26-01-2015 23:21:24 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Ja en wel vrolijk goederentreinen achter stoptreinen laten rijden. Moet ik er dan dwars doorheen op het eerstvolgende stopstationnetje? Koekkoek. Dag energiewinst NSR. Kunnen ze die planregels niet eens omruilen voor de regel: gebruik je gezond verstand... Door deze regels toe te passen kom je in de praktijk alleen maar meer voor rood te staan! En het schiet ook nog eens voor geen meter op. Laatst bewerkt door moderator op 27-01-2015 12:45 |
26-01-2015 23:31:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Is dan jou snelheid niet aangepast zodat je er mooi achter zou moeten blijven? Het systeem houdt rekening met die planningsnormen, dus kan het nooit gepland zijn dat je achter een trein tot stilstand komt, tenzij die te laat is, of jij te vroeg. Laatst bewerkt door moderator op 27-01-2015 12:47, reden: Quoot verwijderd na afsplitsing |
26-01-2015 23:57:01 | ||
---|---|---|
mich
|
Dat ligt ingewikkeld. Het verschil zit hem in wie hem inlegt. Om het iets makkelijker te maken hou ik het bij Deventer-Hengelo. Dit rij ik regelmatig. Volgens het systeem en de plannormen kan ik niet voor de IC uit. Tussen de IC en stoptrein ook niet. Vandaag: achter de stoptrein aan. dan krijg je het volgende: Ik blijf bij groen sein in Dv al eens 2 minuten staan voordat ik optrek. Vervolgens met een gangetje van 40 richting Colmschate. De seinen daar zie je dan net van geel naar groen springen, dus rustig gas erop naar de 80. Langzamer niet want dan loop ik vertraging op ten opzichte van mijn dienstregeling met de mogelijkheid door een bepaald type trdl aan te kant gezet te worden in Aml. Bij Holten nader ik geel maar dat springt op groen. Rijssen ligt eraan of de stoptrein iets te laat is, vandaag afremmen en weer groen. Wierden tot stilstand, stoptrein iets telaat denk ik. Almelo Idem. Hengelo inrijder rood stoptrein rijdt nog binnen, remmen, springt op groen. Op dat moment had ik 3 minuten vertraging. Met 40 door het station duurt 5 minuten, stoptrein moet ik daar weer voorbij en deze kreeg +4. Met andere worden, dit werkt voor geen meter. Nog langzamer rijden en je krijgt het predicaat vertraagd. Denk eraan dat ik een aantal keer met +10 aan de kant genomen ben en kon fluiten naar mijn pad. dan ben je een uur verder, dat is nogal onwenselijk. Sneller gaat uiteraard niet met die stoptrein voor je. Meestal echter, wordt je door de verkeersleiding toch tussen de IC en stoptrein gelegd. Dan heb ik nergens last van, ben met -10 in Hgl, maar kan daar ook gewoon door. Dit is echter niet volgens de norm. Soms maken ze het echt spannend en wordt je voor de IC uitgestuurd. Dit kan normtechnisch uiteraard niet, echter de 1800 de sporen, bij Colmschate al 90 en dan op de tempomaat op 100 is de IC voor te blijven. De beste oplossing is dus de goederentrein direct achter de IC te gooien, max 1 minuut later. Mag niet volgens de norm, maar levert veel minder conflict op. |
27-01-2015 00:07:35 | ||
---|---|---|
mich
|
Ik heb de 2 drgl's even naast mekaar gezet, je kunt zien dat t niet klopt. In de drgl wordt ik met de goederentrein kunstmatig enkele minuten achter de stopper gehouden, wat natuurlijk bij een stop van de stopper onherroepelijk tot stop van de goederenttrein leidt. Bij Hgl wordt het helemaal spannend, want daar rijd ik volgens de drgl door het station terwijl de stoptrein vertrekt, echter ik kruis de stoptrein in de rijweg(kan niet anders). Stoptrein: Dv a 16.35 Dv v 16.36 Dvgea - 16.38 Spa - 16.40 Dvc + 16.41 Hon + 16.50 Rsn + 16.56 Wdn a 17.02 Wdn v 17.05 Aml a 17.11 Aml v 17.13 Amri + 17.16 Bn + 17.21 Hgl a 17.27 Hgl v 17.30 goederentrein: Dv ; ;16:23;GO ; Dvge ;A;16:25;GO ; Dvge ;V;16:43;GO Dvgea ; ;16:44;GO Spa ; ;16:45;GO ; Dvc ; ;16:46;GO ; Hon ; ;16:58;GO Rsn ;A;17:03;GO Rsn ;V;17:04;GO ; Wdn ; ;17:14;GO ; Aml ; ;17:18;GO ; Amri ; ;17:19;GO ; Bn ; ;17:25;GO ; Hgl ; ;17:30;GO ; |
27-01-2015 09:12:10 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Verklaring is simpel, het oorspronkelijke pad voorziet gewoon te Dvge doorijden 16.25, Spa 16.27, Hon 16.38, Rsn 16.43, Wdn 16.48, Aml 16.52 etc. maar dan zit je vanaf Rsn 'klem' tussen de 7000 en de 1700 (gat is 6 - 8 minuten, de 7000 is vanwege de Berlijner in Rsn aan de kant gegaan), wss vond de trdl dat te riskant en heeft je een 'non'pad gegeven achter de stopper van een half uur later. Laatst bewerkt door gvttreinen op 27-01-2015 09:15 |
27-01-2015 09:30:48 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Het pad wat Mich heeft vanaf Dvge is geen nonpad, dat is het reguliere cargopad. De reguliere cargopaden, zijn Dvc door plusmin .55 ri Bh en plusmin .05 ri Dv. Cargo's, die rond .25 door Dvc gaan ri Bh, rijden in een nonpad, zoals de lege Zeebrugge. Dat kan alleen als er geen ICB rijdt. Om 16:17 vertrekt de 149 uit Dv, dus dat pad is bezet. Er zijn trdl's, die een cargo nog achter de ICB laten rijden, maar dat kan eigenlijk niet. Laatst bewerkt door dvdhoven op 27-01-2015 09:38 Dick van den Hoven |
27-01-2015 09:56:15 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Volgens drgl 2015 is het goederenpad door Dv ri Hgl een met doorkomsttijd van -.23/-.53 en zonder stop verder naar Hgl e.v. Zelfs met kopmaken op Dvge (voor treinen uit de richting Zp) beland je in hetzelfde pad, Mich heeft dus een aangepaste drgl gekregen. |
27-01-2015 10:23:19 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Dat past dus om de 2 uur (even uren) niet ivm de ICB. In vorige drgls lag het pad ook een half uur later. Dick van den Hoven |
27-01-2015 10:32:35 | ||
---|---|---|
mich
|
Oke, deze krijg zelden: Dv ; ;13:23;GO Dvge ; ;13:24;GO Dvgea ; ;13:24;GO Spa ; ;13:25;GO Dvc ; ;13:26;GO Hon ; ;13:36;GO Rsn ; ;13:41;GO Wdn ; ;13:47;GO Aml ; ;13:50;GO 2090 ; ;13:50;GO Amri ; ;13:50;GO Bn ; ;13:56;GO Hgl ; ;13:59;GO Dit is dus het standaard pad? Dit is wel erg strak, dit was een autotrein maar met een beladen keteltrein bijna niet te doen. De IC zit er vlak achter. 55 km in 36 min betekend gemiddeld 91 km/u. De variant achter de ic heb ik zo geen drgl van maar die werkt in de praktijk het beste en krijg je ook vaak. Heb nog steeds de indruk welke je krijgt afhangt van wie er zit. |
27-01-2015 11:25:23 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteEn dat zal de reden zijn waarom je een aangepaste drgl heb gekregen, men heeft gezien dat jouw trein er niet goed inpaste. Fijn, meedenkende trdl en/of planner van Prorail |
27-01-2015 12:41:59 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Maar als de aangepaste drgl ook niet past (stoptrein +4 te Hgl), dan klopt er nog steeds iets niet |
27-01-2015 12:59:24 | ||
---|---|---|
train85
|
Er zijn 2 goederenpaden per uur tussen Amf-Bh: Stand 27-01-2015. 1: Amf .03 Ama .05 Bnva .14 Sto .20 Apd .42 Dv .53 Dvgea .56 Rsn .13 Wdn .18 Aml .22 Hgl .34 Odz .46 Bh .03 2: Amf .31 Ama .34 Bnva .44 Sto .50/.54 Apd .12 Dv .23 Dvgea .26 Rsn .43 Wdn .48 Aml .52 Hgl .04 Odz .16 Bh .33 |
27-01-2015 13:24:56 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Met als kanttekening dat pad 1 niet in de brede spits kan vanwege de 1500 danwel dat er ook een inhaling in Sto is? Opvallend trouwens dat die stop in Sto maar 4 minuten is, mag dat planningstechnisch wel? Dan zal de achterliggende IC ook in de ankers moeten, in de wetenschap dat Amf-Sto 12-13 minuten rijden is. Pad 1 leidt nog tot een ander probleem: Sto-Apd is minder geen 22 minuten rijden, dus als-ie bij Sto niet aan de kant hoeft, komt-ie in Apeldoorn aan zo ongeveer op het moment dat de 17800 naar Zp wegmoet (.36) Vanmorgen overkwam dat de Volvotrein, en dan staat de 17800 dus een paar minuten te wachten totdat de Volvo voorbij is. En het zou me niets verbazen als het omgekeerde ook vaak genoeg zal voorkomen, dat de 17800 voorrang krijgt. Kortom waar het topic mee begon: leuk allemaal die plannormen maar in de praktijk leidt het juist tot de situaties die zogenaamd zo verschrikkelijk onveilig zijn. |
27-01-2015 13:27:58 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Erg grappig dat het argument veiligheid inderdaad alleen gebruikt wordt als het een beetje mooi uitkomt. Niks mis met een paar jaar terug in de tijd... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
27-01-2015 16:52:26 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
En maar wissels en zijsporen opbreken, terwijl het nu ook al niet past. (overigens is juist op Amersfoort - Hengelo - Grens na de automatisering in de jaren 60 op Oldenzaal na, nog geen inhaalspoor verdwenen!) Alles bij elkaar snap ik niet waar de bevolking in Overijssel zich druk over maakt: meer treinen passen er toch vrijwel niet in. Laatst bewerkt door sjoerd op 27-01-2015 16:53 |
28-01-2015 09:22:07 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Oh, jawel hoor, er zijn dus kennelijk twee goederenpaden per uur, maar op dagniveau wordt maar iets van 10-20% van de goederenpaden daadwerkelijk gebruikt. |
28-01-2015 10:37:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Kan me ooit herinneren dat bij een planning van extra treinen Es-Rtst (bekerfinale 2009) het strikt verboden was om door de (lege) goederenpaden heen te plannen. Gevolg: treinen worden gigantisch achter die luchtpaden uitgebogen en het zou me niet verbazen dat menig trein te maken heeft gehad met de o zo gevaarlijke rood sein naderingen. |
28-01-2015 10:46:05 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Je "schrikt" er ook van hoeveel treinen gepland staan binnen de "veiligheidsnormen" terwijl dat niet eens nodig is. Zo heb je drie tunnelbuizen bij Zd, maar moet de 3000 (v.25), de 3300 (v.27) en de 4000 (v.30) allemaal door dezelfde buis. Ik denk dat je geplande rood-seinnaderingen niet eens kunt tellen, zoveel als dat het er zijn He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
28-01-2015 10:48:51 | ||
---|---|---|
ToH
|
Ik neem aan dat ik hier wel een vraag kan stellen over goederen. Rijden er ('s nachts) goederen tussen Zl en Wdn? |
28-01-2015 10:54:53 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Waarom zou daar iets rijden? Er isngeen vervoer in Nederland waarvoor dat een handige route zou zijn |
28-01-2015 11:00:32 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Tussen Zl en Wdn rijd geen goederen. Omleiders gaan bijna altijd via Hgl - Dv - Zl - Amf. Het meeste goederen verkeer door Zl rijd tussen noorden en Rtd. |
28-01-2015 11:49:34 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Even voor de duidelijkheid: we hebben het dan over de rechtstreekse route via Nvd. Tussen Zl en Wdn (lees Noord Nederland - Bh) rijden er (af en toe) wel goederentreinen maar die gaan dan via Dv Laatst bewerkt door daniel81 op 28-01-2015 11:50 |
28-01-2015 11:51:38 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Bovendien dacht ik altijd gehoord te hebben dat voetbaltreinen nooit voor een rood sein mogen belanden om agressie / vandalisme zoveel mogelijk te voorkomen, maar dat is weer een heel ander onderwerp. |
28-01-2015 12:42:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Mocht besloten vervoer voor reizigers inmiddels ook niet ingelegd worden in een onbenut goederenpad ? Even als LM treinen bedoeld voor dat besloten vervoer. |
28-01-2015 12:59:22 | ||
---|---|---|
train85
|
Besloten vervoer mag in een goederenpad gepland worden. En soms mag leegmat dat ook als het maar gekoppeld is met het besloten vervoer. |
28-01-2015 15:17:29 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Allemaal juist. Er zijn geen geplande goederentreinen over Zwolle - Wierden. Maar de lijn is niet gesloten voor goederenvervoer. Tijdens de stremming tussen Almelo en Hengelo reden er ook niet tevoren geplande goederentreinen over de spoorweg Zutphen - Hengelo en zo rijden er regelmatig omgeleide goederentreinen over de spoorweg Geldermalsen - Dordrecht, pas nog over Heerlen - Landgraaf - Herzogenrath en zelfs over Alkmaar - Hoorn / Zaandam - Hoorn en over Leeuwarden - Groningen. |
28-01-2015 15:58:36 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Hoe onderhouden de betreffende machinisten hun wegbekendheid als ze maar zo sporadisch over een baanvak rijden? |
28-01-2015 16:11:10 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Meerijden met NSR-treinen. |
28-01-2015 16:12:21 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ook heeft men tegenwoordig een soort e-learning applicatie voor wegbekendheid. Alleen durf ik niet te zeggen of die bij ProRail vandaan komt, of door NSR gemaakt is en derhalve ook alleen voor dat personeel beschikbaar. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-01-2015 16:27:41 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Je hebt ook een digitale wegkennisbank bij NSR, of die officieel ook bij andere vervoerders zo gebruikt mag worden om de certificaten op peil te houden weet ik niet. Gelukkig gaat het allemaal niet over goederenpaden |
28-01-2015 16:59:38 | ||
---|---|---|
ToH
|
Van mijn opa en oma heb ik namelijk gehoord dat zij wel goederentreinen hebben gehoord. Zij wonen kort naast het spoor tussen Rat en Nvd. |
28-01-2015 18:56:24 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Officieel kent Zl - Wdn geen goederenpaden maar incidenteel kan er (vooral nachts) werktreinen verkeren en ik meen dat nog niet zo lang geleden de Speno deze lijn bezocht....uiteraard nachts. |
28-01-2015 19:41:02 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Kan het ook een stopmachine geweest zijn? Spoor 631a te Nvd leek recent aangeprikt, ballast omgewoeld. Kwam er vandaag langs. |
28-01-2015 20:24:58 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Voor zover ik weet doet DB-Schenker ook mee in de Wegkennisbank. Groetjes, Emiel |
29-01-2015 05:35:14 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote In principe is er geen ruimte voor goederentreinen op Zl-Wdn. Als er namelijk ruimte is (na einde reizigersdienst) wordt de ruimte geclaimed door het onderhoudsrooster.... |
29-01-2015 08:45:05 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Er is toch geen 7 nachten in de week onderhoudsrooster? |
29-01-2015 09:12:48 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Nee, maar daarvoor werden ook op de spoorweg Geldermalsen - Dordrecht onlangs reizigerstreinen geschrapt en zie: toen was er wel ruimte voor goederen. Nood breekt wet. |
29-01-2015 12:27:16 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteNee er is geen enkel traject in het land die 7 dagen nachtelijk gestremd is door een onderhoudsrooster. |
29-01-2015 12:47:51 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Aangezien er op het traject Zl - Wdn geen goederntreinen rijden en alleen incidenteel een werktrein rijd zou daarbij de tunnel bij Nvd daar gedeeltelijk ook een rol bij spelen? Ik meen dat er tunnels zijn waar geen chemische treinen doorheen mogen. |
29-01-2015 12:51:56 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Nogmaals, een goederentrein heeft helemaal geen reden om overdag via Nvd te rijden, ook als er geen tunnel zou zijn |
29-01-2015 12:55:06 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Helaas toch wel, de HSL. Er kan wel in overleg een proefritje gereden worden in de nacht. |
29-01-2015 13:06:49 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Terugkomend op Dv - Hgl, als we spreken over goederenpaden dan betreffen het hier verschillende paden over één route, er zijn tussen Dv en Hgl 5 routes nl; - Awhv - Bh (AB) - Kfh - Bh via Dmnz (KB) - Esn - Bh via Ut (ESB) - Mvt - Bh via Dmnz (MB) - Mvt - Bh via Betuweroute en kopmaken te Dvge (MBDB) Deze routes zijn tussen Dv en Hgl gebundeld in twee paden. Voor de drgl makers hebben deze routes een afkorting van letters aangevuld met getal 10 en/of 20 welke het betreffende half uur weergeeft. De letters geven de begin/eind en eventuele tussenpunt aan. Bijvoorbeeld: KB10 is goederenpad K(ijfhoek) - B(entheim) in het ene half uur terwijl KB20 voor het andere half uur geld. Nieuw is MBDM10 welke staat voor M(aasvlakte) - B(etuweroute) - D(eventer) - B(entheim). In omgekeerde richting is er BK10 (Bentheim - Kijfhoek) en BDBM10 (Bentheim - Maasvlakte via Deventer en Betuweroute) etc. Zaak is natuurlijk om de goederepaden op knooppunten netjes bij elkaar komen zodat tussen Dv en Hgl slechts twee paden zijn, anders moet er soms (lang) gewacht worden. Het pad van -.23 uit Dv (-.25 door/uit Dvge) wordt dus gebruikt door ESB20, KB20, MBDB20 en MB20. Het pad van -.53 uit Dv (-.55 door/uit Dvge) wordt gebruikt door AB10, KB10, MB10, MBDB10 en ESB10. Laatst bewerkt door gvttreinen op 29-01-2015 13:11 |
29-01-2015 13:42:37 | ||
---|---|---|
mich
|
Toch apart dat het standaard pad niet standaard gebruikt wordt. |
29-01-2015 14:26:28 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Niet iedere goederentrein vervoert per definitie gevaarlijke stoffen. En voort hangt het ook af van de veiligheidsvoorzieningen in de tunnel. Groetjes, Emiel |
29-01-2015 15:08:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteIdd maar zoals ik eerder schreef vond men het pad tussen de (vanwege Berlijner) in Rsn langer opgehouden 7000 en er op volgende 1700 wss te krap zodat de trdl een alternatief heeft bedacht door je achter de 7000 van een half uur later laat rijden. |
03-02-2015 21:08:40 | ||
---|---|---|
ari
|
QuoteLos van het feit dat het geen logische route is, is in de Netverklaring is opgenomen voor Wdn-Rat: Lokale beperking goederenvervoer: goederenvervoer niet toegestaan, met uitzondering van treinen ten behoeve van beheer en onderhoud van het baanvak Wierden– Raalte, inclusief de aan- en afvoer van materieel en materialen daarvoor |
03-02-2015 22:55:00 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
De netverklaring regelt ook dat er een maximum is aan het aantal goederentreinen op een aantal spoorwegen omdat anders de plaatselijke geluidsbelasting wordt overschreden of omdat er een maximum aslast bestaat. Maar dat betekent nog niet dat er infrastructurele beperkingen zijn. Bij het hoge viaduct ten oosten van Zwolle staan weliswaar geen seinen voor goederentreinen (L/G) maar je kunt er ook niet voor een stoptonend sein belanden en dan onverhoopt niet meer wegkomen. In het geval van Zwolle - Wierden zijn er structureel geen goederentreinen gepland. Maar er kan wel degelijk van worden afgeweken bij stremmingen. Zoals ik al eerder aangaf, gebeurt dat op meer trajecten, waarbij zelfs de reizigersdienst kan worden onderbroken en dan wordt er ook niet naar geluidsgrenzen gekeken. Gelukkig niet, al wordt het wel steeds moeilijker gemaakt. |
03-02-2015 23:50:09 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Uit een ver grijs verleden meen ik me te herinneren dat er op de HSL 6 nachten per week 1 spoor beschikbaar is (en tijdens de 7e nacht geen), en dat het andere BD is t.b.v. onderhoud. Met de strengere veiligheidsnormen van tegenwoordig zal dat wel niet meer het geval zijn zeker? Laatst bewerkt door AlexNL op 03-02-2015 23:50 |
04-02-2015 07:19:20 | ||
---|---|---|
treinfan
|
@Sjoerd blijkbaar staat er in de netverklaring dat er daar geen goederenverkeer mag rijden, dus dan zal dat ook niet gebeuren. Voor de lijn Zp-Hgl geldt overigens een limiet op het aantal goederentreinen. Bij verstoringen op Hgl-Aml-Dv is het te zien geweest dat enkel DBS mocht omleiden via Zp-Hgl: de volledige toegestane capaciteit was toebedeeld aan DBS ten bate van wat nachtelijke goederentreinen. Door die nachtelijke treinen via een ander traject te laten rijden, konden enkele treinen overdag Amf-Bh v.v. via Zp-Hgl. |
04-02-2015 17:08:19 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Ik wil niet te ver van dit topic afwijken maar hoe zit het eigenlijk met de caprolactamtreinen van en naar Emn? Ik was altijd van gedachten dat deze treinen vanuit Emn via Mrb, Aml, Hgl en dan bij Zp de Ijsselijn op richting Ah en tenslotte via Nm de heilige lijn op om dan door te rijden naar Gln. Maar ik stond deze zomer op het station van Omn en toen kwam er ook zo'n Caprolactamtrein uit de richting van Zl langs. Ik dacht eerst dat het om een omleider ging dus ik de reisplanners gecheckt en er lag niks uit. Gaan die treinen soms wel eens regulier via Zl? |
04-02-2015 17:28:56 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Dat is precies een van die nachtelijke DBS treinen waar @treinfan het over heeft. |
04-02-2015 17:29:13 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Via Zl was destijds (een ruim jaar geleden) niet standaard, maar misschien nu wel. In ieder geval gaan die treinen standaard 1 avond per week via Amf (dat ging voorheen met kopmaken op Aml), vanwege die limiet op Zp-Hgl (die zat op ca. 400 per jaar, dus 8 ritten per week). Laatst bewerkt door treinfan op 04-02-2015 17:32 |
04-02-2015 20:43:22 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Ik heb zelf niet echt veel verstand van cargo, maar tussen Wd-Apn(-Ledn (niet zeker)) is het goederenvervoer toch gesloten per 26/5/1978? Want als er wkz zijn tussen Wd/Gd en Gd/Apn doordeweeks, ben ik wel benieuwd hoe de Electrolux dan moet rijden. Zijn daartussen ooit nog cargo's gekomen? Of is het toch niet gesloten? Laatst bewerkt door NS1707 op 04-02-2015 20:48 |
04-02-2015 21:28:28 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteZowel via Zl als via Hgl komt voor. Laatst bewerkt door rolandrail op 05-02-2015 21:21 |
04-02-2015 21:33:42 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteWd-Apn is niet gesloten voor goederenverkeer er wordt alleen geen gebruik van regulier gebruik van gemaakt. Er is nog wel één klein duikertje wat met max. 30 gepasseerd mag worden met een 6400. In de jaren '90 is Apn vanwege wkz'n bediend via Wd. Voor Apn-Ledn geld hetzelfde: geen regulier goederenvervoer maar een stuk of zes duikertjes/bruggetjes met max 30 met een 6400. Electrolux kan dus bijna altijd wel bereikt worden, in de huidige praktijk worden de wagens opgespaard en dus niet meer via Wd of Ledn gereden. |
04-02-2015 21:47:49 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Dus het zou nog mogelijk kunnen zijn als de Electrolux wordt omgeleid indien nodig. %02% |
04-02-2015 23:27:40 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Je moet een onderscheid maken tussen het sluiten voor goederenvervoer van stations en losplaatsen enerzijds en het sluiten voor doorvoer van goederentreinen anderzijds. Daarnaast kunnen aansluitingen die nog veilig te bereiken zijn (de loc zakt niet tussen het spoor) voor contractvervoer geopend zijn. En ten vierde, en daar blijf ik bij (er zijn voorbeelden genoeg) kan er in geval van nood veel meer. Hoe verbaasd waren we enige tijd terug niet dat een cargo werd omgeleid via Heerhugowaard - Hoorn - Zaandam. En dan wordt de bovenleiding roodgloeiend, de inhaalsporen zijn te kort, er staan geen L/H seinen, bij Oosthuizen dobbert het spoor 10 cm op en neer en ga zo maar door, maar er rijdt wel een cargo. Gelukkig kunnen de regels nog wel eens lekker aan de kant. Heerlijk. |
05-02-2015 15:08:50 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
En de politiek gaat zich nu ook mengen in de discussie over de wachttijd van de 5400 in Hlm vanwege goederentreinen. http://www.dichtbij.nl/zuid-kennemerland/regio/artikel/3888025/cu-stelt-vragen-over-verslechterde-dienstregeling-haarlem.aspx Als dit van de zomer ook zo is, dan rijdt de 15400 zo'n 7 minuten achter de 5400 aan op de momenten dat de 5400 in Hlm moet wachten. Ook een beetje nutteloos. Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 05-02-2015 15:10 De groeten uit Schagen |
05-02-2015 15:29:31 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Nou, dan mogen ze ook kamervragen stellen over het overslaan van Utl door de 6000 in de richting Ut alleen, ook vanwege rottig ingelegde goederenpaden. |
05-02-2015 15:30:29 | ||
---|---|---|
Edb3
|
QuoteDie treinen DSM-Emn rijden eenmaal per week om via Zl vanwege onderhoudsroosters. DBS rijdt liever via Hgl-Zp-Nm vanwege de veel lagere infraheffing dan via Zl/Ut, is mij ooit verteld. Dat is ook de reden dat ze normaal via Zp en Nm rijden. |
05-02-2015 15:30:31 | ||
---|---|---|
Bert13
|
@MCNAlkmaar: De grap is dat die goederenpaden niet eens gebruikt worden! Staaltrein 61601 wacht bij Nspl bijvoorbeeld iedere dag keurig tot de - 10 minuten later rijdende - 5441 over het Hlmkr is gegaan om zelf om 10.25 zijn weg te vervolgen. Twee treinen nutteloos te laat dus. |
17-02-2015 08:03:39 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteVannacht wat gehoord, toen is namelijk de Speno tussen Nvd en Zl vervoerd? |
22-02-2015 12:28:12 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Zoals ik al enkele malen eerder heb gemeld: er zijn op Zl - Wdn geen reguliere goederentreinen ingelegd maar er is qua infra in de nacht geen belemmering en als het nodig is, gebeurt het gewoon. |
25-02-2015 08:44:53 | ||
---|---|---|
damart
|
Quote En de inmenging is succesvol zo te zien, want men gaat nu proberen om nog voor de zomer de (veelal onnodige) en vervelende lange stop van de 5400 op te heffen: http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/haarlemeo/article27321071.ece/Trein-Zandvoort-weer-zonder-lange-wachttijd |