21-12-2016 18:43:52 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Joh, gaat het wel goed verder met je? |
21-12-2016 18:44:04 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Wen er maar aan. De 1700'en hebben hun langste tijd gehad. Als FLIRT en SNG zijn ingestroomd is het in principe over en uit met DDAR. DDM1 houdt het wat langer uit, maar heeft ook niet het eeuwige leven. |
21-12-2016 23:37:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Nouja, overdrijven is ook een kunst, maar de verwachting is wel dat men nu niet meer een lok gaat reactiveren alleen om reserve lok te worden... |
22-12-2016 02:47:00 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
N.a.v. de laatste locbrand van een 1700 worden momenteel alle 1700'n extra gecontroleerd op de olievoorraad in de loc, met name "of die niet ook leeg is" aldus een monteur op de Wgm. Laatst bewerkt door rolandrail op 22-12-2016 10:30 |
22-12-2016 02:52:29 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Lijkt me toch dat zoiets tijdens onderhoud er standaart bij moet horen als controle en eventueel het aanvullen er van..., daarnaast zag ik in de Railpocket ook een bericht met 'aanvullende instructies' aan ons machinisten aangaande de siganlering op de stuurtafel. |
22-12-2016 03:12:44 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Klinkt weer als nalatigheid van NedTrain allemaal... %03%Quote Als in de zin van vaker kijken of het lampje 'oliekoeling' nog niet aan is of zo? %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
22-12-2016 04:17:27 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteJe echt, maar dan ook echt overal mee bemoeien ook %08% Ging mij om deze %04% smiley thom... |
22-12-2016 06:59:58 | ||
---|---|---|
edje
|
In de ochtend dat de trein defect stond net buiten Enschede Kennispark, heb ik de trein defect zien staan. Toen ik eenmaal met mijn snorscooter langs de lok reed, zag ik een rookpluim komen uit de bak van de oliekoeler, nieuwsgierig als trein liefhebber maar ook als oud storingsmonteur, ben ik gestopt. Op dat moment sloeg de eerste vlam vanuit de onderzijde van de lok. Ik heb toen gelijk 112 gebeld. Binnen 10 minuten stond het ding in lichterlaaie en was er geen redden meer aan. Laatst bewerkt door edje op 22-12-2016 22:46 |
22-12-2016 10:08:06 | ||
---|---|---|
treinlim
|
Eventjes een vraagje uit interesse maar die Olie die word gebruikt om de vermogenselektronica te koelen of zit ik in de verkeerde richting? |
22-12-2016 10:13:24 | ||
---|---|---|
edje
|
Ze koelen de smoorspoelen |
22-12-2016 12:08:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Apart hoe je van een preventieve controle, gelijk nalatigheid kunt vast stellen Best kans dat de instructie nu anders opgesteld is en ook naar andere punten behoeft te kijken nav wat er met de 1767 gebeurd is. Daarnaast kan het ook best dat deze controles opgeschaald zijn in uitvoering, en dus bv niet alleen bij onderhoud maar ook bij tussenbeurten. Laatst bewerkt door thom op 22-12-2016 12:09 |
22-12-2016 12:47:39 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
@frontier inderdaad en ook in combinatie met het uitvallen van de snelschakelaar en deze niet meer in kunnen krijgen bijvoorbeeld. We wordem in die gevallen gevraagd direct het MBN te bellen voor verdere instructies |
22-12-2016 22:36:49 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Apart eigenlijk, het oliepeil is duidelijk zichtbaar in de machinekamer + als hij gaat lekken zie je dat duidelijk aan de buitenzijde + er is een meldlamp voor aanwezig in de cabines. Deze olie kan niet zomaar opraken, verbruikt niet en moet echt flink lekken voordat hij leeg is. Heb het een keer gezien bij een loc op de Dijksgracht, lag een flinke plas onder. |
07-01-2017 16:32:17 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Loc 1743 staat al enige dagen geparkeerd in Ehv op spoor 155 wat niet is voorzien van bovenleiding. De bijbehorende rijtuigen (7338) staan niet in Ehv. Iemand die meer weet? |
07-01-2017 17:18:18 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Afgekeurde smoorspoelen, mag absoluut geen HS gevoed krijgen. De 1767 is recent afgebrand door ook een defect aan/met de smoorspoelen. |
07-01-2017 17:24:32 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Waar zijn smoorspoelen voor bedoeld? |
07-01-2017 18:01:06 | ||
---|---|---|
koekje
|
https://nl.wikipedia.org/wiki/Smoorspoel Kort gezegd: Smoorspoelen vangen/dempen grote verschillen/storingen. |
07-01-2017 19:55:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik denk ook dat de 1743 juist uitgezet is vanwege de inspecties nav de brand in de 1767. Al snap ik eigenlijk niet waarom hij niet met stam en al naar Mt is gesleept ter reparatie. |
07-01-2017 23:49:53 | ||
---|---|---|
279
|
ik geloof dat het stel al in Mt stond waarna het stel weer naar Ehv gesleept moest worden... |
08-01-2017 00:55:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Maastricht soms geen capaciteit om de lok binnen te nemen, en Ehv wel? |
08-01-2017 09:40:54 | ||
---|---|---|
rob46
|
1741+7337 (ex.1767) was op 21-12 door Rb Hlm opgeleverd en naar Mt gebracht maar staat sindsdien in Mt op non-actief. 57 jaar OV-fotografie. |
13-01-2017 21:25:12 | ||
---|---|---|
ToH
|
Als ik het goed heb gezien zijn de 1700'en van de Dijksgracht verplaatst. Ik zag ze vandaag aan de zuidkant van het emplacement staan. |
13-01-2017 21:51:09 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ja rij is in tweeen gedeeld en op de zuidelijke sporen gezet. Dit in verband met aanstaande spoorvernieuwing op de Dijksgracht, niks spannends dus. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
14-01-2017 08:20:05 | ||
---|---|---|
sammy
|
De 1714 is naar Maastricht overgebracht. Deze stond gisteren bij de werkplaats. |
14-01-2017 21:19:40 | ||
---|---|---|
kmark
|
QuoteInmiddels al in dienst, vandaag in de serie 5500 (1741+7337) |
14-01-2017 21:24:41 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Check daarvan, 1741 was echter alweer voorzien van enkele tags%07% |
14-01-2017 23:34:12 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is die lok al tijden hoor, niks nieuws aan... |
24-01-2017 16:28:27 | ||
---|---|---|
Frontier
|
- Laatst bewerkt door Frontier op 01-08-2017 22:56 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
24-01-2017 18:28:35 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Dat CNL gedeelte bij status INT kun je wel weghalen denk ik. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-01-2017 19:40:58 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Check, scherp. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-01-2017 08:03:28 | ||
---|---|---|
sik214
|
Gisterenochtend (25/1) zag ik een VolkerRail V100 in Amf staan op de Zanderij met de 1752+1743. Waarschijnlijk de retourrit uit Mt van 24/1. Zijn deze locs nu in de wagenloods opgeborgen? De 1752 is wellicht in de mottenballen gegaan agv opheffen CNL-verkeer en de 1743 had problemen met de smoorspoelen, zou de 1775 daarvoor geactiveerd worden? |
26-01-2017 08:35:36 | ||
---|---|---|
rob46
|
Je bedoelt de defecte 1753 (+1743), de retourrit had ik in het OD gemeld. Wordt vervolgd. Laatst bewerkt door rob46 op 26-01-2017 09:02 57 jaar OV-fotografie. |
26-01-2017 09:29:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
De locs stonden gisteren tussen de middag al op de rand van het verhoogde, omhekte terrein van NS. Nu niet meer, dus aannemelijk staan ze binnen. |
26-01-2017 16:25:56 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Het nieuwe beleid is om defecten niet te verhelpen en de locs dan maar helemaal niet meer gebruiken? Nou, dan gaan we nog barre tijden tegemoet, en dat in tijden van materieelschaarste... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-01-2017 17:10:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Tsja, als je die lokken niet nodig hebt, waarom zou je er dan een kapitaal in investeren ? |
26-01-2017 17:29:26 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Niet nodig? Er zijn nu 18 DDAR stammen en 17 locs, en NSI wenst ook gewoon 10 locs i.p.v. 9. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-01-2017 18:24:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Was er een NSI-loc/dienst die puur bestemd was voor fratsen met de CNL? Minder, minder DDAR-locs snap ik ook niet helemaal. Er staat wel veel DDAR op reserve, maar zelfs dat hoort warme reserve te zijn. |
26-01-2017 19:33:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Oh, die 1743 was ook een DDAR apparaat natuurlijk, dat was ik even vergeten. |
26-01-2017 19:45:17 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Officieel was het: 4 in dienst met ICB, 2 op reserve in Zaanstraat, 2 op reserve/controle in Watergraafsmeer, 2 in onderhoud in Maastricht en tot slot 1 voor de CNL op de Watergraafsmeer. Echter, als de laatst genoemde niet beschikbaar was, wat met enige regelmaat gebeurde, werd gewoon de Traxx als energieleverancier gebruikt. Quote Neen, een stam op reserve zonder tractie schiet niet erg op. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-01-2017 21:36:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan hebben ze op 4 benodigde lokken er toch 4 als reserve? Dat is niet echt matig te noemen |
26-01-2017 21:54:00 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Lokken zitten in je haar. loc (de; v(m); meervoud: locs) 1 verkorting van: locomotief Enfin, het lijkt heel ruim, maar in de praktijk mag je blij zijn als er slechts eentje op reserve staat in de Zaanstraat en ook daadwerkelijk inzetbaar is. Men weigert nog altijd een fatsoenlijke revisie uit te voeren, dus vertonen ze helaas zeer regelmatig defecten, veelal nog allemaal tegelijk ook. %08% Komt nog bij dat je bij de kwaliteit en snelheid van het werk wat Mtwpl levert ook regelmatig vraagtekens kunt zetten. Van de week stonden er maar liefst vijf van de tien locs daar, wonderbaarlijk genoeg was er eentje klaar (1745) en kwam terug om ingezet te worden, een andere (1753) is blijkbaar defect in Amf gezet, staan er nog steeds drie (1739, 1744, 1746) in Maastricht terwijl het er maar een of twee horen te zijn. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-01-2017 21:55:25 | ||
---|---|---|
279
|
het gebeurt echter regelmatig dat er minder dan 2 op Aswpl en géén reserve is op Wgm.... |
26-01-2017 22:00:41 | ||
---|---|---|
thom
|
In mijn kapsel zit steeds minder %08% Toch zie ik er ook regelmatig 3 aan elkaar op de Wgm, maar daar zal ik dan eens wat actiever op gaan letten mbt de nummers ook. |
10-02-2017 22:08:00 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
De 1775 is gisteren van Mt naar Amf overgebracht. |
20-02-2017 13:08:13 | ||
---|---|---|
rob46
|
VR sleepte vandaag vanuit Mt NSI 1738, NSR 1748 (ex.DDAR 7335) en NSR 1777 (ex.DDM 7207)naar Amf. Laatst bewerkt door rob46 op 20-02-2017 13:15 57 jaar OV-fotografie. |
20-02-2017 13:44:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Begin nu te begrijpen waarom de 7207 terzijde staat. De 7212 idem overigens, dus die zal ook wel een zwaar mankelieke loc hebben. Uiterst opvallend natuurlijk, ook dat NS nu al van het geloof is gevallen in 100 % reserve voor de Flirts. En tevens een verklaring voor DDAR in de 3400 ipv DDM-1. |
20-02-2017 14:21:41 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dan is het punt bereikt dat er 18 DDAR stammen zijn en maar 16 locs. Bij NSI eveneens een nieuw dieptepunt bereikt momenteel, 4 locs in de ICB en welgeteld 0 op reserve. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-02-2017 15:02:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep, en 11 DDM-1-stammen en maar 9 locs zo te zien. En de boel opbergen in Amf doet niet bepaald vermoeden dat dat op enige afzienbare termijn beter wordt. |
20-02-2017 15:18:25 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Strikt genomen zijn er nog 11 DDM-1 locs, ware het niet dat de 1758 en 1774 al maanden in Mt staan. De boel opbergen in Amf doet vermoeden dat men handelt in vlagen van verstandsverbijstering en het spreekwoordelijke spoor volledig bijster is, maar misschien ligt dat aan mij. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-02-2017 15:36:41 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Misschien dat ze de 1772, 1775 en 1781 weer in dienst stellen. |
20-02-2017 16:06:09 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Of TRAXX in de 140 en de vrijgekomen locs voor de DDM-1 kunnen stellen. |
20-02-2017 16:08:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quotedat dacht ik ook even toen de 1775 naar Mt werd gebracht, maar ook die staat al weer in Amf. |
20-02-2017 16:10:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteMoet je ze wel aanpassen (de software van de Traxx en de 1700 voor DDM-1, maar dat kan. Ik denk alleen dat men geen Traxxen meer kan missen als Gvc - Ehv compleet gaat rijden in april. Laatst bewerkt door broek53 op 20-02-2017 16:10 |
20-02-2017 17:06:24 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Er zijn beslist geen TRAXX'en 'over' nee, dus dat scenario is niet aan de orde. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-02-2017 18:22:42 | ||
---|---|---|
icened
|
Quote Het is te hopen dat de locomotieven serie 1700 op de ICB eventjes kunnen volhouden. Totdat de CAF & Stadler Sprinters alle DD-AR stammen hebben vervangen. En daarna de resterende locomotieven serie 1700 alleen op de ICB dienst rijden. En vanaf 2020 NSR Traxx die de locomotieven serie 1700 vervangen op de ICB? |
20-02-2017 18:33:51 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Met een fatsoenlijke revisie kunnen ze nog makkelijk 20 jaar mee, maar die weigert men nog altijd te geven. De TRAXX'en wil men toch gaan verkopen zodra ICNG er is? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-02-2017 18:34:59 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Wie zegt dat ze er niet ongeveer 5 houden? |
20-02-2017 19:12:15 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Opvallend dat er nog steeds geen massale protesten komen dat NS structureel zo weinig materieel in blijft zetten. Moet met zoveel reservedelen toch niet zo moeilijk zijn om de 1700'n in de benen te houden... |
21-02-2017 01:11:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ter geruststelling: de 1700-en die in Amersfoort zijn weggezet en degene die langdurig in Maastricht staan, staan te wachten op herstel/levering van nieuwe onderdelen die speciaal moeten worden gemaakt. Ze keren dus in principe weer gewoon terug in dienst. Hetzelfde geldt daarmee voor de 7335, 7338, 7207 en 7212, die op zichzelf niets mankeren en wachten tot hun trekkracht terugkeert. |
21-02-2017 02:32:26 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Kijk eens aan. Kon men ook al een voorzichtige prognose geven of was dat teveel gevraagd? %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
21-02-2017 05:56:52 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Bij een aantal stellen wordt gemeld 'onderzoek degradatie olie smoorspoelenbak', en daarnaast een aantal loks met uitval snelschakelaar, waar dan weer een onderzoek naar wordt uitgevoerd wat de oorzaak is. Aangezien dat ook weer kan wijzen op een eventueel probleem met de smoorspoelen. |
21-02-2017 06:02:19 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Was het met de 1762 die tussen Hgl en Es uitgebrand is ook geen probleem met de smoorspoelen? |
21-02-2017 06:07:59 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
1767* |
21-02-2017 08:05:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jazeker, en daarom is men de extra inspecties gaan uitvoeren die dus allemaal te boek staan als smoorspoelenolieonderzoek. Maar het mankement waarvoor ze nu op herstel staan te wachten, schijnt iets anders te zijn |
22-02-2017 17:48:22 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Een aantal berichten m.b.t. IC Berlijn is verplaatst naar https://www.somda.nl/forum/15507/3/Ontwikkelingen+IC+Berlijn/ . Met vriendelijke groet, Het moderator team |
23-02-2017 21:58:34 | ||
---|---|---|
yappa
|
Even een nieuwsgierige vraag: vandaag viel me op dat van vrijwel alle lokken op de Dijksgracht het bovenste frontsein opengeklapt staat (en ook alleen het bovenste). Zit daar een uniek soort gloeilamp in dat geplukt is voor de nog rijdende lokken, of is er een logischer verklaring voor? |
23-02-2017 22:06:56 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Overigens, dat is al enkele maanden zo inmiddels. Ineens van de een op de andere dag waren ze allemaal open. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
23-02-2017 22:49:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Er is een actie geweest om preventief alle frontseinen van VIRM te vernieuwen omdat die achter elkaar sneuvelden, tegelijker tijd is er van de fabrikant een serie lampjes af geleverd die niet voldeden en dat deed de voorraad bij Nedtrain weinig goed. Uit nood heeft men toen uit al het sloop- en terzijde staand materieel (Plan V en die 1700'en) alle lampjes en reserve lampen uitgenomen om de voorraad aan te sterken. De truc van de 1700 is dat het bovenste frontsein horizontaal scharniert en de onderste verticaal. Of anders gezegd, het onderste frontsein valt nagenoeg dicht als je hem niet sluit en de middenpit blijft gewoon open staan waardoor het bij die opvalt dat ze open staan |
24-02-2017 12:02:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteAh vandaar alle varianten van gele en witte frontseinen combinaties bij de VIRM sinds een aantal maanden. Blijft een raar gezicht. |
24-02-2017 16:14:47 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Alle frontseinlampjes en sluitseinlampjes moesten vervangen worden bij VIRM, zodat deze materieelserie beter voorspelbaar zou worden (berekend was dat de eerste 2 jaar geen front/sluitseinlampjes meer zouden sneuvelen). Daartoe werd een extra bestelling lampen geplaatst. Die 'nieuwe' type lampen waren inderdaad bijna wit van kleur. Echter bleek de kwaliteit van die lampen zo beroerd dat binnen een maand meer dan de helft alweer kapot was. Vervolgens kwam men in nood qua materiaal want er was niet berekend dat er zoveel lampen nodig waren. Er zijn toen inderdaad op alle mogelijke plekken frontseinlampjes geplukt. De sluitseinlampjes bleken wel van goede kwaliteit. Er rijden nu idd nog wat treinen rond met ergens een wit frontseinlampje. Dat zijn dus lampjes van die slechte productieserie die verassend genoeg nog niet gesneuveld zijn. Wanneer ook die sneuvelen komt er weer een gewoon geel lampje voor terug in de plaats. |
19-04-2017 20:22:56 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Weet iemand aan welke DDM-1-stam loc 1755 zat op 14 maart? |
19-04-2017 20:33:02 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
DDM-1 7211 |
19-04-2017 20:36:36 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Toppie, danku! %02% |
20-04-2017 17:51:32 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag opgeborgen in de loods in Amf: 1730 (afgekeurde loc van DDAR 7343), 1774 (allang in Mt stuk, loc van de 7212) en 2758 (solitaire loc). |
20-04-2017 18:02:40 | ||
---|---|---|
Sully123
|
2758? Een belg? Denk de 1758? |
20-04-2017 19:01:49 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Misschien heb ik wat gemist maar waarom is de 1730 afgekeurd en de 1758 opgeborgen? |
20-04-2017 20:34:53 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Sla OdR 2017-3 er maar eens op na |
20-04-2017 21:30:59 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Of simpeler, lees de laatste paar maanden van dit topic nog eens door. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
20-04-2017 21:36:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dus je mag hier alleen vragen stellen nadat je de Op de Rails gelezen hebt? Beetje vreemd... |
20-04-2017 21:57:09 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Of simpeler, zeg het gewoon net zo veel werk. |
20-04-2017 22:10:43 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Quote Was meer een verkapte aanmoediging om een abo op OdR te nemen/lid van de NVBS te worden . @Daan! N.a.v. de brand bij Esk zijn er wat gebreken geconstateerd bij wat locs. De desbetreffende onderdelen zijn echter moeilijk leverbaar, en zolang die onderdelen nog niet gearriveerd zijn, staan er dus wat locs aan de kant. |
20-04-2017 22:16:27 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Reclame dus, nou nee dankje... |
20-04-2017 23:03:45 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Dank je wel Jan-Mark |
08-07-2017 19:55:04 | ||
---|---|---|
AJT
|
De 1767, brandschade Enschede, mist beide botsneuzen. https://www.flickr.com/photos/127823979@N04/34960167854/ |
08-07-2017 20:09:50 | ||
---|---|---|
ToH
|
Offtopic, maar staat daarachter een stukje FLIRT? |
08-07-2017 20:11:34 | ||
---|---|---|
adeon
|
Quote Ja. |
08-07-2017 20:31:52 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
En om het weer af te ronden: dat is de 2201, die daar vanwege botsschade staat (6 januari bij Nuland). Dat die er nog steeds staat, zegt mijns inziens wel wat over het materieeloverschot dat er nu is |
08-07-2017 20:34:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Nou, eerder wat over de drukte bij Schadeherstel, en daarbij ook nog eens een materieel type waar ze daar voor het eerst kennis mee maken. |
08-07-2017 22:54:41 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Staat er al een half jaar zo bij... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-07-2017 23:54:08 | ||
---|---|---|
AJT
|
Nee, de botsneuzen zaten er in April nog op. |
09-07-2017 00:21:56 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
https://flic.kr/p/RMS9Jp De botsneuzen waren er in maart al af. |
09-07-2017 01:21:27 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De eerste neus was er al binnen enkele weken af, toen de loc nog langs de N200 stond, de tweede volgde niet veel later. Echter heeft deze ongein bar weinig met de ontwikkelingen te maken. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-07-2017 08:56:42 | ||
---|---|---|
AJT
|
Dan zou ik graag een precieze omschrijving van een ontwikkeling van Frontier of het moderaat willen hebben. |
09-07-2017 09:20:26 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Een ontwikkeling is in elk geval niet beweren dat iets na april gebeurd is terwijl dat niet het geval is. |
09-07-2017 10:09:09 | ||
---|---|---|
AJT
|
Ik dacht dat dat zo was, want ik ben er op Koninginnedag nog langsgeweest en kan me niet herinneren dat de botsneus aan de Zandvoortzijde er al af was. |
09-07-2017 10:48:44 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteDe 1730 (ex.Amf),die met 1709 (ex.HCT) destijds naar het Ob Mt is gegaan, heeft alweer een poosje de status "def.terzijde". 57 jaar OV-fotografie. |
09-07-2017 15:24:21 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Zit er al eens schot in de zaak wat betreft de onderdelen die speciaal gemaakt moeten worden? Aangezien we al ruim een half jaar verder zijn inmiddels. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-07-2017 18:47:18 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De 1759 is van de radar verdwenen, iemand enig idee wat hiermee aan de hand is? |
27-07-2017 10:03:48 | ||
---|---|---|
rob46
|
NSR 1759 staat al een poosje in Ob Mt, stam 7339 staat opgeslagen op buitenterrein Mt. 57 jaar OV-fotografie. |
27-07-2017 18:31:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Kan het niet terugvinden en eigenlijk hoort het niet hier, maar tamelijk kort gelden las ik dat de 3 locomotief-loze DDAR in Heerlen zijn gestald. |