Ontwikkelingen locomotieven serie 1700
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
23-06-2015 12:49:52
rob46
rob46
Vanmorgen sleepte VR de schade/pluklocs 1742+1747 vanaf Aswplz via Awhv naar HKS Metals.


57 jaar OV-fotografie.
 

24-06-2015 09:29:38
kleine_man
kleine_man
Is dit het begin van de seriematige afvoer van de overbodige 1700'en?

Laatst bewerkt door kleine_man op 24-06-2015 09:30


Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

24-06-2015 09:49:05
broek53
broek53
Nee, beide locs hadden nogal wat elektrische schade (brandjes in geweest), daarom als pluklocs gebruikt (omdat de behoefte aan 1700-en toen al aan het teruglopen was) en aan dergelijke wrakken heeft men niets meer (nu er al zoveel 1700-en over zijn).  

24-06-2015 09:51:10
lex_t
lex_t
brandje in Olst 2013.. http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3519227/2013/10/01/Treinen-tussen-Zwolle-en-Deventer-rijden-weer-na-brand.dhtml  


24-06-2015 10:52:54
rob46
rob46
Kandidaat is nog 1754 op de Dgr, loc staat apart met botsschade Mt op 15-4-2012. Zie ook mn mutatielijst in boek SPOOR - Editie 26.

Laatst bewerkt door rob46 op 24-06-2015 11:14


57 jaar OV-fotografie.
 

24-06-2015 12:10:30
sfj
1729 staat ook al weer heel lang aan de kant, net als 1771. Ben alleen even kwijt waarvoor precies ook al weer.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

24-06-2015 22:31:52
TSNL250
TSNL250
Dat staat ook in de mutatielijsten van Rob 46  

24-06-2015 22:35:30
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
sfj (wo 24 jun 2015 12:10:30 https://www.somda.nl/forum/15506/p543684/): 1729 staat ook al weer heel lang aan de kant, net als 1771. Ben alleen even kwijt waarvoor precies ook al weer.
De loc vertoonde ernstige defecten in 2011 en is daarvan niet hersteld en daarom ook niet omgebouwd tot DDM-1 loc in 2011.
 

24-06-2015 23:02:24
TSNL250
TSNL250
1729 staat sinds 2010 defect
1771 heeft een defecte remcylinder en staat sinds 2009 defect
 

24-06-2015 23:33:23
mich
mich
remcilinder unit is toch zo vervangen? of is er meer defect?  

26-06-2015 16:40:30
rob46
rob46
Vandaag sleepte VR 203-2 + 203-5 + NSR 1779 + 1760 + 1731 + 1778 en 1728 + 1705 + 1717 + 1711 van Mt naar Amf. De eerste 4 voor DDM1 bestemde locs worden in de loods opgeborgen waarna de andere 4 ex. DDAR pluklocs op de Dgr worden geplaatst.


57 jaar OV-fotografie.
 

26-06-2015 23:37:19
Frontier
Frontier
-

Laatst bewerkt door Frontier op 20-06-2016 19:06


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

27-06-2015 07:16:14
NS1707
NS1707
Bedankt voor de lijst, alleen bij de 1772, 1775 en 1781 mogen ook nog *, die zijn ook geselecteerd.  

27-06-2015 08:40:52
rob46
rob46
Geselecteerd, waarvoor dan.? Niet voor DDM want die selectie is compleet.

Laatst bewerkt door rob46 op 27-06-2015 08:42


57 jaar OV-fotografie.
 

27-06-2015 21:29:29
NS1707
NS1707
Het tegendeel stond echter in RM 324  

27-06-2015 21:34:23
Frontier
Frontier
Niet alles wat daarin vermeld wordt hoeft de waarheid te zijn.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

01-07-2015 00:40:50
wouterder
wouterder
Ook bekend waarom bijv. de 1773 terzijde staat? Vraag me af waarom deze locs, die geschikt zijn om met DDM1 te rijden, niet weer in de dienst worden opgenomen ipv dat er een stel ICR locs weer helemaal omgebouwd worden.... %03%  

01-07-2015 09:57:49
maigoda
maigoda
Komen die DDM1-locs dan niet terug in dienst op het moment dat DDM1 weer gaat rijden?
Groetjes,
Emiel
 

01-07-2015 10:01:45
rob46
rob46
Nee,check even mijn lijst....Ff scrollen


57 jaar OV-fotografie.
 

01-07-2015 20:46:31
Frontier
Frontier
Quote
maigoda (wo 01 jul 2015 09:57:49 https://www.somda.nl/forum/15506/p544507/): Komen die DDM1-locs dan niet terug in dienst op het moment dat DDM1 weer gaat rijden?

Niet allemaal, want daar ging de vraag juist over.

Nadat DDM1 in 2012 aan de kant ging werden 8 van de 12 locs terzijde gesteld. 5 werden netjes opgeborgen in Amersfoort (waarvan er later weer 2 in dienst kwamen), 3 gingen er linea recta naar de Dijksgracht.

Recentelijk is vastgesteld dat er voor de herindienstelling van DDM1 11 locs nodig zullen zijn. Van de 'originele' DDM1 locs waren er op dat moment 6 in dienst, 3 staan nog altijd in Amersfoort en 3 staan nog altijd op de Dijksgracht. Er werden 5 andere reeds in dienst zijnde locs gekozen en geschikt gemaakt voor DDM1. WAAROM men daarvoor gekozen heeft en WAAROM men niet van de 'originele' DDM1 locs gebruik maakt (er is immers recentelijk wel een succevol afgeronde hoogspanningstest geweest voor de zich in Amersfoort bevindende exemplaren), dat zijn tot op heden nog openstaande vragen...


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

17-07-2015 10:19:28
broek53
broek53
Anders dan we in het OD speculeerden over de 1777 is deze niet naar de Zaanstraat voor het DDM-1, maar is hij weer in dienst gesteld ten behoeve van NSI / de ICBerlijn. Hetzelfde is gebeurd met de 1758 en 1770. Formeel heeft dat op 16/7 zijn beslag gekregen. Het is een tijdelijke maatregel vanwege de hoge defectstand bij de 1700-en.

Laatst bewerkt door broek53 op 17-07-2015 11:17
 

17-07-2015 17:37:35
279
279
volgens een nfl is de 1764 (instruktie Amf) vandaag overgeheveld naar OB Mt voor onderhoud en wellicht om stel 7342 weer op de baan te krijgen.  

17-07-2015 17:55:15
VIRMm1
VIRMm1
Er wordt veel naar Mt gebracht vandaag vanwege de geplande werkzaamheden ten oosten van Ehv waardoor Mt onbereikbaar is de komende dagen/weken.  

17-07-2015 18:48:22
rob46
rob46
Waarom veel 1700-en naar Mt en welke zijn dat dan.?


57 jaar OV-fotografie.
 

17-07-2015 19:32:02
HZwoferink
HZwoferink
Met een beetje creativiteit kun je Maastricht gewoon nog bereiken denk ik


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

17-07-2015 19:38:32
Bert13
Bert13
Quote
rob46 (vr 17 jul 2015 18:48:22 https://www.somda.nl/forum/15506/p546396/): Waarom veel 1700-en naar Mt en welke zijn dat dan.?
VIRMm1 bedoelt het waarschijnlijk meer in de zin dat de 1764 onderdeel is van een grotere actie om veel van/naar Mt te brengen vandaag.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

17-07-2015 20:09:39
rob46
rob46
Dan lijkt me dat meer iets voor het OD en niet het 1700-en topic.


57 jaar OV-fotografie.
 

18-07-2015 14:22:55
rob46
rob46
Quote
broek53 (vr 17 jul 2015 10:19:28 https://www.somda.nl/forum/15506/p546340/): Anders dan we in het OD speculeerden over de 1777 is deze niet naar de Zaanstraat voor het DDM-1, maar is hij weer in dienst gesteld ten behoeve van NSI / de ICBerlijn. Hetzelfde is gebeurd met de 1758 en 1770. Formeel heeft dat op 16/7 zijn beslag gekregen. Het is een tijdelijke maatregel vanwege de hoge defectstand bij de 1700-en.
Vandaag een eerste inzet van 1777 in de ICB.


57 jaar OV-fotografie.
 

23-07-2015 16:38:46
rob46
rob46
Vandaag eerste inzet van NSI 1758 in ICB, tr.147/144.


57 jaar OV-fotografie.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-07-2015 12:42:29
broek53
broek53
De 1770 is er inmiddels ook, lijkt sinds afgelopen weekend in de pendeldienst tussen Wgm en Aswpl te zitten.  

28-07-2015 15:42:50
nohab
nohab
Correct.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

29-07-2015 10:39:49
TSNL250
TSNL250
De 1775 en 1781 zijn met VR 203-4 onderweg naar mt omderweg. Net gezien te ht. Wat ze in Maastricht ermee gaan doen is voor mij onduidelijk.  

29-07-2015 11:03:22
TSNL250
TSNL250
De 1775 en 1781 gaan voor herstel naar mt.  

29-07-2015 19:07:35
Frontier
Frontier
In tegenstelling tot eerdere berichten is de 1751 tóch voor DDM-1 geschikt gemaakt, wat het totaal van locs die men voor DDM-1 wil gaan gebruiken op 12 brengt in plaats van 11.

En voor de statistieken: vandaag werden de 1751, 1755, 1768, 1774 en 1780 van Mt naar de loods in Amf gebracht.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

15-09-2015 09:43:59
rob46
rob46
Gisteren sleepte VR de 1778+1779 (DDM-1)vanuit de loods Amf naar het Ob Mt.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-09-2015 10:56:20
sik214
sik214
Vorige week zag ik een melding van de overbrenging van de 1775+1781 vanuit Mt naar het noorden. Is dat Amf of Asd geworden?  

15-09-2015 11:14:24
rob46
rob46
Amf wagenloods.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-09-2015 15:04:17
TSNL250
TSNL250
Weet iemand wat de rede is van het transport van de 1778 en 1779, deze zijn al gereed voor DDM-1. Misschien inzet bij NSI?  

27-09-2015 16:45:30
broek53
broek53
Naar mijn idee zijn er zoveel 1700-en in dienst bij NSI dat men van gekkigheid niet meer weet waar ze nu weer eens voor gebruikt zullen worden . Maar het zou kunnen zijn dat er een paar locs gewisseld gaan worden, al heb ik daar geen aanwijzigingen voor.
Weet iemand wat er met de 1775 en 1781 in Maastricht gebeurd is, trouwens?

Verder zijn op 25 september de 1705, 1707 en 1715 van de Dijksgracht naar Maastricht gebracht - dat zal vast wel pluk-werk worden.
 

27-09-2015 22:54:44
taigagaai
Moderator
taigagaai
De locomotieven (1705, 1707 en 1715)hebben van juli 2014 tot juni 2015 ook al in Maastricht gestaan om geplukt te worden. Blijkbaar dus nog wat onderdelen laten zitten die toch nodig zijn.

Laatst bewerkt door taigagaai op 27-09-2015 22:55
 

27-09-2015 23:30:56
Frontier
Frontier
Quote
broek53 (zo 27 sep 2015 16:45:30 https://www.somda.nl/forum/15506/p553652/): Naar mijn idee zijn er zoveel 1700-en in dienst bij NSI dat men van gekkigheid niet meer weet waar ze nu weer eens voor gebruikt zullen worden .

Dat valt nog tegen in de praktijk, op papier zijn het er momenteel 13, in de praktijk minder. 4 stuks voor NSR aangelegenheden (1 voor de CNL, 2 voor ICR gerommel op de Wgm/Dgr, 1 voor instructie in Amf (de DD-AR reserveloc is al weken geleden ingeruild voor weer een NSI exemplaar), dan staan er altijd wel een stuk of 2-3 in Mt, en dan vast nog eentje defect op de Wgm, kort samengevat: je mag blij zijn als er 3 voor de ICB en 1 op reserve in de Zaanstraat beschikbaar zijn. %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

09-10-2015 08:48:51
Daan!
Daan!
Ik zag vanuit de 829 bij de 4 locs die al aan de westkant stonden op de Dgr nu zomaar een stuk of 5-10 locs meer staan. Wie weet wat er verschoven ss?  

09-10-2015 08:51:18
broek53
broek53
De locs zie op hetzelfde spoor aan de Muiderpoortse kant stonden, zijn gisteren naar de CS-kant verplaatst tegen de vier locs die je bedoelt.  

18-10-2015 15:47:06
rob46
rob46
De terzijdegestelde 1751 (DDM1-loc)wordt vandaag door VR met de 3 Kon.rtgn van de loods Amf naar het Ob Mt gesleept.

Laatst bewerkt door rob46 op 18-10-2015 16:29


57 jaar OV-fotografie.
 

18-10-2015 21:24:09
AJT
AJT
Loc 1706 is sowieso later dan Januari 2012 uit dienst gegaan. Reed 31 januari 2012 nog in de 5400  

18-10-2015 21:29:44
broek53
broek53
Vanwaar deze ontboezeming?  

18-10-2015 21:37:34
PimTH
PimTH
Waarschijnlijk omdat dat op de RailWiki staat. Zal er eerdaags even naar kijken.  

19-10-2015 08:48:24
rob46
rob46
Quote
AJT (zo 18 okt 2015 21:24:09 https://www.somda.nl/forum/15506/p555936/): Loc 1706 is sowieso later dan Januari 2012 uit dienst gegaan. Reed 31 januari 2012 nog in de 5400
Ik denk een verkeerde bron geraadpleegd, ik lees in het Jaarboek SPOOR Editie 25......op 27-2-2012 kwam de defecte 1706 naar Ob Ldd en is nadien niet meer in dienst gekomen.
Edit; loc+stam 7432 raakte op 26-2 bij Hgl defect.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-10-2015 08:53


57 jaar OV-fotografie.
 

19-10-2015 09:52:39
AJT
AJT
Quote
broek53 (zo 18 okt 2015 21:29:44 https://www.somda.nl/forum/15506/p555938/): Vanwaar deze ontboezeming?


Niet dat dat op railwiki staat, maar omdat ik dat zelf een paar dagen later tussen de recente spots heb zien staan.
 

19-10-2015 10:34:36
meestertje
meestertje
Quote
rob46 (zo 18 okt 2015 15:47:06 https://www.somda.nl/forum/15506/p555906/): De terzijdegestelde 1751 (DDM1-loc)wordt vandaag door VR met de 3 Kon.rtgn van de loods Amf naar het Ob Mt gesleept.


mag ik aannemen dat de 1751 de eerste loc is die weer voor inzet met DDM-1 wordt gereactiveerd?

meestertje
 

23-10-2015 17:40:47
rob46
rob46
Vandaag kwamen de 1751+1778 in opzending achter de 3 Kon.rijtuigen en gesleept door VR weer van Ob Mt naar de loods in Amf.


57 jaar OV-fotografie.
 

23-10-2015 21:54:08
gose91
gose91
Er is sinds enkele weken met enige regelmaat één of twee 1700 op de Wgm om rijtuigen over het terrein heen en weer te slepen en te voeden. Vandaag bijvoorbeeld de 1750 in het OB om een stam te voeden. Klinkt nog steeds beter dan een TRAXX
Worden ze zo aan de gang gehouden om ze lekker losgelopen in te kunnen zetten straks?
 

25-10-2015 16:48:52
279
279
ze slepen constant heen en weer tussen Aswpl, Dgr en Wgm.
tussendoor verwarmen ze Int. stammen op de Dgr, waarna ze na
1 of 2 dagen weer opschuiven in het rondje...
 

25-10-2015 22:37:55
moderator
Moderator
moderator
Hier terug naar concrete ontwikkelingen. Meldingen van inzet en verplaatsingen mogen in het betreffende OD topic van de dag.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 


05-12-2015 07:55:49
rob46
rob46
De terzijde gestelde 1714 is in het Ob Mt opgeknapt en voorzien van nieuwe buffers, stroomafnemers en BSI-koppelingen. De loc wordt ter beschikking gesteld van NS-Opleidingen in Amf.


57 jaar OV-fotografie.
 

05-12-2015 11:36:15
thom
thom
Ik neem aan een BSI koppeling in enkelvoud ?  

05-12-2015 13:21:04
nathanvos2
nathanvos2
Quote
thom (za 05 dec 2015 11:36:15 https://www.somda.nl/forum/15506/p561144/): Ik neem aan een BSI koppeling in enkelvoud ?

Neem maar aan van wel. Ik zie geen reden om een om een 1700 met een dubbele BSI uit te voeren. Dan is zo'n lok niet meer bruikbaar voor een DDAR.

Laatst bewerkt door nathanvos2 op 05-12-2015 13:21
 

05-12-2015 13:27:18
rob46
rob46
Loc is trouwens niet inzetbaar voor DDAR. Behoort ook niet tot het NSR-bestand maar is voor NSO.

Laatst bewerkt door rob46 op 05-12-2015 13:30


57 jaar OV-fotografie.
 

06-12-2015 10:26:14
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
nathanvos2 (za 05 dec 2015 13:21:04 https://www.somda.nl/forum/15506/p561162/):
Quote
thom (za 05 dec 2015 11:36:15 https://www.somda.nl/forum/15506/p561144/): Ik neem aan een BSI koppeling in enkelvoud ?

Neem maar aan van wel. Ik zie geen reden om een om een 1700 met een dubbele BSI uit te voeren. Dan is zo'n lok niet meer bruikbaar voor een DDAR.


Die wil ik wel is eens weten, waarom zou een loc met BSI koppeling het veel hoger hangende stoot en trekwerk niet kunnen gebruiken?
Dat is namelijk juist het voordeel van BSI ten opzichte van de scharfenbergkoppeling.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

06-12-2015 11:58:45
rolandrail
rolandrail
Dat gebruik kan wel en is ook meermaals gedaan bij het wegslepen van een gestrande goederentrein door een DDAR maar het is niet wenselijk omdat de ruimte om koppelhaak en slangen te koppelen door een persoon nogal beperkt is en ongezonde houdingen nodig maakt. Kortom: standaard gebruik van het normale stoot- en trekwerk bij aanwezigheid van een BSI-koppeling is arbotechnisch ongewenst.  

06-12-2015 12:06:19
rob46
rob46
De 1714 is zojuist, gesleept door 1752 en met 1750, in Amf aangekomen. Uiteraard met 1 BSI-koppeling, dat was een tikfoutje.


57 jaar OV-fotografie.
 

06-12-2015 12:40:56
jochem
jochem
De 1750+1714 worden nu omgereden naar sp11 waar ze voorlopig gaan logeren tbv NSO. De 1744+1765 zullen naar verwachting aan het eind van de middag op reis naar Mt gaan voor onderhoud, met de 1744 als tractieloc, want de 1765 is over zijn controlebeurten heen.  

08-12-2015 08:23:28
SGMm2137
SGMm2137
NS 1777 stond om 8.20 geparkeerd op Dgr (op het spoor waar de 1840 ook staat.) De loc mist één stroomafnemer.  

08-12-2015 09:32:13
rob46
rob46
Apart, NSR 1777 (bestemd voor DDM1) en tijdelijk aan NSI toegewezen nu blijkbaar weer terzijde.??

Laatst bewerkt door rob46 op 08-12-2015 15:53


57 jaar OV-fotografie.
 

08-12-2015 10:25:08
vrijgezel
vrijgezel
Ik zag van de week (ook) op de Dgr een 1700 die een stroomafnemer mist; het is echter de 1717 die in dat opzicht "incompleet" is.  

08-12-2015 11:07:11
279
279
is de 1777 niet de "klusjeskar" van RB Hlm?
die stond vorige week in Hlm ....
 

08-12-2015 15:14:46
Frontier
Frontier
De 1777 stond zaterdagavond nog gewoon op de Wgm met gewoon twee stroomafnemers, dat SGm2137 de 1717 voor de 1777 aangezien heeft klinkt veel aannemelijker als je het mij vraagt.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

08-12-2015 16:01:57
nohab
nohab
De 1777 staat sinds zondag op Dgr. Met hoeveel stroomafnemers weet ik niet.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

08-12-2015 16:24:46
SGMm2137
SGMm2137
Ben er voor 99% zeker van dat ik de 1777 heb gezien. Gisteren stond de loc ook op het terrein, maar toen nog wel met twee stroomafnemers (op).
Kwam een klein uurtje geleden wederom langs Dgr. Heb de 1777 niet kunnen waarnemen op de plek waar die vanochtend stond dus eventueel verplaatst of heeft het emplacement verlaten.
 

08-12-2015 17:01:07
sik214
sik214
De 1777 is gewoon actief, in die zin dat hij de bovenleiding op Dgr gisteren in een rangeerbeweging naar beneden trok.  

08-12-2015 17:30:52
rolandrail
rolandrail
%08%  

08-12-2015 17:33:09
rob46
rob46
Quote
sik214 (di 08 dec 2015 17:01:07 https://www.somda.nl/forum/15506/p561560/): De 1777 is gewoon actief, in die zin dat hij de bovenleiding op Dgr gisteren in een rangeerbeweging naar beneden trok.
Gisteravond was men drukdoende de rijdraad te herstellen.


57 jaar OV-fotografie.
 

08-12-2015 18:05:19
M-BASS
M-BASS
Quote
sik214 (di 08 dec 2015 17:01:07 https://www.somda.nl/forum/15506/p561560/): De 1777 is gewoon actief, in die zin dat hij de bovenleiding op Dgr gisteren in een rangeerbeweging naar beneden trok.


Misschien dat ie daar een panto verloren heeft? Zou wel verklaren dat ie gezien is met een panto minder.
 

08-12-2015 18:45:07
rob46
rob46
Gisteren is NSR 1778 (bestemd voor DDM1) vanuit de wagenloods Amf naar Aswpl overgebracht.


57 jaar OV-fotografie.
 

08-12-2015 18:45:34
sfj
1778 met beide stra's tegen de draad op de Zaanstraat vanavond. Begreep van iemand dat deze gisteravond uit de loods te Amf gehaald is, nadat 'ie daar enige tijd heeft gestaan.
Edit: Rob was ietsje sneller

Laatst bewerkt door sfj op 08-12-2015 18:45


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

08-12-2015 19:45:41
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
M-BASS (di 08 dec 2015 18:05:19 https://www.somda.nl/forum/15506/p561572/):
Quote
sik214 (di 08 dec 2015 17:01:07 https://www.somda.nl/forum/15506/p561560/): De 1777 is gewoon actief, in die zin dat hij de bovenleiding op Dgr gisteren in een rangeerbeweging naar beneden trok.


Misschien dat ie daar een panto verloren heeft? Zou wel verklaren dat ie gezien is met een panto minder.


Dat klopt ook stoomafnemer 1 heeft ie verspeeld op de Dgr


MCN ASD
 

10-12-2015 00:42:52
Frontier
Frontier
Het lijkt me rijkelijk vroeg voor DDM-1, dus aannemelijk is de 1778 uit de loods gekomen om, al dan niet tijdelijk, mee te gaan draaien in de ICB/CNL/Dgr/Wgm/etc. diensten?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

10-12-2015 12:18:43
thom
thom
Of hebben ze de de lok nodig voor het renovatie proef en eventeel beproeven van het eea?  

10-12-2015 12:57:32
nathanvos2
nathanvos2
Het lijkt mij eerder dat de 1778 tijdelijk voor NS international ingezet word. Het lijkt mij wat aan de vroege kant om de lok te testen voor de DDM. Als ze gaan testen lijkt het me eerder dat ze de bijbehorende stam al opgeknapt hebben.  

10-12-2015 13:20:46
broek53
broek53
Het zou mij niet verbazen als het om het testen gaat. Je kunt van alles aan een Bvk doen, maar zonder hoogspanning doet hij echt niks. Daarvoor hoeft het werk, en zeker geen complete stam, ook niet klaar te zijn.
Wat ertegen pleit is natuurlijk dat deze Bvk's hun eigen stroomafnemer hebben, maar daarmee kun je niet alles testen (rijden bijvoorbeeld)
 

10-12-2015 21:03:21
rob46
rob46
NSI 1777 heeft agv de draadbreuk fikse dakschade opgelopen, overwogen wordt om een terzijdegestelde loc van de Dgr te halen om dakpanelen te doneren.


57 jaar OV-fotografie.
 

12-12-2015 00:01:51
279
279
Quote
nathanvos2 (do 10 dec 2015 12:57:32 https://www.somda.nl/forum/15506/p561748/): Het lijkt mij eerder dat de 1778 tijdelijk voor NS international ingezet word. Het lijkt mij wat aan de vroege kant om de lok te testen voor de DDM. Als ze gaan testen lijkt het me eerder dat ze de bijbehorende stam al opgeknapt hebben.


volgens een insider is de 1778 niet bestemd voor de rijdende dienst.
mag dus niet ingezet worden.
 

18-12-2015 18:19:35
Frontier
Frontier
Volgens de laatste berichten zal de 1778 een dezer dagen een oxaalzuur wasbeurt krijgen en vervolgens beschikbaar komen voor de rijdende dienst.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

22-12-2015 00:05:40
279
279
een nfl meldt mij dat de 1777 gerepareerd is op de Wgm.
weet iemand of er nog een donor gebruikt is ?
 

22-12-2015 13:46:04
rob46
rob46
Bij nader inzien bleek geen donor voor 1777 nodig.


57 jaar OV-fotografie.
 

24-12-2015 07:21:12
jochem
jochem
De in Amf voor NSO gestationeerde 1750 is afgelopen nacht naar Aswpl afgevoerd. Nog geen vervanging in beeld.  

24-12-2015 08:46:34
broek53
broek53
Die zal er ook wel niet komen; ten eerste omdat de 1714 er nu permanent staat opgesteld, ten tweede omdat elk jaar op twee andere materieelsoorten herinstructie wordt geggeven.  

24-12-2015 09:05:21
Rolffiej19
Rolffiej19
En ten derde omdat er nu geen herinstructructie wordt gegeven vanwege kerst vakantie / oud en nieuw


MCN ASD
 

24-12-2015 11:20:53
jochem
jochem
Quote
broek53 (do 24 dec 2015 08:46:34 https://www.somda.nl/forum/15506/p563443/): Die zal er ook wel niet komen; ten eerste omdat de 1714 er nu permanent staat opgesteld, ten tweede omdat elk jaar op twee andere materieelsoorten herinstructie wordt geggeven.
Klopt, ik begreep dat er volgend jaar een (hier offtopic) DDZ en SLT zijn besteld
 

24-12-2015 13:56:56
marciekemp
marciekemp
Klopt voor volgend jaar staan DDZ en SLT op de lijst voor herinstructie  

28-12-2015 20:26:44
rob46
rob46
Quote
Frontier (vr 18 dec 2015 18:19:35 https://www.somda.nl/forum/15506/p562952/): Volgens de laatste berichten zal de 1778 een dezer dagen een oxaalzuur wasbeurt krijgen en vervolgens beschikbaar komen voor de rijdende dienst.
1778 is afgelopen week in Ob Mt geweest en kwam vandaag, voorzien van oa nieuwe buffers, oek retour Wgm of Aswpl.

Laatst bewerkt door rob46 op 28-12-2015 20:32


57 jaar OV-fotografie.
 

28-12-2015 23:23:47
broek53
broek53
1778 gaat of is weer naar de Zaanstraat. Hij is aangewezen als loc voor het testen van DDM1.  

29-12-2015 00:22:23
279
279
het lijkt alsof de 1778 in het vaste circuit Wgm - Dgr - Aswpl rondzwerft...  

29-12-2015 10:50:47
broek53
broek53
Het is nogal een vrijgevochten bende als het gaat om het locomotievengebruik in dat zwarte gat. De 1778 is volledig bruikbaar, maar zijn formele bestemming is in ieder geval het testen van DDM-1. Dat is te meer nodig omdat de Bvk's na de revisie/opknapbeurt niet meer hun eigen hoogspanningsvoorziening hebben.  

29-12-2015 11:00:53
279
279
er is nog zo'n lok die daar onder valt : 1770 of 1774....  

02-01-2016 20:29:28
nohab
nohab
Quote
Frontier (vr 26 jun 2015 23:37:19 https://www.somda.nl/forum/15506/p544055/): Een nieuwe pagina, tijd voor een nieuwe lijst, voor hen die van een eenvoudig en een gemakkelijk op te zoeken actueel overzicht houden. Voor de liefhebbers heb ik ook - voor zo ver deze vindbaar waren - de data van de terzijdestellingen toegevoegd.

Laatst bijgewerkt: 02Jan15

2016...


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

02-01-2016 21:23:40
rob46
rob46
Quote
rob46 (di 08 dec 2015 18:45:07 https://www.somda.nl/forum/15506/p561575/): Gisteren is NSR 1778 (bestemd voor DDM1) vanuit de wagenloods Amf naar Aswpl overgebracht.
De 1778 is in Aswpl voor testen aan DDM1-stam 7202 gekoppeld.


57 jaar OV-fotografie.
 

02-01-2016 21:33:51
Frontier
Frontier
Quote
Quote
nohab (za 02 jan 2016 20:29:28 https://www.somda.nl/forum/15506/p564153/): Laatst bijgewerkt: 02Jan15

2016...

Scherp. %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

13-01-2016 17:42:04
PimTH
PimTH
De 1777 heeft met de rijrichting van de 241 mee (dus richting Bh) rechtsonder een wit i.p.v. geel frontsein. De andere kant op heeft die dit niet.  

15-01-2016 16:41:04
rob46
rob46
Vanuit de loods Amf sleepte in de namiddag VR achtereenvolgens NSR 1779, NSR 1774 en 1772 naar het Ob Mt. De eerste twee locs zijn bestemd voor het DDM-1 project maar de bestemming 1772 is vooralsnog onduidelijk.


57 jaar OV-fotografie.