Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 13 april 2015 |
29-12-2014 18:05:32 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Er gaat dit wijzingsblad wat geschoven worden in de inzet van SLT en SGMm in het cluster 7400/17400/4000/4700. De verhoudingen tussen de 2 lijken ongeveer gelijk te blijven, SGMm blijft hofleverancier. De alom (maar toch vooral op de Zaanlijn) gevreesde trein 4754 gaat met 6 bakken SGMm rijden. Dit met de disclaimer dat de planning voor dit wijzigingsblad nog niet is afgesloten. |
29-12-2014 18:06:50 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Alvast een groot compliment aan de planning mocht dit werkelijkheid worden He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
29-12-2014 19:39:11 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Inderdaad, eerst zien, dan geloven.... De groeten uit Schagen |
29-12-2014 21:40:10 | ||
---|---|---|
BGM104
|
De oplossing tot 13 april voldoet in ieder geval wel aan dit motto. Vanaf 5 januari gaat de 4754 met 10 bakken SLT rijden in dagplan. Om dit mogelijk te maken is 1 extra mateerieeldienst SLT-IV aangemaakt. Deze wordt te Asd het vooroplopende stel van de 4754. Na een slagje Utg wordt dit treinstel weer afgetrapt van de 4071 te Asd. De rest van de tijd, dus ook in de ochtendspits, staat dit stel GDST op de Wgm. Voor de bijsturing een mooie materieeldienst om te laten vervallen bij tekort aan inzetbaar SLT... Laatst bewerkt door BGM104 op 29-12-2014 21:40 |
29-12-2014 21:58:06 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dan zullen de treinen in de 4000 die opeens langer werden, zoals de 4022 en 4056, wel weer naar hun oude lengte gaan. Deze reden volgens mij jarenlang met SLT6 maar afgelopen oktober kwam er opeens een stel bij. Ik volg de materieelinzet in de 4000 ondertussen ook niet helemaal meer, zowel qua lengte, materieelsoort als het wel of niet splitsen tussen de spitsen heeft men de afgelopen jaren haast elke combinatie wel geprobeerd. |
29-12-2014 22:18:59 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat laatste gebeurd in ieder geval al in week 3, wellicht ook al in week 2. Een stel bij de 4754 en er 1 af van de 4071. Alleen de planning van Wgm en naar Wgm was een hels karwei om dat te plannen. Laatst bewerkt door train85 op 29-12-2014 22:20 |
18-01-2015 23:46:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
In het wbl april gaat het aantal diensten plan V terug van 41 naar 32. In ieder geval vervallen zes diensten in de 5200 en worden vervangen door 2 DDZ4'en en drie diensten in de 4400/9600, waarvoor waarschijnlijk een DDAR in de plaats komt. En alvast een alert voor de ICR-liefhebbers: er blijven nog drie trekduwstammen over, maar die worden niet meer ingedeeld. De hele serie 3600 zal dan integraal met DDZ rijden. Laatst bewerkt door broek53 op 21-01-2015 01:07 |
24-01-2015 00:27:02 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Dat is geen best nieuws. Die 3 stammen worden die dan op invalbasis ingezet bv , op de welbekende ex ICR lijnen? |
24-01-2015 00:40:01 | ||
---|---|---|
Bert13
|
In dat puur hypothetische geval waarschijnlijk wel ja |
24-01-2015 03:58:18 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Nog even snel plaatjes gaan schieten dus! (of gewoon lekker aanschouwen met het blote oog uiteraard ) |
24-01-2015 08:50:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
Als de 3600 integraal DDZ wordt zal men ergens DDZ vandaan moeten jatten. In het wijzigingsblad van 2 februari worden er volgens mij in de spits 20 DDZ4 en 16 DDZ6 stellen ingezet. Bij de viertjes is dus nog wel wat ruimte, de inzet van de zesjes zit redelijk op z'n maximum, zeker gezien de meeste diensten van de zesjes de gehele dag duren en ze dus veel meer kilometers maken vergeleken met ander materieel (waar een groot deel van de diensten buiten de spits rust heeft). |
24-01-2015 09:28:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
De materieelinzet wordt flink opgeschud, omdat de 1700 en 2800 in Utrecht gaan combineren en splitsen ivm de sporenkrapte door de verbouwing. Daarnaast moeten de 2000 en 8800 tijdelijk terug naar 6 bakken. Bij de draaiingen van het IC-materieel is de 1900 de grote regelkraan. Ik denk dat men de 3600 meteen maar meegenomen heeft omdat er in juni in de materieelpositie toch niets verandert (behalve het ICR dat in juni pas werkelijke aan de kant zou moeten). Overigens pakt de draaiing (in combinatie met de laatste nieuwe DDAR) zo uit dat er twee DDZ4 overblijven om in de 5200 plan V te vervangen. En ja: de inzet van vooral de vieren wordt opgeschroefd, naar 25 vieren en 17 zessen (inclusief onderhoud). Laatst bewerkt door broek53 op 24-01-2015 10:39 |
26-01-2015 20:28:29 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Quote Precies vooral dat laatste en erin zitten!! We [ Chopper en ik ] hebben nog een blokkertreinendag tegoed. %08% |
12-02-2015 15:13:07 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Quote Ik dacht dat het combineren van de (1)1700 aan de 2800 pas in juni ging gebeuren als spoor 20/21 in Ut klaar zijn? Dan zou de 8800 namelijk ook naar spoor 9a of 9b gaan en zouden de lengtes dus verkort moeten worden naar 6 bakken. En op http://locov.nl/Images/Locov%202015-30404%20%20Adviesaanvraag%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%2013%20april%202015_tcm311-362718.pdf is de adviesaanvraag van NS aan het LOCOV over de wijzigingen per 13 april 2015 te vinden. |
12-02-2015 16:03:46 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Voordat spoor 20/21 in Ut klaar kan zijn zal er toch echt iets aan 18/19 moeten gebeuren om de nieuwe sporen te kunnen aansluiten. Neem aan dat daar de krapte vandaan komt Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-02-2015 16:14:35 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Dat betekend dus dat we het per april met 2 perrons minder moeten gaan doen? Lijkt me trouwens niet heel waarschijnlijk (waar laat je bijv. de (1)6000 en de 6100/9800?) Laatst bewerkt door moderator op 12-02-2015 18:00, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
12-02-2015 16:17:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
Spoor 18 en 19 worden zo ongeveer gehalveerd en de series (1)6000, 6100 en 9800 worden aan elkaar geknoopt. Daarmee is dat deel van het project VleuGel feitelijk voltooid. |
12-02-2015 16:34:21 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Dan sta je in Bd op spoor 4/5 en staat er aan beide kanten een SLT naar Gvc. Hmm, Bd - Gvc via Ut in een SLT. Nee, bedankt %08% |
12-02-2015 16:37:29 | ||
---|---|---|
sfj
|
Gelukkig wordt dat op de TBP's op andere dergelijke trajecten al een tijdje afgebroken zodat de reiziger er niet door verward raakt. Voorbeeldje: na zevenen rijdt de 14800 Hn-Amr-Hlm-Asd, 1500 Ekz-Asd en 3000 Hdr-Asd. De 14800 wordt te Hn/Obd als sprinter Bv aangewezen, vanaf Hwd sprinter Hlm. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
12-02-2015 16:37:55 | ||
---|---|---|
abbm
|
Wordt nu toch ook al met de 5700 gedaan? Die staat in Ut als Wp op de borden. |
12-02-2015 19:27:58 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
De 4800 wordt ook iig in Amsterdam met Bv aangegeven. |
12-02-2015 19:29:50 | ||
---|---|---|
Bert13
|
En zo zijn er nog tig voorbeelden in bv. de 12600 te bedenken. Conclusie: ja er zijn twee sprinters Bd-Gvc, maar de reisinfo houdt er rekening mee He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
12-02-2015 19:32:43 | ||
---|---|---|
michaben
|
Tenzij men de kwartierligging gaat veranderen zal je met doorkoppeling eerder Gvc-Tl en Wd-Bd krijgen dan andersom. De 9800 uit Gvc komt namelijk om :25 en :55 aan te Ut, en de 16000 naar Bd vertrekt om :11 en :41. En het hele idee achter het doorkoppelen is dat ze juist niet een kwartier stilstaan met te weinig perroncapaciteit. Laatst bewerkt door michaben op 12-02-2015 19:34 |
12-02-2015 19:35:06 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Quote Bestaat er dan alleen nog 18a/19a of 18b/19b? Want je moet voor de richting Gdm toch wel een b fase hebben om richting het zuiden te kunnen gaan. |
12-02-2015 20:48:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
De treinen gaan de ene kant op over spoor 18 en de andere kant op over spoor 19. Verder is het een materieelkoppeling en worden het (nog) geen doorgaande treinnummers. Hoe reisinfo daarmee omgaat, weet ik niet. |
12-02-2015 21:24:52 | ||
---|---|---|
geert
|
Neem aan dat er dan ook combinaties tot 10 bakken SLT in de 9800 en 6100 komen? Zal voor de 9800 wel rangeren op Gvc worden? Wel meer ruimte in de 9800, dat is wel welkom! |
12-02-2015 21:52:59 | ||
---|---|---|
michaben
|
De doorkoppelingen zullen naar mijn idee wel een extra druk op de materieelschaarste gaan leggen. De drie ICM8 treinen uit de 2800 zullen wel ergens tegen VIRM6 geruild worden (met de 1900 bijvoorbeeld) want dat komt qua capaciteit aardig overeen. Maar om de 2800 naar Amfs of Dv te verlengen zijn meer dan drie stellen nodig. En in de spits moet je toch zowel naar Gvc als Rtd wel een zesje hebben, de 1718 met VIRM8 opsplitsen in een viertje naar Gvc en een viertje naar Rtd wordt toch erg krap denk ik, dus die moet ook verlengd worden. Kost je toch wat extra VIRMtjes. Of de koppeling van de corridor Wd-Gdm extra SLT stellen kost durf ik niet direct te zeggen, in het verleden toen er nog makkelijker afgerangeerd kon worden vanaf spoor 19b (toen er nog geen 6100 19a bezet stond te houden) werden veel van die stellen na de eerste slag in de 6000 al afgerangeerd. Dat ze nu verplicht mee moeten naar Gvc kost dan op zich geen extra stellen, alleen extra bakkilometers. En je zult ook wel enkele stellen uitsparen doordat er niet meer 10 minuten gekeerd wordt in Ut maar het gewoon een korte stop wordt. |
12-02-2015 22:00:33 | ||
---|---|---|
mren
|
Die extra VIRM's rijden nu reeds in de 1700 en er komen enkele stellen uit de 1900. In de 2800 én 1700 (Gvc/Rtd-Ut) zijn inderdaad zesjes of twee viertjes voorzien (dus 12 bakken Ut-Dv/Amfs), hiertoe zijn ook perrons te Amfs verlengd. Uiteraard staat het hele verhaal uitgebreid in het februari-nummer van Op de Rails dat vandaag is verschenen. Want zoals vaak hangt alles weer eens met alles samen Laatst bewerkt door mren op 12-02-2015 22:08 |
12-02-2015 22:27:09 | ||
---|---|---|
michaben
|
Er zal toch minstens een stel bij moeten komen, want er zijn 15 stellen nodig om Ut-Amfs/Dv met dubbele stellen uit te voeren, en de (1)1700 en (omgeruilde) 2800 zijn er samen maar 14. Al zou men misschien dankbaar gebruik kunnen maken van de tijdelijke lengtebeperking van de 2000/8800 tot 6 bakken hier, maar deze doorkoppeling zal voor enkele kortere treinen moeten zorgen (8 naar 6 bakken op Ut-Gvc in enkele treinen). De doorkoppeling van de sprinters zou juist een dienst kunnen uitsparen als je hierdoor geen kering van 10 minuten meer hebt te Ut, maar het kan zijn dat de materieelomloop deze winst al weer opslokt doordat er treinen verlengd moeten worden die dat eigenlijk niet nodig hebben. Laatst bewerkt door michaben op 12-02-2015 22:27 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-02-2015 23:06:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Gaat er trouwens met die treinen eigenlijk in Ut of in Gd gecombineerd/gesplitst worden? Als het in Gd gebeurd kan dat potentieel nog wel wat materieel besparen doordat daar traditioneel de eerst vertrekkende trein het volste loopt. Dat zou dan beter over de trein uit Gvc en Rtd verdeeld kunnen gaan worden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-02-2015 23:06:32 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteJammer dat het - net als in de eindfasering van DSSU - verrekte gevoelig is bij verstoringen. Gedoe bij Wd gaan we geheid ook merken in Gdm. |
12-02-2015 23:28:09 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote Ik verwacht op dezelfde manier als de 4700/7400 nu. Wél verschillende nummers, maar de reisinfo laat zien dat het een doorgaande dienst is. |
13-02-2015 00:20:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEr zitten dan ook inderdaad 15 stellen in de (1)1700 en 2800: vier vieren en elf zessen. |
13-02-2015 09:56:37 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Het nadeel van Gd is toch dat je dan maar max 4 bakken naar Rtd in kunt zetten, zoals nu in het weekend ook het geval is? |
13-02-2015 10:20:17 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Niet waar. Het gebeurt vaak genoeg dat dit 12 bakken is dat gesplitst moet worden, en dat kan prima. Spoor 8 is 15 bakken hoor |
13-02-2015 10:26:17 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Wel waar. Het had te maken met treinen die in 2014 over een bepaald wissel op spoor 3/5 te Gd moesten rijden. |
13-02-2015 10:30:26 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ooh, je bedoelt combineren? Ja, dat klopt, de 12800 komt binnen via spoor 2b naar 3a, en op 3a passen in principe wel 6 bakken, maar dan moet je wel helemaal naar voren rijden. Zat zelf ooit in een zesje in de 12800, die reed net niet ver genoeg door en stond nog op de wissel. Dus die moest iets naar voren rijden. Maar inderdaad, in principe kun je daar alleen helemaal veilig staan met een viertje, hoewel het wel gewoon mogelijk is met 6 bakken. |
13-02-2015 10:35:52 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Nou, dat bedoelt Daniel dus. |
13-02-2015 17:51:02 | ||
---|---|---|
abcde
|
Quote Waarvan de noodzaak mij onbekend is. Ruim voor station Gouda, aan de westkant, kan de Rotterdammer al van spoor 2 over naar 3, zodat deze IC gewoon langs het perron kan rijden. Maar het gebeurt veelal zoals je aangeeft. |
13-02-2015 18:00:45 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dat heeft er volgens mij mee te maken dat de (1)1700 uit Gvc er zeer kort (2 minuten) achter zit. Als de 12800 dan via 3b naar 3a gaat, rijdt de (1)1700 op een stoptonend sein af zolans de 12800 nog de b-fase aan het afrijden is, en dat is natuurlijk levensgevaarlijk volgens de plannormen. Als de 12800 via 2b naar 3a gaat kan de (1)1700 een rijweg naar 3b krijgen en zodra de 12800 op zijn plek staat kan het sein tussen 3b en 3a op geel knipper en kan men combineren. |
13-02-2015 19:24:40 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Overigens heeft men het een behoorlijke tijd gewoon zo gedaan (ik heb die treinen geregeld in het weekend). Het vanuit Rtd via 2b op 3a binnenkomen is echt iets van de huidige dienstregeling. Wel werd er altijd al zo gepland dat het treindeel uit Rtd op 3a paste, wat in het weekend wat bizarre effecten op de bezetting van de treinen heeft zo af en toe. (Toen er nog ICM reed bv. een bomvol viertje uit Rtd en dan 7 bakken uit Gvc waarvan het voorste stel compleet leeg was) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-03-2015 15:08:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
Wijzigingsblad is verwerkt in de statische reisgegevens, reisplanners zullen na de volgende interne update dus de nieuwe tijden en sporen tonen. Opvallend iets is dat men ook op Amf lijkt te gaan splitsen en combineren in de 1700, niet alle stellen gaan dus door tot Dv. Zo snel gezien gaan de 1731, 1747, 1771 en 11771 gesplitst worden te Amf, terwijl de 1738 en 1754 er gecombineerd gaan worden. Overigens veel VIRM12 in de gecombineerde (1)1700 en 2800 tussen Ut en Amf, in tel zo snel 1xVIRM8, 2xVIRM10 en 5xVIRM12. Laatst bewerkt door michaben op 17-03-2015 15:08 |
17-03-2015 20:01:40 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Quote Waar kan je die treinlengtes eigen zien? En kan je anders eens kijken of er iets met het materieel (qua soort en lengte) iets in de 6100/8800/9800 gaat veranderen? |
17-03-2015 21:24:42 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
De 8800 wordt net als de 2000 volledig DDZ6/VIRM6, de 6100 zal waarschijnlijk SLT4 blijven, en de 9800 waarschijnlijk SLT6 |
23-03-2015 13:53:31 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 1000 serie lijkt op het laatste moment uit de reisplanner gesloopt te zijn. Gaat de AMRO shuttle per 13 april toch niet door? Ze hebben heel kort in de reisplanner gestaan in een uurdienst, maar dit is inmiddels gecorrigeerd tot slechts de huidige trein die een slag in de ochtend en een in de middag maakt. |
23-03-2015 13:54:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er zijn nog 0 stammen AmRo toegelaten en er zijn er twee min of meer klaar, dus dat wordt wel september denk ik. |
23-03-2015 15:50:43 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Correct, de AmRo shuttle gaat (volgens de huidige prognose) pas per september rijden. |
23-03-2015 16:09:14 | ||
---|---|---|
michaben
|
En daar komen geen extra ritten van de 900 voor in de plaats? Naast de uurdienst overdag (1007 t/m 1067 en 1012 t/m 1072) waren er namelijk ook een 1003 en 1076 toegevoegd die in het pad van de ontbrekende 903 en 976 zouden gaan rijden tussen Asd en Rtd. Hiervoor heeft men de nieuwe AMRO stammen niet nodig, dit was gewoon bedoeld om de halfuurdienst van de 900 uit te breiden in de vroege ochtend en late avond. Maar deze zijn met het verwijderen van de 1000 uit de reisplanner ook weer verdwenen. |
27-03-2015 19:49:54 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Dus blijven er nog enkele Vtjes rijden in 44/9600 ? En ik neem ook aan in 6800 wel of niet met DDAR zoals nu %08% . 6900 . En hoe zit t met de 7000 ? |
27-03-2015 21:57:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is nogal eenvoudig: er gaan twee setjes van drie diensten uit de 5200 (wordt DDZ4) en een setje van drie diensten uit de 4400/9600. De rest verandert niet. |
01-04-2015 14:06:20 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Waarom hanteert men eigenlijk maximaal 12 bakken, wetende dat solo zesjes erg krap kunnen zijn ten westen van Ut? 14 bakken kan ook prima (ja ik weet ook wel dat dat in Amfs niet past máar dat is voor de 1700 geen argument. Voor de 11700 ook niet trouwens als hierboven staat dat er in AMf afgetrapt/bijgeplaatst gaat worden) |
01-04-2015 17:48:48 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Er zijn in Amf maar beperkt mogelijkheden tot aftrappen/bijplaatsen in de (1)1700. |
01-04-2015 18:13:33 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Mag ik weer een beroep doen op de maker van http://nsdr.bemined.nl/2015-2/ voor de gegevens van het wzbl 13 april?? Alvast mijn hartelijke dank! Fred http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
01-04-2015 19:43:40 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Quote3x IV kan uiteraard ook nog, maar dan wordt de Rotterdamse tak wel erg kort. Overigens worden reizigers via NS.nl al een tijdje gewaarschuwd voor die kortere treinen in de spits. Daar zitten een heel stel (1)1700en bij. Al kan het natuurlijk dat reizigers naar Gd zich beter gaan verdelen over alle stellen (vooral als ze voor Ut instappen) wat mogelijk iets scheelt. Totdat ze erachter komen dat plaatsnemen in een bepaald treinstel betekend dat je er 3 minuten eerder bent dan het andere stel natuurlijk. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-04-2015 14:58:10 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Het gaat komende maandag al gebeuren, maar als ik in de reisplanner kijk zie ik nog geen doorkoppeling van de sprinters Wd-Gdm (overstap tussen 18 en 19) en nog geen koppeling van de 2800 met de (1)1700 (overstap op Gouda). |
07-04-2015 16:56:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Doorkoppeling 16000/6000 met 6100/9800 is toch pas in juli gepland? |
07-04-2015 17:10:36 | ||
---|---|---|
michaben
|
Sprinters gaan inderdaad pas een volgende bouwfase gekoppeld worden. De 2800 staat wel per aanstaande maandag ingevoerd als doorgaand, echter de reisinformatie kan hier nog niet goed mee overweg. Deze geeft aan dat de 2800 Rtd-Ut v.v. rijdt met aankomst te Ut op spoor 11 en vertrek van de kerende trein vanaf spoor 8. |
07-04-2015 17:15:02 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Hoe zou het wel moeten? Dan kan ik eens zien hoe dat in de bron zit. |
07-04-2015 17:26:02 | ||
---|---|---|
michaben
|
In het weekend met de 12800 hebben de treinen vanaf Rtd altijd Amfs, Dv of Es als eindbestemming in de brondata zitten, afhankelijk van tot waar het treindeel mee rijdt in de (1)1700. Bij de 2800 staat er nu gewoon overal Ut bij. Bij de (1)1700 zelf lijken alle ritten twee maal in het systeem te zitten, eenmaal met slechts het traject Gd-Amfs/Dv/Es vv en eenmaal met Gvc-Amfs/Es als traject. Laatst bewerkt door michaben op 07-04-2015 17:28 |
07-04-2015 19:13:14 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Zou men de seriekoppeling er niet nog uit gehouden hebben omdat het anders ook deze week al onterecht uit de planner komt? In feite rijdt de 2800 volgende week natuurlijk ook nog gewoon Rtd-Ut en koppelt 'ie daar toevallig aan de (1)1700. In het weekend is het onwenselijk dat die koppeling er niet in zit omdat je dan een melding "rijdt niet verder dan Gouda" krijgt, maar doordeweeks met koppelen op Ut maakt het niet uit. Opmerkelijk is trouwens dat de reisplanner voor Amf - Rtd ook aanraadt om pas op Gd over te stappen voor Rtd terwijl de eerste mogelijkheid te Ut gezien het gelijke vertrekspoor ook al als haalbaar gezien zou moeten worden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
07-04-2015 22:23:01 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
We wachten het even af, en als het bij aanvang van de wijziging nog steeds foutief in de IFF zit gaat er een melding uit |
13-04-2015 17:10:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zijn er misschien al lijsten beschikbaar voor het wijzigingsblad? Choo choo..... |
13-04-2015 18:04:25 | ||
---|---|---|
b2py
|
Doen hetzelfde.Quote Laatst bewerkt door b2py op 13-04-2015 18:04 |
13-04-2015 18:21:33 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Wat bedoel je met "Doen hetzelfde" ?? http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
13-04-2015 18:45:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
B2py quote een post waarin het eerder gevraagd wordt. Klaarblijkelijk heeft hij er ook interesse in. Laatst bewerkt door aarclay op 13-04-2015 18:45 Choo choo..... |
13-04-2015 19:14:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
Van vrijwel alle lijstjes die langs zijn gekomen is de materieelinzet gebaseerd op de HC diensten. Deze werden tot op heden altijd ter download aangeboden op bepaalde niet-officiële NS sites. De diensten van het huidige wijzigingsblad zijn echter tot op heden niet verschenen, en daarmee ook de lijstjes niet. Ik heb wel overzichten van alle aankomst- en vertreksporen per treinserie wat voor omloopconstructies handig kan zijn, maar zonder materieelinzet zijn die lijsten erg kaal. |
13-04-2015 19:23:41 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Voor mij is een overzicht zonder materieelinzet geen probleem. Ik kijk meestal naar het ingezet materieel op OVtijden om de omlopen te vinden, in combinatie met een lijst van de ak/ve sporen. http://mijnmodelspoor-entreinwereld.blogspot.com/ |
13-04-2015 20:25:40 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteIk werd getriggerd doordat er 2015-2 in de link zag staan, en dacht dat dat over 2e wijzigingsblad van kalenderjaar 2015 ging, maar dat zal wel dienstregeling 2015 zijn... |
13-04-2015 20:29:44 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Jup, wijzigingsbladen gaan per dienstregelingsjaar. (Dus in december de 1e, in februari de 2e en nu in april de 3e) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
13-04-2015 21:09:11 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Opvallende wijziging te HT de perron fases zijn verschoven zo is het nu 3/4b en 6/7a geworden waar de treinen stoppen. Werd er vandaag voor het eerst mee geconfronteerd altijd als trouwe reiziger helemaal naar achter gelopen kon ik in den bosch weer het hele perron af altijd fijn dat soort dingen sportieve dag weer gehad |
13-04-2015 23:52:28 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
I.p.v. achter in de trein mag je nu proppen voor in de trein. Erg klantvriendelijk. Wanneer alle treinen op de a- of b-fase passen, dan passen ze natuurlijk ook op a/b in het midden van het perron. Laatst bewerkt door moderator op 14-04-2015 05:39, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
14-04-2015 06:23:41 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteTja, je kunt moeilijk een gloednieuw perron ongebruikt laten liggen en de Kiosk op spoor 3b/4b klandizieloos laten staan. Het is beter om het ongemak voor de reizigers voorop te zetten. |
14-04-2015 06:44:20 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De eerste 1900 in de richting Gvc zijn zo te zien (althans vandaag) ook flink korter. 1914 en 1916 van 6 bakken dubbeldeks naar respectievelijk 3 en 6 bakken enkeldeks. 1918 met 7 bakken ICM en 1920 met 4 bakken DDZ lijken mij wel aan de krappe kant. |
14-04-2015 12:09:55 | ||
---|---|---|
abcde
|
Daar het wijzigingsblad nog niet beschikbaar is, kan iemand me zeggen welk materieel er op zaterdag in de 523 (Rtd 7:05 - Gn 9:44) rijdt ? Dit ivm. een te gebruiken Kruidvat-kaartje. Bvd. |
14-04-2015 12:15:04 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens http://www.treinenweb.nl/inzet/523 (vorige materieelblad van feb.) zal er VIRM in rijden, ervan uitgaande dat de 500-serie hetzelfde zal blijven. Choo choo..... |
14-04-2015 14:23:33 | ||
---|---|---|
Sietse
|
Volgens de website ns4ns.nl publiceren zij geen diensten meer. Betekent dit dat websites als http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015-2/mat.txt geen lijsten meer kunnen maken? Of hebben zij een andere bron? |
14-04-2015 15:17:03 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Als niemand die diensten publiceert zal dat het resultaat zijn ja |
14-04-2015 16:05:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
..of het is wachten totdat een nieuwe verspreider op wilt staan die ook die data kan bemachtigen. Tijd zal het leren en we houden onze vingers gekruist. Laatst bewerkt door aarclay op 14-04-2015 16:08 Choo choo..... |
14-04-2015 18:27:08 | ||
---|---|---|
michaben
|
Inmiddels is wel de reisdata van de doorkoppeling van de 2800 aan de 1700 bijgewerkt. De geheel doorgaande treinen Es-Rtd v.v. zijn de 1718, 1722, 1759 en 1767. Rest afgetrapt/bijgeplaatst in Dv of Amf dus. |
14-04-2015 19:13:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Werd tijd Opvallend trouwens dat ze door NS precies "andersom" getoond worden in de AV: de diverse niet-NS apps tonen deze treinen in Amf met bestemming Rotterdam C/Den Haag C (analoog aan de volgorde op de TBPs, Rtd-deel zit daar voorop immers). De ReisplannerXtra geeft bij de AV juist Den Haag C/Rotterdam C weer, dus met de trein met doorgaand treinnummer voorop en de vleugel erachter. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-04-2015 20:25:28 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteGepland Virm4. |
14-04-2015 22:11:13 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik heb nog wel van één standpunt de diensten te pakken gekregen, dus onder het motto beter iets dan niets heb ik een lijstje nagemaakt maar dan zeer, zeer incompleet: http://nsdr.bemined.nl/2015-3.txt |
14-04-2015 22:13:28 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Gelukkig wordt er nog even ''illegaal'' plan V ingezet in de 5200 volgens ov tijden.%08% |
14-04-2015 22:23:06 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Illegaal? Is gewoon nog gepland. Mvg. Bart |
14-04-2015 22:25:11 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Ok ik dacht dat er alleen nog DDZ zou rijden. %03% |
14-04-2015 23:07:57 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
M.i.v. het nieuwe wijzigingsblad lijkt niet alleen trein 3538 maar nu ook trein 3540 met een losse ICM te rijden. |
14-04-2015 23:16:59 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Quote Je hebt sowieso al het verschil InfPlus versus ARNU. Dan ben je al appels met peren aan het vergelijken, want er zijn situaties waarin er afwijkingen zijn welke zelfs gewoon worden geaccepteerd. |
14-04-2015 23:27:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aha, systeemautisme - ja, daar moeten we natuurlijk alle begrip voor hebben. Voor zover ik het begrijp, dan %09% |
15-04-2015 00:53:27 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Ik schop er zelf ook continu weer tegenaan. Met antwoorden zoals onderstaande doe je mij ook absoluut geen plezier. Er is alleen geen 'magic wand' en voor nu is het in een aantal gevallen wel de oorzaak van afwijkende reisinformatie. En dan kunnen we hier hoog of laag springen, maar dat maakt het niet anders, al helemaal niet op de korte termijn. Voorbeeldje, even selectief quotende: "Het kan kloppen dat er vanuit INFO+ (de DVS) andere informatie doorgegeven wordt dan vanuit ARNU. Dit zullen over het algemeen incidenten zijn waarbij handmatig wordt ingegrepen. Het zijn 2 ketens en er kunnen verschillen ontstaan. De verdere uitrol van Info+ moet de inconsistentie steeds verder terugdringen." Laatst bewerkt door Amazonous op 15-04-2015 01:07 |
15-04-2015 08:20:21 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Overigens, nu de informatie rond het splitsen van de (1)1700 goed in de reisplanner (en de AV van de NS-app) staat blijkt hij gelijk ook in OBIS te kloppen. Vooroplopende stellen vanuit Es tonen nu dus keurig dat ze naar Rotterdam gaan en ook bij de melding over het splitsen (die was er al maar toonde ten onrechte dat het afgesplitste stel niet verder dan Utrecht ging) nu een juiste bestemming. Op Ut zelf blijft men vooralsnog nog aanklungelen met de (1)1700 naar Gvc op heel 8 aangekondigd terwijl het afgesplitste stel voor de 2800 al op de B-fase staat. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-04-2015 08:31:29 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ja, dat is nu al de vierde keer dat ik dat op Somda lees, daar wordt het niet sneller door opgelost hoor |
15-04-2015 08:35:14 | ||
---|---|---|
sik214
|
Wat me nu bij OBIS ook opvalt is dat het treinstelnummer getoond wordt waarmee gekoppeld gaat worden... Dat was me nog niet eerder opgevallen. Bijvoorbeeld de 8701 in de 1714 toond vanochtend voor Amf al dat er gekoppeld gaat worden met de 8713. |
15-04-2015 09:11:17 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat is al heel lang zo |
15-04-2015 21:44:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Op het bekende adres staan de pdf'jes weer met de nieuwe dienstenplanningen, waarna iemand er een mooi mat.txt lijstje kan kan maken. Choo choo..... |
15-04-2015 23:32:24 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Is weer mooi om te zien. Heb voor het wijzigingsblad van afgelopen 13 april een opzet gemaakt van de omloop van MAT64. Zie: https://www.somda.nl/forum/16479/p535622 . Als daar nog op/aanmerking op zijn hoor ik het graag. Mvg. Bart |
16-04-2015 17:24:14 | ||
---|---|---|
michaben
|
Even snel vluchtig doorgenomen: 1900 is nu geheel ICM en DDZ, geen VIRM meer, en ook geen DDZ zesjes meer, alleen viertjes die in de spits gecombineerd rijden. De 3600 is (op de 3613 na) integraal DDZ, waarbij er één viertje tussen zit en de overige 11 zesjes zijn. De omloop 3619/3628/3643/3652/3667/3676/3691 is de pineut met het viertje, met zo te zien ook nog eens elke dat hetzelfde stel. Laatst bewerkt door michaben op 16-04-2015 17:24 |
16-04-2015 22:32:43 | ||
---|---|---|
treinfan
|
En de welbekende lijsten: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015.htm |
16-04-2015 22:48:28 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
En weer alle lof voor Rens. En als Rens ook de linkjes naar de lijsten plaatst voor 2015-3 dan krijgt hij nog veren bij ook Mvg. Bart |
16-04-2015 22:58:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Staan er gewoon bij op de pagina. Misschien even een harde refresh doen met CTRL+F5 Laatst bewerkt door aarclay op 16-04-2015 22:59 Choo choo..... |
17-04-2015 08:03:48 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Dacht dat ik dat al gedaan had. Nu wel. Hierbij ook een bosje veren. Mvg. Bart |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Wijzigingsblad 13 april 2015 |