12-12-2013 17:40:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het lijkt mij vnl een prioritering van wat je in Amf binnen en buiten zet. |
12-12-2013 18:58:20 | ||
---|---|---|
sik214
|
QuoteOh, welke 3 dan? Ik kan alleen de 1781 bedenken, de andere ex-DDM1 gangbare 1700'en zijn in dienst gehad voor NS Hispeed of zijn naar Dgr gegaan, toch? Edit: Ik kwam toch tot 3 loc's in Amf in de loods: 1772, 1775 en 1781 NS Hispeed: 1774 1777 1778 1779 1780 Dgr: 1769 1773 1776 Mt: 1770 Laatst bewerkt door sik214 op 12-12-2013 19:06 |
15-12-2013 12:06:23 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Ik heb zonet van een mcn vernomen dat de 1700'en in de 1900 terug komen vanaf februari En dat de DD-AR gaat rijden tussen Ut-Gvc |
15-12-2013 13:02:02 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quote Op de Dgr staat ook de 1771, alle 4 Dgr-locs zijn defect en niet inzetbaar. Overigens komt de complete lijst met terzijdestellingen van al het materieel in de volgende editie (25) van het boek SPOOR. 57 jaar OV-fotografie. |
15-12-2013 14:55:04 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Maar de 1771 is nooit een DDM1-loc geworden dus dat zal de reden waarom die niet genoemd is. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
16-12-2013 00:16:13 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Aan de spots te zien is de 1774 sinds vandaag, naast de gebruikelijke overbrengingsritten van PRIO/Benelux rijtuigen, ook weer ter beschikking voor de normale dienst. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
16-12-2013 17:59:32 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Als in, IC Berlijn? Of als trek-duw voor ICR?? |
16-12-2013 18:01:06 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dat eerste, plus EN/CNL en dergelijke. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
16-12-2013 20:02:16 | ||
---|---|---|
279
|
Quote is 1774 de afgelopen maanden niet gesignaleerd in de rijdende dienst? |
16-12-2013 21:05:38 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Nee, zelfs meer dan een jaar lang niet. |
16-12-2013 22:16:59 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Inderdaad, al meer dan een jaar niet, enkel gesignaleerd bij overbrengingsritten. Zodoende vond ik het wel opvallend genoeg om te vermelden. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
19-12-2013 21:39:52 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Quote Wel, het raadsel is opgelost. %08% Zowel de 1742 als de 1747 staan achter elkaar binnen in de loods te Hlmwph. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-01-2014 16:09:01 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vanmorgen haalde VR een zestal 1700-en van de Dgr naar Aswplz. De eerste aanzet tot herintreding van 1700+DD-AR. 57 jaar OV-fotografie. |
18-01-2014 05:10:46 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Vanacht mocht ik met de 1768 vanaf de Wgm naar Ldd als tr89070 om daar de 1706 op te halen en die naaar Aswplz te slepen als tr89152 ( http://www.flickr.com/photos/23128087@N04/12012166923/sizes/l/in/photostream/ ) aldaar de 1706 achtergelaten en de 1777 aangehaakt om vervolgensweer naar de Wgm te brengen Te Aswpl staan overgens de volgende locs binnen : 1711*1719*1720*1709*1712*1705 Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 18-01-2014 15:34, reden: Foto toegevoegd MCN ASD |
20-01-2014 22:01:50 | ||
---|---|---|
sammy
|
Vanmorgen stonden de 1710 en de 1725 voor de werkplaats in Maastricht. Zullen dus waarschijnlijk ook weer in dienst komen? Of plukloc? |
21-01-2014 01:33:37 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Dat zijn locs die waarschijnlijk weer met DDAR gaan rijden, dus inspectie misschien? |
21-01-2014 12:23:23 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De 1710 heeft volgens de berichtgeving een tijd geleden zijn wielstellen afgestaan. Er zijn iets van 29 DDAR-locs, dus ze zijn natuurlijk niet allemaal nodig. |
30-01-2014 14:53:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe locs zijn maandag 27/1 teruggezet op de Dijksgracht. anders dan wij vermoedden, zijn ze niet bekeken op bruikbaarheid op korte termijn of zo, maar van een aantal bruikbare onderdelen ontdaan. |
30-01-2014 21:35:52 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Er blijven dan nog precies 19 oude DD-AR locs over voor de nieuw te vormen stammen. Ik weet niet of ik het correct heb, maar er stonden volgens mij ook nog iets van 7 pluk locs in Maastricht. Deze locs worden weer hersteld of gaat men 1700 locs met hogere nummers inzetten? Afgelopen zaterdag zag ik wel een 4 of 6 tal 1700 (of 1800) locs in Haarlem staan naast een aantal DD-AR bakken. Ik heb helaas de nummers niet kunnen zien. |
31-01-2014 07:40:00 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
In Hlm staan in de driehoek de 1708 + 1718 naast twee rijen DDAR, bedoel je die? |
31-01-2014 08:01:43 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Klopt, die bedoel ik. |
15-02-2014 14:17:17 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote De 1747 is niet hersteld en staat in de sporendriehoek te Hlm ( http://www.flickr.com/photos/treinflorian/12538110584/ ). De brandschade is te groot gebleken om te herstellen (zoals snelschakelaarkast afgefikt en thyristorenkast afgefikt). Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 15-02-2014 14:17 |
15-02-2014 15:42:53 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Bij de 1747 staat ook de 1742 te Hlm als vierspan met 1708 en 1718. (spoor 24 achter de RF 23) Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
21-05-2014 20:33:55 | ||
---|---|---|
stel172
|
Geschiedenis loc 1770 na de Sandite treinen? Op dit moment ben ik bezig de ontwikkelingen van de serie 1700 van de afgelopen 5 jaar op papier te zetten. Daarbij werd me het lot van loc 1770 niet helemaal duidelijk, vanaf het moment dat deze loc werkloos werd in Amersfoort na het dienen als Sandite loc. Uit de meest recente meldingen blijkt de loc ter zijde te staan in Maastricht. Uit alle meldingen, zowel hier op het forum als in de bladen vermoed ik het volgende en dat roept de volgende vragen op: 1. heeft de loc daadwerkelijk als voorverwarmingsloc gediend op de Brinckhorst en op Watergraafsmeer?- Hij is niet veel gemeld op de Brinckhorst als zijnde gespot, terwijl dit zijn standplaats zou zijn volgens eerder berichten; 2. Is de loc nu officieel ter zijde en per wanneer? Wie weet meer over deze loc, zodat ik ook bij deze een compleet overzicht kan weergeven? Alvast hartelijk dank. De ook in dienst gestelde ex DDM-1 1774, 1777-1779 zijn overduidelijk in dienst voor overbrengingsritten en de IC Bentheim - Amsterdam(-: Laatst bewerkt door stel172 op 21-05-2014 20:35, reden: detail |
21-05-2014 20:49:44 | ||
---|---|---|
sfj
|
De 1770 stond afgelopen zaterdag nog op de Watergraafsmeer. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-05-2014 21:00:17 | ||
---|---|---|
stel172
|
Dan is de meest voor de hand liggende verklaring dat deze loc toch een functie heeft als energieleverancier voor rijtuigen en dus na zijn verblijf in Mt (melding 15-12-2013) weer teruggekomen is voor deze functie? Laatst bewerkt door stel172 op 21-05-2014 21:01 |
21-05-2014 21:03:38 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote De 1770 wordt gebruikt voor overbrengingsritten tussen Mt en Bkh en tussen Bkh en Wgm. Waarom deze loc niet net als de 1774 en 1777 t/m 1780 ook wordt ingezet voor de ICB en/of EN/CNL is mij tot op de dag van vandaag een groot raadsel. Quote Neen, de 1770 is gewoon in dienst, zij het alleen voor overbrengingsritten. Quote De 1780 kun je daar nog aan toevoegen. Verder is het niet zo gek dat deze locs voornamelijk in de ICB en/of EN/CNL gesignaleerd worden, ze kunnen namelijk niet veel anders meer. Laatst bewerkt door Frontier op 21-05-2014 21:06 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
21-05-2014 21:24:06 | ||
---|---|---|
stel172
|
thanks, ik heb nog wat details gecorrigeerd in de tekst van mijn bestand. en bedankt voor de mooie checklist na mijn bericht Laatst bewerkt door stel172 op 21-05-2014 21:27, reden: aanvulling |
21-05-2014 21:25:17 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Voor de statistieken: loc - status - locatie 1701 - terzijde - Mt 1702 - terzijde - Dgr 1703 - terzijde - Mt 1704 - terzijde - Dgr 1705 - terzijde - Dgr 1706 - terzijde - Dgr 1707 - terzijde - Dgr 1708 - terzijde - Hlm (driehoek) 1709 - terzijde - Dgr 1710 - terzijde - Mt 1711 - terzijde - Dgr 1712 - terzijde - Dgr 1713 - terzijde - Mt 1714 - terzijde - Dgr 1715 - terzijde - Dgr 1716 - terzijde - Dgr 1717 - terzijde - Dgr 1718 - terzijde - Hlm (driehoek) 1719 - terzijde - Dgr 1720 - terzijde - Dgr 1721 - terzijde - Dgr 1722 - terzijde - Mt 1723 - terzijde - Dgr 1724 - terzijde - Dgr 1725 - terzijde - Mt 1726 - terzijde - Dgr 1727 - terzijde - Mt 1728 - terzijde - Dgr 1729 - terzijde - Dgr 1730 - in dienst 1731 - in dienst 1732 - in dienst 1733 - in dienst 1734 - in dienst 1735 - gesloopt 1736 - in dienst 1737 - in dienst 1738 - in dienst 1739 - in dienst 1740 - in dienst 1741 - in dienst 1742 - defect - Hlm (driehoek) 1743 - in dienst 1744 - in dienst 1745 - in dienst 1746 - in dienst 1747 - defect - Hlm (driehoek) 1748 - in dienst 1749 - in dienst 1750 - in dienst 1751 - in dienst 1752 - in dienst 1753 - in dienst 1754 - terzijde - Dgr 1755** - in dienst 1756 - in dienst 1757 - in dienst 1758 - in dienst 1759 - in dienst 1760 - in dienst 1761 - in dienst 1762 - in dienst 1763 - in dienst 1764 - in dienst 1765 - in dienst 1766 - in dienst 1767 - in dienst 1768 - in dienst 1769 - terzijde - Dgr 1770*** - in dienst 1771 - terzijde - Dgr 1772 - terzijde - Amf (loods) 1773 - terzijde - Dgr 1774* - in dienst 1775 - terzijde - Amf (loods) 1776 - terzijde - Dgr 1777* - in dienst 1778* - in dienst 1779* - in dienst 1780* - in dienst 1781 - terzijde - Amf (loods) *1774, 1777, 1778, 1779, 1780 doen uitsluitend dienst als getrokken treinen, inzet in trek-duw bedrijf met ICR is niet meer mogelijk. **1755 wordt enkel gebruikt voor verwarmingsdoeleinden op de Wgm. ***1770 wordt enkel gebruikt voor ICR overbrengingsritten van/naar Bkh/Wgm/Mt. Aanvullingen/opmerkingen welkom. Laatst bewerkt door Frontier op 21-05-2014 23:29 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
21-05-2014 21:39:44 | ||
---|---|---|
AJT
|
Quote Zaterdagochtend heb ik deze ook gezien te wgm. |
21-05-2014 23:18:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Is die 1770 niet gewoon verhuurd aan HiSpeed waardoor hij alleen die onderhoudsslagen rijdt soms ? |
22-05-2014 14:06:03 | ||
---|---|---|
timtrein
|
HiSpeed bestaat als zodanig niet meer toch, vanaf 1 januari? Dus dat onderscheid zou dan merkwaardig zijn. |
25-05-2014 17:51:18 | ||
---|---|---|
stel172
|
En dan was er nog een 1700 waar geen duidelijkheid over was en ook bij Somda Wiki rail geen ter zijde datum is ingevuld: de 1718. Dit raadsel laat zich met alle puzzelstukjes uit het forum en de berichtgeving uit Odr wel oplossen. De loc is van 27-02-2012 tot en met 24-01-2013 in de werkplaats Haarlem geweest met verbrande rijweerstanden. Daarna is het alleen nog maar gespot in de driehoek van Haarlem. Ter zijde stelling is een ruim begrip dus houd ik voor mijn administratie 27-02-2012 aan als meest logische terzijde datum. Tenzij iemand aanvullingen heeft natuurlijk Laatst bewerkt door stel172 op 25-05-2014 17:55 |
25-05-2014 18:01:53 | ||
---|---|---|
rob46
|
Och die duidelijkheid is er wel hoor, admnr.terzijde nov.2012. Dit gegeven en alle andere data van al het Tz-mat. in :https://www.flickr.com/photos/rob46/14063445319/ 57 jaar OV-fotografie. |
25-05-2014 18:15:44 | ||
---|---|---|
stel172
|
En die ga ik ook aanschaffen (evenals 24), want ik heb de laatste weken al goede ervaringen met deel 23( welke ik al wel in mijn bezit heb) gehad bij het uitzoeken van gegevens. Doen ze ook aan quantum korting %08% Laatst bewerkt door stel172 op 25-05-2014 18:17 |
25-05-2014 18:23:07 | ||
---|---|---|
279
|
Quote volgens een nfl die opleest uit de interne systemen: 1770 te Wgm - slechts in gebruik als voorverwarmingslok. is 1775 bevestigd in de loods Amf? |
25-05-2014 19:55:06 | ||
---|---|---|
stel172
|
Volgens de gegevens die ik vond in Op de Rails zou deze loc samen mt de 1779-1781 in september 2012 gedroogd zijn in TC Watergraafsmeer en uiteindelijk op 8 oktober 2012 opgeborgen zijn in de loods van Amersfoort. De 1779 en 1780 zijn uiteindelijk weer in dienst gesteld. Tot nu toe zelf nergens gesignaleerd/gelezen dat de 1775 en 1781 daar weer weg zijn. Verder is de 1706 ook een groot raadsel. Het lijkt er opdat deze al jaren als onderdelenleverancier bij een werkplaats stond. CORRECTIE: 1706 is in november nog gespot op Somda met de 7462 en op 25 februari 2012 nog in de 7432. Laatst bewerkt door stel172 op 25-05-2014 20:12, reden: aanvulling correctie |
28-05-2014 02:16:33 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De 1706 heeft vanaf januari 2012 (terzijdestelling) tot aan januari 2014 in Leidschendam gestaan. |
28-05-2014 09:20:47 | ||
---|---|---|
sarino78
|
weet iemand welke 1700 locs weer ingezet gaan worden voor de DD-AR stammen? |
28-05-2014 10:59:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat wordt nou net uitvoerig besproken in het "tweede leven DDAR" topic |
30-05-2014 22:18:11 | ||
---|---|---|
montrose
|
Is 1770 soms de vervanger van 1755, die zich al geruime tijd ophoudt te Mt. Indien ja , is 1755 dan terzijde ? |
31-05-2014 00:58:08 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Volgens de Railwiki is deze loc op 11 mei 2010 al terzijde gesteld, en op de Wgm als verwarmingsloc gebruikt. |
31-05-2014 12:48:21 | ||
---|---|---|
Mearten279
|
Ik zag afgelopen woensdag de 1755 nog in Mt (zie https://www.flickr.com/photos/mearten279/14110783190/) in een rijtje 1700's die nog gewoon in dienst zijn, dus niet op de Wgm als verwarmingsloc. De 1842 is een plukloc voor de 1700's. Bovendien heb ik niet de bekende 'materieel niet inzetbaar'-stickers op de 1755 gezien. |
31-05-2014 20:23:13 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Beschrijving klopt alleen niet: 'De 1842 staat samen met soorgenoten, namelijk de 1755, 1761, 1748, 1774 en de 1738 terzijde te Maastricht Werkplaats.' Alleen de 1842 staat terzijde (plus eventueel de 1755, waarvan de status twijfelachtig is), de overige locs zijn gewoon in dienst en staan er voor onderhoud en/of geen dienst. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-06-2014 01:08:41 | ||
---|---|---|
stel172
|
Vandaag helaas geen 'DDM-1'1700-en meer gezien op de trein naar Bentheim. Wel gezien: 1739-1741... 1755 zou verhuurd zijn aan NS hispeed na ter zijde stelling.1755 zou nu dus in Mt staan. Wie weet meer? OH om weer terug te komen als energieloc op de Wgm of nu echt einde oefening? Gelukkig hebben wij in Hardenberg de 1835 nog regelmatig langs de deur%02% |
01-06-2014 02:12:00 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Behalve de 1739, 1740 en 1741 was ook de 1746 (die maandag in Amf en woensdag in Bh gestrand was, dus men durft wel. %08%) vandaag actief in de ICB, de 1779 stond reserve in de Zaanstraat, die heb je dus net gemist. Kwestie van de spots in de gaten houden, kun je namelijk zo zien welke locs er op dat moment zo'n beetje present zijn, het wisselt bij vlagen namelijk, de ene keer allemaal 'reguliere' exemplaren, de andere keer allemaal 'DDM1' exemplaren. Wat betreft de 1755, op de foto van Mearten279 kun je zien dat die momenteel in Mt staat. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-06-2014 17:12:29 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Wat er allemaal present is............OK, maar hoeveel 1700'en zijn er met ingang van het wijzigingsblad van 14 juni benodigd? Dus nog voor het opnieuw in omloop brengen van DDAR. Ik kan op Somda geen 1700 omloop vinden.(?). |
01-06-2014 17:17:54 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Zo even uit het hoofd: ICB: 5 (incl. 1 reserve) CNL: 2 ICR TD7: 10 ICR TD9: 2? Plus nog een stuk 4 voor overbrengingsritjes en wellicht nog 1 a 2 als reserve op de Wgm. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-06-2014 18:30:36 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Met de gedachte dat de 2 locs voor de CNL er vanaf augustus ook uit kunnen |
07-06-2014 13:51:57 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Is men bezig om de 1700'en van hun stadswapens te ontdoen? Gisteren zag ik de 1746 te Amf zonder stadswapen. De gele kleur op de plaats van het stadswapen zag er ook nog wat verser uit dan de rest van de loc. Recent zag ik te Amf ook de 1741 zonder stadswapen. Ik twijfelde toen nog of het wapen bij die loc misschien aan één kant zou zitten, maar met de 1746 is mijn zekerheid nu toch een stuk sterker. |
07-06-2014 14:54:54 | ||
---|---|---|
sfj
|
Is mij ook al opgevallen bij toevallig ook die twee locs. Ga er beter op letten nu! Kan natuurlijk net als de dieren op de ddm1 stammen een (van wat ik destijds begreep, correct me if i'm wrong) bezuinigingsmaatregel zijn. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-06-2014 18:07:27 | ||
---|---|---|
V64
|
Quote Vandaag 1746 te Apd gezien met wapen van Castricum (tr.242). Waarschijnlijk is het dus aan één kant verdwenen. Laatst bewerkt door V64 op 07-06-2014 18:38 |
07-06-2014 18:29:36 | ||
---|---|---|
sfj
|
Check daarvan nu net in ICB 144 te Amf nog een wapen van Castricum aan de zijde ri. Asd. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-06-2014 20:08:37 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteBetalen ze soms de stad die er als wapen opstaat? Anders snap ik de bezuinigingsregel niet daarvan. |
07-06-2014 21:05:11 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Het is makkelijker om bij beschadigingen het stadswapen weg te halen dan om het te herstellen |
07-06-2014 21:06:34 | ||
---|---|---|
sfj
|
Die stickers van stadswapens zijn geen serie-order, zoals 1 t/m 0 of a t/m z die vrij algemeen gebruikt worden. Maar op maat gemaakte zaken van uiterst duurzaam material (want Castricum zag er nog prima uit). Nogmaals corrigeer me met meer informatie maar voor zover ik weet worden/warden die dieren niet meer onderhouden omdat de overeenkomst met WNF allang was verlopen en het toch wel wat meerwerk was. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
08-06-2014 00:01:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Zo bijzonder is die zwarte folie nou ook weer niet hoor Het is gewoon een hoop werk om de logo's te laten snijden en op de lok aan te brengen. En dan niet zozeer het plakken zelf, maar regelen dat de sticker besteld wordt, op de plek is waar de lok ook staat en dan iemand die daar ook nog de tijd voor heeft om hem te plakken. Een echte meerwaarde heeft een stadswapen op de lok nou ook weer niet, dus ik kan me voorstellen dat ze bij beschadiging of na graffiti schade ervoor kiezen om het logo in het geheel te verwijderen en achterwege te laten. |
08-06-2014 00:14:40 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Meerwaarde heet het inderdaad niet, maar is jammer dat het bedrijf ze eerst met enige trots presenteerde, het nu laat verpieteren. Laatst bewerkt door spiketrain op 08-06-2014 05:58, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten! Machinist NSR |
08-06-2014 11:04:11 | ||
---|---|---|
stel172
|
En er moest als ik me het goed herinner in elk geval toen de 1700-en gedoopt werden voor betaald worden. Daarom is er bijvoorbeeld geen Hardenberg, maar wel een Gramsbergen ( is intussen opgegaan in Hardenberg) en een Dalen. En het was vooral mooi%02% Laatst bewerkt door stel172 op 08-06-2014 11:04 |
08-06-2014 11:16:15 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
De in rood gespoten 1600 locs van DB krijgen wel een nieuwe stadswapen in een witte folie. |
08-06-2014 11:19:11 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ja en de 9908 van Locon ook, maar dat zijn 1600'en geen 1700'en en van een heel ander bedrijf. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
08-06-2014 11:38:52 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Dat klopt. Ik wil alleen maar even aangegeven dat andere bedrijven anders (netter) omgaan met deze stadswapens. |
08-06-2014 15:11:48 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dat de 9908 (ex 1830) het stadswapen van Zwolle heeft, is ook alleen maar omdat Locon hun hoofdkantoor in Zwolle heeft. Op de andere 9900den zitten ze niet meer. groetjes, Emiel |
08-06-2014 15:26:40 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Over netter omgaan gesproken. Ten tijde dat de stadswapens op de locomotieven verschenen, waren kosten van de uitvoeren voor de betreffende gemeente, omdat NS er eigenlijk geen geld voor over had. Vind je het dan gek dat zo vele jaren later er zo mee omgegaan wordt? Jeanne Kok |
08-06-2014 22:43:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Was het niet de bedoeling om stadswapens van de 1300'n over te zetten naar de 1700'n wanneer de 1300'n afgevoerd werden? |
08-06-2014 22:45:30 | ||
---|---|---|
sfj
|
Dat is inderdaad ooit ook een plan geweest, daar heb ik diverse malen over gelezen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
08-06-2014 22:47:21 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dat is bij maarliefst 1 1700 gebeurd, namelijk de 1759, die het stadswapen van Best van de 1311 heeft overgenomen. Groetjes, Emiel |
09-06-2014 03:47:28 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Waarom is de 1748 opeens terzijde? Die heb ik nog niet zolang geleden in dienst gezien in de 3600. En jammer dat ze uit de CNL gaan. Komt er traxx voor in de plaats? Laatst bewerkt door oranjebank op 09-06-2014 03:48 |
09-06-2014 08:20:27 | ||
---|---|---|
sfj
|
Is die ter zijde dan? Recent nog gespot? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-06-2014 08:55:17 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Die staat inderdaad niet terzijde, voor zover mijn informatie reikt. @Frontier gaf dat overigens ook aan enkele posts hierboven. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
10-07-2014 09:14:07 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Om het hier ook maar even te archiveren: Op 9 juli 2014 zijn de 1707 - 1728 - 1715 - 1717 - 1705 - 1711 vanuit Amsterdam naar Maastricht overgebracht door de 203-3 van VolkerRail. De 1707 en 1728 zijn voor onderhoud overgebracht. |
10-07-2014 09:24:19 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteDe 1748 is gewoon in dienst, gisteravond gezien met de 243. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
10-07-2014 10:58:49 | ||
---|---|---|
Maxtrein
|
Dan hoop ik dat de andere locomotieven ook een onderhoudsbeurt krijgen, er waren toch geruchten dat de ICR locomotieven de locs 1701-1729 ging vervangen? |
10-07-2014 11:42:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is het een of het ander: als de DDAR-locs zouden worden gereactiveerd, dan gaan de ICR-locs aan de kant. Er worden geen zeventig locs in de vaart gehouden voor 19 DDAR-stammen, de ICB en een paar losse treintjes. |
10-07-2014 12:10:59 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Het zal ook wel een kwestie van tijd zijn: als er nu nog geen of onvoldoende solitaire locs gemist kunnen worden, komen er dus een aantal DDAR-locs in dienst. Later gaan dan andere weer terzijde. Sowieso mag je ervan uitgaan dat hoofddelen als draaistellen (tractiemotoren met wielstellen) gewoon opgereden worden... |
07-08-2014 16:16:49 | ||
---|---|---|
rob46
|
Als donor voor de om te bouwen DDAR-locs zijn in juli aangewezen: 1701, 1703, 1710, 1713 en 1725. Deze locs hebben de status ' terzijde'. 57 jaar OV-fotografie. |
08-08-2014 18:58:21 | ||
---|---|---|
Sander_mcn
|
Zo juist in Mt in ieder geval loc 1762 met blinkende BSI koppeling gezien. Werd kop gemaakt op spoor 10. |
08-08-2014 19:05:49 | ||
---|---|---|
rob46
|
Is eerste DDAR-loc, tweede wordt 1756. 57 jaar OV-fotografie. |
08-08-2014 19:19:34 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Gaat men lukraak nummers nemen of komt er nog enige vorm van logica in? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-08-2014 21:45:33 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De logica is dat men locs neemt die rijvaardig en beschikbaar zijn. |
08-08-2014 22:02:55 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Joh, je meent het! Maar aangezien er veel meer rijvaardige en beschikbare locs zijn dan men nodig heeft en aangezien men in het verleden bijvoorbeeld bij het DDM1 gebeuren de twaalf hoogst genummerde (minus de 1771) heeft genomen ben ik dus benieuwd of er nu wederom aaneengesloten nummers (voor zover mogelijk) genomen worden. 1756 en 1762 zou kunnen duiden op 1756 tot en met 1768, en dan nog een stuk of wat anderen (1748 tot en met 1753 ofzo), maar voor hetzelfde geld wordt het net zo'n willekeurig 'zooitje' als bij DDZ4/6, vandaar dus de vraag. Laatst bewerkt door Frontier op 08-08-2014 22:03 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-08-2014 22:15:40 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Bij DDZ was het zeker geen willekeur daar is het beste materieel uitgezocht. Dat zal hier ook gebeuren lijkt mij. Mcn Asd |
08-08-2014 23:15:30 | ||
---|---|---|
bnv
|
Als het bericht waar is dat de 1700'en en ICR al eind dit jaar uit de 3600 verdwijnt, (hoewel Broek 53 zich dat nog niet kan voorstellen, gelezen in het ICT topic,),dan is dat mogelijk niet zo zeer om ICR dan al beschikbaar te hebben voor revisie (kan nog tijd hebben), maar om voldoende 1700'en paraat te krijgen die geen last van stilstand schade hebben. Uit berichten in het DDAR topic begrepen dat alle 19 stammen DDAR in de loop van de winter/voorjaar 2015 in dienst komen. Zal het inderdaad zo mogen zijn dat het die 1700'en uit de 3600 zijn, dan is van een aaneensluitende nummering geen sprake tenzij men het nodig acht die 19 loc'n in een aparte nummerserie onder te brengen. |
12-08-2014 18:24:33 | ||
---|---|---|
rob46
|
De derde ombouw tot DDAR-loc is 1740. 57 jaar OV-fotografie. |
13-08-2014 08:52:49 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Dat zooitje valt wel mee, ze zitten toch vast aan hun stammetje gekoppeld. En gaan dan door 't leven als 73XX. |
13-08-2014 10:37:15 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Ik denk dat ie bedoelt dat het niet 7501-7530 en 7631-7650 is, wat een stuk overzichtelijker is. Overigens is nu dus ook duidelijk dat het geen opeenvolgende nummers zullen worden van de 1700's, 1740-1762 is 23 min 1742 & 1747. Laatst bewerkt door M-BASS op 13-08-2014 10:38 |
13-08-2014 12:16:04 | ||
---|---|---|
nougo
|
In geval van een gezonde bedrijfsvoering mag er vanuit worden gegaan dat men een lijstje maakt van de beschikbare loks en op tevoren vastgestelde criteria de besten eruit zoekt. Als je bijvoorbeeld 5 oude fietsen in de schuur hebt staan en je moet daar 2 goede van maken dan pak je die met een goed frame, ketting, trapas en wielen en zet daar de beste bandjes, bel en verlichting op. Je neemt dan niet het afgeragde barrel met kromme spaken waarvan het zadel zo lekker zit. Heeft iemand overigens enig idee hoeveel kilometers de loks gelopen hebben en of daar veel onderling verschil in zit ? Grtz, Noud Laatst bewerkt door nougo op 13-08-2014 12:16 |
13-08-2014 12:29:57 | ||
---|---|---|
mich
|
Km's rond de 2 miljoen. Zit veel verschil in, maar praktijk geeft nogal eens aan dat de meest gelopen loccen de beste zijn. Overigens zijn ze technisch nog lang niet op want een 1800 heeft wel 4 miljoen op de teller en komt nog fluitend zijn onderhoudsbeurten door. Laatst bewerkt door mich op 13-08-2014 12:31 |
13-08-2014 12:32:05 | ||
---|---|---|
2296
|
Er zit onderling wel verschil in de kilometerstand. Denk aan lokken die terzijde hebben gestaan als gevolg van schade. Gemiddeld hebben de lokken ongeveer 2 miljoen kilometer op de teller staan. Er zijn ook uitzonderingen die er meer op hebben staan. Laatst bewerkt door 2296 op 13-08-2014 13:04 |
13-08-2014 13:08:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe 1800-en hebben dan ook wel een grote revisie gehad in good old Tilburg, de 1700-en niet. |
13-08-2014 16:09:53 | ||
---|---|---|
robert001
|
Quote Gezien de leeftijd van de loccen is dat een gemiddelde jaarprestatie van ongeveer 100.000 km. Dat is toch niet veel voor een railvoertuig. Ik heb een boek waar in staat dat de jaarprestatie van de 1200-en richting de 300.000 km per jaar ging na invoering van spoorslag '70. |
13-08-2014 16:43:05 | ||
---|---|---|
nougo
|
.. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de oorzaak hiervan mede voortkomt uit de splitsing reizigers-, en goederen vervoer. Concreet: Die 1200én gingen na hun laatste dienst met een reizigerstrein zo snel mogelijk de nachtelijke goederendienst in om de volgende ochtend weer vrolijk met Maastrichtenaren naar Zandvoort te rijden. Grtz, Noud |
13-08-2014 16:50:39 | ||
---|---|---|
sfj
|
Dat deed men tot halverwege de jaren '90 ook met de ddm1 1600'en. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
13-08-2014 22:22:11 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Niet zo heel gek dat die dus, inmiddels als zijnde 1800, het dubbele aan kilometers op de teller hebben staan, dat hebben de 1700 (vrijwel) niet meegemaakt. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-08-2014 22:49:56 | ||
---|---|---|
timtrein
|
En dan te bedenken dat sommige van de oudste serie Franse soortgenoten al over de 10 miljoen zitten... |
14-08-2014 06:08:49 | ||
---|---|---|
nohab
|
Maar die zijn dan ook gebouwd vanaf 1976, dus 5 jaar ouder dan de 1600'en. En hebben vanaf het begin altijd in het lange-afstandsverkeer gezeten. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
31-08-2014 14:55:34 | ||
---|---|---|
Leo
|
Quote Ik zie dat vandaag 3 spots gemeld zijn van 1762, de eerste loc voor DD-AR, in het Amsterdamse. Betekent dit, dat er toch spoedig gestart wordt met herindienststelling van DD-AR?? |
31-08-2014 15:23:12 | ||
---|---|---|
plant
|
Er is tot nu toe steeds 'september' genoemd als instroommoment voor het DDAR-materieel, dus dat is wel aannemelijk. Ik weet zo even uit mijn hoofd niet of er binnenkort een nieuw wijzigingsblad aankomt, maar afdeling dagplan kan natuurlijk ook prima aan de slag met DDAR. Youri |
31-08-2014 15:55:36 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Morgen komt er een nieuw wijzigingsblad. |
31-08-2014 16:22:10 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Morgen komt er inderdaad een nieuw wijzigingsblad, al zal het DDAR niet gelijk in dienst komen met ingang van het wijzigingsblad |