07-10-2006 21:24:21
tgvfan
tgvfan
Vandaag is dit stel met +90 (ofzo) uit de Werkplaats komen rollen. Net op het moment dat ik aankwam met de 2200 te Haarlem. Jongens Jongens... wat is dat een pracht geworden. De blauwe grote bies is rond aan de uiteinde (i.p.v. recht), het interieur zag er mooi uit (voor zover ik dat kon zien... wel anders dan ICRm) Ik zag blauwe en rode zetels voor de ramen (zeker geen SGMm troep).

Gewoon mooi.

Laatst bewerkt door tgvfan op 07-10-2006 21:25
 

07-10-2006 21:49:27
felix
felix
Foto's!!!!%08%%08%%08%  

07-10-2006 21:56:03
tgvfan
tgvfan
Ik zou zeggen... regel wat met de procesleider Nedtrain Tilburg.%08%  

07-10-2006 22:16:50
aestudent
aestudent
@Maarten: is het stel direct naar Tb gegaan, of zijn ze eerst nog naar Ledn gereden? (of via Ledn naar Tb, dat kan natuurlijk ook nog...)

Laatst bewerkt door aestudent op 07-10-2006 22:43
 


07-10-2006 22:35:07
luytjes
luytjes
Quote
tgvfan: Vandaag is dit stel met +90 (ofzo) uit de Werkplaats komen rollen.
Gewoon mooi.

Verdomme... Was ik daar nou nog een uurtje blijven wachten
 

07-10-2006 22:43:16
arjanm
arjanm
Dat geldt ook voor mij%04% Heeft het stel nu ook de iets donkere gele tint zoals we die kennen van ICRm?

@Maarten, 2200? Bedoel je een loc of een treinnummer?, mijn excuses voor de onwetendheid

Laatst bewerkt door arjanm op 07-10-2006 22:48
 

07-10-2006 22:46:37
luytjes
luytjes
Dat lijkt me wel!

Over het ronde uiteinde van de blauwe band: Zou de tweede serie BDs'en nu ook die kleurstelling krijgen? Dat zou in mijn ogen wel voor de hand liggen, aangezien dat blijkbaar de nieuwe Intercity-kleurstelling is geworden

Laatst bewerkt door luytjes op 07-10-2006 22:47
 

07-10-2006 22:46:58
tgvfan
tgvfan
Quote
aestudent: @Maarten: is het stel direct naar Tb gegaan, of zijn ze eerst nog naar Ledn gereden?
Geen idee. Ik kwam aan, stapte snel over en toen kwam die voorbij gereden. Wees niet getreurd... ovr 1 jaar beginnen ze met de megaklus, en eerst maar eens dat stel door de toelating. Maaruh... wat naar Tb gaat.... moet ook weer weg
 

09-10-2006 00:58:56
tgvfan
tgvfan
Quote
felix: Foto's!!!!%08%%08%%08%
Nou... voruit dan maar. Vandaag kwam het slel langs te Asd. Maar werd pas bij vertrek uit Ac bevestigd dat het de 4011 was.

http://img141.imageshack.us/img141/5963/icmm4011asd89303ed0.jpg
 

09-10-2006 01:20:11
taigagaai
Moderator
taigagaai
Jammer dat de cijfers vooraan aangebracht zijn en niet meer op de zijkant. Maar verder ziet het stel er puik uit. Ben nu benieuwd hoe het er van binnen uit ziet  

09-10-2006 01:52:08
tgvfan
tgvfan
Alles nog in plastic gehuld tegen het stof%08%  

09-10-2006 04:53:54
salieri
salieri
Wel even wennen zo, met die deur%03%  

09-10-2006 09:39:10
trein-elf
trein-elf
Zo mogen ze allemaal wel worden wat mij betreft.  

09-10-2006 09:42:58
dh3201
dh3201
Gelukkig wijkt de nieuwe IC-formule niet zoveel af van de huidige, dat NS Commercie het zou verbieden om met ICM en ICMm gecombineerd te mogen rijden.
Dus straks leuke combi's van ICM en ICMm in de NoordOost %02%
 

09-10-2006 10:29:08
felix
felix
Voordat dat zover is ben je wel een jaartje verder volgens mij

Hij ziet er netjes uit, ik had ook al een foto via de mail gekregen
Ik ben benieuwd wat er aan de binnenkant allemaal veranderd is, bij die doorloopkop. Wat zou daar nu zitten?
 

09-10-2006 11:43:00
1631
1631
Ik vind die 'ouwe' kop toch echt mooier, persoonlijk vind ik dit dus echt niet mooi. Mja, t zal wel wennen wezen he%03%  

09-10-2006 12:07:40
teus-baars
teus-baars
Ik dacht dat ze de kop compleet gingen uitvlakken dus het valt mijn nog wel mee,voor mij ziet het er netjes uit met dat donkerder geel, alleen die zwarte bak val compleet uit de maat%07% Trouwens ik vond die ouwe banken prima...
Quote
felix: Ik ben benieuwd wat er aan de binnenkant allemaal veranderd is, bij die doorloopkop. Wat zou daar nu zitten?

%06% naast de apparatuur voor die el-koersrol+ waarschijnlijk een versterkende constructie ic.m. kreukelzone, niet? Trouwems, waarom daar geen bankje en een raam voor de enthousiatelingen
 

09-10-2006 13:43:41
berkel73
berkel73
Veiligheid neem ik aan, en wellicht zit het daar vol met elektronica.

Laatst bewerkt door berkel73 op 09-10-2006 13:45
 

09-10-2006 13:56:26
plant
plant
Ik vind zo'n enkele deur in de kop vrij lelijk. Voor de rest vind ik het wel mooi, donkerder geel. En ja, ht nummer vind ik erg onduidelijk geplaatst, maarja, dat is voor niet-spotters natuurlijk niet van belang.

Die kop, tja, over 5 jaar weten we waarschijnlijk niet meer anders.

Youri
 

09-10-2006 14:08:14
ruysdael
ruysdael
Jahoor, ik ga ook eens op reis... en jawel! Ik sta nog geen 10 minuten op Gdm en gelijk al raak. De ICMm 4011 kwam voorbij flitsen %02%.

De kwaliteit van de foto's zijn we ronduit beschamend, maar beter iets dan niets zeg ik altijd maar:

1: http://xs207.xs.to/xs207/06411/icmm-1a.jpg
2: http://xs207.xs.to/xs207/06411/icmm-2a.jpg
 

09-10-2006 15:45:39
ryan
ryan
Ik ben benieuwd wanneer de eerste in model komt.  

09-10-2006 16:07:44
nsr1855
nsr1855
Wanneer gaat dat ding de dienst in%08%  

09-10-2006 16:10:54
train85
train85
Hopelijk snel ja, maar eerst gaat die naar Onnen zie ik via de dienstregelingen.  

09-10-2006 16:11:34
rh_ii
rh_ii
Zo te zien flitste hij niet erg hard daar in Gdm Klopt het dat niemand de drgl's weet van die 4011? Ik vind het trouwens niet echt een verbetering, die zwarte bak voor de koersaanduiding is totaal buiten proporties en het geheel ziet er mijns inziens een beetje kaal uit... Gelukkig is de karakteristieke kopvorm behouden en hebben ze er niet van die gare BDs-koppen opgezet ofzo, dat lijkt me niet erg fraai voor een treinstel. Ik ben benieuwd naar het interieur (zal het net zo fijn zitten als het huidige interieur of als ICRm? Of is het IRM-achtig?) maar ik neem aan dat zodra iemand in de gelegenheid is om er foto's van te maken die foto's wel op het net verschijnen

Bas
 

09-10-2006 16:48:15
dh3201
dh3201
Quote
icemanmark: Wanneer gaat dat ding de dienst in%08%

Als ie terug is uit Wenen


Shqiperise-lopers?
 

09-10-2006 17:40:21
admin
Moderator
admin
Quote
rh_ii: Klopt het dat niemand de drgl's weet van die 4011?

Bijna. We kregen 'm wat laat door vandaag, maar hij staat er wel


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

09-10-2006 18:31:26
luytjes
luytjes
Quote
treinshop: maar eerst gaat die naar Onnen zie ik via de dienstregelingen.
Aaargh!! Waarom kijk ik nu pas bij de dienstregelingen!?!

Sorry, het is mijn probleem %03%
 

09-10-2006 21:20:45
robm
robm
Dank voor de drgl! Daardoor was het mogelijk om het stel even te fotograferen naast het Mendini-stel....%08% groet, Rob

Laatst bewerkt door robm op 09-10-2006 21:21
 

09-10-2006 22:04:13
taigagaai
Moderator
taigagaai
In de post van Maarten staat al een foto van de 4011  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-10-2006 22:26:11
luytjes
luytjes
Quote
treinshop: Foto?
Graag zou ik deze foto willen zien. Zou U de foto op dit forum willen plaatsen, als dat mogelijk is, meneer Rob? Alvast veel dank voor Uw vriendelijke medewerking.

 

09-10-2006 22:42:04
train85
train85
Sorry dat ik een beetje kortbondig ben geweest met deze vraag. Wou namelijk vragen naar een foto van de 4011 en 4023 naast elkaar die gemaakt is. Zoals mark formuleerd is dit absoluut niet respectloos dat heeft een andere betekenis en hierop niet van toepassing. Zal de volgende keer wat duidelijker zijn.  

10-10-2006 10:10:16
dh3201
dh3201
Wat mij opvalt is dat de eerste klas streep op de oude manier is aangebracht en niet zoals bij ICRm.


Shqiperise-lopers?
 

10-10-2006 11:34:13
tgvfan
tgvfan
Quote
luytjes: Aaargh!! Waarom kijk ik nu pas bij de dienstregelingen!?!

Sorry, het is mijn probleem %03%
Je had het kunnen weten als je je mail eerder had nagekeken.
 

10-10-2006 16:18:53
admin
Moderator
admin
De onderstaande rit is zojuist ingelegd en is mogelijk voor de 4011:
89002
On 16.30
Hgv 17.03
Zl 17.35


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

10-10-2006 16:23:24
bouwe
bouwe
Ik neem zo de 16:36 IC vanuit Assen, wellicht kom ik hem nog tegen onderweg. Als het niet al te snel gaat. %08%  

10-10-2006 18:51:45
bouwe
bouwe
Nou, als ik het goed had gezien was het inderdaad de 4011, maar heb geen 100% zekerheid dus geen spotinvoer van mijn kant.  

10-10-2006 20:57:46
jeptrains
jeptrains
Tja...... nu is het geen "KOPLOPER" meer. Wat is het dan? de "vroegerkoplopermaarnunietmeer"-trein???%05%  

10-10-2006 21:20:03
salieri
salieri
Het blijft heus wel koploper, omdat hij immers de kop blijft houden
En anders, blijf ik hem toch zo noemen, lekker puh
 

10-10-2006 21:22:38
mvd
mvd
Heeft 't stel de tekst "koploper" er eigenlijk nog opstaan?  

10-10-2006 21:24:28
aestudent
aestudent
Als ik de foto's mag geloven niet...  

10-10-2006 21:52:02
luytjes
luytjes
Vandaag kwam ik thuis en checkte precies om 17:35 mijn mailbox en wat las ik daar? %04%  

10-10-2006 22:10:17
daan1714
daan1714
Quote
salieri: Het blijft heus wel koploper, omdat hij immers de kop blijft houden

Ik denk het niet, want hij heeft alleen de KOP nog, maar je kan er niet meer doorheen lopen..

Laatst bewerkt door daan1714 op 10-10-2006 22:10
 

10-10-2006 22:13:06
luytjes
luytjes
Quote
daan1714: maar je kan er niet meer doorheen lopen..
Dat zou ik niet zo meteen zeggen. Hoe sterk is polyester? Met een scherpe bijl kom je er volgens mij wel
 

10-10-2006 22:59:58
ryan
ryan
Maarja, dan komen de doorloopbalken nog (of hoe die dinge die uitschuiven waar je doorheen kunt lopen ook heten:P), zonder die dingen moet je gaan springen, dan wil je, als je gaat springen niet uitglijden.  

10-10-2006 23:05:15
luytjes
luytjes
Quote
ryan: zonder die dingen moet je gaan springen

Ja, natuurlijk, dat zat ook al in mijn plan! Maar je vindt het kapothakken van de deur wel normaal, bedoel je?
 

10-10-2006 23:15:24
Somda
Somda
Ik geloof niet dat het daarvoor bedoeld is. En op dit forum ook niet geloof ik... %03%  

10-10-2006 23:26:39
mark
mark
Inderdaad, graag vanaf nu weer over wat serieuzeree dingen omtrent de 4011 praten a.u.b.  

10-10-2006 23:58:13
tgvfan
tgvfan
Wat ik even wil weten is of het stel inderdaat nu in Zwolle staat de ja of de nee.  

11-10-2006 00:02:17
robm
robm
Nee. Stel reed in bijna stromende regen door rg Amf over spoor 1 om ong 17u23.  

11-10-2006 00:41:36
tgvfan
tgvfan
Hebben ze m vlak voor binnenkomst in Zl even doorgelegd naar weet ik veel waarheen.  

11-10-2006 09:18:42
petar
petar
Wie kan mij vertellen waar deze trein zich nu bevind?
Wil deze wel graag op de plaat vastleggen
 

11-10-2006 09:20:59
taigagaai
Moderator
taigagaai
Blijkbaar weet niemand waar het stel is, want de asv liep maar tot Zl, terwijl het stel later in Amf is gezien. Ik zou zeggen, blijf gewoon rustig wachten, het stel blijft de komende jaren nog wel rijden dus kans genoeg om hem op foto te krijgen.  

11-10-2006 09:38:18
petar
petar
Ja maar das niks aan Moet wel een beetje een kick zijn om toch een leuk plaatje te maken

Laatst bewerkt door petar op 11-10-2006 09:46
 

11-10-2006 09:42:47
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dus als ik het goed begrijp, is het geen kick meer om volgend jaar een leuk plaatje te maken? Maar goed, we raken hier nogal van het onderwerp af. Mocht je nog willen reageren, dan kunnen we de discussie per e-mail voortzetten. En als je op het bericht reageert dat al onderaan staan, hoef je daar niet nog een keer op te reageren, zoals ook in de forumregels staat  


11-10-2006 12:03:32
tgvfan
tgvfan
Ik zal het nog 1 keer uitleggen.

NIEMAND weet waar dat stel heengaat. Er is geen vaste dienstregeling van. Het enige is dat er mensen binnen NS en andere spoorbedrijven zijn die afwijkende treinnummers opmerken, en dan denken dat het 'm MOGELIJK zou kunnen zijn. Kom dus niet met vragen van "weet iemand wat...." het antwoord is NEE. Maar als ik het patroon van de dienstregelingen bekijk denk ik dat ie momenteel nog niet aan NS is overgedragen, en dus alle Nedtrain werkplaatsen eerst gaat aandoen. Sta dus niet raar te kijken als je 'm in Mt tegenkomt misschien.

Maarten
 

11-10-2006 12:54:13
petar
petar
Mijn excuus...  

11-10-2006 14:14:08
1631
1631
Persoonlijk vind ik "Floploper" wel een goeie. Idd, vind em nog steeds niet echt denderend  

11-10-2006 14:17:35
dh3201
dh3201
Aangezien SGMm voor de Sprinterformule de naam 'Sprinter' heeft gekregen, zou ICMm voor de Intercityformule de naam 'Intercity' kunnen krijgen


Shqiperise-lopers?
 

11-10-2006 14:32:22
treinfan
treinfan
Ook ICR en ICK heet dan ook intercity, hoewel intercity gewoon een verzamelnaam is voor treinen die tussen steden rijdt (inter = tussen, city = stad)

Nog een vraag: mag ik iemands foto gebruiken op Wikipedia, er staat dan geen auteursrecht op?

Laatst bewerkt door treinfan op 11-10-2006 14:55
 

11-10-2006 15:15:35
ruysdael
ruysdael
Quote
jeptrains: Tja...... nu is het geen "KOPLOPER" meer. Wat is het dan? de "vroegerkoplopermaarnunietmeer"-trein???%05%
Doodloper %08%.

Gangpad loopt op een gegeven moment dood, waar het vroeger niet dood liep..
 

11-10-2006 17:27:48
jacokran
jacokran
HaHaHa

Ik denk dat de marketeers van NS een ander gevoel voor humor hebben......

Who cares!
 

11-10-2006 17:35:47
nitrousx
nitrousx
Koplopers heten sinds het verwijderen van de doorloopmogelijkheid doodlopers %08%

Ik vind wel dat ze de hele voorkant strak hadden moeten maken inplaats van die plaat er voorop

Maar ok het is NS en daar doe je niks aan
 

11-10-2006 18:30:43
sander11
sander11
Quote
nitrousx:Ik vind wel dat ze de hele voorkant strak hadden moeten maken inplaats van die plaat er voorop
Dan zou de smoel van de Koploper nog verder verdwijnen...
[Foploper...]
 

11-10-2006 18:38:21
treinfan
treinfan
wat wel een leuke naam is (vind ik zelf): Stoploper
Als je eer een doorloper van maakt loop je je te pletter%08%
 

11-10-2006 19:01:19
salieri
salieri
Quote
tgvfan: Ik zal het nog 1 keer uitleggen.

NIEMAND weet waar dat stel heengaat. Er is geen vaste dienstregeling van. Het enige is dat er mensen binnen NS en andere spoorbedrijven zijn die afwijkende treinnummers opmerken, en dan denken dat het 'm MOGELIJK zou kunnen zijn. Kom dus niet met vragen van "weet iemand wat...." het antwoord is NEE. Maar als ik het patroon van de dienstregelingen bekijk denk ik dat ie momenteel nog niet aan NS is overgedragen, en dus alle Nedtrain werkplaatsen eerst gaat aandoen. Sta dus niet raar te kijken als je 'm in Mt tegenkomt misschien.

Maarten

Denk om je hart
 

11-10-2006 19:22:17
luytjes
luytjes
Ik zat te denken aan "Bultenintercity" omdat de cabine zo hoog is geplaatst en niemand weet waar dat voor dient  

11-10-2006 20:05:27
julius
julius
Het antwoord op de vraag waar stel 4011 nu is heb ik niet, maar vanmiddag was het stel op de opstelsporen ter hoogte van de perrons in Hlm in ieder geval niet aanwezig (bijna leeg daar, slechts 1 Plan V opgesteld) en ook bij de werkplaats was het ding niet zichtbaar aanwezig.

Verder: smaken verschillen natuurlijk, maar van een volledig dichtgemaakte kop heb ik eens een fotobewerking gezien en dat zag er echt totaal niet uit. Daarom valt me deze methode met de plaat voorop wel mee
 

12-10-2006 12:43:27
ruysdael
ruysdael
Quote
luytjes: Ik zat te denken aan "Bultenintercity" omdat de cabine zo hoog is geplaatst en niemand weet waar dat voor dient
BDs-kop van maken is een beetje duur he...
 

12-10-2006 12:51:26
Bollenstad
Bollenstad
Quote
luytjes: Ik zat te denken aan "Bultenintercity" omdat de cabine zo hoog is geplaatst en niemand weet waar dat voor dient
Zullen we 'm dan maar gewoon "Kameel" gaan noemen, nu DE-41 weer in oude staat is hersteld? %08%
 

12-10-2006 16:34:48
rick
rick
Quote
julius: Het antwoord op de vraag waar stel 4011 nu is heb ik niet, maar vanmiddag was het stel op de opstelsporen ter hoogte van de perrons in Hlm in ieder geval niet aanwezig (bijna leeg daar, slechts 1 Plan V opgesteld)
Op die sporen staat tegenwoordig amper nog materieel. (Op zich best jammer)

Ennuh: 'Kameel' omdat de DE-41 weer in de oude staat is hersteld?%03% Dat heeft eigenlijk niks met elkaar te maken.

Laatst bewerkt door rick op 12-10-2006 16:35
 

12-10-2006 17:03:10
Bollenstad
Bollenstad
Vroeger (lees: nadat 'ie uit de gewone dienst was teruggetrokken) werd de DE-41 kameel genoemd, omdat er twee bulten op waren gezet, waar de machinist zat. Hij werd in die toestand als VIP-voertuig verhuurd. Door die bulten was er beneden één grote ruimte, inclusief de voormalige cabine, compleet met het bijbehorende uitzicht. Nu zijn de bulten er weer af en heet 'ie ook niet meer kameel.

Laatst bewerkt door Bollenstad op 12-10-2006 17:12
 

12-10-2006 17:06:10
martijn
martijn
Wat een avontuur, maar je haalt de DE-20 en de DE-41 door elkaar, ze bestaan allebei nog, de DE-20 heeft gewoon z'n bulten (die hij bij de bouw al heeft gekregen) nog en de 41 heeft ze nooit gehad.

Laatst bewerkt door martijn op 12-10-2006 17:07
 

12-10-2006 17:06:51
berkel73
berkel73
De Kameel is bij mijn weten een ander treinstel, met nummer 20.  

12-10-2006 17:07:51
maxime
maxime
Volgens mij is het VIP-voertuig/kameel toch echt een nog bestaande trein en heel wat anders dan de DE-I 41. Beiden staan in het NSM.  

12-10-2006 17:12:55
Bollenstad
Bollenstad
Sorry, dat was inderdaad de DE-20. Was al bezig met een edit, maar dat hoeft dus niet meer.

Ik trek mijn opmerkingen in. Laten we 'm dan gewoon koploper blijven noemen, vanwege z'n hoge neus (neusloper?).
Of Noord-Oost-Expres, naar de voormalige dienst met een openbaar-vervoer-middel met een stuur, veel stoelen binnenin, een motor achterin en een stuk of 6 wielen (dit alles om het b-woord niet te hoeven noemen%08%) die eind jaren 80 en begin jaren 90 heen-en-weer reed tussen Enschede en Groningen voor ƒ 20,- %05% per weekendretour.
 

12-10-2006 23:11:54
thom
thom
Quote
maxime: Volgens mij is het VIP-voertuig/kameel toch echt een nog bestaande trein en heel wat anders dan de DE-I 41. Beiden staan in het NSM.


Kameel is gebouwd zoals ie altijd geweest is en is nooit in de reizigersdienst geweest. De enige naam die later kwam was de VIP-Car, toen hij de verhuur inging. Daarvoor was hij alleen toevertrouwd aan directie NS.

Kameel was de DE20,
de DE41 is gewoon de Blauwe Engel zoals er meerdere van gebouwd zijn.

De DE41 heeft inderdaad zijn standplaats in het museum, de Kameel daarin tegen staat in Tb voor technische revisie.
 

12-10-2006 23:29:44
felix
felix
Ik had liever een BDs gezien met doorloopkop%08%
Zal best kunnen zijn dat ze daar over hebben nagedacht. (?)

Nu nog een ICK stuurstand.

Maargoed, we raken Offtopic%05%
 

13-10-2006 09:38:55
dh3201
dh3201
Quote
ass-er: BDs-kop van maken is een beetje duur he...

Een compleet gereviseerde ICR weer ombouwen tot BDs met kop kost zeker niks.
En er waren dacht ik ook nog plannen om de Benelux Bs'en tzt als de BNL dienst stopt om te bouwen tot doorgangsrijtuigen, kost natuurlijk ook niks.


Shqiperise-lopers?
 

13-10-2006 11:39:43
maxime
maxime
Benelux Bs ---> ICR BDs is toch een betere optie%03%  

13-10-2006 11:46:47
dumpy_dump
dumpy_dump
Een gereviseerde B weer ombouwen, naar BDs, is zeker niet gratis. Maar dan heb je wel een rijtuig met een andere functionaliteit dan daarvoor, namelijk een stuurstandrijtuig. Als je op ICM een BDs kop zet in plaats van de huidige kop, kan je daar niks extra's mee...

Verbouw van Benelux Bs-en tot BDs is ongeveer hetzelfde als een ICR-B tot BDs verbouwen: je moet die stuurstand sowieso compleet vervangen...
 

13-10-2006 11:51:54
maxime
maxime
Maar je gaat toch geen B, net helemaal gereviseerd, ombouwen tot BDs en de Bs naar ICRm. Dat is gewoon onlogisch. Dan kun je de ICRm beter laten voor wat het is en de Benelux Bs verbouwen tot ICRm BDs, want de ruimte voor de BDs kop is snel gevonden als je de Bs kop eraf haalt%03%  

13-10-2006 12:07:30
roadrunner
roadrunner
Enige probleem dat daarbij speelt is dat de Bs nog niet beschikbaar is, en BDs'en wel al gewenst zijn.  

13-10-2006 13:05:19
ruysdael
ruysdael
Quote
dh3201:
Quote
ass-er: BDs-kop van maken is een beetje duur he...

Een compleet gereviseerde ICR weer ombouwen tot BDs met kop kost zeker niks.
En er waren dacht ik ook nog plannen om de Benelux Bs'en tzt als de BNL dienst stopt om te bouwen tot doorgangsrijtuigen, kost natuurlijk ook niks.


Ja, maar ze maken immers BDs'en ter vervanging van de loks... om het lok-tekort dus engiszins te beperken. Ik zie niet direct het nut van het veranderen van de ICM-kop. In iedergavl geen redenen die het geldbedrag waard zijn... Er zullen wel indirecte redenen zijn, qua schoonmaken enzo...
 

13-10-2006 13:08:30
mren
mren
Welk loc-tekort??  

13-10-2006 13:12:48
luc2
luc2
Volgens mij maken ze BDs'n omdat die in exploitatie een stuk goedkoper zijn dan loccen, maar daar niet van.
Quote
mren: Welk loc-tekort??
Een rekensommetje leert je dat je maar amper loccen overhoudt in de nieuwe dienstregeling, zeker zo lang de nieuwe BDs'n niet geleverd zijn. Tel daarbij op dat er misschien materieel gehuurd moet worden (en dan kom je op rijtuigen uit) én een niet altijd overtuigende beschikbaarheid van de e-loccen. Maar dat is niet de hoofdreden waarom er BDs'n gebouwd worden.

Laatst bewerkt door luc2 op 13-10-2006 13:15
 

13-10-2006 13:14:42
rudolfph
rudolfph
Er staan nog genoeg locs zielig niets te doen bij Tbwph, dus van een loc-tekort is geen sprake. De inzet van stuurstandrijtuigen is een besparing op personeelskosten, omdat er dan niet meer omgelopen hoeft te worden op de eindpunten en dat scheelt een rangeerder.

EDIT: bovendien kan een trein sneller keren als er niet omgelopen hoeft te worden, dus nog een voordeel.

Laatst bewerkt door rudolfph op 13-10-2006 13:16
 

13-10-2006 13:17:50
ruysdael
ruysdael
Waar het om gaat is dat BDs'en locs vervangen... en dat er niet echt een goeie/sterke reden is om een ICM-kop om te bouwen tot een BDs-kop.  

13-10-2006 15:16:22
rick
rick
Het zal wel toeval zijn dat vandaag de 4012 op de werkplaatssporen van station Haarlem stond....  

13-10-2006 15:20:06
treinfan
treinfan
het is ook logisch als dat de volgende is die aan de beurt komt  

15-10-2006 13:38:12
jmt
jmt
Mwah, ik dacht dat de 'echte' verbouwing pas over een poosje zou beginnen, zodra de "uitslagen" van de tests etc met de 4011 bekend zijn...  

15-10-2006 18:00:59
felix
felix
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1158568876271&pagename=www.ns.nl%2FArtikel%2FNieuwsArtikel&lang=nl&c=Artikel#brf52-10

Quote
"Daar kunt u het design van de vernieuwde Intercity bewonderen: warm, comfortabel en functioneel."


Misschien is dat wel het interieur van de 4011%02%
 

15-10-2006 21:48:43
berkel73
berkel73
Quote
felix: warm, comfortabel en functioneel
Op de site van de Dutch Design Week staat het omschreven als: "zachte materialen, rondere vormen en veel aandacht voor technische details". De 'Hollandse Huiskamer' waar het te zien is, is bij station Beukenlaan.
 

16-10-2006 09:10:02
massamsee
massamsee
de 4012 stond zaterdag in tilburg bij de werkplaats vanuit de trein gezien

mvrg mass am see
 

21-10-2006 15:12:09
1631
1631
Gister zat ik op het balkon van een ICM waar ik het nummer van vergeten ben, en de deur die het gangetje naar de cabine en jawel doorlopkop afsluit, was er uit gesloopt!!. Dus ik kon via het kleine ronde raampje omhoog de cabine in kijken, en die deur naar de sleuf van de doorlopkop heeft geen slot, dus om een lang verhaal kort te maken, ik heb heel ffies in de doorlopkop gestaan!!! In de sleuf hing een stickertje met de tekst "doorloopkop buiten gebruik". Was wel weer ff apart zo.
Volgens de doorkomststaat zou het dan de 4226 moeten wezen.

Laatst bewerkt door 1631 op 21-10-2006 15:15
 

21-10-2006 17:06:38
tgvfan
tgvfan
Die deur is er dan niet uit hoor... maar verkeerd gesloten.  

21-10-2006 17:55:00
salieri
salieri
Klopt, die deur kan de cabine, of de hele doorloopkop afsluiten. Ze kunnen hem dan door het slot heen naar buiten draaien, en als ze hem terug doen, valt hij in het slot (dan kan je dus ook de doorloopkop niet meer in)  

21-10-2006 21:25:26
1631
1631
O, oke, weer wat geleerd. Het kan best zijn dat die deur dan gedraaid was, eigenlijk niet echt op gelet verder, vond in die sleuf staan ff interesanter.  

21-10-2006 22:27:08
salieri
salieri
Kan me voorstellen%08%  

22-10-2006 11:10:20
ennes
ennes
Hier dan het interieur van de ICMm (1e klas)

http://img224.imageshack.us/img224/2515/intercity1718241bgp9.jpg
 

22-10-2006 17:18:57
felix
felix
http://www.nu.nl/news/856995/10/Intercity_krijgt_nieuw_interieur.html
Ook met foto interieur:)