Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |
10-01-2016 21:14:03 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Ik hoop dat je de 14500 bedoelt en niet de 15400, want die rijdt alleen in t zomerseizoen. Mvg. Bart |
10-01-2016 22:09:13 | ||
---|---|---|
279
|
3400 zijn er 3 dus blijven er nog 4 over voor de 14500. is het al zeker dat die 4 alle diensten gaan doen in de 14500? |
10-01-2016 23:00:41 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Bedankt, Michiel!Quote Dat zal weinig met rekenwonders, maar vooral met praktische zaken als bevoegdheden te maken hebben, denk ik. Ik weet overigens niet hoe goed die DDZ8 en ICM4 nu aansluiten op de daadwerkelijke capaciteitsbehoefte in de 14500, maar ik kan me voorstellen dat die beide ook niet optimaal zijn. Laatst bewerkt door Pim530 op 10-01-2016 23:02 |
10-01-2016 23:14:26 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Momenteel zit er wel wat overcapaciteit in de 14500. Met name de 14527 is DDZ-6 wel een beetje veel en lang niet alle dagen zijn 8 bakken DDZ nodig in de 14523 en 14525. Misschien dat in de 14500 meer op maatwerk gereden wordt. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 10-01-2016 23:15 |
10-01-2016 23:31:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ongetwijfeld. Het overslaan van Hoorn Kersenboogerd heeft de 14500 per trein minimaal eenderde van het aantal reizigers gekost; als ik eens een verdieping met slechts enkele mensen wil delen, neem ik de achterste bak van een 14500 Laatst bewerkt door broek53 op 10-01-2016 23:31 |
11-01-2016 12:44:09 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Wat is de reden, dat DDM-1 wordt uitgekozen om nog ong. 5 jaar mee te gaan, en niet DD-AR ? DDM-1 stamt uit midden jaren '80, DD-AR rond 1992/1993. Waarom wordt nu het oudste materieel uitgekozen om nog 5 jaar mee te gaan, en niet het jongste, wat inmiddels al div. maanden rond rijdt, al rijvaardig gemaakt is ? Laatst bewerkt door abcde op 11-01-2016 12:49 |
11-01-2016 12:52:51 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ik ben geen ingewijde maar de volgende argumenten liggen voor de hand: - DDAR rijdt al rond, dus als je het beschikbare materieelpark wil uitbreiden is het geen oplossing om DDAR langer te laten doorrijden. Dan moet je iets 'extra' doen, bijvoorbeeld DDM-1 opnieu in dienst stellen - DDM-1 is in een dusdanige staat dat je die niet met wat klein oplapwerk de baan op kunt sturen (anders was dat al lang gedaan). Als je het dan toch al groots hebt aangepakt kun je ze net zo goed wat langer in dienst houden - temeer daar je anders voor DDAR OOK een vergelijkbaar renovatietraject in zou moeten gaan om ze nog 5 jaar langer te kunnen laten rijden. Kortom je spaart nu een grote revisie aan DDAR uit. |
11-01-2016 12:56:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik heb eigenlijk geen idee hoelang de inzet van DDAR'en bedoeld is ? |
11-01-2016 13:14:29 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Grofweg is het volgens mij zo dat DDAR de periode tot de komst van SNG moet overbruggen (en in die rol feitelijk ICRm vervangt) terwijl DDM-1 bedoeld is om VIRM tbv revisie vrij te spelen |
11-01-2016 14:45:24 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik meende hier steeds 2018 gelezen te hebben. |
11-01-2016 17:00:29 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
De komst van SNG is gepland in 2018 Laatst bewerkt door reisthijs op 11-01-2016 17:00 |
11-01-2016 19:59:31 | ||
---|---|---|
mdj
|
Met de komst van SNG heb je er nog niets aan (staat zelfs in de weg!), pas wanneer het in dienst is... (En dat zou best 2019 kunnen zijn?) Bij twijfel: gebruik beton. |
11-01-2016 21:43:47 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Gezien het feit SNG een voor NS nieuwe trein is zal die het complete toelatings circus over zich heen krijgen. SLT heeft daar des tijds als ik het goed onthouden heb ruim 1 jaar over gedaan? (corrigeer me als ik fout zit) daarnaast is het ook maar hopen dat er niet al teveel kinderziektes inzitten zoals bij SLT. DDM-1 is een welkome aanvulling en lekker historisch om al die oude meuk weer terug te zien komen. Stiekem hoop ik dat ns ze daarna ook achter de hand houd voor als het weer gruwlijk mis mocht gaan door winterweer (slt en virm/ddz vallen dan massaal uit) |
11-01-2016 21:46:29 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De eerste stellen worden eind 2017 verwacht en zullen dus in 2018 instromen in de Drgl. Maar ik ga er vanuit dat DD-AR en DDM nog langer door zullen moeten omdat SGMm dan ook op zijn eind loopt (die rommel valt nu al uit elkaar ( de oudste stellen zijn ouder dan de jongste Mat '64)). Mcn Asd |
12-01-2016 08:05:08 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Beetje offtopic. SGM wordt niet vervangen door de 60 stuks bestelde Flirts? |
12-01-2016 08:14:51 | ||
---|---|---|
train85
|
Nee. |
12-01-2016 19:15:04 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De Flirt zijn om de vervoersgroei op te vangen (en een beetje lucht aan het bestaande park te geven a.g.v. allerlei trammelant en matig beleid) |
15-01-2016 23:07:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
De eerste DDM-1-stam 7202 gaat zondag naar Maastricht voor instructie (aan NT). |
17-01-2016 22:23:19 | ||
---|---|---|
sfj
|
Discussie over het invoeren van DDM1 na reactivatie verplaatst naar https://www.somda.nl/forum/16881 De overbrenging vond hedenochtend onder aanvoer van de 1778 plaats. Stam 7202 is naar OB Mt gebracht. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
18-01-2016 15:08:12 | ||
---|---|---|
rob46
|
VR sleepte vanmiddag stam 7208 vanaf de Holland Container Terminal (HCT),voorheen ACT in de Hrp naar de Aswpl. 57 jaar OV-fotografie. |
18-01-2016 18:24:57 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Heeft er iemand een idee hoeveel ddm-1 stammen er tegelijk in behandeling zijn in aswpl? |
18-01-2016 18:27:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij heeft men twee sporen ter beschikking van DDM-1, en was de stam die nu naar Maastricht is de try-out en komt de serie nu pas op gang. |
18-01-2016 18:53:26 | ||
---|---|---|
rob46
|
De stammen 7201, 7203 en 7208 zijn nu bij/ in Aswpl. 57 jaar OV-fotografie. |
18-01-2016 19:31:26 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
1 voor DDZ , 1 voor ICM en 3 voor de DDM MCN ASD |
22-02-2016 12:32:02 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vanmorgen werden 10 rtgn door VR gedriehoekt; Aswplz - Hrp - Aswplz. Laatst bewerkt door rob46 op 22-02-2016 13:04 57 jaar OV-fotografie. |
11-03-2016 00:49:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
DDM-1-nieuwtjes: in de Zaanstraat staat de stam met Bvk 101 proef te draaien met loc 1779. Aannemelijk wordt dit de opleidingsstam: op 4 april begint de machinistenopleiding (waar en in welke vorm, weet ik nog niet). De drie Bvk's die naar Alstom in Antwerpen zouden gaan, gaan niet. Zal wel te lastig qua toelating zijn geweest... Alstom komt nu naar de Zaanstraat om de drie te completeren. |
11-03-2016 07:09:35 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Sterker nog, daar is men al mee bezig Inmiddels zijn er ook een aantal plukbakken van hun deuren en rempanelen ontdaan. |
11-03-2016 16:31:13 | ||
---|---|---|
snowie
|
Raampanelen neem ik aan #tikfout |
11-03-2016 16:46:44 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Dat denk ik niet. Rempanelen zijn ook een essentieel onderdeel. Hierop is de pneumatiek voor de remmen gemonteerd. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-03-2016 17:35:09 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Een raampaneel bestaat niet. Ik bedoel inderdaad rempaneel. Deze moeten gereviseerd worden in Nedtrain Componenten bedrijf, alleen is/was er nier genoeg wisselvoorraad. Zelfde geldt voor de deuren. |
11-03-2016 20:11:23 | ||
---|---|---|
snowie
|
Duidelijk, iemand die niet technisch betrokken is met de DDM1 stellen zal niet zo snel weten dat er rempanelen bestaan |
21-03-2016 18:53:03 | ||
---|---|---|
sfj
|
Vandaag zijn de testritten begonnen met de 7201 onder tractie van 1779. Er is een slag aswplz-gv gemaakt en as we speak een slag aswplz-amf. Zoals ik al eerder meldde (zal in een od geweest zijn) is de 7201 met 1779 de eerste die weer op eigen kracht door Nederland rijdt ! Interieur is opgeknapt en samenstelling is 1779 6821 6616 6811 6901 Laatst bewerkt door sfj op 21-03-2016 18:58 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-03-2016 19:42:04 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Is er iemand al zo snel geweest vandaag om foto's te maken. Ben toch wel benieuwd naar DDM-1 versie 2 |
21-03-2016 19:46:07 | ||
---|---|---|
sfj
|
Zien er intern en extern gewoon hetzelfde uit. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-03-2016 19:48:38 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Dus de blauwe reclamebanen zijn er nog steeds? Die zouden toch weggaan en DDM-1 zou er ongeveer als DM'90 qua kleur worden? |
21-03-2016 20:52:44 | ||
---|---|---|
sfj
|
Was toch al gemeld dat de schilderbeurt uitgesteld is? DDM is gewoon opgeknapt en technisch zijn er een paar wijzigingen zoals het uitschakelen van de locloze parkeerstand. Volgens mij is dat hier al besproken. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-03-2016 21:16:21 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Dan kan ik dat gemist hebben, mijn excuus hiervoor. |
22-03-2016 00:50:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Niet helemaal maar dat zal misschien niet zo snel opgevallen zijn, in een deel van het interieur heeft men de wanden voorzien van een verflaag om het geheel wat moderner over te doen komen. |
22-03-2016 11:12:14 | ||
---|---|---|
frenque
|
vandaag (dinsdag) is de stam 7201 in Alkmaar geweest. enkele foto's hiervan vond ik op sociale media. https://twitter.com/Steelwheelz/status/712211997027344384 https://twitter.com/Steelwheelz/status/711997761617534977 Rode bankjes! https://twitter.com/Steelwheelz/status/711998414754586625 https://twitter.com/Steelwheelz/status/711998414754586625 |
22-03-2016 12:08:00 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Zag er altijd al beter uit dan DDAR %08% |
22-03-2016 13:46:38 | ||
---|---|---|
bacr
|
Zou er bijna nostaligsche gevoelens van krijgen %02% |
22-03-2016 15:21:44 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De eerste klas kussens waren toch zo slecht dat die wel vervangen moesten worden? |
22-03-2016 15:35:27 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Gaat ook nog gebeuren. |
23-03-2016 16:40:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
De eerste twee stamen zijn alleen technisch opgeknapt. Vanaf de derde stam vindt ook de beloofde forse interieurwijziging (verbetering?) plaats, zo is mij beloofd En de eerste twee worden uiteraard later ook nog behandeld. |
23-03-2016 18:18:01 | ||
---|---|---|
Kosk96
|
Ook de buitenkant? |
23-03-2016 18:35:54 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ik zou zeggen, lees het even terug, dat is hier al heel duidelijk besproken. %03% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
23-03-2016 23:32:08 | ||
---|---|---|
alle46
|
Ook al eens eerder besproken: Het gaat hier om kennis delen, niet wie het slimste jongetje van de klas is. Laatst bewerkt door moderator op 24-03-2016 06:48, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
24-03-2016 05:39:41 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Prima, ik lees graag iedere dag 4x dezelfde vraag... %09% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
24-03-2016 09:30:54 | ||
---|---|---|
hellfire
|
Maar er geïrriteerd op reageren voorkomt niet dat je vier keer dezelfde vraag moet lezen. Een beetje behulpzaamheid is niet verboden. Ik zal het even voordoen: Nee, de buitenkant niet. Als je even terugleest, kan je daar alle details over vinden. |
24-03-2016 09:41:06 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
En na deze wijze woorden gaan we weer verder met de ontwikkelingen rond DDM-1. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
24-03-2016 17:02:22 | ||
---|---|---|
rob46
|
Stam 7202+1778 komt één der dagen retour uit Ob Mt naar Aswpl en wordt gereedgemaakt voor rijdende instructie. 57 jaar OV-fotografie. |
24-03-2016 17:20:54 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wordt er nog steeds uitgegaan van inzet vanaf september of is dat inmiddels vervroegd? |
24-03-2016 18:27:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
September it is. |
24-03-2016 23:58:59 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Als het goed is vanavond gebeurd als trein 89212, gesleept door de 1745. De gps van de 1778 is in Mt blijven plakken dus het zou me niet verbazen als de loc niet meegekomen is. Rond Amsterdam bivakkeren momenteel sowieso de DDM-geschikte 1744/1758/1770 dus die zouden er ook voor gezet kunnen worden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-03-2016 00:17:36 | ||
---|---|---|
thom
|
1778 meld zich inderdaad in de loods Mt binnen, maar als laatste melding om 19:41 dus die zal wel stroomloos zijn Laatst bewerkt door thom op 25-03-2016 00:29 |
25-03-2016 01:04:14 | ||
---|---|---|
sfj
|
Nfl te Asd meldt dat de 1778 toch wel meegekomen is. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-03-2016 09:50:43 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quote1744 is bij NSI ingedeeld en niet voor DDM1 beschikbaar. 57 jaar OV-fotografie. |
25-03-2016 10:13:06 | ||
---|---|---|
frenque
|
Op deze foto van Bert Hollander is te zien dat de 1778 is meegekomen tijdens het transport van stam 7202 met 1745. https://www.flickr.com/photos/berthollander/25924645372 Wegens gebrek aan bevoegde machinisten moest de tweede loc ervoor, wat een leuk plaatje opleverde. Na een korte machinistenwissel kreeg de trein alweer veilig en werd de rit door de regen afgemaakt naar de Zaanstraat. |
25-03-2016 19:16:28 | ||
---|---|---|
rob46
|
Rond 18.30 vertrok stam 7201+1779 vanuit Aswplz voor nawerk naar het Ob Mt. 57 jaar OV-fotografie. |
25-03-2016 22:16:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dus als ik het goed begrijp dan zetten we een 1700 voor een 1700 omdat de Mcn geen bekendheid heeft op de 1700 die eral voor stond... ? Laatst bewerkt door thom op 25-03-2016 22:17 |
25-03-2016 22:18:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens mij is er speciale bekendheid nodig als er een DDM-1 achterhangt. Vast weer de regelementen waar men vroeger geen last van had. Het zal naar mijn idee niet veel verschillen met een DD-AR erachter. Dus zou een DD-AR bevoegde mcn hiermee mogen rijden? Laatst bewerkt door aarclay op 25-03-2016 22:20 Choo choo..... |
25-03-2016 22:32:09 | ||
---|---|---|
thom
|
De opmerking 'weinig verschil tussen DDAR en DDM1' geeft wel aan dat je het eigenlijk niet weet Het grootste verschil tussen beide is namelijk dat een DDAR Elektro-Pneumatisch remt, en een DDM1 alleen louter Pneumatisch... En laat het nou zo zijn dat als je met een solo 1700 wat gaat slepen, het gesleepte materieel ook alleen nog maar pneumatisch remt.... |
25-03-2016 22:57:54 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Maar kun je dan de DDM1-1700 voorop niet gewoon in "sleepmodus" zetten (lees: op dezelfde manier laten rijden als de 1700 die ervoor werd geplaatst)? |
25-03-2016 23:00:54 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Even andersom denkend? Kan het niet zo zijn dat er maar 1 mcn voor de 1700 was en ze de losse lok dus met de ddm stam hebben meegestuurd? |
25-03-2016 23:13:14 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Volgens mij bereik je dat al door simpelweg de stuurstroomstekker eruit te trekken, maar buiten dat, het maakt volgens mij geen fluit uit of je een solitaire lok bediend of een stam DDM1... Laatst bewerkt door thom op 25-03-2016 23:15 |
25-03-2016 23:18:09 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Op papier wel... |
25-03-2016 23:25:37 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Het enige verschil dat ik zo snel kan bedenken is dat je geen werkende groen lamp hebt met een extra Loc ervoor |
26-03-2016 16:57:06 | ||
---|---|---|
sfj
|
Vanmiddag heeft stam 7202 met loc 1778 een eerste testrit Zaanstraat-Den Haag HS v.v. op eigen kracht gemaakt. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
28-03-2016 14:01:36 | ||
---|---|---|
Damian
|
Quote DDM heeft altijd deurvergrendeling gehad. |
31-03-2016 18:27:37 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Discussie over deursluiting afgesplitst en samengevoegd met al bestaand topic daarover: https://www.somda.nl/forum/10056/Deursluiting+bij+getrokken+rijtuigen/ |
12-04-2016 01:02:25 | ||
---|---|---|
traxx2016
|
Kan iemand me vertellen wat de samenstelling word van de 4 delige DDM-1? b.v. BvK,ABv,Bv,Bv? |
12-04-2016 01:28:43 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
De 7202 is samengesteld met: Bvk 26-37 102 Bv 26-37 408 ABv 26-37 673 Bv 26-37 413 Loc 1700 (1779 zit in stam 7201) Beetje Google gebruiken en de Railwiki doorlezen kan geen kwaad Laatst bewerkt door bart84 op 12-04-2016 08:11, reden: Verkeerde lok bij de stam Mvg. Bart |
12-04-2016 07:37:12 | ||
---|---|---|
KmNS1
|
Kleine denkfout. Op 09-04 zag ik in Hlm loc 1779 met een vierdelige DDM-1 geen dienst. Waarvan de Bvk de 6901 was. Dus stam 7201. |
12-04-2016 11:29:09 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote loc aan stam 7202 is 1778 (staat een beetje naar boven). |
14-04-2016 13:14:12 | ||
---|---|---|
sfj
|
De 7201 met 1779 is voor een locwissel naar Mt geweest vanwege olielekkage. De 1779 is in Maastricht achter gebleven. De stam rijdt nu weer op eigen kracht met loc 1768 naar Haarlem voor het hervatten van het instructieprogramma. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-04-2016 13:14:35 | ||
---|---|---|
110573
|
Heb ik iets gemist, of is dit de ABv 618 die in Blerick staat? https://www.flickr.com/photos/41496099@N06/25770205110/in/dateposted/ |
16-04-2016 13:20:24 | ||
---|---|---|
rob46
|
Blijkbaar...:https://m.flickr.com/#/photos/rob46/23478287332/ 57 jaar OV-fotografie. |
16-04-2016 18:41:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Onmiskenbaar de museum ABv, meer bakken DDM-1 staan daar niet Laatst bewerkt door thom op 16-04-2016 18:43 |
28-04-2016 15:45:15 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Op verzoek van gebruiker aantal berichten verwijderd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
28-04-2016 16:04:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jammer, dan neem ik het maar over. Het ligt op het moment in de bedoeling om de stammen die gereed zullen komen, niet op te slaan tot ze in september allemaal in dienst moeten komen. Het is daarom goed denkbaar dat in de loop van juni de eerste stam(men) in dienst komen, via Dagplan. Op hetzelfde gebied waar ze in septemebr komen te rijden: de 14500 en de 3400 (inclusief strandvervoer). Dat lijkt mij op zichzelf nog wel een hele toer met het oog op de materieelbekendheid bij de machinisten, maar misschien gaat die opleiding sneller dan ik denk. |
10-05-2016 09:37:01 | ||
---|---|---|
rob46
|
Op 7 mei startte stam 7208+1768 haar eerste testritten. Op papier is de samenstelling van stam 7208: 6908+6807+6622+6816+loc. Misschien dat spotjes dit kunnen bevestigen. 57 jaar OV-fotografie. |
10-05-2016 09:57:19 | ||
---|---|---|
sfj
|
Eerste rit was op 4 mei Aswpln-Gv v.v., gevolgd door 7 mei Aswplz-Gn v.v. De stam is gisteren naar Hlm gegaan en is op het instructiespoor 11 bij de brug geplaatst. volgens mij klopt de samenstelling. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
10-05-2016 10:53:34 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Ik reed er om 10.51 langs en kan deze samenstelling bevestigen |
20-05-2016 15:14:41 | ||
---|---|---|
sfj
|
Op de Zaanstraat is inmiddels de vierde stam 7206 'Arend' gereed met loc 1760. Deze zal spoedig zijn eerste proefrit rijden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
20-05-2016 15:35:10 | ||
---|---|---|
rob46
|
Op papier is de samenstelling van stam 7206: 6906+6825+6626+6835+loc. 57 jaar OV-fotografie. |
21-05-2016 14:55:31 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteStam 7206 is de vijfde stam, de vierde stam is hier nooit gemuteerd; 7203+1751 zou vandaag een eerste testrit rijden naar Gv Laatst bewerkt door rob46 op 21-05-2016 15:16 57 jaar OV-fotografie. |
25-05-2016 12:22:40 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteEr is blijkbaar met de rijtuigen van stam 7206 geschoven, volgens spot 1760+6822+6628+6825+6906. Laatst bewerkt door rob46 op 12-06-2016 11:19 57 jaar OV-fotografie. |
08-06-2016 16:41:30 | ||
---|---|---|
sfj
|
Vanmiddag bracht Volkerrail 203-1 een viertal ddm ABv's van Nm naar Aswplz. Betreft 6623, 6627. Voorste en achterste niet leesbaar, voorste had aanrijdingsschade. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
08-06-2016 17:17:59 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Aldus een foto is de 6632 de overige. |
08-06-2016 17:25:56 | ||
---|---|---|
rob46
|
Achtereenvolgens plukrijtuigen: 6633 (schade), 6623, 6632 en 6627: https://www.flickr.com/photos/rob46/26934288383/in/dateposted-public/ Laatst bewerkt door rob46 op 09-06-2016 12:39 57 jaar OV-fotografie. |
08-06-2016 20:35:46 | ||
---|---|---|
AJT
|
Wanneer komt DDM-1 weer in dienst? Iemand sprak over volgende week Laatst bewerkt door AJT op 08-06-2016 20:36 |
08-06-2016 20:38:08 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Als je iets terugleest:Quote |
08-06-2016 21:08:52 | ||
---|---|---|
AJT
|
Dat had ik dan ook in mijn achterhoofd |
09-06-2016 05:48:12 | ||
---|---|---|
lex_t
|
En het interieur en uiterlijk blijft zo? |
09-06-2016 05:57:35 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Interieur zeker niet. Tenminste de bekleding van de eerste klas wordt aangepast. |
09-06-2016 18:48:35 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag reed de zesde opgeknapte stam haar eerste testrit Aswplz - Gv: 7204+1774. De stam raakte echter bij Hg defect en werd door NSI 1746 afgesleept. Bvk 6904 is één van de drie Bvk's die door Alstom is gecompleteerd. Laatst bewerkt door rob46 op 09-06-2016 19:00 57 jaar OV-fotografie. |
10-06-2016 18:59:09 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Tweede klas blijft gewoon rood. |
10-06-2016 19:09:02 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Vraag me ook af of het niet goedkoper was geweest oude DD-AR banken in de eerste klas DDM-1 te plaatsen. Of is dat geen kwestie van in en uit elkaar schroeven? |
11-06-2016 01:15:53 | ||
---|---|---|
110573
|
Die banken zijn er niet denk ik. Alle goede ABv's zijn in gebruik. |
11-06-2016 06:14:42 | ||
---|---|---|
martijn
|
Denk dat Daan de banken uit de tot DDZ-verbouwde rijtuigen bedoelt. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |