06-03-2018 12:18:48 | ||
---|---|---|
phantom
|
Is men nu bezig om op 2 verschillende plekken locs te strippen van onderdelen ? En stript men op beide plekken de loc helemaal,of is het zo dat op plek A delen worden verwijderd die men daar op locs terug plaats wat men op plek B niet doet ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
06-03-2018 12:29:08 | ||
---|---|---|
rob46
|
De locs worden in het TC Ehv gestript en gaan dan voor opslag naar de Dgr, wachten op ruimte bij HKS. Momenteel druk met DDM afvoer/sloop.Zie RM 352 voor details. 57 jaar OV-fotografie. |
06-03-2018 12:50:56 | ||
---|---|---|
phantom
|
Ah ok,dat van het DDM dat was me via dit forum al duidelijk geworden. Nu snap ik ook waar de verwarring vandaan komt bij mij over eerdere berichten waarmee bij mij de suggestie werd gewekt dat men op 2 plekken aan het strippen was. Merci voor de verheldering. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
06-03-2018 13:20:16 | ||
---|---|---|
279
|
Quote waren dat niet de pluklokken van het NSM? |
06-03-2018 20:51:27 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De 1840 in elk geval wel. |
07-03-2018 00:27:00 | ||
---|---|---|
thom
|
En de 1705 inderdaad niet, niet zo gek ook wat het NSM is ook niet voornemens een 1700 te bewaren. Laatst bewerkt door thom op 07-03-2018 00:27 |
12-03-2018 18:20:44 | ||
---|---|---|
Frontier
|
- Laatst bewerkt door Frontier op 19-09-2019 02:50 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-03-2018 06:33:07 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Het is zover, de eerste 1700'en lijken aan een private vervoerder verkocht te zijn: als de geruchten kloppen, heeft Railpromo een drietal 1700'en uit de loods van Amf overgenomen. |
22-03-2018 07:20:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dan waren dat de gele 1700'en die dinsdagmiddag ineens op spoor 12 in Amf stonden en waarvan iig de 1781 tegen het juk stond. Zullen de andere twee wel de 1772 en 1775 zijn? Laatst bewerkt door broek53 op 22-03-2018 07:22 |
22-03-2018 07:35:56 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Bijzonder dat deze nu al verkocht worden terwijl NS ze zelf (iig dit jaar nog) nog goed kan gebruiken... |
22-03-2018 07:49:40 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Deze zijn toch daar zonder defecten opgeborgen destijds? |
22-03-2018 08:02:07 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Klopt, 1781 1772 en 1775. Ze zagen er compleet uit. alleen 1772 had dunne wielbanden en ik geloof de 1781 te weinig olie in de smoorspoelenbak. batterijen uiteraard volledig leeg. Ze zijn nadat ze door een sik uit de loods gehaald zijn door Rail Force One naar spoor 12 gerangeerd. Daarna zijn ze door iemand anders naar de Watergraafsmeer gebracht. Ze worden nog opgeknapt. |
22-03-2018 11:08:48 | ||
---|---|---|
bacr
|
Waarbij ik me dan afvraag wat voor een emplooi Railpromo voor de 1700 in gedachten heeft? Iemand? |
22-03-2018 11:46:37 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Railpromo was voornemens allerhande rondes in Noord-Holland te gaan rijden met toeristen, echter is mij onbekend hoe actueel deze plannen nog zijn. NS zal ze niet tegen de oudijzerprijs weggedaan hebben dus er zullen wel concrete plannen zijn. |
22-03-2018 11:58:47 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dan ben ik benieuwd naar wat ze aan die 1700én willen gaan hangen,want met enkel een loc vervoer je bar weinig reizigers. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
22-03-2018 12:18:56 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Rijtuigen kun je wel ergens huren. |
22-03-2018 16:24:41 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Gisterochtend tegen 6 uur op Wgm aangekomen door Rail2U. |
22-03-2018 17:31:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik denk 2 locs om treinen in trek-trekcombinatie te kunnen rijden, plus een reserveloc. |
22-03-2018 19:42:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Tuurlijk, maar er is ook nog een uit 2 rijtuigen bestaande dinnertrain. |
22-03-2018 20:44:27 | ||
---|---|---|
ToH
|
Die rijden ze toch met 1200 en 1600? |
22-03-2018 20:51:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Die 1200 die omgeschilderd nu bij Railexperts rijdt bedoel je? |
22-03-2018 21:07:09 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Toeristen vervoeren vanuit Asd zou nog steeds het plan zijn. Er zijn trouwens nog wel meer mogelijkheden dan het kopen van de locs. |
23-03-2018 07:00:48 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote De 1828: https://www.flickr.com/photos/tobiashulsker/39097368061/ Laatst bewerkt door SunKeeper op 23-03-2018 07:01 |
25-03-2018 14:51:49 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
En daarvoor heeft de 1837 er ook nog gereden. Maar die locs zijn gehuurd van RailReLease, en ik kan me voorstellen dat Railpromo liever "eigen" locs heeft (althans, via Rail2U). DDZ in dienst, ik blij! |
25-03-2018 19:31:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Waarom via Rail2U, dat is alleen een vervoersonderneming, de buffetten van Railpromo zijn bijvoorbeeld van Railpromo Fleet Services. |
25-03-2018 22:50:02 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ik doelde op de voertuighouder waarvan ik had begrepen dat dat HTFD/Rail2U was, maar dat kan ik ook verkeerd gehoord hebben. |
25-03-2018 23:06:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat denk ik dan en daarnaast heeft de voertuighouder ook nog eens niets met het eigendom van spoorwegmaterieel te maken maar met beheer ervan. Toekomst zal het vast uitwijzen... Laatst bewerkt door thom op 25-03-2018 23:06 |
25-03-2018 23:33:22 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
In het OD wordt in ieder geval gemeld dat de 1772 en 1781 naar Shunter Waalhaven gebracht worden voor o.a. beplakking. |
27-03-2018 09:41:11 | ||
---|---|---|
gose91
|
De 1775 staat vooralsnog nog met NS logo’s tegen de oranje soortgenoot 1828 aan op de Watergraafsmeer |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-03-2018 21:02:08 | ||
---|---|---|
mich
|
Een van de andere staat inmiddels in de Railpromo kleurstelling |
27-03-2018 21:46:57 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteEen nummerplaatje aan de voorzijde van de 1775 is verwijderd. |
29-03-2018 17:11:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Inmiddels is er meer bekend; https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1377264129046519&id=268960009876942 De lokken krijgen bij hun nieuwe jas hun 1700 nummer dus niet meer terug. |
03-04-2018 16:29:01 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
In lijst genoemde; '1726 van Dgr naar Ehv op 30Maa18' moet 1716 zijn. Ook verderop in lijst wijzigen. |
03-04-2018 17:14:45 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dank u, aangepast! 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
11-04-2018 13:15:57 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Volgens een mail op de eurorailgen lijst staan de 1709, 1714, 1717 en 1729 weer op de Dgr. |
11-04-2018 15:55:55 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dat zou kunnen, er zijn in maart twee transporten Ehv-Dgr geweest waarvan de nummers mij nog altijd onbekend zijn helaas. In ieder geval dank voor het melden! 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
11-04-2018 21:08:03 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De 1754 heeft 1 van zijn neuzen afgestaan en zal zeer waarschijnlijk dienst gaan doen als toonbank bij Pijplines in Es. Aldus Facebook, https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1826138264073483&id=204700436217282 Mcn Asd |
13-04-2018 13:16:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De 1754 stond op 12-4 inderdaad neusloos in het TC te Ehv, evenals de 1724 en 1716 (met neuzen). |
22-05-2018 18:09:12 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Op Beneluxspoor wordt vermeld dat DDM-1 en DDAR aan het einde van dienstregeling 2019 aan de kant gaan. Rond diezelfde tijd zullen de Vectrons voor de ICB er wel ongeveer zijn. Conclusie, als het allemaal klopt: einde 1700. |
22-05-2018 18:32:40 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Correct, dat wordt momenteel binnen NS gecommuniceerd. |
22-05-2018 19:26:09 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Eerst zien dan geloven... hoe vaak is er over MAT'64 wel niet gezegd dat het er uit zou gaan. |
22-05-2018 19:31:01 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Maastricht kan de vlag uithangen: eindelijk verlost van die krengen die om de haverklap defect gaan |
22-05-2018 19:32:24 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteMet het kleine nuanceverschil dat de E-loc 1700 eerst een revisie zal moeten krijgen om na 2019 nog door te kunnen. QuoteOf andersom natuurlijk%05% Er moet nog bedacht worden waarmee de werkplaats daarna aan het werk kan. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 22-05-2018 19:33 |
22-05-2018 19:48:31 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Vectrons in onderhoud nemen in Mt, heb je echter wel een reserve van 100% nodig xD |
22-05-2018 20:03:16 | ||
---|---|---|
mvd
|
QuoteMt houdt de Flirt en krijgt alle VIRM-viertjes (incl. VIRMm). Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
22-05-2018 20:07:55 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Lijkt me vrij onverstandig. Beter neemt regio Amsterdam ze in onderhoud. |
22-05-2018 22:09:52 | ||
---|---|---|
jeanne
|
't Zal door sommige als een vloeken betiteld worden, maar Siemens en een Lessor gaan toch een onderhoudswerkplaats in 010 voor de Vectron's bouwen. Als de Vectron's geleaset gaan worden is dat misschien wel de meest logische optie? Jeanne Kok |
22-05-2018 22:10:31 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
QuoteQuoteMt houdt de Flirt en krijgt alle VIRM-viertjes (incl. VIRMm). Ach welja, Onnen heeft al gedoe met DDZ's. De helft is ten slotte weer teruggegaan naar Leidschendam omdat Onnen het niet aankon, en nu gaat met alle VIRM's doorschuiven zodat het DDZ weer allemaal naar Onnen kan? Dan kan je toch net zo goed DDZ gelijk naar Maastricht sturen. Heeft natuurlijk ook wat weg van de 1700, dus ik zie de logica niet helemaal van deze oplossing. (Plus dat al die VIRM's op een gegeven moment stierlijk vervelend beginnen te worden, maar dat even terzijde %03%) Laatst bewerkt door Trainplaza op 22-05-2018 22:11 |
22-05-2018 22:46:36 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Nee Onnen kan de DDZ er niet compleet bij hebben door de wanpraktijken bij het Ob Mt waardoor daar de VIRM nu niet heen kan. Waardoor Ldd weer in de problemen komt met de instroom van SNG want die kunnen de DDZ er niet meer bij hebben. |
23-05-2018 05:58:51 | ||
---|---|---|
mvd
|
Hoe kom je aan die onzin? OBMT heeft nu al alle 9500'en in onderhoud en er wordt nu naar de VIRMm toegewerkt. Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
23-05-2018 07:03:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hoever het nu staat, weet ik niet, maar feit is dat aan het begin van de huidige drgl en omloop de verhuizingen ten dele werden teruggedraaid zoals marciekemp beschrijft, beginnend bij het feit dat Mt de hoeveelheid VIRM niet aan kon die aan het bedrijf was toegedeeld. |
23-05-2018 09:22:21 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Te weinig personeel of geen ruimte? |
23-05-2018 10:51:39 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote De werkplaats is laatst nog uitgebreid, dus ruimte is er wel lijkt me. |
23-05-2018 12:14:51 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Teveel extra binnenkomsten (EBK's) van DDAR/1700. Planning is idd dat alle 4 baks VIRMen naar Mt gaan en alle 6 baks VIRMen naar On. Tevens DDZ naar On en in de toekomst een (klein) deel ICNG naar On. Hoe en of dit in de praktijk gaat lukken is nog een vraagteken. |
23-05-2018 12:50:19 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Komt er 6,5 jaar een nieuwe poging voor de DD-AR afscheidsrit? .... http://www.treinenweb.nl/review/46 Laatst bewerkt door aarclay op 23-05-2018 12:50 Choo choo..... |
23-05-2018 13:01:23 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De 1775 is ook van RFS. Mcn Asd |
23-05-2018 13:03:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Met doel als reserve? Of als plukloc? Of puur om een extra treindienst te kunnen rijden naast de inzet van de andere? Laatst bewerkt door aarclay op 23-05-2018 13:05 Choo choo..... |
23-05-2018 13:06:19 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Het doel is als reserve, maar er moet wel het een en ander aangebeuren heb ik begrepen. Maar achter de frontruiten zit een papiertje met daar op RFS 101003 Mcn Asd |
16-06-2018 11:11:21 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Kan het zijn dat er sleep 1700 van de Dgr weg is? Er stond vanochtend nog maar één rij en ik zag gister een Volker-Rail voor de 1700'en aan de westzijde staan. |
16-06-2018 11:53:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Niet bedoeld als reserve, de lok is alleen nog niet in dienst gesteld omdat er nog aan gewerkt word. |
24-06-2018 12:14:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEr wordt weer onderhoud gepleegd aan de veelgeplaagde sporen van de Dijksgracht. Daarom zijn vorige week de 1700-en in twee lange rijen gezet en het hele remrijtuigencircus (de stammen 7207 en 7212 in een afwijkende volgorde) aan de hoge kant van de Dijk. |
24-06-2018 12:29:37 | ||
---|---|---|
nohab
|
Waarom veelgeplaagd? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
24-06-2018 14:52:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ironie. Er gebeurt immers vrijwel niets. |
25-06-2018 19:37:18 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Quote OT: dit alles in het kader van geo- en milieutechnisch onderzoek aan de Dgr t.b.v. vrije kruising aldaar. Zie https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2018/06/25/prorail-voert-bodemonderzoek-uit-op-emplacement-dijksgracht/ |
16-07-2018 15:45:00 | ||
---|---|---|
MikeMike
|
Misschien een beetje laat: zag 3 juli de 1730 in Maastricht rond 12:00 gekoppeld met DDAR stam 7343 en rond een uurtje of 5 was de 1730 los gekoppeld en door een Ned Train locje naar de werkplaats geduwd. Iemand idee wat nu de plannen zijn met de machine? |
28-04-2019 14:54:51 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Afgelopen Vrijdag zag ik te Eindhoven DDAR-stammen 7343 & 7344. Van stam 7343 wist ik dat het al afgelopen was (met loc 1730), maar van de 7344, welke gekoppelt was aan de 7344, is nieuw voor mij. De desbetreffende loc bij deze stam, de 1734, staat al sinds November aan de kant, is het over en uit met de locomotief? |
28-04-2019 16:14:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Je kunt gevoegelijk aannemen dat men voor een resterende half jaar inzet zeker geen lokomotieven gaat herstellen die al zo lang stilstaan inmiddels. Volgens mij staan de twee stammen danook officieel terzijde al even. |
28-04-2019 19:13:29 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Staan daar volgens mij al geplukt allebei inderdaad. |
28-04-2019 20:15:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, dat is de reden dat ze in Eindhoven staan (pukken dus). |
06-06-2019 17:12:59 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Deze week zijn alle 1700'en van de Dgr naar Hrp versleept. Betekend dit dat de sloopgang binnenkort gaat starten? En is het weer HKS Metals in Awhv die dit mag doen? |
06-06-2019 18:22:41 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Zeker weten allemaal? Ik ben er vandaag langs gekomen, was aan het bellen, maar volgens mij stonden er nog een aantal hoor. |
06-06-2019 19:19:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er staan op de Dgr nog twee rijen locs, dus zo hard gaat het niet. Wel lijkt het er sterk op dat het transporteren naar HCT de herstart van de sloopgang is. Elders meldde ik al dat er een andere hoofdaannemer is gecontracteerd (de van de vorige tranche bekende firma Beelen), juist omdat men (NS) voort wil. Wie Beelen het sloopwerk laat uitvoeren en op welke locatie, weet ik niet. Maar het terrein van HKS ligt wel voor de hand, zeker wat betreft de dubbeldekkers overigens vanwege de transportproblemen. Laatst bewerkt door broek53 op 06-06-2019 19:20 |
07-06-2019 14:19:42 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Hopelijk maken ze een beetje vaart, het is een gênante rij wrakken onderhand voor het oog van de dagelijkse reiziger en de omwonenden. |
07-06-2019 14:58:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Een paar weken meer of minder maakt nu ook niet meer uit en als ze al verkassen naar de Hrp zijn er weinig omwonende die er last van zullen hebben nog |
07-06-2019 15:24:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat is zo. De intentie was destijds om de locs in Ehv te onttakelen en ze vandaar naar de HCT te brengen, zoals aanvankelijk ook gebeurde. Toen de sloop stagneerde en stopte, heeft men de uit Ehv terugkerende locs in arren moede maar teruggezet op de Dijksgracht - maar dat was dus helegaar de bedoeling niet. Laatst bewerkt door broek53 op 07-06-2019 15:25 |
08-06-2019 15:29:23 | ||
---|---|---|
edward
|
Op Dgr staan nu nog: 1 - 1723-1702-1720-1721-1704-1729-1727-1725-1711 2 - 1709-1717-1706-7207 (3 rijtuigen), de 441-DDM staat los op ander spoor 3 - 1714 Laatst bewerkt door edward op 08-06-2019 15:57, reden: plan V? |
08-06-2019 15:41:44 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
441... Plan V ? |
08-06-2019 16:15:42 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Ik gok op rijtuig 441 Mcn Asd |
08-06-2019 16:55:59 | ||
---|---|---|
rob46
|
Dit is Bv 6841, na het akkefietje in Ehv ter elfde ure toegevoegd aan het sloopbestand. 57 jaar OV-fotografie. |
08-06-2019 17:18:48 | ||
---|---|---|
ToH
|
Welk akkefietje? |
08-06-2019 17:52:02 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die per ongeluk gestripte DDM-1 toch? Choo choo..... |
13-06-2019 15:34:29 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Vandaag werden de 1714, 1727, 1725 en 1711 door Volkerrail 203-2 bij HCT geplaatst vanaf Dgr. De DDZ 7617, zonder mbk, fungeerde als remwagen. |
13-06-2019 15:50:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat betekent dat de Dijksgracht nu leeg is wat ontmantelde 1700-en betreft, tenzij er nu uit het zuiden nieuwe aanvoer zou komen (de remrijtuigen 7207 zijn vanmorgen naar het zuiden gegaan). Wel staat de 1840 nog op de Dgr, maar dat is een ander topic |
13-06-2019 21:35:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij komt er morgen nog een setje uit Mt die kant op. |
13-06-2019 22:51:45 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Vanochtend ging de VR203 met de 7207 stam + een onbekende stam DDM of DDAR richting Mt vanuit Ehv |
13-06-2019 23:38:34 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Quote Van een eerdere melding op het forum waren er te Zbm 3 DDM-1 rijtuigen van de 7207 te bewonderen richting Ehv en Mt. Als er in Ehv wagons zijn bijgeplaatst vermoed ik de DDAR stammen 7343 of 7344 betreft. Evt. dat er in Mt nog een aantal 1700'en worden opgehaald? (1730, 1734 ofzo) |
14-06-2019 13:29:58 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Klopt. 1 vd 2 stammen DDAR in Ehv is weg. Ik weet niet of het de 7343 of 7344 betreft. |
14-06-2019 19:59:15 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
7343 stond er vanmorgen nog, dus is 7344 weg. |
15-06-2019 17:09:30 | ||
---|---|---|
Daan!
|
De (A)Bvk staat in ieder geval op de ACT. Dat blijkt uit foto’s op facebook in de groep 1700. |
15-06-2019 19:18:20 | ||
---|---|---|
rob46
|
Zeg maar stam 7344 vanuit Ehv via Mt naar Hrp. 57 jaar OV-fotografie. |
15-06-2019 19:52:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Plus de 1700-en, neem ik aan ? Laatst bewerkt door broek53 op 15-06-2019 19:53 |
16-06-2019 22:13:59 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Gezien deze berichten van 14 juni neem ik aan van wel.Quote Quote |
17-06-2019 00:25:12 | ||
---|---|---|
279
|
van een nfl hoorde ik dat vandaag (zo 16/6) de lok van stam 7201 is gehaald. zou een noodoplossing ivm de vele defecte 1700 'en voor ICB. de lok is weer teruggeplaatst omdat deze behoorlijk geplukt was aan een zijde... voor maandag staat op het program de zelfde actie te herhalen bij een van de andere stammen uit Ekz. |
17-06-2019 00:50:21 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Als de nood werkelijk zo hoog moeten ze maar eens creatief worden door tijdelijk een complete 7200 stam als trekkracht voor de ICB te nemen, maar ja dat zal wel weer volgens allerlei regeltjes wel niet toegestaan zijn! Of staat er misschien nog niet ergens een 1800 te niksen. Jeanne Kok |
17-06-2019 06:45:36 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteHoe moet ik dat zien? Er werd een loc van een stam afgehaald en toen bleken er aan 1 zijde ineens een hoop onderdelen te ontbreken? En als ik het goed begrijp is die loc waarvan dus onderdelen ontbreken weer voor zijn stam gezet en doet gewoon dienst? Laatst bewerkt door nohab op 17-06-2019 06:47 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
17-06-2019 08:46:14 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Ik vermoed dat er onderdelen ontbreken aan de zijde waar de loc aan de stam zit. Daar heb je die onderdelen niet nodig namelijk. Bij het gebruik voor de ICB heb je beide cabines nodig en dus volledig ingericht, met een DDM stam heb je maar 1 cabine nodig. |
17-06-2019 08:51:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, de vaste DDAR-locs van vroeger hadden in die cabine bijvoorbeeld geen Telerail en soms geen cabineverwarming of machinistenstoel meer. |
17-06-2019 09:48:31 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteMen kwam er inderdaad snel achter Stam 7201 is dus vanmorgen opnieuw volgens planning van start gegaan met trein 2912 naar Enkhuizen. |
17-06-2019 09:51:26 | ||
---|---|---|
279
|
Quote heeft iemand al eens een DDAR of DDM in Bh gezien de afgelopen jaren ? %08% waarom zou je hele stam willen meeslepen naar Bh ? |
17-06-2019 10:04:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Omdat je dan geen last hebt van een ontmantelde cabine, neem ik aan. Overigens is het in geval van nood geen slecht idee om een loc van een DDM-1 (of DDAR) te gebruiken. er staat zoveel materieel op reserve dat vervanging door iets treinstelachtigs bepaald geen grote opgave kan zijn. |