Mt naar Aswpl en wordt gereedgemaakt voor rijdende instructie.

Als het goed is vanavond gebeurd als trein 89212, gesleept door de 1745. De gps van de 1778 is in Mt blijven plakken dus het zou me niet verbazen als de loc niet meegekomen is. Rond Amsterdam bivakkeren momenteel sowieso de DDM-geschikte 1744/1758/1770 dus die zouden er ook voor gezet kunnen worden.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 


25-03-2016 00:17:36
thom
thom
1778 meld zich inderdaad in de loods Mt binnen, maar als laatste melding om 19:41 dus die zal wel stroomloos zijn

Laatst bewerkt door thom op 25-03-2016 00:29
 

25-03-2016 01:04:14
sfj
Nfl te Asd meldt dat de 1778 toch wel meegekomen is.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

25-03-2016 09:50:43
rob46
rob46
Quote
sfj (do 24 mrt 2016 23:58:59 https://www.somda.nl/forum/16058/p572619/):
Quote
rob46 (do 24 mrt 2016 17:02:22 https://www.somda.nl/forum/16058/p572561/): Stam 7202+1778 komt één der dagen retour uit Ob Mt naar Aswpl en wordt gereedgemaakt voor rijdende instructie.

Rond Amsterdam bivakkeren momenteel sowieso de DDM-geschikte 1744/1758/1770 dus die zouden er ook voor gezet kunnen worden.
1744 is bij NSI ingedeeld en niet voor DDM1 beschikbaar.


57 jaar OV-fotografie.
 

25-03-2016 10:13:06
frenque
frenque
Op deze foto van Bert Hollander is te zien dat de 1778 is meegekomen tijdens het transport van stam 7202 met 1745.
https://www.flickr.com/photos/berthollander/25924645372
Wegens gebrek aan bevoegde machinisten moest de tweede loc ervoor, wat een leuk plaatje opleverde. Na een korte machinistenwissel kreeg de trein alweer veilig en werd de rit door de regen afgemaakt naar de Zaanstraat.
 

25-03-2016 19:16:28
rob46
rob46
Rond 18.30 vertrok stam 7201+1779 vanuit Aswplz voor nawerk naar het Ob Mt.


57 jaar OV-fotografie.
 

25-03-2016 22:16:37
thom
thom
Quote
frenque (vr 25 mrt 2016 10:13:06 https://www.somda.nl/forum/16058/p572647/): Op deze foto van Bert Hollander is te zien dat de 1778 is meegekomen tijdens het transport van stam 7202 met 1745.
https://www.flickr.com/photos/berthollander/25924645372
Wegens gebrek aan bevoegde machinisten moest de tweede loc ervoor, wat een leuk plaatje opleverde. Na een korte machinistenwissel kreeg de trein alweer veilig en werd de rit door de regen afgemaakt naar de Zaanstraat.

Dus als ik het goed begrijp dan zetten we een 1700 voor een 1700 omdat de Mcn geen bekendheid heeft op de 1700 die eral voor stond... ?

Laatst bewerkt door thom op 25-03-2016 22:17
 

25-03-2016 22:18:54
aarclay
aarclay
Volgens mij is er speciale bekendheid nodig als er een DDM-1 achterhangt. Vast weer de regelementen waar men vroeger geen last van had.

Het zal naar mijn idee niet veel verschillen met een DD-AR erachter. Dus zou een DD-AR bevoegde mcn hiermee mogen rijden?

Laatst bewerkt door aarclay op 25-03-2016 22:20


Choo choo.....
 

25-03-2016 22:32:09
thom
thom
De opmerking 'weinig verschil tussen DDAR en DDM1' geeft wel aan dat je het eigenlijk niet weet

Het grootste verschil tussen beide is namelijk dat een DDAR Elektro-Pneumatisch remt, en een DDM1 alleen louter Pneumatisch...

En laat het nou zo zijn dat als je met een solo 1700 wat gaat slepen, het gesleepte materieel ook alleen nog maar pneumatisch remt....
 

25-03-2016 22:57:54
AgentX
AgentX
Maar kun je dan de DDM1-1700 voorop niet gewoon in "sleepmodus" zetten (lees: op dezelfde manier laten rijden als de 1700 die ervoor werd geplaatst)?  

25-03-2016 23:00:54
jor[D]1
jor[D]1
Even andersom denkend? Kan het niet zo zijn dat er maar 1 mcn voor de 1700 was en ze de losse lok dus met de ddm stam hebben meegestuurd?  

25-03-2016 23:13:14
thom
thom
Quote
AgentX (vr 25 mrt 2016 22:57:54 https://www.somda.nl/forum/16058/p572753/): Maar kun je dan de DDM1-1700 voorop niet gewoon in "sleepmodus" zetten (lees: op dezelfde manier laten rijden als de 1700 die ervoor werd geplaatst)?

Volgens mij bereik je dat al door simpelweg de stuurstroomstekker eruit te trekken, maar buiten dat, het maakt volgens mij geen fluit uit of je een solitaire lok bediend of een stam DDM1...

Laatst bewerkt door thom op 25-03-2016 23:15
 

25-03-2016 23:18:09
timtrein
timtrein
Op papier wel...  

25-03-2016 23:25:37
treinfan
treinfan
Het enige verschil dat ik zo snel kan bedenken is dat je geen werkende groen lamp hebt met een extra Loc ervoor  

26-03-2016 16:57:06
sfj
Vanmiddag heeft stam 7202 met loc 1778 een eerste testrit Zaanstraat-Den Haag HS v.v. op eigen kracht gemaakt.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

28-03-2016 14:01:36
Damian
Damian
Quote
Vloktech (ma 28 mrt 2016 13:34:06 https://www.somda.nl/forum/16058/p573005/): Misschien wel simpelweg geen deurvergrendeling? Dat was in die tijd heel normaal.


DDM heeft altijd deurvergrendeling gehad.
 

31-03-2016 18:27:37
moderator
Moderator
moderator
Discussie over deursluiting afgesplitst en samengevoegd met al bestaand topic daarover: https://www.somda.nl/forum/10056/Deursluiting+bij+getrokken+rijtuigen/  

12-04-2016 01:02:25
traxx2016
traxx2016
Kan iemand me vertellen wat de samenstelling word van de 4 delige DDM-1? b.v. BvK,ABv,Bv,Bv?  

12-04-2016 01:28:43
bart84
Moderator
bart84
De 7202 is samengesteld met:
Bvk 26-37 102
Bv 26-37 408
ABv 26-37 673
Bv 26-37 413
Loc 1700 (1779 zit in stam 7201)

Beetje Google gebruiken en de Railwiki doorlezen kan geen kwaad

Laatst bewerkt door bart84 op 12-04-2016 08:11, reden: Verkeerde lok bij de stam


Mvg. Bart
 

12-04-2016 07:37:12
KmNS1
KmNS1
Kleine denkfout. Op 09-04 zag ik in Hlm loc 1779 met een vierdelige DDM-1 geen dienst. Waarvan de Bvk de 6901 was. Dus stam 7201.  

12-04-2016 11:29:09
M-BASS
M-BASS
Quote
bart84 (di 12 apr 2016 01:28:43 https://www.somda.nl/forum/16058/p574770/): De 7202 is samengesteld met:
Bvk 26-37 102
Bv 26-37 408
ABv 26-37 673
Bv 26-37 413
Loc 1700 (1779 zit in stam 7201)

Beetje Google gebruiken en de Railwiki doorlezen kan geen kwaad


loc aan stam 7202 is 1778 (staat een beetje naar boven).
 

14-04-2016 13:14:12
sfj
De 7201 met 1779 is voor een locwissel naar Mt geweest vanwege olielekkage. De 1779 is in Maastricht achter gebleven. De stam rijdt nu weer op eigen kracht met loc 1768 naar Haarlem voor het hervatten van het instructieprogramma.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

16-04-2016 13:14:35
110573
110573
Heb ik iets gemist, of is dit de ABv 618 die in Blerick staat? https://www.flickr.com/photos/41496099@N06/25770205110/in/dateposted/  

16-04-2016 13:20:24
rob46
rob46
Blijkbaar...:https://m.flickr.com/#/photos/rob46/23478287332/


57 jaar OV-fotografie.
 

16-04-2016 18:41:38
thom
thom
Onmiskenbaar de museum ABv, meer bakken DDM-1 staan daar niet

Laatst bewerkt door thom op 16-04-2016 18:43
 

28-04-2016 15:45:15
moderator
Moderator
moderator
Op verzoek van gebruiker aantal berichten verwijderd.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

28-04-2016 16:04:56
broek53
broek53
Jammer, dan neem ik het maar over. Het ligt op het moment in de bedoeling om de stammen die gereed zullen komen, niet op te slaan tot ze in september allemaal in dienst moeten komen. Het is daarom goed denkbaar dat in de loop van juni de eerste stam(men) in dienst komen, via Dagplan. Op hetzelfde gebied waar ze in septemebr komen te rijden: de 14500 en de 3400 (inclusief strandvervoer). Dat lijkt mij op zichzelf nog wel een hele toer met het oog op de materieelbekendheid bij de machinisten, maar misschien gaat die opleiding sneller dan ik denk.  

10-05-2016 09:37:01
rob46
rob46
Op 7 mei startte stam 7208+1768 haar eerste testritten. Op papier is de samenstelling van stam 7208: 6908+6807+6622+6816+loc. Misschien dat spotjes dit kunnen bevestigen.


57 jaar OV-fotografie.
 

10-05-2016 09:57:19
sfj
Eerste rit was op 4 mei Aswpln-Gv v.v., gevolgd door 7 mei Aswplz-Gn v.v. De stam is gisteren naar Hlm gegaan en is op het instructiespoor 11 bij de brug geplaatst. volgens mij klopt de samenstelling.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

10-05-2016 10:53:34
Daan!
Daan!
Quote
rob46 (di 10 mei 2016 09:37:01 https://www.somda.nl/forum/16058/p577772/): Op 7 mei startte stam 7208+1768 haar eerste testritten. Op papier is de samenstelling van stam 7208: 6908+6807+6622+6816+loc. Misschien dat spotjes dit kunnen bevestigen.


Ik reed er om 10.51 langs en kan deze samenstelling bevestigen
 

20-05-2016 15:14:41
sfj
Op de Zaanstraat is inmiddels de vierde stam 7206 'Arend' gereed met loc 1760. Deze zal spoedig zijn eerste proefrit rijden.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

20-05-2016 15:35:10
rob46
rob46
Op papier is de samenstelling van stam 7206: 6906+6825+6626+6835+loc.


57 jaar OV-fotografie.
 

21-05-2016 14:55:31
rob46
rob46
Quote
sfj (vr 20 mei 2016 15:14:41 https://www.somda.nl/forum/16058/p578920/): Op de Zaanstraat is inmiddels de vierde stam 7206 'Arend' gereed met loc 1760. Deze zal spoedig zijn eerste proefrit rijden.
Stam 7206 is de vijfde stam, de vierde stam is hier nooit gemuteerd; 7203+1751 zou vandaag een eerste testrit rijden naar Gv

Laatst bewerkt door rob46 op 21-05-2016 15:16


57 jaar OV-fotografie.
 

25-05-2016 12:22:40
rob46
rob46
Quote
rob46 (vr 20 mei 2016 15:35:10 https://www.somda.nl/forum/16058/p578921/): Op papier is de samenstelling van stam 7206: 6906+6825+6626+6835+loc.
Er is blijkbaar met de rijtuigen van stam 7206 geschoven, volgens spot 1760+6822+6628+6825+6906.

Laatst bewerkt door rob46 op 12-06-2016 11:19


57 jaar OV-fotografie.
 

08-06-2016 16:41:30
sfj
Vanmiddag bracht Volkerrail 203-1 een viertal ddm ABv's van Nm naar Aswplz. Betreft 6623, 6627. Voorste en achterste niet leesbaar, voorste had aanrijdingsschade.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

08-06-2016 17:17:59
PimTH
PimTH
Aldus een foto is de 6632 de overige.  

08-06-2016 17:25:56
rob46
rob46
Achtereenvolgens plukrijtuigen: 6633 (schade), 6623, 6632 en 6627: https://www.flickr.com/photos/rob46/26934288383/in/dateposted-public/

Laatst bewerkt door rob46 op 09-06-2016 12:39


57 jaar OV-fotografie.
 

08-06-2016 20:35:46
AJT
AJT
Wanneer komt DDM-1 weer in dienst?
Iemand sprak over volgende week

Laatst bewerkt door AJT op 08-06-2016 20:36
 

08-06-2016 20:38:08
PimTH
PimTH
Als je iets terugleest:
Quote
broek53 (do 28 apr 2016 16:04:56 https://www.somda.nl/forum/16058/p576529/): Jammer, dan neem ik het maar over. Het ligt op het moment in de bedoeling om de stammen die gereed zullen komen, niet op te slaan tot ze in september allemaal in dienst moeten komen. Het is daarom goed denkbaar dat in de loop van juni de eerste stam(men) in dienst komen, via Dagplan. Op hetzelfde gebied waar ze in septemebr komen te rijden: de 14500 en de 3400 (inclusief strandvervoer). Dat lijkt mij op zichzelf nog wel een hele toer met het oog op de materieelbekendheid bij de machinisten, maar misschien gaat die opleiding sneller dan ik denk.
 

08-06-2016 21:08:52
AJT
AJT
Dat had ik dan ook in mijn achterhoofd  

09-06-2016 05:48:12
lex_t
lex_t
En het interieur en uiterlijk blijft zo?  

09-06-2016 05:57:35
Daan!
Daan!
Interieur zeker niet. Tenminste de bekleding van de eerste klas wordt aangepast.  

09-06-2016 18:48:35
rob46
rob46
Vandaag reed de zesde opgeknapte stam haar eerste testrit Aswplz - Gv: 7204+1774. De stam raakte echter bij Hg defect en werd door NSI 1746 afgesleept. Bvk 6904 is één van de drie Bvk's die door Alstom is gecompleteerd.

Laatst bewerkt door rob46 op 09-06-2016 19:00


57 jaar OV-fotografie.
 

10-06-2016 18:59:09
Mat64Rens
Mat64Rens
Tweede klas blijft gewoon rood.  

10-06-2016 19:09:02
Daan!
Daan!
Vraag me ook af of het niet goedkoper was geweest oude DD-AR banken in de eerste klas DDM-1 te plaatsen. Of is dat geen kwestie van in en uit elkaar schroeven?  

11-06-2016 01:15:53
110573
110573
Die banken zijn er niet denk ik. Alle goede ABv's zijn in gebruik.  

11-06-2016 06:14:42
martijn
martijn
Denk dat Daan de banken uit de tot DDZ-verbouwde rijtuigen bedoelt.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl