Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Ontwikkelingen locomotieven serie 1700

Dinsdag 10 nov 2009 - 12:08:11
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Even een nieuw topic naar aanleiding van:
Quote
broek53: helemaal thuis hoort het niet tussen de 1800-en, maar toch maar even: de 1700-en die zijn aangewezen om in plaats van de 1839 en 1847 terzijde te worden gesteld, zijn de 1748 en 1771.


Laatst bewerkt door sfj op Donderdag 09 okt 2014 om 21:36:20, reden: titelfix na split/merge

Dinsdag 10 nov 2009 - 12:50:59
maxje
maxje
Is dit gedaan om extra 1800-en in dienst te houden om zo zeker te zijn dat DDM1 niet zonder locomotieven tekort komt te zitten? En de 140/240 treinen kunnen we hier nog 1800-en verwachten? Of is dit wel puur 1700 locomotieven?

Laatst bewerkt door maxje op Dinsdag 10 nov 2009 om 12:51:20

Dinsdag 10 nov 2009 - 16:53:34
rudolfph
rudolfph
De 140 is nog de enige treinserie waar het niet uitmaakt of er een 1700 of 1800 voor de trein staat (technisch gezien, geen idee hoe het met de materieelbekendheid van het personeel staat), dus daar zullen de overblijvertjes wel in terecht komen.

Dinsdag 10 nov 2009 - 17:07:07
spoorhaas
spoorhaas
Twitter Stephan245
Wat ik eerder in een ander topic had vernomen komt er 1 ( omloop? ) in de 140/240 met een 1800!!

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 15 mrt 2010 - 02:51:30
ruysdael
ruysdael
Even dit uitgebreide topic doorgespit, maar tevergeefs wat gevonden over de 1779. Deze staat nu al geruime tijd in Haarlem en ik vraag me af wat er met de locomotief aan de hand is. Kans lijkt mij nihil dat er herstelt gaat worden? Loc's genoeg...


Maandag 15 mrt 2010 - 13:41:00
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Op de Rails (www.nvbs.com) meldt: op 29/12 naar Haarlem gekomen, brandschade Zutphen.
Verbaast me inderdaad niks dat ze geen haast maken met herstel.

Maandag 15 mrt 2010 - 22:03:31
ruysdael
ruysdael
Oke, bedankt!


Dinsdag 23 mrt 2010 - 20:14:46
nls911
nls911
Hiet viel mij op in het DD-AR loc overzicht dat loc 1708 de gene is geweest die de laatste twee setjes (7364) en (7365) heeft getrokken en geduwd. Tevens zag ik deze loc 5 maart GDST los in Amf. Is dit toeval of heeft deze loc een speciaal 'werkpakketje'.

Dinsdag 23 mrt 2010 - 20:42:03
daniel
daniel
Dat is toeval geweest. Overigens een losse DDAR-loc in Amf is wel erg opvallend te noemen. Volgens mij worden deze normaal alleen bij werkplaatsen van hun treinstam gescheiden


Dinsdag 23 mrt 2010 - 22:10:45
broek53
broek53
De 1708 staat al maanden bij de 820 en de 7865, die in Amf allemaal voor instructie staan.

Dinsdag 11 mei 2010 - 16:45:55
broek53
broek53
Ingaande vandaag zijn de 1734 en 1755 terzijde gesteld. Het is een soort "lauwe reserve"; ze blijven in Maastricht en worden niet geconserveerd, maar (min of meer) rijvaardig weggezet.

Dinsdag 11 mei 2010 - 19:05:34
keesje
keesje
Nu staan er wel meer locs op een doorsnee dag te Mt, dus is de keuze op de 1734 en 1755 willekeurig of zit daar wat anders aan ten grondslag. Want als ze rijvaardig aan de kant gaan dan zullen ze toch ook gewoon onderhouden worden, mag ik aannemen?

Dinsdag 11 mei 2010 - 19:38:58
nls911
nls911
Ik heb de 1755 vandaag nog in actie gezien. Stond even voorbij de wgm met een sleep CNL.Deze is dus speciaal naar Mt overgebracht?

Dinsdag 11 mei 2010 - 19:58:44
broek53
broek53
Hij is naar Maastricht gegaan voor onderhoud en gaat daarna aan de kant.

Dinsdag 11 mei 2010 - 22:13:54
keesje
keesje
De 1755 was vandaag dus nog in Bh geweest, kwam rond 11.30 uur terug in Hgl en ging via Dv meteen door naar Ah. Na een pauze van ruim twee en half uur ging het rond 16.00 uur verder Mt waar het rond 17.45 uur aankwam.

Waar de 1734 is geweest is nog veel opmerkelijker: T&T laat een vertrek zien van gisteren rond 17.45 uur uit Vs via Ht naar Mt. Vandaag heeft het vanuit Mt een slag naar Wgm gemaakt (waar het nog geen half uur is geweest) en kwam rond 16.30 uur terug in Mt.

Woensdag 12 mei 2010 - 12:20:34
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Om 17.45 vertrekken uit Vs en dan om 16.30 aankomen in Mt. Heeft de 1734 gefigureerd in Back to the future of zo? Of was het om 7.45 vertrokken?

Woensdag 12 mei 2010 - 12:24:01
superboer
superboer
Twitter OVMaik Youtube maik17
1734 vertrok in ieder geval om 13.05 uit Utrecht richting Breukelen.

Woensdag 12 mei 2010 - 12:32:22
NDS
NDS
Quote
taigagaai: Om 17.45 vertrekken uit Vs en dan om 16.30 aankomen in Mt. Heeft de 1734 gefigureerd in Back to the future of zo? Of was het om 7.45 vertrokken?
Je ziet over het hoofd dat die 17.45u uit Vs op de 10e was en die genoemde aankomst in Mt om 16.30u was op de 11e.

Groetjes Michiel

NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

Woensdag 12 mei 2010 - 12:54:09
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
Dank voor je opmerkzaamheid. Ik heb daar over heen gelezen.

Donderdag 13 mei 2010 - 00:40:47
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
keesje:
Waar de 1734 is geweest is nog veel opmerkelijker: T&T laat een vertrek zien van gisteren rond 17.45 uur uit Vs via Ht naar Mt.
even een beetje off-topic vraagje, is de T&T voor iedereen te zien? (onwaarschijnlijk) of kunnen alleen sommige mensen (lees prorail/ns/whatever medewerkers) die zien? (waarschijnlijker)

twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/

Donderdag 13 mei 2010 - 06:51:43
2296
2296
Nee is helaas niet voor iedereen te zien. Alleen mensen (planners,monteurs)
die er regelmatig mee te maken hebben.

Donderdag 13 mei 2010 - 15:16:21
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Voor de liefhebbers die willen weten hoe het T&T eruit ziet:
fotoalbum.claij.nl

Maar dit gaat eigenlijk de off-topic kant op.

Laatst bewerkt door aarclay op Donderdag 13 mei 2010 om 15:17:57

Choo choo.....

Donderdag 20 mei 2010 - 08:54:29
broek53
broek53
Gisteren terzijde gesteld: 1729 en 1762. Morgen worden weer twee terzijdestellingen verwacht. Zo te zien gaat steeds een loc die onderhoud gehad heeft, niet meer de dienst in maar in de reservepot.

Donderdag 20 mei 2010 - 15:50:01
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
En hoe groot gaat de reservepot worden, enig idee?

Donderdag 20 mei 2010 - 16:04:29
broek53
broek53
Neen, nog geen weet van. Morgen zijn de 1754 en 1770 aan de beurt.

Donderdag 20 mei 2010 - 16:06:30
keesje
keesje
De 1754 is al in Mt vandaag en de 1770 zou dan nu aan zijn laatste slag bezig moeten zijn (1951/1962).

Donderdag 20 mei 2010 - 16:26:37
himym
himym
Was de 1770 niet loc met wapen en naam van Abcoude erop?

Donderdag 20 mei 2010 - 16:28:20
martijn
martijn
1 druk op de knop en je weet het www.somda.nl

(antwoord is nee dus)

Donderdag 20 mei 2010 - 16:34:37
himym
himym
Dank, daar was ik even naar op zoek!

Donderdag 20 mei 2010 - 16:42:00
taigagaai
Moderator
taigagaai
Flickr taigagaai-83
En de 1771 (Abcoude) is al in november 2009 ter zijde gesteld.

Donderdag 20 mei 2010 - 17:24:15
MDDM
MDDM
En staat in de lange sleep loccen op de Dijksgracht

Gr Joop mcn Lls

Vrijdag 21 mei 2010 - 09:21:45
keesje
keesje
De 1770 liep aan het begin van de nacht als 1984 uit te Rtd en ging vrijwel meteen naar Mt, alwaar het midden in de nacht aankwam.

Zaterdag 22 mei 2010 - 17:41:46
mvd
mvd
Twitter MarcvD84 Facebook marcvandijk84
In Mt staan inmiddels de volgende loc's op spoor 71 (aan de Meerssenerweg): 1770, 1729, 1755, 1762, 1775 en 1734.

Iech kom gelökkig oet Mestreech!

Dinsdag 25 mei 2010 - 14:53:09
broek53
broek53
Quote
timtrein: En hoe groot gaat de reservepot worden, enig idee?
Inmiddels enig idee: 13 stuks.

Dinsdag 25 mei 2010 - 17:01:55
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Zijn dat trouwens alleen 1700'en of ook naar believen 1800'en, voor zover die nog overtollig zijn?

Woensdag 26 mei 2010 - 21:14:46
broek53
broek53
Er werd specifiek gesproken over 1700-en, maar helemaal zeker weet je het nooit. Het komt wel aardig overeen met het gegeven dat er ook 13 BDs-en aan de kant gezet worden, dat wel...

Woensdag 26 mei 2010 - 21:23:16
MasterE
MasterE
Ik mag toch aannemen dat men de 1700-en achter de hand houd ipv de 1800-en met zeer slechte batterijen, tevens zijn de 1700-en gemiddeld zo'n 10-15 jaar jonger (en dus een stuk betrouwbaarder). Als de DDM-stammen aan de kant zijn zal het toch ook over zijn voor de 1800-en.

Mcn Asd.

Woensdag 26 mei 2010 - 21:44:49
broek53
broek53
Jawel, het is dan ook een wat andere "terzijdestelling" dan we gewend zijn. De 1700-en die laatstelijk aan de kant zijn gezet, hebben ofwel net onderhoud gehad, of moeten onderhoud hebben om weer in dienst te kunnen worden gesteld. Het is dus bijna een "warme reserve" en het gaat er eigenlijk meer om dat er niet zo vreselijk veel locs in dienst zijn die in de praktijk ongebruikt staan te staan, en dus geld kosten in onderhod en niets opleveren. Idem dito met de stuurstandrijtuigen die nu formeel aan de kant gezet worden, voorlopig.

Woensdag 26 mei 2010 - 21:48:28
sik214
sik214
Quote
broek53: Er werd specifiek gesproken over 1700-en, maar helemaal zeker weet je het nooit. Het komt wel aardig overeen met het gegeven dat er ook 13 BDs-en aan de kant gezet worden, dat wel...
13 BDs'en ook terzijde? In Maastricht staan er altijd erg veel aan de kant vind ik, zal wel reserve zijn, of gaat ook de rijdende dienst uitgedund worden??

edit: ICRm topic inmiddels gezien.

Laatst bewerkt door sik214 op Woensdag 26 mei 2010 om 21:57:28

Dinsdag 08 jun 2010 - 23:25:13
broek53
broek53
1775 per 31 mei terzijde in Mt.

Maandag 28 jun 2010 - 23:09:12
montrose
montrose
Staat inmiddels 1779 ook al terzijde ? Staat al heel lang in Hlmwph.

Zaterdag 10 jul 2010 - 00:15:00
broek53
broek53
Ook niet aangekomen het bericht dat de 1737 op 9/7 terzijde is gesteld in Mt ("warm', maar dat was die dag niet zo moeilijk)

Zaterdag 10 jul 2010 - 00:20:45
keesje
keesje
De 1737 reed in de ochtend van 8/7 nog in de 140/240 van Bh naar Hfdo kwam vanuit Wgm samen met de 1848 naar Mt.

Laatst bewerkt door keesje op Zaterdag 10 jul 2010 om 00:22:16

Donderdag 05 aug 2010 - 16:41:48
Rolffiej19
Rolffiej19
Lok 1711 staat volgens mij inmiddels ook terzijde bij Haarlem Wpl staat er al een tijdje met een half open ventilatie rooster aan 1 kant dat nu is dichtgetimmerd met hout ??

Donderdag 05 aug 2010 - 22:05:46
keesje
keesje
Quote
broek53: Ook niet aangekomen het bericht dat de 1737 op 9/7 terzijde is gesteld in Mt ("warm', maar dat was die dag niet zo moeilijk)
Misschien vergis ik me, maar volgens mij zag ik deze loc vanmiddag te Aswplz staan.

Donderdag 05 aug 2010 - 22:18:01
montrose
montrose
klopt als een bus en met beide panto's omhoog en tweemaal sluitlichten en zo staat ie er al sinds zaterdag 17 juli jl.( zie opvallende dingen van 17 juli)

Laatst bewerkt door montrose op Donderdag 05 aug 2010 om 22:19:54

Vrijdag 06 aug 2010 - 02:17:50
dlm4yjp
dlm4yjp
Flickr dlm4yjp
En dat is nogmaals een bevestiging, hij is tevens nog in dienst ook, zag hem van de week enkele rangeeractie's uitvoeren

Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

Maandag 09 aug 2010 - 14:59:52
broek53
broek53
1737 was onderweg naar het RB Haarlem om daar als "beproevingsloc" te dienen voor ICR-in-ombouw en is in het Amsterdamse gestrand. Vandaag is hij er alsnog heen, geloof ik.

Laatst bewerkt door broek53 op Maandag 09 aug 2010 om 15:00:19

Maandag 09 aug 2010 - 16:49:56
bjornl
bjornl
Quote
broek53: ICR-in-ombouw
Ik neem aan dat je hiermee doelt op ICR dat omgebouwd wordt voor Fyra-diensten, of heb ik iets compleet gemist?

Maandag 09 aug 2010 - 19:02:39
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Daar zal hij wel gelijk in hebben.

Maar worden er weer nieuwe ICR's omgebouwd naar Fyra dan?

Choo choo.....

Maandag 09 aug 2010 - 20:02:13
broek53
broek53
Jazeker, er staan er op het ogenblik wel een stuk of tien in Hlm en er komen er nog veel meer. Maar dat lijkt mij een ander topic.

Maandag 09 aug 2010 - 21:02:21
cuneo56
cuneo56
Quote
broek53: 1737 was onderweg naar het RB Haarlem om daar als "beproevingsloc" te dienen voor ICR-in-ombouw en is in het Amsterdamse gestrand. Vandaag is hij er alsnog heen, geloof ik.
Geloven kun je zondag weer, lok is nu in Haarlem.
De lok die retour moest en door naar Mt stond een beetje ingebouwd , dus morgen ( of nog later)weer een poging om de 1779 die doorde 1737 wordt afgelost uit Hlm op te halen.
De 1737 nam trouwens van Aswpl naar Wgm een Prio stam mee, maar dat is een ander verhaal.

Ciao.

Laatst bewerkt door cuneo56 op Maandag 09 aug 2010 om 21:02:54

Maandag 06 sep 2010 - 14:29:42
damart
damart
Quote
Rolffiej19: Lok 1711 staat volgens mij inmiddels ook terzijde bij Haarlem Wpl staat er al een tijdje met een half open ventilatie rooster aan 1 kant dat nu is dichtgetimmerd met hout ??
Afgelopen weekend stond de 1711 ook nog bij de werkplaats te Haarlem. Hij stond op het buitenste spoor, dus tegen de weg aan. Meestal staat daar volgens mij materieel waar niet veel meer mee gebeurt. Dus ik vroeg me ook af wat er met die loc aan de hand is en of het dus einde oefening is?

Maandag 06 sep 2010 - 15:18:54
bruno
bruno
Youtube trainspotterzwd Flickr spoorpunt
De 1711 heeft een klein brandje gehad in een LS-kast waardoor een gehele kabelboom aan elkaar gesmolten is. Mogen dus heel wat draadjes opnieuw in getrokken worden.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 06 sep 2010 - 15:27:25
broek53
broek53
Tsja, en bij het huidige loccenoverschot lijkt mij dat wat verloren moeite...

Maandag 06 sep 2010 - 15:34:13
keesje
keesje
Geldt dat loccenoverschot ook voor de 1700-en die gecombineerd met DDAR rijden?

Maandag 06 sep 2010 - 15:53:46
broek53
broek53
Neen, maar het hele middensegment van de 1700-en qua nummers is versatiel oftewel kan met een beperkt aantal handelingen gewijzigd worden van solitaire loc naar DDAR-loc v.v. De 1729-1734, als ik het goed in het heufd heb.

Maandag 06 sep 2010 - 15:53:53
abbm
abbm
Ze hebben de 1729-1732 toch ook nog?

Maandag 06 sep 2010 - 16:54:42
MasterE
MasterE
De 1729 staat terzijde en de andere zijn volgens mij solitaire locs. Voor DD-AR zijn beschikbaar 1701-1728.

Maandag 06 sep 2010 - 17:11:24
broek53
broek53
Neen, zoals gezegd: de 1730-1732 (of 1730-1734, daar wil ik af zijn) zijn ook (net als de 1729) allemaal makkelijk ombouwbare locs.

Maandag 06 sep 2010 - 17:42:57
MasterE
MasterE
Alle 1700-en zijn natuurlijk aan te passen voor gebruik met DD-AR. De 1701-1728 zijn reeds geschikt alle andere zullen eerst omgebouwd moeten worden. De 1729 staat momenteel terzijde.

Maandag 06 sep 2010 - 17:45:23
broek53
broek53
Ik heb niet echt het idee dat er naar mij geluisterd wordt, respectievelijk dat er gelezen wordt wat er staat. Ik betoog juist dat de 1729-1732 NIET wekenlang omgebouwd hoeven te worden zoals de andere solitaire locs.

Maandag 06 sep 2010 - 17:46:32
MasterE
MasterE
Dat kan wel zozijn maar ze zijn niet zomaar inwisselbaar zoals de 1701-1728 er zal toch eerst iets aangedaan worden. (al is het maar een koppeling plaatsen)

Maandag 06 sep 2010 - 18:40:30
bjornl
bjornl
Quote
broek53: Ik heb niet echt het idee dat er naar mij geluisterd wordt, respectievelijk dat er gelezen wordt wat er staat. Ik betoog juist dat de 1729-1732 NIET wekenlang omgebouwd hoeven te worden zoals de andere solitaire locs.
Om dan maar even een ander geluid te laten horen: ik lees dat soort dingen en ben blij met de gegeven info

Maandag 06 sep 2010 - 19:05:57
thom
thom
Quote
MasterE: Dat kan wel zozijn maar ze zijn niet zomaar inwisselbaar zoals de 1701-1728 er zal toch eerst iets aangedaan worden. (al is het maar een koppeling plaatsen)
Zeg dat dan als je dat bedoeld...

Als je wilt kun je alles wel ombouwen, maar de door Michiel genoemde lokken zijn erop voorbereid en kunnen snel en eenvoudig omgebouwd worden.

Geen casco werk of bedrading trekken voor de AK, zoals je bij de solitaire loks oa wel zult moeten.

Laatst bewerkt door thom op Maandag 06 sep 2010 om 19:06:45

Maandag 06 sep 2010 - 19:36:41
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Even heel kort samengevat: alleen een paar verwijderde zaken terugbouwen.

Zondag 26 sep 2010 - 19:41:06
treintim
treintim
Volgens bronnen op Internet gaan, net als Plan T 522 (alleen die pas op 29/09), locs 1731 + 1848 morgen (27/09) naar Venlo om vervolgens Duitsland in te gaan voor proefnemingen.

Zondag 26 sep 2010 - 19:43:04
abbm
abbm
Wat moet ik me bij de proefnemingen voorstellen?

Zondag 26 sep 2010 - 19:50:20
maxime
maxime
Heeft te maken met de ongewenste beïnvloeding van de HSL op het normale waar ze bundelen langs de A16. Wat er precies gaat gebeuren weet ik ook niet, alleen dat de 522 wordt voorzien van bepaalde generatoren om te kijken wat de invloeden zijn op ander mat. Kan zijn dat er nog meer naar Duitsland gaat, maar misschien dat broek53, keesje of iemand anders die dichter bij het vuur zit je meer kan vertellen.;)

Maandag 27 sep 2010 - 08:45:31
broek53
broek53
Wat de testen inhouden, weet ik niet - wel dat ze gehouden gaan worden op de testbaan van Siemens in Wegberg-Wildenrath.

Zaterdag 02 okt 2010 - 00:08:50
wilcot
wilcot
De 1731 staat zichtbaar op de testbaan in Wildenrath

Dinsdag 09 nov 2010 - 13:10:13
broek53
broek53
Heden terzijde gesteld in Maastricht: de 1774.
Vorige week is de formeel al terzijde gestelde 1737 van Haarlem (waar hij diende als testloc voor ICR) naar Mt verhuisd - en terzijde gesteld gebleven

Dinsdag 09 nov 2010 - 16:09:59
NSR1855
NSR1855
www.flickr.com Lok 1737 tijdens zijn rit uit Hlm naar de Wgm. Weet niet precies wanneer hij uit de Wgm is vertrokken naar Mt. Maar vrijdag ochtend heb ik hem gezien in de Wgm voor het middaguur.


Dinsdag 09 nov 2010 - 21:49:58
TheKnitter
TheKnitter
Twitter Du_Knitter
Loc 1737 en 1759 kwamen 5 November als Losse Loc op Asd aan rond 13:35 en vertrokken om 13:41 weer ri Asdm
Dus zal toen begonnen zijn aan zijn rit naar de Wgm

Vrijdag 26 nov 2010 - 18:18:20
damart
damart
Vanmiddag viel me op dat de 1711 niet meer op een buitenspoor bij de weg, maar op een van de sporen vlakbij de werkplaats te Haarlem stond. Kunnen we de 1711 binnenkort toch weer op de baan verwachten dan?

Laatst bewerkt door damart op Vrijdag 26 nov 2010 om 18:18:54

Vrijdag 26 nov 2010 - 19:41:40
john563
john563
nee, mist nog van alles aan.

Vrijdag 26 nov 2010 - 20:18:03
damart
damart
Maar blijkbaar wordt er dus wel aan gewerkt, ondanks dat dat gezien het locoverschot niet heel waarschijnlijk leek?

Vrijdag 26 nov 2010 - 20:24:33
edje
edje
Flickr spoorkeerl
Of er wordt nog meer vanaf geplukt....


Vrijdag 26 nov 2010 - 21:20:10
nohab
nohab
Flickr bvisser
Alleen uit het feit dat een loc op een andere plek staat kun je niet concluderen dat er aan gewerkt wordt. De enige juiste conclusie die je kunt trekken is dat hij verplaatst is.

Vrijdag 26 nov 2010 - 21:49:36
damart
damart
Daarom vraag ik het ook hier, want hier zitten mensen die mijn speculaas op kunnen eten .

Laatst bewerkt door spiketrain op Vrijdag 26 nov 2010 om 21:56:33, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.

Vrijdag 10 dec 2010 - 00:28:45
broek53
broek53
Op 9/12 zijn de twee 1700-en die op de Dijksgracht terzijde stonden, overgebracht naar de Watergraafsmeer, waar ze zullen gaan dienen als verwarmingslocs (energievoorziening) voor Hispeed. Het zijn de 1748 en 1771, meen ik te weten.

Vrijdag 10 dec 2010 - 11:33:39
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Moeten ze daarvoor een kleine aanpassing/ombouw krijgen? Of zou elke 1700 zomaar als verwarmingsloc kunnen dienen?

Choo choo.....

Vrijdag 10 dec 2010 - 11:39:55
broek53
broek53
Elke loc is een "verwarmingsloc" als hij het gewoon doet. Je gebruikt niet meer dan de stroomafnemers eigenlijk; vroeger bestonden er speciale wagentjes voor (omgebouwde Dg's = conducteurswagens voor goederentreinen) met een stroomafnemer erop. Die stonden op plaatsen waar voorverwarmen veel nodig was, zoals Maastricht, de Dijksgracht en Hoek van Holland. De locs (ook de 1122 en de 1200-en bij EETC) doen eigenlijk niet anders dan hoogspanning op de verwarmingskabel(s) van getrokken treinen zetten.

Vrijdag 10 dec 2010 - 17:59:46
maarten83
maarten83
Je zou er zelfs stuurstanden DDM-1 voor kunnen gebruiken.

Vrijdag 10 dec 2010 - 19:23:33
MarkJB
MarkJB
Enkele 1300'en zijn toch ook nog (vele) jaren na hun terzijdestelling als verwarmingsloc gebruikt?

Vaarwel Mat'64...

Vrijdag 10 dec 2010 - 20:25:35
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Min of meer; dat was om hoogspanning aan ICK te leveren voor instructie. Idem trouwens een paar jaar eerder enkele 1100'en bij K4.

Dinsdag 21 dec 2010 - 19:13:19
damart
damart
Nog even terugkomend op de 1711... blijkbaar is er in ieder geval iets mee gedaan, want ik zag hem vanavond met beide stroomafnemers tegen de draad en rangeerlichten aan bij de werkplaats in Haarlem staan.

Dinsdag 21 dec 2010 - 20:22:25
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Toch wel opmerkelijk te noemen. NSR wil in de toekomst af van de locomotieven (+ revisie DD-AR), en er staan er nog genoeg als 'warme reserve'. En als we kijken naar DD-AR locs speciefiek, zie ik ook geen reden om deze te herstellen, want de 1714 staat ook zonder stam, maar niet defect naar mijn weten.


Dinsdag 21 dec 2010 - 22:16:03
MDDM
MDDM
Een goed werkende loc is waarschijnlijk sneller verkocht dan een niet werkende loc. Zo opmerkelijk is het dus niet. En daarbij, de grote statische omzetter wil er de laatste tijd nogal eens de brui aan geven. Extra reserve is dan geen overbodige luxe om meteen uit te kunnen wisselen. Vooral nu, met 700 bakken aan de kant

Gr Joop mcn Lls

Dinsdag 21 dec 2010 - 22:23:24
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Daar heb je helemaal gelijk in, want van die kant had ik het nog niet bekeken!;)


Dinsdag 21 dec 2010 - 23:50:43
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Moet je ook in perspectief zien he: tegen de tijd dat de laatste 1700 voor een DD-AR z'n panto strijkt, zijn we toch al gauw een 1,5 jaar verder (gok, ik zoek het ff niet op). Als je nu al locs met relatief kleine schades aan de kant zet, hou je eind 2011 niks meer over!

Woensdag 22 dec 2010 - 09:40:25
broek53
broek53
Anderzijds zijn er zeker zes 1700-en in de solitaire dienst die ook voor DDAR kunnen worden ingezet (de versatile versie). Het zal al gauw voordeliger zijn om zo'n loc te nemenen desnoods een terzijde gestelde andere 1700 weer op te piepen, dan een DDAR-loc herstellen alleen omdat-ie DDAR geschikt is.

Woensdag 22 dec 2010 - 22:03:04
timtrein
timtrein
Flickr timtrein
Zodra het een schade van enige omvang is zeker. Dit is wat dat betreft vast een grensgevalletje geweest.

Woensdag 22 dec 2010 - 22:06:54
john563
john563
Quote
damart: Nog even terugkomend op de 1711... blijkbaar is er in ieder geval iets mee gedaan, want ik zag hem vanavond met beide stroomafnemers tegen de draad en rangeerlichten aan bij de werkplaats in Haarlem staan.
1711 is vandaag afgeleverd bij leidschendam

Zondag 26 dec 2010 - 12:27:45
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
En vandaag heb ik hem ook zien rijden in de 2200 serie.


Zondag 26 dec 2010 - 13:05:27
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
toevallig ook gezien bij welke stam?

Dan kan ik dat bijwerken in het overzicht namelijk .


Zondag 26 dec 2010 - 13:08:42
Jannn2009
Jannn2009
Twitter jvdv09 Facebook jan.vandervlugt.1 Flickr jannn-2009
Nee sorry, het was op grote afstand helaas!;)


Woensdag 29 dec 2010 - 00:50:14
nls911
nls911
Eloc 1711 loopt mee met stam 7455.

Maandag 20 jun 2011 - 12:48:42
broek53
broek53
Op 16/6 is de 1759 in Mt terzijde gesteld en op 21/6 gebeurt hetzelfde met de 1779 (beide locs gaan domweg niet in onderhoud).
De 1755, terzijde sinds midden mei, is sinds enige tijd aan Hispeed verhuurd en dient als verwarmingsloc voor Traxx-loos opgestelde stammen op de Wgm.

Maandag 20 jun 2011 - 13:12:41
verwoert
verwoert
Dat wordt dus de tweede keer in anderhalf jaar dat de 1779 terzijdegesteld wordt. Wanneer is die loc vorig jaar eigenlijk weer in dienst gekomen? De spots melden ergens in juli/augustus 2010