Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Treinstammen DD-AR |
27-08-2017 01:23:24 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Feitelijk maakt NSR de lokken gewoon economisch op, alleen door de onderdelen hun levensduur uit te laten zitten in andere casco's. Dat kan nogweleens een stuk goedkoper zijn dan de lokken verkopen en te investeren nieuwe onderdelen van 30 jaar oude techniek voor de vloot die je nog hebt rijden. Daarbij opgeteld dat je in het huidige tijdsbeeld helemaal niet meer zo'n groot lokkenpark wilt hebben. Laatst bewerkt door thom op 27-08-2017 01:23 |
27-08-2017 10:13:41 | ||
---|---|---|
mich
|
Dat is niet helemaal waar, er zijn een aantal 1800den met nieuwe en zo goed als nieuwe wielen en andere componenten naar de sloop gegaan. Voor de sloop zijn ze wel nog voor de zekerheid onklaar gemaakt. Tot aan dat moment waren er nog enkele zonder meer rijvaardig zoals de 1854 en nog voor minstens 10 jaar inzetbaar. Kennelijk wilt NS niet dat andere partijen nog plezier beleven aan goed en betrouwbaar materieel danwel dat de politiek ziet dat er goed materieel naar de sloper gebracht wordt. Voorbeeldje wat er zowel rijvaardig naar de sloop geduwd is: • 1854 + hoofdcomponenten goede revisiedata + Wielbanden goed, 65mm + Batterijen goed + loc is dienstvaardig, moet alleen schoongemaakt worden + draaistellen, rubberblokken, stoomafnemer, compressor zijn goed. - oliekoeler pomp lekkage. Reparatie noodzakelijk • 1844 + hoofdcomponenten goede revisiedata + Wielbanden goed, 62mm + Batterijen zeer goed + loc is dienstvaardig, en schoon. Opnieuw opgebouwd na botsing + draaistellen, rubberblokken, stoomafnemer, compressor zijn goed. - Loc heeft botsing gehad, casco is licht krom. • 1853 + componenten redelijk + Wielbanden goed, 65mm -batterijen leeg -oliekoelerpomp moet vervangen worden. |
27-08-2017 10:44:15 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Quote Dat moet ik je tegenspreken. Van collega's gehoord dat het verschil in remhendels de 1700 eigenlijk minder geschikt maakt voor goederentreinen. De 1700 heeft remstanden, tegenover de 1600/1800 (en ook traxx bijvoorbeeld) die een remhendel/palletje hebben waarmee je preciezer pneumatisch kan remmen. Dat ze in dubbeltractie kunnen rijden is misschien een plus, maar vanuit zichzelf zijn het ook al krachtige loc's. |
27-08-2017 12:03:31 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Hmm, weer wat geleerd. Had nog nooit van die remstanden gehoord DDZ in dienst, ik blij! |
27-08-2017 12:13:01 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
De periode in de jaren '90 dat een stuk of vijf 1700'n werden ingezet voor goederentreinen was de remkraan niet het probleem maar het moment dat de atb-losbel ging (op tijd voor rzgrsmat maar bij goederenwagens te laat waardoor die praktisch tot stilstand kwamen i.p.v. doorrollen met 40) en dat is daarom toen tijdelijk aangepast bij die 1700'n. En met de standenremkraan van de 1700 kun je ook nog lossen i.t.t. de 1600 (ja, stiekum een voor cargo niet effectief beetje maar officieël niet). Laatst bewerkt door rolandrail op 27-08-2017 12:13 |
28-08-2017 17:54:49 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Volgens mij heeft al het materieel met ATB remkranen met remstanden, dus dat zal an sich het verschil niet zijn. En als de losbel is aan te passen is dat probleem dus ook uit de wereld. Blijft het probleem dat er geen bruikbare locs te koop zijn Maar uit Robs bericht van hierboven blijkt de 1762 dus wel degelijk hersteld, mooi. |
28-08-2017 18:14:54 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Was wel grappig toendertijd. Toen duidelijk werd dat er een tijdlang 1700'en buiten DDAR in een omloop zouden komen werd ons als lokken baas op het hart gedrukt deze vooral niet in de goederendienst in te gaan zetten i.v.m. de afwijkende rem( werking). Totdat dus de omloop voor de L serie beschikbaar kwam waarin wel een paar goederen treinen voorkwamen ( buiten de 90% IC's tussen Gvc en Vl) Ook moest je opletten om geen solo 1700 in opzending achter een andere mee te geven vanwege het ontbreken van HS kabels aan de lok. |
30-08-2017 08:02:48 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Quote Nee dus. De 1600/1800 heeft een pookje waarmee lucht wordt uitgelaten. Zodra je het pookje loslaat stopt de luchtuitlaat uit het evenwichtsreservoir. Dat is dus een tijdsafhankelijke bediening. De enige beveiliging die er bij zit is dat de eerste remstoot minimaal 0,5 bar uitlaat, zodat zeker is dat alle tripplekleppen omslaan. Daarna is bijremmen puur tijdsafhankelijke bediening. De 1700 heeft een andere remkraan die inderdaad standafhankelijk is. |
09-11-2017 21:31:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ook al in het DDM-topic vermeld: te Ehv staan inmiddels in het technisch centrum 2x Bvk in beroerde staat waarvan onderdelen worden afgenomen. Het gaat in elk geval om de 270 7011. |
10-11-2017 07:01:47 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
270 7018 is de andere. |
14-12-2017 19:56:09 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Wat foto's uit 040: https://mobile.twitter.com/wilcowouters/status/941311291326640129 |
14-12-2017 23:13:48 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Wat is 040? |
14-12-2017 23:17:54 | ||
---|---|---|
Frontier
|
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_netnummers 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
14-12-2017 23:18:50 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Of ook: http://bfy.tw/FZoz |
14-12-2017 23:24:33 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Ik had bij 040 niet gelijk de gedachte aan een netnummer van een plaats eigenlijk. Zal aan mij liggen. Maar was Ehv typen niet handiger geweest? We praten hier over treinen, niet over telefonie. |
14-12-2017 23:26:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Of je schrijft gewoon Eindhoven en dan hoeft iedereen die de netnummers niet kent niet te gaan Googlelen |
15-12-2017 09:47:52 | ||
---|---|---|
rob46
|
1764+7374 had op 4-12 tractieproblemen in Brn, afgesleept door 1736+7377 naar Utctw. Deze week naar Mt gegaan. Laatst bewerkt door rob46 op 15-12-2017 09:48 57 jaar OV-fotografie. |
18-12-2017 14:47:29 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Vandaag bracht Volkerrail de DDAR stuurstanden 7018, 7013 en 70xx van Ehv naar hrp en door naar HCT. |
18-12-2017 14:57:46 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Tot hoever zijn ze gestript? Apparatuur aan de onderkant er ook afgesneden voor makkelijk transport tot aan de knipschaar? Choo choo..... |
18-12-2017 15:23:31 | ||
---|---|---|
sik214
|
Laagste punt van DDM lijkt mij de vloer op zich al |
18-12-2017 15:29:31 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteZijn trouwens de 7013, 7019 en 7078. De 7018 is al een poosje retour Hrp. Laatst bewerkt door rob46 op 18-12-2017 15:35 57 jaar OV-fotografie. |
18-12-2017 21:40:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat soort gereedmakingen voor transport doet men veelal pas op de Hrp. |
18-12-2017 23:08:30 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik zag een foto op de facebookpagina van het tijdschrift Railhobby (krijg de link zo snel niet geplaatst), waarbij er een staaltrein op het terrein in de Houtrakpolder is gebracht/gehaald. Daarbij zie je ook een flink aantal DDM 1/2/3? opgebokt staan op de verharding naast het spoor. Mogelijk zijn dat de bakken uit Amf die weer van de draaistellen gehaald zijn, of de behandelde exemplaren uit Ehv. |
19-12-2017 08:15:26 | ||
---|---|---|
rob46
|
Die komen deels uit Amf en deels uit Ehv en zijn in afwachting van transport naar de sloper. 57 jaar OV-fotografie. |
31-01-2018 13:19:29 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Gezien dat het eerste terzijde staande en geplukte DDM2/3 rijtuig is vervoerd per dieplader van Hrp naar HKS. Omdat er onderweg viaducten zijn en een gelijkvloerse overweg-met-bovenleiding [Australiëhavenweg] worden de dubbeldeksrijtuigen zijwaards vervoerd, d.w.z. liggend op één van de zijwanden. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1808630239200013&set=p.1808630239200013&type=3 Aan de melding te zien was dat maandag gebeurd. |
31-01-2018 13:21:56 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Maandag 15 januari was het eerste transport. En zal nu wekelijks plaatsvinden. |
31-01-2018 14:45:58 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Het gaf wel leuke reacties op de sociale media. Er waren toch een aantal mensen die eventjes dachten dat de gehele oplegger gekanteld was. Natuurlijk werden er er hier en daar ook de nodige grappen gemaakt over 'kantelbak-treinen'. Laatst bewerkt door aarclay op 31-01-2018 14:46 Choo choo..... |
05-02-2018 17:11:55 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Afgelopen dag [05 02 2018] is rijtuig 270 7041 overgebracht van de opslag locatie naar HKS (voor zover de link het doet mijn "bewijs": https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1800842873259329&set=ms.c.eJw1yskJwEAMBLCOwhzeid1%7E%3BY8Gw%7E_QqxgVYpVsjBw4VCPKOIc4GxdaaOL6jfBesf5Syw8QHO0hD1.bps.a.1425812464095707.1073741832.100000009029427&type=3) Daarna is ook een tussenrijtuig overgebracht. Daarvan heb ik niet kunnen zien welke. |
06-03-2018 17:25:40 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik heb het hier volgens mij nog niet voorbij zien komen, maar de DD-AR bakken lijken de oude verkorte nummers terug te krijgen per bak. O.a. de 7376 is zo helemaal voorzien met als voorbeeld de Bvk met 270 7076. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-04-2018 16:54:28 | ||
---|---|---|
29Thomas10
|
Dag allen. Nu met het warme weer is het ronduit benauwd in de DDAR stellen op de 5600. Tot mijn verbazing gaan de raampjes maar half open en niet helemaal zoals bij SGMm. Wat is hier de reden voor? |
19-04-2018 17:01:57 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Uit het raam verdwijnende banken dacht ik. |
19-04-2018 17:09:12 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Even zoeken, want ik meen me te herinneren dat niet alle raampjes begrensd zijn in DD-AR, de meeste wel. In ieder geval in het DDM-1 kunnen de meeste raampjes juist nog wel helemaal open. |
19-04-2018 17:12:15 | ||
---|---|---|
thom
|
In DDM1 is die CW ook wel degelijk aangebracht, eigenlijk op al het materieel waar de banken los van uit te nemen zijn. ICM had het toen bijvoorbeeld niet, maar daar zaten de zittingen van vergrendeld. |
19-04-2018 17:20:14 | ||
---|---|---|
29Thomas10
|
Is het dan geen optie om deze banken vast te zetten? |
19-04-2018 17:30:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Zat gisteren met 25 graden ook 10 minuten in zo'n ding, verschrikkelijk als je daar elke dag in weg moet baden. |
19-04-2018 17:32:35 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Ik denk dat ze heus ooit wel netjes vast zaten, maar het is niet het nieuwste spul meer. De raampjes begrenzen is dan goedkoper en sneller, je hebt een stuk meer banken dan raampjes. |
19-04-2018 17:33:33 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Vroeger waren alle treinen zo hoor. Airco went snel.. |
19-04-2018 17:36:20 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ik heb wel eens het geluk gehad dat er een DDAR in de 3600 reed en ik net die dag van Tilburg naar Zwolle moest, en het buiten 35 graden was. %08% |
19-04-2018 17:39:33 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Zittingen zaten vroeger in al het materieel gewoon los (mat'54 t/m DDAR in elk geval, daarvoor weet ik het niet) |
19-04-2018 18:53:37 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Tegenwoordig zit het vast met bouten/moeren of met snapslots (terugverend slotje die je met een vierkantsleutel ontgrendeld) |
19-04-2018 20:40:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik ken loszittende zittingen vanaf de blokkendozen, de derde klas alleen niet %08% |
19-04-2018 22:04:26 | ||
---|---|---|
29Thomas10
|
Bedankt allen voor de reacties. Dan moeten we er maar het beste van maken. Wellicht dat ik nog de koelste plek kan vinden in de trein.Quote Laat staan wanneer je er bijna 50 minuten in zit |
19-04-2018 22:13:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan is het net zo warm als bij 25 minuten hoor |
19-04-2018 22:22:54 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat is dan ook het enige. |
19-04-2018 22:35:34 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Is het niet zo dat de raampjes alleen in de bakken met Compinbanken (losse zitting, wat overigens ook bij Plan V reden was om de raampjes te blokkeren) slechts half open kunnen, en in de bakken met Emstabanken (hard, oncomfortabel, maar wel vast) de ramen wel helemaal open kunnen? Laatst bewerkt door Pim530 op 19-04-2018 22:36 |
19-04-2018 22:38:48 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Nooit gehoord van twee types, maar nu ik zoek is er ook een topic over: https://www.somda.nl/forum/10140/p326404/Verschillende+banken+in+DD-AR/ Voor de belangstellenden wat leesvoer.%08% |
20-04-2018 07:10:06 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan je de Emsta’s er ook uithalen. Emsta zonder r svp |
20-04-2018 07:42:59 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik had me al betrapt op de overtollige r |
28-03-2019 07:23:23 | ||
---|---|---|
Railmouse
|
Klopt het dat er in Ehv, 2 DD-AR stammen staan zonder loc? En zoja waarom? |
28-03-2019 08:27:09 | ||
---|---|---|
rob46
|
Die twee zijn al een poos terzijde en zijn vanuit Mt naar Ehv gebracht voor doneren onderdelen. 57 jaar OV-fotografie. |
07-08-2019 14:52:33 | ||
---|---|---|
noof
|
De 7314 is na een aanrijding met een boom vrijdag 02 augustus jl. terzijde gesteld. |
07-08-2019 14:54:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, dat zat er wel in. Per september gaan er een stuk of 7 DDAR naar de reserve SNG (formeel) en in december gaan ze er allemaal uit. |
07-08-2019 19:19:14 | ||
---|---|---|
sik214
|
Aan de andere kant, de schade had helemaal niet/nauwelijks hersteld hoeven worden. Als je de loc had gedriehoekt tegen de stam, kon je zo weer verder! Of zijn de onbemande cabines ook bij deze locs geplukt?? |
07-08-2019 19:26:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Bij DD-AR zijn de onbemande cabines behoorlijk geplukt. Choo choo..... |
07-08-2019 19:41:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat niet alleen, iets met een AK die eronder hangt ook Daarnaast is maar de vraag of je zomaar verder kon, met beschadigde lucht- of stuurstroomleidingen kom je toch ook niet ver hoor als je de lok andersom zet... |
07-08-2019 20:00:58 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Waarom zou je iets herstellen of wat voor actie dan ook om weer rijvaardig te maken als je het toch niet meer nodig hebt? Mcn Asd |
07-08-2019 21:20:03 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Daarnaast heeft de loc een tractiestoring. Overslag op de motoren. Ik vermoed dat het hier 1+1+1 is geweest (schade, defecte motor en aankomende terzijdestelling) |
07-08-2019 21:49:40 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Niet dat het veel mensen meteen opvalt, maar het lijkt mij ook geen visitekaartje naar de klant toe om met een beschadigde loc voor te rijden, ook al zit de beschadigde cabine aan de rijtuigen vast gekoppeld. |
07-08-2019 22:04:23 | ||
---|---|---|
mattie
|
QuoteDat kennen we. Laatst zag ik op Bentheim ook een Keolis-Flirt zonder “bumper”. |
20-08-2019 04:58:12 | ||
---|---|---|
noof
|
De 7377 is sinds 14-08 ook terzijde gesteld. |
26-08-2019 11:57:56 | ||
---|---|---|
noof
|
De 7315 en 7334 zijn inmiddels ook terzijde gesteld. De 7334 noteert volgens de digitale bronnen zijn laatste inzet als 7087 op dinsdag 20 augustus. Daarna zat er een veiligheidsstoring in de deuren. De 7315 heb ik zo niet helder. Beide stellen staan nu te Mt en gaan vanmiddag naar Amf/Bkd in afwachting van sloop. |
26-08-2019 12:06:17 | ||
---|---|---|
VanLennep
|
Zullen ook wel niet naar Bkd gaan maar naar de wagenwerkplaats. Net als de rest van de terzijde gestelde darren. |
01-12-2019 18:00:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 7310 en 7342 staan volgens Treinposities al een tijdje in Maastricht en zijn terzijde gesteld. Ook de 7339 staat er en het lijkt mij de vraag of deze nog onderhoud krijgt (als een van de laatste), of ook al aan de kant gaat. |
01-12-2019 18:53:56 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Dat tijdje zal aannemelijk niet langer dan 2 week zijn. Zo zag ik de 7342 op 12 november nog in Enschede staan en dat stel heeft in die week nog gereden in de 7000 aldus de spots. |
01-12-2019 19:02:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja de 7310 ook. Maar niettemin staan ze op Treinposities dus nu als terzijde aangemerkt, reden waarom ik denk dat het met onderhoud en herstel van DDAR zo'n beetje afgelopen is. Voor morgen staat al de overbrenging van twee DDAR naar de Dijksgracht, waarheen al het per 15/12 terzijde te stellen materieel zal worden overgebracht. Misschien worden dat deze twee wel. |
01-12-2019 19:22:09 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De 7310 zag ik gisteren toevallig op Amfge staan met de loc tegen de draad. |
02-12-2019 06:27:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
7310 en 7342 blijken inderdaad in Amf te staan (Treinposities is abuis), maar het zijn wel de eerste twee die naar de Dijksgracht gaan - en wel vandaag. Als ik het goed begrepen heb, gaan de locs er daar te zijner tijd af (van alle DDAR- en DDM-1-stammen)en worden die in Amersfoort in of bij de loods opgesteld. Laatst bewerkt door broek53 op 02-12-2019 14:42, reden: afrangeren locs verduidelijkt |
02-12-2019 10:02:45 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Ik kan bevestigen dat de 7339 met loc 1759 nu (10u) in Mt staat. Op een van de sporen als je het station uitrijdt rechts welteverstaan. Niet bij de werkplaats dus. Laatst bewerkt door umbusko op 02-12-2019 10:06 |
02-12-2019 17:14:35 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Ik heb begrepen (maar of het klopt weet ik niet) dat de Locs en de stuurrijtuigen in de loods te Amf opgeslagen worden. |
02-12-2019 18:57:59 | ||
---|---|---|
rob46
|
Correct, 1700+Bvk+Bvk+1700 van Dgr naar loods Amf. 57 jaar OV-fotografie. |
02-12-2019 19:52:40 | ||
---|---|---|
Daan!
|
En dat is dan met als doel conservering voor eventuele verkoop of winterse problemen? |
02-12-2019 21:30:18 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Ik heb van een aantal mcn gehoord dat DDAR nog wel eens een jaar door kon gaan. Laten we zien en hopen |
02-12-2019 21:35:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ja hoor, vast - ze zijn de stammen al aan het afvoeren ze staan nog een jaar koude reserve, als je geluk hebt. |
02-12-2019 22:46:46 | ||
---|---|---|
Sully123
|
mompelt iets over Plan V destijds. Maar goed. Denk dat mcn het wel weten. (gaat dan 7000 serie. Apd-Aml) Laatst bewerkt door Sully123 op 02-12-2019 22:47 |
02-12-2019 23:28:36 | ||
---|---|---|
279
|
Quote begrijp ik het goed dat de beide stammen weer van Dgr naar Amf gebracht zijn? |
03-12-2019 00:10:49 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Garantie's uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst he Dat iets ooit eerder anders is gegaan is wel een slechte reden om te verwachten dat het nu weer zo zal gaan, vergeet niet dat er tientallen SNG's klaar staan om in te stromen en er elke week nog wat bijkomt dus is er geen enkele reden om nu nog af te wijken van het plan wat er al tijden is... |
03-12-2019 01:20:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet is altijd link om de koffiekamerverhalen te geloven en tot waarschijnlijke waarheid te verheffen. Voor wat het waard is: de afvoer van materieel per 15 december zal zo massaal zijn dat er voor het eerst in jaren al een logistiek plan tegenaan gegooid is: van 7 tot 16 december zijn er al treinen ingelegd naar de Dijksgracht om het DDAR, het DDM-1 en een behoorlijke trits SGM aldaar terzijde te stellen: in totaal 143 bakken. |
03-12-2019 07:11:58 | ||
---|---|---|
martijn
|
Als ze dan maar voldoende capaciteit invliegen voor de zondag van het Dickens Festijn in Dv (14 en 15 dec) het enige drukke weekend voor de 7000 |
03-12-2019 07:50:07 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteNee, de ABv's en Bv's blijven op de Dgr. 57 jaar OV-fotografie. |
03-12-2019 14:21:41 | ||
---|---|---|
279
|
zijn er ook foto's van deze mini-DDAR ? |
03-12-2019 14:53:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aan de kant van de Gooilijn wordt het zicht erop ontnomen door de DM'90-stellen waar ze naast staan, maar vanaf de zuidsporen richting Amstel had je er althans vanmorgen vrij zicht op. |
04-12-2019 08:33:53 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteNiet van deze maar hoe zo`n "mini DDAR-tje" er uit ziet: https://flic.kr/p/2hdaSVT |
04-12-2019 17:19:24 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
handig voor daluurdiensten! |
04-12-2019 20:03:52 | ||
---|---|---|
sik214
|
Is de beschadigde 1766 met 7314 nog in Haarlem of in Amersfoort? |
04-12-2019 20:37:18 | ||
---|---|---|
rob46
|
Staat allang in de loods Amf. 57 jaar OV-fotografie. |
06-12-2019 18:43:07 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Quote Locs 1756 en 1763 en de bijbehoorende Bvk's stonden vandaag op Dgr. Of de ABv's en Bv's er ook stonden heb ik niet zo snel kunnen waarnemen. |
06-12-2019 18:58:46 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Ja die staan daar ook. |
11-12-2019 23:40:34 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Aldus een bericht op Facebook gaan de volgende 2 DD-AR stammen er uit vanavond:Quote Bron: https://www.facebook.com/groups/NS16001700/permalink/2322086734557581/ Laatst bewerkt door wouterder op 11-12-2019 23:41 |
07-01-2020 14:01:31 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
De sloop van rijtuigen DDM1 en het niet-gereviseerde DDM2/3 is hervat, afgaande op een bericht op Facebook van de vervoerder: https://www.facebook.com/Klomp-Transport-Zwolle-614850751877913/?__tn__=kC-R&eid=ARCHI5DjqfTJKCcMyVAw_YBxh5Np0mb_Y3XG-Wuv7YZJO-NXvnkfsu0oUzMBLnbhgKV5AatgrLSXhsUL&hc_ref=ARQe6MzLxghlsSCJJttr48xhbRrdUIWrdFY0gS5SCOXFTql5NoTv3gwZY82WBpRZCWY&fref=nf. Afgaande op de foto's van vandaag alleen DDM1. Niet uitgesloten moet worden dat bij het overbrengen van Hrp naar HKS niet gekeken wordt of het om een DDM1, DDM2 of DDM3 gaat. |
07-01-2020 14:23:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Het gaat gewoon om de niet meer herindienst gestelde bakken voor zowel DDAR als DDM1 |
24-04-2020 14:54:54 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Uit het OD van 24 april:Quote Quote ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Quote Betreft blijkbaar de 1745 met 2 koppelwagens en DD-AR ABv rijtuig 380 7576 ri Br(?). Laatst bewerkt door wouterder op 24-04-2020 16:28 |
24-04-2020 16:24:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat rijtuig is inderdaad naar Blerick, want overgedragen aan het Spoorwegmuseum. |
24-04-2020 20:18:33 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Quote Betreft de ABv uit DDAR-stam 7314. https://www.martijnhaman.nl/typeddar_nummers.htm |
04-05-2020 17:49:31 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Het contract aangaande de "ontmanteling" dubbeldeksrijtuigen is gesloten en Beelen is de winnaar, aldus https://www.beelen.nl/nieuws/66/beelen-sluit-nieuwe-raamovereenkomst-met-ns-voor-ontmanteling-treinstellen. Hoewel het niet in het bericht staat is het wel aannemelijk dat HKS een onderaannemer is (of in ieder geval daar een deel van het terrein wordt gehuurd om de opdracht te kunnen uitvoeren). |
04-05-2020 18:21:12 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Voor de 1700'en die nu geplukt worden, moet dus nog een aanbesteding uitgeschreven worden? |
04-05-2020 18:26:39 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Goede vraag. Staat niet specifiek in het persbericht van https://www.beelen.nl/nieuws/66/beelen-sluit-nieuwe-raamovereenkomst-met-ns-voor-ontmanteling-treinstellen. Heel goed mogelijk dat al ook de onttakelde 1700-en ook met deze sloopronde mee gaan. Een (nog verder) "off-topic" rakende zijtak: rest nog het DM'90. Er stil of deze alsnog zijn verkocht aan een buitenlandse vervoerder of dat het DM'90 ook mee gaat met de sloopronde. Alleen van de 3403; 3409 en 3424 staat vast over deze een sloop vonnis is uitgesproken. Tot zo ver het "off topic" raken. |
04-05-2020 20:54:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Om de of-topic niet nog meer of-topic te laten raken: de aanbesteding voor het sloopwerk betrof een raamcontract voor een aantal jaren voor al het materieel dat voor sloop in aanmerking komt, en dus niet voor een batch van een bepaalde materieelsoort. Hoe men de buit gaat verdelen onder drie slopers weet ik niet, maar er komen dus niet steeds nieuwe aanbestedingen. Laatst bewerkt door broek53 op 05-05-2020 19:11 |
21-06-2020 09:31:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
De stuurstandrijtuigen DDAR en DDM-1 zijn recent opgegeven voor sloop, en de eerste vier zijn op 18 juni van Amf naar Ehv gebracht ter onttakeling: de 270 7015, 7017, 7073 en 7077. |
22-06-2020 11:05:08 | ||
---|---|---|
tieske05
|
Quote Welke treinstellen zijn dat? |
22-06-2020 11:18:52 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
De koprijtuigen van 7315, 7317, 7373 en 7377, toch? Laatst bewerkt door DDZ7504 op 22-06-2020 11:19 DDZ in dienst, ik blij! |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Treinstammen DD-AR |