Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Treinstammen DD-AR |
16-12-2014 09:10:34 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Oude 1e klas banken hadden volgens mij blauw nepleer. Ik denk dat ze wat stof van Plan V banken hebben gebruikt |
16-12-2014 09:25:35 | ||
---|---|---|
sfj
|
Neu 1e klas DD-AR had en heeft dezelfde stof als 20 jaar geleden, misschien een ander merk of leverancier maar het is nog steeds hetzelfde stofje. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-12-2014 09:44:42 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Maar is het nieuw, of komt het van de oude 1e klasse stoelen? |
16-12-2014 09:45:58 | ||
---|---|---|
sfj
|
Het zag er in de 7339 en 7373 niet versleten uit, maar er zal gerust een grote reserve van geweest zijn. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-12-2014 09:47:10 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote Ze hebben inderdaad de bankjes bekleed à la eerste klasse zoals dat gebruikelijk was in DDAR: blauw stof op de rugleuning en zitting, blauw kunstleer op de hoofdsteun. Daarbij zal men neem ik aan stof van de rol gebruikt hebben, en niet de voormalige eerste klasse banken gestript. Er zullen nog rollen gelegen hebben die men nu mooi kan opmaken, anders was rode bekleding gezien het huidige beleid natuurlijk logischer geweest. M.i. is inderdaad de bekleding die begin jaren '90 gebruikt werd voor eerste klasse plan V en DDAR identiek. |
16-12-2014 15:33:29 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Iedereen maakt wel is een vergissing |
18-12-2014 11:09:32 | ||
---|---|---|
rob46
|
De volgende mutaties hebben in Aswpl plaatsgevonden. 7317+1767; nog niet afgeleverd Laatst bewerkt door rob46 op 14-01-2015 22:06 57 jaar OV-fotografie. |
18-12-2014 19:04:47 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De 1762 reed vandaag bij utg met stam 7373 Betekent dit dat de wisseling nog moet gebeuren? |
18-12-2014 19:29:26 | ||
---|---|---|
rob46
|
Blijkbaar stemmen papier en praktijk niet overeen, 1762 is inderdaad vervanger van 1756. Ik pas het lijstje even aan, thx voor de opmerkzaamheid. 57 jaar OV-fotografie. |
19-12-2014 14:43:05 | ||
---|---|---|
rob46
|
Op 17-12 sleepte VR de overcomplete en terzijdegestelde Bvk's 270 7011+7018 van Aswplz via Br naar het beveiligde terrein bij de vm wagenloods Amf. 57 jaar OV-fotografie. |
19-12-2014 15:35:22 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Heeft iemand een actueel lijstje van de nu actieve stammetjes DD-AR? En eventueel of die in de regio Haarlem of regio 's Herthogenbosch in gezet worden. |
19-12-2014 15:36:48 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ja, lees dit topic anders even door |
19-12-2014 15:48:39 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Zal het doen X Is rijtuig ABv 380 7508 in dienst? |
19-12-2014 18:22:08 | ||
---|---|---|
rob46
|
Nee, zo snel gaat dat niet maar wordt wel in een stam geplaatst. 57 jaar OV-fotografie. |
20-12-2014 11:54:22 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Weet iemand met welke stam NS loc 1740 rijdt? |
20-12-2014 11:59:06 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Nee. Maar gelukkig weet ik hoe ik iets op moet zoeken, dus ik ga naar de spots, zoek de DDAR-spots van afgelopen week, doe CTRL+F, tik "1740" in, en kijk (7315 dus): https://www.somda.nl/spots/m73**/0/7_20-12-2014/m0/ Laatst bewerkt door Bert13 op 20-12-2014 11:59 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
20-12-2014 12:26:12 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Bedankt. Ik gebruik altijd de app, dus daarom |
21-12-2014 11:18:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Heden vandaag voor de eerste keer in dienst: 7317. |
21-12-2014 11:22:13 | ||
---|---|---|
rob46
|
Merkwaardigerwijs blijft ex.instr.stam 7338 (Mt)nog steeds aan de kant. Per heden zijn 7 stammen in dienst. 57 jaar OV-fotografie. |
21-12-2014 11:24:40 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@broek53 Met welke loc rijd stam 7317? |
21-12-2014 11:26:43 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Zie het Opvallende Dingen-topic van vandaag: loc 1767. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
21-12-2014 11:52:50 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik ben benieuwd waarom er eigenlijk gekozen is om de Bvk om te bouwen naar ABvk in plaats van de Bv, zodat daar eerste klas plaatsen zijn. Komt dit omdat dit rijtuig zowel onder als boven aparte compartimenten heeft waarbij eerste klas kan worden ingebouwd? Of heeft dit andere redenen zoals het aantal zitplaatsen? Laatst bewerkt door aarclay op 21-12-2014 11:53 Choo choo..... |
21-12-2014 11:58:59 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Misschien omdat de Bvk's de comfortabele Franse Compin banken hebben, in tegenstelling tot de Nederlandse 'planken' in de meeste Bv's. |
21-12-2014 11:59:43 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@Bert13 dank je! Zag het later pas! |
21-12-2014 13:47:06 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik hoop toch dat ze in de eerste volledige week van januari alle noodzakelijke stammen klaar hebben, dat de reizigers het nieuwe jaar met een klein beetje meer capaciteit kunnen beginnen! |
21-12-2014 16:10:04 | ||
---|---|---|
rob46
|
Dit klinkt wel als een Kerstwens, de 7342 lukt zeker........ Laatst bewerkt door rob46 op 14-01-2015 22:08 57 jaar OV-fotografie. |
21-12-2014 20:28:24 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Voor de 5600 moeten er in februari ook nog 7 stammen gereed zijn. Nu schieten we al aardig op. |
29-12-2014 17:32:04 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Even een vraagje tussen door, Weet iemand in welke stam het herstelde DD-AR rijtuig xxx 7508 zit? Ik heb dit rijtuig alleen gezien achter een 1700 in Amsterdam, Bij voorbaat dank! http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
29-12-2014 17:44:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat vroeg iemand eerder op deze pagina ookal, en die heeft ook antwoord gehad... Even terug lezen dus |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-01-2015 14:17:44 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteWat bedoel je met "Amsterdam", Wgm, Asd of Aswpl en wanneer. De ABv 380 7508 kwam namelijk op 13-12 achter 1732 van Rb Hlm naar Wgm. Het rijtuig is bestemd voor de achttiende- en als laatste te formeren stam, nl.7335. 57 jaar OV-fotografie. |
02-01-2015 14:26:36 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Toen ik hem zag stond ie voor de rode pit in Asd. Richting de zaanstraat of uiteindelijk Asd werkplaats http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
02-01-2015 14:36:04 | ||
---|---|---|
rob46
|
Okay, en dat was op 29-12 achter 1732 of ??? 57 jaar OV-fotografie. |
03-01-2015 21:08:36 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Locwissel: Ergens tussen 13:30 en 13:45 heeft loc 1762 stam 7373 in de steek gelaten te Asd, en is met de 7339 om 14:30 richting het zuiden gegaan. De 1759 is waarschijnlijk nu dus met de 7373 aan het rijden. |
03-01-2015 21:28:08 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Quote Citaat uit het OD, http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
11-01-2015 10:18:24 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Heb afgelopen vrijdag alle gegevens van DD-AR-stam 7375 kunnen noteren: ABvk NL NS 94 84 416 7075-9 / 1167.042 / 270 7075 Bv NL NS 94 84 416 605-4 / 1166.046 / 280 7298 Bv NL NS 94 84 416 6095-8 / 1166.007 / 280 7259 1737 Handig dat de oude nummers nog duidelijk aanwezig zijn En ja het korte nummer op de middelste Bv staat er echt zo op. |
11-01-2015 12:05:57 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Hoe moeilijk is het om tot 12 te tellen... |
11-01-2015 16:18:51 | ||
---|---|---|
110573
|
Volgens mij lopen op dit forum al tientallen mensen rond die weten hoe je zo'n nummer moet samenstellen, terwijl het voor die mensen niet eens hun werk is. |
11-01-2015 19:28:02 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Nu snap ik best dat de mensen die die dingen erop plakken niet gaan narekenen of het nummer wel klopt met het baknummer uit 1992, meer het moet toch opvallen als er een cijfer mist of als meerdere bakken van een stel eenzelfde nummer hebben... en er zal toch ergens een vorm van controle op de tekeningen en bij aflevering zijn? Zou je zeggen, althans. |
11-01-2015 19:34:34 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote 13, als je het streepje voor het controlegetal meetelt. |
13-01-2015 15:46:42 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Ik heb alleen een foto van dat nummer zoals ik het bovenstaand vermeldde. Betekent dus twee opties: 1. De ene kant heeft ander nummer dan de andere kant. (Ik stond met rijtuigen links van de loc, in Nijmegen) 2. Er is omgestickerd. Kortom, volgende keer als ik 'm zie check ik dat nog een keer. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
13-01-2015 20:53:41 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Ik heb in ieder geval de nummers op de andere zijde genoteerd. In mijn geval stond de loc rechts van de rijtuigen. Aan de restanten van een oude sticker was te zien dat de Bv 94 84 416 605-4 voorheen een ander nummer heeft gehad, namelijk 94 84 426605-4: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2015_0037.jpg |
14-01-2015 14:08:02 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Samenstelling stam DD-AR 7338 voor de liefhebbers: ABvk NL NS 94 84 416 7038-7 / 1167.005 Bv NL NS 94 84 416 6078-4 / 1166.026 Bv NL NS 94 84 416 6060-2 / 1166.008 1743 |
14-01-2015 16:00:48 | ||
---|---|---|
rob46
|
Hierbij de samenstelling van de indienstzijnde stammen: 7310 - 270 7010+380 7574+280 7286 7315 - 270 7015+280 7265+280 7287 7317 - 270 7017+280 7284+280 7296 7338 - 270 7038+280 7278+280 7260 7339 - 270 7039+280 7289+280 7279 7373 - 270 7073+280 7295+280 7290 7375 - 270 7075+280 7298+280 7259 7376 - 270 7076+280 7233+280 7246 7377 - 270 7077+280 7300+280 7302 Die nw.nummering zegt mij niets maar de kenners wel. Laatst bewerkt door rob46 op 22-01-2015 09:21 57 jaar OV-fotografie. |
14-01-2015 16:28:29 | ||
---|---|---|
Leo
|
En ook de 7377 doet al enige tijd mee. |
14-01-2015 16:48:39 | ||
---|---|---|
rob46
|
Ja die zag ik over het hoofd, staat voor nawerk in Ob Mt. 57 jaar OV-fotografie. |
14-01-2015 18:01:36 | ||
---|---|---|
niels25
|
Ik zie dat vorige maand de 7343 ook enkele keren gespot is, zijn hier de baknummers misschien ook van bekend? Of wat is de status van deze stam? |
14-01-2015 21:14:21 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote 'Stond' voor nawerk in OB Mt, ik tref de 7377 + loc 1736 zojuist aan in de 5400. Laatst bewerkt door Frontier op 14-01-2015 21:14 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
14-01-2015 21:54:19 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteStam staat in Ob Mt voor nawerk. stam 7343 - 270 7043+280 7299+280 7297 Laatst bewerkt door rob46 op 14-01-2015 21:58 57 jaar OV-fotografie. |
14-01-2015 21:56:35 | ||
---|---|---|
rob46
|
Stam 7342 is door Aswpl opgeleverd en zal straks met loc 1756 in de 5400 starten. Edit: gestart in 5489 en meteen weer afgeblazen ivm problemen groene meldlamp.....pffff... Laatst bewerkt door rob46 op 14-01-2015 22:25 57 jaar OV-fotografie. |
15-01-2015 22:03:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vanavond de tweede poging de 7342 ook daadwerkelijk de baan op te sturen, en wel als 14881. Officieel is de 7342 op 14/1 in het materieelpark opgenomen. Laatst bewerkt door broek53 op 15-01-2015 22:07 |
16-01-2015 00:32:44 | ||
---|---|---|
Frontier
|
14881 met DDZ, poging wederom mislukt? %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
16-01-2015 09:43:36 | ||
---|---|---|
gose91
|
7342 staat nog niet als vrijgegeven sinds woensdagavond. Wat ik begrijp is dat alle deuren opnieuw afgesteld gaan worden |
16-01-2015 11:07:27 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Alle deuren van die stam, of alle deuren van DDAR? |
16-01-2015 11:13:23 | ||
---|---|---|
gose91
|
Alleen de 7342. Sorry voor het verwarrende antwoord. Als ik wat verder zoek, gaat het over een deur van het stuurrijtuig die niet helemaal lekker zou zijn. Zal een uitkomst zijn uit het onderzoek denk ik. Laatst bewerkt door gose91 op 16-01-2015 11:14 |
16-01-2015 16:06:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
7342 is gisteren laat nog naar Alkmaar gegaan om te zien of ze daar meer verstand hadden van deuren, maar tevergeefs. Stam staat nu te wachten tot-ie als 80289 (het onderhoudspad) naar Maastricht kan. |
16-01-2015 21:09:42 | ||
---|---|---|
gose91
|
Het is in theorie een prachtig systeem met die groene lamp, maar hoeveel uren er wel niet inzitten materieelbreed... |
16-01-2015 21:58:48 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Maar ik snap het niet helemaal, bij DD-AR heeft het altijd gewoon gewerkt. Naja okee bij SGM ook... |
16-01-2015 22:31:27 | ||
---|---|---|
rob46
|
Stam 7344+1734 momenteel in behandeling in Aswpl. 57 jaar OV-fotografie. |
16-01-2015 22:43:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
7342 is nu weer zo stuk dat hij niet eens naar Mt kan... Stavaza bij het DDAR: 7377 rijdt in de 5400 7315 en 7317 rijden in de 4400/9600 7338 is hersteld van een defecte verwarming en komt hopelijk weer terug in de 4800 of 5400 7376 met defecte deuren in Amr 7375 moet met allerlei defecten van Ldd naar Mt gesleept worden 7339, 7343 en 7373 staan in Mt defect te wezen. 7310 staat defect in Ehv (iets met defecte remmen) Laatst bewerkt door broek53 op 16-01-2015 22:44 |
16-01-2015 23:48:30 | ||
---|---|---|
279
|
7342 is niet vertrokken vanwege een defecte GSMR.... |
17-01-2015 13:44:02 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Onbegrijpelijk dat er zoveel problemen kunnen voorkomen. Waarom hebben ze er zo weinig tijd ingestoken? Dit komt wel heel erg onprofessioneel over. Hoe kunnen we ons op deze manier veilig voelen in DDAR? |
17-01-2015 14:25:23 | ||
---|---|---|
mren
|
Nou nou, dat is ook wel behoorlijk overdreven hoor... |
17-01-2015 14:35:41 | ||
---|---|---|
sebasss
|
Zolang er geen DD-AR doormidden breekt of spontaan ontbrandt kun je je gewoon veilig voelen. |
17-01-2015 14:47:03 | ||
---|---|---|
gose91
|
Als er een belangrijk systeem ook maar een halve seconde hapert, wordt die trein uit de dienst gehaald. Iedereen moppert dan maar wat over prestatiecijfers, maar de NS doet dat niet voor de lol. Kost ze ook klauwen met geld al dat gesleep met treinen. Bedenk dat het ook allemaal een dagje ouder wordt, jordy94. De ICRm stammen die al jaren de ICD en BNL rijden hebben nauwelijks terzijde gestaan, maar daar gaat links en rechts gewoon wat stuk. En soms met teveel stammen tegelijk helaas, zoals nu ook bij de DDAR |
17-01-2015 15:22:34 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Quote Begrijpelijke reactie, maar als je kijkt naar het aantal defecten in zo'n korte tijd is mijn reactie niet zo vreemd toch? Ik vind het fijn dat de NS er voor gekozen heeft om met DDAR capaciteitsproblemen op te lossen. Vele andere en ik hadden alleen niet verwacht dat er in nog geen maand tijd zoveel problemen zouden ontstaan. Als dit straks volledig in de 5600 gaat rijden vraag ik me af hoeveel ritten gaan uitvallen of vertragingen gaan krijgen. De keuze om hier en daar DDAR in te zetten (zoals nu) lijkt mij persoonlijk beter, maar dat terzijde. Dit bericht heeft wellicht niet zoveel met de ontwikkelingen te maken, maar moet best besproken kunnen worden. |
17-01-2015 16:16:41 | ||
---|---|---|
gose91
|
Zoals je het nu omschrijft ben ik het helemaal met je eens. Er stond eerst iets over "te weinig tijd" en "niet veilig" en daar struikelen enkelen hier over. Dat het materieel helaas niet meer zo betrouwbaar is als het ooit was is inderdaad buiten verwachting. |
17-01-2015 16:24:38 | ||
---|---|---|
rob46
|
De langdurige stilstand van de bakken wordt nu toch duidelijk zichtbaar, planmatige conditieritten om het spul rolbaar te houden blijken niet genoeg te zijn geweest. Laatst bewerkt door rob46 op 17-01-2015 16:25 57 jaar OV-fotografie. |
17-01-2015 16:27:33 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
ICK heeft toch ook jaren stilgestaan en gaat nu weer rijden in het buitenland? (of rijdt het ook alweer?) Zou een grote revisie helpen of is het slijtage die onomkeerbaar is? Even los van de financiële aspecten. |
17-01-2015 17:09:08 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Tussen rolbaar en bedrijfsvaardig zit nog een groot verschil. Met rollen is alleen het loopwerk en remwerk gangbaar houden. Elektrisch wordt er dan niks mee gedaan. Alleen voordat ze weer de dienst in kwamen is er elektrisch aandacht aan gegeven. Zo kan er contact vervuiling optreden. Dat hebben we in het verleden als eens eerder gezien bij DDM 1, 1800, mat 64 en ICRm welke weer terug in dienst kwamen. Ze vertoonde veel uitval in het begin maar werd langzaamaan steeds beter omdat dan de contacten regelmatig werden gebruikt. En dat lijkt hier volgens mij ook op te spelen. Laatst bewerkt door 2296 op 17-01-2015 17:57 |
17-01-2015 18:02:49 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Maar een klein gedeelte rijdt maar, op diverse plekken, voornamelijk in duitsland, staan nog ICL en ICK bakken, gewoon nog in NS kleuren, of half gestript, of omgebouwd maar weer opzij gezet. Was ook geen groot succes. Het aantal wat wel rijdt is dusdanig onder handen genomen dat dit hoogstwaarschijnlijk klauwen met geld heeft gekost. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-01-2015 23:48:43 | ||
---|---|---|
279
|
7342 is alsnog in Mt aangekomen. |
18-01-2015 01:35:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Vergeet ook niet dat je met revisie niet achter storingen komt die ontstaan zijn door de stilstand, daar ben je eigenlijk alleen preventief bezig. Verder is er daarmee van alles los geweest en wil daar ook weleens wat bij misgaan. Daarnaast worden de stellen nu elders dan voorheen onderhouden en moet iedereen daar ook eerst de kennis op doen en dat alles bijmekaar levert dus wat kinderziektes op. |
20-01-2015 11:58:00 | ||
---|---|---|
gose91
|
De DDAR is gewoon zo veilig, dat ie niet eens van z'n plek wil komen! De 7376 is gisteravond gestrand met vastgelopen remmen op twee rijtuigen |
20-01-2015 12:42:46 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat gebeurd gelukkig ook niet bij nieuw materieel ofzo... (momelt iets over een SLT op de zaanbrug...) Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-01-2015 14:54:14 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Laten we het houden op 'een vaste rem'. Als de remmen daadwerkelijk 'vastgelopen' zouden zijn, dan zal dat niet best zijn geweest. Groetjes, Emiel |
20-01-2015 15:13:39 | ||
---|---|---|
gose91
|
Oké duidelijk een verschil tussen vast en vastgelopen. Het was alleen geen 'een vaste rem', maar 'vaste remmen'. Zo staat het namelijk op het gestrande treinen overzicht. https://www.dropbox.com/s/iqb3gx8ymx3ta56/7376.jpg?dl=0 |
20-01-2015 15:34:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Nou ben ik bang dat degene die dat overzicht maakt er niet alle verstand van zal hebben. Daarnasst is het al snel "remmen", aangezien een triple klep meestal meerdere remcilinders zal bedienen. |
20-01-2015 16:06:07 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote 'Vaste remmen' of 'een vaste rem' is feitelijk dezelfde beschrijving voor hetzelfde probleem. Dus het maakt niet echt uit welke van de twee je gebruikt. Groetjes, Emiel |
22-01-2015 01:07:17 | ||
---|---|---|
tripleklep
|
Woensdag 21-1 liep de 7317 in de 5400 serie, met een ABv erin, de Bvk is dan ook niet omgebouwd en heeft de 'harde'2e klas bankjes. Alleen het nummer heb ik niet genoteerd maar hier is dus blijkbaar iets gewisseld. In bovenstaand lijstje staat Bvk+Bv+Bv. |
23-01-2015 09:59:15 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Naast de ABv in de 7317 is de 380 7574 in 7310 vooralsnog de enige ABv in dienst? Shqiperise-lopers? |
23-01-2015 10:20:50 | ||
---|---|---|
rob46
|
Dat klopt, de anderen stonden gepland in 7314,7335 7337,7342 en 7344. Agv de niet geplande inzet in de 7317 zal er een verschuiving optreden. Ik heb nog geen spot van het ABv-nr. in de 7317 gezien. Laatst bewerkt door rob46 op 23-01-2015 10:23 57 jaar OV-fotografie. |
23-01-2015 10:49:11 | ||
---|---|---|
niels25
|
Quote Dit filmpje staat op youtube, hier wordt ABv baknummer 7577 vermeldt? https://www.youtube.com/watch?v=9fCVe0L_5a0 |
23-01-2015 10:50:11 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nou, daar moet @sfj dan haast wel antwoord op kunnen geven. |
23-01-2015 11:01:15 | ||
---|---|---|
sfj
|
Zou je haast gaan denken he Wat ik heb voor de 7317, blijkbaar vergeten eerder te melden: 94 84 41 64 017-4 1164.017, ex 270 7017 94 84 41 65 077-7 1165.044, ex 380 7577 94 84 41 66 096-6 1166.044, ex 280 7296 91 84 15 60 767-3, eloc 1767 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-01-2015 11:26:34 | ||
---|---|---|
rob46
|
Aha, de 380 7577 was in stam 7342 gepland. Die lijkt dus vervangen door Bv 280 7284 die in de 7317 was gepland. 57 jaar OV-fotografie. |
23-01-2015 11:47:20 | ||
---|---|---|
niels25
|
Quote Wat is of wat zou de gehele samenstelling van de 7342 moeten zijn als ik vragen mag? |
23-01-2015 12:04:32 | ||
---|---|---|
sfj
|
De opgave die ik hier heb is 270 7042, 280 7282 en 380 7577. Maar die info is inmiddels al wel een half jaar of ouder. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-01-2015 14:18:43 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Toevallig vandaag de gegevens van de 7342 genoteerd: ABvk NL NS 94 84 416 7042-9 / 1167.009 / ex-Bvk 270 7042 Bv NL NS 94 84 416 6084-2 / 1166.032 / ex-Bv 280 7284 Bv NL NS 94 84 416 6082-6 / 1166.030 / ex-Bv 280 7282 lok 1756 |
23-01-2015 14:27:59 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Dan nog een vraag van mijn kant over DD-AR-stam 7315. Hiervoor heb ik de volgende gegevens genoteerd: ABvk NL NS 94 84 416 4015-8 / 1164.015 / ex-Bvk 270 7015 Bv NL NS 94 84 416 6065-1 / 1166.013 / ex-Bv 280 7265 Bv NL NS 94 84 416 6087-5 / 1166.033 of 035 / mogelijk ex-Bv 280 7285 of 7287 lok 1740 Over het laatste cijfer uit de bakcode 1166.033 ben ik niet zeker. Het zou ook een 5 kunnen zijn. Foto van nummer en bakcodeplaatje: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/DD-AR_Bv94844166087-5-1.jpg Wie heeft de bakcode van het plaatje aan de andere zijde van het rijtuig genoteerd? Laatst bewerkt door martijnham op 23-01-2015 14:28 |
23-01-2015 14:58:50 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Als ik hem zo zie zou ik zeggen 1166.036, maar uit de post van rob46 https://www.somda.nl/forum/15638/p522641/Ontwikkelingen+DD-AR/ blijkt dat het de 7287 is en dus 1166.035 |
23-01-2015 15:13:09 | ||
---|---|---|
rob46
|
Check, zowel stam 7315 als 7342 zijn nu correct. Begrijp ik van Martijn dat de 7342 weer vandaag in dienst is gespot, die was namelijk naar Ob Mt voor herstel. Edit: 280 7285 komt in stam 7314. Laatst bewerkt door rob46 op 23-01-2015 15:19 57 jaar OV-fotografie. |
23-01-2015 15:47:13 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Ja vandaag te Ht gezien in de 9640. |
23-01-2015 20:05:49 | ||
---|---|---|
willem1974
|
Klopt, storing is verholpen. |
24-01-2015 12:39:16 | ||
---|---|---|
niels25
|
Dank voor de antwoorden op de eerder gestelde vraag! Op de Railwiki van de DD-AR staan overigens nog steeds 19 stamnummers (73XX) vermeldt welke gevormd zijn of gaan worden. Nu was het oorspronkelijke plan om idd 19 stammen te vormen, echter is dit aantal achteraf gewijzigd in 18 stammen. Vraag is welke stam er dan niet uiteindelijk toch niet gaat komen? Vermelde stamnummers maar nog niet in dienst: 7314,7316,7334,7335,7336,7337,7344 of 7378. Misschien dat iemand hier het antwoordt op weet. |
24-01-2015 14:39:34 | ||
---|---|---|
rob46
|
Stam 7378 is afgevallen, Bvk 270 7078 staat terzijde. 57 jaar OV-fotografie. |
24-01-2015 15:05:32 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Kunnen ze de twee overgebleven rijtuigen niet alsnog in een stam plaatsen? |
24-01-2015 15:07:12 | ||
---|---|---|
sfj
|
Dat is het 'em nou net, die rijtuigen zijn er niet. Of je moet de 7272 en 7555 die met ernstige brandschade in Amf ter zijde staan alsnog gaan opknappen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-01-2015 17:04:22 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote Bak 7078 is ook een roestige bak met een aantal roestgaten. |
30-01-2015 19:59:34 | ||
---|---|---|
tripleklep
|
Vandaag in dienst in de 5400-serie, stam 7344 met loc 1734 |
30-01-2015 22:21:14 | ||
---|---|---|
sfj
|
Nogmaals: schade aan de 7555 en 7272, die inmiddels voor sloop aangeboden zijn bij HKS, is vele malen meer doorslaggevend geweest dan roest op de 7078. Daar nog tig vervangers voor in de Houtrakpolder en Amf. 7344 zat iig in de 5487/5472, met de derde ABv van zes in de rijdende dienst. Samenstelling geheel volgens plan: 1167.011 7044-5 7044 1165.038 5071-0 7571 1166.010 6062-1 7262 1734 Laatst bewerkt door sfj op 31-01-2015 16:32 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Treinstammen DD-AR |