Ontwikkelingen locomotieven serie 1700
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
12-09-2014 17:11:05
dennistd
dennistd
Uit een e-mail die ik kreeg van een uitzendbureau:
Quote
Deze meet & greet wordt georganiseert omdat wij op zoek zijn naar enthousiaste elektromonteurs en mechanisch onderhoudsmonteurs voor een grote revisieklus aan E-locomotieven.
 
Nedtrain gaat groot onderhoud plegen aan hun locomotieven. Een groot en intensief project dat loopt van 27 oktober 2014 tot 23 februari 2015, waarbij veiligheid en kwaliteit voorop staat en waar jij je als onderdeel van het team maximaal inzet om de klus tot een succesvol einde te brengen.
Het lijkt mij aannemelijk dat dit over de 1700-locs gaat
 

12-09-2014 17:18:43
Frontier
Frontier
Hoezee, eindelijk de naar mijn inziens al veel te lang uitgestelde LT2 revisie?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

12-09-2014 18:29:48
thom
thom
Misschien handig even te vermelden om welke nedtrain locatie het gaat, kan bijna niet anders dan Hlm maar toch...  

12-09-2014 18:43:51
edje
edje
Gaat om Maastricht. Ik had de mail ook.  


12-09-2014 20:52:33
M-BASS
M-BASS
Ik betwijfel of het om alle 1700's gaat, aangezien de 186's afgeleverd worden en daarmee een aantal 1700's vervangen.  

12-09-2014 21:37:11
thom
thom
Dat zal wel meevallen, het aantal 1700 die vrijkomen door dat de ICR stammen op de HSL komen te rijden achter de Traxxen zal niet veel schelen vna het aantal dat men nu weer nodig heeft voor de stammen DDAR

Sowieso kan het ook niett om een al te groot aantal lokken gaan of niet zo'n uitgebreide revisie gaan gezien de looptijd maar is tot en met Februari...
 

13-09-2014 02:54:17
Frontier
Frontier
Voor de statistieken: de vierde loc voor het DDAR festijn wordt de 1737, staat momenteel nog defect in Mt (evenals de 1740).


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

13-09-2014 10:20:06
AJT
AJT
Quote
Frontier (vr 12 sep 2014 17:18:43 https://www.somda.nl/forum/7685/p507993/): Hoezee, eindelijk de naar mijn inziens al veel te lang uitgestelde LT2 revisie?


Worden de locs dan ook opnieuw geverfd? Zijn de locs wel aan toe.
 

13-09-2014 10:33:34
sfj
Dat worden ze zeker vooralsnog niet. Had je kunnen weten want de 1756/1762 staan al een paar weken op de Zaanstraat, zonder exterieur te zijn opgeknapt.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

13-09-2014 11:16:21
rick
rick
Aangezien het onderhoud waarover wordt gesproken pas op 27 oktober begint kan je dat niet afleiden uit de locs die nu behandeld zijn. Tenzij dat hetzelfde onderhoud betreft maar dan zou ik niet spreken van een begin eind volgende maand.  

13-09-2014 13:31:30
AgentX
AgentX
Quote
AJT (za 13 sep 2014 10:20:06 https://www.somda.nl/forum/7685/p508046/):
Quote
Frontier (vr 12 sep 2014 17:18:43 https://www.somda.nl/forum/7685/p507993/): Hoezee, eindelijk de naar mijn inziens al veel te lang uitgestelde LT2 revisie?


Worden de locs dan ook opnieuw geverfd? Zijn de locs wel aan toe.


En dat is dan ook het laatst waar men zich mee bezig houdt.
 

13-09-2014 18:39:18
sammy
sammy
Quote
Frontier (za 13 sep 2014 02:54:17 https://www.somda.nl/forum/7685/p508033/): Voor de statistieken: de vierde loc voor het DDAR festijn wordt de 1737, staat momenteel nog defect in Mt (evenals de 1740).


De 1740 heeft inmiddels al de automatische koppeling ontvangen: https://www.flickr.com/photos/leurske01/15039686998/in/photostream
https://www.flickr.com/photos/leurske01/15039596480/in/photostream

Laatst bewerkt door sammy op 13-09-2014 18:41
 

13-09-2014 20:09:21
thom
thom
Quote
rick (za 13 sep 2014 11:16:21 https://www.somda.nl/forum/7685/p508052/): Aangezien het onderhoud waarover wordt gesproken pas op 27 oktober begint kan je dat niet afleiden uit de locs die nu behandeld zijn. Tenzij dat hetzelfde onderhoud betreft maar dan zou ik niet spreken van een begin eind volgende maand.

Denk je dat de locs die nu hun herindienststellings beurt krijgen, over een maand weer naar binnen gaan?
 

13-09-2014 20:15:28
edje
edje
NS en NedTrain kennende..... Ja😆  

13-09-2014 20:27:20
Frontier
Frontier
Quote
thom (za 13 sep 2014 20:09:21 https://www.somda.nl/forum/7685/p508091/): Denk je dat de locs die nu hun herindienststellings beurt krijgen, over een maand weer naar binnen gaan?

Herindienststelling? Alle op dit moment bekende nieuwe DDAR locs waren reeds in dienst en zijn, voor zover ik weet, enkel aangepast voor het DDAR-gebeuren. Van eventueel groot onderhoud/revisie is geen sprake geweest, het zou dus best kunnen dat ze binnenkort alsnog daarvoor opnieuw worden binnen genomen te Mt.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

13-09-2014 23:04:47
rick
rick
Quote
thom (za 13 sep 2014 20:09:21 https://www.somda.nl/forum/7685/p508091/):
Quote
rick (za 13 sep 2014 11:16:21 https://www.somda.nl/forum/7685/p508052/): Aangezien het onderhoud waarover wordt gesproken pas op 27 oktober begint kan je dat niet afleiden uit de locs die nu behandeld zijn. Tenzij dat hetzelfde onderhoud betreft maar dan zou ik niet spreken van een begin eind volgende maand.

Denk je dat de locs die nu hun herindienststellings beurt krijgen, over een maand weer naar binnen gaan?
Nee maar dat zeg ik ook niet. Al geef ik Edje wel gelijk dat het niet eens gek is gezien de NS.%08%
 

18-09-2014 06:16:25
RBNrd
RBNrd
De 1729 is overgebracht naar Onnen.  

18-09-2014 06:18:10
sfj
Wat gaat er in Onnen mee gebeuren vraag ik me dan af. Want Onnen is van oudsher niet echt een plek waar aan 1700en gesleuteld werd als ik het goed heb.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

18-09-2014 07:05:36
RBNrd
RBNrd
Nieuw project na het project van de SLT's misschien?  

18-09-2014 18:07:25
dh3201
dh3201
Of gewoon daar neerzetten omdat daar ruimte is?


Shqiperise-lopers?
 

18-09-2014 18:55:50
vrijgezel
vrijgezel
Omdat de daar terzijde gestelde stellen Mat'64 geleidelijk worden afgevoerd via Zaanstraat naar HKS ontstaat daar i.d.d. ruimte.
Echter hiermee wordt het speculeergehalte wel hoog (en ook het gevaar van afdwalen van "ontwikkelingen loc's 1700)!
 

18-09-2014 22:28:14
timtrein
timtrein
Als het om ruimte zou gaan dan hadden ze er wel tien tegelijk meegenomen. En ik denk dat er dichter bij Maastricht dan ook wel ergens een plekje te vinden is...  

18-09-2014 22:34:50
Frontier
Frontier
Wellicht voor opleidingsdoeleinden (met het oog op de aankomende revisie en het feit dat Mt volop personeel zoekt en zodoende er wellicht, al dan niet tijdelijk, mensen uit On in Mt komen te werken?) ?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

19-09-2014 09:00:46
sfj
Laten we maar stoppen met speculeren en wachten tot er een mededeling over komt. Of open een apart topic over de 1729 in Onnen en speculeer er daar op los zonder dit topic te vervuilen.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

06-10-2014 09:14:15
rob46
rob46
1763 is ook voorzien van een AK en staat met stam 7310 in Aswplz.


57 jaar OV-fotografie.
 

09-10-2014 09:44:25
rob46
rob46
1700-en bestemd voor DD-AR:
1733,1737*,1740*,1741,1755,1756*,1757,1759,1762*,1763* en 1766.
*)zijn reeds voorzien van AK.


57 jaar OV-fotografie.
 

09-10-2014 09:47:19
sfj
Mogen we hieruit opmakend dat de 1755 weer rijvaardig wordt gemaakt? Die staat/stond al een paar jaar als verwarmingsloc op de Wgm.
Bedankt voor de info Rob!


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

09-10-2014 09:57:50
Rolffiej19
Rolffiej19
Toen ik een paar weken terug de 1755(dacht ik) op de Wgm zag staan zag ie eruit als nieuw! dus ik heb zo`n flauw vermoeden dat dat is gebeurd.%08%


MCN ASD
 

09-10-2014 10:14:12
rick
rick
In de laatste Rail Magazine staat dat NS nu de locs uit de reeks 1701-1729 te koop aanbied. Zijn dit niet interessantere locs voor de goederenvervoerders dan de 1600'n omdat ze jonger zijn en de mogelijkheid hebben voor dubbeltractie? Het is dan wel een nadeel dat een revisie nodig is.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-10-2014 10:28:09
rob46
rob46
Quote
sfj (do 09 okt 2014 09:47:19 https://www.somda.nl/forum/7685/p511184/): Mogen we hieruit opmakend dat de 1755 weer rijvaardig wordt gemaakt? Die staat/stond al een paar jaar als verwarmingsloc op de Wgm.
Bedankt voor de info Rob!
1755 ging op 26-9 naar het Ob Mt.


57 jaar OV-fotografie.
 

09-10-2014 11:39:18
mich
mich
Quote
rick (do 09 okt 2014 10:14:12 https://www.somda.nl/forum/7685/p511188/): In de laatste Rail Magazine staat dat NS nu de locs uit de reeks 1701-1729 te koop aanbied. Zijn dit niet interessantere locs voor de goederenvervoerders dan de 1600'n omdat ze jonger zijn en de mogelijkheid hebben voor dubbeltractie? Het is dan wel een nadeel dat een revisie nodig is.


Goederenvervoerders maken vaak een rekensommetje. Rekensommetje bij een voorbeeld 1800: 150.000 aanschaf + 5000 onderhoud per jaar.
Ik weet haast zeker dat dat bij de 1700 veel hoger zal liggen en dan is het met de beperkte gebruiksmogelijkheden sinds het wegvallen van Emmerich niet snel interessant.
Of de loc 15 of 30 jaar oud is maakt niet zoveel uit, zeker niet als de 30 jaar oude loc een jongere revisiedatum heeft, goede tractiemotoren, bijna geen storingen kent.
 

09-10-2014 16:02:22
NS1707
NS1707
Quote
rob46 (do 09 okt 2014 09:44:25 https://www.somda.nl/forum/7685/p511182/): 1700-en bestemd voor DD-AR:
1733,1737*,1740*,1741,1755,1756*,1757,1759,1762*,1763* en 1766.
*)zijn reeds voorzien van AK.


Bedankt voor het melden maar dit zijn er 11, zijn de andere 7 nog niet bekend of komen er eerst 11 stammen? Toch bedankt voor de nummers.
 

09-10-2014 21:39:27
sfj
De afdwaling over dubbeltractie 1600/1700 en belasting ervan heb ik even afgesplitst naar een nieuw topic. Dan kunnen we het hier weer over de daadwerkelijke ontwikkelingen van de locs serie 1700 hebben.
https://www.somda.nl/forum/15505/Mogelijke+dubbeltractiebelasting+locs+16001700/


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

10-10-2014 00:50:52
2296
2296
Quote
rob46 (do 09 okt 2014 10:28:09 https://www.somda.nl/forum/15506/p511191/):
Quote
sfj (do 09 okt 2014 09:47:19 https://www.somda.nl/forum/7685/p511184/): Mogen we hieruit opmakend dat de 1755 weer rijvaardig wordt gemaakt? Die staat/stond al een paar jaar als verwarmingsloc op de Wgm.
Bedankt voor de info Rob!
1755 ging op 26-9 naar het Ob Mt.

De 1755 staat alweer ( in ieder geval vanaf 4-10) op de Wgm als verwarmingslok.

Laatst bewerkt door 2296 op 10-10-2014 00:51
 

21-10-2014 14:24:19
rob46
rob46
Vandaag sleepte VolkerRail twaalf terzijdegestelde 1700-en van de Dgr naar Mt. het betreft 1702, 1704, 1706, 1709, 1712, 1716, 1719/1721, 1723, 1724 en 1726.
Plaatje Cl zie:https://www.flickr.com/photos/rob46/15405896310/


57 jaar OV-fotografie.
 

22-10-2014 20:25:20
rob46
rob46
Aansluitend sleepte VR gisteravond in totaal elf locs vanuit Mt retour naar Dgr. Het konvooi werd echter op Cmb geplaatst aangezien de VRlocs elders ingezet moesten worden. Van Mt naar Cmb ; 1713, 1722, 1703, 1727, 1725, 1710, 1701, 1850, 1839, 1843 en 1844. Vanmorgen kwamen de eerste 6 locs naar de Dgr, in de middag werden de overige 5 locs overgebracht. Alle locs hebben in het Ob Mt onderdelen tbv de aangewezen DDAR-locs afgestaan.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-10-2014 21:14:17
sfj
Overbodig bericht en de reacties daarop verwijderd. Dit topic gaat over de 1700'en en niet over sentimentele waarde.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

23-10-2014 09:50:40
sjaak72
sjaak72
uit het OD topic van vandaag, om later onnodig zoeken te voorkomen.

Quote
broek53 (do 23 okt 2014 07:12:51 https://www.somda.nl/forum/15597/p512918/): Vandaag van Mt naar Aswpl maar liefst 3 DDAR-geschikt gemaakte locs: 1736, 1749 en 1759. Hoe laat nog niet bekend.
 

23-10-2014 22:03:01
PimTH
PimTH
Is het wel doorgegaan? Want in datzelfde dagtopic is verder niks te lezen over het transport, net als op de andere bekende fora, dus niemand van de fora heeft hem gespot.  

23-10-2014 22:34:32
broek53
broek53
Vermoed inderdaad van niet. Het was een verzoek van NedTrain de locs heden over te brengen, maar dat is waarschijnlijk niet gelukt. Wat niet wegneemt dat het de volgende drie DDAR-locs zijn.  

24-10-2014 10:18:37
Pim530
Pim530
Jawel, zij kwamen gisteren rond 20 uur door Ut ri. Asd.  

25-10-2014 05:07:18
broek53
broek53
De 1736 en 1749 komen trouwens niet voor op het lijstje dat rob46 een tijdje geleden gepost heeft. De planning is blijkbaar veranderd.  

25-10-2014 09:00:43
NS1707
NS1707
Op dat lijstje stonden 11 locs, ze zeiden dat er 18 stammen kwamen, dus er zijn wwatschijnlijk 7 locs nog nodig.  

25-10-2014 09:43:15
rob46
rob46
Het lijstje was een eerste aanzet, de 1755 is inmiddels afgevallen.


57 jaar OV-fotografie.
 

26-10-2014 09:39:52
simon8648
simon8648
Quote
sjaak72 (do 23 okt 2014 09:50:40 https://www.somda.nl/forum/15506/p512934/): uit het OD topic van vandaag, om later onnodig zoeken te voorkomen.

Quote
broek53 (do 23 okt 2014 07:12:51 https://www.somda.nl/forum/15597/p512918/): Vandaag van Mt naar Aswpl maar liefst 3 DDAR-geschikt gemaakte locs: 1736, 1749 en 1759. Hoe laat nog niet bekend.



Ik zag net vanuit de icd naar Bd dat de 1749 en 1759 waren voorzien van automatische koppelingen.


Mvg Simon8648
 

26-10-2014 10:19:06
thom
thom
Dat zal Michiel ook zeker bedoeld hebben met "DDAR geschikt gemaakte loks"  

06-11-2014 23:41:46
broek53
broek53
De veel besproken 1755 is (officieel) heden van verwarmingsloc voor NS Int weer een gewoon inzetbare loc voor heel NSR geworden.  

07-11-2014 00:21:24
Frontier
Frontier
-

Laatst bewerkt door Frontier op 28-06-2015 21:47


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

07-11-2014 06:38:35
NS1707
NS1707
De 1770 rijdt ook overbrengingsritten Wgm-Bkh.  

07-11-2014 10:23:40
rob46
rob46
De update lijst klopt niet. 1705, 1707, 1711, 1715 en 1717 kwamen op 9-7 naar Mt en de 1720 op 21-10 naar Mt. Alle verkoop/terzijde/sloop mat.mutaties weer zoals gebruikelijk in de volgende editie van het boek SPOOR.

Laatst bewerkt door rob46 op 07-11-2014 10:24


57 jaar OV-fotografie.
 

07-11-2014 10:47:27
sjoerd
sjoerd
De updatelijst van Frontier (complimenten trouwens) klopt wel. Dat er enkele mutaties zijn is wat anders en daar vraagt hij ook om. Een beetje waardering mag wel!  

07-11-2014 11:10:35
Frontier
Frontier
Quote
NS1707 (vr 07 nov 2014 06:38:35 https://www.somda.nl/forum/15506/p514984/): De 1770 rijdt ook overbrengingsritten Wgm-Bkh.

Hebben die recent nog plaats gevonden? Want voor zover ik weet is de 1770 al enkele maanden defect en zodoende alleen in gebruik als verwarmingsloc.

Quote
rob46 (vr 07 nov 2014 10:23:40 https://www.somda.nl/forum/15506/p515009/): De update lijst klopt niet. 1705, 1707, 1711, 1715 en 1717 kwamen op 9-7 naar Mt en de 1720 op 21-10 naar Mt. Alle verkoop/terzijde/sloop mat.mutaties weer zoals gebruikelijk in de volgende editie van het boek SPOOR.

Ik pas het aan. %02%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

07-11-2014 12:04:48
rob46
rob46
1770 heeft een opknapbeurt in Ob Mt gehad.


57 jaar OV-fotografie.
 

07-11-2014 13:31:07
Frontier
Frontier
Ah, kijk eens aan. %02% Gaat die voortaan ook mee rouleren in de ICB diensten of blijft het alleen bij overbrengingsritten (aangezien de 1770 als enige van de DDM1 locs uitsluitend overbrengingsritten deed/doet)?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 


07-11-2014 20:29:31
Sully123
Sully123
Meen dat ie al ICB gedaan heeft in oktober. Weet niet zeker. Heb wel andere nummers gezien dan eerder. oa 1748, 1766 en de 1774.  

07-11-2014 21:19:48
Frontier
Frontier
Jottem, maar dat is allemaal niet noemenswaardig, dat zou enkel de 1770 zijn, maar zonder zekerheid hebben we er niets aan.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

07-11-2014 22:08:34
Sully123
Sully123
ik hoopte er media van te hebben, maar helaas niet. Dus ik kan idd niet bevestigen.  

14-11-2014 15:59:56
rob46
rob46
Quote
broek53 (do 06 nov 2014 23:41:46 https://www.somda.nl/forum/15506/p514978/): De veel besproken 1755 is (officieel) heden van verwarmingsloc voor NS Int weer een gewoon inzetbare loc voor heel NSR geworden.
Rijdt vandaag in de 3600-serie.


57 jaar OV-fotografie.
 

17-11-2014 17:03:55
rob46
rob46
Quote
RBNrd (do 18 sep 2014 06:16:25 https://www.somda.nl/forum/15506/p508587/): De 1729 is overgebracht naar Onnen.
VR 203-1 sleepte 1729 vanuit On via Lls weer retour Dgr.


57 jaar OV-fotografie.
 

18-11-2014 13:24:30
RBNrd
RBNrd
Is gebruikt voor het voorbereiden van de LT2 revisie.  

30-11-2014 11:31:21
TSNL250
TSNL250
Welke locs zijn nu geschikt voor DDAR?Ik zag laatst op Zaanstraat de 1736 met bsi voor een stam staan.  

30-11-2014 11:50:20
PimTH
PimTH
Een paar berichten terug staat een mooi lijstje. Kijk daar eens naar.  

30-11-2014 20:50:52
TSNL250
TSNL250
Klopt, maar er zullen er wel weer een paar bij zijn.  

30-11-2014 21:32:49
Frontier
Frontier
Valt tegen, alleen de 1733. Lijstje is bijgewerkt inmiddels.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

01-12-2014 15:48:31
TSNL250
TSNL250
Haha, ik vraag me af of ze per 14 december 11 stammen kunnen inzetten  

01-12-2014 15:59:14
NS1707
NS1707
Ze gaan nu voor de 10 stammen per 14/12, ook dat is zowat onmogelijk, of volle toeren draaien!  

01-12-2014 15:59:38
moderator
Moderator
moderator
De inzet van DD-AR mag worden besproken in https://www.somda.nl/forum/15638/Ontwikkelingen+DD-AR/, bovendien heeft ICRm-fan in dat topic dezelfde vraag gesteld. Hier alleen de 1700'en dus.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

12-12-2014 23:20:04
MikeMike
MikeMike
Net gelezen dat de 1755 weer in dienst gaat.. De loc kan gewoon nog rijden.. Een jaartje terug zag ik m met ICRm aan t rangeren op de Wgm..  

12-12-2014 23:25:44
sfj
Die rijdt al zeker een paar weken weer hoor. Lees even een klein stukje terug in dit topic

Laatst bewerkt door sfj op 12-12-2014 23:26


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

13-12-2014 00:40:53
thom
thom
Quote
MikeMike (vr 12 dec 2014 23:20:04 https://www.somda.nl/forum/15506/p519057/): Net gelezen dat de 1755 weer in dienst gaat.. De loc kan gewoon nog rijden.. Een jaartje terug zag ik m met ICRm aan t rangeren op de Wgm..

Als ie kan rangeren, dan kan ie toch rijden?
 

13-12-2014 13:08:04
AgentX
AgentX
Dat zegt ie toch ook?  

13-12-2014 17:13:26
sfj
De 1708/1718/1742/1747 zijn weg uit de Haarlemse driehoek hoorde ik vandaag. Op Dgr zag ik ze niet staan. Iemand een idee waar ze naar toe zijn en wanneer dat transport heeft plaatsgevonden ?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

13-12-2014 22:14:56
M-BASS
M-BASS
Zou me niets verbazen als ze naar Mt zijn gegaan, voor pluk.  

14-12-2014 15:51:27
TSNL250
TSNL250
1708, 1718, 1742, 1747 staan in de tuin van werkplaats Haarlem. Net gezien (15:51) vanuit de trein  

18-12-2014 16:42:42
rob46
rob46
Nieuwe DDAR-locs: 1732 en 1767.


57 jaar OV-fotografie.
 

29-12-2014 09:34:47
TSNL250
TSNL250
Te Zaanstraat zag ik daarnet loc 1756, 1734 en 1766 staan op de sporen waar de afgelopen tijd de toekomstige DDAR locs stonden. Misschien dat dit ook DDAR locs worden...?  

29-12-2014 09:38:33
Bert13
Bert13
Zou kunnen, maar op Aswplz staat bijvoorbeeld ook de reserveloc voor de IC Berlijn en 1700'n om nachttreinen naar de Wgm te brengen - het hoeft dus niks te betekenen.
Gelukkig heeft @rob46 het hierboven al voor je uitgezocht: https://www.somda.nl/forum/15506/p511182/


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

29-12-2014 09:41:03
TSNL250
TSNL250
Ze stonden apart. De locs voor ICB en CNL staan vaak dichtbij de sporen naar Shl waar ook de rijtuigen staan.  

29-12-2014 10:13:23
NS1707
NS1707
Quote
ICRm-fan (ma 29 dec 2014 09:34:47 https://www.somda.nl/forum/15506/p521123/): Te Zaanstraat zag ik daarnet loc 1756, 1734 en 1766 staan op de sporen waar de afgelopen tijd de toekomstige DDAR locs stonden. Misschien dat dit ook DDAR locs worden...?


De 1756 had stam 7338 toch al?
 

29-12-2014 10:59:21
TSNL250
TSNL250
Nee, stam 7338 en 1756 zijn beide nog niet in dienst  

29-12-2014 11:08:39
Bert13
Bert13
De 7338 was de eerste in dienst, deze is toen samen met de 1762 naar Mtwpl gebracht, zo is (opnieuw...) eerder in dit topic te lezen: https://www.somda.nl/forum/15638/p509128/


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

29-12-2014 11:16:55
279
279
7338 is van Aswpl naar Mt gebracht en heeft nog niet in de reizigersdienst gereden.
1762 is van de 7338 af gehaald en gekoppeld aan 7373.
 

29-12-2014 12:22:58
klaass16
klaass16
De 1ste stam was toch de 7339? Die begonnen was in een ik meende 14x00.

En met de 1758 of 1759


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

29-12-2014 12:29:38
Bert13
Bert13
Nee, dat was de eerste in reizigersdienst (7339+1759 als 14895 op 06/12 inderdaad), ik wilde alleen even duidelijk maken dat stam 7338 al zelfstandig gereden had, TOEN met loc 1762..


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

29-12-2014 12:30:20
broek53
broek53
De eerste rijdende wel. De 7338 is al een paar maanden geleden als eerste afgeleverd en heeft met de 1762 alleen proefritten gereden. Hij staat sindsdien in Maastricht om de monteurs van NedTrain te leren hoe je ermee om moet gaan.  

29-12-2014 12:32:54
klaass16
klaass16
Is dit dan de enigste stam die nog gebruikt word voor herinstructie voor werkend personeel aan de ddar?


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

29-12-2014 17:27:45
broek53
broek53
Ja, de stammen die in Amersfoort en Nijmegen gestaan hebben (voor instructie aan de storingsmonteurs) zijn al meteen na 15 december in dienst gegaan.  

29-12-2014 21:58:18
Frontier
Frontier
Quote
ICRm-fan (ma 29 dec 2014 09:34:47 https://www.somda.nl/forum/15506/p521123/): Te Zaanstraat zag ik daarnet loc 1756, 1734 en 1766 staan op de sporen waar de afgelopen tijd de toekomstige DDAR locs stonden. Misschien dat dit ook DDAR locs worden...?

En inderdaad, navraag leert dat de 1734 en 1766 DDAR locs zijn geworden.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

29-12-2014 22:38:14
TSNL250
TSNL250
Weet iemand wat de 1767 vandaag in mt deed?  

29-12-2014 23:02:49
thom
thom
Die machines zijn daar in onderhoud, dus dat zal de reden wel zijn of herstelling van een storing

Laatst bewerkt door thom op 29-12-2014 23:03
 

30-12-2014 10:02:36
TSNL250
TSNL250
Ik zat zelf te denken aan een LT2 revisie, maar dat is gissen  

30-12-2014 21:50:00
rolandrail
rolandrail
.

Laatst bewerkt door rolandrail op 04-01-2015 15:49
 

30-12-2014 21:54:13
sfj
Dat was inderdaad de 7317 met 1767.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

31-12-2014 17:28:46
RBNrd
RBNrd
Zowel DDAR als 1700 is daar in onderhoud, dus is normaal dat deze stammen daar te zien zijn.  

31-12-2014 22:00:57
279
279
als alles gelukt is, is de 1766 van Aswpl naar Mt gegaan om met een DDAR-stam te combineren.  

02-01-2015 05:43:56
sfj
Op 1 januari in Mt op spoor 75 (vanuit Mtn gezien):
Gekoppeld: 1721,1723 1702 1706 1726 1712 1716
Na het wissel: (1840 1854 1858 1846 gekoppeld) en 1707 1728 1724 1719 1709 1720 1704


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

04-01-2015 13:25:27
sfj
Quote
rob46 (do 18 dec 2014 16:42:42 https://www.somda.nl/forum/15506/p519876/): Nieuwe DDAR-locs: 1732 en 1767.

1732 zal wel niet doorgegaan zijn want die reed vandaag ic 240, zonder bsi.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

05-01-2015 19:04:18
Frontier
Frontier
Inderdaad, volgens welingelichte bronnen is de 1732 tot op heden (nog) niet aangepast voor DDAR gebruik. Tevens is de loc gisteren na de (70)142 naar Amf gegaan voor instructiedoeleinden.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

13-01-2015 03:39:55
Frontier
Frontier
1743 is aangepast voor DDAR gebruik.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

13-01-2015 10:42:58
M-BASS
M-BASS
Klopt, ik zag m gister al in dienst rijden met DDAR rondom ehv, in de 9600.

Laatst bewerkt door M-BASS op 13-01-2015 10:44