26-12-2018 17:57:47 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Doorrijden LM 7000 is toch alleen wanneer ICB rijdt, rest maakt toch kop in verdiepte bak van Aml? |
26-12-2018 18:31:48 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Makkelijkste is natuurlijk om sporen op te offeren op het emplacement, of een nieuw perron bouwen over spoor 8 (wat nu een dieselspoor is). |
26-12-2018 18:50:31 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteNee, als de 17900 rijdt, kan er niet in de tunnelbak gekeerd worden. Dan blijft de 7000 op 2B staan, de 17900 naar Es gaat er via 1B omheen en daarna gaat het mat van de 7000 als LM naar Hgl om te keren. Dick van den Hoven |
26-12-2018 20:18:54 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Een IC Hengelo-Arnhem of het doorrijden van de RB51/64 uit Gronau naar Hengelo gaat nooit gebeuren, alleen een halfuursdienst van de sneltrein Zwolle-Enschede is wellicht mogelijk in de toekomst. Een extra perron in Hengelo erbij is best duur. De huidige infrastructuur laat de huidige dienstregeling toe, maar ik denk niet dat de dienstregeling in Twente naast de 2e sneltrein Zwolle-Enschede nog veel verder uitgebreid kan worden. Het is er al redelijk verzadigd. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
26-12-2018 21:09:12 | ||
---|---|---|
aaron
|
En kun je ons dan ook vertellen hoe je weet dat dit nooit zal gebeuren? Of is dit weer een zaak die ontsproten is aan je eigen fantasie? |
27-12-2018 12:39:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Over Zl - Kpn, iemand het rapport al gelezen? https://www.prorail.nl/sites/default/files/nota_maatregelen_en_scenarios_zwolle_-_kampen_15.2_definitief_002.pdf (mocht het hier niet geplaatst zijn) |
27-12-2018 12:51:50 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Of de korte kering van de Hdb-Aml pendel op 2 of 4 doen en dan de 7000 keren op 3. Of je dan een nieuw perron+bovenleiding realiseert of alleen bovenleiding (boven 3) |
27-12-2018 19:31:43 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Het gaat over Hgl hé... Daar heeft AlMaHa niet zoveel mee van doen |
27-12-2018 21:48:04 | ||
---|---|---|
sik214
|
Oh sorry. Ik ging uit van Almelo, als daar ruimte is, dan hoeft er überhaupt niet naar Hengelo gereden te worden om te keren., |
27-12-2018 22:26:36 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Quote Dat zeg je wel maar beide verbindingen worden op dit moment door de Provincies Overijssel en Gelderland onderzocht op haalbaarheid. Het staat wel zo goed als zeker vast dat Zutphen-Hengelo geëlektrificeerd gaat worden, mogelijk met ingang van de nieuwe concessie (2023?) moet het klaar wezen. Gezien de grote aantallen reizigers tussen Twente en Arnhem/Nijmegen zou een rechtstreekse IC wel wenselijk zijn. Scheelt in ieder geval aanzienlijk in reistijd, zeker als je over Deventer reist met de lange overstap. |
28-12-2018 00:24:19 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Denk niet dat de gemeentes en veiligheidsregio's blij worden als die stootjukken bij Es verwijderd gaan worden.. Laatst bewerkt door wouterder op 28-12-2018 00:24 |
28-12-2018 08:50:19 | ||
---|---|---|
yappa
|
Hè ja, de veiligheid, die hebben we al een tijdje niet gehoord. Wat zou nou onveilig aan zijn om twee stootjukken te vervangen door twee beveiligde seinen (de ene met PZB, de ander met ATB Vv)? Lijkt me dat wat in Venlo kan op de goederensporen, in Enschede ook gewoon kan. Alleen het koppelen van de beveiliging (doorgeven van bezetmelding en inleggen doorgaande rijweg) zal investering vergen. |
28-12-2018 09:00:33 | ||
---|---|---|
nohab
|
De gemeente wil voorkomen dat de lijn ooit voor goederenvervoer (lees: vervoer van gevaarlijke stoffen) gebruikt gaat worden. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
28-12-2018 09:03:11 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Extra complicatie, er ligt ook nog een overpad tussen! |
28-12-2018 14:20:04 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Welke weer makkelijk te vervangen is door een loopbrug.. Overpad mag een belemmerend excuus zijn%08% |
28-12-2018 15:39:05 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Met een IC Zwolle-Enschede-Münster en een stoptrein Apeldoorn-Enschede-Münster bereik je pas echt goede grensoverschrijdende verbindingen. In 1:40 van Zwolle naar Münster, en rechtstreeks van Twello en Enschede Kennispark naar Steinfurt-Borghorst. https://i.imgur.com/U3KLfuS.jpg Wel nodig is dan elektrificatie Münster-Enschede, het terugleggen van het tweede spoor in Münster-Häger en een wisselverbinding van 5(b) naar 4a in Enschede, evenals een wissel zodat zowel 5 als 4b vanuit Glanerbrug bereikbaar zijn. Voor de spitstrein Münster-Steinfurt moet je in Grottenkamp een zijspoor aanleggen. |
28-12-2018 15:46:02 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Fantastisch, laten we dan maar meteen een IC verbinding tussen Brummen en Grosskrottenhautburg an der Silve realiseren...zit duidelijk een potentie in! Serieus, doorrijden is 'nicht in frage', zeker niet met de heersende politiek. Misschien wordt er over nagedacht wanneer een bepaald bedrijf in Gronau gaat sluiten... |
28-12-2018 17:19:05 | ||
---|---|---|
phantom
|
Durf t bijna niet te vragen,maar wat voor soort bedrijf z'n sluiting in Gronau,zou de denkwijze van de huidige lokale politici doen veranderen ? Dat moet dan wel een heel bijzonder bedrijf zijn wat zoiets teweeg zou kunnen brengen Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
28-12-2018 17:31:54 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
De zelfde firma heeft in Almelo ook een vestiging, vlakbij het spoor, waarbij dus men bevreesd is voor onderlinge spoor transporten. Dat bedrijf is Urenco. |
28-12-2018 19:14:14 1 | ||
---|---|---|
jeanne
|
En of dat via de weg dan niet langs dezelfde plaatsen gaat. Heerlijk hoe struisvogels hun kop in het zand steken! Jeanne Kok |
28-12-2018 20:26:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Sowieso lijkt mij dat nou niet een bedrijf waarvan de productie capaciteit zo groot is dat er ineens meerdere treinen in de week naar toe zullen gaan rijden... Klink mij meer als een beetje gedramatiseerd gerucht en dat transport vind nu ongetwijfeld ook wel plaats. Laatst bewerkt door thom op 28-12-2018 20:27 |
10-01-2019 18:31:11 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Een artikel uit het oosten van het land https://www.rtvoost.nl/nieuws/305389/Bomvolle-treinen-tussen-Enschede-en-Zwolle-Plaatselijk-Belang-Heino-verzamelt-klachten Gaat blijkbaar niet zo lekker met de dienstuitvoering. Heeft Keolis te weinig rijdvaardig materieel of zijn er andere oorzaken. |
10-01-2019 18:32:37 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
In NS-tijd speelde dat probleem overigens ook al in de ochtendspits, als ik om 10h in Utrecht wilde zijn stond ik om 8h in Heino een volle trein uit te zwaaien. Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
10-01-2019 18:39:51 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Treindiensten aanbesteden levert dus niet altijd een kwaliteitsimpuls op. Goedkoper wordt het in elk geval niet, gezien ook de recente berichtgeving over de prijsstijgingen van de afgelopen jaren. Eigenlijk ook niet zo gek als je allemaal van die eilandjes maakt, dat is toch niet efficiënt. |
10-01-2019 18:50:29 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Wat willen ze dan dat er gebeurd? Over de gehele lijn wordt (mede door de IC) als extra capaciteit geboden ten opzichte van de NS eerder. En meer dan 7 bakken niet. (8 bakken past niet overal) 8 uur is nou eenmaal de drukste trein, iedereen wil 0815 in Zwolle zijn, want moet om half 9 op school wezen... Wat deels ook nog wel meespeelt is dat op de meeste stations onderweg de perronopgang bij de achterste deuren is en we weten allemaal hoe goed de reiziger is in verspreiden langs de trein. En proppen in de spits hoort er een beetje bij... Raalte bijvoorbeeld heeft dan nog het geluk van de IC voor de spreiding, Heino heeft nou eenmaal alleen de stopper elk half uur... De geloofwaardigheid van het artikel wordt overigens wel een beetje teniet gedaan door een foto van "een volle trein tussen Heino en Zwolle" wat overduidelijk een Veolia stel is en in het filmpje half lege treinen en totaal geen geprop ... |
10-01-2019 18:58:18 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen waren al eilandbedrijven, aangezien het de enigste spoorlijnen waren in Overijssel die met DM90 werden geëxploiteerd. Daarentegen veranderde er vorig jaar niets. En aanbesteden heeft er wel voor gezorgd dat er nu een succesvolle sneltrein rijdt tussen Zwolle en Enschede. Nu nog de sneltrein op zaterdag laten rijden. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
10-01-2019 20:48:11 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Enkele stations krijgen wel langere perrons zoals onlangs in het nieuws was (als ik het goed heb Heino, Raalte en Hengelo 2B) maar of Keolis ook genoeg treinstellen heeft om langere treinen te laten rijden betwijfel ik. Het was misschien slimmer geweest als de dubbeldeks variant van de Flirt aangeschaft werd. Als NS in het verleden al vaak met 3x DM90 reed waarom dan denken dat een snellere en comfortabelere elektrische trein niet aanmerkelijk meer reizigers zal trekken? |
10-01-2019 21:27:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe sneltrein heeft niks met de aanbesteding te maken, maar met de elektrificatie waardoor de rijtijden verminderden en ruimte ontstond. |
10-01-2019 21:37:11 | ||
---|---|---|
selivio
|
8 bakken voor de sprinter blijft dan nog steeds de max (wat nu 7 is na een incident op Hengelo). Is met 8 bakken al 160 meter en als je langer wil, zul je ook de perrons van Nijverdal, Wierden, Almelo de Riet(sp2), Borne, Hengelo(naast 2b dan ook 3a) én Enschede sp4 mogen verlengen aangezien die allemaal korter zijn dan 189 meter(wat 3x flirts is). Laatst bewerkt door selivio op 10-01-2019 21:37 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-01-2019 21:39:49 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Dat van die perrons verlengen was alleen onderzoek ed toch? En over die dubbeldekkers. KISS is nog niet toegelaten in NL en zal wel weer "te veel capaciteit" hebben, helaas. Persoonlijk begrijp ik dat nooit, want een dubbeldekker is meer capaciteit en je kan dan ook met kortere treinen rijden, waardoor die perronverlengingen niet zo zeer nodig zijn. |
10-01-2019 22:50:44 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat laatste klopt: langere perrons hoeft bij dubbeldekkers niet, maar vaak zijn dan wel bredere perrons, overpaden of trappen nodig, of meerdere uit/toegangen. En dan begint de schoen toch te wringen, want die smalle tussenperrons moeten dan een broertje krijgen in de vorm van een zijperron (zoals nu te Ommen) en meestal moeten de sporen dan ook worden verlengd, de wissels moeten een snellere hoekverhouding krijgen om de langere in-/uitstaptijd te compenseren, en overwegen moeten worden verdubbeld. Alles is ooit al tot op het bot uitgekleed en versoberd, en dat betekent nu toch flinke investeringen doen. Zoals het nu is, kan het zeker niet blijven. Dat was ook allemaal best te voorzien, maar verder kijken dan je neus lang is, valt kennelijk niet mee. Nijverdal is daarop een goede uitzondering, maar dat karwei moest gebeuren om de A35 ruimte te bieden en niet omdat het spoor om aandacht vroeg. |
10-01-2019 23:05:03 | ||
---|---|---|
thom
|
En stops duren weer langer omdat het in- en uitstappen weer langer duurt bij een dubbeldekker... |
10-01-2019 23:21:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Welnee, als je de deuren maar groot genoeg maakt. |
10-01-2019 23:28:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Mmwa, die hele optocht bij de trappen helpt daar ook niet echt mee heb ik persoonlijk het idee |
11-01-2019 01:29:53 | ||
---|---|---|
edje
|
Dubbeldekkers is in de sprinter dienst niet handig. Kijk maar naar de NS, alle drukke sprinterdiensten is met enkeldeks materieel. |
11-01-2019 01:42:18 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Ah ja, vandaar dat je toch opvallend veel dubbeldekkers in sprinterdiensten ziet in landen als Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
11-01-2019 06:53:16 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Dat is meer omdat er een eis van gelijkvloerse instap ligt. |
11-01-2019 10:07:56 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Zou het zinvol zijn om in de ochtendspits de sneltrein naar Zl eenmalig in Hno te laten stoppen? Is iets van 8.15 dus allicht dat je wat reizigers van 8.00 kunt verleiden een kwartier later van huis te gaan. |
11-01-2019 10:11:23 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Met stoppen van de sneltrein in Heino haal je de kruising in Zwolle niet meer, dus dat is geen mogelijkheid. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
11-01-2019 10:18:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het is verkeerstechnisch bezopen dat drukke spoorwegen niet meer dubbelspoor krijgen. Bij een gelijk aantal reizigers over een tweestrooks autoweg, zou allang een tweede rijbaan zijn aangelegd. En dat terwijl op veel enkelsporige lijnen de plaats voor het tweede spoor gewoon aanwezig is/was. (Als de grond niet is verkwanseld door NS en/of ProRail). |
11-01-2019 10:25:30 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteMwah.. Weet niet of je de drukte kent op de N50? Die weg loopt al jaren vast in de ochtend en avond spits. (en in de vakantie periode de hele dag) Maar men weigert tot op heden er een fatsoenlijke 4 baans weg van de maken%09% |
11-01-2019 10:28:35 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteDat is dus een kwestie van de dienstregeling een minuut vervroegen van alle treinen voor 8:00. Prima mogelijkheid. |
11-01-2019 12:06:39 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Quote En over Zwolle-Enschede gesproken is de N35 net zo goed jarenlang een ramp geweest. De laatste jaren gaat het stukje bij beetje beter, maar het blijft een weg met de nodige knelpunten in de spits. Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
11-01-2019 18:40:34 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Dubbeldeksmaterieel is tegenwoordig gelijksvloerse instap, zeker de Dosto's bij DB en Stadler KISS. |
11-01-2019 19:36:55 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat kan bij een laag perron vaak nog wel , maar met de Nederlandse standaard perronhoogte krijg je dan een groot verlies aan bruikbare ruimte in een rijtuig / treinstel en dan zal de keuze toch wel op enkeldeks materieel uitkomen. |
14-01-2019 07:01:52 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Dan moet NS die eerst hebben. |
14-01-2019 12:26:50 | ||
---|---|---|
daniel81
|
NS? We hadden hier toch over Zl-Es? |
14-01-2019 12:28:15 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Of je moet de Belgische M6/M7 oplossing kiezen (één toegankelijke deur per stam) of het nieuwe RRX-materieel (mix van enkeldeks en dubbeldeks bakken) |
04-06-2019 21:57:12 | ||
---|---|---|
anton_
|
test met stop op station stadshagen van start: https://www.rtvoost.nl/nieuws/313527/Keolis-na-eerste-werkdag-station-Stadshagen-Eerste-indrukken-zijn-positief |
05-06-2019 11:23:06 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Stond gisteren ook een artikel over in de Stentor waarin ze waren meegereisd in de ochtendspits. Vertrek uit Kpn +1, en met stop in Zlsh toch met -1 in Zl gearriveerd |
18-07-2019 10:25:27 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Tussen Zl en Kpn hebben ze nu 'echte' bovenleidingsportalen... Uniek voor enkelspoor? https://www.destentor.nl/zwolle/het-spoor-is-klaar-voor-een-stop-op-station-zwolle-stadshagen-nu-de-treinen-nog~afe30203/ |
18-07-2019 12:08:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Nee, kom je her en der ook tegen op andere enkelsporige baanvakken. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
18-07-2019 12:19:00 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Is dat alleen maar om sneller binnen te mogen komen (want meer ruimte om door te schieten)? Of een ontwerpfout? |
18-07-2019 12:23:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het eerste. |
26-09-2019 16:03:20 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Ik moest hier nog eens aan denken toen ik het tracéplan van de Hanzelijn tegenkwam waarin ook vele kaarten met varianten en onderzoeken, waaronder de bodemsoort en zettingsgevoeligheid. Ook de Kamperlijn staat er op. Foto'tje: https://imgur.com/a/LAsnJBe |
26-09-2019 17:45:54 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De provincie Overijssel trekt een half miljoen uit voor onderzoek naar een kwartiersdienst op Enschede-Zwolle: https://www.tubantia.nl/enschede/provincie-wil-dat-iedere-15-minuten-een-intercity-tussen-enschede-en-zwolle-rijdt~a6170f31/ |
26-09-2019 23:44:51 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Positieve ontwikkelingen. Nu hopen dat de provincie nog ergens een pot geld vind, zodat NS weer met de 7000 door rijdt naar Es. Zodat stations als Esk weer 4x per uur bediend worden, ipv 2x (buiten de spits). |
27-09-2019 08:29:28 | ||
---|---|---|
b2py
|
Beter is het als er meer reizigers zijn zodat de provincie niet hoeft te betalen |
03-10-2019 11:14:49 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Station Zwolle Stadshagen gaat vanaf 15 december open. http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws/@OnS/station-zwolle/ |
03-10-2019 11:16:44 | ||
---|---|---|
SpotterZL
|
Dames en heren, jongens en meisjes, het gaat gebeuren! Stadstaten opent definitief per drgl 2020. Leeftijd in Zwolle en Kampen beide naar 4 minuten. https://www.keolis.nl/over-ons/nieuws/station-zwolle-stadshagen-vanaf-zondag-15-december |
03-10-2019 11:19:51 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Wel jammer dat de leeftijd in Zwolle en Kampen er zo op achteruit gaat |
03-10-2019 11:35:33 | ||
---|---|---|
martijn
|
Ook best een originele stationsnaam |
03-10-2019 11:42:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou, het heeft dus twee jaar geduurd om Keolis door de knieën te krijgen. Zo lees ik de uitkomst althans. Nieuw voor mij was/is dat Keolis niet op het springen van de klok vertrekt, maar op dat moment pas de vertrekprocedure start - anders dan NS, dus. (En Keolis gaat nu dus in Zwolle en Kampen a la NS vertrekken.) |
03-10-2019 11:58:22 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Het verlengen van de keertijd te Kpn naar 4 minuten snap ik even niet. Nu wordt gekeerd in 3 minuten en bij mijn weten gaat dat over het algemeen goed. Mijns inziens moet je het niet willen dat de machinist in Kpn een kleine minuut moet gaan duimendraaien en vervolgens in Zl aansluitingen verloren gaan die je wel had gehaald met een minuut eerder vertrek. (Of andersom, dat mensen in Zl de trein missen omdat die vroeger weggaat waarna de mcn in Kpn tijd over heeft.) Daarnaast kan je volgens mij ook beter 5 min in Zl en 3 in Kpn hebben dan 4 op beide eindpunten, om zo wat meer tijd te geven voor aftrappen/bijplaatsen in Zl wanneer nodig. Of maak ik nu een denkfout? |
03-10-2019 12:00:50 | ||
---|---|---|
pluisje
|
En we zullen vermoedelijk nooit weten of de provincie nog werk heeft gemaakt/gaat maken van de meerkosten voor 140km/u... |
03-10-2019 12:51:29 | ||
---|---|---|
SpotterZL
|
Stadshagen* en Keertijd* natuurlijk. Die autocorrectie... |
03-10-2019 14:32:34 | ||
---|---|---|
edje
|
35 tot 100 Miljoen, aldus het persbericht. |
03-10-2019 15:17:22 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Quote Dat is (of was) een eis in de concessie. Ik kan de precieze tekst nu niet meer terugvinden maar ik heb hem wel eens ergens op dit forum gepost. De vervoerder mag de vertrekprocedure niet starten voordat de vertrekminuut aangebroken is. |
03-10-2019 16:59:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aha. Dat is dan een concessie van de concessieverlener op de eisen in de concessie. |
03-10-2019 19:15:12 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Helaas wordt de stop in Stadshagen er doorheen gedrukt, waardoor de aansluiting in Zwolle een stuk onbetrouwbaarder wordt en vaker gemist gaat worden. De reizigers die van/naar Kampen moeten gaan er vanaf december sowieso op achteruit. Dankuwel politiek. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
03-10-2019 19:21:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ha, gelukkig zijn er weer allemaal gedupeerden en is er "de politiek" die de schuld krijgt: het overzichtelijke wereldbeeld van deze tijd, geprojecteerd op het spoor. Je schiet er niks mee op, maar het lucht waarschijnlijk aardig op. |
03-10-2019 19:29:32 | ||
---|---|---|
martijn
|
Ach dit is gewoon de standaardreactie van bepaalde mensen op elke verandering. Gewoon doorlopen, niets aan de hand |
03-10-2019 19:42:02 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Tja, je kan natuurlijk ook negeren dat er al enkele miljoenen in een halte zijn gestoken, en negeren dat er veel onderzoek is gedaan naar hoe de dienst het beste kan worden uitgevoerd nu er geen 140 km/h kan worden gereden. En dan nog niet blij zijn dat het uiteindelijk toch blijkt te lukken. Die politiek toch. Die alsmaar mensen teleurstelt en anderen blij maakt... Quot erat demonstrandum. |
04-10-2019 20:53:53 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Waren het de reizigers uit Kampen dan die smeekten om een halte Stadshagen, inclusief doei-aansluitingen in Zwolle? |
05-10-2019 10:18:22 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Met een beetje geluk zijn er inderdaad meer 'Kamper' reizigers op Zlsh dan reizigers uit Zwolle. Heeft te maken met de grote hoeveelheid leerlingen uit Kampen en het achterland die naar de scholen in Holtenbroek gaan en op deze manier Zl ontlopen. |
05-10-2019 13:19:31 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Wel eens gelopen van station Stadshagen naar de school in Holtenbroek? Ik denk er weinigen zijn die dat gaan doen. Lekker met de bus. |
05-10-2019 15:11:13 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Ik zou inderdaad de bus pakken. Tussen Zlsh en Deltion welteverstaan. Het eerste jaar een ochtendspitsdienst. Een definitieve oplossing wordt met ingang van de nieuwe concessie mogelijk aangehaakt op een reguliere stadsdienst. |
12-10-2019 18:13:50 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
NS reed met 2 machinisten omdat de keertijd in Kampen niet halbaar was met 1 machinist. Echter nu moet de machinisten van Keolis in 3 minuten keren (1 machinist), en een extra stop maken. Vraag me af hoe dit kan? |
12-10-2019 18:37:54 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
NS reed met DM'90. Keolis rijdt met Flirt. |
12-10-2019 20:02:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Volgens de berichten hier een stukje boven keren de treinen in 4 minuten. |
13-10-2019 00:23:34 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Is 3, wordt 4, maar dat zit het hem in het verschuiven de buffer tijd uit de rijtijd naar de keertijd |
16-01-2020 19:13:48 | ||
---|---|---|
SpotterZL
|
De nachttrein komt er! https://www.tubantia.nl/enschede/het-is-zover-twentse-nachttrein-in-juni-van-start-br~a17a94d4/ |
16-01-2020 22:58:46 | ||
---|---|---|
Roy
|
Wat een lachertje. Ns reed altijd tot 24u. Toen keolis kwam werd het een half uur eerder. Nu gaan ze weer een half uurtje later rijden en heet het opeens een nachtnet. Leuk, maar dit is een erg marginaal begin van een nachtnet. |
17-01-2020 15:28:38 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Reed NS ook om 1u nog vanaf Zwolle naar Enschede dan? Ik kan me voorstellen dat als dit een succes is er ook een late slag de andere kant op komt, rond 0.20u uit Zwolle en retour om +/- 1.20u uit Enschede. |
17-01-2020 16:31:54 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Laatste NS-mogelijkheid Zl-Es was via Dv met een overstap van 28 minuten aldaar. |
18-01-2020 13:00:52 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Quote Alleen tot Almelo, als je verder wou kon dat niet met die trein. Ook reed er geen trein uit Zwolle naar Enschede na 1u 's nachts. |
18-01-2020 15:05:15 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Reed die laatste niet tot Wierden? |
18-01-2020 15:17:38 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Nee, de 7990 reed tot Wierden en nu rijdt die tot Zwolle. De 7992 reed tot Almelo en rijdt nu helemaal niet maar straks op vrijdag en zaterdag dus tot Zwolle als nachttrein. |
19-01-2020 09:26:03 | ||
---|---|---|
Knoek
|
Om het extra ritje gelijk een nachttrein te noemen... Richting Twente rijden de treinen sowieso al tot ongeveer 01.45 uur. Een pendeltrein tussen Enschede en Almelo tot ongeveer 02.00 uur lijkt mij zinvoller dan een trein naar Zwolle. Ik denk dat er op vrijdag en zaterdag meer behoefte is aan een extra late trein vanuit Amsterdam CS of Schiphol richting Twente, ik denk dan aan een vertrek uit Amsterdam CS of Schiphol rond 02.00 uur. Ook erg handig voor als je een late vlucht hebt. Onlangs heb ik de laatste reismogelijkheid vanuit Amsterdam CS gehad met een overstap in Amersfoort, beide treinen zaten helemaal vol. Ben er van overtuigd dat er veel behoefte is aan uitbreiding op dat traject. |
19-01-2020 09:30:36 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Er rijdt al jaren een latere trein maar die gaat niet verder dan Deventer. Volkomen terecht als je de normale bezettingen ten oosten van Deventer ziet. |
19-01-2020 10:57:36 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De 1689 rijdt toch op vrijdag en zaterdag extra Amf-Es ? |
19-01-2020 17:00:56 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Op vrijdag en zaterdag is er ook een 1500 die om 0:30 te Asd vertrekt naar Deventer. |
19-01-2020 18:28:23 | ||
---|---|---|
b2py
|
Dat is vanwege concessie eis na middernacht nog uit Amsterdam kunnen vertrekken naar grote steden in omgeving? |
18-06-2020 18:42:29 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Nachttrein start morgen: https://www.treinenweb.nl/nieuws/8442/blauwnet-start-met-nachttrein-tussen-zwolle-en-enschede-v-v.html |
25-07-2023 19:32:54 1 | ||
---|---|---|
ToH
|
Gemeente Raalte heeft de plannen gepubliceerd voor de vernieuwing van de stations Heino en Raalte en hun stationsgebieden. Raalte krijgt een fiets- en voetgangerstunnel, Raalte én Heino verliezen beide hun eilandperron en worden voorzien van twee zijperrons. Hier is met de elektrificatie al rekening mee gehouden, omdat de portalen nu ver van het spoor af staan.
|