14-10-2013 14:47:47 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Er gaan geruchten dat op termijn de intercity's die op de HSL gaan rijden (Gvc - Ehv , etc.) zullen worden gereden met TRAXX+ICRm+BDs. Zo'n beetje al (al dan niet al) het ICRm zal dus uiteindelijk aan TRAXX'en worden gekoppeld. Jammer dat ETCS inbouwen (vrijwel) niet te doen is. Wat zou er dan nog voor werk overblijven voor de 1700'en? Niet veel volgens mij... Laatst bewerkt door Ovindel op 14-10-2013 14:48 |
14-10-2013 14:56:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Je kunt wel etcs in die 1700'en bouwen maar ze rijden niet zo best op 25kV.... |
14-10-2013 14:59:30 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote IC Berlijn, CityNightLine, Euronight, seizoenstreinen van EETC, en wellicht weer een jaar of wat DDAR/DDM1 mocht dat daadwerkelijk terug op de baan komen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
14-10-2013 15:32:47 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Wat ik betwijfel omdat de NS nu bezig is met de aanbesteding van nieuwe sprinters waarna ze kunnen gaan schuiven met DDZ, maar het zou wel erg leuk zijn! Het hoort niet thuis in dit topic, maar soms vraag ik me echt af waarom de NS niet het restant DD-AR en DDM1 ook een DDZ opknapbeurt geeft en gewoon aan 1700'en koppelt. |
14-10-2013 18:11:50 | ||
---|---|---|
phantom
|
Het verhaal 1700 en EN+CNL etc zal ook niet al te lang doorgaan denk ik. Als straks Em is voorzien van een ander beveiligings systeem dan zal een ander loc type de trein daar moeten gaan halen omdat geen enkele 1700 is voorzien van de andere beveilging en waarschijnlijk is t dan over. Schiet me wel de vraag naar binnen,als straks er bijna geen enkele 1700 meer rijvaardig is omdat ze niet meer nodig zijn,hoe gaat men dat dan doen met de koninklijke trein als die weer is op pad gaat ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-10-2013 18:21:22 | ||
---|---|---|
MDDM
|
De 2 beste 1700 scheur ijzers rijvaardigheid houden? Gr Joop mcn Lls |
14-10-2013 18:27:12 | ||
---|---|---|
edje
|
Of als toch alles vervangen is door een Traxx gevallen, een traxx geval voor de Wimlexs-trein |
14-10-2013 18:29:58 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteZou wel een heel dure trein worden. In zo'n geval wordt vast een beroep op de leasemarkt gedaan of anders op de goederenvervoerders. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
14-10-2013 18:57:31 | ||
---|---|---|
MDDM
|
3 rijtuigen die meer stil staan dan gebruikt worden kost niks zeker? Gr Joop mcn Lls |
14-10-2013 19:11:50 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat kost op zichzelf al een heleboel en als je dan ook nog eens 2 locs helemaal apart voor die trein rijvaardig houdt gaat dat nog veel meer kosten, niet minder. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
14-10-2013 20:56:48 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteEerste SNG-stellen komen pas in 2018 in dienst voor instructie aan mcn'n, daarvoor al wel proefritten. |
15-10-2013 15:14:09 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Of haal een paar locs van de serie BB 22200 uit Frankrijk... Geschikt voor 1500V en 25kV. ATB en onderdelen jat je uit je oude 1700'en en gaan. Oh, en geschikt voor 200km/h. Maargoed, bovenstaande is natuurlijk allemaal speculaas. Ik denk dat HUSA vast wel af en toe twee stuks 1600 wil uitlenen voor de koninklijke trein, die dingen staan toch de hele dag te niksen op Kijfhoek. En voor de CNL treinen hebben we DB Shenker of de nieuwe Traxxen. |
15-10-2013 15:54:42 | ||
---|---|---|
mich
|
Zwart wit geblokt niks voor de Koninklijke trein? %08% |
15-10-2013 16:33:03 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
@mich Dan hang je ook nog je eigen blauwe bak er achter, mooi treintje! %08% Laatst bewerkt door KvdLee op 15-10-2013 16:33 Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
15-10-2013 17:00:01 | ||
---|---|---|
mich
|
Ja leuk |
15-10-2013 22:15:08 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Dan vind ik zo'n oranje locon-loc mooier.. |
15-10-2013 22:19:50 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Zullen we het maar bij de ontwikkelingen over de 1700 houden? |
17-10-2013 05:53:41 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteWanneer en waar is dat dan gebeurd? Ik zag dat de 1754 tot ca. april 2012 in dienst is geweest. De loc was koud weer een maand in dienst na zijn vorige buitendienststelling. |
17-10-2013 09:41:50 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteFrontale botsing met 1741 bij Ob Mt op 15-4-2012: zie Spoor 24, blz.74. 57 jaar OV-fotografie. |
20-10-2013 05:46:47 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Dank je Rob. Ik zal het boek er eens bij pakken als ik weer thuis ben na de vakantie. |
20-10-2013 15:42:48 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Het lijkt me dat "een ander loc type" dat ook wel zou kunnen. Ik zie niet in waarom er uitsluitend 1700den voor die trein zouden moeten rijden. Er is ook wel eens met 6400den gereden. Groetjes, Emiel |
23-10-2013 14:33:24 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
1708 + 1718 staan weer op spoor 26 van hlm. |
23-10-2013 14:53:11 | ||
---|---|---|
aarclay
|
-nevermind- Laatst bewerkt door aarclay op 23-10-2013 14:53 Choo choo..... |
23-10-2013 14:55:10 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Quote Ook de 1707 Heb het transport vastgelegd en 2 maanden later ook waar het is |
23-10-2013 15:04:22 | ||
---|---|---|
sfj
|
De 1707 is niet zichtbaar, vertrek nu net weer uit Hlm. De 1760 en 1743 staan ook al zeker een week op spoor 29-30. Iemand een idee wat die in Hlm doen? Staat ook veel icr op wph/station, vast 1 en 1? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
23-10-2013 15:14:20 | ||
---|---|---|
279
|
1707 staat al een tijdje te Aswpl, vooraan de rij met DDAR... 1743 +3x ICR staan te wachten op een plekje in de Wgm. |
23-10-2013 15:31:25 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Quote De 1707 was duidelijk zichtbaar in de richting van Bloemendaal-Santpoort ... Maar dat was in augustus Ik zag gister ook de 1743 in Hlm nu weet ik waarom hij daar stond Maar wel jammer dat de 1700 uit de 1900 gaat dus minder spot kansen, Ik zelf spot al weinig, en daar zijn veel redenen voor |
23-10-2013 17:25:26 | ||
---|---|---|
NS1707
|
Als ik het nu goed zeg uit alle berichten over de treinserie 1900 Gaan de 1700'en eind december tussen Gvc-Vl eruit en wordt het overgenomen door de TRAXX jaiks Excuses als ik het fout heb (hopelijk heb ik het fout |
23-10-2013 17:29:11 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Worden vervangen door VIRM. Mcn Asd |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-10-2013 17:35:15 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteGa je nu in elke reactie je voorkeur voor 1700 kenbaar maken? 1-2x is leuk, daarna weten we het wel hoor Gr Joop mcn Lls |
23-10-2013 17:48:48 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Over de ICRm stammen in de 1900 serie: hier lopen een paar dingen door elkaar heen. Traxxen gaan hier pas komen bij integratie in de HSL, dat is dus pas drgl 2015. Als er vanaf a.s. december VIRM in de 1900 gaat komen, betekent dat simpelweg dat de ICRm stammen inclusief 1700-en naar (een) andere treinserie(s) verhuizen |
23-10-2013 18:13:07 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Alleen de 3600 serie blijft met die treinen rijden. Gr Joop mcn Lls |
24-10-2013 12:02:48 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Getrokken reizigerstreinen met 1700 hebben hier geen lang leven meer: - December dit jaar exit uit de 1900 - Eind volgend jaar is Emmerich niet meer bereikbaar voor 1500V = - DDAR/DDM-1 keert misschien nog even terug, maar ook niet langer dan 2018 en in bescheiden hoeveelheid - Hoe lang ICR nog in de 3600 blijft rijden (of elders op het klassieke net) moet je maar afwachten - En tot slot komt rond 2017 de ICx de Berlijn-IC vervangen. |
24-10-2013 12:23:21 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote En als reserveloc een Voith Maxima https://www.somda.nl/forum/7685/p472596/l472598/reageren/# Groetjes, Emiel |
24-10-2013 13:55:03 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Hoe interessant deze discussie ook is, het gaat allang niet meer over de ontwikkelingen 1700 (hoewel het wel raakvlakken heeft). Indien er behoefte is om dit onderwerp in algemene zin (rijtuigen+loc versus treinstellen) te bespreken kan dat in een nieuw topic. Hier graag weer terug naar ontwikkelingen 1700. |
25-10-2013 13:39:21 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Aangezien er klaarblijkelijk behoefte was aan discussie over het hierboven genoemde topic heb ik dit afgesplitst naar een nieuw topic. Deze is te vinden op https://www.somda.nl/forum/14128/p472477 |
25-10-2013 14:35:21 | ||
---|---|---|
rob46
|
Heeft iemand de status van 1706, is vorig jaar naar Ob Ldd gegaan maar sindsdien spoorloos. Misschien een local ?? 57 jaar OV-fotografie. |
27-10-2013 09:33:49 | ||
---|---|---|
lesley001
|
Quote Gisteren, 26 oktober, stonden ze er nog steeds. Beide locs volledig opgebouwd met stroomafnemers op en sluitseinen aan. |
27-10-2013 18:35:52 | ||
---|---|---|
WM
|
Quote De 1706 staat nog steeds bij het OB Leidschendam met de status van terzijde op spoor 5 samen met 3 draaistellen 1700. Groetjes, Wesley Medewerker OB lDD |
27-10-2013 18:54:49 | ||
---|---|---|
rob46
|
Dank voor de info. 57 jaar OV-fotografie. |
17-11-2013 12:23:35 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Wat te lachen op een saaie zondag: http://petities.nl/petitie/behoud-ns-locomotief-1700/ |
17-11-2013 12:40:05 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Nou, als we nou collectief, met zn allen, die petitie tekenen zal de 1700 vast weer volop in dienst komen, sure! %08% Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
17-11-2013 12:52:47 | ||
---|---|---|
nohab
|
Nog afgezien van het feit dat het genoemde bouwjaar niet klopt. En het buiten gebruik stellen van die dingen leidt juist tot een kostenverlaging voor NS, geen kostenverhoging zoals daar gesteld. Laatst bewerkt door nohab op 17-11-2013 12:53 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
17-11-2013 17:00:04 | ||
---|---|---|
mren
|
De 1700'en zijn toch al lang buiten dienst? http://foto-uploaden.nl/imgs/neg570-887.jpg (Afbeelding van NS reizigerstrein 1835 met locomotief NS 1721 langs het 4e perron van Amsterdam CS. Op de voorgrond een met luchtdruk bediende rangeerlantaarn) Laatst bewerkt door mren op 17-11-2013 17:44 |
18-11-2013 00:17:09 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Als je de DD-AR 1700'den bedoeld wel ja, de ICR en IC-B rijden altijd nog met 1700. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
18-11-2013 00:20:33 | ||
---|---|---|
mren
|
Zie de foto voor wat ik bedoel Iets dat hier op Somda in de toekomst ook nog wel interessant kan worden qua nummers. |
18-11-2013 09:30:37 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Wel grappig om die foto hier te plaatsen, da's er echt een uit de oude doos. Kun je zomaar verwarring van krijgen als mensen niet naar de foto kijken maar er wel op reageren |
19-11-2013 16:59:27 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteGaat er een 1700 herbouwd worden dan? Of is de 1791 toch nog ergens stiekem bewaard gebleven? |
23-11-2013 10:56:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 1747, van die Vreselijke Rookontwikkeling van begin oktober bij Olst (?), is gisteren hersteld door Haarlem RB afgeleverd. |
23-11-2013 22:25:20 | ||
---|---|---|
trein00
|
Is de oorzaak van de rook ook bekend? |
23-11-2013 23:16:57 | ||
---|---|---|
279
|
Quote is de lok na vrijdag nog ergens gesignaleerd? |
08-12-2013 22:40:14 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Voor de statistieken, iemand die weet welke loc inmiddels al enige tijd binnen staat te Hlmwph? Wellicht de 1742 voor herstel? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-12-2013 23:52:30 | ||
---|---|---|
279
|
Quote |
09-12-2013 00:11:01 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Ja, dat weet ik, maar in het OD van 22 november lezen we:Quote En na die rit weer terug naar Hlmwph? Dat leek me niet erg logisch (maar waar de 1747 dan wel gebleven is is ook een raadsel %08%) dus zodoende vraag ik me af of het wellicht de 1742 is (ervanuitgaande dat de 1747 elders in het land verblijft)... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-12-2013 07:00:27 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Weet iemand waar de 1702 staat? |
09-12-2013 08:15:18 | ||
---|---|---|
rob46
|
1702 staat defect op de Dgr, maar hoezo ? Laatst bewerkt door rob46 op 09-12-2013 11:05 57 jaar OV-fotografie. |
09-12-2013 08:44:23 | ||
---|---|---|
V64
|
Met de hernieuwde komst van DDAR komen er natuurlijk ook weer 1700-en terug. Zullen dit weer de lage nummers zijn? M.a.w. is er een zinnige voorspelling te maken welke locs hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen? |
09-12-2013 09:17:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een zinnige niet, nee. Wel ligt het voor de hand dat het locs uit de oorspronkelijke groep zullen zijn. |
09-12-2013 10:51:03 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Als ik me niet vergis (en logisch beredeneer) zijn 1701-1728 aangepast voor het rijden met DD-AR, dus zou het extra werk met zich meebrengen om andere locs te kiezen. Overigens, als er inderdaad 19 stammen terug in dienst moeten komen, zijn er ook 19 locs nodig. Aangezien er minder dan 19 van de overige 1700's aan de kant staan zullen ze toch weer bij de lage 1700's uitkomen. |
09-12-2013 10:58:14 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Aangepast is eigenlijk niet helemaal de juiste omschrijving, omdat alle 1700den in principe geschikt zijn voor trek-duw, ongeacht of dat nou met een BDs is op met DDAR-Bvk. Het enige verschil is dat een DDAR-loc aan een zijde een BSI-koppeling heeft. Rijdt een loc solitair of met een BDs, dan is de EP-rem in de motorruimte met een verzegelde kraan afgesloten en is op de stuurtafel de schakelaar EP-rem voorzien van een anti-bedienings-beugeltje. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 09-12-2013 10:58 |
09-12-2013 11:07:37 | ||
---|---|---|
rob46
|
Tja, de inzet duurt nog wel even. Laten we eerst maar eens afwachten hoe de locs de komende winter zullen doorstaan. Jomanda kunnen we altijd nog consulteren. 57 jaar OV-fotografie. |
09-12-2013 14:56:56 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@rob46. Ik heb de 1702 als modeltrein. Dus voordat ie onder de sloophamer gaat wil ik hm nog een keer fotograferen. Emotionele kwestie dus. |
09-12-2013 15:00:09 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Of je geeft je model een nummer van een 1700 die je al wel op de foto hebt %08% Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
09-12-2013 15:01:26 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@KvdLee haha. NEE!!! |
09-12-2013 16:28:39 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote "Lage-1700-en", dus 1701 t/m 1728, hebben hun hele loopbaan alleen met DDM2/3 gereden en naast bovengenoemde zaken is cabine 1 nooit gebruikt (als je rangeerbewegingen in Wpl Ldd en proefritten buiten beschouwing laat). CW's heeft cab. 1 dan ook nooit gehad. |
09-12-2013 17:54:40 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Er is echt nog geen sprake van sloop van welke 1700 dan ook hoor... |
09-12-2013 18:22:25 | ||
---|---|---|
rob46
|
Inderdaad Tim, tenslotte staat er qua aantallen nog een compleet spoorbedrijf op sloop te wachten. 57 jaar OV-fotografie. |
09-12-2013 21:38:19 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Ik heb het er ook niet zozeer over welke 1700den wel/niet/alleen maar met een DDAR hebben gereden. Ik geef alleen maar aan dat ze het allemaal kunnen en dat er geen fundamenteel technisch onderscheid is. Dat de ongebruikte cabines nooit zijn bijgehouden, is alleen een gevolg van van het vastzitten aan een DDAR-stam. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 09-12-2013 21:38 |
10-12-2013 09:28:00 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Samengevat: elke 1700 is (na een paar kleine ingrepen) geschikt om met DDAR te rijden, maar de 'DDAR-17-00-en' moeten behoorlijk versleuteld worden om ze in 'niet-trekduwbedrijf' in te zetten. Dus als ze kiezen voor de oudste 1700-en t.b.v. DDAR hebben ze de meeste flexibiliteit om de overige locs in te kunnen zetten. |
10-12-2013 10:30:43 | ||
---|---|---|
renew40
|
Aangezien de 1702 helemaal opgesloten staat tussen soortgenoten op de Dijksgracht (westzijde3espoor) zal dat rijdend fotograveren er voorlopig niet van komen. |
10-12-2013 10:44:10 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteEn dat dan niet omdat het DDAR-locs zijn maar omdat ze al heel lang aan de kant staan. Ze lopen nogal wat constructiewijzigingen achter. Heeft niets met dat trekduwbedrjf te maken. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
11-12-2013 08:58:01 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Zijn er dan zoveel constructiewijzigingen geweest afgelopen jaar? Volgens mij staan die dingen pas sinds begin dit jaar stil. Dat valt geloof ik nou ook wel weer mee... |
11-12-2013 09:38:24 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Ik vermoed dat er wordt gedoeld op de "lage" 1700-en om deze solitair te kunnen laten rijden. Zoals ik al eerder aangaf https://www.somda.nl/forum/7685/p478738/Locomotieven+serie+1700/ heeft cabine 1 nooit een CW ondergaan. Om met DDM2/3 weer te kunnen rijden hoeft er bijna niets aan gedaan te worden in de zin van inlopen CW's die afgelopen jaar zijn uitgevoerd (weet niet of die er überhaubt waren dit jaar). |
11-12-2013 13:47:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Laat ik het anders stellen, voordat deze slow-chat nooit meer ophoudt. Weten we één argument te bedenken waarom er andere 1700-en dan DDAR-aangepaste exemplaren voor het DDAR gezet zouden worden? Neen? Dan houden we er nu voorlopig over op. Goed? |
11-12-2013 14:18:19 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Wat ik mij afvroeg is hebben de locs nog vocht schade overgehouden na een jaar stilstand? |
11-12-2013 14:18:51 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Het gaat dan om constructiewijzigingen specifiek in de cabine en op de stuurtafel. Dan moet je denken aan het niet geplaatst zijn van de GSMR, een oude machinistenstoel, het ontbreken van het sleutelkastje (als dat al is uitgevoerd bij lage nummers) en de lamp "voorste stroomafvemer op" op de stuurtafel. En wellicht nog wel wat zaken, maar veel meer zal het niet zijn. In elk geval wijzigingen die zijn doorgevoerd in de andere cabine in de tijd dat ze aan een DDAR-stam zaten. Aan de andere kant: stel dat er hogere nummers gebruikt gaan worden. Is dat dan een probleem? Ik zou toch denken van niet. Gebruiken ze de lage nummers, dan is de situatie gewoon weer "zo als het was": een 1700 aan een DDAR-stam die verder nergens anders voor wordt ingezet. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 11-12-2013 14:19 |
11-12-2013 14:25:56 | ||
---|---|---|
sfj
|
Lijkt me inderdaad logisch om gewoon de huidige vloot 1701-1728 te gebruiken, en daar de beste exemplaren van. Hogere nummers lijkt mij ook geen probleem, mits die natuurlijk weer van BSI koppeling en dergelijke worden voorzien. 1769-1781 zullen het zeker wel niet worden, gezien daar nogal wat ingrijpende wijzigingen zijn doorgevoerd ten behoeve van het rijden met DDM1 in trek/duw. Alhoewel de vraag natuurlijk is of DDM1 ooit nog weer op de baan zal komen en het anders wellicht loont om die exemplaren terug te verbouwen, om ze voor het restant van hun levensduur breder in te kunnen zetten (DDAR, ICR BDs). Maar het lijkt me zoals broek53 zegt verder geen zinnig onderwerp om het verder over te hebben, we zien vanzelf wel wat NedTrain/NS in het voorjaar uit de hoge hoed tovert. Laatst bewerkt door sfj op 11-12-2013 14:32 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
11-12-2013 14:28:41 | ||
---|---|---|
V64
|
Ik zal er ook niet verder over uitweiden, maar ik heb in dit 1700-topic het onderwerp 1700-DD-AR, mede aangehaald omdat ik, in mijn onschuld, dacht dat kilometerstanden er wellicht iets mee te maken hebben. En die DD-AR locs zijn natuurlijk heel intensief gebruikt. Maar inderdaad: we wachten wel af en laten ons verrassen. Laatst bewerkt door V64 op 11-12-2013 14:32 |
11-12-2013 15:22:26 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Ik meen ergens gelezen te hebben op het forum dat een aantal van de voormalige DD-AR locs onder andere ontdaan zijn van hun wielstellen, daar hiervan begin dit jaar een tekort was en staan deze geplukte treinstellen niet in Maastricht? |
11-12-2013 19:10:59 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Zoiets heb ik ook gelezen, maar goed, ze hebben er dus 19 nodig en er staan er 28 aan de kant, dus kunnen ze er 9 gebruiken voor de onderdelen. |
11-12-2013 19:18:36 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij staan er veel meer aan de kant (stuk of 40/45)? Mcn Asd |
11-12-2013 19:20:00 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Ja, maar het ging nu enkel over de DDAR exemplaren. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
11-12-2013 19:34:58 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Oke, maar de onderdelen blijven toch het zelfde, m.a.w. je krijgt dus makkelijk 19 stuks uit de lage serie rijdend. Mcn Asd |
11-12-2013 20:25:56 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
In Mt hebben sommige DDAR locs een sticker met 'loc niet inzetbaar' en anderen weer niet. Kun je hieruit concluderen welke locs helemaal niet meer inzetbaar zijn en de anderen wel? |
11-12-2013 20:33:23 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Neen, sommigen zijn óók visueel zichtbaar niet inzetbaar, anderen zijn enkel alleen in de boekhouding niet inzetbaar, komt eigenlijk op hetzelfde neer. Een MCN mag immers een loc toch niet meenemen als deze zijn inspecties niet heeft gehad Laatst bewerkt door dlm4yjp op 11-12-2013 20:34 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
11-12-2013 22:22:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Niet zozeer alleen in de boekhouding, ze worden op het moment ook daadwerkelijk niet regulier onderhouden, dus het klopt ook in de praktijk dat ze niet inzetbaar zijn Dat trouwens naast het feit dat ze geen DC controles meer krijgen. |
11-12-2013 23:06:36 | ||
---|---|---|
AgentX
|
DC? |
11-12-2013 23:10:46 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dagelijkse Controle. Mcn Asd |
11-12-2013 23:44:51 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteDat zullen ze volgend voorjaar vanzelf wel ontdekken, tot nu toe heb ik niet echt de indruk dat de locs geconserveerd aan de kant zijn gezet. Straks heel goed drogen en dan pas opbouwen, denk ik... |
12-12-2013 00:14:21 | ||
---|---|---|
bnv
|
Inderdaad: Want eerder zei ik in dit topic: als ze weer gebruikt gaan worden, zet ze dan deze winter even binnen. Scheelt extra kosten als ze weer opgelapt moeten worden van o.a. vochtschade. Zoek er 19 uit en koester ze aub.even. Daar moet toch een plekkie voor te vinden zijn.?! |
12-12-2013 07:35:46 | ||
---|---|---|
phantom
|
Mag je locs die niet inzetbaar zijn en niet zijn onderhouden of gecontroleerd eigenlijk nog wel verslepen over het hoofdnet ? Als dat namelijk een nee is dan kan t lastig worden een plek te regelen waar de locs droog overdekt gestald kunnen worden. (als er ergens uberhaupt al een loods is die zoveel plek over zou hebben) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
12-12-2013 07:50:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor het verslepen moeten ze uiteraard gecontroleerd worden, meer is niet nodig. |
12-12-2013 11:12:14 | ||
---|---|---|
bertwiegel
|
Quote Idee is leuk en zeker verstandig, maar "effe" een plekje ergens binnen vinden voor +/- 19 loc's...lastig. |
12-12-2013 11:53:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Volgens mij wordt juist voor dit soort dingen de loods in Amersfoort gehuurd. |
12-12-2013 11:59:59 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteHoe wou je ze anders in een werkplaats krijgen voor onderhoud of revisie? Staan/stonden er trouwens in de loods in Amersfoort geen 1800'en? Dan kun je beter deze locs daar neerzetten, lijkt me... |
12-12-2013 14:12:47 | ||
---|---|---|
Maxtrein
|
Weet iemand waar de 1717 zich bevindt? |
12-12-2013 14:28:47 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Op de Dgr. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
12-12-2013 14:56:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik denk dat het daar aardig vol is binnen met de linten en dm90 die daar staan en 19x 18 is toch 350 meter wat je nodig hebt. Laatst bewerkt door thom op 12-12-2013 14:59 |
12-12-2013 16:16:01 | ||
---|---|---|
rob46
|
En sinds 8 oktober 2012 ook nog drie 1700-en. 57 jaar OV-fotografie. |
12-12-2013 16:45:59 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dm'90 is in beweging vanwege de verbouwing, je zou zeggen dat er dan ruimte vrij komt... |