21-06-2011 16:46:49 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Uit het OD-toppic van vandaag:Quote Wanneer gaat de loc nu definitief terzijde? Laatst bewerkt door klaass16 op 21-06-2011 16:47 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
21-06-2011 17:04:55 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
je kunt natuurlijk ook is een keer wat lezen, het antwoord staat welgeteld 2 berichten hiervoor %09%Quote Laatst bewerkt door dlm4yjp op 21-06-2011 17:06 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-06-2011 17:07:03 | ||
---|---|---|
thom
|
En met een beetje logisch nadenken zal dat dus einde dienst vandaag zijn... |
21-06-2011 17:19:28 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Helaas,, gelukkig heb ik de 1779 met ICRm stam op de foto%08% http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/5821473091/in/photostream Laatst bewerkt door klaass16 op 21-06-2011 17:21 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
21-06-2011 17:20:15 | ||
---|---|---|
edje
|
Nu nog een vereniging oprichten die de 1779 wil bewaren. %08%%08%%08% |
21-06-2011 17:22:07 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Gaan alle 1700 locs terzijde? Of blijven er nog wel een paar rijden voor de ICRm stammen? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
21-06-2011 17:38:53 | ||
---|---|---|
edje
|
Ja voor een ICRm stam zul je toch een 1700 nodig hebben, net zoals voor de ICB en de beatrixsleurhut. |
21-06-2011 19:51:36 | ||
---|---|---|
279
|
uit OD van vandaag (21/6): "aangezien er hier een aantal lieden de beschikking hebben over T&T, waar hangt loc 1764 ergens uit, al in Mt? Stond gisteren volgens de spotlijst nog op Ahb. Volgens mijn bron heeft de 1764 namelijk afgelopen weekeinde een "hoogspanningsproef" in Em gehad. Schijnt niet goed gegaan te zijn. meestertje" gelukkig zaten er twee lokken bij de CNL.... |
21-06-2011 20:25:23 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
E-Loc 1764 stond gisteren (20/6) samen met de 1741 GDST te Ehv. http://www.flickr.com/photos/nsplanv925/5852921717/in/photostream Laatst bewerkt door SGMm2137 op 21-06-2011 20:25 |
21-06-2011 22:13:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Er wordt toch alleen maar gemeld dat er 2 lokken terzijde gaan, waarom gelijk doemdenken dat alles aan de kant gaat als je met logisch verstand kunt bedenken dat dat helemaal niet kan... %03% |
22-06-2011 06:51:05 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: off-topic bericht verwijderd. Groet, Spiketrain |
22-06-2011 15:32:28 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Wat ik bedoel is,, gaan alle 1700 locs terzijde? Zoja,, wanneer moeten alle 1700 terzijde staan dan? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
22-06-2011 15:40:33 | ||
---|---|---|
train85
|
Voorlopig gaan nog niet alle 1700en terzijde zijn nog nodig voor de bedevaartreinen en alpenexpressen, ICBerlijn en ICRm stammen. Op termijn zal de 140 serie vervangen gaan worden door de ICx en EETC gaat zijn ritten zelf rijden. Dus voorlopig een aantal jaren zullen ze wel blijven rijden. Denk niet dat er nu echt een eindjaar is dat ze niet meer nodig zijn. Zal ooit wel komen, maar geen idee wanneer. Laatst bewerkt door train85 op 22-06-2011 15:41 |
22-06-2011 15:41:59 | ||
---|---|---|
john563
|
volgens mij krijgt hij gewoon geen onderhoud dus niet rijden, is wat anders als terzijde. |
22-06-2011 16:03:00 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En DDZ gaat ook niet met de bij behorende 1700'n rijden. |
22-06-2011 16:26:11 | ||
---|---|---|
mren
|
Dus heeft DDZ helemaal geen bijbehorende 1700'en |
22-06-2011 16:26:31 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteDat is nog een hele ruime termijn. Volgens de berichten in de spoortijdschriften komt ICx pas eind 2016 op de baan. Wel is Berlijn - Schiphol volgens de huidige plannen als een van de eerste aan de beurt. En we weten inmiddels wat aflevertermijnen, die bij de ondertekening van het contract genoemd worden, waard zijn. Dus neem maar een flinke baal zout mee. Laatst bewerkt door dvdhoven op 22-06-2011 16:28 Dick van den Hoven |
22-06-2011 16:33:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsjonge, en dat omdat uit het overschot aan 1700-en twee locs niet onderhouden worden en daarmee terzijde gaan... 1700-en blijven er rijden zolang er ICR-stammen zijn, en dat is volgens de jongste inzichten tot ergens rond 2022... |
22-06-2011 16:39:09 | ||
---|---|---|
edje
|
2022 dan zijn de loks ook een jaar of 30 en dan klopt het allemaal precies met de levensduur van het spul. De techniek is dan zover dat de 1700'en hopeloos verouderd zijn, het is immers nog steeds de techniek van een 1800 met enkele aanpassingen. Laatst bewerkt door edje op 22-06-2011 16:40 |
22-06-2011 16:46:50 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Als je het zo bekijkt niet, nee |
23-06-2011 12:17:41 | ||
---|---|---|
nstrein
|
Wat gaat er gebeuren met de Traxxen van HS als de BNL uitdienst gaat en de V250 in de dienst? |
23-06-2011 12:50:39 | ||
---|---|---|
train85
|
Denk gewoon terug naar de lease maatschappij of worden daar aan terug gegeven. |
23-06-2011 17:10:23 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Die Traxxen mogen van mij wel voor de ICBerlijn, zonder lokwissel van Berlijn naar Schiphol. |
23-06-2011 17:10:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Precies. Terug naar de leasemaatschappij, bedoel ik dus. Laatst bewerkt door broek53 op 23-06-2011 17:11 |
23-06-2011 19:40:49 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: en nu maar weer terug naar de 1700'en. Groet, Spiketrain |
29-06-2011 15:07:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de snelle speurders & fanatieke fotografen: als hij nog rijdt, rijdt de 1732 morgen voorlopig voor het laatst. Daarna krijgt hij, net als zijn twee voorgangers van een paar weken terug, geen onderhoud en gaat hij in Mt terzijde. |
29-06-2011 16:13:28 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De 1732 is momenteel in de INT Shl-Bh actief. Kwam als 147 aan te Bh en zal wel als 144 terugkomen. |
30-06-2011 06:35:20 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Vanochtend zag ik vanuit de 1418 dat de 1732 geparkeerd staan te Asd, spoortje 51 aan het juk. Groetjes, Emiel |
30-06-2011 09:08:55 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteEen klein stukje historie; de splinternieuwe 1732 reed op 28-10-1992 stoorstroommetingen tussen Zv-Em v.v. in combinatie met DB-meeteenheid+DB 218 238. De 1732 was de eerste 1700 die op eigen kracht in Emmerich kwam. In die tijd weinig fotografen langs de baan. Plaatje zie: Spoor & Trein - deel 4 blz.75 midden. 57 jaar OV-fotografie. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-06-2011 12:20:45 | ||
---|---|---|
HansBeeker
|
1732+1772+1761 kwamen te Asd aan rond 12uur op spoor 6. 1732 is gaan omlopen, en word zometeen tegen de 1761 gezet. Volgorde ri Mt: 1732+1761+1772. vertrektijd Asd is mij nog onbekend. Laatst bewerkt door HansBeeker op 30-06-2011 12:21 |
30-06-2011 13:57:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteMinstens 2 fotografen |
23-07-2011 16:46:25 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Ik vroeg me dus af of de afwijkende 1700'en die voor DDM-1 geschikt worden gemaakt, nog op een bepaalde manier herkenbaar worden gemaakt ten opzichte van de 1700'en die dat niet zijn. In dat kader kwam er een discussie over de 1701 t/m 1728. Deze zijn inderdaad ook afwijkend van de overige locs, met als meest in het oog springende afwijking de BSI-koppeling. Zijn er nog meer dingen die de genoemde locs speciaal geschikt maakt voor DD-AR, waardoor je de overige locs niet zomaar in een DD-AR-stam kunt zetten? Verder kwam er nog een aantal berichten langs over de 1858 die tijdelijk op een aantal punten geschikt was gemaakt aan de serie 1700 en daarbij het administratieve nummer 1799 kreeg. Wat was daar de reden van? Die berichten zijn helaas uit het topic over DDM-1 verwijderd en ik kan ze nergens terugvinden, dus ik plaats het hier maar alsnog. |
23-07-2011 16:48:52 | ||
---|---|---|
mren
|
Stukje over de 1799 heb ik -heel logisch- in het topic van de 1800'en gezet |
23-07-2011 16:54:03 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Geweldig! Dankjewel |
23-07-2011 17:24:01 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Dat is enkel voorgesteld, maar is nooit doorgevoerd. Een 1799 heeft dus niet bestaan. Mvg. Bart |
23-07-2011 17:38:51 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Volgens mij werd je al verwezen naar het 1800-topic, en daar staat dan ook duidelijk beschreven dat het inderdaad nooit is doorgevoerd. |
23-07-2011 19:31:08 | ||
---|---|---|
edje
|
QuoteJa ze zijn herkenbaar aan de DDM rijtuigen die ongetwijfeld er permanent achter zullen hangen. %08% |
23-07-2011 19:36:49 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteLet vooral op de rode bankjes %02% Gr Joop mcn Lls |
25-07-2011 09:53:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Uit het DDM1-topic, de stappen die men moet nemen om een 1700-loc geschikt te krijgen voor DDM-1.Quote Nu vroeg ik me af wat die RVDD cassette inhield? Iets met de automatische rit-registratie o.i.d.? Laatst bewerkt door aarclay op 25-07-2011 09:54 Choo choo..... |
25-07-2011 10:37:18 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wat ik in het DDM-1 topic nog niet terug kon vinden: zullen de omgebouwde 1700-en door hun ombouw ook de mogelijkheid verliezen om met ICRm te rijden? |
25-07-2011 12:43:17 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Als ze het goed doen niet.. Laatst bewerkt door spiketrain op 25-07-2011 22:51, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
25-07-2011 12:47:03 | ||
---|---|---|
john563
|
Quote RVDD cassette is je tractie cassette die op trein nivo comminucatie maakt met meerdere cassetes. zie als master/slave. Daarin zit ook als je meer als drie cassettes in een stam hebt dat je halve kracht rijd.Ofwel elke loc of stuurstand heeft er 1. De codering RVDD is een franse afkorting. Laatst bewerkt door john563 op 25-07-2011 12:48 |
25-07-2011 19:47:09 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Antwoord je nu omdat je het ook weet en gewoon niet meer wilt vertellen of omdat dat je mening erover is? Laatst bewerkt door spiketrain op 25-07-2011 22:52, reden: Quoot oorspr. ber. verwijderd |
25-07-2011 22:49:30 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Het is mijn mening... |
29-07-2011 10:42:09 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Meer dan 3 cassettes in een stam voor halve tractie geldt alleen bij 1700-en neem ik aan? Bij 2xmDDM blijft het vermogen van een losse VIRM VI voor 8 bakken over als het vermogen gehalveerd wordt. Ik kan me zo voorstellen dat het dan wat te traag wordt voor een stopdienst. In ieder geval bedankt voor de uitleg.%02% |
29-07-2011 10:52:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is natuurlijk net wat voor software je in zo'n cassette stopt maar mDDM blijft inderdaad op volledig vermogen rijden volgens mij... |
29-07-2011 11:37:06 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dat op "halve tractie schakelen" doet alleen de 1700. Waarbij het "op halve tractie schakelen" iets genuanceerder is dan het klinkt. Ik heb er namelijk eens op gelet toen ik met twee stammen reed (DDAR+mDDM, loc voorop) en onder de 40 km/h rijdt de loc gewoon op normaal vermogen. Tussen de 40 km/h en de 80 km/h zie je pas dat de amperemeter (bij volledige uitsturing) terugloopt van 4000 A naar 2000 A. Rijdend met alleen een DDAR of loc+ICR-stam gebeurd dat niet. Dus pas vanaf 80 km/h is er sprake van het rijden op half vermogen bij gekoppeld rijden. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 29-07-2011 11:38 |
30-07-2011 08:19:36 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Het reduceren van het vermogen zou inderdaad rond de 60 km/h moeten gebeuren en dan alleen als de stam met de BSI-koppeling aan een andere stam gekoppeld is. De praktijkervaring klopt dus met de theorie. |
02-08-2011 17:00:59 | ||
---|---|---|
NDS
|
Kan iemand mij vertellen of 1700en ook ingezet zijn voor de D treinen Eindhoven-Köln eind jaren 90( een foto'tje erbij zou helemaal mooi zijn). Ik heb die trein namelijk in model met een Br103 ervoor maar ik heb die Br103 voor iets anders nodig en heb nog wel een 1700 liggen. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
02-08-2011 18:04:09 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ja. Bij de aflevering van de bestelling van de DDAR'en liep de levering van de lokken voor op de stammen. Er heeft toen een tijdlang een omloop voor ca 5 loks bestaan die bijna alleen Gvc- Vl reden. En het was meen ik eerder begin jaren '90 en de lok nummers lagen rond de 1730-1735 als m'n geheugen niet al te slecht is. Ciao. Laatst bewerkt door cuneo56 op 02-08-2011 18:04 |
02-08-2011 18:07:46 | ||
---|---|---|
martijn
|
1735-1741 |
02-08-2011 18:39:14 | ||
---|---|---|
NDS
|
Ja dat is ook interessant, ik heb zelf een stam A+B+2xBKD staan zoals die D treinen standaard samengesteld waren. Ik weet niet wat begin jaren 90 de samenstelling precies was van de treinen Den Haag-Venlo maar in de jaren 80 reden er zat treinen van 4 bakken als ik foto's in boeken bekijk. Meer info is welkom, groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
02-08-2011 21:06:57 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Na het invoeren van de studentenkaart werden vier ICR's behalve inderdaad later tussen Ehv en Keulen wel tamelijk zeldzaam. Die 1700-en reden rond 1993 ook wat goederentreinen, zoals de 1741 in dit filmpje van kokerrok01 http://www.youtube.com/watch?v=L5xh46J9BCc vanaf 2:20. De rest laat zich trouwens ook goed aanzien. |
04-08-2011 09:42:33 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Dat zal dan wel als de brandweer hebben gereden? Als je ziet hoe een 1700 er al met 4 DDARretjes vandoor gaat... |
04-08-2011 10:33:35 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Quote Ook hier te zien: http://www.flickr.com/photos/67492399@N00/5067740618/in/photostream |
04-08-2011 23:05:21 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Op zich geinig om te horen hoe de DD-AR deurfluit toen nog wel in dienst was, te horen op: 1.34 en 4.08 Klinkt toch wel erg V-IRM/ICR achtig Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
12-08-2011 00:28:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
De aanpassing van 1700-en aan DDM-1 gaat volgens de jongste berichten eind augustus van start met de 1769. Het worden er in principe 12 en als ze met DDM-1 kunnen omgaan, kunnen (of mogen) ze dat niet meer met ICR/BDs. |
12-08-2011 09:16:38 | ||
---|---|---|
jorgo
|
De 1769 is niet één van de locs die afgelopen jaar op reserve is gezet. Is er dan nu een overschot van 12 actieve locs die gemist kunnen worden uit de reguliere intercitydiensten? |
12-08-2011 14:40:33 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteSlechte zaak dat ze dan niet meer overweg kunnen met ICRm/BDs... |
12-08-2011 14:42:26 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Leg eens uit waarom het een slechte zaak is? Gr Joop mcn Lls |
12-08-2011 14:43:34 | ||
---|---|---|
ns1700
|
12 stuks maar tegenover hoeveel ICRm-Composities? dat maakt dan toch niet uit? groeten uit Spoorzone |
12-08-2011 15:06:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het gaat in principe om 1700-en die nu terzijde staan of binnenkort terzijde zouden gaan. Uiteraard gaat het niet ten koste van de ICR-stammen of de ICB. |
12-08-2011 20:31:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Niks slechte keuze, t'is een keuze tussen communiceren met DDM-1 ÓF met ICR. De aansturing van elk is gewoon anders, dus is er een technische wijziging in de lok nodig welke op dat moment het rijden met de ander onmogelijk maakt. Heeft niks met een slechte zaak te maken dus maar met techniek... Laatst bewerkt door thom op 12-08-2011 20:32 |
12-08-2011 22:27:18 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ten tijde van een locoverschot lijkt het me geen ramp, hooguit onhandig. Zeker zolang die DDM1-1700'en gewoon bij hun stam blijven en niet elke nacht gewisseld worden ofzo |
12-08-2011 22:30:24 | ||
---|---|---|
mdj
|
Als je die 1700'den die voor DDM1 geschikt zijn, dusdanig markeert dat ze vooral niet aan ICR moet hangen, moet dat geen probleem zijn toch? Gebeurde met de 1800'den toch ook niet? Bij twijfel: gebruik beton. |
13-08-2011 18:54:07 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Dat is natuurlijk iets te kort door de bocht. Je kon/kan alle 1800'en voor/achter DDM1 zetten, dus daar hoefde je niet te kijken welke 1800 je pakte. Bij de 1700'en heb je wel verschil tussen de diverse groepen (binnenkort dus drie soorten) 1. 1700 t.b.v. DDAR (uiteraard zal dit met DDZ later minder worden) 2. 1700 t.b.v. Trek-Duw (ICRm), ICB en andere getrokken treinen. 3. 1700 t.b.v. Trek-Duw (DDM1). Waarbij ik me dan nog afvraag of niet alle 1700'en een trein kunnen trekken (al zal dat met deursluiting, etc. misschien lastig worden voor de eerste en derde categorie. Mvg. Bart |
13-08-2011 20:33:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ja, een gewone getrokken trein zonder extra fratsen kan altijd (al zal dat vanuit de "ongebruikte" 1700-voor-DD-AR cabine een beetje moeilijk gaan met zwarte ramen en een BSI-koppeling tegen het rijtuig aan...) |
13-08-2011 20:53:25 | ||
---|---|---|
edje
|
och ik mag aannemen, dat de ruitenwissers van de cab1 van de DD-AR lok, gewoon functioneren, oke.... je zal er een complete tank ruitenwisservloeistof door heen jagen, maar goed. Ik denk eerder dat het lastig is met de GSM-R, die zou je toch echt moeten ombouwen. |
13-08-2011 21:43:27 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Volgens mij hebben we er hier meer stress om dan NSR zelf. Ik heb nog nooit een getrokken trein gezien waar per ongeluk ineens een DDAR geschikte lok voor stond namelijk... Daarnaast hebben we het maar over een nummertje, zou het "probleem" weg zijn als NSR ze omnummerde in een aparte nummerserie, bv 1900 ? |
14-08-2011 01:29:48 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Enige maanden geleden is er een DDAR-loc in de omloop terecht gekomen van de getrokken treinen tussen Asd en Bh. Zowel herkenbaar aan het nummer (geen idee meer welke het was overigens), maar ook aan dat richting Asd de "niet schone" zijde voorop reed. Groetjes, Emiel |
14-08-2011 12:30:24 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Het kán dus wel |
14-08-2011 13:55:45 | ||
---|---|---|
railhopper
|
Niet zomaar, de loc moet wel eerst een bezoek brengen aan de werkplaats, voor een paar kleine werkzaamheden voordat de loc als 'normale' 1700 ingezet wordt. Maar ik meende dat de 1729-1732 met minimale werkzaamheden te hoeven worden omgebouwd zodat ze naar vraag worden ingezet (óf als DD-AR loc, of als normale 1700). Laatst bewerkt door spiketrain op 14-08-2011 14:03, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
14-08-2011 19:20:20 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Maar vroegâh werden DDM en ICR toch door elkaar heen ingezet (onder andere in 800)? Zie http://www.youtube.com/watch?v=_TKEuJ5JAsQ ter hoogte van 2:10. In het desbetreffende filmpje staat er ook een 1700 voor. Of gaat het hier puur om communicatie met het stuurstandrijtuig? |
14-08-2011 19:31:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, de trein op het filmpje is nog een gewone getrokken trein, dus zonder stuurrijtuig en zelfs zonder centrale deurvergrendeling. Het DDM-1 erin is aangepast om als gewoon getrokken rijtuig te kunnen rijden. Daar kun je elke locomotief voor zetten die je wilt. |
14-08-2011 19:40:42 | ||
---|---|---|
110573
|
Dat waren aangepaste rijtuigen DDM-1, vernummerd en verbouwd met statische omzetter. De laatste jaren zijn de 26-501 t/m 508, 511 t/m 512, 514 en 515 nog voorzien van een andere stekker om de signalen van een 1700 te kunnen doorgeven in de stuurstroomkabel, i.p.v. een 1800. Dit gebeurde in 2001 al eerder met de rijtuigen 26-512 t/m 516 die op de IJssellijn werden ingezet tussen twee 1700en. Het huwelijk met de 1700 is dus inderdaad niet voor het eerst. |
17-08-2011 16:01:53 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Uit het topic aanvullingen op reizigersinvoerrichtlijnen:Quote Per wanneer zijn de 1730, 1731 en 1772 ter zijde gesteld? Ik weet het, hadden we HOV nog maar.... |
18-08-2011 00:25:32 | ||
---|---|---|
jmt
|
Hmmm, de 1772 ook al 'ineens' terzijde..?! Heb ik dan ff gemist of daar werd idd niets over vermeld in dit topic, behalve dat deze loc samen met de 1761 en de 1732(die wel b.d. gesteld was) naar Mt gebracht werden op 30 juni j.l., zie https://www.somda.nl/forum/7685/p343010/Locomotieven+serie+1700/ Echter heeft de 1772 daarna wel nog een poosje in de 4xx dienst gezeten, en de 1761 is vandaag nog in de 1900 gespot. Daarnaast was de 1731 (of was t nu de 1730) toch ook weer (semi) in dienst gesteld? (Zelfde soort verhaal als met de 1755) |
18-08-2011 01:59:07 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote 1730 : 06-04-2011. 1731 : 28-12-2010. 1772 : 11-07-2011. Althans dat zijn de data zoals in VPT gemeld. ( en in datzelfde systeem staan de 1730+1772 in Paris) Ciao. |
18-08-2011 17:33:22 | ||
---|---|---|
mich
|
loc 1730 rangeerde zonet met een Fyra stam de loods op de wgm in. |
18-08-2011 20:42:58 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Zeker dat dat de 1730 was? Gezien het bericht erboven, brengt toch enkele twijfels... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
18-08-2011 21:19:32 | ||
---|---|---|
sik214
|
Mistery solved, de 1755 en 1730 zijn op de Wgm om Fyra-ICR voor te verwarmen.Quote |
19-08-2011 17:30:55 | ||
---|---|---|
mich
|
@ Bert13: Ik had het goed gezien ja. Laatst bewerkt door mich op 19-08-2011 17:31 |
23-08-2011 16:17:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de administratie dan alsnog: formele terzijdestellingsmoment van de 1730 en 1731 was 17 juni 2010, de 1772 11 juli 2011. Dat formele terzijdestelling niet altijd betekent dat locs helemaal niets meer doen, bewijzen de exemplaren die in Haarlem als krachtbron gestaan hebben, de 1730 en 1755 op de Wgm en de 1731 die zelfs nog naar Wildenrath is geweest. |
24-08-2011 08:57:03 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Hartelijk dank voor de data |
24-08-2011 11:30:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nu we toch zo lekker bezig zijn: de 1759 is in onderhoud gegaan en ingaande heden weer in het actieve park 1700-en opgenomen. De DDM-1-locs (als het lukt) worden de 1769, 1770, 1772-1781 (de 1771 is nogal ernstig defect). |
24-08-2011 12:58:09 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De 1771 staat al vanaf 9 november 2009 terzijde. Is het mogelijk ernstig geplukt en zodoende defect? |
24-08-2011 13:56:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat zou best eens kunnen, maar omgekeerd zal er wel een reden zijn dat speciaal die loc zo vroeg terzijde is gesteld. Kip-of-ei vraag |
25-08-2011 00:04:27 | ||
---|---|---|
salieri
|
En wat als het configureren van de 1700 niet lukt voor het DDM-1? Heeft NSR daar al een back-up plan voor gemaakt? |
25-08-2011 00:14:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
NedTrain de deur uit zetten, vermoed ik %08% |
25-08-2011 05:12:26 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Gewoon de serie 1800 een aantal van her-indienst stellen. Zo blijven ze in conditie voor de verkoop. En wij hebben weer een doel extra om die treinen dan te gaan spotten Laatst bewerkt door dutchtrain op 25-08-2011 05:13 |
25-08-2011 10:37:08 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat laatste houdt NSR natuurlijk geen rekening mee |
26-08-2011 21:49:13 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Dat is geen optie!! Uiteindelijk lost dat het probleem om 1700'n als trekduwkracht voor DDM1 te gebruiken niet op. Bovendien kan ik nog wel een ander blik open trekken, maar ook dat voegt niets toe aan hoe het is. Mocht de dienstregeling instorten en 1700 is nog niet beschikbaar voor DDM1, mag je er rustig vanuit gaan dat er 1800'n van stal worden gehaald. Wat men absoluut wenst te voorkomen zijn situaties zoals we de afgelopen 2 jaar gehad hebben. Sterker nog, men realiseert zich dat een rottige herfst ook het park kan laten instorten. Mr.Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 26-08-2011 21:50 |
27-08-2011 00:32:32 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Misschien is het een keertje goed dat het instort, dan worden ze eens wakker bij NSR. Zonder pardon relatief jong materieel aan de kant zetten. En vooral als DDZ straks allemaal klaar is, dan hebben ze een dijk aan DDM materieel over, waar niks mee word gedaan! |
27-08-2011 00:46:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
En wat zou een wakker geworden NS moeten doen dan? |
27-08-2011 10:17:03 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteNSR wil op den duur van getrokken materieel af, dus is het logisch dat het nu aan de kant gaat, in de hoop en verwachting er nog een leuk prijsje voor te krijgen is.Wat zou er in moeten storten? Zie niet in waarom je deze populistisch piet praat moet bezigen. Laatst bewerkt door MDDM op 27-08-2011 10:20 Gr Joop mcn Lls |
27-08-2011 10:28:01 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
En toch heeft hij ergens gelijk, ik bedoel, wie heeft er nou intresse in een éénspanningsloc? Hooguit een handje vol om te rangeren en binnenlandse cargodiensten... Das verreweg het aantal wat NS kwijt wilt. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
27-08-2011 10:33:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jullie halen oorzaak en gevolg door elkaar, en bovendien 1700, 1800 en DDM. |
27-08-2011 12:06:38 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Even een vraag: Er worden dus 1700'jes omgebouwd voor die dienst met de DDM-1. Is het de NSR die deze opdracht geeft, of is het NedTrain die NSR hierover adviseert, nadat NSR vraagt of NedTrain weer DDM-1 in dienst kan stellen. Was er even benieuwd naar over hoe de samenwerking tussen beide partijen speelt. Laatst bewerkt door aarclay op 27-08-2011 12:09 Choo choo..... |
27-08-2011 12:17:50 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteDe 1800 met DDM-1 gewoon in dienst laten, en ook renoveren! Want waarom niet alle DDZ stammen ombouwen tot 6-wagenstammen? Nee, wat doet NS, ze gaan straks alles wat over is van die renovatie aan de kant zetten. Die locomotieven 1701 tot 1728 staan dan gewoon aan de kant, 20 jaar terug voor een fors bedrag aangeschaft! En de kaartjes maar duurder blijven maken. Zoiets kan ik gewoon niet bij met m'n pet. DDM-1 en de 1800 kunnen zeker nog wel 10 jaar mee, dan gaan ze ongeveer gelijk met het ICRm terzijde, en ben je in 1 klap van je getrokken materieel af. |
27-08-2011 13:12:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteTsja, jouw tirade (inclusief de duurdere kaartejs) komt met enige regelmaat terug en ik heb niet de indruk dat je daarvan af te brengen bent. Paar dingen toch maar even: 1. renovaties en grote revisies kosten ook veel geld 2. waarom zou je DDM-1 en 1800-en in dienst houden als er geen werk meer voor is? 3. er is op het moment geen emplooi voor nog meer IC-waardig materieel 4. er is nog altijd de optie om door te gaan met de renovatie/verbouwing tot DDZ, al naar gelang de behoefte zich de komende jaren ontwikkelt. Alsdan komen eventueel stammen met 1700 weer in beeld. 5. DDM/AR in de stopdiensten houden is geen optie, vanwege de hoge instap (overeenkomst met het Rijk ivm het programma Toegankelijkheid (vind ik op zichzelf een zwakke, maar het is wel de realiteit van het moment). Laatst bewerkt door broek53 op 27-08-2011 13:23 |