MCN-GVC

| Zelfs dat staat er niet in het handboek van de mcn, maar wat gvttreinen zegt is wel hoe het werkt in de praktijk. In het handboek staat er ongeveer dit: plaats de trein bij dit boord aangaande de treinlengte voor een goede dienstuitvoering. Er zit geen verplichting aan vast, want het is een adviesbord. Onder vakmanschap valt dat je als mcn misschien ergens anders moet stoppen door bijv. een blauwe lamp die het jouw idd beveelt. Of dat je het zelf aan past door bijvoorbeeld werkzaamheden op het perron. Ook staan niet alle borden helemaal hetzelfde. Op Bdg->Apn sta je met DDZ binnen bij de bakborden, maar met VIRM staat je laatste deur bij het hekje aan de achterzijde. Ergens in Limburg staan de borden niet op VIRM afstand (wat de standaard moet zijn) maar nog op mat '64 lengtes. Wat bij een festival altijd op de tweede dag door een pushbericht aan alle mcn extra wordt vertelt als het de eerste dag weer is fout gegaan was. Op Asdm-> Asd staat er een bord 2 ipv 4 waardoor je eigenlijk te ver door moet rijden. Maar de mcn die de slt-4 niet bij 3 zetten en SLT-6 niet bij 4 hebben waarschijnlijk de regels anders vertaalt of letten niet op en werken dan maar naar de veilige kant, wat niet altijd de meest klantvriendelijke kant is. Ook de regels over het rangeersein, dat je moet voeren op rangeerterreinen, met uitzondering van treinen die het rangeerterrein verlaten, deze mogen 3 frontseinen en 2 sluitseinen voeren, wordt nog wel is verkeerd begrepen door mcn. Het voeren van een rangeerpit naar het rangeerterrein valt in een grijs gebied, maar sommige denken dat als ze rangeren op de vrije baan, ze ook een rangeerpit mogen gebruiken, wat niet zo is. Je bevind je op de vrije baan, je voert alleen een rangeerbeweging uit, maar bevind je niet op een rangeerterrein. Hier zo iemand: www.instagram.com |