16-08-2017 06:30:56 | ||
---|---|---|
diesels
|
Weet iemand wanneer de stellen van en naar Amersfoort worden overgebracht? |
16-08-2017 08:10:04 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Welke stellen? Er zijn er al 4 welke altijd in Amersfoort overnachten bij Eurailscout. De testritten zullen inderdaad pas na de dienstregeling zijn, meende dat ze rond 12 uur uit Amersfoort gingen.. |
16-08-2017 08:16:31 | ||
---|---|---|
diesels
|
Ja die;) Het hadden kunnen zijn dat ze overdag al van Amf naar Zl zouden gaan vandaag maar niet dus... |
16-08-2017 08:51:35 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Zou een beetje lange dienst worden voor de machinist Er worden in principe 2 slagen gemaakt met 8 bakken Flirt |
16-08-2017 09:48:10 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteWoensdagavond en donderdagavond na 23:00 uur is de overbrenging. |
16-08-2017 11:01:58 | ||
---|---|---|
diesels
|
OK bedankt voor de reacties Het had natuurlijk met een andere machinist gekund in het kaders van andere proefritten, maar die zijn er niet veel op het moment geloof ik. |
16-08-2017 12:09:46 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
De syntus flirt zal veel minder test ritten maken gezien het type "Flirt"al is toegelaten in NL Of kijk ik nu heel kort door de bocht? Syntus kan toch gewoon leunen op de toelating van NS, Abelio en Arriva voor de Flirt? Net als Arriva dadelijk deels kan leunen op de toelating van de Abelio voor Arnhem - Düsseldorf voor de multicourant versie? Laatst bewerkt door Dead_Devil op 16-08-2017 12:10 |
16-08-2017 12:23:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Qua toelating vermoedelijk wel, maar er zal ook getest moeten worden hoe de Flirt zich gedraagt in combinatie met ATB-NG. Immers is Zwenzoka de eerste concessie waarin elektrisch met NG gereden gaat worden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-08-2017 12:31:32 | ||
---|---|---|
train85
|
ATB-NG en RIS testritten. |
16-08-2017 12:52:00 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Zwenzoka? ZWolleENschedeZwOlleKAmpen ofzo? |
16-08-2017 14:03:50 | ||
---|---|---|
martijn
|
Zwenzwoka. Maar dat maakt het niet minder lelijk. |
16-08-2017 14:13:12 | ||
---|---|---|
mkns
|
ZwEnZwoKa... Hmmmmm.... Eerste gedachte bij mij was dat ergens in Polen misschien ATB NG in gebruik genomen is....%09% |
16-08-2017 14:17:32 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Naja laten we ons maar beperken tot het gebruik van algemeen bekende afkortingen, voordat iedereen vanalles gaat verzinnen... |
16-08-2017 14:19:10 | ||
---|---|---|
Wievank
|
Helaas is dit de officiële naam waaronder de aanbesteding is uitgeschreven. Dus niet een afkorting die hier verzonnen is |
17-08-2017 14:34:19 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Het lijkt te werken: http://www.rtvoost.nl/nieuws/274614/nieuwe-trein-getest-op-geelektrificeerd-spoor-tussen-zwolle-en-wierden Dick van den Hoven |
17-08-2017 21:15:55 | ||
---|---|---|
icened
|
Filmpje met vage beelden: http://www.destentor.nl/zwolle/eerste-testrit-met-nieuwe-trein-op-traject-zwolle-wierden~vad9339db/ Onlangs Kamperlijntje bekeken t/m station Zwolle Stadshagen. Alles is er. Behalve station Zwolle Stadshagen zelf. Zal voor 10 december wel gebouwd zijn: https://www.youtube.com/watch?v=e8_C1rc5d7E Laatst bewerkt door icened op 17-08-2017 21:25 |
23-08-2017 16:18:31 | ||
---|---|---|
icened
|
Vanaf december 2018 zal volgens treinreiziger.nl een sneltrein rijden tussen Raalte - Enschede. En zal na de zomer deze verbinding doorgetrokken worden naar Zwolle via het nieuwe spoor 8. Wel krap op enkelspoor tussen Zwolle - Wierden om een aantal keren per dag een extra sneltrein in te plannen. Worden op sommige plekken het infrastructuur aangepast? Of extra spoor op sommige plekken? Laatst bewerkt door icened op 23-08-2017 16:19 |
23-08-2017 17:52:35 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
De infra is aangepast voor hogere snelheden (140 ipv 100 tussen Zwolle-Heino en Nijverdal-Wierden). In combinatie met sneller optrekkend materieel zou die sneltrein dan net moeten passen. |
23-08-2017 18:34:50 | ||
---|---|---|
henkvdwedd
|
Treinstel 3435 is nu aan het proefrijden tussen Zwolle en Kampen. |
23-08-2017 20:03:46 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Quote 2017* Anders duurt 't allemaal wel erg lang haha. |
23-08-2017 20:04:24 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Quote Alleen jammer dat ze de wissels bij Wierden niet iets hebben opgekrikt... t is altijd in slakkengang er overheen.. |
23-08-2017 20:34:18 | ||
---|---|---|
icened
|
Quote Zo niet pech gehad. |
23-08-2017 21:51:39 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteHoeveel seconden zou je winnen met een 80 wissel? 5 a 10? |
23-08-2017 22:06:53 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Begin maar bij 20 seconden. Dat kan oplopen tot meer dan een minuut als de huidige situatie erg beroerd is. |
23-08-2017 22:07:33 | ||
---|---|---|
b2py
|
Wissels liggen krap tegen het perron aan, waar je toch al voor moet afremmen en optrekken. |
23-08-2017 22:15:27 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Quote De 7900 doet Almelo > Wierden in 6 min.. de 7000 heb ik het in 4 minuten zien doen. Gevoelsmatig scheelt 't een dikke minuut. |
23-08-2017 22:59:58 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat is nu juist een foutief voorbeeld want daar ligt het grootste verschil in acceleratie wat prima zou kunnen oplopen naar een minuutje. |
23-08-2017 23:03:14 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Vandaag reed DM´90 stel 3435 een proefrit op het traject Zl - Kpn getuige deze foto: https://www.flickr.com/photos/42486205@N05/36758142285/ |
23-08-2017 23:57:22 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Quote Dat heb ik meegenomen, 6 - 4 = 2 en ik geef aan dat ik gevoelsmatig denk dat je 1 minuut verliest door de trage wissels... maargoed. De sneltrein komt dus straks met 140 km/u aanknallen, en moet dan terug naar 40 km/u door de wissels? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-08-2017 08:31:53 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Maar de treinen hebben 4 minuut 20 respectievelijk 5 minuten rijtijd daar, vandaar dat ik het hele betoog niet begreep. |
24-08-2017 10:46:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Als 1 : 15 wissels voor 80 km/h niet zouden helpen bij rijtijden en voor comfort, dan zouden ze nergens in het spoorwegnet voorkomen. Er zijn ook wel voorschriften voor aansluitingen van spoorwegen op elkaar. Zo is de aansluiting bij Elst van de Betuwelijn niet correct want 1 : 9. Ik zeg niet op voorhand dat inbouw in Wierden zou passen, maar het helpt wel degelijk. Overigens zijn ook slankere wissels voor dat doel ingebouwd in Zutphen - Winterswijk en vele andere plekken. |
24-08-2017 11:41:19 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Recent nog in Apn de vertreksnelheid rg Bsk opgehoogd van 40 naar 80. Helaas is dat niet gedaan voor rg Bdg waardoor we in die richting nog steeds een heel stuk 40 rijden. |
26-08-2017 09:45:35 | ||
---|---|---|
icened
|
https://www.destentor.nl/zwolle/kamperlijntje-vanaf-maandag-weer-in-gebruik~a1b16a7b/ |
01-09-2017 17:50:07 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Vandaag voor het eerst de vernieuwde Zl Kpn gereden. Goeie griebels wat een verschil. Je zoeft door de polder in plaats van het gebonk en gehobbel van de laatste jaren. Na 20 jaar heb je een soort van bioritme voor de lengte van de rit. Nu ben je al bij het eindpunt voordat je goed en wel de voorpagina van de krant hebt gelezen. Helemaal van slag... |
01-09-2017 19:04:30 | ||
---|---|---|
icened
|
Werd er ook met 140 km p/u i.p.v. 100 km p/u gereden tussen station Kampen - (toekomstige station) Zwolle Stadshagen? Want daar hadden ze het op RTV Oost over. En anders straks wel met de Keolis treinen. |
01-09-2017 19:14:36 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Op de terugweg de treinradar in de NS-app beÄ·eken en dat leverde een dikke 130 op. Harder rijden is qua dienstregeling ook niet nodig nu. De max tussen Zl en Stadshagen blijft trouwens 100, heb ik ergens gelezen. |
01-09-2017 19:33:48 | ||
---|---|---|
ToH
|
Correct |
04-09-2017 23:22:46 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
De eerste cabineritten verschijnen inmiddels op Youtube en die bevestigen inderdaad de verhoogde snelheid tussen het nieuwe Zwolle station en Kampen. Verder is echt alles opgebroken. |
11-09-2017 09:53:04 | ||
---|---|---|
icened
|
Foutje!: http://www.rtvoost.nl/nieuws/276121/vrachtwagen-rijdt-bovenleiding-kapot-geen-treinen-tussen-kampen-en-zwolle-update Laatst bewerkt door icened op 11-09-2017 20:36 |
16-10-2017 20:16:05 | ||
---|---|---|
icened
|
Eerste Stadler Keolis aangekomen in Nederland? Ze waren er toch al een tijdje?: https://www.destentor.nl/zwolle/eerste-treinstellen-flirt-aangekomen-in-nederland~a82e99e6/ |
16-10-2017 20:29:03 | ||
---|---|---|
train85
|
Jazeker. Misschien wisten die schrijvers van het artikel dat niet. |
16-10-2017 20:30:09 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Alle stellen zijn trouwens gestickerd met NL SYN in het UIC-nummer, da's blijkbaar nog niet aangepast. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-10-2017 22:01:42 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Tja... Media... Er zijn er ook al meer dan 8.. Vandaag zijn alle nieuwe zwenzwoka machinisten trouwens ontvangen op het provinciehuis alwaar de gedeputeerde voor vervoer graag kennis wilde maken. |
16-10-2017 22:23:48 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Afschuwelijk die voorkant. Apart om te zien dat deze er ineens ook bij geplakt was. Bij aankomst in Nederland zaten hier mooi de stelnummers onder. |
16-10-2017 22:43:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Waarschijnlijk is alleen de naam richting de klant aangepast en zal het bedrijf op de achtergrond nog gewoon Syntus BV heten oid. De houderschaps registratie is Europees geregeld en zolang het bedrijf zo heet en niets anders aangevraagd heeft zal dat wel zo blijven. |
17-10-2017 06:42:14 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Het bedrijf heet sinds vorige week officieel Keolis Nederland. De huidige concessies blijven onder hun eigen naam uitgevoerd worden "als service/dienst van Keolis Nederland". Dus bijvoorbeeld "Syntus Gelderland, een service van Keolis Nederland". Syntus BV als bedrijf bestaat dus niet meer. Hoe het verder met de registratie zit, geen idee. |
17-10-2017 11:19:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is precies wat ik zeg, zo heten ze voor de buiten wereld naar de klant toe maar dat zegt niets over de Kvk inschrijving Dat kan nog lange tijd gewoon Syntus BV zijn, handelend onder de naam Keolis. |
17-10-2017 13:21:53 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
De rechtspersoon Syntus BV zal vast niet morgen opgeheven zijn, dat loopt allemaal wel los. |
17-10-2017 16:36:17 | ||
---|---|---|
marvinkok
|
Quote Nee, jij zegt dat Syntus BV nog bestaat. Dat is dus niet zo. Het is Keolis Nederland, wat in lopende concessies nog gewoon de naam Syntus blijft gebruiken. Precies andersom dan wat jij zegt.. |
17-10-2017 17:06:42 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dan heb ik nieuws voor je: Syntus BV bestaat nog; in drievoud. https://www.kvk.nl/orderstraat/bedrijf-kiezen/?q=Syntus#!shop?&q=Syntus&start=0&prefproduct=&prefpayment= |
17-10-2017 17:18:24 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
De BV is er inderdaad nog, wel op hetzelfde adres in Deventer als Keolis (+ een paar andere vestigingen). Dat de merknaam verandert wil niet zeggen dat de administraties van de beide bedrijven al zijn samengevoegd. Gaat misschien wel gebeuren maar dit soort boekhoudkundige details (die misschien best wel wat tijd kosten om te regelen) zijn voor de reiziger niet zichtbaar, en voor de treinspotter hooguit in de voertuigkenmerken. |
17-10-2017 17:26:58 | ||
---|---|---|
mren
|
Het is zelfs vrij normaal dat een bedrijf een andere merknaam heeft dan de naam van de vennootschap. |
18-10-2017 00:35:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik ken een groot wegtransportbedrijf wat van naam veranderde na een overname, en 10 jaar later stond het wagenpark nog steeds op kenteken bij de BV met de 'oude' naam |
18-10-2017 05:54:03 | ||
---|---|---|
b2py
|
Hoe vaak je ‘Raillion’ nog wel ziet.. |
18-10-2017 07:38:15 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Ik vind het wel jammer dat in de Syntus treinen dezelfde stoelen inkomen als in de Abellio-treinen tussen Arnhem en Düsseldorf. Het gebogen zitvlak en de hoofdsteunen vind ik niet zo heel comfortabel. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
18-10-2017 10:09:54 | ||
---|---|---|
edje
|
Nou ik heb al een tijd gezeten in de nieuwe treinen. Maar de stoelen zitten niet echt verkeerd |
18-10-2017 12:51:27 | ||
---|---|---|
ToH
|
Ik zag vandaag tussen Zwolle en Heino zowat over het hele traject bouwhekken staan aan (in ieder geval) de linkerkant van het spoor. Veel geulen gegraven, veel kabels, veel mannetjes vooral rond de overwegen. Iemand een idee wat hier gedaan wordt? |
18-10-2017 13:05:01 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
In ieder geval voor de snelheidsverhoging, maar wellicht ook voor kleine klusjes. |
18-10-2017 14:27:16 | ||
---|---|---|
edje
|
http://www.overijssel.nl/thema's/bereikbaar/openbaar-vervoer/blauwnet/ Vanaf 10 December rijden alle regionale lijnen van Arriva en Syntus/keolis onder de naam blauwnet. 1 keer inchecken en 1 keer uitchecken. En bij overstap van bus naar trein, geen overstaptarief meer. Laatst bewerkt door edje op 18-10-2017 14:29 |
18-10-2017 15:00:47 | ||
---|---|---|
Dre
|
Dus Twents valt daar ook onder? De Provincie Overijssel is immers sinds 1 januari 2015 concessieverlener van de concessie Twente geworden door het vervallen van de WGR+-taken van de Regio Twente. |
18-10-2017 15:03:44 | ||
---|---|---|
dennis3
|
In het bericht van RTV Oost staat ook dat de treinen op de lijn Zutphen-Hengelo-Oldenzaal de blauwe huisstijl van Blauwnet krijgen. http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=278260 |
18-10-2017 15:25:03 | ||
---|---|---|
edje
|
Dat klopt |
18-10-2017 16:45:51 | ||
---|---|---|
icened
|
Quote Zie je de voordelen van geïntegreerde vervoerders. Prima samenwerking! |
18-10-2017 18:33:10 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Er zit nog wel een vervelend haakje aan het verhaal. De NS doet niet mee. Dus de reizigers van de 7000 staan nog steeds in- en uit te checken. In Aml is dat naar/van de richting Hgl niet zo erg, dat is een meer dan riante overstaptijd %08% , naar/van Mrb zal het ook nog wel lukken, maar in Wdn staan de overstappers elkaar zo meteen te verdringen. De overstap is daar tamelijk krap. De 7000 asap aanbesteden graag. Laatst bewerkt door dvdhoven op 18-10-2017 18:36 Dick van den Hoven |
18-10-2017 18:38:56 | ||
---|---|---|
AJT
|
Dus je kiest ervoor om het probleem te verschuiven naar Dv en Apd? |
18-10-2017 18:58:18 | ||
---|---|---|
Roy
|
Welke 7000 overstap is er krap in Dv en Apd? |
18-10-2017 19:15:22 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote De concessies worden nog steeds door meerdere partijen geëxploiteerd hoor. De opdrachtgever heeft echter geregeld dat er een herkenbare naam en huisstijl is gekomen. Eigenlijk een beetje wat TfL al heel lang in en rond Londen doet. |
18-10-2017 19:59:20 | ||
---|---|---|
AgentX
|
.. en wat RNET moet gaan worden. |
18-10-2017 22:13:58 | ||
---|---|---|
icened
|
Quote Mee eens. Al was het maar om NS meer te prikkelen op het hoofdrailnet. Want als alles bij het oude blijft zal NS die monopolistische trekjes blijven behouden. En in dat deel is net als in Noord Nederland gebleken dat FMN vervoerders het goed doen. De (HSL) IC verbindingen bij NS houden en een aantal Sprinter verbindingen buiten de Randstad aan een aantal andere vervoerders geven. |
18-10-2017 22:56:00 | ||
---|---|---|
AJT
|
Quote Nou in Apd is de belangrijkste krap 1600/1700 van en naar randstad op de 7000 en te Dv, station met poortjes moet er dan een apart meubel komen. Dat wordt dringen in de spits. |
18-10-2017 23:21:43 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Tjonge , omdat een provinciale opdrachtgever wil en er ook in slaagt om hier en daar in/uit checken te verminderen , moet er gelijk een lijn maar geprivatiseerd worden. Of dat die "kleine"vervoerders niet van die "monopolistische" trekjes hebben!! ( Denk eens aan de extra materieel werkzaamheden aan het begin van het school seizoen op de vallei lijn, of het steeds weer naar boven komende materieel probleem op Aml- Hbg). Dat slechts een maal in/ uitchecken wordt ook vanuit het ministerie gewenst en daar lopen ook al proeven mee. Maar omdat het dan landelijk gaat om wel en niet aanbestede lijnen mag ook duidelijk zijn dat het een lastig iets is. Wees blij dat het de Provincie Overijssel lukt ( dan wel er geld voor over heeft)met haar eigen lijnen zonder meteen de rest maar weer af te kraken |
18-10-2017 23:41:48 | ||
---|---|---|
Sietse
|
Naast de provincie streven ook de regionale vervoerders naar single check in/out. Ze hebben er ook baat bij omdat het een drempel is voor (potentiële) klanten. In de praktijk blijkt dit ook te lukken. Zie ook Ah-Zv waar zelfs 3 vervoerders een paal delen. Het moge duidelijk zijn dat het landelijk veel te lang duurt, zonder direct een schuldige aan te wijzen. Kortom, mooi dat het in Overijssel gelukt is. |
19-10-2017 09:40:09 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Het gebruik van 1 paaltje op Ah-Zv(-Dtc) is opgelegd door de Provincie en niet een keuze van de vervoerders. Arriva en Hermes hebben wel zelf afspraken gemaakt over de wijze hoe de opbrengsten worden verdeeld op Ah-Dtc. |
19-10-2017 09:58:02 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote beetje mosterd na de maaltijd - volgens mij hadden proeven afgerond moeten zijn voordat de de hele OV chip kaart werd ingevoerd. Het is vragen om problemen op trajecten zoals Almelo - Hengelo vv. Als daar in 2018 een keer een IC te laat is gaan toch massa´s mensen de ¨verkeerde¨ trein nemen (namelijk de stoptrein van de prov.) |
19-10-2017 10:06:24 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Reizigers kunnen toch uitchecken bij NS en inchecken bij Blauwnet. Kleine moeite lijkt mij. Een single check-in/check-out-systeem is veel omslachtiger, omdat er dan met allerlei verdeelsleutels gewerkt moet worden om zo de opbrengsten per vervoerder te kunnen bepalen. Het huidige systeem is veel praktischer, want dan kan iedere vervoerder gelijk zien, wat zijn opbrengsten zijn. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
19-10-2017 10:11:23 | ||
---|---|---|
Gekko123
|
Dat is juist een probleem voor de reiziger. De chipkaart moet er zijn voor de reiziger en niet voor de vervoerder. De reiziger boeit het niet zo welke vervoerder ergens rijdt, die stapt gewoon in de eerste de beste trein. Het afschuiven van problemen van vervoerders onderling op de reizigers jaagt juist mensen de auto in. En die krijg je echt niet zomaar meer terug. |
19-10-2017 10:16:41 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Totale omgekeerde wereld die Berk24 voorstelt inderdaad. |
19-10-2017 10:20:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Dat is nu juist bewust voor de invoering niet gedaan omdat de oorsprong van het OV chipkaart idee juist over een heldere en eerlijke verdeling van de inkomsten over de vervoerders gaat , met name als opvolger van de strippenkaart en OV abonnementen. Het streven om te komen naar eenmalig in en uitchecken is dus wel mooi voor de reiziger ( en daar gaat het toch om) maar heeft niets meer met de oorspronkelijke reden van invoering OV chip kaart vandoen. |
19-10-2017 10:23:15 | ||
---|---|---|
martijn
|
Leuk voorbeeld van Anton_, in Limburg speelt dat dus al 10 maanden, maar hoor/lees nooit iets over dergelijke problemen. |
19-10-2017 10:30:12 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Ik wil niet vervelend doen, maar Twente profiteert vanaf december wel van een sterk verbeterde dienstregeling en nieuwe treinen. In ruil daarvoor mag de reiziger wel iets terug doen in vorm van extra in- en uit-checken bij overstap tussen NS en Arriva/Syntus. In Limburg zijn er ook moderne, nieuwe, comfortabele treinen gaan rijden, die de SGM's hebben vervangen. Ook hier geldt: de reiziger moet iets terug doen, voor deze verbetering. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
19-10-2017 10:33:42 | ||
---|---|---|
martijn
|
Ja ik snap ook niet dat er geen toeslag wordt gevraagd voor de FLIRT's van NS! |
19-10-2017 10:37:12 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Extra in- en uitchecken zorgt niet voor een extra toeslag en daarnaast heb ik ook gezegd dat Twente een sterk verbeterde dienstregeling krijgt vanaf december. De trajecten waarop de NS nu Flirt's inzet hebben niet te maken met een verbetering van de dienstregeling, alleen met vervanging van materieel doordat Plan V versleten is. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
19-10-2017 10:41:43 | ||
---|---|---|
martijn
|
Nou dan alleen een extra in-/uitcheckhandeling zodra er een FLIRT voor je neus staat |
19-10-2017 10:41:52 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Dus als Arriva de SGMm had gebruikt in Limburg was een single check in/uit wel nodig geweest?%03% |
19-10-2017 10:45:50 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Ik denk dat de reiziger die dagelijks moet omchecken daar heel anders over denkt. Dat omchecken is een buitengewoon klantonvriendelijk fenomeen dat niet van deze tijds is en rap moet verdwijnen voor een aantrekkelijker OV. Dagelijks missen mensen nu een aansluiting door dit gedoe, en al helemaal bij de bagger paaltjes van sommige regionale vervoerders. Wat een geklungel. En waarom moet je wat terugdoen als de vervoerder een nieuwe trein inzet? De reiziger gaat hopelijk meer de trein gebruiken als je een beter product neerzet en dan komen de opbrengsten vanzelf. |
19-10-2017 10:49:00 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Nee, want uit uit- en inchecken bij wisseling van vervoerder is nodig, om zo eenvoudig de opbrengsten per vervoerder te bepalen. Als Arriva nou terugging naar een uursdienst, waarbij Plan V wordt ingezet, was het misschien een ander verhaal, omdat reizigers dan te maken kregen met een slechtere dienstregeling, minder comfortabelere treinen en extra uit- en inchecken bij wisseling van vervoerder (alleen maar nadelen). Nu zijn de voordelen: betere dienstregeling, nieuwe treinen. Nadelen: extra uit- en inchecken bij wisseling van vervoerder. Dus zowel voordelen, als nadelen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
19-10-2017 10:52:31 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Omdat die verbeteringen betaald worden uit gemeenschapsgeld en er niet een aantoonbaar verband bestaat tussen een betere dienstregeling en nieuwe treinen en veel extra reizigers om de kosten van deze verbeteringen te kunnen dekken. Extra in- en uitchecken bij wisseling van vervoerder zorgt er voor dat er geen extra kosten worden gemaakt voor verdeelsleutels om opbrengsten te verdelen. Dus, extra in- en uitchecken zorgt voor minder kosten. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
19-10-2017 11:46:57 | ||
---|---|---|
Gekko123
|
Extra in- en uitchecken is voor reizigers een erg groot nadeel en levert zoals al eerder gezegd voor meer gemiste overstappen. Verder snijden je argumenten over nieuwe treinen geen hout bij de aanbestede verbindingen: als NS die aanbestedingen hadden gewonnen hadden ze ook nieuwe treinen in moeten zetten, maar had de reiziger geen extra handelingen hoeven te verrichten. Kijk bijvoorbeeld naar Apn - Gd, die verbinding is aanbesteed en gewonnen door NS (of eigenlijk Abellio, volle dochter). Gevolg: nieuwe Flirts en geen extra in- en uitchecken nodig voor de reiziger. Nogmaals: het boeit een reiziger niet of een trein nu geel, groen, rood of blauw is. Wel boeit het ze dat de treinen comfortabel zijn, in een hoge frequentie rijden en dat er genoeg plek is voor ze. Het extra in- en uitchecken kost juist reizigers. |
19-10-2017 11:50:24 | ||
---|---|---|
hw1969
|
Het gaat niet meer specifiek over Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede.... Bij het overgrote deel van de reizen is ook bij single check in / check out wel een verdeling te maken naar vervoerbedrijven, omdat er op het vertrek- of aankomststation maar één vervoerder rijdt. Bij een incheck in Heino en uitcheck in Meppel weet je echt op de kilometer nauwkeurig hoeveel kilometers er per vervoerder is afgelegd. Of Bunde - Weert. Enzovoorts. Het vraagstuk van verdeling zat onder andere in ruzie tussen vervoerders over opbrengstenverdeling bij een degressief kilometertarief. Over de laatste kilometers betaalt de klant het minst. Maar de kosten voor de vervoerder blijven gelijk. Laatst bewerkt door hw1969 op 19-10-2017 11:51 |
19-10-2017 11:57:12 | ||
---|---|---|
Marco
|
Is het niet zo er nu ook al verdeeld moet worden? Stel ik reis van Roodeschool naar Utrecht, dan betaal ik zo'n 25 euro en daarvan krijgt Arriva bijvoorbeeld 20% (uit de lucht gegrepen getallen hoor). Maar stel ik reis daarna van Roodeschool naar Vlissingen, dan betaal ik nog steeds 25 euro maar nu krijgt Arriva maar 10%, voor dezelfde hoeveelheid passengierskilometers. |
19-10-2017 12:07:12 | ||
---|---|---|
maarten83
|
in 1996 had ik een jaarabonnement waarmee ik zonder in checken een traject met de trein kon afleggen en ook in de aankomstplaats en vertrekplaats met de bus/tram/metro kon reizen zonder maar te hoeven in- en uit te checken. We zijn dus terug in de tijd gegaan met die chipkaart. |
19-10-2017 12:10:26 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ja, er wordt inderdaad nu verdeeld. Stel dat ik van Dtc naar Gvc reis met Ah-Gvc in de daluren bij de NS. Dan is is mijn tarief dat ik aan NS betaal ook afhankelijk van of ik Dtc-Ah ook in de daluren heb gereisd, of dat Dtc-Ah vol tarief was. Het prijssysteem is lang niet zo eenvoudig meer. Het grote verschil tussen in-/uitchecken per vervoerder en eenmaal in-/uitchecken is de manier hoe het geld bij de vervoerder terechtkomt en hoe het geld verdeeld wordt. Bij in-/uitchecken per vervoerder is er geen afspraak nodig tussen de vervoerders wie wat krijgt, maar krijgt elke vervoerder het berekende tarief. Laatst bewerkt door treinfan op 19-10-2017 12:10 |
19-10-2017 12:31:34 | ||
---|---|---|
maurits
|
Toch is het maar een heel klein deel waarvan niet bepaald kan worden wat de verdeelsleutel is. Bij een reis Roodeschool-Vlissingen, Hardenberg-Boxmeer of Kerkrade-Leerdam is volkomen duidelijk welke route de reiziger afgelegd heeft en hoe die opbrengsten verdeeld moeten worden. Het gaat slechts om de gevallen waarbij er meerdere logische routes zijn, zoals Zutphen-Enschede via Goor of Almelo en Nijmegen-Maastricht via Venlo of Den Bosch. Dat is echter zo'n klein aandeel van de reizigers dat het opzadelen van alle reizigers met het verplichte omchecken wel een heel klantonvriendelijke maatregel is.... Wat mij betreft zou je de kostenverdeling beter kunnen doen aan de hand van de kaartcontroles. Op basis van het aantal gecontroleerde reizigers ten opzichte van het totaal maak je een verdeelsleutel. Een stuk klantvriendelijker en een prima middel om de trefkans HC omhoog te krijgen. Laatst bewerkt door maurits op 19-10-2017 12:32 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
19-10-2017 14:40:42 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Ik wil je wel een voorbeeld geven, uit eigen ervaring: Ik maak in Rm zoals gebruikelijk de overstap 32200/800 en we zijn op tijd, zodat ik ook nog de hoop heb koffie te kunnen halen. Uitchecken bij Arriva, inchecken bij NS, onderdoor richting spoor 1, koffie halen, en op het perron merk ik dat mijn 800 met +20 staat aangekondigd. Dan kun je dus beter de 32400 nemen; daar had ik inmiddels nog maar een minuut of 4 voor. Dus weer onderdoor naar spoor 3 en snel de 32400 in. Eenmaal een plekje gevonden hebbend in de stiltecoupé helemaal voorin bedenk ik me, verhip, dit is weer Arriva, dus snel weer de trein uit (met koffie en al), overstapmeubel zoeken (stond gelukkig dichtbij), uitchecken bij NS, inchecken bij Arriva, terug die trein in (de mensen keken wel een beetje %08%); al met al had ik nog zo'n 20 seconden over. Op dat moment reed Arriva er al meer dan een half jaar. Om maar aan te geven, ik reis heel regelmatig met de trein, met NS en met Arriva, weet precies hoe het werkt, en toch ging het al fout. Dat is nou net het punt: bij een niet-standaardsituatie moet je 1. weten hoe het werkt en 2. toch nog heel hard nadenken. |
19-10-2017 14:46:18 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Bde-Wt is niet waar: je kunt van Arriva naar NS wisselen in Std óf in Rm. Overigens hanteert NS inderdaad een degressief kilometertarief (waarbij kilometers van andere vervoerders worden meegerekend mits je binnen 35 (?) minuten overstapt), maar Arriva in Limburg bijvoorbeeld een vast tarief. Daardoor krijg je de belachelijke situatie dat je voor precies dezelfde reis op de heenweg een ander bedrag moet betalen dan op de terugweg. Uit het Arriva-topic: Quote |
19-10-2017 17:44:11 | ||
---|---|---|
phantom
|
Als we Berk24 moeten geloven,dan mogen we als reiziger blij zijn met de opgedrongen ov chipkaart waar veel mensen niet om hebben gevraagd %03% En als blijk van waardering moete we dan ook maar blij zijn dat we er dubbel op achteruit gaan. Tarieven zijn aangepast (naar BOVEN),we moeten ineens langs 10 paaltjes met een stuk plastic en als die verloopt of stuk gaat dan mag je ook zelf nog achter het saldo aangaan wat daar nog opstond om te zorgen dat je je geld niet dubbel kwijt bent. Of je rent van trein 1 naar 2 die totaal ergens anders staat,je red het uit en weer inchecken,en daar gaat net je trein er vandoor op het andere perron,u ziet wel de VOORDELEN zijn echt geweldig voor de reiziger. Hij had zo voor NS/de regering kunnen werken %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
20-10-2017 00:51:12 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Dat geldt enkel op routes waar meerdere vervoerders rijden. En daarvoor is weer eenvoudig een verdeelsleutel te maken op basis van tellingen in de trein. |
20-10-2017 07:15:42 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Door de hoge uurlonen in Nederland zijn tellingen in de trein of op kantoor de verdeelsleutels bepalen duurder dan het plaatsen van extra paaltjes. Aangezien kosten doorberekend worden aan de klant is het klantvriendelijker om per vervoerder in- en uit te checken, omdat de prijzen dan lager gehouden kunnen worden. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
20-10-2017 07:36:17 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Wat denk je dat de personeelskosten zijn van al die mensen die permanent bij deze discussie bezig zijn voor hun werk of hun geld verdienen met het ontwerpen van overstapmeubels (alsof het gezellig moet zijn)? Bovendien is het meten in de treinen ook niet meteen overbodig als er wel overgecheckt wordt. Daarbij geldt ook dat als we het als maatschappij belangrijk vinden het helemaal niet erg is om veel geld uit te geven. Dat gebeurt bij wel meer dingen. Zorg om maar iets te noemen. |
20-10-2017 07:43:10 | ||
---|---|---|
martijn
|
Klopt. En voor tellingen en berekeningen is robotisering al in menig bedrijf al zo ver doorgedrongen dat er geen mens meer aan te pas komt. Maar we dwalen af |