01-10-2006 14:30:57 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Binnenkort neemt Veolia deze twee Limburgse lijnen over. In eerste instante met buffels en Plan-V. Voor Nijmegen-Roermmond heeft Veolia al een maand geleden aangekondigd nieuwe treinen te bestellen, maar tot nu toe is niets besteld. En over Maastricht -Kerkrade hoor je helemaal niets. Iemand enig idee wat de materieelplannen zijn? En wat de provincie heeft geeist? Laatst bewerkt door spiketrain op 24-10-2014 22:21 |
01-10-2006 15:03:13 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Er zou volgens mij ook een kwartierdienst komen op Nm-Rm. Het hudige DM'90-bestand schiet daarvoor tekort. Wellicht dat er enkele Wadlopers worden geleased door Veolia? Laatst bewerkt door ruysdael op 01-10-2006 15:03 |
01-10-2006 15:24:03 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
In Nijmegen maakt men enkel gebruik van spoortje 35, als er ook maar een minuut vertrahi ng zit in de spits, wordt dat al gevaarlijk. En 's ochtends zijn er vaak genoeg vertragingen, denk met name aan drukke scholierentreinen als de 16222 en de 6224. |
01-10-2006 15:25:18 | ||
---|---|---|
aestudent
|
@Geronimo: moet dat aftrappen/bijplaatsen in Vl? |
01-10-2006 15:41:59 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
De treinen Nm-Rm gaan in principe met twee stellen rijden, de spitsdiensten tot Venray met losse stellen. Dat vereist in totaal 15 stellen (6x2 + 3x1). Veolia denkt in totaal 18 stellen nodig te hebben, dan kunnen ze in de spits nog 1 trein versterken. Twee stellen voor onderhoud/reparatie zijn wel het minimum. Dat lijkt extreem krap, maar bijv. Lint's of Talenten zijn veel beter ingericht op staan dan het huidige DM. Laatst bewerkt door fabrierban op 01-10-2006 15:45 |
01-10-2006 15:45:01 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@kniesoor De dienstregeling wordt ook veel ruimer. Nm-Rm gaat straks 1u 27m duren. |
01-10-2006 15:51:08 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Waar haal je precies vandaan dat Veolia in eerste instantie met Plan V (mt-Krd) en DM90 (Nm-Rm) gaat rijden? Ik dacht juist dat er nog onduidelijkheid was en dat ook Citypendel voor de Heuvellandlijn nog een optie was? Omdat NS ernaar streeft om zoveel mogelijk grote treinseries (i.v.m. onderhoud) te hebben, dan lijkt het me logisch om de eigen V-serie zo groot mogelijk te houden en kleinere series bij onderhuurders te laten rijden. Er is trouwens nog iets wat ik mij bij Veolia afvraag: hoe zit het met extra wachten van stoptreinen bij vertraging van Intercity’s. Blijft de Veolia-stopper naar bijv. Krd net als de huidige NS-stoptrein 10 minuten in Hrl wachten als de IC vertraagd is, of kiezen ze toch sneller voor de eigen (contractueel voorgeschreven) punctualiteit? Ik weet dat er al langer particuliere vervoerders in Nederland actief zijn, maar hierin was de NS altijd aandeelhouder en had de dochter dus een direct belang om te blijven wachten… |
01-10-2006 15:59:58 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Quote [zeurmode] fout, NS had toendertijd geen aandelen in "LoversRail", toendertijd de eerste particuliere Spoorwegmaatschappij in Nederland. [/zeurmode] |
01-10-2006 16:00:16 | ||
---|---|---|
aestudent
|
In de vervoerconcessie voor de Heuvellandlijn staat dat de overstaptijd 5 tot 10 minuten moet bedragen, dus daar zit een zeker buffer in, maar als de intercity later aankomt dan de vertrektijd van de stopper dan rijdt die laatste waarschijnlijk gewoon weg, want er worden hoge punctualiteitseisen gesteld (in elk geval dermate hoog dat NSR ze niet haalt)... Laatst bewerkt door aestudent op 01-10-2006 16:01 |
01-10-2006 16:08:58 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@reizigert Dit stond in augustus op de site van de FNV: Op dit moment voert Veolia de laatste besprekingen over de aanschaf van nieuw materieel voor de Maaslijn. „Volgende week wordt de knoop doorgehakt“, aldus de woordvoerder. „Het is de bedoeling dat de Buffel (zo heet de huidige stoptrein van NS, red.) eind volgend jaar wordt vervangen. Er komen nieuwe treinen waar de reiziger zich heel prettig in zal voelen. Er komen meer zitplaatsen in en alle treinstellen krijgen airco. De eerste klas wordt uitgebreid en wordt luxer gemaakt. Ook worden de treinen voorzien van een systeem dat automatisch de haltes omroept.“ Voor Kerkrade-Maastricht is alles totaal onduidelijk. De citypendels gaat NS overigens zelf gebruiken (3+3 wordt veelal 3+2 of 3+2+2). Er zal wel niet veel meer worden gewacht op aansluiting omdat de frekwenties fors omhoog gaan: Heerlen-Maastricht wordt een 15' dienst (ook op zondag en in de avond), Heerlen-Kerkrade ook in de daluren een 30' dienst. |
01-10-2006 16:21:41 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@geronimo Als je gaat aftrappen/bijplaatsen in Vl heb je eigen rangeermachinisten nodig. Daar zal Veolia wel niet aan beginnen. |
01-10-2006 16:25:15 | ||
---|---|---|
train85
|
Kerkrade Centrum-Maastricht Randwyck 32000 serie: Kerkrade Centrum v. ..:01 en ..:31 Maastricht Randwyck a. ..:22 en ..:52 Reistijd: 51 minuten Maastricht Randwyck-Kerkrade Centrum 32000 serie: Maastricht Randwyck v. ..:11 en ..:41 Kerkrade Centrum a. ..:28 en ..:58 Reistijd: 47 minuten Maastricht Randwyck-Heerlen IC 32100 serie: Maastricht Randwyck v. ..:26 en ..:56 Heerlen a. ..:24 en ..54 (Waarvan 1x per uur naar Landgraaf) Reistijd: 28 minuten Heerlen-Maastricht Randwyck IC 32100 serie: Heerlen v. ..:06 en ..:36 (Waarvan 1x per uur uit Landgraaf) Maastricht Randwyck a. ..:04 en ..:34 Reistijd: 28 minuten Nijmegen-Roermond 32200 serie: Nijmegen v. ..:00 en ..:30 Roermond a. ..:27 en ..:57 Reistijd: 1 uur en 27 min, waarvan 5 min stop in Venray. Roermond-Nijmegen 32200 serie: Roermond v. ..:02 en ..:32 Nijmegen a. ..:19 en ..:49 Reistijd: 1 uur en 17 minuten Nijmegen-Venray Spits 32300 serie: Nijmegen v. ..:15 en ..:45 (Rijdt van 06:45 tot 08:45 en 14:45 tot 18:45) Venray a. ..:25 en ..:55 Reistijd: 40 minuten. Venray-Nijmegen 32300 serie: Venray v. ..:29 en ..59 (Rijdt van 06:59 tot 08:59 en 14:59 tot 18:59) Nijmegen a. ..:04 en ..:34 Reistijd: 35 minuten Hier heb ik snel effe een schemaatje gemaakt dat ik heb via ns.nl |
01-10-2006 16:26:56 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@geronimo Al het materieel dat NSR gebruikt is eigendom van een leasemaatschappij in Ierland die wel onderdeel is van het NS-concern. Het materieel is dus geen eigendom van NSR. Overigens wil NSR nog voor 10 december buitenlands materieel gaan huren (er zijn lokomotieven genoeg). Wat precies is onduidelijk, welllicht Silberlingen van DB. Laatst bewerkt door fabrierban op 01-10-2006 16:28 |
01-10-2006 16:29:02 | ||
---|---|---|
train85
|
Zou wel een echt grote achteruit gang zijn. Beter kunnen ze wat IC rijtuigen daar huren, die zijn wat beter lijkt mij. |
01-10-2006 16:31:08 | ||
---|---|---|
maxime
|
Misschien is SM'90 een mogelijkheid voor Mtr -Krd |
01-10-2006 16:32:02 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Quote Zou leuk zijn, spuit ze in NS-huisstijl en Plan W beleeft een onverwachte comeback! |
01-10-2006 16:32:50 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@treinshop Als je de oude interregio-rijtuigen bedoelt dan heb ik liever Silberlingen. Die interregio-rijtuigen zijn trouwens qua inrichting totaal ongeschikt. En nieuwer intercity materieel is niet te huur. |
01-10-2006 16:35:00 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@maxime Van DM'90 zijn er nog maar 6 rijvaardig. Dat is onvoldoende lijkt me voor 5 treinen (3x Mt-Hl, 2x Mt-Kr). Dan moet alles met losse stellen. Laatst bewerkt door fabrierban op 01-10-2006 16:35 |
01-10-2006 16:37:15 | ||
---|---|---|
maxime
|
Volgens mij zijn dan alleen de wadlopers (in grote hoeveelheid) beschikbaar, of heb ik het mis |
01-10-2006 16:38:08 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@reizigert Als NS wat krijgt zijn het sloopstellen zoals nu op Venlo-Hamm rijden. Een nieuw verfje zal voor een of twee jaar wel te duur zijn. Maar rood met een gele loc is ook beste fotogeniek. Laatst bewerkt door fabrierban op 01-10-2006 16:38 |
01-10-2006 16:40:37 | ||
---|---|---|
julius
|
Netjes onderhouden Silberlingen zijn goed te doen, de IR-bakken zijn ook wel in orde m.i. - Bm235 is in Duitsland helaas niet meer in bruikbare hoeveelheden voorhanden bij mijn weten. |
01-10-2006 16:40:48 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@maxime Die komen straks inderdaad allemaal vrij, maar niet op 10 december. Laatst bewerkt door fabrierban op 01-10-2006 16:41 |
01-10-2006 16:44:51 | ||
---|---|---|
maxime
|
Dat was ik even vergeten |
01-10-2006 20:30:37 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Deze site van de provincie is geheel gewijd aan de nieuwe concessie van Veolia in Limburg http://www.lijn7.info/ |
01-10-2006 20:59:24 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
*/me klikt op link* Ah, de plan W's zijn al ingecalculeerd zie ik . Laatst bewerkt door rudolfph op 01-10-2006 20:59 |
01-10-2006 21:16:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Waar hebben ze al die stellen dan zo ineens gesloopt? Dat is danwel erg snel gegaan %03% Of zit de S dichtbij de D ?%02% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-10-2006 23:33:15 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ik had begrepen dat de DB nu een groot aantal IC/IR rijtuigen over heeft. Voor WM2006 heeft de DB een grote hoeveelheid oude IC/IR rijtuigen laten opknappen, die zijn nu over. Wellicht kan NSR die huren. Voor ICE-TD's is NSR te laat die worden al aan de DSB verhuurd %08% |
02-10-2006 00:19:49 | ||
---|---|---|
train85
|
Ik dacht dat laatste aan de OEBB. |
02-10-2006 00:28:35 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Alle ICE-TD's zijn aan de DSB verhuurd die ze gaat gebruiken omdat het nieuwe materieel van Ansaldo/Breda nog niet geleverd is (83 viertjes te leveren tussen 2003 en 2006, actuele status: 2 stellen geleverd). Ohja en Ansaldo/Breda is dezelfde firma die ook de stellen voor de HSA moet gaan leveren, dat zal nog wat worden dan.... |
02-10-2006 15:15:27 | ||
---|---|---|
roelli
|
hoe zit het dan met de goederentreinen als tr 45747 enz op de Maaslijn? gaan die dan via Ehv? Roel op het Veld |
02-10-2006 15:31:43 | ||
---|---|---|
luc2
|
Waarom zou die via Ehv gaan? Rm-Vl blijft een halfuurdienst. |
03-10-2006 01:28:30 | ||
---|---|---|
Bollenstad
|
Quote IR, dat is toch dat spul dat een behoorlijke tijd op Asd/Shl-Hannover(-Berlijn) heeft gereden? Met hoge groene stoelen die om en om waren neergezet, zodat je nooit last had van de benen van degene tegenover je? Hoezo is dat qua inrichting totaal ongeschikt? Lekker weinig stoelen en heel veel staanplaatsen; ideaal! %08% Laatst bewerkt door Bollenstad op 03-10-2006 01:29 |
03-10-2006 07:40:37 | ||
---|---|---|
spotter
|
Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat Veolia met de vrijgekomen DH-stellen wil gaan rijden op Nm-Rm die eerst in het noorden hebben gereden. Dat zou een hele achteruitgang zijn, mocht dat zo zijn %03%. |
03-10-2006 10:26:18 | ||
---|---|---|
Bollenstad
|
Dat staat inderdaad in de nieuwste Rail Magazine, maar dan uitsluitend voor de 'tussendienst' Nijmegen-Venray. |
03-10-2006 13:49:24 | ||
---|---|---|
j.jager
|
word er weer gedieseld op de stoptreindienst tussen gn en zl? lijkt mij niet zinvol, deze stellen kan je beter inzetten op dieselbaanvakken waar ze op dat moment nodig zijn. bv nijnegen/venlo/roemond i.p.v de wadloper. Laatst bewerkt door j.jager op 03-10-2006 13:50 |
03-10-2006 14:12:42 | ||
---|---|---|
Bollenstad
|
Ja, maar dat is weer een baanvak waar NSR straks niet meer rijdt omdat Veolia dat overneemt. Kan me voorstellen dat NSR de "eigen" treinstellen liever op eigen trajecten inzet dan ze naar andere partijen te schuiven en ook dat ze liever Wadlopers doorverhuren dan DM'90. |
03-10-2006 15:09:48 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Heeft de 9100 dan zo'n buffer dat een DM90 de dienstregeling makkelijk kan overnemen? |
03-10-2006 15:34:24 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
DM'90 haalt in ieder geval 140km/h en het acceleratievermogen zal niet zo snel zijn als dat van electrisch materieel, maar wel beter dan dat van plan U (maximum snelheid 125km/u), dus als plan U destijds ingezet kon worden, kan DM'90 nu zeker ingezet worden. |
03-10-2006 15:42:31 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Voor plan U is de dienstregeling toen aangepast, die is nu weer terugveranderd. Ik weet niet uit mijn hoofd wat '2007' doet voor de 9100, of die daardoor nog aangepast wordt. DM90 is materieel dat nog járen meekan, en als je het niet op dieselbaanvakken kwijt kunt, dan maar op electrische baanvakken. Zwolle - Groningen is daarvoor geschikt, omdat je zowel in Zwolle als in Groningen mogelijkheden hebt om te tanken, en je in beide standplaatsen (tenminste, ik neem aan dat Groningen ook wel treinen op de 8500/7900 rijdt) machinisten hebt met kennis van DM90. |
03-10-2006 18:14:32 | ||
---|---|---|
raoul
|
Is het al zeker dat DM'90 in de 9100 komt? Ik wist dat het aan de orde is en ik ben ook zeker van mening dat het materieel hier erg geschikt hiervoor is! |
03-10-2006 21:24:04 | ||
---|---|---|
maaslijn
|
Die stop in Mook is er omdat er sprake was van een station in Mook-Middelaar vanaf 10 december, maar ik heb er verder niets meer van gehoord. |
03-10-2006 21:38:46 | ||
---|---|---|
Somda
|
Ben er vorige maand nog geweest en toen was er geen bouwactiviteit te zien. |
03-10-2006 21:46:11 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Die stop in Mook is heel bizar. Er is in Nijmegen alleen spoor 35 beschikbaar en daarom moet de trein naar Cuyk eerder vertrekken en moet die uit Cuyk later aankomen anders is het spoor 35 nog niet vrij. Het station in Mook is voor zover ik weet gepland voor eind 2007, maar tussentijds is gezien de dienstregeling dus ook mogelijk. Laatst bewerkt door fabrierban op 03-10-2006 21:46 |
03-10-2006 21:56:27 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@bouwe Wsm Het DM in 9100 komt volgens mij van Gn-Lwd, niet van Nm-Rm. DH is voor de Maaslijn sowieso te traag, vooral het stuk Cuyk-Boxmeer is zelfs met DM erg krap. Daarnaast komt DH sowieso veel te laat beschikbaar. Dus ik denk dat DM nog een jaar op Nm-Rm blijft. Wat NSR er daarna mee moet is onduidelijk. Wellicht is de regio Eindhoven of NSR-Polen een oplossing. |
03-10-2006 22:04:53 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Quote Voor mij een reden om de 9100 te negeren bij het bepalen van een reisadvies... maar qua overstap werd het toch altijd al de 500. Verder on-topic maar. |
03-10-2006 22:27:13 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Dan blijven er toch DM'90 stellen in Groningen komen %02%, want de vier stellen die bij Arriva rijden gingen toch al weg, wat ik eigenlijk een beetje dom vindt, maar goed ik vindt de Buffels best mooie treinen en ik had het jammer gevonden als er dan helemaal geen Buffel meer in Groningen kwam. En de stellen zijn zeker wel geschikt voor een traject als Zwolle-Groningen, de stoptreinen Zwolle-Enschede rijden tussen Wierden en Enschede toch ook onder de draad. |
03-10-2006 22:42:57 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
@wadloper Uithuizen Diesels onder draad is alleen een beetje dure oplossing. De enige reden dat het gebeurt is de dramatische staat waarin Plan V en plan T verkeren. |
04-10-2006 11:45:20 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Er is bepaald (wettelijk of in het concessiebesluit) dat de oude vervoerder bij overgang van de concessie voor een jaar aan materieel moet zorgen, omdat de nieuwe vervoerder natuurlijk niet op korte termijn aan nieuw materieel kan komen (dat de aanbesteding dan niet een jaar eerder plaatsvindt ipv een paar maanden van te voren, komt dan blijkbaar niet bij ze op, zie bijvoorbeeld ook het feit dat Cxx vorige week pas zeker was van concessie ZW-Frylan per 10-12 en daar ong. 200 bussen voor nodig heeft). Er staat echter nergens geregeld dat de huisige vervoerder het huidige materieel moet verhuren aan de nieuwe huurder. En gezien het Wadloper en DM'90 overschot dat langzaam aan ontstaat, kan ik me best voorstellen dat NS/NSFS het kwalitatief minst materieel bij Veolia 'dumpt' en de relatief comfortabele DM'90-stellen lekker zelf ergens in gaat zetten. |
04-10-2006 11:53:57 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Over de aanbesteding Friesland: dat heeft niet alleen te maken met het tijdstip van aanbesteden, maar ook met het feit dat er (natuurlijk) weer gedonder was. De verliezende partij wilde namelijk het verlies niet accepteren en begint dus een rechtszaak. Dit gebeurd inmiddels bij vrijwel elke aanbesteding. Er is maanden aan gedonder geweest, want rond mei was al bekend dat Connexxion de beste offerte had uitgebracht, dus als er geen gedonder geweest was, had Connexxion toen al kunnen beginnen met de voorbereidingen voor overname van het vervoer. EDIT: dit is natuurlijk een beetje offtopic . En dat NSR het beste materieel voor zichzelf houdt, lijkt me logisch, dat zou elke vervoerder doen. Laatst bewerkt door rudolfph op 04-10-2006 11:54 |
04-10-2006 22:10:59 | ||
---|---|---|
maaslijn
|
De kogel is door de kerk: Het meest sombere scenario is waarheid geworden. Vanaf 10 december 2006 gaat er inderdaad alleen DH1 en DH2 materieel rijden op de Maaslijn.%04% Het enige goede nieuws is dat vanochtend een contract is getekend voor 16 GTW's die vanaf december 2007 de dienstregeling moeten uitvoeren. Bron: een medewerker van Veolia Laatst bewerkt door maaslijn op 04-10-2006 22:21 |
04-10-2006 22:28:46 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Zoveel DH materieel is op dat moment toch nog niet beschikbaar? De GTW's in het noorden stromen wel in, maar dat kan toch nog niet voor alle benodigde DH'tjes zorgen. Bovendien is het DH materieel nogal storingsgevoelig. Tenzij wij hier in het noorden tijdelijk extra DM90 krijgen. |
04-10-2006 22:37:28 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Quote Gefeliciteerd! Krijg je de motorproblemen er gratis bij. |
04-10-2006 22:37:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Is natuurlijk niet logisch wat je zegt, "Tenzij we in het noorden extra DM90 krijgen" Die DH's gaan juist dáár rijden omdat er te weinig DM90 is daaro... Ik denk dat je je er niet in moet vergissen met de instroom van GTW enzo.. Laatst bewerkt door thom op 04-10-2006 22:38 |
04-10-2006 22:48:05 | ||
---|---|---|
peterselie
|
Ik heb het bericht geïnterpreteerd als dat er alleen DH materieel op de maaslijn gaat rijden en geen DM90 meer. Dit is niet juist van mij geweest. Er zijn als het goed is op dit moment 4 à 5 stellen GTW beschikbaar en per week komen er 1 à 2 bij. Er zijn dan genoeg GTW's beschikbaar in december om er voor te zorgen dat er DH'tjes naar het zuiden van het land kunnen. Moeten ze alleen wel van wadloper Maasloper maken. %08% Laatst bewerkt door peterselie op 04-10-2006 22:55 |
05-10-2006 08:58:45 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Die Groningse DH-tjes hebben toch al luxe 1e klasse? %08% |
05-10-2006 09:00:51 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Als je houdt van zitten met gekruisde benen. %02% Veolia moet de 1e klas niet in stand houden in de wadjes, dat zie je nu ook in het noorden. Totaal geen belangstelling voor, en er wordt ook vrijwel niet op gecontroleerd. Laatst bewerkt door bouwe op 05-10-2006 09:02 |
05-10-2006 12:06:05 | ||
---|---|---|
luc2
|
Zijn er concrete cijfers hoeveel stellen DM '90 op de Maaslijn blijven en hoeveel wadjes daarheen verhuizen? Ik kan me haast niet voorstellen dat de wadjes in de dienst Rm-Nm terecht gaan komen, dat krijg je qua rijtijden niet gepland. Lukt dat op Nm-Bmr wel toevallig? |
05-10-2006 12:09:39 | ||
---|---|---|
maaslijn
|
Dit is het bericht wat ik kreeg:Quote Meer weet ik op het moment ook niet.%03% |
05-10-2006 12:32:26 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Wat is startsnelheid? Trekken ze te traag op? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze nog trager zijn dan de Wadjes... |
05-10-2006 12:44:26 | ||
---|---|---|
luc2
|
Ik acht de kans groot dat de Veolia-medewerker de info fout heeft geinterpreteerd of niet weet waar hij over praat. Wanneer de hele dienst met Wadjes wordt gereden, betekent dat dat NSFS de DM '90-stellen van de Maaslijn in lease overdoet aan Arriva, Arriva hun Wadjes teruggeeft en dat die weer doorschuiven naar Veolia. Dan zou Veolia materieel krijgen waarmee het niet mogelijk is een dienst uit te voeren, je bezorgt je administratief werk door materieel te gaan ruilen waar je niks mee opschiet (waarom zou Arriva DM '90 moeten krijgen in plaats van Wadjes?) en je kunt een hoop mensen opleiding op Wadjes gaan geven. Ik denk toch dat er een aantal Wadjes naar Veolia gaan die dan bijvoorbeeld in die spitsdienst terecht gaan komen, maar de hele dienst met Wadjes rijden zoals gesuggereerd wordt zit er niet in lijkt me zo. |
05-10-2006 21:06:26 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Quote Het kritieke punt is de dienstregeling op het baanvak Cuyk-Boxmeer in de spits. Die is alleen uitvoerbaar met DM'90. Wel is er bij vertragingen een kruismogelijkheid halverwege in Beugen, maar dat helpt natuurlijk niet als alle treinen te traag zijn. Quote 16 GTW's? Ik neem aan dat het dan wel drietjes en geen tweetjes zijn. Anders lijkt 16 me wel wat weinig voor 9 treinen in de spits. Overigens merkwaardig dat Veolia in alle talen zwijgt over het materieel voor Maasticht-Kerkrade. Laatst bewerkt door fabrierban op 05-10-2006 21:07 |
05-10-2006 22:54:30 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Quote Ik heb twijfels over het waarheidsgehalte van dit nieuws. Een tijd geleden stond hier nog een artist-impression in de krant van een Talent in Veolia-kleurstelling. Overigens ben ik ook benieuwd naar het materieel voor Mt-Hrl-Krd. Er circuleerde enige tijd een contract op internet voor de verhuur aan Limburg van Citypendel, maar of het dat nou wordt.. edit 6 oktober: eerlijk is eerlijk, je had toch gelijk wat betreft de Maaslijn. Ik ga er dus vanuit dat je goed geinformeerd bent, en dat betekent dus een jaar lang wadlopers op de maaslijn Laatst bewerkt door reizigert op 06-10-2006 17:48 |
08-10-2006 21:10:15 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
SGM lijkt me niet in aanmerking komen. Een groot deel daarvan heeft geen eerste klas. |
08-10-2006 23:59:03 | ||
---|---|---|
mren
|
A la Arriva is dat ook binnen een uur per stel ingebouwd. |
09-10-2006 00:08:59 | ||
---|---|---|
train85
|
Mag je mij vertellenhoe ze dat willen doen%09% |
09-10-2006 00:14:16 | ||
---|---|---|
mren
|
Een 1 op de buitenkant schilderen, een emmer blauwe verf over de zitting gooien en een stuk stof op een plaatje hardboard tussen de ramen nieten. |
09-10-2006 07:35:35 | ||
---|---|---|
spotter
|
Je hebt gelijk. Die 1e klas in de Wadlopers ziet er ook voor geen meter uit. Precies hetzelfde dan de 2e. Alleen de kleur van de banken is anders en dat stuk stof op hardboard tussen de ramen. |
09-10-2006 08:09:25 | ||
---|---|---|
Somda
|
En dat geldt voor SGMm en DM90 ook |
09-10-2006 09:12:31 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote De 1e klas in de Groningse Wadjes zit er ook niet in omdat de reizigers daar zo graag 1e klas willen reizen, maar omdat meneer Mussenga of hoe die ook mag heten zo graag 1e klas in de treintjes in zijn concessiegebied wil. Arriva heeft daarom die eerste klas in de stellen gebouwd omdat dat volgens de concessie dus moest. Wie daar daadwerkelijk gaat zitten zal Arriva een worst wezen (zolang het maar geen zwartrijder is natuurlijk). |
09-10-2006 10:01:51 | ||
---|---|---|
wiedijk
|
Luc, de logica van de doorschuifactie ontgaat me een beetje, ik zit in het Friese Hardegarijp (of Hurdegaryp zoals het nu officieel onder z'n Friese naam heet) aan de spoorlijn Lwd-Gn bovenop het hele Arrivagebeuren en weet héél zeker dat Arriva de Buffels straks niet meer nodig heeft omdat de sneldiensten tussen Lwd en Gn óók met de GTW'tjes gereden gaan worden, die kunnen dat wel aan want die kunnen/ mogen ook 140 km/h op het dubbelsporige stuk tussen Veenwouden en Grijpskerk. Ik vind het overigens heel opvallend dat bij Veolia ook over 16 GTW'tjes gesproken wordt, want Arriva heeft in totaal 16 GTW'tweetjes (10228-10243) en 27 GTW'drietjes (10301-10327) besteld voor alle diensten in Groningen en Friesland, incl. de sneldiensten op Lwd-Gn dus, maar ook de 'internationale' verbinding van Gn naar Leer. Er bevinden zich inmiddels al een aantal drietjes en tweetjes in de nieuwe onderhoudshal van Voith Rail Services in Lwd, NedTrain in Onnen wordt dus buitenspel gezet met het verdwijnen van de Wadlopertjes in het noorden...... Oorspronkelijk zou al volgende week vrijdag (20/10) de dienst op Leer met de GTW'tjes gereden gaan worden, maar dat is een aantal weken uitgesteld naar begin november. Voor de jaarwisseling moeten dan inmiddels zoveel GTW'tjes zijn ingestroomd dat ook Lwd-Gn en Lwd-Hlgh daarmee gereden gaan worden. Maar het duurt nog zeker tot medio 2007 voordat álle Wadlopers hier niet meer nodig zijn. Laatst bewerkt door wiedijk op 09-10-2006 10:10 |
09-10-2006 10:05:18 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Quote Logische keus om daar eerst te beginnen.... |
09-10-2006 12:21:49 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De keuze voor de eerste trajecten Lw-Hlgh, Lw-Gn en Gn-Nsch-Leer heeft waarschijnlijk te maken met een mogelijke dienst Leer-Hlgh zonder overstappen. Ik denk dat Arriva daar een hoop eilandtouristen mee kan trekken, zowel uit Duitsland als ook uit Nederland die dan niet meer in Groningen en Leeuwarden met al hun bagage hoeven te zeulen bij het overstappen. |
09-10-2006 19:32:30 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
QuoteNee, voor DM'90 geldt dat niet helemaal, bij de 1e klasse heb je ook nog armleuningingen tussen de zittingen! |
10-10-2006 14:07:26 | ||
---|---|---|
mren
|
en meer beenruimte, en het is meer afgesloten van het 2e klas deel dan bij de Wadjes, dus ook nog rustiger (tenzij je een ritje Hgl-Es treft met 6 passagierende HC's )%07% |
19-10-2006 19:36:12 | ||
---|---|---|
mvd
|
Op OVL las ik de eisen van het aanbod van NSFS: - 16 stuks DM90 - 7 stuks Plan V - 7 stuks SGM II Er is ook nog een documentje te vinden: Mat64/SGMII: http://www.lijn7.info/upload/document/212.pdf DM90: http://www.lijn7.info/upload/document/146.pdf Hier staan ook wat prijzen voor 't leasen... Laatst bewerkt door mvd op 19-10-2006 19:43 |
19-10-2006 22:42:23 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Even een nuance inbrengen, het is een offerte van NSFS aan Veolia. |
06-11-2006 22:19:29 | ||
---|---|---|
train85
|
Hier ga we dan verder waar we gebleven waren. Dit heeft er mee te maken dat NS ze alleen leased als ze die dingen meer dan 5 jaar gebruiken, maar omdat VEOLIA maar 1 jaar iets wil leasen krijgen ze dus die Wadlopers. Die zijn wel voor 1 jaar te leasen. |
06-11-2006 22:42:42 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
Ik zit even verder te graven in de documenten op de site van Lijn7, en Blerick is daar al in de samenwerkingsovereenkomst Maaslijn (tussen de verschillende aanbestedende overheden) benoemd als station waarop niet gestopt hoeft te worden. In de concessie Maaslijn voor NSR staat Blerick wel. De vraag wie de stop in Blerick eruit gehaald heeft (de aanbestedende overheden of NSR) durf ik niet te beantwoorden... |
06-11-2006 22:57:52 | ||
---|---|---|
train85
|
Uit officiele boekwerken die ik heb, staat dat de stop in Blerick er niet is uitgenomen en er zal elk halfuur een stoptrein stoppen per richting. |
06-11-2006 23:22:14 | ||
---|---|---|
crikey
|
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat de stop in Br pas sinds kort uit de reisplanner is gehaald. Wellicht is dat boekwerk niet zo recent. Ik neem aan dat er op wel op meer plaatsen nog iets gewijzigd zal moeten worden. Zo wordt in de planner tussen Mt en Luik nog een stoptrein aangegeven. Blijkbaar is het nog steeds niet zeker of die IC naar Brussel-Zuid nu wel of niet gaat rijden. |
06-11-2006 23:22:47 | ||
---|---|---|
rogier
|
Uit de reisplanners (ns-site, hafas) blijkt dat er geen stop is in Br. Vraag in Hafas maar eens aan halteoverzicht voor Br op voor de nieuwe drgl. |
06-11-2006 23:32:07 | ||
---|---|---|
train85
|
Jongens de stop in Blerick is er niet uitgehaald, want volgens de Reisplanner2007 kan ik gewoon van Nijmegen naar Blerick toe, zonder overstap in Venlo. En dat document dat ik heb is de: Definitieve ontwerp jaardienstregeling 2007 en hier staat ook in stop in Blerick blijft behouden voor NS en VEOLIA. Dus weet echt niet waar jullie die info vandaan halen dat er geen stop is te Blerick. |
06-11-2006 23:40:37 | ||
---|---|---|
crikey
|
De Treinplanner 2007 wordt dan ook niet regelmatig bijgewerkt. Die was slechts bedoeld ter indicatie van reistijden en zo. Voor reizen tot en met 28 januari 2007 is de normale NS reisplanner nu te gebruiken. Daarin is de stop te Br wel verdwenen. Net zoals in Hafas zoals Rogier al zei. |
07-11-2006 11:58:19 | ||
---|---|---|
Somda
|
De stop in Br is er WEL uit. Dit is in VPT al zo verwerkt, maar misschien nog niet in de reisplanners. |
07-11-2006 13:08:07 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Nog nieuws omtrent het materieel? |
07-11-2006 14:51:32 | ||
---|---|---|
bgf200
|
Quote Het kwam al wel eens eerder voor dat NS Br oversloeg (met sneltreinserie 6200). Ik meen dat er enkele jaren terug de mededeling in het spoorboekje stond dat reizigers tussen Br en Vry via Vl mochten reizen. Zulke constructies bestaan nog steeds voor reizigers tussen Odz en Bh (via Hgl) en voorheen of nog steeds voor het traject Mrn-Klp (via Db) (alleen in daluren, want dan rijdt stopper Ah-Ut niet). NS liet de sneltrein Nm-Rm niet in Br stoppen, maar wel een stoptrein Br-Rm en die tussen Ehv en Vl. Nu keert die onideale situatie dus terug. |
07-11-2006 15:28:50 | ||
---|---|---|
mvd
|
Quote Voor Mt-Hrl worden het waarschijnlijk 7 V'tjes en 7 Citypendels. Ik vind het zelf maar krap: er zijn 4 setjes voor de stoptrein en 2 setjes voor de sneltrein nodig. Als alle treinen in de spits met twee treinstellen rijden, zijn er 12 stellen nodig en is er van iedere soort nog maar eentje over voor reserve... |
07-11-2006 15:41:26 | ||
---|---|---|
rogier
|
Dat de oude situatie terugkeert is dus niet zo. Voorheen stopte alleen de stoptrein in Br en reed de sneltrein het station voorbij. Richting Rm was er dus wel een directe verbinding. Nu stopt geen enkele Maaslijn-trein te Br. Laatst bewerkt door rogier op 07-11-2006 15:44 |
07-11-2006 17:02:54 | ||
---|---|---|
rolande
|
Volgens de afspraak met de Provincie Limburg stopt er op elke plaats een trein, dus ook in blerick. |
07-11-2006 17:04:27 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Is Br inmiddels niet een wijk van Vl? |
07-11-2006 17:11:01 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
|
QuoteDan had de Provincie Limburg dat wel in de aanbesteding mogen zetten... |