Materieelinzet discussie NVBS Treinfeest
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
10-10-2006 15:22:05
zugchef
zugchef
Ok nieuw topic, nieuwe kansen, enne htm_tram en co, dit topic is niet bedoeld om te zeuren dat je niet in de treinen mag als niet-lid zijnde...

Als je mee wil rijden kan je lid worden

Ok game on

Ik heb er zin in zaterdag %02%
 

10-10-2006 15:59:52
bdk766
bdk766
Ik ook, ik zal beide dagen op de 766 de HondeShop bemannen. Als je je bibliotheek wilt uitbreiden, kom langs en koop je suf%08%, je steunt er meteen een goed doel mee, want de opbrengst gaat naar het Restauratiefonds 766%05%
Natuurlijk ga ik ook nog proberen het historische rondje te doen.
 

10-10-2006 16:36:33
Somda
Somda
Tip: stap in Klarenbeek in en doe alsof je van niks weet. Gewoon de normale reiziger uithangen die met de 41 meewil  

10-10-2006 16:38:56
seinhuis
seinhuis
ik denk niet dat ze daar intrappen.  


10-10-2006 16:39:45
rudolfph
rudolfph
Ja, en dat zal dus niet lukken, want dan wordt je doodleuk doorverwezen naar de 186 die ervoor/erachter hangt, hoe vaak moet dit nog gezegd worden???  

10-10-2006 16:49:23
seinhuis
seinhuis
waarom kan ik op de site van de NVBS geen info. vinden over de treinfeest?  

10-10-2006 16:50:47
train85
train85
Hier:http://www.nvbs75.com/Treinfeest/index.html maar is niet actueel.  

10-10-2006 17:02:41
sander11
sander11
't Is erg jammer trouwens dat de NVBS toendertijd (of nog steeds) een 189 beloofde, zonder op de hoogte zijn van toelating e.d. Ik denk dat je er aardig wat mensen mee teleur stelt...

Edit Mark: Respectloos deel verwijderd.
 

10-10-2006 17:19:18
dumpy_dump
dumpy_dump
Een loc BR189 is beloofd door Railion aan de NVBS toendertijd, maar dat gaat dus niet door. Overigens lijkt het me dat je een dooie BR189 wel in Nederland zou moeten kunnen krijgen, maar goed, dat zal wel aan mij liggen...  

10-10-2006 17:30:52
daan1714
daan1714
Aan mij is het zo verteld:

De loc komt op de bovenleidingsspanning in NL nog geen meter vooruit, dus die kan niet naar Zp komen. Overigens vind ik dit raar, want ik had toch in mijn hoofd dat er geslaagde proefritten gereden waren
 

10-10-2006 17:39:26
j.jager
j.jager
tussen zutphen en apeldoorn al helemaal niet. (Geen bovenleiding)  

10-10-2006 17:50:20
sander11
sander11
Dat is gewoon een flauw smoesje, want de 189 kan zekerste weten wel onder de Nederlandse bovenleidingsspanning rijden, desnoods zonder speciale Nederlandse panto's. Deze week zijn er twee stuks 189 in Nederland (189 010 staat in Utdd om voorbereid te worden op stoorstroommetingen op de Flevolijn, de 189 016 rijdt nog altijd op de Betuweroute), dus ze hoeven 'm in princiepe alleen nog maar van Utdd naar Zp te brengen. Punt is dat de NVBS haar professionaliteit weer eens liet zien, door er vanuit te gaan dat de loc wel zomaar kan rijden, terwijl de loc nog niet toegelaten is en er dus een Verklaring Geen Bezwaar aangevraagd had moeten worden bij IVW, en men daar te laat achter is gekomen.

Laatst bewerkt door sander11 op 10-10-2006 17:51
 

10-10-2006 18:53:24
TreinOFiel
TreinOFiel
Niet over de materieelinzet, maar wel in het kader van komend weekend: ik ben mijn lidmaatschapspasje kwijt , is het ook mogelijk met "ander lidmaatschapsbewijsmateriaal" een kaartje aan te schaffen (zoals een Langs de Rails of afschrift contributie)?  

10-10-2006 19:07:29
rudolfph
rudolfph
Op de Rails

Lijkt me niet, anders kan iemand met een goed hart wel Op de Railsen gaan staan uitdelen. Beter lijkt mij je afschrift met contributie of een adreskaartje dat bij de Op de Rails in het plasticje zit, daar staat ook naam en lidmaatschapnummer op. Ook lijkt het me handig om je gewone identificatie mee te nemen (moet je eigenlijk sowieso al bij je hebben ), dan kan je ook laten zien dat jij de persoon bent die op het afschrift c.q. adreskaartje staat. Veel succes en een beetje geluk .
 

10-10-2006 22:49:14
thom
thom
Of gewoon even de NVBS mailen,
staat vastwel een adres op www.nvbs.com
Stel dan gelijk dit even voor en wacht het ff af.

En in klarenbeek zomaar instappen in de 41,
zal je echt niet zo snel lukken omdat er genoeg personeel mee is en daarnaast de 41 allicht alwel vol zit bij vertrek gezien de capaciteit van 73 personen.
 

10-10-2006 22:56:52
TreinOFiel
TreinOFiel
Heb ze 2 dagen geleden al gemaild: wel gelezen maar geen reactie tot op heden  

10-10-2006 23:21:08
maurits
maurits
Lidmaatschapspasje? "GRAAF IN EEN TE GROTE STAPEL PAPIER" Hebbes! %08%

Trouwens iemand enig idee met wat voor rijtuigen er tussen Ah en Zp gependeld gaat worden tussen de 1501 en de ACTS-loc? ICK's? De Avmz-rijtuigen van de Dijksgracht?

Laatst bewerkt door maurits op 10-10-2006 23:22
 

10-10-2006 23:27:53
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik geloof met de rijtuigen van de SSN, want de Avmz rijtuigen schijnen nogal lek te zijn  

11-10-2006 05:22:37
spiketrain
Moderator
spiketrain
Trein-O-Fiel, neem de Op de Rails mee waarin je als nieuw lid staat vermeld...

Laatst bewerkt door spiketrain op 11-10-2006 05:24


Groet, Spiketrain
 

11-10-2006 10:09:56
dh3201
dh3201
Ik heb begrepen dat de SHM met een hele sleep rijtuigen komt. Gaan die allemaal per vrachtwagen?


Shqiperise-lopers?
 

11-10-2006 11:05:55
rudolfph
rudolfph
Twee locs en een stuk of vier rijtuigen is een dure grap om dat per vrachtwagen te gaan vervoeren. Overbrenging per spoor lijkt me goedkoper, maar ik vraag me af of dat mogelijk is, aangezien het materieel vrij licht is (detectieproblemen). De stoomlocs kunnen slechts beperkte voorraden water en steenkool meenemen, waternemen moet onderweg zeker 2x en waarschijnlijk 3x gebeuren, de locs hebben een beperkt vermogen (lijkt me toch wel fraai om dat bij Assel omhoog te zien en horen gaan %08%) het materieel heeft afwijkende (tram)koppelingen, zodat overbrenging met bijvoorbeeld een 6400 ook lastig is, tenzij er koppelwagens zijn (die heeft de SHM volgens mij wel). Verder mag het materieel niet zo heel hard rijden, dus als de overbrening over het spoor gaat, dan moet dat 's nachts gebeuren.

Kortom, ik durf er geen antwoord op te geven.
 

11-10-2006 15:29:34
TreinOFiel
TreinOFiel
Quote
TreinOFiel: Heb ze 2 dagen geleden al gemaild: wel gelezen maar geen reactie tot op heden


Vanmiddag lag er een duplicaat van het pasje in de bus: geweldige service
 

11-10-2006 16:33:05
dvdhoven
dvdhoven
De SHM komt over de weg. Zie deze link:
http://www.nvbs75.com/Treinfeest/voorbereidingsmiddag.htm



Dick van den Hoven
 

11-10-2006 17:40:51
seinhuis
seinhuis
is de tijden en de route daarvan bekend?  

11-10-2006 17:48:00
mark
mark
Dacht je dat men ook dienstregelingen voor het wegtransport had??? %03%  

11-10-2006 17:49:15
sander11
sander11
Hoe zou jij van Hoorn naar Beekbergen gaan? Via Roosendaal en Maastricht?

En... waarom spreekt die site van de NVBS over een meerspanningsloc van Alstom? De 189 is nog altijd van Siemens. Tsja, gek hè dat je geen 189 kunt krijgen als je bij Alstom zoekt .
 

11-10-2006 17:52:50
seinhuis
seinhuis
Quote
mark: Dacht je dat men ook dienstregelingen voor het wegtransport had??? %03%
natuurlijk zou leuk zijn om daar een foto van te maken.
 

11-10-2006 18:04:30
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dan bel je Van Maanen, v.d. Vlist of weet ik veel wie op, om te vragen of zij dat transport doen en dan vraag je of ze misschien de tijden aan je door willen geven. Waarschijnlijk zullen ze voor het transport wel lange of lage eurodiepladers gebruiken en voor de locs een 2 bed 4 dieplader. Ow nee, dat is te off topic  

11-10-2006 18:21:10
seinhuis
seinhuis
als ze de tijden zeggen, zal ik het hier vermelden.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-10-2006 19:51:59
b4780
b4780
Ik zou dan nog wel graag willen weten wanneer die antiek en curiosa deze kant komt op schuiffelen (vrijdagmiddag/avond neem ik aan?) om op tijd op een leuk plekje bij Assel te gaan staan! Áls het daar langs komt teminste!

Laatst bewerkt door b4780 op 11-10-2006 19:52
 

11-10-2006 22:13:16
kwant_ban
kwant_ban
Zijn de treinen die vanwege het treinfeest rijden ook toegankeleijk voor 'gewone' treinreizigers met een NS-dagkaart?  

11-10-2006 22:14:55
mark
mark
Hoe vaak moet dat nou nog gezegd worden... %03% Alléén de treinen op Zp-Apd rijden zijn toegankelijk voor niet NVBS-leden, behalve de NSM41.  

11-10-2006 22:15:57
mren
mren
Eerste regel vd de openingspost: " dit topic is niet bedoeld om te zeuren dat je niet in de treinen mag als niet-lid zijnde..."  

12-10-2006 09:07:36
ejanssen
ejanssen
Dit is de eerste keer dat ik op deze site ben dus ik hoop dat ik het goed doe.
Is er al iets te zeggen over de overbrenging van de beide Duitse stoomloks?
De 24er komt denk ik uit Osnabruck? Dus via Bad Bentheim? De 78er uit Bochum Dahlhausen dus via Emmerich? Vrijdag avond of zaterdagochtend? Wie weet meer?
 

12-10-2006 09:20:48
admin
Moderator
admin
Voor de aan- en afvoer van het Nederlandse materieel staat nu een dienstregeling ( https://www.somda.nl/www/index.php?blokid=21&drglid=964 )


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

12-10-2006 10:47:22
nborga
nborga
Die wagons van de SHM staan al te BBG bij de VSM.....
De loks waren 2006-10-12 18.00 nog nergens te vinden te BBG

Laatst bewerkt door nborga op 12-10-2006 10:49
 

12-10-2006 13:33:47
jens
jens
Volgens draaiboek NVBS:

78 468 arriveert op vrijdag de 13e omstreeks 17.00 Emmerich.
Arnhem ca 17.30; afkoppelen waterwagen.
Meestal is dat een bruine goederenwagen waarin een watertank staat met een aggregaat (prima oplossing voor behoud historische treinbeeld; andere voorbeelden zijn omgebouwde postwagens).

Loc heeft blijkbaar (helaas) niet de fraaie groene Donderbussen bij zich.
Gaat dan naar Dieren; overgang op VSM in de loop van het duister.

De 78 pendelt za en zo tussen Apd en Bbg met 3 Blokkendozen en 1 rijtuig van de vereniging uit Lengerich (meegenomen door de 24 009).

24 009: arriveert vrijdag 13e tegen 20.00 Oldenzaal en 1 rijtuig inderdaad via Bentheim.

De andere helft van de VSMBlokkendozen-stam zou rijden tussen Bbg en Loenen; de verkleurde Oostenrijkers tussen Loenen en Dieren.

Apd-Bbg dus met 3 locs, 2 aan de trein (kop en kont) waarvan er telkens 1 wisselt vanwege waternemen in Bbg. Spaart omlopen Apd en Bbg.

Retouren op zondag; 78 zou 15.40 in voorspan rijden met een SHM-loc naar Dieren.
 

12-10-2006 14:09:56
taigagaai
Moderator
taigagaai
Vermoedelijke aanvoer PEG treinstel:
Hgl A 18.23 V 19.04. Verder geen tijden bekend
 

12-10-2006 14:10:51
train85
train85
Nog wat aanvullingen heb ik eraan toe te voegen gehaald uit het draaiboek:

Overbrenging Talent:

Driedelige Talent-motorwagen van de Prignitzer Eisenbahn komt naar Bad Bentheim op vrijdag 13 oktober. Vertrek naar Nederland uit Bad Bentheim om 18.00 uur aankomst Zutphen 20.06 uur. Retour vanuit Zutphen op zondag 15 oktober vertrek Zutphen 16.00 uur aankomst Bad Bentheim 17.29 uur.

DR 24 009 + rtg ABC4 14012:

Stoomloc 24 009 + rtg ABC4 14012 van Eisenbahn Tradition te Lengerich: vrijdag 13 oktober: aankomst Bad Bentheim ca 19.00. Wordt ca 20.00 doorgevoerd via Oldenzaal - Hengelo - Deventer naar Apeldoorn op ACTS-vergunning met ACTS machinist als pilot. Apeldoorn - Beekbergen met VSM pilot v ca 22.00. Overnachting locpersoneel 5 man in Beekbergen.
Zondag 15 oktober retour met trein 16 in voorspan Beekbergen - Apeldoorn a 17.15, daarna losgekoppeld en gereed voor terugreis onder zelfde condities als heenreis.

DR 78 468:

Stoomloc 78 468 van EPEG Eisenbahn Tourismus GmbH Krefeld op vrijdag 13 oktober: aankomst Emmerich ca 17.00 en aldaar waternemen en waterwagen wegzetten. Gereed voor verder transport ca 17.30 via Arnhem naar Dieren, daar ca 19.30 pilot. Verder met VSM pilot naar Loenen of Beekbergen. Op zondag 15 oktober met trein 33 Beekbergen - Loenen in voorspan met SHM-loc 26, a 15.40. Vandaar met trein 63 Loenen 15.42 in voorspan met dieselloc of met diesel achter naar Dieren a 16.30. Vandaar doorvoer op dezelfde condities als heenreis naar Emmerich.

Eloc 1501 + vier ICR-rijtuigen + ACTS eloc 1250m + ex SNCB 6700:

De combinatie eloc 1501 + vier ICR-rijtuigen + ACTS 1250+SNCB 6700 wordt op zaterdagochtend op de Watergraafsmeer samengesteld en gaat begint in Arnhem en overnacht ook in Arnhem. Eloc 1501 is al in Amsterdam, de ACTS-combinatie komt op zaterdagochtend vroeg van de Kijfhoek naar de Watergraafsmeer.

Blokkendoosstel NSM:

Het Mat.24-blokkendoosstel wordt aan de Maliebaan samengesteld nadat motorwagen mC 9002 "Jaap" uit Haarlem daar is binnengekomen. Het restauratie-rtg "de blauwe Roemeen" gaat i.v.m. de lengte van de trein NIET mee. Na de dienst op zaterdag keert dit stel geheel terug naar Utrecht vandaar op zondagochtend weer terugkeert naar Arnhem om daar om 9.52 als trein 28801 de eerste rit te gaan maken.

DE 41 + DE 186:

De DE1 41 komt al op vrijdagavond 13 oktober van Utrecht Maliebaan naar Zutphen en gaat vandaar door naar Winterswijk. Zaterdagochtend 14 oktober wordt de motorwagen gekoppeld aan DE2 186 van de HSA en gaat vervolgens naar Zutphen om de dienst te beginnen. In de nacht van zaterdag op zondag rijdt de combinatie weer naar Winterswijk om daar te overnachten.

Hondekop 766:

Het stel 766 komt uit Amersfoort, begint zijn dienst te Zutphen, overnacht te Zutphen en keert zondag weer terug naar Amersfoort.

Materieelinzet:

VSM Apeldoorn-Beekbergen-Loenen-Dieren:

Treinsamenstellingen op de VSM-lijn Apeldoorn-Beekbergen: drie Mat.24 "blokkendoos"rijtuigen en rtg DR ABC4 14 012. Loc-indeling: DB 64 415, DR 24 009 en DR 78 468.

Treinsamenstelling stoomtram Beekbergen - Loenen:
Stoomtram van de SHM. Twee locomotieven Gooische Stoomtram 18 en LTM loc 26. Daartussen in 6 historische tramrijtuigen en 2 koppelrijtuigen. Samenstelling: Loc GS 18, koppelwagen K9, rtg ZE 6, GS 21, GS 22, NTM 205, RTM 370, RTM 395, koppelwagen K16, Loc LTM 26.

Treinsamenstelling dieseldienst Loenen - Dieren:
indeling diesellocs blijft tot vrijdagavond 13 oktober onbekend i.v.m. onzekerheid welke locs ter beschikking staan. Rijtuigen: een treinstel, bestaande uit ÖBB-Spantenwagens, waarvan de BR 271 met buffet en een treinstel bestaande uit drie Mat.24 "blokkendoos"rijtuigen met de B 272 van de VSM.

Zutphen – Dieren - Arnhem:
Op Zutphen - Arnhem zijn drie treinstellen nodig en zijn er vier beschikbaar, die overstaan in Zutphen Goederen. Let op: de inzet op zondag verschilt met die van zaterdag i.v.m. overstaan van het Blokkendoosstel te Arnhem.

1. Vijfwagen Mat.24 "Blokkendoos"-stel waaronder het restauratierijtuig WR 4249
2. Vierwagenstel 766 "Hondenkop"
3. Treinstel (WG 1501) Eloc 1501 + vier Avmz-rtg + (ACTS) eloc type 1250 met dieselloc type 6700 (vier rijtuigen i.v.m. max.spoorlengte van 160 m. te Zutphen)
4. Driewagen Sprinterstel (verbouwd/gereviseerd)

Zutphen - Apeldoorn:

1. Combinatie DE 41 + DE 186
2. Gekoppeld treinstel bestaande uit twee Lint 41 van Syntus
3. Driedelig treinstel type Talent van de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft

I.v.m. de beperkte overstaantijd en ruimte in Zutphen wordt slechts één maal gewisseld van treinstel in Zutphen.
 

12-10-2006 17:40:08
seinhuis
seinhuis
op de DRGL argif staat dat de overbrenning zaterdagochten is, is dit niet vrijdag, een dag eerder?  

12-10-2006 17:43:03
train85
train85
Nee alle genoemde overbrengingsritten die in het DRGL-archief staan zijn voor de aangegeven dag dat er vermeld is.

Laatst bewerkt door train85 op 12-10-2006 17:43
 

13-10-2006 09:46:28
dh3201
dh3201
In de drgl staat dat er een ACTS 1201 komt, maar ACTS heeft geen 1201.
(ERS en R4C wel dacht ik)
Wordt een ACTS 125x of ACTS 710x of ERS 1201 of R4C 1201 bedoeld?
Of heeft ACTS de 1203 nog en wordt die bedoeld?

Laatst bewerkt door dh3201 op 13-10-2006 09:46


Shqiperise-lopers?
 

13-10-2006 09:56:28
Somda
Somda
Daar wordt een 1200 mee bedoeld. Welke het precies wordt dat weet ik niet.  

13-10-2006 10:07:33
dh3201
dh3201
Ja, ik zie nu in het geposte stuk uit het draaiboek dat een ACTS 1250 bedoeld wordt.

Overigens staat in dat draaiboek blijkbaar ook een tegenstrijdigheid betreffende de blauwe Roemeen WR 4249.
En volgens de drgl staat de NSM+Jaap Blokkendoos over in Utrecht Maliebaan en niet te Arnhem.


Shqiperise-lopers?
 

13-10-2006 11:54:37
magnus
magnus
Van OVL geplukt (incl vermelding materiaal):
Aan/afvoer: http://www.nvbs75.com/Treinfeest/Overbrengingsritten.htm
Dienstregelingen: http://www.nvbs75.com/Treinfeest/Dienstregeling.html

Magnus
 

13-10-2006 16:43:15
seinhuis
seinhuis
ik dacht dat er een TEE kwam, maar kan niks terug vinden. wie weet ?  

13-10-2006 16:53:37
daan1714
daan1714
Ik weet hier niks van, en heb er nooit wat over gehoord  

13-10-2006 17:38:19
rob1
rob1
Quote
seinhuis: ik dacht dat er een TEE kwam, maar kan niks terug vinden. wie weet ?
Volgens mij is er gezegd dat de "locomotieventrein" 4 TEE Rijtuigen ertussen had...
 

13-10-2006 17:59:55
seinhuis
seinhuis
weet je welke locomotieftrein?  

13-10-2006 18:20:58
thom
thom
Dat lijkt me nou niet zo moelijk, op 1 na zijn alle treinen treinstellen.  

13-10-2006 18:24:56
bart
bart
Is het feest ook nog mogelijk aan de dag mee te doen als niet NVBS-lid zijnde?
Of vind er ter plaatse helemaal geen kaartverkoop plaats?


Gr.
Bart
 

13-10-2006 18:48:10
taigagaai
Moderator
taigagaai
Je kan dagkaarten kopen bij 1 van de NVBS vrijwilligers, als je ook meteen lid wordt. En een andere mogelijkheid om mee te kunnen is er niet. En tussen de locs 1501 + 125X + 670X komen ICR rijtuigen te rijden.  

13-10-2006 18:48:26
train85
train85
Niet NVBS leden kunnen niet mee, alleen NVBS leden kunnen mee.  

13-10-2006 18:52:07
spotter
spotter
Quote
taigagaai: En tussen de locs 1501 + 125X + 670X komen ICR rijtuigen te rijden.


Is dat misschien het ICRm wat vandaag in Ah door de wasstraat is gegaan?
 


13-10-2006 18:53:09
taigagaai
Moderator
taigagaai
Zie ook bij de opvallende dingen van vandaag. Daar staat iets over de 1739 + ICRm  

13-10-2006 18:54:11
spotter
spotter
Dat zeg ik net .  

13-10-2006 18:57:21
taigagaai
Moderator
taigagaai
[OT] De 1739 + stam is gisteren betrokken geweest bij een aanrijding te Vught. De enige plaatsen in het land waar materieel na een aanrijding gereinigd kan worden, is Arnhem Berg of Binckhorst. En blijkbaar was er te Arnhem Berg tijd en ruimte om de gehele compositie te reinigen. [/OT] Het kan mogelijk zijn dat er vanavond in Arnhem 4 rijtuigen uitgerangeerd worden, maar het kan ook zijn dat de rijtuigen al in Amsterdam (Zaanstraat of Watergraafsmeer) klaar staan om tussen de locs gerangeerd te worden.  

13-10-2006 19:14:13
sander11
sander11
Martin, waarom zou je als NSR zijnde een hele stam uit z'n verband gaan rukken voor zo'n onbenullig treinfeestje, zoals ze er bij NSR ongetwijfeld over denken. Die rijtuigen staan al op de Watergraafsmeer klaar.
[wat een flop, dat hele feest: veel mooie woorden maar weinig mooie daden...]

Geloof het of niet, maar de Talent is er.

Laatst bewerkt door sander11 op 13-10-2006 19:27
 

13-10-2006 20:17:34
train85
train85
Ik heb zonet gekeken bij de doorkomsstaat voor de 15e bij Vp en de gegevens die daar staan komen niet overeen met het materieelinzet en doorkomsttijden die ik via het draaiboek heb. Kan dit kloppen?
En op ns.nl staan alle extra treinen (Arnhem-Zutphen) ook ingepland via de reisplanner, niet echt slim van ze.

Laatst bewerkt door train85 op 13-10-2006 20:28
 

13-10-2006 20:28:54
martin
martin
De 78er is ook gearriveerd in Bbg vanuit Dr omstreeks half 7 vanavond.
Martin

Laatst bewerkt door martin op 13-10-2006 20:29
 

14-10-2006 10:01:34
treinfan
treinfan
De samenstelling van trein 830802 was:
Loc 1254, 3 ICR rijtuigen, loc 1501 en loc 6702
 

14-10-2006 10:05:11
spotter
spotter
Maar ff een kort vraag je nog: Ik kan ook niet met de extra treinen mee die tussen Ah en Zp rijden?

Als dat zo is hoef ik er morgen niet extra heen.

Laatst bewerkt door spotter op 14-10-2006 10:05
 

14-10-2006 10:23:48
htmtram
htmtram
wel als je lid word  

14-10-2006 10:35:35
spotter
spotter
Maar dat word ik niet. Ik zal er nog eens goed over na denken of ik er alleen voor foto´s naar toe ga morgen.  

14-10-2006 17:46:04
rudolfph
rudolfph
Vandaag was leuk, alles ging volgens plan (wat ik gezien heb), dus de treinen reden in de voorspelde diensten, en de stam rijtuigen tussen de 1254 en de 1501 bestaat uit 4 ICRm-rijtuigen, waarvan één BDs. Uiteraard waren de historische treinen drukker dan de niet historische treinen, vooral de 41 was populair.  

14-10-2006 17:54:12
julius
julius
186 17858 V spiketrain Zp
NSM41 17858 A spiketrain Zp
Daaruit begrijp ik dat de combinatie de Lint-set heeft vervangen en weer rijdt
 

14-10-2006 17:55:47
rudolfph
rudolfph
%08% Die Lint-set was ook wel saai zeg Nou ja, best leuk om 3 Linten met de koppen bij elkaar te Zp te zien staan, vroeger ging dat ook al met DE2 en DE3 .

Laatst bewerkt door rudolfph op 14-10-2006 17:56
 

14-10-2006 18:18:40
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
rudolfph: Uiteraard waren de historische treinen drukker dan de niet historische treinen, vooral de 41 was populair.
In de 766 kon je anders een kanon afschieten, we zaten met zn tweeen in de achterste bak tussen Dr en Ah... In de ICRm BDs waren we trouwens met zn drieen, véél drukker dus.
 

14-10-2006 18:18:57
treinfan
treinfan
Bij de DRGL zijn de afvoertijden verwijdert, peter  

14-10-2006 19:17:48
admin
Moderator
admin
Ik heb niet bewust iets verwijderd. Wellicht dat Jeroen schuldig is, maar dan is het vast met een reden.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

14-10-2006 20:42:46
treinfan
treinfan
Nu klopt het in ieder geval weer%02%  

15-10-2006 21:00:02
mren
mren
Quote
sander2:
[wat een flop, dat hele feest: veel mooie woorden maar weinig mooie daden...]



Ja natuurlijk, elke gek kan even ergens een paar rijtuigjes en locjes vandaan toveren toch?

Ik zou het je te doen geven zo een evenement te organiseren, maar voor sommigen is niets goed blijbaar?
 

15-10-2006 21:19:43
spotter
spotter
Men heeft eerst de hele tijd gezegd dat je niet met de treinen mee mocht.
Werd er op het station van Ah iedere keer omgeroepen dat je kaartjes voor deze treinen kon kopen op spoor 8 %03%.
 

15-10-2006 21:26:36
mark
mark
Ben vandaag geweest, was wel zeer rustig op Zp-Ah %02% In de 2985 in de vooste bak welgeteld 1 andere reiziger, in de 766 2 anderen in 1 bak en de 5215 hadden we met z'n drieën
De NSM41 en 186 waren daarentegen bomvol...
 

15-10-2006 21:42:33
mren
mren
Quote
spotter: Men heeft eerst de hele tijd gezegd dat je niet met de treinen mee mocht.
Werd er op het station van Ah iedere keer omgeroepen dat je kaartjes voor deze treinen kon kopen op spoor 8 %03%.

Je mocht als niet-lid niet mee, op zich wel redelijk terecht lijkt me.

Maar de leden zullen toch wel moeten weten waar ze de kaartjes kunnen kopen (die werden alleen thuisgestuurd bij donatie van minimaal 50 euro voor het jubileumfonds). Geloof dat er uiteindelijk niet op lidmaatschap is gecontroleerd.
 

15-10-2006 21:45:14
mren
mren
Quote
mark: Ben vandaag geweest, was wel zeer rustig op Zp-Ah %02% In de 2985 in de vooste bak welgeteld 1 andere reiziger, in de 766 2 anderen in 1 bak en de 5215 hadden we met z'n drieën
De NSM41 en 186 waren daarentegen bomvol...


Zo'n idee had ik ook: ICRm en SGMm waren aardig rustig (vooral ICRm), maar in de 766 waren aan het eind van de middag toch minimaal de helft van de plaatsen bezet.

De 186 heb ik niet echt vol gezien. Het was bij de eerste ritten duwwerk om de 41 in te kunnen, maar de 186 was niet zo populair. De laatste rit van de 41 naar Zp war trouwens ook vrij rustig, met ongeveer 1/3e bezet.
 

15-10-2006 21:46:21
sander11
sander11
Quote
mren: Ja natuurlijk, elke gek kan even ergens een paar rijtuigjes en locjes vandaan toveren toch?
Blijkbaar. De NVBS moet geen dingen beloven die ze niet kunnen realiseren, niet gek als je de 189 een loc van Alstom noemt trouwens. Verdere discussie lijkt me onnodig, dit is duidelijk zat.
 

15-10-2006 21:46:26
b4780
b4780
"Als jij dit niet doet krijg jij dat niet"

Tijdens een ritje met de HSA 186 van Zutphen naar Apeldoorn kwam er wel iemand met een rode NVBS pet langslopen met de vraag aan iedereen wat voor kaartjes diegene had. Echt veel reactie kwam er niet, wat er nu de bedoeling van was, geen idee.
Heb zelf netjes met NS kaartjes gereden vandaag ,maar niks geen controle gehad.
 

15-10-2006 23:56:06
mren
mren
Quote
sander2:
Quote
mren: Ja natuurlijk, elke gek kan even ergens een paar rijtuigjes en locjes vandaan toveren toch?
Blijkbaar. De NVBS moet geen dingen beloven die ze niet kunnen realiseren, niet gek als je de 189 een loc van Alstom noemt trouwens. Verdere discussie lijkt me onnodig, dit is duidelijk zat.

Je zou ook blij kunnen zijn met wat er wel geregeld is, maar dat is misschien mijn simpele kijk op het leven.
Of zo'n 189 zou van Alstom of Siemens is, is een (slordig) foutje, maar ik neem aan dat jij ook niet alles weet? Lijkt me een beetje getuigen van een ietwat pessimistische kijk op het leven om alles direct waardeloos en 'discussie verder onnodig' te verklaren, dat doet m.i. ernstig tekort aan het enorme aantal uren van vele vrijwilligers om dit weekend zo geslaagd te maken, want dat was het in mijn ogen namelijk grotendeels wel.
 

16-10-2006 00:25:32
taigagaai
Moderator
taigagaai
In Dieren was de HC wel mild over wie er mee mocht met de 2985. Een man die naar Arnhem moest, mocht van hem wel mee op het gewone ns-kaartje. En je kan hier wel gaan discusieren over wat wel en niet heeft gereden, maar dan ben je mijns inziens hier aan het verkeerde adres.  

16-10-2006 00:45:43
dh3201
dh3201
Ik heb gehoord dat er in Dr ook NVBS dagkaartjes aan niet NVBS leden werden verkocht. Dat lijkt me gezien de tegenvallende aantallen NVBS reizigers geen slecht idee om de treinen toch betaald wat voller zien te krijgen en toch een beetje meer inkomsten.


Shqiperise-lopers?
 

16-10-2006 07:14:55
dvdhoven
dvdhoven
Quote
sander2: Blijkbaar. De NVBS moet geen dingen beloven die ze niet kunnen realiseren, niet gek als je de 189 een loc van Alstom noemt trouwens. Verdere discussie lijkt me onnodig, dit is duidelijk zat.
De NVBS heeft de 189 niet een loc van Alstom genoemd. %04% In het blad Op de Rails van oktober staat duidelijk dat ze de 189 hadden willen hebben en dat Railion hiervoor medewerking had verleend en dat ze een Alstom-loc 447001 van SCNF-Fret hadden willen hebben. Hiervoor kreeg Railion geen toestemming om die onder 1500V te gebruiken. Het ging dus om twee locs, niet één.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 16-10-2006 07:18


Dick van den Hoven