08-10-2006 11:45:04
daan1714
daan1714
Hallo allemaal,

Helaas moet ik mededelen dat de Mat'46 273 niet aanwezig zal zijn in de treindienst Ah - Zp (28800). De volgende 4 treinen zullen deze dienst uitmaken: Mat'54 766, 2 loc's ACTS + rijtuigen + 1501, 1x SGMm en de Blokkendoos NSM + Jaap. Vandaag of morgen zal ik een lijstje plaatsen welke treinen met welk materieel word gereden op deze dienst.

Verder rijdt de treindienst Apd - Zp de eerste helft van de dag (tot ongeveer 14:30u) met de HSA DE-II 186, en de DE-1 41. Na 14:30u (is ongeveer, precieze wisseltijd is nog niet bekend) zal worden gereden met een Syntus Lint, en een PEG Talent.

Tussen Apd en Beekbergen zal een stoomtrein rijden, en tussen Beekbergen en Loenen de SHM Stoomtram. De dienst Loenen - Dieren zal met dieseltractie worden gereden.

Nadere informatie volgt!

Groetjes,
Daan
 

08-10-2006 11:57:04
Jack5812
Jack5812
Heel jammer van de 273, maar zo te zien is meer dan genoeg ander materieel aanwezig. Ik ben er in ieder geval bij%02%.
Gr Jack

Laatst bewerkt door Jack5812 op 08-10-2006 11:57
 

08-10-2006 12:25:17
stefanvdw
stefanvdw
Wow, SGMm%02%%02%
En nog de 1500, ACTS...ben ik ff blij dat ik in Dieren woon%02%
 

08-10-2006 13:06:42
zugchef
zugchef
@daan

Dus als ik het goed begrijp rijden 's ochtends de DE-I en de DE-II samen, en als tegentrein gewoon DM90??
 


08-10-2006 13:18:16
daan1714
daan1714
Nee, de DM'90 rijd dan NIET. De treindienst Zp - Apd is dan de DE-1 41, en als tegentrein de 186.

Laatst bewerkt door daan1714 op 08-10-2006 13:21
 

08-10-2006 13:21:32
zugchef
zugchef
Maarre, dan is er niet veel capaciteit... En ik las ook ergens dat de DE-I alleen voor NVBS'ers is, maar omdat deze treinen NSR treinen vervangen mag je niet zomaar 1 vd 2 ritten per uur schrappen voor de normale reizigers... (toch?)  

08-10-2006 13:23:50
daan1714
daan1714
Nee, idd, daarom moeten de NVBS kaartverkopers er rekening mee houden dat er maar beperkte treinkaartjes per rit morgen worden verkocht.  

08-10-2006 13:24:54
train85
train85
Blijkbaar mag je dan alleen met de 186 mee als gewone reiziger.  

08-10-2006 13:26:36
julius
julius
Dat kan natuurlijk nooit, voor normale reizigers de halfuursdienst eruit gooien en ineens een uurdienst gaan rijden...los rijden met de 41 lijkt me gezien de drukte normaal gesproken in een DM'90 overigens ook niet zo'n extreem handig plan %03%  

08-10-2006 13:26:49
daan1714
daan1714
Dat zou best kunnen, maar ik heb er gister op de voorlichting voor de verkopers niks over gehoord dat het zo ging.  

08-10-2006 13:27:56
daan1714
daan1714
Quote
julius: Dat kan natuurlijk nooit, voor normale reizigers de halfuursdienst eruit gooien en ineens een uurdienst gaan rijden...los rijden met de 41 lijkt me gezien de drukte normaal gesproken in een DM'90 overigens ook niet zo'n extreem handig plan %03%
Ik stuur wel een mail aan de organisator, die zal het wel weten!

Laatst bewerkt door daan1714 op 08-10-2006 13:32
 

08-10-2006 13:54:58
daniel
daniel
Zover ik weet gaan de 41 en 186 wel degelijk gecombineerd rijden, that is als de 41 op tijd gefixt is om deel te kunnen nemen volgend weekend. De 2e pendel zal dan wel bestaan uit een ander opgetrommeld exootje, of anders gewoon een DM'90.  

08-10-2006 14:56:59
mat64
mat64
de DE 41 rijdt samen met de 186 en als tegentrein was het volgens mij een lint
 

08-10-2006 20:43:35
elizabeth
elizabeth
Als ik het goed begrepen heb is de ene trein 41 en 186 en de andere lint. Maar of dat klopt??  

08-10-2006 20:44:52
train85
train85
DE 41 en 186 rijden samen en de andere halfuur rijdt de lint waarschijnlijk.  

08-10-2006 21:40:14
mat64
mat64
precies wat ik zei florian
en op welke lijn rijdt die PEG talent?

groet Arjan

Laatst bewerkt door mat64 op 08-10-2006 21:40
 

08-10-2006 21:45:12
train85
train85
Nu Enschede-Dortmund.  

08-10-2006 21:47:50
daniel
daniel
Joh... %03%  

08-10-2006 21:49:05
train85
train85
Ik geef mat64 een antwoordt op zijn vraag, mag dat niet%03%  

08-10-2006 21:49:39
daniel
daniel
Gezien waar dit topic over gaat geef je hem helemaal geen antwoord op zijn vraag... %06%  

08-10-2006 21:51:09
train85
train85
Dan moet die naar mij inzien duidelijker zijn, maar ik zal wel zutphen-apeldoorn zeggen voor in de middag.  

09-10-2006 09:24:53
dh3201
dh3201
Quote
daniel: De 2e pendel zal dan wel bestaan uit een ander opgetrommeld exootje, of anders gewoon een DM'90.

Een Syntus DM'90 ? Of een Arriva DM'90 ?
Is ook exotisch voor die lijn %08%
 

09-10-2006 10:32:12
daan1714
daan1714
Die talent rijd alleen vanaf ongeveer 13u, en dan op de lijn Apd - Zp.
Deze trein rijd niet in de morgen want zo kan de MCN van zijn rit van de vorige avond uitslapen.
 

09-10-2006 11:10:00
train85
train85
De enige diensregelingen tot nu toe die zeker zijn, zijn de elektrische dienstregelingen en omloop op de lijn Arnhem-Zutphen en de stoomdienst op Apeldoorn-Beekbergen en Beekbergen-Loenen. Daar kom ik aan het eind van dit bericht op terug.

De dieseldienstregeling op Zutphen-Apeldoorn en op Loenen-Dieren zijn nog niet helemaal rond. Deze dienstregeling wordt pas dindsdag definitief vastgesteld. het probleem zit hem nl in de capaciteit van de treinen. Daarom wordt zoals het er nu voorstaat de dieseltrein van Loenen naar Dieren doorgetrokken naar Zutphen, om zo er voor te zorgen dat er niet een al te grote drukte met overstappers ontstaat te Dieren. Het probleem is dat de dienstregeling niet meer gepubliceerd kan worden in de Op De Rails die donderdag op de mat ligt. Maar op zaterdag en zondag zullen alle vrijwilligers (waaronder ondergetekende) de nieuwste dienstrgeling bij zich hebben. Zij zijn te herkennen aan een rode stoffen NVBS pet!!!!

Het materieel dat ingezet wordt op de lijn Zutphen-Apeldoorn zal bestaan uit een combi van de de DE2 186 en de DE1 41 (die alleen toegankleijk is voor NVBS leden), een Talent van de Pritziger Eisenbahn en een Lint van Syntus. De dienstuitvoering op deze lijn is als enige ook toegankelijk voor niet NVBS leden met een kaartje van NS reizigers. De dienstregeling en omloop wordt pas dinsdag a.s. definitief vastgesteld.

Het materieel op de lijn Apeldoorn-Beekbergen zal bestaan uit een T18 loc (zware tenderloc) en de 78468 (uit 1923) van de Museumlijn te Krefeld aangevuld met materieel van de VSM. De dienstregeling is gelijk aan die op SOMDA

Het materieel op de lijn Beekbergen-Loenen zal bestaan uit alle gerestaureerde Nederlandse tramrijtuigen van de SHM die voor het eerst tesamen in dienst zijn buiten de lijn Hoorn-Medemblik geflankeerd door de vierkante Henschel loc en Loc 21 (voormalige LTM). Ook deze dienstregeling blijft gelijk aan die op SOMDA. aangezien de capaciteit van deze trein de kleinste is van de hele route(slechts 250 personen), kan het zijn dat je een half uur moet wachten voor je toegang krijgt tot deze trein.

Het materieel op de lijn Loenen-Dieren-(Zutphen) zal bestaan uit moderne diesellocs van de vrachtvervoerders in Nederland met reizigersrijtuigen. Ook deze dienstregeling wordt pas dinsdag definitief vastgesteld, en zal vooral wijzigen als de dienst wordt doorgetrokken naar Zutphen.

Dan nu het materieel en de omloop op de lijn Arnhem-Zutphen. Achter de materieel samenstelling plaats ik tussen haakjes een nummer die vervolgens correspondeert met de vertrektijd. Alle treinen vertekken uit Zutphen van spoor 3b en uit Arnhem van spoor 8 m.u.v. de treinen op zondag die vertrekken om 10.52 en 12.22, die vertrekken van spoor 7b. Op de lijn rijden de Hondekop 766 (1), de SGMm (2), de Blokkendoos + Jaap (3) en de speciale trein met de 1501 en de loc van de 1200 serie en een diesel van ACTS met daartussen oude TEE rijtuigen (4)

ZATERDAG

(1) vertrekt uit Arnhem om: 10.52, 12.52, 14.52, 16.52
vertrekt uit Zuphen om: 10.20, 12.20, 14.20, 16.20

(2) vetrekt uit Arnhem om: 9.52, 11.52, 13.52, 15.52
vertrekt uit Zutphen om: 11.20, 13.20, 15.20

(3) vertrekt uit Arnhem om: 10.22, 12.22, 14.22, 16.22
vertrekt uit Zutphen om: 11.50, 13.50, 15.50, 17.20

(4) vertrekt uit Arnhem om: 11.22, 13.22, 15.22
vertrekt uit Zutphen om: 10.50, 12.50, 14.50, 16.50


ZONDAG

(1) vertrekt uit Arnhem om: 10.52, 12.52, 14.52, 16.52
vertrekt uit Zutphen om: 10.20, 12.20, 14.20, 16.20

(2) vertrekt uit Arnhem om: 11.52, 13.52, 15.52
vertrekt uit Zutphen om: 11.20, 13.20, 15.20, 17.20

(3) vertrekt uit Arnhem om: 9.52, 11.22, 13.22, 15.22
vertrekt uit Zutphen om: 10.50, 12.50, 14.50, 16.50

(4) vertrekt uit Arnhem om: 10.22, 12.22, 14.22, 16.22
vertrekt uit Zutphen om: 11.50, 13.50, 15.50

Zoals je ziet is de omloop op beide dagen verschillend. Dit is om het voor iedereen afwisselend te houden.

Verdere activiteiten zijn zijn een werkmaterieel show te Zutphen, de loods in Beekbergen is open voor publiek alsmede ook de draaischijf en tenslotte is er een spoormarkt in een tent te Loenen waar ook versnaperingen en drinken te krijgen zijn

Het evenement is allen toegankelijk voor NVBS leden in de trein behalve op de lijn Zutphen-Apeldoorn, op deze treinen hebben ook gewone reizigers toegang behalve in de DE1-41. Je kan alsnog bij alle verkooppunten lid worden van de NVBS (kost 53 Euro per jaar en je krijgt maandelijks het blad Op De Rails in de bus). Als je dan lid wordt, krijg je een dagkaart gratis. Ik ben zelf op beide dagen aanwezig, en werk als vrijwilliger op zaterdagochtend tot 13.30 in de kaartverkoop te Beekbergen (herkenbaar aan oranje veiligheidsvesten en rode pet).

Bron: Treinpunt.nl (Vincent)

Laatst bewerkt door train85 op 09-10-2006 12:05
 

09-10-2006 11:20:13
seinhuis
seinhuis
hoop wijzigingen  

09-10-2006 11:56:44
teus-baars
teus-baars
Quote
treinshop:
Het materieel op de lijn Beekbergen-Loenen zal bestaan uit alle gerestaureerde Nederlandse tramrijtuigen van de SHM die voor het eerst tesamen in dienst zijn buiten de lijn Hoorn-Medemblik geflankeerd door de vierkante Henschel loc en Loc 21 (voormalige NTM).


%05%PS; de 21 is van de voormalige Limburgse Tram Mij; LTM,
en de Gooische Vierkante Henschel lijkt op de grote Henschels van de voormalige Ned. Tramweg Mij; NTM, deze bediende Friesland e.o....%06%

Laatst bewerkt door teus-baars op 09-10-2006 11:58
 

09-10-2006 12:19:33
mat64
mat64
ik hoop dat ik er nogsteeds heen kan er zijn werkzaamheden dat weekend tussen amf en zl %04%  

09-10-2006 12:20:59
train85
train85
Dan moet je per bus ri.Amersfoort denk ik.  

09-10-2006 13:40:12
zugchef
zugchef
Of via Deventer... Of met de bus vanaf Zwolle naar Apeldoorn (90/95)  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-10-2006 13:48:14
dh3201
dh3201
Dan moet ie alsnog met de bus naar Zl om via Dv te kunnen  

09-10-2006 13:59:31
zugchef
zugchef
Ohja hij komt uit nunspeet idd...

Wat betreft Apd-Bkb... de 24 009 uit Lengerich komt dus niet?
Die andere activiteiten zoals in Zutphen, is dat ook alleen toegankelijk als lid? Of geldt dat alleen voor de treinritten
En de rest van waar welk materieel precies rijdt wordt dus morgen ofzo bekend gemaakt?

Laatst bewerkt door zugchef op 09-10-2006 14:00
 

09-10-2006 14:11:12
train85
train85
Volgens http://www.nicospilt.com/duitsland_078.htm is de T18 een 78er die al komt. Dus de 24er (http://www.nicospilt.com/duitsland_024.htm ) zal de andere denk ik wel zijn. Of er moeten 2x 78er komen dat zal wel niet.
Zutphen-Apeldoorn kan je ook als niet lid gebruik van maken, alleen de DE-I41 is alleen voor NVBS leden, de rest kan je ook inzitten.
Dinsdag wordt alles definitief bekend gemaakt aan de vrijwillers van de NVBS.

Laatst bewerkt door train85 op 09-10-2006 14:17
 

09-10-2006 15:30:24
zugchef
zugchef
Thx Alleen ik doelde meer op bijvoorbeeld die infrastructuurtentoonstelling in Zutphen, en de lok-loods in Beekbergen... of dat voor iedereen open is of alleen voor nvbs ?  

09-10-2006 21:49:53
train85
train85
Net gelezen op een fora(spoorforum.nl) dat de 41 en 186 voor NVBS leden zijn op het traject apeldoorn-zutphen en dat je alleen in de lint en PEG talent mag.

Laatst bewerkt door train85 op 09-10-2006 22:01
 

09-10-2006 21:55:15
rudolfph
rudolfph
Dat kan ik me dus totaal niet voorstellen. Dat zou betekenen dat er officiële treinen opgeheven worden ten gunste van een groep hobbyisten, en dat de gewone en betalende reizigers er de dupe van worden. NS heeft nog niets gemeld met een dergelijke strekking op de gewijzigd treinverkeer-pagina, dus ik ga er vanuit dat het niet klopt.  

09-10-2006 22:02:20
taigagaai
Moderator
taigagaai
Hoe vaak zijn er wel niet de berichten geweest dat de 41 alleen toegankelijk is voor de NVBS leden en dan de 186 toegankelijk is voor de betalende reiziger? Als het een fantasie van je is, om die 2 stellen voor je zelf te hebben, dan ga je lekker bij de baan staan en ze daar spotten.  

09-10-2006 22:13:35
spiketrain
Moderator
spiketrain
Als je die stellen voor jezelf wilt hebben, dan huur je ze toch gewoon?%08%


Groet, Spiketrain
 

10-10-2006 10:38:15
htmtram
htmtram
die nvbs is wel ego hoor. Ik moet lid worden om mee te kunnen. Ik wil gewoon met zoon trein mee en niet lid worden!  

10-10-2006 11:08:09
admin
Moderator
admin
Discussie hieromtrent is bij deze gesloten.
De mensen die Sebastiaan willen overtuigen van het hoe en waarom van het lidmaatschap kunnen hem privé mailen.


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

10-10-2006 11:15:14
zugchef
zugchef
ok, treinshop weet je al wat meer %02%  

10-10-2006 12:14:34
train85
train85
Nog niet. Ik wacht ook net zoals jou het bericht van de vrijwillers af. Dus we moeten met zijn alleen effe wachten tot er een vrijwiller of deelnemer van de NVBS met nieuws komt.  

10-10-2006 13:38:41
htmtram
htmtram
Sorrie ik ben een beetje gefustreerd dat ik niet een dagkaart kan kopen  

10-10-2006 13:45:44
train85
train85
Ik vind het ook best jammer dat niet NVBS leden geen dagkaart kunnen krijgen, maar door de beperkte capaciteit van de treinen kunnen alleen de NVBS leden mee. Als men ook de niet NVBS leden mee laat gaan komen de NVBS leden in het gedrang dat ze niet in de trein kunnen plaatsnemen.  

10-10-2006 13:50:57
Somda
Somda
Langs de baan kun je mooiere plaatjes maken dan in de trein  

10-10-2006 13:55:01
mren
mren
Bij een bibliotheek moet je ook eerst lid worden om van de diensten gebruik te mogen maken...ik zie je punt niet zo.  

10-10-2006 14:40:16
admin
Moderator
admin
Blijkbaar is het erg lastig luisteren. Ik had namelijk gezegd dat de discussie hieromtrent gesloten is.
Jammer van de rest van de discussie, maar dan moet er maar een slotje op...


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek