08-11-2017 16:41:54 | ||
---|---|---|
geert
|
Smaken verschillen. En je had er in ieder geval meer mee gekund bijvoorbeeld 200 rijden op de HSL! |
08-11-2017 17:28:03 | ||
---|---|---|
Frontier
|
- Laatst bewerkt door Frontier op 12-03-2018 18:19 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-11-2017 20:15:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ahja, men had ze vast in 1992 als 25 kV lok besteld |
08-11-2017 20:24:07 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Rail21 voorzag toch HSL verbindingen? |
08-11-2017 20:54:48 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Hoe dan ook, het wat vroegtijdig afdanken van DDAR (wat heel behoorlijk materieel was afgezien van t meubilair) heeft t lot van de 1700 ook wel bepaald. |
08-11-2017 21:22:40 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Je krijgt nog geen schroefje. Nieuwe onderdelen zijn wel verkrijgbaar. |
08-11-2017 22:27:36 | ||
---|---|---|
javanree
|
Quote Kwalitatief waren de BB26000 ook een stuk minder... in 2006 en 2009 diverse exemplaren gezien rond Parijs en Vierzon, bij velen vielen toen al de gaten in het plaatwerk. |
08-11-2017 22:43:06 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Van onze 1600 heeft Alsthom voor de SNCF ook een variant geleverd die zowel op 1500 V als 25 kV kan rijden, de BB 22200, en ook in een versie die 200 km/h haalt. Blijkbaar zag men toen geen noodzaak om een duurdere maar ruimer inzetbare loc te bestellen. Een loc uitgevoerd met die lelijke Sybic kast was dus vast ook een 1500 V variant geworden... |
08-11-2017 23:00:29 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Dat 3 kV en ERTMS er niet binnen 5 jaar zijn is een zekerheid, ik noemde dat niet voor niks als ondergrens. Ik denk dat je gelijk hebt dat 3 kV nog wel 20 jaar kan duren en bij ERTMS zie ik de planning ook nog wel opschuiven cq. de impact verdampen. Maar dat kan niemand garanderen en aandeelhouders of banken zijn allergisch voor grote risico's. |
08-11-2017 23:03:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVan de 1701-1729 wel, ja. De rest had daar niets mee te maken. |
08-11-2017 23:13:11 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote 1700-en zou je ook in Frankrijk kunnen proberen te slijten dus afzetmarkt is niet de grootste beperking. Als je een Traxx laat verwaarlozen dan wordt die even goed onverkoopbaar. Als die locs over 10 jaar nog in goede staat zijn en tegen een vriendenprijs worden aangeboden dan raak je ze wel kwijt. Maar dat zou voor 1700-en ook gelden... |
09-11-2017 01:02:30 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Volgensmij staat SNCF ook niet zo te springen om locs. Alles wat aan nieuw materieel komt, zijn treinstellen net als in Nederland. |
09-11-2017 08:03:24 | ||
---|---|---|
nohab
|
Alleen al dat het geen meersysteemmachines zijn maakt ze voor de SNCF totaal oninteressant. Dan hebben we het nog maar niet over de aanpassingskosten van andere zaken. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
09-11-2017 08:53:13 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Leuk, al dat gespeculeer steeds over doorverkopen etc. Feit is gewoon dat ze nu ontmanteld gaan worden omdat NS ze niet meer nodig heeft en ze toch al in slechte staat verkeren. |
09-11-2017 10:54:43 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote toch zo'n 30 loks.. Maar prima om de rommel op te ruimen. Al die sporen met wegroestend materieel is geen reklame. |
09-11-2017 11:32:21 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Nadat Kfh omgezet is naar 25 kV hebben goederenvervoerders nog minder interesse in monocourante 1500 Volt loks. |
09-11-2017 12:21:40 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Wanneer willen ze 25 kv installeren op kfh? |
13-11-2017 20:36:28 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
Volgens de radar heeft de 1759 (met DDAR-stam?) Maastricht verlaten. |
13-11-2017 21:41:19 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
1759 + DDAR stam 7339 zoals voorheen |
14-11-2017 06:25:40 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
@TSNL250; wanneer weet ik niet maar het is een gekoesterde wens (van Prorail dus) |
06-12-2017 00:35:54 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De 1748 geeft kennelijk weer een signaal af op de radar, is de goedheiligman wellicht langs geweest met onderdelen en is de langverwachte herindienststelling aanstaande? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
06-12-2017 00:47:48 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Check, loc zit vast aan stam 7335 en zal binnenkort weer in dienst komen. |
17-12-2017 00:48:45 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De 1748 staat nog steeds in de werkplaats, nu al bijna twee weken na het eerste gps signaal sinds tijden... |
17-12-2017 10:25:18 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Maar het bericht van "in dienst komen" was toch niet puur op GPS gebaseerd...? Officieel staat de stam nog immer terzijde. |
17-12-2017 14:13:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Als iemand de batterij schakelaar inzet, komt de GPS vanzelf weer in de lucht en dat hoeft natuurlijk nog niets te betekenen. |
17-12-2017 15:22:14 | ||
---|---|---|
rob46
|
De 1748 heeft andere smoorspoelenbak en is afgelopen week voor onderhoud in Mt binnengenomen, dus is er wel degelijk hoop. 57 jaar OV-fotografie. |
13-01-2018 14:26:12 | ||
---|---|---|
rob46
|
De vlag gaat uit....na een tijdelijke terzijdestelling van ruim 1 jaar is zojuist 1743+7338 vanuit Maastricht naar het Noorden vertrokken. 57 jaar OV-fotografie. |
13-01-2018 19:32:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vlag met wimpel! Heeft de 1743 dus de 1748 ingehaald qua herstel? |
13-01-2018 19:39:35 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Kennelijk ja, want die zou volgens de berichten nog immer in de werkplaats staan. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
13-01-2018 19:50:05 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Twee weken geleden zag ik de stammen van loc 1743 en 1748 al gekoppeld met hun locs op een van de bovenleidingloze spoortjes (spoor 53) in Mt staan. Hebben dus niet al die tijd in de wpl gestaan. Misschien vanwege de slechte matstand nu uit hun terzijdestelling gehaald? |
13-01-2018 19:55:24 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quote1748 is afgelopen week wéér binnengenomen. 57 jaar OV-fotografie. |
31-01-2018 14:13:06 | ||
---|---|---|
rob46
|
NSR 1748 is door Ob Mt afgeleverd en met DDAR 7335+1759+7339 nu onderweg naar het Noorden. De NSR 1759+7339 bracht vanmorgen de NSR 1756+7342 van Zlge naar Mt (de loc strandde gisteren met rookontwikkeling in Hd) en haalde in Mt de herstelde NSR 1748 dus weer op. Laatst bewerkt door rob46 op 31-01-2018 14:49 57 jaar OV-fotografie. |
31-01-2018 22:47:12 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Netto komen er op deze manier nog niet echt veel locs bij |
31-01-2018 22:52:53 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Er staan nog zes stuks op onderdelen/herstel te wachten. Waarvan drie bij een treinstam horen. Ik kan mijn mening over de situatie nog eens geven, maar die kent iedereen ondertussen wel, dus die sla ik deze keer over.%08% |
01-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Welke loc staat in de planning om voor stam 7343 te komen? De 1730 die voor die stam stond is definitief terzijde... |
07-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Heeft het langdurig verblijf van een aantal 1700'en in de loods van Amersfoort niet te maken met de werkzaamheden die voor de loods plaatsvinden? Ik heb namelijk een vermoeden dat de locs op dit moment staan opgesloten. |
07-02-2018 22:18:53 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Niets, loc 1739 is defect gegaan. Al anderhalve week zijn er ook 0 reservelocs omdat OB Mt maar blijft falen. Eergisteren ging de 1739 eveneens defect, toen heeft trein 149 met ICM4 gereden, welke te Bh negatief keerde op trein 144. De 1746 reed op die dag met een snelheidsbeperking vanwege versleten schuitjes, hetgeen 's nachts hersteld werd (stonden wel de rijtuigen de hele nacht zonder loc te Aswplz) 1739: defect sinds 07-02 (ruit - en cabineverwarming) - Wgm 1744: defect sinds 17-01 (ernstige rookontwikkeling) - Mt 1745: onderhoud sinds 02-02 - Mt 1746: in dienst 1750: defect sinds 28-01 (snelschakelaar problemen) - Mt 1752: defect sinds 27-11%05%, aansluitend onderhoud sinds 20-12%05% 1761: in dienst 1765: in dienst Laatst bewerkt door Frontier op 07-02-2018 22:19 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
07-02-2018 22:25:06 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Dan te bedenken dat enorm veel bruikbare onderdelen de afgelopen vijf jaar hebben staan weg te teren te Dgr. Achteraf is makkelijk praten, weet ik, maar er is toen wel erg snel beslist om die ruim 20 stuks klakkeloos terzijde te stellen alsof het de laatste uit hun soort zijn. |
07-02-2018 22:44:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeg je nu dat er een stuk of 20 locs in onderhoud hadden moeten blijven voor je=weet-maar-nooit? Nochtans stonden en staan er een aantal locs compleet, met tussentijdse cw's uitgevoerd en wel, opgeborgen in Amersfoort. Als men echt het reservepark zou willen vergroten, dan zouden daarvan enkele exemplaren weer in dienst kunnen worden gesteld. Maar zeer kennelijk wil men dat niet. |
07-02-2018 22:47:46 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Niet de complete locs in onderhoud, maar de onderdelen plukken en opbergen in die loods. Er zijn toch niet voor de lol onderdelen besteld om reparaties in Maastricht uit te voeren om locs op de baan te houden. |
07-02-2018 23:00:06 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Hèhè grappenmaker, precies dat gebeurt nu ook in Ehv. Al zie ik niet hoe reserve onderdelen gaan voorkomen dat die locs niet meer stuk gaan. Die locs zijn al oud (en hebben lang geen echte revisie gehad) hé |
07-02-2018 23:11:54 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Dat zal de voornaamste reden zijn ja. Quote Als men echt zou willen zijn daar heus wel oplossingen voor te verzinnen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
07-02-2018 23:15:29 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote *ziet al voor zich dat er een 100-tons kraan wordt besteld om een loc naar een andere plek te hersporen*%08% |
07-02-2018 23:17:46 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Juist, waar een wil is... %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
07-02-2018 23:48:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
De meeste locs staan er al jaren en zijn bewust niet weggehaald toen men aan het emplacement begon te bouwen. Er is geen enkele reden waarom ze precies nu de loods uit zouden moeten. En als er een herstelplan zou komen (en dat komt er niet, maar stel dat ..), dan kan dat nog wel anderhalve maand lijden.. |
08-02-2018 12:19:22 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteZeg maar gerust nooit een echte grote revisie. De locs rijden feitelijk dus al 10 jaar op reservebenen, geen wonder dat ze om de haverklap defect gaan. |
08-02-2018 12:44:03 | ||
---|---|---|
mich
|
Als je ze zorgvuldig onderhoud moet het goed gaan. Onze 1828, 1831 en 1837 rijden ook prima rond en de 3 1600 van captrain ook. Alle met een een hoge betrouwbaarheid en alles goed werkend. Ze worden niet gespaard, weekend in de vrieskou of regen stilstaan en daarna vol zware goederentreinen het land door trekken. |
08-02-2018 13:11:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteZonder daar verder iets aan af te doen, maar de 1800-en hebben in ieder geval wèl een grote revisie gehad. |
08-02-2018 16:29:06 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Nu weet ik verder niet veel van de 16/17/1800 en haar technieken maar het lijkt mij niet dat men in Mt het onderhoud zo slecht uitvoert dat dat als hoofdoorzaak aangewezen kan worden. |
08-02-2018 16:36:22 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Het is vast niet kwalitatief slecht, maar het schijnt vooral enorm langzaam te gaan als je het hierboven zo leest. Waarbij ik zo'n idee heb dat ze regelmatig op aanlevering van vervangende onderdelen wachten. Laatst bewerkt door SunKeeper op 08-02-2018 16:36 |
08-02-2018 16:57:50 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Voor standaard onderhoud staat 1 week, dat wordt nog maar zeer zelden gehaald. Twee of drie weken en soms nog langer zijn geen uitzondering meer. En dan hebben we het nog niet eens over grote defecten, de 1752 staat er bijvoorbeeld al sinds 27 november... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-02-2018 17:12:23 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote En de 1738 hoort hier eigenlijk toch ook bij (defecte oliekoeler, Mt)? |
08-02-2018 17:28:56 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote En wie neem je dat kwalijk? |
08-02-2018 17:30:49 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Die staat al sinds een klein jaar in Amf, als ''tijdelijk terzijde'' volgens het overzicht. Of die nog bij NSI in dienst is kan ik er niet in ontdekken. |
08-02-2018 18:12:25 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote 1738 en 1753 staan al bijna een jaar (tijdelijk) terzijde, naar aanleiding van het smoorspoelendebacle. Sindsdien is het aantal locs van 10 naar 8 gegaan en is het steeds vaker huilen met de pet op. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-02-2018 18:19:38 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Enerzijds NedTrain Maastricht, want volgens mij is het zo dat NSI met de locs hoort te rijden en Mt ze hoort te onderhouden. Als dat laatste dan vervolgens niet binnen de afgesproken termijnen gebeurt... In theorie horen er 4 in dienst te zijn, 2 reserve te Aswplz, 1 reserve/controle te Wgm en 1 onderhoud te Mt. Anderzijds heeft NSI ook schuld door nergens wat van te zeggen en NSR, die de locs ter beschikking heeft gesteld aan NSI, stoïcijns blijft weigeren om een fatsoenlijke LT2-revisie goed te keuren en kennelijk ook niet in wil zien dat er zonder revisie 8 locs toch echt onvoldoende zijn. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-02-2018 18:55:05 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Maarja, aan de andere kant, wat moet NSR/NSI over een paar jaar nog met die locs? We kunnen hier weer verhaaltjes vertellen over instroom ICNG en overbodig worden van de TRAXXen in hun huidige bestaan, maar ik denk dat je al weet welke kant het dan op gaat %08% Het zal (vrees ik) nog een jaar of 3 huilen met de pet op zijn. |
08-02-2018 19:27:30 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De NSI exemplaren moeten nog zeker 4-5 jaar mee, en misschien nog wel langer aangezien het nog uiterst onzeker is of DB naast nieuwe rijtuigen ook nieuwe meerspanningslocs zal gaan bestellen. En al zouden ze die bestellen, dan is het ook maar weer zeer de vraag wanneer zoiets toegelaten en inzetbaar is. DB en toelating is de laatste jaren immers geen gelukkige combinatie. Oftewel: als men dan werkelijk zo gierig is en niets aan de 1700’en wil uitgeven, maak dan op z’n minst een uitzondering voor de NSI exemplaren. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-02-2018 19:33:23 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Zoals ik al typte, NS heeft over een paar jaar flink wat TRAXXen over... %02% |
08-02-2018 19:35:34 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Dat gierig valt ook wel mee, net alsof het gratis is om de hele tijd voor ieder defectje tussen Wgm - Mt te pendelen. Nog even daargelaten dat dat met de meest gekke combinaties gebeurd. De 1750 is met een DDM1-stam%05% naar Mt gesleept als ik me niet vergis. Ik kan me een dicussie van een tijdje geleden herinneren waarin werd uitgelegd dat iedere bakkilometer gewoon geld kost, ongeacht de reden van de rit. |
08-02-2018 19:52:09 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dat heb ik sowieso nooit begrepen waarom onderhoudsbedrijven op centrale locaties (Zwolle, Zaanstraat) gesloten werden en op locaties in achtergestelde contreien aan de andere kant van het land in stand worden gehouden.Quote Die denkt men toch allemaal voor spectaculaire prijzen weer te kunnen doorverkopen? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-02-2018 23:52:13 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote Afhankelijk van hoe vlotjes/soepel de instroom van SNG verloopt, komen in 2019 ook de 1700-en van DDM en DDAR vrij. Mcn Asd |
09-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
DDM-1 zou nog niet in 2019 reeds terzijde gaan. |
09-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Als kers op de taart wordt er vandaag in de Op de Rails gemeld dat de 1738, 1753, 1774 en 1777 niet meer worden hersteld... |
09-02-2018 01:43:12 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Die men daarna waarschijnlijk heel snel naar de Hrp verplaatst. En zo snel ze kunnen afvoeren naar HKS per dieplader.... %03% Want ja, er zou maar een privaat op de loer liggen die ze over wil nemen (geen geschikte goederenloc, I know maar toch zijn er genoeg bedrijven die er misschien iets mee kunnen (RXP?)). Laatst bewerkt door wouterder op 09-02-2018 01:44 |
09-02-2018 08:33:32 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote In centrale gebieden (lees stad) krijg je amper vergunningen voor elke baksteen die je wil leggen. Geluidsoverlast en klachten uit de omgeving heb je ook overal in het land. Daarnaast is een werkplaats als Onnen ooit daar gebouwd ten behoeve van de werkgelegenheid. |
09-02-2018 09:18:12 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote JA en nee, ook bij die revisie in 2003 hebben ze niet alles gereviseerd. Alle printplaten, draaistellen, trekwerk, luchtslangen(!), tractiemotoren, luchtketels en bekabeling zijn niet meegenomen. Je komt op deze componenten veelal data uit de jaren 80 of begin 90 tegen. Er zitten zelfs luchtketels in die sinds de bouw van de machines nog nooit gekeurd zijn... wij gaan dit achterstallig revisiewerk noodgedwongen allemaal uitvoeren. |
10-02-2018 14:14:00 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dan gaan die stammen die nu locloos zijn/worden ,getrokken worden door paarden ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-02-2018 15:06:14 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Als ik het overzicht bovenaan bekijk zijn er nog een aantal over toch? Die zijn blijkbaar nog zodanig dat ze nog niet definitief weg zijn? Wel terzijde, maar het is bekend dat dat slechts een term op papier is en wil niet zeggen dat ze nooit meer zullen rijden. Zeker als (meer stammen) DDM1 verlopig nog nodig zijn. |
10-02-2018 15:20:11 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteDie staan daardoor nagenoeg definitief terzijde. (Over het "voordeel" daarvan zal ik me niet uitspreken.) Laatst bewerkt door IJsbergsla op 10-02-2018 15:20 |
10-02-2018 15:25:26 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dat zijn dan welbestede gelden geweest voor de 7207 en 7212, nauwelijks enkele maanden in dienst en abrupt weer aan de kant gezet. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-02-2018 17:42:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
In hetzelfde OdR wordt ook uitgelegd dat er binnen de beperkingen die van buiten komen en die NS zichzelf oplegt, er feitelijk geen inzetmogelijkheden zijn voor DDM-1 dan de 3400 en 4500. En dan houd je twee DDM-1 over. Dat is de redenering volgens welke dan ook maar geen locs ervoor gerepareerd worden. Zonde geld van de revisie van die twee stammen, ja. |
10-02-2018 18:18:21 | ||
---|---|---|
AJT
|
Waarom versoepelt de NS de eigen regels niet? |
10-02-2018 18:36:10 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Omdat ze het getrokken materieel liever vandaag dan morgen nog zien verdwijnen. Want ja, duur he..%08% |
10-02-2018 20:14:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDDM-1 haalt volgens diverse dienstregelingsystemen de rijtijden van de meeste stoptreinen, pardon: sprinters niet. En sprinterseries die wel met DDM-1 gereden kunnen worden, vergen de opleiding van enkele honderden machinisten. Dat was overigens vorige herfst nog wel de bedoeling, om DDM-1 in te zetten in de 5500. Maar vanwege die grote opleidingsbehoefte is dat te elfder ure dus niet doorgegaan. En zo zijn er dus 2 stammen waarvoor geen inzet is. En omdat er genoeg materieel was/is dankzij de Flirts, de Hoekse Lijn en Zuid-Limburg, zijn de twee stammen die toevallig al locomotiefloos aan de kant stonden, voorlopig/definitief aan de kant gezet en worden de locs in principe niet hersteld. |
10-02-2018 20:26:17 | ||
---|---|---|
AJT
|
Dan kun je toch zeggen dat je bijvoorbeeld de 4900-serie alleen door een groepje mcn van een standplaats laat rijden? De kans op iemand van een onbevoegde standplaats is alleen dan wanneer er een verstoring is, en dan was de 4900-serie toch al kandidaat nummer één om opgeheven te worden. |
10-02-2018 20:27:46 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Echter haalt serie 4900 dan weer de rijtijden niet. |
10-02-2018 21:05:58 | ||
---|---|---|
thom
|
Zoals Michiel uitlegt gaat het hier dan niet direct om regels, maar een praktische mogelijke inpassing van het probleem. Regels zijn in de basis altijd bedacht met een reden, en het is wat vreemd dat ineens aan de kant te zetten als zaken je beter uit komen. Dat is hetzelfde als zeggen je mag geen ladder gebruiken om de ramen te wassen, behalve als je dat op de tweede verdieping moet doen Quote Omgekeerd zou het dan ook zonde zijn om wel geld in de lokken te stoppen en die vervolgens alsnog nutteloos zouden zijn. Soms veranderd het inzicht in sommige zaken nou eenmaal na eerdere beslissingen. Laatst bewerkt door thom op 10-02-2018 21:08 |
10-02-2018 22:04:56 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Maar de reden was toch gewoon een defect aan de loc? Als ze de locs goedkoper konden maken reden ze toch gewoon weer? Ongwact de regeltjes van NS https://www.youtube.com/channel/UCSNSnRMXN_O70O0R111kjAg. Noem de treinen! https://www.sporcle.com/games/jelmerrr/call-the-dutch-trains |
10-02-2018 22:29:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als de locs het gewoon gedaan hadden, had de bijsturing nu heel ruim in de reserve voor DDM gezeten, dat wel. Maar het zou een beetje sneue reserve zijn, om dezelfde soort redenen. Bijsturing hoeft zich weliswaar niet zo erg veel aan te trekken van theoretische riitijden, maar moet wel voortdurend in de gaten houden of de machinisten van alternatieve treinen wel DDM kennen. |
16-02-2018 21:26:31 | ||
---|---|---|
VanLennep
|
In theorie zou DDM ook de rijtijden van de 5400 moeten halen, deze zou dan alleen wel losgekoppeld moeten worden van de 4800 uiteraard. En wellicht in de zomermaanden heb je er wat aan in de 15400, maar dan zit je toch al ruim in het materieel. Aan een DDM op reserve in de bijsturing heb je ook weinig; enige waar je ze een beetje fatsoenlijk in kunt zetten zijn de 4800/5400, maar ook dit lukt niet altijd vanwege het personeelsplaatje. In de 4800 ben je daarnaast qua vertragingen nog sterk afhankelijk van de machinist vanwege het rijtijden verhaal. Er zijn ook zat machinisten die het wel halen, maar begrijp wel dat een planmatige inzet niet handig is. |
17-02-2018 16:32:46 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Quote Op zich is de 4900 best ruim qua rijtijden. In Ampo zou je richting Ut nog een minuutje later kunnen vertrekken om alsnog op tijd in Ndb aan te komen (Ampo - Ndb duurt slechts 11 minuten). Vorig jaar werd het DDZ in deze serie weer vervangen door SLT om een haltering in Uto mogelijk te maken. Echter wordt daar alleen gestopt richting Ut, dus heel veel nut had dat niet. Als je die stop schrapt is de serie 4900 prima te doen met DDM-1. Is trouwens de 8100 niet een geschikte serie qua rijtijden? Het is wel wat ver van de werkplaats af, maar dat was destijds met Plan V in de 3800/8000 ook geen probleem. |
17-02-2018 17:27:39 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Hoe zit dit dan technisch in elkaar? Wat zorgt ervoor dat de rijtijden niet gehaald worden? Ik ben wel benieuwd naar een lijstje op volgorde van het snelste materieel vs. het langzaamste voor Sprinterdiensten. |
17-02-2018 19:36:34 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Ik denk dat DDM-bevoegd personeel in die contreien nog wel een puntje is. |
17-02-2018 19:54:26 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het is hier al meermaals gemeld: sommige krachtvoertuigen uit een identieke reeks (dus ook treinstellen) zijn niet vooruit te branden en bij andere is een veertje op de rijkruk voldoende voor raketeffecten. En ook de meesters verschillen in hun rijgedrag. Het was net als vroeger met de Dikke Dafs in het leger: als soldaat kon je bij sommige chauffeurs een lang weekend hebben en bij sommige een kort... Deze week op weg naar Schiphol had ik ook weer een kruipende VIRM/meester, die zonder slak op de rails voor ons, een uiterst traag team vormden. Gelukkig ga je op weg naar Schiphol standaard veel te vroeg om een vlucht te halen. Kortom: gasje bij, lijkt er niet meer bij. |
20-02-2018 21:09:59 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Quote1745 heb ik zondag en vandaag in aktie gezien met ICB's, 1752 heb ik vandaag in aktie gezien. Dick van den Hoven |
20-02-2018 22:50:49 | ||
---|---|---|
279
|
deze week weer 3 (!) wissellokken op Aswpl. |
20-02-2018 22:56:52 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De 1745 kwam op 08-02 terug uit Mt, de 1752 kwam op 15-02 (samen met de 1739) terug uit Mt, sindsdien inderdaad 3 reservelocs te Aswplz en 1 loc (1744) onderhoud te Mt, oftewel: sinds lange tijd is alles weer zoals het hoort te zijn. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
21-02-2018 16:08:52 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Ik zag om 14:15 weer een paar andere locs achter sb ehv staan; 1728 en 1717, die stonden eerst op dgr. Gaan ze vanuit ehv rechtstreeks naar de sloper, of naar hrp? |
21-02-2018 16:27:21 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Om even lekker gek te doen; de 1739 is weer terug in Maastricht. Die pendelt nu al anderhalve week vrolijk heen em weer |
21-02-2018 17:21:05 | ||
---|---|---|
2296
|
Vandaag zijn de 1728+1717+1725+1727+1729 van de Drg naar het TC van Ehv gegaan voor het plukken van bruikbare onderdelen. |
21-02-2018 17:24:10 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteEerst wordt nu wekelijks het DDM/DDAR vanuit Hrp naar de sloper gebracht. Er is daar beperkt ruimte voor het te slopen mat. 57 jaar OV-fotografie. |
21-02-2018 18:05:19 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote %08% Ja, die is al tig keer heen en weer geweest voor telkens dezelfde kwaal: cabineverwarming. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-02-2018 17:42:13 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Twee berichten met spotmelding verplaatst naar topic opvallende dingen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
05-03-2018 20:43:49 | ||
---|---|---|
nohab
|
Voor de lijst: de 1705 staat samen met een andere bij de werkplaats aan de Zaanstraat (vanmiddag gezien). Ergens in de komende week zal ik gaan kijken welke de andere is. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
05-03-2018 21:11:25 | ||
---|---|---|
Basher
|
Quote The other one at Zaanstraat is 1840. Iain |
06-03-2018 09:48:24 | ||
---|---|---|
nohab
|
Het is inderdaad de van zijn stroomafnemers beroofde 1840. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-03-2018 10:38:26 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Er is weer een en ander verplaatst, vanmorgen om 6uur zag ik 1771, 1701,1713,1708 en 1718 achter sb ehv staan. Met deze plukacties gaan de hoge nummer dus blijkbaar ook mee. |
06-03-2018 10:55:12 | ||
---|---|---|
rob46
|
Ja uiteraard gaan die mee, de 1771 staat al sinds 9-11-2009 terzijde. 57 jaar OV-fotografie. |
06-03-2018 11:01:38 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteBob, de 1705+1840 zijn al op 18 juli 2017 van de Dgr naar de Zaanstraat gesleept. 57 jaar OV-fotografie. |