Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl
19-10-2015 17:37:44
rob46
rob46
In de namiddag brengt VR vanuit Nm de volgende stammen naar de Dgr.
Stam 7204 en 7205 zonder Bvk's en de complete stam 7213.


57 jaar OV-fotografie.
 

21-10-2015 19:58:14
M-BASS
M-BASS
Ik zie net op Railwiki staan "Eind 2015 zullen in totaal weer 44 rijtuigen in stammen van 4 rijtuigen in dienst komen."
Hebben ze de revisie e.d. naar voren gehaald? Ik was in de veronderstelling dat het in eerste instantie september 2016 was.
 

21-10-2015 20:07:29
broek53
broek53
Wanneer de eerste en de laatste komen, dat wisselt nogal eens, maar in ieder geval komt er geen een in 2015 in dienst.  

21-10-2015 20:25:10
M-BASS
M-BASS
Dat leek me ook wel erg snel. Ik neem aan dat er ook nog een her-instructie gaat komen, aangezien het toch afwijkt van DD-AR?  


21-10-2015 21:06:33
PimTH
PimTH
Aangepast op de RailWiki.  

21-10-2015 22:59:23
timtrein
timtrein
Allemaal materieelspecifieke dingetjes natuurlijk, zal formeel wel moeten, hoewel de 1700 wel bekend is en de stuurstand daar in principe gelijk aan is  

22-10-2015 00:21:27
thom
thom
Maar herinstructie is meer dan alleen rijden en remmen, dat is ook het handelen bij kleine storingen, slepen, opzending etc...
En dus weten waar zaken als kleppen, kranen, zekeringen en veiligheden zitten.
 

22-10-2015 17:19:58
sjoerd
sjoerd
Gut, mogen machinisten dat allemaal nog aanpakken? Niet omdat ik hen onderschat, maar omdat er al zoveel is afgepakt.  

22-10-2015 17:30:19
marciekemp
marciekemp
Veiligheden hoef ik niet weten te vinden, ja om er zo ver mogelijk uit de buurt te blijven.... meer niet  

22-10-2015 21:37:56
thom
thom
Ik heb het niet alleen over de HS veiligheden hé...

Laatst bewerkt door thom op 22-10-2015 21:39
 

23-10-2015 23:40:10
maigoda
maigoda
Quote
sjoerd (do 22 okt 2015 17:19:58 https://www.somda.nl/forum/16058/p556301/): Gut, mogen machinisten dat allemaal nog aanpakken? Niet omdat ik hen onderschat, maar omdat er al zoveel is afgepakt.

We mogen niet meer in de hoogspanning. Maar aarden, zaken afsluiten, slepen en opzending is nog steeds onderdeel van de (her)instructie. En natuurlijk het gewone opbouwen en noodgereedmaken. Hoewel ik DDM-1 gereden heb in het verleden (volgens mij alweer zo'n 10 jaar geleden in de 5800 Amfs-Amr v.v.), zal het nu met een 1700 eraan wellicht hier en daar wat anders zijn.
Groetjes,
Emiel
 

29-10-2015 19:20:41
traxx2014
traxx2014
is er al een foto verschenen van de vernieuwde DDM-1, dus in de nieuwe kleuren.  

29-10-2015 19:52:45
timtrein
timtrein
Zover zijn ze nog niet, er is wel een try-out bak in behandeling geloof ik maar daar is nog niks van verschenen.  

29-10-2015 19:52:56
Frontier
Frontier
Natuurlijk niet, er is nog niet eens begonnen aan het project namelijk. Er staat al weken een half geschuurd proefrijtuig buiten in Hlmwph, dat is het enige wat er tot op heden aan gedaan is.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

30-10-2015 01:47:04
dlm4yjp
dlm4yjp
Die was toch ooit bedoeld voor de DD-AR stam die op de brug van zwolle uitgebrand was? Meen mij te herinneren dat ze daar een ddm-1 bak voor gingen gebruiken om een 74xx stam te vormen, echter is dus later alsnog besloten de mDDM op te knappen.
Dit staat mij tenminste wat vaag van bij, correct me if I'm wrong


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

30-10-2015 07:08:53
broek53
broek53
You're wrong. Mogelijk dat men daarover jaren geleden gedroomd heeft, maar in ieder geval is er niets concreets mee gedaan. Het rijtuig in Hlm is er een paar maanden geleden geplaatst toen tot het project DDM1 besloten was. Hij staat er letterlijk voor een schuurproef in verband met het plan de rijtuigen opnieuw te schilderen.  

30-10-2015 08:21:55
V64
V64
Je zou toch denken, dat het NSR er alles aan gelegen zou moeten zijn om DDM1 zo snel mogelijk in dienst te stellen om het gat tussen afvoer PlanV en het instromen van nieuw materieel zo klein mogelijk te laten zijn.
Het tergend langzame tempo van het traject tot herindienstelling van DDM1 wijst daar echter absoluut niet op.
 

30-10-2015 10:34:01
VIRMm1
VIRMm1
In Asdwplz wordt gewoon gewerkt aan DDM hoor. Echter is dat technisch werk (completeren van de stammen, onderdelen revisie).
Het visuele werk komt later wel.
 

30-10-2015 22:10:23
thom
thom
En in Haarlem is men ook goed druk met de revisie van ICR, dus het is nou ook niet zo dat men stil zit en niks anders te doen heeft. Er moet natuurlijk in een werkplaats ook wel de capaciteit voor zijn.  

31-10-2015 19:38:21
broek53
broek53
Tsja, waarom dacht je dat het in de Zaanstraat gebeurt? Ondanks alle gebruikelijke vergoelijkingen toch maar even bijval voor degenen die denken dat er best wat meer vaart achter gezet had kunnen worden. Maar met zoiets moet je bij NedTrain niet aankomen, zeker niet als je NSR heet.  

31-10-2015 19:40:25
thom
thom
Ja, maar uiteindelijk is het het personeel van Hlm wat aan het werk is op de Zstr, en die kunnen ook maar één ding tegelijk...

Laatst bewerkt door thom op 31-10-2015 19:41
 

31-10-2015 19:43:54
broek53
broek53
Doe eens gek, huur wat personeel in of zo.  

31-10-2015 20:06:03
M-BASS
M-BASS
Zijn ze soms bang dat ze na icrm en ddm-1 niets meer te doen hebben, en het daarom maar uitsmeren zodat ze aan het werk kunnen blijven? Leuk voor degenen die er werken natuurlijk, maar voor de reizigers die als haringen in een ton vervoerd gaan worden is dat minder leuk.  

31-10-2015 20:09:06
thom
thom
Tegen die tijd is VIRM wel aan de beurt.  

31-10-2015 20:18:21
gose91
gose91
En dan is de Zaanstraat erbij nog niet genoeg, want teams van Haarlem zwerven door het hele land om het nawerk te doen. Er is juist met al die materieelprojecten enorm veel inhuur aan het werk. Na ICR en DDM zal dat wel afnemen om met VIRM en SLT verder te gaan. Schreeuwen langs de lijn is leuk. Wat er allemaal aan die treinen moet gebeuren gaat echter niet vanzelf  

31-10-2015 21:15:09
Frontier
Frontier
Men had een jaar geleden al naar Noorwegen moeten bellen met de mededeling dat het revisiecontract per direct ontbonden wordt. Niet goed voor de diplomatieke betrekkingen en de boekhouding (zal ongetwijfeld een boete aan zitten), wél goed voor het capaciteitsgebrek bij NedTrain.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

31-10-2015 22:20:00
Wellie
Wellie
Betaal jij de boete dan?

Laatst bewerkt door moderator op 01-11-2015 05:56, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.


Machinist NSR
 

31-10-2015 22:30:12
broek53
broek53
Waarom moet alles zo vaak direct op de man gespeeld worden?  

31-10-2015 23:03:52
broek53
broek53
Quote
gose91 (za 31 okt 2015 20:18:21 https://www.somda.nl/forum/16058/p557144/): En dan is de Zaanstraat erbij nog niet genoeg, want teams van Haarlem zwerven door het hele land om het nawerk te doen. Er is juist met al die materieelprojecten enorm veel inhuur aan het werk. Na ICR en DDM zal dat wel afnemen om met VIRM en SLT verder te gaan. Schreeuwen langs de lijn is leuk. Wat er allemaal aan die treinen moet gebeuren gaat echter niet vanzelf
Dat laatste beweert ook niemand, maar zolang ik nog geen 7 x 24 uur de Zaanstraat (of Haarlem) zie draaien, kan er wel wat meer natuurlijk.Je zou bijvoorbeeld (het is maar een voorbeeld) de revisie van SLT kunnen uitbesteden Bombardier. Of de renovatie van VIRM nog wat temporiseren - dat is al een paar keer gebeurd.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


31-10-2015 23:15:41
moderator
Moderator
moderator
Terug naar de ontwikkelingen hier aub.

Ik herhaal nog een keer dat dit forum een complete categorie Ditjes&datjes heeft waar naar hartelust gefantaseerd en gespeculeerd mag worden. De ontwikkelingentopics zijn daar de plaats gewoon NIET voor.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

01-11-2015 00:08:26
broek53
broek53
De ontwikkeling bij DDM-1 is dat er relatief op zijn elf-en-dertigst aan de herindienststelling gewerkt wordt en NSR geen pogingen ondernomen heeft of onderneemt om dat proces te doen versnellen. Zie voor de behandeling van de reizende klanten in dezen verder het mat '64 topic en links en rechts wat ditjes en datjes.  

01-11-2015 06:52:47
dennistd
dennistd
Had NS dit niet beter uit kunnen besteden aan bijvoorbeeld Strukton en Shunter? Die lijken me toch een stuk flexibeler in dat soort dingen. Ik weet alleen niet in hoeverre er voldoende technisch personeel is in de bestanden bij uitzendbureaus.  

01-11-2015 07:02:10
VIRMm1
VIRMm1
Dan heb ik nieuws voor je want Strukton doet samen met een hoop man van het uitzendbureau werk in de Zaanstraat.  

07-11-2015 19:40:49
wouter15
wouter15
Ik weet dat de eerste DDM1 treinen in september 2016 komen maar http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/duizenden-klachten-overvolle-treinen-1-op-12-klagers-kan-niet-mee meldt dat de eerste al in december 2015 komen. Ben benieuwd hoe ze hier aan komen.  

07-11-2015 19:53:08
martijn
martijn
Ach ja, RTL Nieuws voert al jarenlang een hetze tegen NS. Doorgaans voorzien van foute feiten en cijfers, dat is hier dus niet anders. Deze keer alleen in het voordeel van NS, wat die 11 dubbeldekkers in december betreft  

07-11-2015 21:29:10
broek53
broek53
Het is ook allemaal wat verwarrend, met het verschil tussen oude dubbeldekkers die al in dienst zijn gesteld en 11 die nog moeten komen.
Overigens Is het ook wel nieuws dat er sinds kort dubbeldekkers in de 4000 zitten, als ik het goed lees 😐.
 

07-11-2015 21:33:03
timtrein
timtrein
NS maakt het ook niet echt inzichtelijk door maar te blijven schermen met DD-AR dat nou al maanden rijdt.  

07-11-2015 22:01:40
M-BASS
M-BASS
Quote
wouter15 (za 07 nov 2015 19:40:49 https://www.somda.nl/forum/16058/p557900/): Ik weet dat de eerste DDM1 treinen in september 2016 komen maar http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/duizenden-klachten-overvolle-treinen-1-op-12-klagers-kan-niet-mee meldt dat de eerste al in december 2015 komen. Ben benieuwd hoe ze hier aan komen.


Op zich zou het mooi zijn als de eerste al in december klaar zou zijn, ook al verwacht ik niet dat dit gaat gebeuren. Alleen zal er dan eerst nog instructie mee gegeven moeten worden, dus kan die niet meteen ingezet worden. Weet iemand hoe lang het revisie proces ongeveer zou moeten duren vanaf inname (bijvoorbeeld voor stam 7203)?
 

07-11-2015 22:40:53
bnv
bnv
RTL nieuws zal zich hebben laten leiden door het persbericht dat NS onlangs heeft doen uitgaan alwaar sprake is van het einde van Plan V in december dat vervangen wordt door opgeknapte dubbeldekkers.
Dat de werkelijkheid iets anders in elkaar steekt, weten wij intussen.
 

19-11-2015 18:29:23
sfj
Vanmiddag bracht Volkerrail 203-3 de in Antwerpen te completeren Bvk's 104-5, 111-0 en 105-8 naar de Zaanstraat. Ook ging ABv 618-7 mee in dit transport. Iemand een idee waarom deze mee ging?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

19-11-2015 20:21:10
broek53
broek53
Ik weet het niet zeker, maar was/is dat niet de ABv voor het Spoorwegmuseum?  

19-11-2015 20:46:09
PimTH
PimTH
Als het de 618-4 is: ja. Als het controlecijfer 7 is: nee. Wat is het dus, @sfj?  

19-11-2015 20:52:35
sfj
Zou ook best eens een 4 kunnen zijn, maar dat is op de foto niet goed te zien. 618 weet ik zeker, dat heb ik gezien toen ik er langs liep. Sowieso gaat de Bvk van het Spoorwegmuseum de dienst weer in, dus daar zie ik ook niet 1-2-3 een verband in.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

19-11-2015 20:55:46
rob46
rob46
Quote
broek53 (do 19 nov 2015 20:21:10 https://www.somda.nl/forum/16058/p559220/): Ik weet het niet zeker, maar was/is dat niet de ABv voor het Spoorwegmuseum?
Correct 6618.


57 jaar OV-fotografie.
 

23-12-2015 13:01:39
Daan!
Daan!
Iemand op Modelspoorwijzer stelt dat DDM-1 dezelfde kleurstelling krijgt als DDZ en dat de persoon van wie hij de informatie heeft, er zelfs na heeft gestaan. Kan iemand dit bevestigen?
Bij mijn weten werd DDM-1 straks geheel geel met eventueel een andere kleur deuren.
 

23-12-2015 13:57:10
marciekemp
marciekemp
DDM-1 wordt inderdaad geel, zelfde kleurstelling als DM90  

24-12-2015 11:53:42
thom
thom
Als je bedoeld dat die persoon ernaast gestaan heeft is dat knap, want er is nog geen bak aangepakt aan de buitenkant...  

24-12-2015 12:09:07
rob46
rob46
Dat is ook niet zo gek, er is een Chroom-6 probleem:http://www.ns.nl/over-ns/chroom-6/chroom-6-bij-ns.html


57 jaar OV-fotografie.
 

24-12-2015 12:31:51
thom
thom
Of dat nou echt het probleem is weet ik niet, hele bakken overspuiten is toch al geen optie in de Zaanstraat, dus ongetwijfeld was het al de bedoeling de bakken te voorzien van folie.  

24-12-2015 12:39:18
rob46
rob46
Nee in de Zaanstraat niet maar in het Rb Hlm staat het halfgeschuurde prototype rtg in de wacht.

Laatst bewerkt door rob46 op 24-12-2015 12:40


57 jaar OV-fotografie.
 

24-12-2015 12:39:58
thom
thom
Aah, was daar ook nog een bak beland...  

24-12-2015 12:41:59
rob46
rob46
Yep, prototype ABv 6617 voor de nieuwe kleurstelling DDM1.

Laatst bewerkt door rob46 op 24-12-2015 12:44


57 jaar OV-fotografie.
 

27-12-2015 13:17:30
broek53
broek53
Quote
rob46 (do 19 nov 2015 20:55:46 https://www.somda.nl/forum/16058/p559224/):
Quote
broek53 (do 19 nov 2015 20:21:10 https://www.somda.nl/forum/16058/p559220/): Ik weet het niet zeker, maar was/is dat niet de ABv voor het Spoorwegmuseum?
Correct 6618.
Zover ik meegekregen heb, is de 618 inmiddels door-getransporteerd naar Blerick. En dus klaarblijkelijk nog steeds bestamd voor / inmiddels weer eigendom van het Spoorwegmuseum.

Laatst bewerkt door broek53 op 27-12-2015 13:18
 

27-12-2015 14:20:53
rob46
rob46
Yep zie: https://m.flickr.com/#/photos/rob46/23478287332/


57 jaar OV-fotografie.
 


28-12-2015 18:37:41
willem1974
willem1974
Quote
broek53 (zo 27 dec 2015 13:17:30 https://www.somda.nl/forum/16058/p563689/):
En dus klaarblijkelijk nog steeds bestamd voor / inmiddels weer eigendom van het Spoorwegmuseum.


Nog steeds %08%
 

05-01-2016 15:42:27
Daan!
Daan!
Nedtrain heeft foto's geplaatst van de 7202 in de Zaanstraat:https://www.facebook.com/NedTrain/photos/pcb.1022607411116510/1022606307783287/?type=3&theater  

06-01-2016 01:16:44
DingeZ
DingeZ
Als ik goed kijk zijn er een paar nieuwe dingen aan de kleurstelling te zien. Ten eerste is het geel hetzelfde geworden als DDZ (iets meer oranje). Daarnaast is het treinstelnummer op dezelfde plek als al het andere materieel (behalve VIRM/mat '64) aangebracht en de bufferrand en dakbedekking zijn indigo/zwart geworden, ook in lijn met DDZ.  

06-01-2016 01:26:20
Frontier
Frontier
Allemaal gezichtsbedrog, aan de kleurstelling is nog helemaal niets gedaan tot op heden.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

06-01-2016 09:34:12
aarclay
aarclay
Kan je ook zien aan de 'postzegels'. Dan is er duidelijk nog geen sprake van een likje verf.


Choo choo.....
 

06-01-2016 12:11:41
VIRMm1
VIRMm1
Ze Zaanstraat is best een donkere loods wanneer het buiten donker is. De oranje verlichting binnen wekt misschien de illusie dat de trein diezelfde kleur heeft.  

06-01-2016 12:33:56
DingeZ
DingeZ
Jammer, jammer. Wat een bedrog. In ieder geval is de nieuwe plaats van het treinstelnummer wel duidelijk en ik denk dat de kans alsnog aardig groot is dat DDM ook het DDZ-geel krijgt.  

06-01-2016 12:48:42
maarten83
maarten83
Zoals al eerder gemeld krijgt het de kleur zoals DM90 eruit ziet.  

06-01-2016 13:42:20
lex_t
lex_t
Even off-topic: Waarom krijgt DDAR niet alsnog een schilder/plakbeurt, die zien er al helemáál niet uit.  

06-01-2016 13:50:51
jordy94
jordy94
Dat is te duur, over 2/3 jaar zijn ze alweer van de baan. Althans, NS kennende blijven ze nog wel wat langer rijden, zie Mat'64.  

06-01-2016 14:03:43
DingeZ
DingeZ
De reactivering van DDM-1 is voor de periode 2016-2021 vanwege inbouw ERTMS bij overig materieel. Daarnaast is DDM-1 ook ouder en het schilderwerk daardoor meer aan vervanging toe.  

06-01-2016 14:22:24
broek53
broek53
Dat laatste is nou net niet zo: DDAR is veel valer dan DDM-1 ooit geweest is. Hetgeen alles te maken heeft met het verschil in gebruikte verf in de jaren tachtig en de jaren negentig.
Overigens geef ik toe dat het uiterlijk ook niet alles zegt over de kwaliteit van de verflaag - en DDM-1 is al eens uitgebreid gepostzegeld.

Laatst bewerkt door broek53 op 06-01-2016 14:27
 

06-01-2016 14:38:36
sik214
sik214
Daarbij, als je weer DDAR gaat onttrekken voor schilderen/stickeren lever je weer zitplaatsbeschikbaarheid in...  

06-01-2016 14:41:38
broek53
broek53
Ja, dit is niet het moment. Ik weet niet hoe lang DDAR eigenlijk nog in dienst zal blijven.  

06-01-2016 14:47:49
Frontier
Frontier
Quote
jordy94 (wo 06 jan 2016 13:50:51 https://www.somda.nl/forum/16058/p564567/): Dat is te duur, over 2/3 jaar zijn ze alweer van de baan.

DM90 ook, en toch werden die strak in de lak gestoken.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

06-01-2016 14:54:56
dvdhoven
dvdhoven
Ik denk dat je appels met peren vergelijkt DM90 wordt op de baan gehouden omdat de Provincie Overijssel nog betaald voor Zwolle - Enschede tot de ingang van de nieuwe concessie. En de Provincie zal wel eisen gesteld hebben aan NS. zoiets in de trant van "Als we jullie betalen, willen we geen schobberdebonk materieel zien".
Al het andere genoemde materieel is compleet voor rekening en verantwoording van NS.


Dick van den Hoven
 

06-01-2016 15:36:34
rick
rick
Quote
maarten83 (wo 06 jan 2016 12:48:42 https://www.somda.nl/forum/16058/p564557/): Zoals al eerder gemeld krijgt het de kleur zoals DM90 eruit ziet.
Het geel op DM90 en DDZ is toch hetzelfde geel (wat in de jaren 90 is ingevoerd)?
 

06-01-2016 17:25:00
nathanvos2
nathanvos2
De opgeknapte DM90 heeft de zelfde kleur als de DDZ. Het kleur geel wat ze ingevoerd hebben bij onder andere de ICRm ICMm en DDZ nijgt toch ietsje meer naar oranje.

Laatst bewerkt door moderator op 06-01-2016 17:40, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

06-01-2016 21:25:25
Rolffiej19
Rolffiej19
Zo als et er nu naar uit ziet gaat het DDM-1 eerst op de baan komen zonder verf/sticker beurt trouwens


MCN ASD
 

06-01-2016 21:42:57
broek53
broek53
Leid je dat af uit het feit dat die stam blijkbaar zowat klaar is, of heb je daar concrete aanwijzingen voor?  

06-01-2016 21:58:20
hapsrail
hapsrail
Zit op zich wel wat in ja. Het stamnummer zit er al op geplakt.

Laatst bewerkt door hapsrail op 06-01-2016 21:58
 

06-01-2016 22:00:33
Mat64Rens
Mat64Rens
Dus een stamnummer op de zijkant geplakt betekent dat een stam de baan op mag?

Denk het niet, wacht lekker af.
 

06-01-2016 22:09:07
daniel_ddr
daniel_ddr
Dat betekend het niet nee, maar het is wat apart om ergens al een stamnummer op te gaan plakken als het nog gespoten moet worden. Dan mag je voor het spuiten die stickertjes er immers weer af gaan peuteren


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

06-01-2016 22:11:45
hapsrail
hapsrail
En dan wéér een nummertje er op plakken  

06-01-2016 22:12:44
moderator
Moderator
moderator
Zullen we maar gewoon even wachten tot iemand die het weet het komt vertellen? Dank u.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

06-01-2016 22:23:51
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
broek53 (wo 06 jan 2016 21:42:57 https://www.somda.nl/forum/16058/p564631/): Leid je dat af uit het feit dat die stam blijkbaar zowat klaar is, of heb je daar concrete aanwijzingen voor?

De 1e stam is zo goed als klaar voor instructie en daar gaat binnekort ook mee begonnen worden eerst wordt er volgende week door een aantal mensen gekeken naar de veranderingen en hoe de instructie gegeven gaat worden en het wordt niet officieel zo naar buiten gecommuniceerd maar nedtrain heeft de opdracht gekregen om het DDM-1 zo spoedig mogelijk op te leveren desnoods zonder plak/schilderbeurt in het begin is geen noodzaak


MCN ASD
 

06-01-2016 22:39:26
broek53
broek53
Lijkt mij een goede zaak, mede gezien de kwaliteit van de verf die er nog op zit. Het zo snel mogelijk opleveren is dan veel belangrijker. Wat dat betreft is het licht opvallend dat in de planning van het wijzigingsblad april nog geen DDM-1 zit.  

06-01-2016 22:51:32
timtrein
timtrein
Misschien is men wijs geworden door ervaringen uit het verleden? Naja, tot aan wbl april zijn nog wel een paar weken toch?  

07-01-2016 06:12:15
MCNAlkmaar
Ach en als een stam rijvaardig is en de dienst in mag, hoeft dat nog niet eens planmatig te zijn. De bijsturing kan zo'n stam gewoon willekeurig inzetten. Kijk maar naar wat er nu met mat'64 gebeurt.
Weet iemand al waar DDM1 komt te rijden?
 

07-01-2016 06:40:32
broek53
broek53
Vrijwel zeker: 3400 en 14500.  

07-01-2016 07:26:54
Pim530
Pim530
Bedankt voor die info! Als enige inzetgebied of moet men ergens anders nog een paar stammen kwijt?  

07-01-2016 18:10:23
AgentX
AgentX
Quote
Mat64Rens (wo 06 jan 2016 22:00:33 https://www.somda.nl/forum/16058/p564634/): Dus een stamnummer op de zijkant geplakt betekent dat een stam de baan op mag?

Denk het niet, wacht lekker af.


Ik zou zeggen dat ze er even een paar nummers op plakken om in de werkplaats de verschillende bakken uit elkaar te houden.
 

07-01-2016 18:14:19
PimTH
PimTH
Ze hebben al een NVR-nummer erop staan hoor, dus die bakken zijn makkelijk te onderscheiden.  

07-01-2016 23:03:08
timtrein
timtrein
Ja en als je dan een stam zoekt dan moet je dat ook eerst weer gaan uitvogelen...  

09-01-2016 16:29:07
michaben
michaben
In het overzicht van perronlengtes (https://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur) is sinds kort ook een overzicht opgenomen van alle door ProRail toegelaten materieelcombinaties. Hierin is voor DDM1 ook de combinatie 4L+4L opgenomen, dus twee gekoppelde stammen. Is er iemand iets te enthousiast geweest of voorziet men daadwerkelijk gekoppeld rijden in de 14500? Ik weet dat DDM1 oorspronkelijk niet met gekoppelde stammen kon rijden, maar oorspronkelijk reden ze ook niet met 1700en.  

09-01-2016 16:32:10
Rolffiej19
Rolffiej19
Nee 2 aangepaste DDM-1 1700'en aan elkaar gekoppeld is niet toegestaan


MCN ASD
 

09-01-2016 17:55:38
cuneo56
cuneo56
Wat Prorail toestaat hoeft een vervoerder niet te doen of zelf toe te staan natuurlijk.  

09-01-2016 18:10:11
michaben
michaben
Die informatie wordt wel aangeleverd door NSR Materieel & Energie, dus iemand daar heeft dan per ongeluk een formatie van 8 bakken DDM1 doorgegeven.  

09-01-2016 21:28:01
timtrein
timtrein
Misschien dat iemand gewoon stomweg de configuratie van DDAR-4 heeft overgenomen. Als leeg mat kan het natuurlijk wel (gewoon meegesleept).  

09-01-2016 22:24:52
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
Rolffiej19 (za 09 jan 2016 16:32:10 https://www.somda.nl/forum/16058/p564930/): Nee 2 aangepaste DDM-1 1700'en aan elkaar gekoppeld is niet toegestaan

Maar 2 stammen (door-)gekoppeld waarvan de achterste loc in opzending is, werkt dat niet?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

09-01-2016 23:23:08
timtrein
timtrein
Ik vraag me af of je dan een groene lamp krijgt bij de deursluiting?
Naja, er zijn toch maar amper rangeerders meer dus je zult het ook niet voor elkaar krijgen...
 

09-01-2016 23:28:10
moderator
Moderator
moderator
Voor speculaties bestaat het ditjes&datjes forum nog steeds hoor. We hebben het hier over feiten, niet over verzinsels.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

09-01-2016 23:56:34
thom
thom
Quote
dlm4yjp (za 09 jan 2016 22:24:52 https://www.somda.nl/forum/16058/p564966/):
Quote
Rolffiej19 (za 09 jan 2016 16:32:10 https://www.somda.nl/forum/16058/p564930/): Nee 2 aangepaste DDM-1 1700'en aan elkaar gekoppeld is niet toegestaan

Maar 2 stammen (door-)gekoppeld waarvan de achterste loc in opzending is, werkt dat niet?

Ik denk dat je tractiecassettes dat simpelweg niet meer snappen, die zijn er niet op gemaakt om er meer te zien.
 

10-01-2016 18:16:57
Amazonous
Amazonous
Quote
michaben (za 09 jan 2016 18:10:11 https://www.somda.nl/forum/16058/p564938/): Die informatie wordt wel aangeleverd door NSR Materieel & Energie, dus iemand daar heeft dan per ongeluk een formatie van 8 bakken DDM1 doorgegeven.

Wat door iemand van M&E uit Treinplein gehaalde informatie zegt gelukkig weinig over praktische inzet in (reizigers)dienst.

Laatst bewerkt door Amazonous op 10-01-2016 18:18
 

10-01-2016 19:45:35
broek53
broek53
@ voorgenomen inzet: het plan voor inzet is - nog onder alle voorbehoud - in september 7 stuks in 3400 en 14500. Of er in december dan nog meer bij komt, weet ik niet.  

10-01-2016 20:18:35
michaben
michaben
Dat klinkt als integraal gezien er niet meer diensten zijn in die series, dus zowel de solo ICM4 als de DDZ8 uit de 14500 worden dan een vierdelige DDM1? Welk rekenwonder heeft dat bedacht?

Laatst bewerkt door michaben op 10-01-2016 21:15
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl