Ontwikkelingen locomotieven serie 1700
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
16-01-2015 18:56:55
rob46
rob46
VR sleepte vandaag de onderdelenleveranciers 1721, 1723, 1702, 1706, 1726, 1712, 1716, 1724, 1719, 1709, 1720 en 1704 van Mt naar de ACT in de Hrp.


57 jaar OV-fotografie.
 

24-01-2015 23:55:12
MikeMike
MikeMike
1732 nu instructieloc in Amf.
In Mt stond vandaag de 1740+DDAR-3
 

25-01-2015 00:01:37
simon8648
simon8648
Klopt, en de 1749 + DDAR stond verscholen tussen de mat'64 in Mt


Mvg Simon8648
 

25-01-2015 00:20:45
sfj
Vandaag gewoon in dienst in de 5400, niet op stam gelet in Hlm


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 


25-01-2015 07:45:03
ricohallo
ricohallo
7376.  

25-01-2015 11:26:32
MikeMike
MikeMike
De 1740 stond er ook nog met DDAR  

25-01-2015 18:58:36
M-BASS
M-BASS
Die heeft afgelopen week in de 9600/4400 gezeten, is ie defect gegaan?  

25-01-2015 19:11:43
TSNL250
TSNL250
Als deze in mt staat is hij defect. Anders had hij gewoon dienst gedaan  

25-01-2015 19:30:04
sfj
Ondanks ontwikkelingen != opvallende_dingen maar even melden dat darretje 7376 mij met loc 1749 als aanvoerder naar Haarlem gaat brengen. Het lijkt me zinnig als we het hier verder over ontwikkelingen gaan hebben, want waarnemingen/spots: daar hebben we de opvallende dingen topics voor. Al heb ik er mijn bedenkingen bij hoe opvallend een dar of een 1730-1781 in Mt is, aangezien het er planmatig wordt onderhouden.

Laatst bewerkt door sfj op 25-01-2015 19:32


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

25-01-2015 19:59:22
Frontier
Frontier
Een moderator moet toch juist het goede voorbeeld geven? Zelf dan nog even snel ook een spotmelding tussen neus en lippen door erbij te proppen past daar dan toch niet bij?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

25-01-2015 20:18:51
sfj
Prima als je dat zo vindt, maar zwart-wit is ook zo kleurloos, niet? Laten we het er maar gewoon bij houden dat dit een ontwikkelingen-topic is. Mail me even als je verbetervoorstellen hebt, zijn we niet bang voor.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

25-01-2015 22:01:52
Frontier
Frontier
Afgelopen donderdag stonden de 1708 en 1718 nog in Hlmwph, hedenmiddag niet meer. Dat betekent dat ze of zeer verdekt opgesteld stonden of naar elders zijn gebracht, iemand?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

26-01-2015 14:11:00
Daan!
Daan!
1708 en 1718 staan gewoon in de tuin van Hlmwph. Ik reed er om 14.08 langs met de 4838.

Laatst bewerkt door Daan! op 26-01-2015 14:12
 

26-01-2015 16:59:27
Frontier
Frontier
Inderdaad, beide locs staan nu op spoor 7 of 8 tegen een BDs en een B aan, wellicht dat er een transport in de planning staat. Tevens opvallend is dat de 1742+1747 sinds vandaag helemaal achteraan bij het juk staan op spoor 105.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

26-01-2015 17:01:53
sfj
Daar stonden de 1708 en 1718 vorige week nog bij, precieze tijd/dag weet ik niet meer maar zal in het weekend geweest zijn.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

26-01-2015 17:14:10
Frontier
Frontier
Ja, toen ik er donderdag langs reed stonden ze er alle vier nog, zo'n beetje halverwege. Toen ik er gisteren langs reed stonden alleen de 1742+1747 er nog en kon ik de overige twee niet ontdekken, vandaar de vraag naar nadere informatie. Toen ik er vandaag langs reed viel op dat zoals gezegd de 1742+1747 verder naar achter staan en de 1708+1718 elders op het terrein staan in combinatie met wat ICR rijtuigen.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

28-01-2015 17:59:30
Frontier
Frontier
Wel vorige week ergens in een OD voorbij zien komen, maar nog niet hier: loc 1730 is onlangs aangepast voor DDAR gebruik.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

06-02-2015 18:29:19
sfj
En vandaag in het od gemeld de 1755 ook voor ddar aangepast


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

06-02-2015 21:02:01
Frontier
Frontier
En nog een erbij, ook de 1748 is aangepast voor DDAR.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

06-02-2015 21:07:46
Frontier
Frontier
-

Laatst bewerkt door Frontier op 28-06-2015 21:46


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

07-02-2015 01:20:44
MasterE
MasterE
De 1748 net gedriehoekt en om 1:10 uur afgeleverd op Aswplz.  

22-02-2015 23:46:59
Frontier
Frontier
Bevestiging: 1757 is toegetreden tot de DDAR divisie.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

23-02-2015 13:27:58
broek53
broek53
Vanuit een hoofdkwartier van NSR wordt gemeld dat de volgende 1700-en DDAR-geschikt zijn (waarbij ik vermoed dat er een paar bij zijn die nog aangepast moeten worden):
1730
1732
1733
1734
1736
1737
1740
1741
1743
1748
1749
1755
1756
1757
1759
1762
1763
1764
1766
1767
 

23-02-2015 13:35:40
M-BASS
M-BASS
1732 & 1764 staan erbij, die zijn geloof ik nog niet gezien met DD-AR koppeling. Komt wellicht nog?
En als ze met de reactivatie van DD-AR klaar zijn, wat gebeurt er dan met de capaciteit in de werkplaats; DDM1 of iets anders?

Laatst bewerkt door M-BASS op 23-02-2015 13:38
 

23-02-2015 13:42:49
broek53
broek53
Als je de Zaanstraat bedoelt, dan zal het wel even stil blijven, maar na een paar maanden volgt dan DDM-1, zover mij bekend.
Dat heeft overigens nou net niets met 1700-en te maken, want daar blijft Maastricht zich over ontfermen.
 

23-02-2015 13:52:55
M-BASS
M-BASS
Klopt, echter de locs voor DDM1, is daar al bekend over of dat de aangepaste DDM1 (de hoge nummers)locs gaan worden, incl. de 6 terzijde staande, of is dat nog niet definitief?

Laatst bewerkt door M-BASS op 23-02-2015 13:53
 

23-02-2015 14:00:30
broek53
broek53
Dat zou ik niet weten, ik heb beide geluiden gehoord. Het lijkt mij nog altijd vreemd om locs te gaan verbouwen terwijl je al twaalf verbouwde locs hebt staan en rijden, maar logica is niet mijn sterkste punt, geef ik toe  

23-02-2015 15:54:53
TSNL250
TSNL250
Ik tel 20 locs, terwijl er 18 stammen DDAR komen. Er zijn nu 15 stammen in dienst. De 3 overige stammen zullen dus loc 1732, 1741, 1755, 1757 of 1764 moeten krijgen. 1755 en 1757 hebben al BSI, dus zal de overige stam loc 1732, 1741 of 1764 moeten krijgen.  

23-02-2015 15:58:19
Bert13
Bert13
Die laatste zin is niet helemaal te stellen, want er is geen enkele reden waarom locs 1755 en 1757 geen reserve-DDAR-loc zouden kunnen zijn.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-02-2015 16:12:23
broek53
broek53
Sterker nog, er is al tamelijk ijverig gewisseld met de locs nadat de stammen in dienst zijn gekomen. Dat zal zo zijn gangetje wel gaan, denk ik.  

02-03-2015 09:39:25
broek53
broek53
Vandaag (2 maart) in de ochtend staat de 1741 voor de roldeuren van de loods van de Zaanstraat. Blijkbaar is dat de volgende aangepaste DDAR-loc.  

02-03-2015 16:28:45
Frontier
Frontier
Dan resteren alleen nog de 1732 en 1764, die zouden momenteel allebei in Mt moeten staan, dus dat zal vast niet lang meer duren.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

05-03-2015 15:01:44
bart45
bart45
de 1764 is vanochtend vertrokken uit Maastricht  

05-03-2015 15:03:46
bart45
bart45
en loc 1765 is met een icr stam uit Maastricht vertrokken vanochtend  

05-03-2015 15:07:31
rob46
rob46
Quote
Bert13 (ma 23 feb 2015 15:58:19 https://www.somda.nl/forum/15506/p528538/): Die laatste zin is niet helemaal te stellen, want er is geen enkele reden waarom locs 1755 en 1757 geen reserve-DDAR-loc zouden kunnen zijn.
1757 staat voor stam 7334, die momenteel nog in Aswpl in behandeling is.


57 jaar OV-fotografie.
 

10-03-2015 15:41:23
rob46
rob46
Vanmiddag bracht VolkerRail de in het Rb Hlm terzijdestaande 1708, 1718, 1742 en 1747 naar de Watergraafsmeer.

Laatst bewerkt door rob46 op 10-03-2015 19:18


57 jaar OV-fotografie.
 

10-03-2015 17:17:05
broek53
broek53
....en aansluitend door naar de Dijksgracht.

@edit: er is opvallend met de locs gestoeid, vermoedelijk omdat men de bestemmingen door elkaar gehaald heeft. Eerst gingen de 1742+1747 naar de Dgr, later op de avond de 1708 + 1718 en de 1742 + 1747 retour Watergraafsmeer. Die laatste staan nu in het Technisch Centrum als pluklocs.

Laatst bewerkt door broek53 op 11-03-2015 09:20
 

19-03-2015 09:33:49
broek53
broek53
Verassende ontwikkelingen: de 1755 is weer teruggebouwd van DDAR-loc naar gewone, niet trekduw-geschikte loc. De 1731, 1758 en 1768 zijn ook niet meer trekduw-geschikt; alle drie de locs kunnen dus alleen nog door NS Int gebruikt worden.

Als je het mij vraagt, worden hiermee voorbereidende manoevres gemaakt voor de toekomstige DDM-1-geschikte locs.

Laatst bewerkt door broek53 op 19-03-2015 23:17, reden: loc 1758 toegevoegd
 

19-03-2015 10:15:44
M-BASS
M-BASS
Ik mag aannemen dat ze 3 loc van de 1774,1777-1780 vervangen, die dan weer ingezet kunnen worden met DDM-1?

Laatst bewerkt door M-BASS op 19-03-2015 10:17
 

19-03-2015 11:12:06
broek53
broek53
Daarom zou het ook zo aardig kunnen kloppen...

@edit: ook de 1758 wordt ont-ICR'd.

Laatst bewerkt door broek53 op 19-03-2015 23:18
 

21-03-2015 10:23:24
rob46
rob46
Toch wel weer apart gedoe met locnummers, volgens NS Int. zijn de volgende 10 locs beschikbaar: 1738, 1739, 1744, 1745, 1746, 1750, 1752, 1753, 1761 en 1765.

Laatst bewerkt door rob46 op 15-06-2015 16:17


57 jaar OV-fotografie.
 

21-03-2015 12:31:35
sfj
Een stukje fantasie verplaatst naar Ditjes & Datjes. Hier gaarne alleen concrete ontwikkelingen.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

22-03-2015 09:38:15
rob46
rob46
Quote
broek53 (do 19 mrt 2015 09:33:49 https://www.somda.nl/forum/15506/p531983/): Verassende ontwikkelingen: de 1755 is weer teruggebouwd van DDAR-loc naar gewone, niet trekduw-geschikte loc. De 1731, 1758 en 1768 zijn ook niet meer trekduw-geschikt; alle drie de locs kunnen dus alleen nog door NS Int gebruikt worden.Als je het mij vraagt, worden hiermee voorbereidende manoevres gemaakt voor de toekomstige DDM-1-geschikte locs.
Inmiddels zijn de eerste twee locs voor ombouw naar DDM-1 in het Ob Mt.De 1731 en 1755 worden DDM1-locs.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-03-2015 14:22:28
Frontier
Frontier
Zou dat zijn omdat men meer DDM-1 locs wil hebben of zou dat zijn omdat de terzijde staande DDM-1 locs niet terug in dienst komen?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

22-03-2015 14:25:26
rob46
rob46
De laatste opmerking is correct, er wordt geput uit dienstvaardige locs.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-03-2015 14:36:02
Frontier
Frontier
Ook de drie in de loods in Amf staande exemplaren komen niet terug in dienst? In dat geval ontgaat mij echter de logica waarom er destijds moeite is gedaan om ze netjes op te bergen... %09%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

22-03-2015 16:36:33
TSNL250
TSNL250
Tijdens de Spoorparade heb vernomen dat de 1772, 1781 en 1775 die binnen in amf staan na klein onderhoud weer in dienst kunnen.  

22-03-2015 17:28:13
rob46
rob46
Quote
Frontier (zo 22 mrt 2015 14:36:02 https://www.somda.nl/forum/15506/p532431/): Ook de drie in de loods in Amf staande exemplaren komen niet terug in dienst? In dat geval ontgaat mij echter de logica waarom er destijds moeite is gedaan om ze netjes op te bergen... %09%
Tja de logica bij het spoor hield in 1996 wel op.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-03-2015 18:00:11
timtrein
timtrein
Er staan ook nog DDM-1 locs buiten opgesteld toch? Dat ze die niet willen reactiveren lijkt me logisch. En sowieso zijn er al extra locs nodig.
Kennelijk is de ombouw zo eenvoudig dat dat aantrekkelijker is dan locs reactiveren. Maar je weet nooit hoe het loopt, zoals Rob al zegt
 

22-03-2015 19:26:02
TSNL250
TSNL250
Ligt het nou aan mij, of zijn ze erg vroeg met ombouwen van de 1700 locs voor DDM-1?  

22-03-2015 19:49:47
Bert13
Bert13
Je bedoelt laat? Proefrijden wil je zo snel mogelijk mee kunnen beginnen, en niet net als bij DDAR dan nog maanden op de locs moeten wachten.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

22-03-2015 20:12:41
Frontier
Frontier
Bij DDAR waren de eerste locs eind augustus gereed, de eerste stam pas ruim drie maanden later, maar we dwalen af.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

22-03-2015 21:32:13
timtrein
timtrein
Volgens mij komt DDM-1 dit jaar niet meer gereed, dus lijkt me inderdaad vrij vroeg  

22-03-2015 21:55:10
Frontier
Frontier
Het scheelt natuurlijk wel dat ze in tegenstelling tot de DD-AR locs wel gewoon ingezet kunnen worden in de IC Berlijn en zodoende mee blijven rouleren.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 


24-03-2015 16:32:49
rob46
rob46
Quote
TSNL250 (zo 22 mrt 2015 16:36:33 https://www.somda.nl/forum/15506/p532450/): Tijdens de Spoorparade heb vernomen dat de 1772, 1781 en 1775 die binnen in amf staan na klein onderhoud weer in dienst kunnen.
Er is weer hoop, vandaag is het trio uit de loods Amf gesleept om een geslaagde hoogspanningsproef te doen. Nadien weer in de loods geplaatst.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-03-2015 05:30:08
VIRMm1
VIRMm1
Volgens een interne memo reizigersmaterieel overzicht zijn momenteel de 1770, 1774, 1777, 1778, 1779 en 1780 geschikt om met DDM1 te rijden.

Of dit overzicht correct is weet ik niet zeker aangezien het lijstje ddar en icrm niet helemaal kloppen.
 

28-03-2015 15:32:10
Frontier
Frontier
Niet alleen momenteel, dat zijn ze al 3,5 jaar inmiddels.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

28-03-2015 17:49:37
VIRMm1
VIRMm1
Dus ook momenteel.  

01-04-2015 11:54:03
rob46
rob46
In maart werd 1780 in Aswplz voor aanpassingen, onderdelenwissel DDM1 binnengenomen, donor is 1742.
Edit: correctie.....moet zijn TC loods Wgm.

Laatst bewerkt door rob46 op 01-04-2015 14:13


57 jaar OV-fotografie.
 

01-04-2015 13:38:33
279
279
ik begreep van een nfl dat deze lokken in de Wgm "behandeld"worden...  

01-04-2015 14:01:02
rob46
rob46
Je hebt gelijk, het is de TC loods Wgm.

Laatst bewerkt door rob46 op 01-04-2015 14:11


57 jaar OV-fotografie.
 

03-04-2015 17:29:29
broek53
broek53
Vanmorgen stonden ze allebei buiten bij het TC, de 1780 met de stra's op en de 1742 geparkeerd tegen de 1747, de andere onderdelenleverancier. En zojuist om 17.25 was dat nog steeds zo.  

03-04-2015 17:47:18
sik214
sik214
Waarbij de 1742 nog maar 3 buffers heeft en geen airco-unit meer etc.  

03-04-2015 17:49:59
KvdLee
KvdLee
Die ene buffer mistte ook al in de periode dat de loc in spoordriehoek Hlm stond; is wss van een eerdere plukactie.  

03-04-2015 17:58:50
nohab
nohab
Ook de 1747 is inmiddels minstens 1 buffer kwijt.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

03-04-2015 22:09:42
Frontier
Frontier
Quote
rob46 (za 21 mrt 2015 10:23:24 https://www.somda.nl/forum/15506/p532239/): Toch wel weer apart gedoe met locnummers, volgens NS Int. zijn de volgende 10 locs beschikbaar: 1738, 1739, 1744, 1745, 1746, 1750, 1752, 1753, 1761 en 1763.

Bij de betreffende afdeling van NS INT zijn de machinisten momenteel wegbekendheid naar Mt aan het opdoen, kennelijk gaat NS INT dus ook zelf z'n LLT ritten ten behoeve van onderhoud doen.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

18-04-2015 09:40:53
rob46
rob46
In maart is een selectie van 11 DDM1-locs gemaakt:1731, 1755, 1758, 1760, 1768, 1770, 1774, 1777, 1778, 1779 en 1780. De 1731 en 1755 zijn inmiddels in Ob Mt binnengenomen terwijl de overigen, na inlevering door NSI/NSR en in afwachting van een aanpas/opknapbeurt, terzijde gaan. Het spits werd door 1777 afgebeten, de loc ging op 15-4 naar Ob Mt en werd terzijde gesteld. Inzet DDM1 wordt in september 2016 verwacht.


57 jaar OV-fotografie.
 

18-04-2015 11:16:52
Rolffiej19
Rolffiej19
Even ter aanvulling september 2016 is de datum dat alle stammen door Nedtrain afgeleverd dienen te zijn rob


MCN ASD
 

18-04-2015 13:01:39
TSNL250
TSNL250
Is er misschien al iets meer bekend over de 1772, 1775 en 1781?

September 2016 lijkt me heel ver weg trouwens.
 

18-04-2015 21:33:14
timtrein
timtrein
Weet je hoe lang DDAR al heeft geduurd, en wat er nog allemaal aan DDM-1 moet gebeuren? Veel, denk ik.  

19-04-2015 00:30:25
aarclay
aarclay
DDM-1 staat langer terzijde dan dat de DD-AR's stonden, dus het onderhoud is ook ingrijpender nodig. Een likje verf of/en nieuwe bestickering is ook zeker geen uitzondering.

We zullen binnenkort wel horen wat de revisie van de rijtuigen allemaal zal omvatten.

Laatst bewerkt door aarclay op 19-04-2015 00:31


Choo choo.....
 

19-04-2015 10:05:21
mich
mich
Maar dat moet mat64 nog tot eind 2016 mee, anders heb je toch veel te weinig treinen?  

19-04-2015 10:37:24
broek53
broek53
Quote
TSNL250 (za 18 apr 2015 13:01:39 https://www.somda.nl/forum/15506/p536059/): Is er misschien al iets meer bekend over de 1772, 1775 en 1781?

September 2016 lijkt me heel ver weg trouwens.
Aan het lijstje een paar berichten eerder te zien, blijven genoemde locs terzijde staan.
OT: September 2016 voor DDM-1 is de einddatum. De levering zou, volgens de originele planning, moeten beginnen in Q4 2015.
 

19-04-2015 11:02:32
M-BASS
M-BASS
Bij DD-AR staat er een loc op reserve (1764); gaat dit ook bij DDM1 gebeuren?  

19-04-2015 11:05:57
Bert13
Bert13
Ik denk dat je iets te ver in de toekomst wilt kijken


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

19-04-2015 11:23:46
rob46
rob46
Quote
M-BASS (zo 19 apr 2015 11:02:32 https://www.somda.nl/forum/15506/p536126/): Bij DD-AR staat er een loc op reserve (1764); gaat dit ook bij DDM1 gebeuren?
Die staat toch niet op de lijst, lijkt me een overbodige vraag.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-04-2015 11:34:08
PimTH
PimTH
Rob, wat hij bedoelt is of er een reserve, DDM-1-geschickte locomotief is, met als voorbeeld de 1764, die een reserve DD-AR-locomotief is.  

19-04-2015 11:40:18
broek53
broek53
Het lijkt mij onverstandig om maar 11 locs voor 11 stammen te hebben, maar als er niet meer op het lijstje staan...  

19-04-2015 13:27:29
timtrein
timtrein
NS heeft natuurlijk nog tot september 2016 om hier over na te denken...  

19-04-2015 13:56:43
broek53
broek53
Uiteraard, maar ik zou niet weten waarom je daar 18 maanden over zou moeten nadenken.  

19-04-2015 15:41:10
Frontier
Frontier
Is men nog voornemens om de terzijde gestelde locs ergens netjes droog op te bergen of gaan ze 1,5 jaar buiten in weer in wind staan en krijgen we t.z.t. verbaasde mensen vanwege het feit dat ze dan allemaal defecten en storingen hebben?

En met welke locs gaat men in het vervolg de CNL van en naar de Wgm rijden? Of is daar ineens NSI weer goed voor met z'n 10 'eigen' locs en ondanks het feit dat de CNL onder NSR valt? %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

19-04-2015 15:51:00
broek53
broek53
Misschien, heel misschien is het wel zo dat het hier eens geen haat en nijd is en naar elkaar wijzen. Je weet maar nooit.  

19-04-2015 17:59:48
bart84
Moderator
bart84
Je zou voor de CNL kunnen omlopen onder de kap of op Aswplz met de 186 of een andere 186 gebruiken om de CNL over te brengen. 1700 zou niet per se nodig zijn.  

04-05-2015 14:56:49
rob46
rob46
ex.NSI 1774 kwam op 30 april naar het Ob Mt en werd daags erna naar de Dijksgracht overgebracht, de loc staat nu achter de 1771 in de rij terzijde stellingen.
Iemand nog een spotje gezien van de rit Mt-Dgr ??

Laatst bewerkt door rob46 op 04-05-2015 16:08


57 jaar OV-fotografie.
 

04-05-2015 17:04:06
TSNL250
TSNL250
Zouden alle DDM-1 locs op Dijksgracht geplaatst worden?  

05-05-2015 08:06:13
rob46
rob46
Quote
rob46 (ma 04 mei 2015 14:56:49 https://www.somda.nl/forum/15506/p537793/): ex.NSI 1774 kwam op 30 april naar het Ob Mt en werd daags erna naar de Dijksgracht overgebracht, de loc staat nu achter de 1771 in de rij terzijde stellingen.
Iemand nog een spotje gezien van de rit Mt-Dgr ??
1774 is NIET naar Dgr gegaan, bleek loc 1714 te zijn die allang op Dgr stond. 1774 staat dus in Mt. Excuses voor misverstand.


57 jaar OV-fotografie.
 

05-05-2015 19:07:43
TSNL250
TSNL250
De 1731, 1755, 1780, 1758, 1768 en 1778 stonden op 01-05-15 onder de loopbrug van mt. De 1760 stond bij de werkplaats met een rangeerpit voor een aantal ICRm rijtuigen. De 1770, 1774, 1777 en 1779 stonden op het terrein bij de werkplaats in een rij.  

05-05-2015 19:10:23
TSNL250
TSNL250
Waarom zouden ze 1 jaar buiten dienst gezet worden? Er is zo meer werk om ze weer in dienst te krijgen...  

05-05-2015 21:14:46
thom
thom
Niet als je ze goed geconserveerd weg zet en niet roekeloos aan de kant parkeert.

En wat wil je anders doen met lokken die je nu niet nodig hebt, en over een jaar wel, rondjes blijven rijden? Dat kost ook goed geld...
 

06-05-2015 07:32:33
broek53
broek53
Locs in de buitenlucht wegzetten is altijd slecht voor ze, wat je er ook aan conserveert. De electronica kan erg slecht tegen vocht. Ze in Mt aan de kant zetten, is dus niet zo'n best idee, denk ik. Tenzij je ze om de paar dagen een dag tegen de draad zet en de ventilatoren laat draaien, zou ik denken.
Het beste zou - denk ik - een roulerend park 1700-en zijn, zoals destijds met plan V.
 

06-05-2015 08:56:29
TSNL250
TSNL250
Wordt 1700 nog compleet gereviseerd eigenlijk ?  

06-05-2015 13:15:41
dlm4yjp
dlm4yjp
Succes met lezen zou ik zeggen, dit is hier al paar keer genoemd.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-05-2015 18:44:16
PimTH
PimTH
Aannemelijk is de 1750 recent gereviseerd. Op de plek van de revisiedata en het remgewicht is aan minstens één kant nieuwe verf, waardoor dat afgedekt is.

Laatst bewerkt door PimTH op 30-05-2015 09:58
 

29-05-2015 22:56:47
thom
thom
Dus als men een kwast over de lok gehaald is, dan is gelijk de hele lok gereviseerd?

Kan ook gewoon komen door schade of graffity oid.
 

30-05-2015 08:08:08
taigagaai
Moderator
taigagaai
Heb je de revisiedata niet bekeken dan? Of was de loc te ver weg? Heeft iemand trouwens al de revisiedata van loc 1733 bekeken? Deze zou vorig jaar november zijn afgeleverd door Maastricht na de LT2 beurt.  

30-05-2015 09:48:56
PimTH
PimTH
Dat was het hem nou juist, er stond niks meer. En de 1733, na foto's op Flickr gekeken te hebben heeft die geen nieuwe data. Misschien is het dus inderdaad wat Thom zegt: graffiti of schade. Opvallend vond ik het in ieder geval.  

30-05-2015 15:43:26
Frontier
Frontier
Er is tot op heden nog geen enkele loc met een nieuwe revisiedatum, wat op zich niet zo verwonderlijk is als je bedenkt waar die zogenaamde 'revisie' van de afgelopen tijd uit bestond, dat was namelijk niet meer dan het stofzuigen/reinigen van de motorruimte, hoogspanningskasten en de cabine, alsmede het verhelpen van tochtproblemen in de cabinedeuren en raampjes in de genoemde deuren.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

30-05-2015 22:46:57
thom
thom
Dat zijn inderdaad zaken die eigenlijk gewoon bij (evt groot) onderhoud te noemen zijn, revisie is toch wel weer een stap verder.

Dat de datum verdwenen is kan goed een gevolg zijn van het verwijderen van graffiti, die schoonmaker heeft daar natuurlijk geen weet van en stickeren is zijn opdracht niet.

Laatst bewerkt door thom op 30-05-2015 22:47
 

19-06-2015 12:07:30
rob46
rob46
VR sleepte vanmorgen de terzijde gestelde pluklocs 1742+1747 van de Wgm naar Aswplz.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-06-2015 17:42:24
rob46
rob46
In de namiddag leverde VR de terzijde gestelde 1715+1707 vanuit Mt op de Dgr af.


57 jaar OV-fotografie.