Ontwikkelingen locomotieven serie 1700
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
17-02-2012 23:26:35
thom
thom
Koppelt ook zo handig aan een stam vast, zo' n BSI koppeling %08%  

17-02-2012 23:40:50
timtrein
timtrein
En na bijna 20 jaar krijg je die zwarte aanslag er echt niet meer af. Ja, schuren en oversauzen...  

17-02-2012 23:41:36
thom
thom
Dat was al de reden dat er een zekere 1600 geschilderd is...  

17-02-2012 23:46:35
edje
edje
Eigenlijk is het nog knap dat ze die 1730 zo mooi schoon hebben gekregen.  


18-02-2012 01:10:17
110573
110573
Beter demonteren ze een neus van de 1842, of een andere plukloc. Gezien de enorme laag vuil op deze locs is de 1730 inderdaad nog verbazingwekkend schoon...  

18-02-2012 10:12:26
thom
thom
Ohja, een neus wisselen is ook eenvoudiger dan een schilderbeurt en een neus hoef.je.niet van een lok af te halen, die liggen wel in het magazijn...  

18-02-2012 13:04:47
edje
edje
Nee gewoon rijden met het ding, het is een werkpaard geen sierpaard.  

18-02-2012 16:13:19
dh3201
dh3201
En om over voldoende geel of wit vlak op het front maakt de opvolger van IVW zich ook niet meer druk.


Shqiperise-lopers?
 

18-02-2012 17:58:47
dennistd
dennistd
Maar als deze kant altijd aan een DDAR-stam heeft gezeten is de andere kant dus wel schoon, gewooon een keer een rondje laten rijden dus om hem andersom voor de stam te krijgen..  

18-02-2012 18:05:37
MDDM
MDDM
Maak je toch niet zo druk om een zwarte vieze neus van een loc...


Gr Joop mcn Lls
 

18-02-2012 18:08:49
dennistd
dennistd
Ik maak me er ook niet druk over hoor, maar echt een visitekaartje voor NS is het nou niet echt  

18-02-2012 21:14:03
thom
thom
Vanmiddag stond het beestje in Ehv opgesteld, onmiskenbaar herkenbaar  

29-02-2012 15:53:20
broek53
broek53
Schrikkeldag 2012: de officiële herindienststelling van de 1762. Loc komt binnenkort daadwerkelijk uit Mt.  

29-03-2012 21:47:07
broek53
broek53
Sinds kort terug op de Dgr, na behandeling voor achterstallige cw's in Mt: de 1729 en 1771.  

17-04-2012 10:14:19
rob46
rob46
Uit het OD van 16-4; ik zet het maar even hier neer als naslag......
In Mt is vannacht loc 1754 op de 1741 gebotst die buiten stond. Beide loc's zijn ontspoord en schade is fors.

Laatst bewerkt door mvd op 19-04-2012 12:38


57 jaar OV-fotografie.
 

18-05-2012 15:26:25
bertwiegel
bertwiegel
Staat de 1754 nog steeds op het terrein van de werkplaats hlm?  

18-05-2012 15:40:13
279
279
1730 is na een uitstapje Hfdo via Aswpl en Wgm weer in Hfdo terecht gekomen.  

18-05-2012 21:24:07
Harold27
Harold27
En stond vanavond voor tr.241  

23-05-2012 07:48:11
dlm4yjp
dlm4yjp
Het viel mij op zojuist (23/5 7:45) dat DD-AR loc 1727 in stam 7443 nogal afwijkend klinkt: De ventilatoren lijken net op een TRAXX die tot stilstand komt/vertrekt.
(en dat doet de loc overigens ook alleen als deze vertrekt of hard afremt).
Het geluid komt boven het reguliere ventilatorgeluid uit.
Is dat normaal of betreft het hier een afwijking?
Heb het in ieder geval nog niet eerder gehoord bij 1700 serie loc.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 23-05-2012 07:54


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

23-05-2012 15:38:08
treinefan
treinefan
Het was mij nog niet opgevallen. Ik heb even een paar filmpjes teruggekeken en daaruit merkte ik dat er inderdaad iets vreemd klinkt bij de 1727. Bij andere 1700'en hoorde ik dat geluid niet. Alleen bij de 1723 weet ik het niet zeker. Misschien heeft die het ook.  

23-05-2012 19:33:57
Johan-41
Johan-41
heb je daar een link van? officieel is er namelijk niks aan de hand met die loc.  

23-05-2012 21:24:31
treinefan
treinefan
Filmpjes staan alleen hier op de computer. Ik kan hier namelijk niet op youtube. Als je facebook hebt, wil ik je wel toevoegen en ze uploaden. Dan kan je ze ook zien.  

23-05-2012 23:13:01
Johan-41
Johan-41
jammer. Aan facebook doe ik niet, evenals Hyves, ik gebruik alleen email en een telfoon voor mijn contacten %08%

Had het verschil graag gehoord, zal vandeweek eens kijken waar dat ding uit hangt en of ik hem tegen kan komen. Had afgelopen al gekeken, stel zat wel in de buurt van Schiphol en omstreken.
 

23-05-2012 23:34:33
mren
mren
In de goede oude tijd voor iedereen besmet was door facebookvirussen enzo, deden we gewoon aan filesharing via FTP. Via de Operabrowser kan het ook binnen een paar seconden dmv Opera Unite.  

23-05-2012 23:44:50
karsten
karsten
Ik kan ook het afwijkende geluid van de 1727 bevestigen, ik had deze loc laatst van schiphol naar Hoofddorp waar het geluid heerlijk tegen de muren echode.

Heb snel even een video geupload te Hoofddorp:

http://www.youtube.com/watch?v=BQij51Wnw5A

Laatst bewerkt door karsten op 23-05-2012 23:55
 

24-05-2012 00:10:07
Johan-41
Johan-41
Dank! Hij giert idd meer dan normaal en je hoort het duidelijk boven de ventilatoren uit. Kan een proef zijn, maar heb er (nog) niks van gehoord. Het lijkt idd alsof er een extra ventilator is ingebouwd  

24-05-2012 00:25:45
dlm4yjp
dlm4yjp
Had ik het dus toch goed gehoord %08% Bedankt voor de video-aanvulling, scheelt mij een hoop uitleg


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

24-05-2012 00:33:38
bertwiegel
bertwiegel
Zo zijn er ook locs, bijv. De 1703, 1711 en de 1721, waar de ventilatoren heel langzaam draaien, die hoor je amper, behalve bij het ED-remmen, op hogere snelheid. Weet iemand hoe dat precies zit? Lagere bedrijfsspanning o.i.d.? Maakt wel verschil of er een Jeumond-Schneider of een EMRI ventilator inzit. Dat voor de insiders  

24-05-2012 14:34:00
maigoda
maigoda
Ik hoor niets afwijkends op die video. Wat ik hoor zijn gewoon de ventilatoren die door het verder uitsturen van de tractie sneller gaan draaien. In al die jaren dat ik nu op de trein zit, is me bij het rijden van 1700den nooit opgevallen dat er grote verschillen zaten in ventilatorgeluid.
Groetjes,
Emiel
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


24-05-2012 17:08:13
Hoera63
Hoera63
De loc maakt wel een hoop lawaai hoor.

Misschien een defect het koelingscircuit waardoor de zooi sneller meer gaat koelen? Kan natuurlijk ook een proef zijn zoals hierboven geopperd. Als iemand het weet mag ie het zeggen!
 

24-05-2012 17:13:06
Bert13
Bert13
Ik heb mijn vader (mcn Amr) eens het filmpje laten zien/horen, en hij oppert dat het misschien komt doordat enkele 1700'n bij proef ALMA's hebben in plaats van de gebruikelijke thyristor/chopper, zoals ook bij VIRM zit. Deze moeten veel meer gekoeld worden, omdat het anders niet goed gaat, maar het precieze wist hij er ook niet van. Wel dat het toch even anders klonk dan een normale 1700 loc.

Laatst bewerkt door Bert13 op 24-05-2012 17:13


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

24-05-2012 17:48:07
treinefan
treinefan
Ik wilde net gaan zeggen dat het leek op het geluid bij het optrekken van een Virm, alleen is het schakelen niet echt te horen. Dat zou dus goed zo kunnen zijn. Of bedoel je dat bij Virm juist niet dat Alma zit?

Laatst bewerkt door treinefan op 24-05-2012 17:48
 

24-05-2012 21:16:42
bertwiegel
bertwiegel
Quote
Bert13 (do 24 mei 2012 17:13:06 https://www.somda.nl/forum/7685/p392348/): Ik heb mijn vader (mcn Amr) eens het filmpje laten zien/horen, en hij oppert dat het misschien komt doordat enkele 1700'n bij proef ALMA's hebben in plaats van de gebruikelijke thyristor/chopper, zoals ook bij VIRM zit. Deze moeten veel meer gekoeld worden, omdat het anders niet goed gaat, maar het precieze wist hij er ook niet van. Wel dat het toch even anders klonk dan een normale 1700 loc.


Denk niet dat het veel met ALMA's te maken heeft, naar mijn weten zijn dat gestabiliseerde voedingen die altijd eenzelfde uitgangsspanning geven, en dat is bij de ventilatoren voor de choppers en tractiemotoren nu net niet het gevaldie hebben een variabele spanning.
 

24-05-2012 21:21:57
koploper1
koploper1
Wat je bij het filmpje hoort, is dat de ventilatoren laag toeren draaien bij stilstand ( zomer,s hand matig aangezet ) en wanneer lok boven de 5 km rijdt, de ventilatoren hoog toeren gaan draaien.
Nu maakt een ventilator wel een vreemd geluid, wat kan duiden op een defecte of ander type ventilator,

Laatst bewerkt door koploper1 op 24-05-2012 21:24
 

24-05-2012 22:23:36
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat geluid komt bovenop wat jij dus noemt, het is echt iets specifieks bij deze loc.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

24-05-2012 22:37:35
Johan-41
Johan-41
nog eens aandachtig geluisterd naar het geluid van het fimpje, maar voor mijn gevoel zijn het toch de ventilatoren die beginnen te gieren. Ze maken wel een ander geluid dan normaal, zou zomaar een ander type ventilator kunnen zijn.

In ieder geval hoor ik er doorheen wel het normale geluid van de tractieinstallatie in de vorm van de motoren.

De alma's hebben hier in ieder geval niets mee te maken. dexe is idd alleen de voeding voor de tractieinstallatie.
 

25-05-2012 15:52:49
treinefan
treinefan
Nog een vraagje. Gaat niet over die 1727, maar als over een poosje een hele hap ICR rijtuigen bij NS hispeed vandaan komt, gaan die dan ingezet worden in de gewone dienst met een 1700? Worden er meer 1700'en omgebouwd van DDM-1 en DD-AR loc tot rijtuigloc? Of gaat de ICR er ook uit, samen met alle locs van de 1700 serie? Ik hoor namelijk verschillende geluiden, ik weet niet welke juist zijn.
Dus als iemand het weet, dan hoor ik het graag.
 

25-05-2012 17:44:27
broek53
broek53
Dat hangt nog! Het is ook mogelijk - en zelfs waarschijnlijk - dat het ICR voor een groot deel "Fyra' blijft of zelfs nog meer ICR "Fyra" wordt, vanwege de nieuwe concessie in 2015 waarbij NS als geheel doorgaande treinen over de HSL gaat rijden (de 1900 bijvoorbeeld). Dat kan dan alleen met Traxx-locs en dan komt er geen 1700 meer aan te pas.

Laatst bewerkt door broek53 op 25-05-2012 17:44
 

26-05-2012 13:19:48
treinefan
treinefan
Oké, dank u. Weet iemand toevallig verder nog wat?  

26-05-2012 21:14:12
Jannn2009
Jannn2009
Als dat zo is, wordt dat wel gemeld!;)  

11-06-2012 16:37:21
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
rob46 (di 17 apr 2012 10:14:19 https://www.somda.nl/forum/7685/p387474/): Uit het OD van 16-4; ik zet het maar even hier neer als naslag......
In Mt is vannacht loc 1754 op de 1741 gebotst die buiten stond. Beide loc's zijn ontspoord en schade is fors.


1754 is nu bij Hlmwph in behandeling, buffers zijn verwijderd, stootwerk heeft wat schade en wat lichtelijke plaatschade, voor zo ver ik het kon zien.

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 11-06-2012 16:45


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

11-06-2012 16:44:00
Rolffiej19
Rolffiej19
Zo staat ie er al een aardig tijdje bij te hlm hoor


MCN ASD
 

11-06-2012 16:46:31
dlm4yjp
dlm4yjp
Oke, zou kunnen, zag vandaag wat personeel er om staan


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

18-06-2012 14:03:27
broek53
broek53
Volgens opgave van Haarlem zou de 1754 inmiddels beschadigd en al op de Dijksgracht weggezet zijn.  

18-06-2012 14:29:23
taigagaai
Moderator
taigagaai
Zal dan bijvoorbeeld de 1729 of 1755 weer terug in dienst komen of is de 1754 ingecalculeerd als de 'botsreserve'?  

18-06-2012 14:30:50
broek53
broek53
Durf ik nog geen zinnig woord over te zeggen. Het in dienst stellen van een terzijde staande 1700 lijkt mij wel voor de hand te liggen, te meer daar ze alle wijzigingen recent ook hebben ondergaan.

Laatst bewerkt door broek53 op 18-06-2012 14:31
 

27-06-2012 13:12:37
montrose
montrose
1754 hierbij bevestigd op Dgr.  

27-06-2012 17:21:37
rob46
rob46
Quote
broek53 (ma 18 jun 2012 14:03:27 https://www.somda.nl/forum/7685/p395344/): Volgens opgave van Haarlem zou de 1754 inmiddels beschadigd en al op de Dijksgracht weggezet zijn.
1754 is op 11-6 door VR van Rb Hlm naar Dgr gebracht. Groet uit de Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-08-2012 15:15:12
1756
1756
Misschien is mijn vraag al eens voorbij gekomen, maar ik kan er niets over vinden: weet iemand wanneer de locs serie 1700 tegen een revisie termijn aan zitten en wat er dan mee gaat gebeuren? De NS serie 1800 werd rond 2003 gereviseerd, inclusief schilderbeurt. Deze machines zijn pakweg 10 jaar ouder dan de 1700en.

Nu er een lange termijn beurt voor ICR aan zit te komen vroeg ik me af of ook de 1700en nog een revisie gaan krijgen en zo ja waar. Werkplaats Tilburg is dicht, Haarlem deed traditioneel geen revisie van tractiematerieel. Misschien hangt dit samen met mogelijke inzet van Traxx locs voor het ICR en is er nog geen besluit over genomen, maar ik ben benieuwd of iemand er meer over weet.
 

28-08-2012 15:39:16
jeanne
jeanne
Het cascowerk gaat dacht ik naar Haarlem, maar bepaalde componenten gaan voortaan naar een aan de SNCF gerelateerde werkplaats.  

28-08-2012 17:29:10
icened
icened
Wordt het straks met de locomotief serie 1700 geen sterfhuisconstructie als er straks zoveel over zijn?  

28-08-2012 18:15:44
timtrein
timtrein
Dat is het eigenlijk al een paar jaar he. Er staan er al een paar aan de kant, ook de elf stuks voor DDM-1 staan voorlopig aan de kant.
Overigens hebben de 1700'en hun LT1 in de periode 2004-2007 al gehad.
 

28-08-2012 19:55:37
broek53
broek53
Ja, en daar komen volgend jaar alle DDAR-locs bij.  

28-08-2012 23:41:44
1756
1756
Dank voor de antwoorden. Voorlopig dus geen vers gereviseerde 1700en.  


29-08-2012 18:30:27
icened
icened
Over een aantal jaren geen locomotieven serie 1600, 1700 en 1800. Is er na 2020 nog een markt voor monocourante locomotieven die alleen in Nederland kunnen rijden of zal op de geliberaliseerde Nederlandse goederenvervoersmarkt alleen nog meersysteemlocomotieven zoals VECTRON, Traxx locomotieven en Alstom PRIMA rijden.  

29-08-2012 19:35:24
sjoerd
sjoerd
Container-ice of container-tgv treinstellen. Ook makkelijk voor als er straks geen wissels meer zijn en alleen nog echte keerlussen.  

29-08-2012 23:22:05
nohab
nohab
Dat concept is al een keer gelanceerd en jammerlijk mislukt. Ga er maar vanuit dat je over 20-30 jaar hoofdzakelijk meerspanningslocs zult zien op Europese sporen en dat ze allemaal voortkomen uit een platform dat op de markt wordt gebracht door een fabrikant. Dus niet zoals vroeger dat een spoorwegmaatschappij zelf iets ontwikkelt en daarmee naar een fabrikant stapt die er tig van bouwt.

Laatst bewerkt door nohab op 29-08-2012 23:22


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

01-09-2012 23:38:44
icened
icened
Die meerspanningslocs kunnen over 20 - 30 jaar ook met minder beveiligingssystemen af. Het zal dan ERTMS worden aangevuld met één of meer nationale beveilgingssystemen. Dan kosten de locomotieven ook minder.  

02-09-2012 09:09:59
Klaasje
Klaasje
Quote
nohab (wo 29 aug 2012 23:22:05 https://www.somda.nl/forum/7685/p406562/): Dat concept is al een keer gelanceerd en jammerlijk mislukt. Ga er maar vanuit dat je over 20-30 jaar hoofdzakelijk meerspanningslocs zult zien op Europese sporen en dat ze allemaal voortkomen uit een platform dat op de markt wordt gebracht door een fabrikant. Dus niet zoals vroeger dat een spoorwegmaatschappij zelf iets ontwikkelt en daarmee naar een fabrikant stapt die er tig van bouwt.

Je ziet wel steeds meer shuttles die in een vaste samenstelling rijden. Ik vind het idee van treinstellen voor goederen nog zo'n vreemde niet. Het zal wel even duren voordat ze breed zijn ingevoerd. Gezien de lange afschrijvingstermijnen van spoorwegmaterieel zal het wel minimaal 30 jaar duren voordat het wat meer te zien is.
 

04-09-2012 20:51:27
broek53
broek53
Gisteren zijn de 1770, 1774 en 1777 van de Zaanstraat richting Maasytricht vertrokken en vandaag de 1778. Deze locs gaan straks Sandite-treinen rijden, met loc voor-en-achter.  

04-09-2012 21:10:54
sik214
sik214
Duur grapje 2 locs per trein. Misschien een idee om een BDs te voorzien van een sandite installatie ála de sprinters? Dan kan je met 1 1700 af en een paar BDs'jes mis je toch niet in de dienst.  

04-09-2012 21:18:05
ns1300
ns1300
Wat moet ik van deze Sandite treinen voorstellen? Extra's locs aan de ICRm stammen?  

04-09-2012 21:21:14
broek53
broek53
Een wagen met een container erop, als ik het goed heb.  

04-09-2012 21:43:10
treinefan
treinefan
een sandite installatie is om ervoor te zorgen dat de rails niet glad wordt d.m.v. gel, zand etc. te strooien.


bron: http://www.nicospilt.com/herfst.htm


Met vriendelijke groet,
 

05-09-2012 07:54:43
sik214
sik214
Quote
broek53 (di 04 sep 2012 21:21:14 https://www.somda.nl/forum/7685/p407477/): Een wagen met een container erop, als ik het goed heb.
Inderdaad, vorig jaar nog getrokken door aannemers. Zie http://www.flickr.com/photos/bartdonker/6435918857/
Mogelijk dus 1700'en op exotische plekken.
 

05-09-2012 08:24:40
phantom
phantom
Zelfs nog gezien dat men dit deed met mP's,installatie zag ik ingebouwd worden te Ddr dok zoals het officieel heet.
@ plaatjes ervan vind je hier: http://www.flickr.com/photos/35031078@N08/7935232762/in/set-72157625205103913
Dat alles in 2004.
Terug on topic,bestaat de kans dat men dan een autowagen pakt en grote UBC's daarop mikt ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

05-09-2012 09:44:59
279
279
zonder al te veel te willen uitweiden:
bij wie ligt de taak van het sandite rijden eigenlijk? niet NSR toch?
 

05-09-2012 09:56:15
dennistd
dennistd
In de treinnummerlijst zijn speciale treinnummers bekend t.b.v. gladheidsbestrijding, waarbij vermeld wordt dat er in opdracht voor ProRail gereden wordt (en dus geen gebruiksvergoeding gerekend wordt)  

05-09-2012 10:13:28
thom
thom
Prorail kan gerust NSR inhuren, net zoals dat ze een andere vervoerder hadden kunnen inhuren...  

21-09-2012 21:24:59
broek53
broek53
Ergens begin van de afgelopen week zijn de 1775, 1779, 1780 en 1781 van naast de loods van de Zaanstraat versleept naar het Technisch Centrum van de Watergraafsmeer. Daar staan ze inmiddels allevier met de stroomafnemers tegen de draad droog te waaien. Zover nu bekend zijn ze overigens bestemd voor opbergen in de loods in Amersfoort.
Vorige week stond de 1772 even op de Bokkeduinen; waar die gebleven is, weet ik niet. Misschien al in de terzijdestellingsloods?
 

22-09-2012 08:32:19
phantom
phantom
Dit zal waarschijnlijk wel een domme vraag zijn,maar met welke reden worden de locs daar in die loods gemikt ?
Is dat om te zorgen dat er altijd een reserve groepje 1700'en gereed is voor onmiddelijke inzet ?
Als dat zo is dan neem ik aan dat de gekozen locs uitgezocht zijn omdat dit dan de "beste" van de groep zijn,of is dat ook verkeerd gedacht ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

22-09-2012 08:58:02
broek53
broek53
Het grote probleem van lang stilstaande locs is vocht. Het effect is een flinke klap als ze weer tegen de draad gezet worden, akelige schroeilucht en dan een gang naar Maastricht. Daarnaast wordt de elektronica er ook niet beter van. Vandaar dat je ze het beste maar zo droog mogelijk, dus binnen kunt opstellen. Of deze locs zijn uitgezocht omdat ze de beste zijn, weet ik niet.  

22-09-2012 12:16:17
thom
thom
En de loods in amersfoort is verwarmd, beter toeven voor de machines dus.  

02-10-2012 12:29:04
broek53
broek53
Niet droog opgesteld: de 1773, naar ik meen de laatste loc op de Zaanstraat, is gisteren naar de Dijksgracht overgebracht.  

02-10-2012 12:52:47
john2
john2
Quote
thom (za 22 sep 2012 12:16:17 https://www.somda.nl/forum/7685/p410379/): En de loods in amersfoort is verwarmd, beter toeven voor de machines dus.

Een verwarmde loods is niet alleen voor machines goed toeven. Ook voor de mensen die hier moeten zijn. Heb zelf in wintermaanden in een onverwarmde loods gewerkt, dus ik weet hoe dit voelt.
 

02-10-2012 13:47:37
MDDM
MDDM
Quote
broek53 (di 02 okt 2012 12:29:04 https://www.somda.nl/forum/7685/p411929/): Niet droog opgesteld: de 1773, naar ik meen de laatste loc op de Zaanstraat, is gisteren naar de Dijksgracht overgebracht.
Die stond zondag avond rond de klok van 22:30 bij de Nedtrain loods op de Wgm.


Gr Joop mcn Lls
 

02-10-2012 14:38:06
sik214
sik214
Loc 1774 duwde rond 12:50 uur de 1778 + 1770 van Amf spoor 3 naar het achterste spoor van de Bkd (waar ook de A 4005 staat).

Edit: de 1777 kwam om 15:09 uur met 3 blauwe Rgs'en voorzien van witte container op de Bkd aan. Dat zullen dezelfde sandite containers zijn als vorig seizoen.

De ingrediënten dus compleet bij elkaar, 2x2 locs met een sanditecontainerwagon ertussen.

Laatst bewerkt door sik214 op 02-10-2012 15:14
 

02-10-2012 16:55:47
mich
mich
Klopt. na een klein rangeerpuzzeltje staat het spul gereed in de volgorde 1777 wagon 1770 en 1778 wagon 1774.  

03-12-2012 13:51:50
treinefan
treinefan
Op railwiki staat locomotief 1762 als terzijde, hij rijdt echter allang weer. Er is vast hier wel iemand die het op kan lossen. Ik kan er verder niks mee.


Met vriendelijke groet,
 

03-12-2012 14:14:15
dvdhoven
dvdhoven
Op de wiki staat dat je wiki - apestaart - somda.nl moet/kunt mailen


Dick van den Hoven
 

03-12-2012 14:35:47
rob46
rob46
Quote
treinefan (ma 03 dec 2012 13:51:50 https://www.somda.nl/forum/7685/p422491/): Op railwiki staat locomotief 1762 als terzijde, hij rijdt echter allang weer. Er is vast hier wel iemand die het op kan lossen. Ik kan er verder niks mee.
1762 was op 3 maart voor de rijdende dienst gereed.


57 jaar OV-fotografie.
 

03-12-2012 15:09:35
treinefan
treinefan
Dank je, zal ik het ff daarheen sturen.

Op het forum kan het ook staat er, dus bij deze.

Laatst bewerkt door treinefan op 03-12-2012 15:28


Met vriendelijke groet,
 

03-12-2012 15:26:58
Harold27
Harold27
Quote
mich (di 02 okt 2012 16:55:47 https://www.somda.nl/forum/7685/p411981/): Klopt. na een klein rangeerpuzzeltje staat het spul gereed in de volgorde 1777 wagon 1770 en 1778 wagon 1774.

Zou vandaag handig geweest zijn om door de zware sneeuwduinen te komen.
(Dank, Broek53, zal nog beter opletten!)

Laatst bewerkt door Harold27 op 03-12-2012 16:33
 

03-12-2012 15:49:13
broek53
broek53
(*Psst* dat bericht was van 2 oktober)  

03-12-2012 17:13:41
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
rob46 (ma 03 dec 2012 14:35:47 https://www.somda.nl/forum/7685/p422499/):
Quote
treinefan (ma 03 dec 2012 13:51:50 https://www.somda.nl/forum/7685/p422491/): Op railwiki staat locomotief 1762 als terzijde, hij rijdt echter allang weer. Er is vast hier wel iemand die het op kan lossen. Ik kan er verder niks mee.
1762 was op 3 maart voor de rijdende dienst gereed.
Op de wiki staat onder tijdelijke terzijdestellingen dat de locomotief inderdaad op 3 maart j.l. weer in dienst is gekomen. Alleen bij de afleverdata is deze wijziging niet meegenomen. Dat is bij deze veranderd. Ook de 1754 heb ik aangepast. Alleen de verschillende data van de DDM-1 locs zijn bij mij niet bekend.
 

03-12-2012 17:21:42
treinefan
treinefan
Goed bezig in ieder geval.


Met vriendelijke groet,
 

11-12-2012 22:43:46
taigagaai
Moderator
taigagaai
Zijn met de terzijdestelling van de DD-AR stammen 7411, 7413 en 7437 ook de bijbehorende locomotieven terzijde gesteld? Dus de 1725, 1701 en 1712.  

11-12-2012 22:47:23
Bert13
Bert13
Op Aswplz staat de 1725 allerzins nog aan de stam vast, maar ik weet niet of dat betekenis heeft.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

14-02-2013 22:04:26
broek53
broek53
Goed nieuws voor de liefhebbers: de 1774 en 1777 (ex-sandite) zijn weer in dienst gesteld en overgegaan naar Hispeed. Zij zullen zorgen voor voorverwarming van rijtuigen op de Binckhorst en het transport van de rijtuigen tussen Bkh en het OB Maastricht.  

14-02-2013 22:08:16
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Per wanneer is dat precies? Zag vandaag op de Bkh namelijk 2 Prio stammen staan met elk een 1700 ervoor...  

14-02-2013 22:17:40
broek53
broek53
De melding is van vandaag, maar of ze al in Den Haag staan, weet ik niet.  

14-02-2013 23:08:09
taigagaai
Moderator
taigagaai
Per wanneer is eigenlijk de inzet van de sandite locomotieven gestopt en terzijde gesteld? Zijn de locomotieven dan weer in Amersfoort gestald of in maastricht? Ik zie in de spots staan dat ze nog tot eind november/begin december nog ingezet zijn.

Laatst bewerkt door taigagaai op 14-02-2013 23:08
 

14-02-2013 23:13:26
110573
110573
Er staan/stonden er twee op de Bokkeduinen, in ieder geval de 1778 en volgens mij de 1770.  

14-02-2013 23:15:15
taigagaai
Moderator
taigagaai
Beide locomotieven zijn in januari gespot op de Binckhorst zag ik.

Laatst bewerkt door taigagaai op 14-02-2013 23:16
 

14-02-2013 23:30:24
ZJ37
ZJ37
Die staan daar nog steeds.  

15-02-2013 01:24:30
Ivan92
Ivan92
3 Prio stammen en de 1778  

17-02-2013 21:38:14
VincentBE
VincentBE
De andere twee zijn geloof ik verhuurd aan NS Highspeed, die stonden van de week voor een NSH 186 in Amf (twee stuks voor de Beneluxtrein?)  

17-02-2013 22:09:41
thom
thom
Dat was een aantal berichten boven jou al bevestigd  

17-02-2013 23:12:51
Kilometers
Kilometers
Dus we gaan met de BNL en een 1700 naar Brussel?  

17-02-2013 23:14:16
mren
mren
Dan ga je niet verder dan enkele meters voorbij de grens komen want zo'n 1700 doet het niet zo lekker onder 3kV.

Laatst bewerkt door mren op 17-02-2013 23:14