Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl
19-07-2012 12:40:57
rob46
rob46
Yep,toch gewoon volgens drgl. dus 13.00 uur.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-07-2012 05:40:51
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen.


Groet, Spiketrain
 

04-10-2012 22:39:08
110573
110573
Uit het OD-topic:
Quote
broek53 (do 04 okt 2012 15:29:57 https://www.somda.nl/forum/12487/p412284/): Zie het 1700-topic: vier locs die zo goed mogelijk gedroogd zijn en nu in de loods in Amf worden opgeborgen. Primaire bestemming is de verkoop, zo laat ik mij vertellen.


Aangezien het om een viertal DDM-1 1700en gaat, lijkt het definitieve einde van DDM-1 nu dus ook in zicht? Tenminste, dat maak ik hier dan uit op...
 

05-10-2012 00:36:36
broek53
broek53
Het definitieve einde heb ik nu al tweemaal voorspeld/gemeld, een derde keer durf ik niet aan%09%. De 1700-en zijn allemaal nog bruikbaar om met DDM-1 te rijden, vier zijn er zelfs nog actief (met Sandite), de rest staat aan de kant zoals ze wel eerder aan de kant hebben gestaan, dus mocht in de winter de nood weer ongekend hevig aan de man komen...  


05-10-2012 01:17:23
110573
110573
Je weet het nooit inderdaad. Inzet van bijvoorbeeld een vijftal stammen lijkt zo nog wel mogelijk.
Wat mijn gedachte dan is, waarom geen 'gewone' 1700 te koop aanbieden? Mocht men straks daadwerkelijk met Traxx+ICR gaan rijden, dan staan er straks nog veel meer van te koop. Om over de DD-AR exemplaren maar te zwijgen.

Maar ach ja, ze zijn natuurlijk nog niet verkocht en het is maar een idee
 

05-10-2012 16:52:19
AgentX
AgentX
Zijn die 1700'n niet om te bouwen naar multi-spanning, om ze zo wat meer kans op de markt te geven?  

05-10-2012 17:06:49
broek53
broek53
Lijkt mij eerder een item voor het 1700-topic, maarre.. als het kan en als iemand dat wil, mag hij zijn gang gaan, dunkt mij. Ik denk niet dat NS(FS) er verder nog een cent in investeert.  

05-10-2012 18:03:50
nohab
nohab
Locs van 20 jaar oud zijn zo'n ingrijpende ombouw niet meer waard.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

05-10-2012 18:33:21
AgentX
AgentX
En treinstammen van 20 jaar oud wel?  

05-10-2012 20:12:34
mich
mich
Quote
AgentX (vr 05 okt 2012 16:52:19 https://www.somda.nl/forum/6358/p412508/): Zijn die 1700'n niet om te bouwen naar multi-spanning, om ze zo wat meer kans op de markt te geven?


Gezien de constructie van de 1700 is dat bijna onbegonnen zaak.
 

05-10-2012 20:19:42
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: de 1700'en s.v.p. bespreken in het daarvoor bestemde topic: https://www.somda.nl/forum/7685/5/.

Laatst bewerkt door spiketrain op 05-10-2012 20:20


Groet, Spiketrain
 

05-10-2012 20:55:55
thom
thom
Quote
AgentX (vr 05 okt 2012 18:33:21 https://www.somda.nl/forum/6358/p412549/): En treinstammen van 20 jaar oud wel?

Welke stammen worden er volgens jou dan omgebouwd naar meer-spanning ?
 

05-10-2012 20:59:32
AgentX
AgentX
Geen. Ik doelde op de inmiddels ruim 20 jaar oude DDAR-stammen die, zoals bekend, op dit moment een revisie krijgen  

05-10-2012 21:09:36
sfj
Da's iets heel anders, da's midlife revisie, ik eet mijn hoed op als een DDZ de Hsl zelfstandig kan berijden. Volgens mij geeft dat nog steeds een hoop vuurwerk.

Erg offtopic eigenlijk bedenk ik me nu aangezien dit topic ook al niet over ddm2/3 gaat

Laatst bewerkt door sfj op 05-10-2012 21:10, reden: De


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

05-10-2012 21:13:41
AgentX
AgentX
Jawel, maar ze worden wel verbouwd, zodanig dat ze weer een jaar of 10/15 mee kunnen. Terwijl de locs, die feitelijk net zo oud zijn aan de kant worden gezet.
Dat vind ik opmerkelijk.
 

05-10-2012 21:15:37
broek53
broek53
Quote
AgentX (vr 05 okt 2012 20:59:32 https://www.somda.nl/forum/6358/p412605/): Geen. Ik doelde op de inmiddels ruim 20 jaar oude DDAR-stammen die, zoals bekend, op dit moment een revisie krijgen
Yep, interieur. Dat is heel wat anders dan de motorrijtuigen ombouwen voor meer spanningen. En om maar weer een klein beetje naar het topic terug te keren: het DDM-1 krijgt zelfs dat niet meer (en zal waarschijnlijk het eerste materieel zijn dat goeddeels in originele staat en met originele interieurdelen aan zijn eind komt).
 

05-10-2012 23:18:21
dlm4yjp
dlm4yjp
altijd minstens nog als 2e @broek53 sm'90 ging al voor.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 05-10-2012 23:18


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

06-10-2012 08:28:12
dh3201
dh3201
Nee hoor, SM'90 heeft in 1996 een complete interieurvernieuwing gehad en is dus niet in originele staat afgevoerd.


Shqiperise-lopers?
 

06-10-2012 08:29:10
taigagaai
Moderator
taigagaai
En de ICR-3 Bs rijtuigen gingen ook voor. Maar SM'90 heeft nog wel een ander interieur gehad. Denk maar aan de stellen met een 3 + 2 opstelling in de tweede klas.  

10-12-2012 15:40:51
sfj
In het opvallende dingen topic van vandaag kwam voorbij dat stap 6907 op reis is met de VolkerRail 203-3, wat een byzondere ontwikkeling is. Hij's gespot bij Hilversum richting Utrecht ... bij mijn weten is dit niet de stam van het Spoorwegmuseum ...


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

10-12-2012 15:41:41
broek53
broek53
Mijn geld zal ik er niet op zetten, maar ik vermoed dat hij naar Nijmegen onderweg is.  

10-12-2012 15:42:57
sfj
Voor opslag? Dgr zal wel vol aan het raken zijn, nu met de Benelux-stammen erbij .. Ik ben nogal een DDM1-fan, vandaar de interesse


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

10-12-2012 16:06:18
aarclay
aarclay
Nm staat toch ook al vol met ICK?


Choo choo.....
 

10-12-2012 16:09:49
Bert13
Bert13
Nou, vol, vol. Er staat een hoop ICK, maar samen met het REP heeft Nm behoorlijk wat stallingen voor treintjes hoor.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

10-12-2012 16:21:39
279
279
zou er verschil zijn tussen buiten dienst staande DDM 'en en "Fyra"stammen,
dat de een achter een hek mag staan en de ander niet?
 

10-12-2012 16:55:15
cuneo56
cuneo56
Mijn mening daarover is dat er voor ICR een betere toekomst in gedachte is dan voor DDM. Ook maakt ICR als die toekomst niet bij NSR is een veel betere kans op verkoop ( bestaande meerspanningsuitvoering b.v.)
En waarschijnlijk biedt het hek betere bescherming dan een hond.
 

10-12-2012 17:05:03
broek53
broek53
DDM is wel over en voorbij, verwacht ik. ICR moet redelijk snel genormaliseerd worden en de dienst in, dat is wel duidelijk.  

10-12-2012 19:38:51
279
279
okee, ik geef het toe: ik had nog een sprankje hoop op DDM....  

10-12-2012 20:08:45
aarclay
aarclay
Quote
Bert13 (ma 10 dec 2012 16:09:49 https://www.somda.nl/forum/6358/p424232/): Nou, vol, vol. Er staat een hoop ICK, maar samen met het REP heeft Nm behoorlijk wat stallingen voor treintjes hoor.

Duidelijk
REP? Wat is dat? Is dat hetzelfde terrein waar de ICK's staan? Ben al een tijdje niet op Nm geweest, dus heb geen inzicht hoeveel ruimte er nog vrij is?

Laatst bewerkt door aarclay op 10-12-2012 20:09


Choo choo.....
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


10-12-2012 20:24:17
salieri
salieri
REP is het rangeerterrein wat je kan zien als je met Veolia naar Cuijk reist.  

10-12-2012 22:39:27
martijnmet
Moderator
martijnmet
Klopt! Alleen staat REP als ik er 's nachts langs fiets wel altijd helemaal vol. Dus ik verwacht eerder dat bijvoorbeeld spoor 8-10 daar voor gebruikt gaan worden. Of als ik het uit m'n hoofd goed zeg, spoor 179. Want daar staan alleen die Hbis, twee sikken en een Uagpps (een graanwagon die er sinds 3 maanden staat geparkeerd).  

11-12-2012 00:00:07
MDDM
MDDM
Quote
broek53 (ma 10 dec 2012 15:41:41 https://www.somda.nl/forum/6358/p424223/): Mijn geld zal ik er niet op zetten, maar ik vermoed dat hij naar Nijmegen onderweg is.
Klopt, staat op Nm. Als je vanaf Ah komt meteen rechts op een kopspoor.


Gr Joop mcn Lls
 

11-12-2012 06:42:56
nohab
nohab
En waar staat REP voor?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

11-12-2012 09:29:24
mich
mich
ReinigingsPerron geloof ik. Check van het DDM. er kan nog wel wat bij in Nijmegen, maar niet veel. De sporen 6 t/m 9 kun je geen materieel voor langere tijd stallen en op de REP is al ruimtegebrek waardoor er iedere nacht treinen op eerder genoemde 6 t/m 9 moeten staan. Vrij is dus nog spoor 10.  

11-12-2012 10:08:28
kniesoor
kniesoor
Is er op de sporen 'achter' het ICK (dus de hogere nummers) niet nog ruimte volop?  

11-12-2012 10:18:15
martijnmet
Moderator
martijnmet
Nee, dat staat al helemaal vol met ICK.  

11-12-2012 13:51:32
waalkade
waalkade
De nummers die gisteren (10-12-2012) gestald zijn van noord naar zuid:
6907 6811 6612 6834 6617 6836 .
De 11 die vandaag (11-12-2012) zijn aangekomen staan (wanneer ik het goed zag tegen de felle zon in) nog op beveiligd gebied (spoor 9).

Laatst bewerkt door waalkade op 11-12-2012 13:52
 

11-12-2012 14:01:47
2296
2296
Eén van de stammen die vandaag daar naatoe is verhuist is de 6902 stam. De ander had te veel andere verf er op zitten om iets te kunnen herkennen.  

11-12-2012 14:49:01
rob46
rob46
VR 203-4 reed met in totaal 11 rijtuigen aan de haak, zoals gezegd stam 6902 en ik meende de 5 rijtuigen van stam 6911 (zonder Bvk) te herkennen. zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/8264431162/in/photostream


57 jaar OV-fotografie.
 

11-12-2012 15:19:42
martijnmet
Moderator
martijnmet
Klopt helemaal! De volgorde van binnenkomst in Nm (op spoor 9a) was:
203-4 - 6824 - 6625 - 6802 - 6634 - 6808 - 6813 - 6673 - 6806 - 6614 - 6823 - 6902

Het andere stammetje (van de 6907) staat op spoor 10a weg gezet.
 

13-12-2012 11:38:25
rob46
rob46
Vandaag reed VR 203-3+DDM1-stammen 6908+6906 als trein 351900 van de Dgr naar Nm voor opslag.

Laatst bewerkt door rob46 op 13-12-2012 13:31


57 jaar OV-fotografie.
 

13-12-2012 11:45:51
mich
mich
Gaat wel vol worden hierzo...  

13-12-2012 12:37:44
sik214
sik214
Quote
rob46 (do 13 dec 2012 11:38:25 https://www.somda.nl/forum/6358/p425042/): Vandaag reed VR 203-3+DDM1-stammen 6908+aannemelijk 6906 als trein 351900 van de Dgr naar Nm voor opslag.
Die 2e stam was 'een vogel' hoorde ik en niet de Ooievaar. Dus blijven inderdaad 6901 Condor en 6909 Arend over.

Zijn ze nog wel iets van plan met de 6908 van het NSM dat deze niet terugkeert, maar ook naar Nm gaat (met kans op vandalisme).
 

13-12-2012 13:09:53
waalkade
waalkade
Zoals ze binnenkwamen in Nm:
loc 203-3
vogel (nummer niet leesbaar door verf)
6812
6626 ? (50 84 26 37 626-7)
6825
???? te veel verf, rijtuig 2e-1e klasse
6831
6833
6804
6674
6841
6618
6908 olifant
Hopelijk geen type fouten.
 

13-12-2012 13:21:51
snowie
snowie
Een kleine zoektocht op Inet levert op dat de eerste bak de 6906 was - de Arend, de ???? bak was dan de 6622.

Laatst bewerkt door snowie op 13-12-2012 13:22
 

13-12-2012 13:29:41
rob46
rob46
Yep, de tweede stam is inderdaad de 6906 die stond ook op de Dgr aan de 6908 gekoppeld. Plaatje is weer rond, dank boys.


57 jaar OV-fotografie.
 

13-12-2012 13:38:59
lex_t
lex_t
Quote
rob46 (do 13 dec 2012 11:38:25 https://www.somda.nl/forum/6358/p425042/):
Zijn ze nog wel iets van plan met de 6908 van het NSM dat deze niet terugkeert, maar ook naar Nm gaat (met kans op vandalisme).


Ik zou nou maar een DD-AR bewaren. Dat groene interieur is veel karakteristieker voor de gele dubbeldekkers.
 

13-12-2012 14:30:29
110573
110573
Om eerlijk te zijn vind ik die rode bankjes toch nog net iets meer dan die groene. Die spitsbankjes hebben jarenlang dienst gedaan in een hele hoop verschillende treinen. Bovendien komt het DDM-1 een stuk meer klassiek over als je 't mij vraagt.
Ze zullen toen in 2010 wel een selectie hebben gemaakt en de beste twee hebben uitgekozen (108 en 618). Nu kunnen dat twee anderen zijn.
 

13-12-2012 16:08:18
thom
thom
Quote
lex_t (do 13 dec 2012 13:38:59 https://www.somda.nl/forum/6358/p425064/):
Quote
rob46 (do 13 dec 2012 11:38:25 https://www.somda.nl/forum/6358/p425042/):
Zijn ze nog wel iets van plan met de 6908 van het NSM dat deze niet terugkeert, maar ook naar Nm gaat (met kans op vandalisme).


Ik zou nou maar een DD-AR bewaren. Dat groene interieur is veel karakteristieker voor de gele dubbeldekkers.

Op deze manier bewaren we de eerste dubbeldekker van NL, en een representant van het rode sprinter interieur.
Daarnaast bewaren we ookal een 1600 en daar past DDAR niet achter.

Verder zijn de rijtuigen al van het NSM en zal dat besluit niet meer veranderen.
 

13-12-2012 16:45:21
timtrein
timtrein
Ik hoop dat de rijtuigen snel naar een veilige plek verkassen (liefst binnen in de Zaanstraat maar dat zal wel niet)  

16-12-2012 13:47:23
110573
110573
Het meeste DDM-1 in Nijmegen staat redelijk veilig. Zo veilig was Zaanstraat ook weer niet, heb vaak genoeg ook daar (licht) vandalisme gezien.
Impressie van hoe het geheel er nu uitzien daar in Nijmegen: http://www.flickr.com/photos/11057/8277595804/
 

17-12-2012 11:14:15
iraj-smile
iraj-smile
Wat een mooie foto!!! het beste Mat. staat in Nijmegen  

17-12-2012 11:39:07
aarclay
aarclay
In ieder geval is zeker dat je met alles wat hier staat weer een recordpoging 'langste trein' zou kunnen uitvoeren

Laat ik het over de uitvoerbaarheid anno 2012 maar niet hebben.


Choo choo.....
 

17-12-2012 12:24:02
phantom
phantom
Voor de vormgeving over Nm nog een plaatje van een week of 3 terug geschoten vanuit m'n vrachtwagen wachten voor t rode licht op de brug %08%
http://www.flickr.com/photos/35031078@N08/8211330142/in/photostream

Laatst bewerkt door phantom op 17-12-2012 12:24


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 


17-12-2012 12:35:14
rob46
rob46
Quote
aarclay (ma 17 dec 2012 11:39:07 https://www.somda.nl/forum/6358/p425870/): In ieder geval is zeker dat je met alles wat hier staat weer een recordpoging 'langste trein' zou kunnen uitvoeren
.Een poging met DD-mat. hebben we eens op 1-3-1992 op de Wgm ondernomen, ritje richting Flevopolder. Helaas wegens het eindeloos blazen van de diverse stuurstanden in de trein ook de poging maar afgeblazen.Zie een plaatje in het boek NS Serie 1100, blz. 255 (boven)


57 jaar OV-fotografie.
 

18-12-2012 14:05:49
iraj-smile
iraj-smile
Hoeveel rijtuigen DDM en ICK staat er nu in Nm (nijmegen)????????  

18-12-2012 14:10:40
rob46
rob46
Nog steeds 140 ICK en 5 stammen DDM1, excl. Bvk 6911.
Alles keurig beveiligd.


57 jaar OV-fotografie.
 

18-12-2012 14:16:02
iraj-smile
iraj-smile
stonden er ook nog 2 SIK's en een Goederenwagen???

Alvast bedankt!!
 

18-12-2012 15:11:43
martijnmet
Moderator
martijnmet
Ja, zie ook eerder dit topic (https://www.somda.nl/forum/6358/p424377/Ontwikkelingen+DDM-1/). Er staan zelfs twee goederenwagens (een Hbis en een Uagpps).

Maar ik stel voor om weer terug naar de ontwikkelingen rondom DDM-1 te gaan!
 

18-12-2012 22:48:04
110573
110573
Sterker nog, aan de achterzijde van de stallingsruimte, tussen de 140 ICK's en 29 DDM-1's, staat nog een 3e Sik. Het geheel is de moeite van het kijken zeker waard. Alleen al vanaf het perron zijn mooie plaatjes te schieten.

Laatst bewerkt door 110573 op 18-12-2012 22:49
 

19-12-2012 15:21:05
rob46
rob46
Gisteravond bracht VR in totaal 15 rtgn DDM1 (of 2 stammen+3rtgn) van de Dgr naar Nm. Wegens een versperring Ed-Wf werd de volgende route gereden, Dgr-Hvs-Ut-Ht-Tb-kopmaken-Tb-Ht-Nm.

Laatst bewerkt door rob46 op 20-12-2012 09:35


57 jaar OV-fotografie.
 

20-12-2012 20:09:11
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik hou mij aanbevolen voor de rijtuignummers.  

20-12-2012 21:56:08
110573
110573
Ik ga het Zaterdag bekijken. Het gaat waarschijnlijk om de 6901(stam)+6904(stam)+6838+6632+6617 (info van rob46).

Edit: De drie losse rijtuigen zijn inderdaad de 6838+6632+6617. De stammen kon ik helaas niet vinden(!), die staan waarschijnlijk helemaal achter de sleep ICK weggezet.

Kan iemand mij vertellen welke hele stammen er op dit moment nog op de Dgr staan? Op de manier kan achterhaald worden welk spul in Nm staat.

Laatst bewerkt door 110573 op 23-12-2012 11:39, reden: Toevoeging
 

23-12-2012 16:32:10
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik heb de drie losse rijtuigen ook gezien vrijdag. Het is echter de 6817 in plaats van de 6617. De twee andere composities staan ook niet achter de sleep ICK rijtuigen. Vanaf de brug van de N326 heb ik maar 1 lange sleep rijtuigen gezien, met de rijtuigen van de 6911, 6902, 6906 en 6908 (vanaf de brug tot aan het station). Daar achter stonden op 9 sporen ICK rijtuigen. Ik heb echter niet op REP gekeken vrijdagmiddag. Daar had ik helaas geen tijd meer voor.

Laatst bewerkt door taigagaai op 23-12-2012 19:20
 

23-12-2012 18:57:11
110573
110573
Bedoelde ook de 6817, was foutje
Maar dan zal het hele spul wel op REP staan denk ik. Tenminste, iets anders kan ik op dit moment niet bedenken. Heeft iemand de twee stammen daar zien staan?
 

23-12-2012 20:21:00
martijnmet
Moderator
martijnmet
Afgelopen vrijdagmiddag stond er geen DDM-1 op Nm REP, maar ik verwacht overigens ook niet ze daar komen te staan.  

23-12-2012 21:14:47
110573
110573
Het terrein is normaal gesproken behoorlijk vol ja. Maar die dingen moeten ergens staan?  

24-12-2012 08:54:58
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ze zijn misschien wel in Nijmegen geweest, maar er was geen plaats meer voor 12 rijtuigen? Dat ze daarop weer zijn teruggegaan naar Amsterdam?  

24-12-2012 16:49:14
110573
110573
Tsja, ik weet het niet. We zullen even moeten wachten tot iemand wat meer gezien heeft in Amsterdam denk ik.  

24-12-2012 17:14:37
Frontier
Frontier
Dat zou treurig zijn, helemaal heen en weer naar Nijmegen voor niets terwijl als er iemand even had gekeken hoeveel ruimte er nog was ze precies konden weten waar ze aan toe zijn.%08%  

24-12-2012 18:47:36
mich
mich
Ik vond het al vreemd, vol is vol namelijk  

27-12-2012 18:12:25
martijnham
martijnham
Zag vandaag in Nijmegen in totaal 32 DDM-rijtuigen staan. Diverse nummers niet goed leesbaar door graffiti of onbereikbare plaats. Heb hieronder de rijtuigen vermeld van de Graafseweg richting Waalbrug. De horizontale streepjes geven aan waar er ruimte zit tussen de rijen.

Graafseweg
Bv 6824
ABv 6625
Bv 6802
ABv 6634
Bv 6808
Bv 6813
ABv 6673
Bv 6806
ABv 6614
Bv 6823
Bvk 6902 Ooievaar
Bvk 6906 Arend
Bv 6812
ABv 6626
Bv 6825
ABv 6622
Bv 6831
Bv 6833
Bv 6804
ABv 6674
Bv 6841
ABv 6618
Bvk 6908 Olifant
------
Bv 6838
ABv 6632
Bv 6817
------
Bv 6836
ABv 6617
Bv 6834
ABv 6612
Bv 6811
Bvk 6907
Waalbrug

Edit: aangevuld met de door 110573 genoemde nummers

Laatst bewerkt door martijnham op 28-12-2012 08:20
 

27-12-2012 23:34:56
110573
110573
Heb de ontbrekende nr's uit eigen constatering (eveneens richting Waalbrug):
ABv 6625
Bv 6802
ABv 6634
Bv 6808
Bv 6813
ABv 6673
Bv 6806
ABv 6614
Bv 6823

ABv 6622

Laatst bewerkt door 110573 op 27-12-2012 23:35
 

10-01-2013 09:32:10
rob46
rob46
Quote
110573 (do 20 dec 2012 21:56:08 https://www.somda.nl/forum/6358/p426528/): Ik ga het Zaterdag bekijken. Het gaat waarschijnlijk om de 6901(stam)+6904(stam)+6838+6632+6617 (info van rob46).

Edit: De drie losse rijtuigen zijn inderdaad de 6838+6632+6617. De stammen kon ik helaas niet vinden(!), die staan waarschijnlijk helemaal achter de sleep ICK weggezet.

Kan iemand mij vertellen welke hele stammen er op dit moment nog op de Dgr staan? Op de manier kan achterhaald worden welk spul in Nm staat.
Naar nu is gebleken zijn de stammen 6901+6904 NIET op transport naar Nm gegaan maar staan nog steeds op de Dgr. Tevens aanwezig de complete stammen 6912,6913 en 6915.Daarnaast nog Bvk 6903,Bvk 6905,Bvk 6911 en de rijtuigen 6805,6675,6627,6807,6816,6633,6826 en 6624.

Laatst bewerkt door rob46 op 10-01-2013 09:37


57 jaar OV-fotografie.
 

10-01-2013 15:23:15
iraj-smile
iraj-smile
beste mensen,

als ik in nijmegen vanaf het perron de DDM rijtuigen 6618 en 6908 wil fotogaveren kan dat??? en nog meer rijtuigen???

gr jari
 

10-01-2013 17:38:15
110573
110573
Ja dat kan zeker. Alle 32 DDM-1 rijtuigen zijn vanaf het perron te zien en met name die twee die jij noemt. Echter, ga niet in het weekend, dan heb je grote kans dat er TD-7's in de weg staan.
Concreet gaat het om de stammen en rijtuigen (gezien vanaf de Waalbrug) 6907, 417, 632, 438, 6908, 6906, 6902 en 6911(zonder Bvk).
 

11-01-2013 18:17:11
iraj-smile
iraj-smile
DANK JE WEL!!!
ik bericht wel als ik ben geweest!
 

19-02-2013 20:36:39
OBASD
OBASD
Inmiddels weer een volksverhuizing van Franken en Saksen. Nu een deel van de HST Prio vloot van de Dijksgracht richting Maastricht zijn verhuist is volgens mij hel hele park DDM 1 weer op de Dijksgracht neergestreken.

Mr. Zaanstraat
 

19-02-2013 20:41:52
b2py
b2py
Ik weet niet wanneer die verhuisd zijn maar rond half vier vanmiddag stonden daar nog vele prio-rijtuigen.  

19-02-2013 20:44:53
110573
110573
Ik kwam er vandaag ook nog langs. Om nou te zeggen vele, er stonden misschien 10 Prio's echt niet meer. Wat mij eerder verbaast met betrekking tot het bericht van OBASD is het aantal DDM-1 rijtuigen. Daar waren er niet meer bijgekomen. Misschien komt het nog?  

19-02-2013 21:27:37
OBASD
OBASD
Er zijn 9 stammen HST-Prio (Bnl) langs de kant gezet. 2 ervan rijden inmiddels, blijven er 7 over en voor zover ik kan bekijken staan die bij de lange na er niet meer. Ik schat dat er nog 3 a 4 stammen op de Dijk staan.
Dat zou wel eens kunnen kloppen omdat men voor de Bnl dienst ongeveer 6 stammen nodig heeft.
Als ik het aantal DDM 1 stammen op de dijk zie lijkt mij dat er niets meer in Nijmegen staat.

Mr. Zaanstraat
 

19-02-2013 21:29:32
sfj
Vergeet niet dat er ook een sloot DDAR op de Dijksgracht staat inmiddels. Vanuit de trein heb ik zaterdag minimaal drie stammen geteld! Daarnaast zijn de DDM1 stammen uit elkaar getrokken voor zover ik kan zien, en lijkt er veel meer te staan dan er daadwerkelijk staat ...


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

19-02-2013 21:30:35
bnv
bnv
Die stonden toch in Nijmegen voor een groot deel? Ik zie geen verband tussen de Dijksgracht en Maastricht enerzijds en Nijmegen anderzijds op grond waarvan DDM 1 uit Nijmegen zou moeten verdwijnen, gesteld dat het bericht waar is dat alle DDM 1 weer op de Dijkgracht terecht zou komen dan wel dat het er allemaal (weer) staat.  

19-02-2013 21:32:27
broek53
broek53
Onmogelijk dat er ineens een hele vloot DDM-1 uit Nijmegen naar de Dijksgracht gekomen zou zijn zonder dat dat ook maar een keer door de op deze site verenigde spotters is waargenomen. ik denk dat het DDAR dat de Dijk op stroomt met DDM-1 verward wordt.  

19-02-2013 21:34:18
sfj
Precies Broek53! Dat is wat ik probeerde met mijn vorige post aan te geven. Ook zijn de stammen DDM1 vanwege de verschuivingen ivm ruimtegebrek gesplitst (toen er ICRm stammen bij kwamen enzo. Zo zie je dus rijen met enkele rijtuigen naast elkaar, waarvan je zou veronderstellen dat het gehele stammen zijn.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

19-02-2013 21:41:38
OBASD
OBASD
Het zouden inderdaad DDAR stammen kunnen zijn, alhoewel mij vanmiddag iets anders ingefluisterd werd. Ik ga namelijk langs de IJ-zijde langs de Dijk en dat DD spul staat aan de andere kant, dus ............

Overigens die gebroken stammen DDM1 stonden er al omdat we destijds rijtuigen moesten gebruiken om stammen rijvaardig te maken. Op de Zaanstraat stond ook nog een onsamenhangend spul wat ook richting Dijk gegaan is.

Mr. Zaanstraat

Laatst bewerkt door OBASD op 19-02-2013 21:43
 

19-02-2013 21:52:52
110573
110573
Voor zover ik weet is alleen de 6911 uit elkaar getrokken. De rest van die losse rijtuigen zijn de rijtuigen die OBASD noemt.  

20-02-2013 15:27:40
dvdhoven
dvdhoven
Het viel me vanmiddag op dat er in Nm flinke ruimte is tussen de DDM stammen/rijtuigen. Het ziet er bepaald niet vol uit momenteel. De Olifant staat prominent thv van het station.


Dick van den Hoven
 

20-02-2013 16:55:35
MCNAlkmaar
In Nm staat nog een hele vloot DDM1 geparkeerd, de nieuwe stellen op de Dijksgracht zijn inderdaad 2 of 3 stammen DDAR waaronder de 7444 met loc 1705


De groeten uit Schagen
 

20-02-2013 19:06:51
iraj-smile
iraj-smile
Ik ben gisteren (19-02) nog in nijmegen geweest en toen stonden de DDM-1 rijtuigen er nog!? Maar waar staat de rest?  

20-02-2013 19:17:37
sjaak72
sjaak72
Watergraafsmeer staat vol met DDM1 bakken.  

20-02-2013 19:22:26
Bert13
Bert13
Huh, de Meer? Sinds wanneer dan?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-02-2013 19:24:02
b2py
b2py
Lange tijd, aan de zijde van de Asd - Asa sporen.  

20-02-2013 19:26:53
Bert13
Bert13
Asd - Asa is de Dijksgracht, daar staat inderdaad al behoorlijk lang DDM-1 (en nu dus ook een paar stammen DDAR). De Watergraafsmeer rijd ik iedere dag langs, maar naast een berg Plan V / V250 heb ik daar geen DDM-1 zien staan.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

20-02-2013 19:28:08
b2py
b2py
Dan vermoed ik dat Sjaak de Dijksgracht bedoelt inderdaad, scherp  

20-02-2013 19:57:58
sjaak72
sjaak72
In het geval de Dijksgracht tussen Amsterdam en Utrecht ligt, bedoel ik inderdaad de Dijksgracht. Ik ging ervan uit dat dit de Watergraafsmeer was. Sorry voor de verwarring.  

20-02-2013 20:37:20
waalkade
waalkade
Quote
iraj-smile (wo 20 feb 2013 19:06:51 https://www.somda.nl/forum/6358/p436800/): Ik ben gisteren (19-02) nog in nijmegen geweest en toen stonden de DDM-1 rijtuigen er nog!? Maar waar staat de rest?
En vandaag, 20-02-2013 20h00 stonden ze er ook nog, inclusief de bewaking.
 

26-02-2013 16:55:35
iraj-smile
iraj-smile
mag ik wat vragen: waarom staan de DDM-1 stuurstandrijtuigen niet met pantograaf omhoog? in de materieelgids van de DDM-1 rijtuigen (uit 1995) staat dat als je rijtuigen wegzet (zonder loc er aan vast) dat dan per stuurstandrijtuig de pantograaf naar boven moet!  

26-02-2013 17:02:22
thom
thom
Vind je het nuttig dan om treinen die terzijde en geen toekomst plannen hebben te gaan verwarmen ?  

26-02-2013 18:55:34
iraj-smile
iraj-smile
Sorry thom, maar de manier van antwoorden is een beetje aanvallend in mijn beleving.! Maar bedankt voor je antwoord.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel)
RailWiki.nl