Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Nieuw aan te leggen spoorinfra

Donderdag 11 sep 2014 - 12:32:48
broek53
broek53
Dit topic is afgesplitst van het spoorsanering-topic, omdat het daar vooral gaat over het verwijderen van infra. Hier kunnen we het hebben over nieuwe infra, aansluitingen en alles wat daar mee te maken heeft!

Oorspronkelijk bericht:

Even een positief berichtje ertussendoor (weet geen andere plek ook); komend weekend worden de overloopwissels in Hilversum (noordzijde) herlegd. Wie zo'n spektakel eens van tamelijk nabij wil zien: de grote Kirov-kraan van BAM legt ze er zatermiddag in.

Laatst bewerkt door sfj op Donderdag 16 okt 2014 om 22:10:29

Donderdag 11 sep 2014 - 12:47:55
snowie
snowie
Even voor de goede orde : BAM heeft zelf geen Kirov kraan - ze zullen wel Volker Rail inhuren met de Kirov-1200 , de grootste spoorkraan in Nederland

Donderdag 11 sep 2014 - 16:08:25
PimTH
PimTH
Flickr 124886297@N02
Waar is die kraan normaliter gestationeerd?

Donderdag 11 sep 2014 - 18:32:25
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Zover ik weet heeft deze in theorie enkel als vaste standplaats Ddrz (Dordrecht Zeehavens)
In de praktijk staat deze vaak her en der in den lande en komt enkel naar z'n "theoretische" vaste standplaats voor onderhoud

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Dinsdag 16 sep 2014 - 13:35:07
R1-2010
R1-2010
In het document met indienststellingsdata (www.prorail.nl) zag ik iets opvallends:

Sneek, spooraansluiting Friso Bouwgroep, te realiseren Q4 2014.

Wat is dit voor aansluiting?

Laatst bewerkt door sfj op Dinsdag 16 sep 2014 om 14:26:26

Dinsdag 16 sep 2014 - 14:47:05
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Ik neem aan het FStM-terrein: dat is volgens mij in handen van Friso (de aannemer), nadat deze niet betaald is.


Dinsdag 16 sep 2014 - 17:27:47
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
De loods aldaar is verkocht en wordt een of ander trainingscentrum, maar wat ik begreep is dat daar geen spooraansluiting komt. Of dat is alsnog gewijzigd... geen idee.

Dinsdag 16 sep 2014 - 17:38:16
Nelis
Nelis
Dit document is inderdaad al enigzins veroudert. Ik heb er naar gevraagd bij dampend en bruisend zuidwest friesland. En toen werd mij verteld dat er geen spoor bestemming voor de loods komt en dan ook niet meer op het hoofdspoor als zodanig aangesloten zal worden.

Dinsdag 16 sep 2014 - 19:50:12
sik214
sik214
En het aansluitwissel is nog wel net vernieuwd, toch? Kon die niet meer uit de plannen gehaald worden, of komt er misschien een inzet/opstelplaats voor aannemers?

Dinsdag 16 sep 2014 - 20:01:41
anton_
anton_
nog een stukje nieuwe infra waar ik een vraag over heb.
Waarom is in Wijchen het eilandperron tussen het kopspoor en het spoor naar Den Bosch gebouwd? Is een eiland perron tussen het kopspoor en het spoor naar Nijmegen niet logischer ? (zodat alle treinen richting Nijmegen vanaf het eiland perron vertrekken)

(ik heb forum doorzocht of er al een item over station wijchen was- als ik dat toch gemist heb dit berichtje s.v.p. verplaatsen)

Dinsdag 16 sep 2014 - 20:23:51
bart84
Moderator
bart84
Aan die kant (Spoor 3) staat het stationsgebouw, misschien geen plaats om daar te gaan hobbien?

Mvg. Bart

Dinsdag 16 sep 2014 - 22:57:36
sjoerd
sjoerd
Spoor 1 heeft vorig jaar net een nieuw zijperron gekregen. Bovendien ligt dat spoor na de boog uit Ravenstein kaarsrecht langs het stationsgebouw. Spoor 2 (nu spoor 3) lag toch al in een boog om het oude middenperron heen. Die boog is uitgebogen tot op de plek waar vroeger spoor 4 lag. De ondergrond is daar stevig. Uitbuigen van spoor 1 zou ook om die reden niet aantrekkelijk zijn.

Donderdag 16 okt 2014 - 22:07:36
koos
koos
Uit het wijzigingsblad 14 december 2014 topic:
Quote
broek53 (do 16 okt 2014 19:44:05 somda.nl): Ter geruststelling: Amfs wordt verlengd naar 12 bakken.
Zal dit dan ook een kopspoor worden met juk zoals Avat?

Laatst bewerkt door sfj op Donderdag 16 okt 2014 om 22:28:51, reden: trigger om topic te vinden, ivm fout mailadres

Donderdag 16 okt 2014 - 22:12:44
sfj
sfj
Bericht uit het spoorsaneringstopic verplaatst hierheen.

ps. koos je mailadres klopt niet meer, zou je een werkend adres in je profiel willen zetten? thanks.

Laatst bewerkt door sfj op Donderdag 16 okt 2014 om 22:15:40

Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.

Donderdag 16 okt 2014 - 23:11:51
DingeZ
DingeZ
Facebook DingeZZ
Quote
koos (do 16 okt 2014 22:07:36 www.somda.nl): Uit het wijzigingsblad 14 december 2014 topic:
Quote
broek53 (do 16 okt 2014 19:44:05 somda.nl): Ter geruststelling: Amfs wordt verlengd naar 12 bakken.
Zal dit dan ook een kopspoor worden met juk zoals Avat?
Dat lijkt me niet. Er is ruim 50m extra nodig om 12 bakken te laten passen, maar er is nog bijna 100m over tot wissel 333A. Geen reden dus om de infra aan te passen.

Vrijdag 17 okt 2014 - 00:07:47
broek53
broek53
Ja, en in de tijd die rest (het schijnt in april verlengd te moeten zijn) kun je ook nooit meer een infra-wijziging regelen. Het zal dus bij pure perronverlenging blijven.

Donderdag 30 okt 2014 - 10:55:30
illyavaes
illyavaes
Concept-deel BVS van 16 maart zegt "Het perron langs spoor 302 op Amersfoort Schothorst wordt aan de oostzijde tijdelijk met 56 meter verlengd voor tijdelijke afhandeling van langere treinen (fysieke treinlengte 324 meter). Hierbij wordt rekening gehouden met doorgaande en kerende treinen. De nuttige perronlengte wordt aangepast naar 329 meter. Het tijdelijke perron wordt aan de niet-spoorzijde voorzien van een hekwerk."

Donderdag 30 okt 2014 - 11:51:10
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
56 meter is dus zo´n beetje tot aan het sein, maar waar die niet-spoorzijde nu is op een eilandperron

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Donderdag 30 okt 2014 - 12:24:06
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
perron langs 302 wordt verlengd, langs 303 zo te lezen niet en dus krijg je een niet perronbrede verlenging.

Laatst bewerkt door rolandrail op Donderdag 30 okt 2014 om 12:24:24

Donderdag 30 okt 2014 - 12:25:41
Bert13
Bert13
Flickr berthollander
Waarschijnlijk wordt het dus een steigerperronnetje, die niet zo breed is dat je op het zijspoor ook uit kunt stappen - vandaar het hekje.

Vrijdag 06 feb 2015 - 15:34:46
illyavaes
illyavaes
Definitief "To-Build" BVS:
"De datum van indienststelling is gewijzigd van 16 maart in 23 maart 2015"

Donderdag 12 feb 2015 - 16:33:28
sfj
sfj
Lees zojuist in het nieuws dat Arriva een opstelterrein voor tien treinstellen krijgt in Doetinchem: www.gelderlander.nl

Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.

Donderdag 12 feb 2015 - 16:40:10
klaass16
klaass16
En het opstelterrein van Arriva en NS in Gn gaat verhuizen.

het zal plaats vinden bij Gnl. Splitsing Gn - Asn en Gn - Zb.

http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

Donderdag 12 feb 2015 - 16:58:00
cuneo56
cuneo56
Quote
sfj (do 12 feb 2015 16:33:28 www.somda.nl): Lees zojuist in het nieuws dat Arriva een opstelterrein voor tien treinstellen krijgt in Doetinchem: www.gelderlander.nl
Moet ik dat zo lezen dat Arriva vanaf Winterswijk terugrijdt naar Doetinchem en Breng doorrijdt naar Winterswijk ???

Donderdag 12 feb 2015 - 16:59:25
sfj
sfj
Geen flauw idee, over Breng wordt geen woord gerept in het artikel

Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.

Maandag 23 feb 2015 - 23:43:36
zoek34
zoek34
Net ten westen van spoor RT (Dvd laag) is er al een wissel aangelegd tbv SAAL.

Tot zover ik kon beoordelen vanaf Dvd hoog is het een van de eerste infra aangelegd tbv SAAL

Dinsdag 24 feb 2015 - 07:44:28
Edb3
Edb3
Wissel ligt er al enige tijd en is voor de aansluiting van de viersporigheid Riekerpolder Aansluiting - Duivendrecht Aansluiting West. Overigens liggen er naast Amsterdam Rai al ruim een jaar dwarsliggers en stukken spoor op het nieuwe tracé richting Duivendrecht.

Dinsdag 24 feb 2015 - 08:55:02
jeanpierre
jeanpierre
Quote
cuneo56 (do 12 feb 2015 16:58:00 www.somda.nl):
Quote
sfj (do 12 feb 2015 16:33:28 www.somda.nl): Lees zojuist in het nieuws dat Arriva een opstelterrein voor tien treinstellen krijgt in Doetinchem: www.gelderlander.nl
Moet ik dat zo lezen dat Arriva vanaf Winterswijk terugrijdt naar Doetinchem en Breng doorrijdt naar Winterswijk ???
Het artikel staat vol met fouten. Ten eerste gaan de opstelsporen gebruikt worden door BRENG. Ten tweede gaan daar zeker geen tien treinstellen staan. Het ontwerp voorziet in twee opstelsporen voor vijf stellen GTW 2/8.

Dinsdag 24 feb 2015 - 09:01:30
broek53
broek53
Kweetniet of er niet van alles door elkaar loopt. De opstelsporen voor Breng komen bij mijn beste weten op het emplacement Doetinchem zelf, het artikel spreekt over opstelsporen op een voormalig fabrieksterrein. Daarvan had ik nog niet gehoord, maar als het waar is, kan dat voor treinstellen van Arriva zijn die men in Arnhem liever kwijt is. Als dat deel van het bericht dus juist is...

Dinsdag 24 feb 2015 - 09:30:22
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Ik hoorde woensdag tijdens de presentatie van Frank van Setten (adjunct-directeur Arriva) bij de NVBS Apeldoorn (nvbs.com) dat de opstelsporen in Doetinchem zowel voor Breng als Arriva zijn.


Dinsdag 24 feb 2015 - 09:42:46
jeanpierre
jeanpierre
Dat kan Frank wel willen, maar de twee nieuwe opstelsporen zijn uitdrukkelijk gereserveerd voor BRENG. Arriva kan hoogstens 's nachts langs het perron opstellen. En nee, er is geen plan voor verdere uitbreiding van opstelsporen. Misschien is ook hier een wens als feit gepubliceerd ...

Dinsdag 24 feb 2015 - 10:57:37
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Eigenlijk komt er maar een opstelspoor althans als ik de tekening zo zie, ten zuiden van spoor 4 komt een opstelspoor van plm. 200 meter met wisselverbinding naar 4 en in het verlengde van `t opstelspoor een uithaalspoortje van zo`n 130 meter.
Spoor 3 wordt naar het noorden verschoven zodat het perron verbreed kan worden.
De afgekoppelde sporen langs het stationsgebouw worden geheel opgebroken.

Dinsdag 24 feb 2015 - 11:42:13
jeanpierre
jeanpierre
Op het uithaalspoor komen twee stellen te staan (op de ander dus drie)

Dinsdag 24 feb 2015 - 11:51:03
ZJ37
ZJ37
Quote
jeanpierre (di 24 feb 2015 09:42:46 www.somda.nl): Dat kan Frank wel willen, maar de twee nieuwe opstelsporen zijn uitdrukkelijk gereserveerd voor BRENG. Arriva kan hoogstens 's nachts langs het perron opstellen. En nee, er is geen plan voor verdere uitbreiding van opstelsporen. Misschien is ook hier een wens als feit gepubliceerd ...
Wat zou het toch handig zijn geweest als er gewoon 1 vervoerder was...

Dinsdag 24 feb 2015 - 12:11:07
b2py
b2py
De vraag lijkt mij wat Arriva daar in hemelsnaam te zoeken heeft? Ze hebben opstelcapaciteit in Winterswijk & Arnhem, Breng rijdt tot Doetinchem en kan zo een aantal leeg materieel ritten missen. Verder loopt er geen enkele Arriva rit uit te Doetinchem dus het is al met al een raadsel waarom je die onzin hierboven uitkraamt.

Laatst bewerkt door b2py op Dinsdag 24 feb 2015 om 12:11:22

Dinsdag 24 feb 2015 - 12:47:59
FourRoses
FourRoses
Korte planning voor de Eemshaven:

Eind 2015: Start uitvoering (±3km verlenging spoorlijn)
Februari – september 2016: Start bouw nieuw station Roodeschool
September 2016: Start sloop oude station Roodeschool
November 2016 – april 2017: Start bouw station Eemshaven
Juni 2017: Indienststelling spoorlijn

Aldus, de provincie Groningen

Dinsdag 24 feb 2015 - 12:50:29
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Voor Zv - Dtc staat voor dit jaar nog op de rol een verlenging van het dubbelspoor in Wl met 700m om de kruising wat minder krap te krijgen. Voor volgend jaar de verdubbeling met 3 km tussen Zv en Did.

Laatst bewerkt door dvdhoven op Dinsdag 24 feb 2015 om 12:51:51

Dick van den Hoven

Dinsdag 24 feb 2015 - 13:13:23
daniel81
daniel81
Quote
b2py (di 24 feb 2015 12:11:07 www.somda.nl): De vraag lijkt mij wat Arriva daar in hemelsnaam te zoeken heeft? Ze hebben opstelcapaciteit in Winterswijk & Arnhem, Breng rijdt tot Doetinchem en kan zo een aantal leeg materieel ritten missen. Verder loopt er geen enkele Arriva rit uit te Doetinchem dus het is al met al een raadsel waarom je die onzin hierboven uitkraamt.
Wat is de kip en wat is het ei? Misschien wil Arriva wel dolgraag enkele ritten in Dtc laten eindigen omdat er na Dtc amper nog reizigers zijn, maar bij gebrek aan opstelcapaciteit moeten ze noodgedwongen door naar Ww (en dan kun je de rit net zo goed openstellen voor reizigers).

Dinsdag 24 feb 2015 - 14:19:55
Edb3
Edb3
Quote
broek53 (di 24 feb 2015 09:01:30 somda.nl): Kweetniet of er niet van alles door elkaar loopt. De opstelsporen voor Breng komen bij mijn beste weten op het emplacement Doetinchem zelf, het artikel spreekt over opstelsporen op een voormalig fabrieksterrein. Daarvan had ik nog niet gehoord, maar als het waar is, kan dat voor treinstellen van Arriva zijn die men in Arnhem liever kwijt is. Als dat deel van het bericht dus juist is...
Broek53, de 2 opstelsporen komen in elkaars verlengde wel aan de zuidzijde/industrieterreinkant, terwijl de goederensporen aan de noordzijde gesaneerd worden en het eilandperron verbreed tot over die sporen, zie de documenten op: www.doetinchem.nl

Laatst bewerkt door Edb3 op Dinsdag 24 feb 2015 om 14:20:41

Dinsdag 24 feb 2015 - 14:46:44
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Zie ook mijn bericht van vandaag om 10:57:37

Dinsdag 24 feb 2015 - 15:38:36
FourRoses
FourRoses
Quote
FourRoses (di 24 feb 2015 12:47:59 somda.nl): Korte planning voor de Eemshaven:

Eind 2015: Start uitvoering (±3km verlenging spoorlijn)
Februari – september 2016: Start bouw nieuw station Roodeschool
September 2016: Start sloop oude station Roodeschool
November 2016 – april 2017: Start bouw station Eemshaven
Juni 2017: Indienststelling spoorlijn

Aldus, de provincie Groningen
En voor de liefhebber van het bestemmingsplan/structuurvisie: www.ruimtelijkeplannen.nl