08-03-2016 23:02:23 | ||
---|---|---|
b2py
|
Is het dan ook mogelijk om voor iedere GTW bij iedere vervoerder een apart topic te maken? Ik zie daar ook door de bomen het bos niet meer.. |
08-03-2016 23:05:27 | ||
---|---|---|
mdj
|
Ik denk dat het prima bij het ene topic gehouden kan worden. Zowel bij DM90, Lint, Mat'64 als ICK/ICL ging het prima. Bij twijfel: gebruik beton. |
08-03-2016 23:09:22 | ||
---|---|---|
sfj
|
Die materieeltypen reden voor 1 vervoerder. Elke vervoerder in Nederland gaat een net iets andere uitvoering van de FLIRT3 geleverd krijgen. GTW opsplitsen per vervoerder is in het verleden al gebeurd door concessies apart te behandelen, denk aan een topic "Achterhoek" en een topic "Zwolle-Emmen". Met de FLIRT3 zijn we het versnipperen van informatie op deze manier voor/ Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-03-2016 10:08:10 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Ik vraag me dan alleen nog af waar de FLIRT3s van Abellio NRW (Ah - Dussel) en Eurobahn (Hgl - Bielef) dan besproken dienen te worden. |
09-03-2016 11:28:15 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Het forumdeel 'Buitenlands spoor' lijkt een logische plek om buitenlands materieel te bespreken. |
09-03-2016 14:56:23 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Maar het is geen buitenlands spoor, want het materieel komt in Nederland. En dat laatste is juist waar het in de meeste berichten om draait. |
09-03-2016 17:32:49 | ||
---|---|---|
phantom
|
Wat wil je dan aan die treinstellen bespreken ? Ze rijden al maar zijn technisch en qua uiterlijk verschillend,thats it,voor de spots ervan hoef je het niet in een apart topic te doen. (owjah,ze zijn niet van een in NL rijdende vervoerder,was t bijna vergeten te melden als een verschil) Dus wat rest er dan nog dat er nu nog over te bepraten valt Laatst bewerkt door phantom op 09-03-2016 17:33 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
09-03-2016 18:26:07 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Nee, ze rijden nog niet. Het gaat om de Flirt 3 stellen voor Abellio en Eurobahn. En 1 stel voor Abellio is gesignaleerd. Het belang is, dat de Flirt 3 voor Abellio de eerste tricourante Flirt is, die weer model staat voor de tricourante Flirts voor Eurobahn en Arriva. Als de Flirt voor Abellio door de toelating komt, betekent dat ook dat de andere stellen vlot door de toelating komen. Dus het is wel van degelijk belang met name de ontwikkelingen van de Abellio Flirt in de gaten te houden. Dick van den Hoven |
09-03-2016 18:52:23 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Fout, nu misschien nog niet, maar zodra ze in Nederland gaan rijden zijn ze wel van een in Nederland rijdende vervoerder. |
09-03-2016 20:43:25 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
Zo weet ik dat Eurobahn naar Hgl in Nederland met personeel van en onder Syntus gaat rijden. |
09-03-2016 23:31:33 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Die stappen dan op/af in Bad Bentheim? |
09-03-2016 23:36:50 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat schijnt wel het idee te zijn ja, 'Bielefeld'-Bentheim met een Eurobahn-machinist, en dan Bentheim-Hengelo met een Syntus-machinist waardoor de Duitse Eurobahn-machinist geen kennis van het Nederlandse seinstelsel en de Nederlandse taal hoeft te hebben. En hij kan meteen zijn pauze houden dan. |
10-03-2016 08:06:13 | ||
---|---|---|
maxim
|
Mag ik even opmerken dat je iets pas als feit kunt presenteren als je het 100% zeker weet, dat "ik heb gehoord dat" geen feit is? Toch humor dat Somdagebruikers een glazen bol hebben %08% |
10-03-2016 09:20:51 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Het is inderdaad zo dat Hgl - Bh v.v. door machinisten van Syntus gereden zal gaan worden |
10-03-2016 22:51:49 | ||
---|---|---|
maxim
|
Ik wil mijn bericht niet graag herhalen, maar onder mijn bericht lees ik een gerucht dat wordt gepresenteerd als een feit. En het heeft de status van een gerucht. |
10-03-2016 22:58:27 | ||
---|---|---|
sfj
|
Het is gewoon een feit, wat in het bericht onder je voor de zoveelste keer bevestigd wordt. Laten we het hier verder nuttig houden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
10-03-2016 23:59:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Of Maxim zegt niet voor niets dat het een gerucht is omdat hij weet dat het niet meer dan een gerucht kan zijn en dus nog niet rond is |
11-03-2016 08:08:03 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
In elk geval is het niet geheel onwaarschijnlijk, immers, Eurobahn en Syntus zijn beide onderdeel van Keolis. En binnen het eigen concern naar oplossingen zoeken is geen gekke gedachte natuurlijk. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-03-2016 09:23:49 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Nogmaals het is geen gerucht maar een feit, ik heb dit ook duidelijk van de collega's van Syntus begrepen, en dat was bij hun bevestigd en dus niet meer dan een koffiekamer gerucht.... |
11-03-2016 11:23:32 | ||
---|---|---|
maxim
|
Soms moet je je afvragen wie het dichtst bij het vuur zit. Maar prima, ik laat het erbij, de tijd zal het leren. Veel met de flirt-ontwikkeling heeft het ook niet meer te maken |
11-03-2016 11:33:05 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wellicht is het handig om dan even een klein beetje context te geven. Ik weet van jou niet (en van @marciekemp wel) hoe dicht je bij het vuur zit. |
11-03-2016 11:42:31 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Even op het Facebookprofiel van iemand kijken kan wonderen doen Laatst bewerkt door moderator op 11-03-2016 11:43, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
11-03-2016 21:18:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Feit blijft dan toch dat er al weer wat mensen gepasseerd zijn en dan is een gerucht een feit voor je het weet... |
11-03-2016 22:56:52 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Als jij het zegt zal het vast zo zijn;), laten we hier maar weer terug gaan naar de Stadler FLIRT ipv dit geneuzel, zoals @sfj een paar berichten terug ook al zei |
17-03-2016 21:59:50 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote Deze opsplitsing komt de overzichtelijkheid niet ten goede! Gewoon alle ontwikkelingen in onderwerp bespreken is toch geen probleem? Wanneer straks in dienst bijvoorbeeld een ontwikkeling bij Arriva plaatsvindt dan wordt het wel in het 'ontwikkelingen Arriva' onderwerp besproken. Omdat dit er niet is voor NS zou je die ontwikkelingen misschien nog in een apart onderwerp kunnen bespreken. |
17-03-2016 23:20:27 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ik snap eerlijk gezegd je punt niet. Het komt op mij over alsof je een zin mist in je verhaal. |
18-03-2016 12:58:07 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik denk dat het vooral misgaat bij de scheiding Vervoerder FLIRT en Stadler Flirt... Wellicht is het handiger om die topics weer samen te voegen en de mogelijkheid toe te voegen om berichten te "taggen" met een vervoerder. Zo kun je eenvoudig zien op welke vervoerder het betrekking heeft. Ander voordeel is dat zoeken op berichten een stuk handiger gaat, je kan zoeken op tags in plaats van op inhoud. Als iedereen aan elk bericht tags kan toevoegen wordt het een door gebruikers onderhouden systeem, dat weinig moderatie nodig heeft. Deze functionaliteit zit niet in het forum, maar het is wellicht een suggestie voor verbetering. |
14-04-2016 16:52:43 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Ik las vandaag in het OD-topic dat er 3 gekoppelde stellen hebben gereden tussen Leidschendam en Lelystad. Als ze t.z.t. in reizigerdienst gesteld worden, wat is dan het maximum aantal stellen dat gekoppeld mag rijden met reizigers en het maximaal aantal stellen als lm? Is hier al duidelijkheid over? |
14-04-2016 17:00:19 | ||
---|---|---|
michaben
|
In de laatste versie van het overzicht van perron-, spoor- en treinlengtes op de site van ProRail staat voor de RGL Flirt 6 bakken max en voor NS Flirt 12 bakken max aangegeven. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-04-2016 17:01:37 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Bedankt voor je snelle antwoord! |
14-04-2016 18:29:04 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Er mogen 3 stellen gekoppeld rijden. Dus met de NSR Flirt is het met 3 drietjes 9 bakken max, met de viertjes inderdaad dus 12. |
15-04-2016 12:06:23 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteGaat het perron van Boskoop dan verlengd worden? 4 bakken is daar nog steeds max in de huidige situatie. |
15-04-2016 13:35:29 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Ik weet niet in hoeverre het een actueel en volledig overzicht betreft, maar in het document 'Overzicht Functionaliteitswijzigingen en Indienststellings-data t/m 2023 valt niets te lezen over een eventuele perronverlenging Boskoop. Het document wat ik aanhaalde, valt te lezen op de prorail-site |
15-04-2016 13:57:23 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Volgens mij moet je het zo lezen dat er restricties zijn voor perronlengtes, spoorlengtes en treinlengtes, en die staan allemaal los van elkaar. De vervoerder wordt dan geacht zo intelligent te zijn om te beslissen wat voor hem maatgevend is. Prorail gaat dus niet bepalen dat Abellio maar met 2 Flirts mag rijden. Immers stel dat Abellio -puur fictief- een sneltrein wil introduceren die niet in Boskoop stopt, mag die gerust met 3 stellen rijden. Of als ABellio nog eens ergens anders een concessie wint waar de perrons langer zijn; dan hoeft Prorail z'n voorschriften niet aan te passen. |
19-09-2016 19:38:15 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Is er eigenlijk een specifieke reden dat het eerste klas gedeelte bij de Rnet en Arriva Flirtjes in de andere bak is ondergebracht? Bij de Rnet Flirt in de bak zonder pantograaf en bij de Arriva Flirt in de bak met de pantograaf. |
19-05-2017 18:38:27 | ||
---|---|---|
ToH
|
https://railmagazine.nl/flirt3-voor-syntus-en-connexxion-in-productie/ De Connexxion FLIRTs worden gebouwd. Misschien hier ook een apart topic over maken? Voor alle andere vervoerders is deze er namelijk wel. |
19-05-2017 18:50:07 | ||
---|---|---|
martijn
|
Voor twee stellen een heel topic? Deze voldoet toch prima? https://www.somda.nl/forum/2522/Ontwikkelingen+Connexxion+Valleilijn/ |
19-05-2017 19:26:04 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Arriva Flirt is geschikt voor 1,5 kV DC, 3 kV DC (voor rijden naar België) en 15 kV AC. Abellio en Eurobahn-Flirt zijn geschikt voor 1,5 kV DC, 15 kV AC en 25 kV AC en hebben ERMTS aan boord. Die treinen zijn technisch totaal verschillend. |
19-05-2017 19:46:56 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Is? De tricourante Arriva Flirt wordt nog niet gebouwd hoor. |
09-07-2017 21:52:13 | ||
---|---|---|
icened
|
Testrit met drie gekoppelde vierdelige NS Flirt 3: https://www.youtube.com/watch?v=iVkBrjFZIx8 De nieuwe treinen van NS, de nieuwe sprinter trein van 2017, rijdt als bijzondere verschijning, proefritten in Rotterdam, voor de nieuwe software en stoorstroommetingen van de treinstellen. Kan dat niet met 1 vierdelige Flirt 3? En moeten de NS Flirt 3 nog steeds getest worden? Ze zijn toch al toegelaten door IL&T op het Nederlandse spoornet? Laatst bewerkt door icened op 09-07-2017 21:54 |
09-07-2017 21:58:19 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Kennelijk niet. Quote Ja dus. Quote Als er aanpassingen gedaan worden moet er opnieuw getest worden. |
09-07-2017 22:41:38 | ||
---|---|---|
icened
|
Zal dan wel vaker testritten komen. Denk bijvoorbeeld aan aanpassing met ERTMS. Zomaar een idee. |
10-07-2017 00:12:02 | ||
---|---|---|
thom
|
ERMTS is voorbij nog niet van toepassing voor die dingen. Stoorstroommetingen doe je om te weten of er problemen optreden tussen oa tractie installatie en baanapparatuur en daarbij ga je uit van alles wat ik de dienst kan voorkomen, dus de maximale samenstelling. Laatst bewerkt door thom op 10-07-2017 00:12 |
10-07-2017 10:20:50 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Twee weken terug ook al: https://www.flickr.com/photos/koenbrouwer/35303380242/in/dateposted/. |
10-07-2017 11:05:53 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Quote Nee, stoorstroommetingen aan drie gekoppelde treinstellen kun je niet meten met 1 treinstel. Gekoppelde stellen hebben door het grotere vermogen dan losse stellen andere stoorstroomkarakteristieken. De enige manier om de stoorstroom van 3 gekoppelde stellen te meten is dus om met die samenstelling te gaan rijden. |