Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |
07-10-2014 08:14:24 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Ik miste gisteren dit topic. Als het wel bestaat, dan kan dit weg. Ik vond wel wat Traxx ontwikkelingen bij HSL, maar daar zijn de Traxxen weer flink verstopt. Gisteren, 06-10-2014, is de 186 006 Nederland binnengekomen op eigen kracht van Bh naar Wgm. Laatst bewerkt door moderator op 14-08-2015 18:47, reden: Titel aangepast |
07-10-2014 08:19:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag ongetwijfeld proefritten: om 8 uur stond hij met de testtrein gereed op de Wgm. |
14-10-2014 13:58:48 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteWaar worden ze gereviseerd en is dit de eerste van deze serie of zijn ook al andere locomotieven gereviseerd? |
14-10-2014 16:36:05 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Krijgen ze ook een nieuw kleurtje? |
14-10-2014 16:43:07 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Als er loc's van Nsi naar de DD-AR gaan, oa de 1777, Is er dan kans dat de traxx ook in de ICB opduiken? |
14-10-2014 16:51:07 | ||
---|---|---|
sfj
|
De 1769, 1770 en 1772-1781 kunnen niet meer naar DD-AR. Die zijn verbouwd voor ddm1. De locs die van ICR dat met Traxx gaat rijden komen worden voor ddar gebruikt. Er blijven er genoeg over dus Traxx voor de ICB gaat zeker voorlopig niet gebeuren. Lees voor meer info het dd-ar en icr topic. Laatst bewerkt door sfj op 14-10-2014 16:52 |
14-10-2014 17:05:01 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Nee is niet toegelaten. |
14-10-2014 17:47:11 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
186 007 kwam 13 oktober 2014 op eigen kracht van Bh naar Wgm. Dick van den Hoven |
14-10-2014 17:48:38 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
QuoteQuote Er gaan geen loks van Ns-Int naar de DDAR stammen, simpel omdat Ns Int geen 1700'en heeft. Wel worden er een aantal gehuurd om IC Berlijn te rijden en voor de overbrengingsritten+ voorverwarming van de IC Brussel stammen. En dat zijn voornamelijk loks die aangepast waren om met DDM-1 te rijden. De traxxen van HSA( nog eventjes) zijn momenteel niet toegelaten verder dan de grens o.a. omdat de software nodig op HSL niet is toegelaten in Duitsland. Wel is er met de gedachte gespeeld ( en niet meer dan dat) om na volledige inzet van de V250'en de dan overtollige traxxen voor IC Berlijn te gebruiken , maar dat verhaal is heel anders gelopen. |
15-10-2014 08:16:20 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En wat is daaraan anders gaan lopen? |
15-10-2014 08:45:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Iets met de V250? |
15-10-2014 09:15:27 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Oh zo. Ik las "na" als "erna". Dacht al, zoveel hebben we er toch niet over... |
18-10-2014 19:03:47 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Quote Ik hoorde vandaag tijdens de spoorparade dat de rode Traxx'en inderdaad ook de NS-kleurstelling krijgen. |
19-10-2014 11:45:46 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteDessau en voor zover ik weet is het de eerste. |
28-10-2014 18:00:57 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Inmiddels is de 186-007 naar Antwerpen overgebracht voor een aantal ETCS testen door Bombardier https://www.flickr.com/photos/23121380@N03/15643869982/ MCN ASD |
29-10-2014 13:22:41 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Even een vraagje van een leek: hoe kan die loc van Bh op eigen kracht naar Wgm zijn gereden, als een paar berichten ervoor nog staat dat deze 186en niet zijn toegelaten op die route (van de ICB)? Ontheffing voor een overbrenging? Laatst bewerkt door yappa op 29-10-2014 13:23, reden: juiste quote toegevoegd |
29-10-2014 13:30:49 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Er staat dat ze niet toegelaten zijn voor de ICB, niet dat ze niet toegelaten zijn voor het baanvak. Er rijden ook Traxx'en met cargo's over het baanvak.Quote Laatst bewerkt door dvdhoven op 29-10-2014 13:34 Dick van den Hoven |
29-10-2014 13:33:03 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Voor de statistieken: 186 008 kwam 21 oktober 2014 op eigen kracht van Bh naar Wgm en reed een dag later de afnemingsproefritten. 189 009 kwam 27 oktober 2014 op eigen kracht van Bh naar Wgm en reed 28 oktober 2014 de afleverinsproefritten en had hierbij problemen met vlakke plaatsen. Dick van den Hoven |
29-10-2014 13:58:50 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Dat zijn NMBS 28's met andere software aan boord. De NS traxxen zijn voor zover ik weet inderdaad niet toegelaten in Duitsland, dus de vraag is wel terecht. Of het zou te maken moeten hebben specifiek met reizigerstreinen? |
29-10-2014 14:24:23 | ||
---|---|---|
mren
|
Op het toelatingsraster staat wel een 'D', maar dan met een kruis er doorheen. Laatst bewerkt door mren op 29-10-2014 14:27 |
29-10-2014 18:59:31 | ||
---|---|---|
smarkie
|
deze traxxen bezitten software versie 7H, welke alleen in Nederland is toegelaten. hierdoor is deze loc niet meer inzetbaar in de DAB landen maar alleen in Nederland. de overbrenging gebeurd op basis van andere afspraken Mcn NS International Rtd |
29-10-2014 20:40:26 | ||
---|---|---|
mich
|
De nieuwe gele machines krijgen als ik het goed heb bij aankomst in NL die 7h software en dan worden de toelatingsletters behalve NL ook doorgekruist. |
29-10-2014 20:41:36 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Wat voor software is dat dan precies en wat maakt het dat die loc dan ongeschikt wordt voor Duitsland? |
29-10-2014 20:43:06 | ||
---|---|---|
mich
|
Software voor de Nederlandse HSL die onder andere 160 km/h toelaat. |
29-10-2014 23:38:33 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Die specifieke softwareversie is waarschijnlijk niet getest in Duitsland en mag daarom niet worden gebruikt voor zelfstandig rijdende locomotieven in DE. Het zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren dat er een tot op heden onbekende bug in die softwareversie zit, waardoor bijvoorbeeld een 2000 Hz PZB-magneet niet goed wordt ontvangen en de loc daardoor niet tot stilstand komt bij een STS. De veiligheidsinstanties zijn niet heel erg happig op zulke mogelijke scenario's, en dus moet er eerst uitgebreid getest worden. Laatst bewerkt door AlexNL op 29-10-2014 23:39 |
04-11-2014 09:30:10 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Voor de statistiek: 186 010 kwam op 03-11-2014 op eigen kracht van Bh naar Wgm en rijdt 04-11-2014 zijn afname proefritten. Dick van den Hoven |
04-11-2014 10:01:42 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
wat de afname ritten betreft loopt alles bijna op rolletjes en soms met wat vlakke wielen maar goed. Worden deze locs nu vanaf dienstregeling 2015 al ingezet met het gemoderniseerde ICRm? of laat dit langer op zich wachten. In en rond amsterdam verschijnen steeds meer ICRm bakken met nieuwe beschilderingen etc. Had wel gelezen dat de BDs stuurstanden nog een andere tafel oid zouden krijgen voor bediening van Traxx maar als dit op gang is en de proefritten etc gaan goed komen ze dan ook in dienst of wordt er dan nog gewacht op dienstregeling 2016? |
04-11-2014 10:50:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De nieuwe Traxx'en zijn al in dienst. |
04-11-2014 10:59:21 | ||
---|---|---|
nohab
|
Er rijden er elke dag wel 1 of 2 in de ICD. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-11-2014 13:26:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
In de loop van volgend jaar gaat de shuttle Amsterdam - Rotterdam rijden; daar is in ieder geval al uitbreiding van het aantal in dienst zijnde locs voor nodig. Blijkens de proefritten die uitgevoerd zijn, is het de bedoeling die shuttles met loc voor en loc achter te rijden, trouwens. |
04-11-2014 14:38:08 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
De 186 004 zit ook in de ICD dienst. We krijgen ze dus steeds meer te zien |
04-11-2014 14:49:56 | ||
---|---|---|
Jorrit
|
Ik heb het idee dat elke week een andere 186 in vaste dienst rijdt. Een tijd geleden de 002, toen de 001 en daarna de 003. Vorige week inderdaad de 004. |
04-11-2014 15:11:35 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Dat zal wel zijn om ze te testen in de dienstregeling |
04-11-2014 15:18:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, en ze moeten binnen een bepaalde tijd een bepaald aantal kilometers afgelegd hebben. Ik ben vergeten waarom precies, maar het heeft waarschijnlijk iets met de garantieperiode te maken. |
04-11-2014 15:27:51 | ||
---|---|---|
john2
|
Vermoedelijk heeft het met de garantieperiode te maken. Vanwege dat er een bepaalt aantal kilometers gemaakt worden om te testen of er verborgen mankementen zijn die via de garantie verholpen kunnen worden. Tenminste dat denk ik. Laatst bewerkt door john2 op 04-11-2014 15:28, reden: Meer tekst er bij gezet. |
04-11-2014 15:36:59 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Het ombouwen van de BDs is maar opgegeven? |
04-11-2014 15:39:05 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Ombouwen van de BDs heeft te maken met inzet in de 900 en 1900. Voor de 1000 is al langer bekend dat deze in "sandwich" bedrijf gaat rijden. Mcn Asd |
04-11-2014 15:44:37 | ||
---|---|---|
sfj
|
Inderdaad, er waren te weinig BDs'en om elke trein ermee uit te rusten, dat is al eens eerder voorbij gekomen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
04-11-2014 16:54:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Eerst worden er twee stuurwagens op proef verbouwd en na een proefbedrijf zal worden besloten of de rest ook zal worden verbouwd. Maar dat heeft weinig meer met de Traxxen te maken en is in het ICR topic uitvoerig besproken. |
04-11-2014 17:21:46 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Wat is daar het voordeel van boven een BDs? |
04-11-2014 17:24:34 | ||
---|---|---|
sfj
|
Lees mijn bericht vlak boven het jouwe, dan heb je je antwoord Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
04-11-2014 17:26:36 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Vraag is dan nog wel waarom de 1000, en niet de 1900, waar langere treinen gaan rijden dus het voordeel van lok voor én achter groter is (aangezien er proefgereden wordt met situaties waarin beide loks tractie geven als ik het goed begrepen heb).. |
04-11-2014 17:42:46 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Misschien omdat deze serie minder kilometers maakt? |
04-11-2014 19:33:02 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Ik betwijfel of er straks in de praktijk ook dienst zal worden gaan uitgevoerd met zowel een loc voor en achter die tractie geeft. Dat lijkt me ook een beetje teveel van het goede: zo'n Traxx kan makkelijk een zware goederentrein wegtrekken dus die 6-10 bakken ICR zal niks voor ze zijn neem ik aan. De IC Direct trekt nu ook met een rotvaart op en dat is met maar één loc. |
04-11-2014 19:34:33 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Het zal dan ook niet gaan om het (extra) vermogen, maar om rangeerbewegingen uit te sparen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
04-11-2014 19:35:46 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Daar heeft het ook niets mee te maken. Als de achterste lok in opzending meegaat is de maximum snelheid 140. Op deze manier 160. |
04-11-2014 19:39:19 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
@Frontier: Dat was nog wel duidelijk hoor. @MasterE: Nu je het zegt, dat heb ik eerder eens gelezen. Maar zal dit eigenlijk niet tot relatief meer slijtage leiden? Of kunnen ze beide locs dan op half vermogen o.i.d. zetten? 6 bakken ICR met twee locs zal echt met een rotvaart optrekken. %08% |
04-11-2014 20:50:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Het verschil of de lok plat achterop hangt, of meerijdt in tractie zal niet zo bijzonder veel schelen in onderhoudskosten. Feit blijft dat er gewoon te weinig BDs'en zijn en steeds omlopen veel tijd en geld kost en er dus wat anders gezocht moest worden en dat is dus lok voor en achter geworden... |
04-11-2014 21:23:16 | ||
---|---|---|
michaben
|
Alleen heb je wel meer locs nodig. Tot de 1900 via de HSL gaat is sandwichbedrijf nog goed uitvoerbaar, men zit dan immers met een overschot aan TRAXXen en (voorlopig) nog met een tekort aan omgebouwde BDsen, maar als er uiteindelijk 41 stammen (zoals tijdens 175 jaar spoor door NedTrain aangegeven werd) gevormd moeten worden met maar 32 BDsen zou je 9 sandwichstammen moeten vormen, en dat wordt heel erg krap (het zou net uitkomen als de 3 gehuurde locs die nog nooit in dienst gespot zijn ooit gaan rijden, maar heb je ook geen enkele loc meer reserve buiten een stam). Laatst bewerkt door michaben op 04-11-2014 21:23 |
04-11-2014 22:11:26 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Wellicht zijn dat alle stammen inclusief alle reserves? Ik kan me niet voorstellen dat ze voor de serie 1000 maar liefst 9 stammen nodig hebben... |
04-11-2014 22:15:12 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Voor de serie 1000 heb je in sandwichbedrijf slechts 5 (danwel 6) stammen nog, houd je 3 stammen over met 6 locs, klinkt als een fatsoenlijke reserve. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
05-11-2014 08:31:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als je erover nadenkt, is wat nu sandwitchbedrijf genoemd lijkt te gaan worden, in letterlijke zin het enige echte trekduwbedrijf . Maar dat terzijde %06%. Naar ik gelezen heb, heeft NS nog een optie op meer Traxxen voor het geval het met de BDs-en niet zou lukken. Laatst bewerkt door broek53 op 05-11-2014 08:52 |
14-11-2014 00:06:43 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Zijn er al locomotieven officieel in dienst genomen door de NS of zijn ze nog van Bombardier? |
14-11-2014 08:05:46 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
Zo ver ik weet zijn de 001-004 in dienst. |
14-11-2014 09:23:14 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
In dienst van de NS of rijden de locomotieven de ritten om aan hun kilometers te komen, zoals hier op 4 november al is geschreven door broek53? |
15-11-2014 16:45:13 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
In NS-dienst https://flic.kr/p/pnyPkp |
15-11-2014 16:58:25 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dat ze voor een ICD hangen wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk al van NS zijn. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-11-2014 17:03:54 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
De nummers op de zijkant zijn bij binnenkomst in NL omgezet van NS in HSA, betekent dat niet dat ze nu eigendom van HSA zijn? |
15-11-2014 19:59:01 | ||
---|---|---|
mich
|
Het voertuighouderkenmerk geeft zoals de naam al zegt altijd de voertuighouder aan en niet de eigenaar. Ze rijden dus onder vervoeder HSA, maar kunnen van wie dan ook zijn. |
15-11-2014 22:00:23 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Ik probeer het te begrijpen, maar begrijp het dan eerlijk gezegd nog steeds niet. %09% Zou dit te maken kunnen hebben met dat ze nu nog onder HSA rijden en er een NS sticker op komt wanneer de HSL-concessie wordt samengevoegd met de hoofdnetconcessie en alles dus NS wordt? |
15-11-2014 22:09:41 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Precies, alleen er komt geen "NS"sticker op , maar de tijdelijke "HSA"sticker gaat er weer vanaf. |
15-11-2014 22:51:54 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
Ah dat verklaart alles! Bedankt! |
24-11-2014 21:50:06 | ||
---|---|---|
Tijgernoot
|
De 186.003 is op 19 en 20 november gezien in België (zie http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=6985&action=dview) Bij het bericht staat dat er testritten worden gemaakt voor toelating in België. Ik was echter in de overtuiging dat deze locomotieven alleen op binnenlandse treindiensten ingezet zouden worden, dus vraag ik mij een beetje af wat precies het nut van deze oefening is. Laatst bewerkt door Tijgernoot op 24-11-2014 21:53, reden: Taalfoutje |
24-11-2014 21:56:10 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Mijn vermoeden: de locs ook kunnen/mogen gebruiken als reserve, mocht een NMBS-Traxx defect raken op de Wgm. |
24-11-2014 23:34:00 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Achter de loc is en BDs te zien, is dit nu de eerste keer dat er een BDs in België is geweest? |
24-11-2014 23:46:34 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
In september is er ook al een BDs in België geweest: https://www.flickr.com/photos/lb-1975/14939166760/ |
25-11-2014 08:53:45 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Is dit niet gewoon een vervolg op de ETCS-proeven van de lok die door Bombardier gehuurd is? In dat geval heeft het niets met toelating te maken. |
25-11-2014 11:56:27 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Zeker, maar de ETCS-proeven van Bombardier moeten we naar mijn mening in een veel breder perspectief zien dan het Nederlandse belang. Bombardier probeert voor haar ETCS-SMT set de komende maanden zo een breed mogelijk uniforme Europese toegelating te verkrijgen krijgen. https://www.somda.nl/forum/15546/p511979/ Jeanne Kok |
25-11-2014 17:32:25 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Nee dat was de 186-007 dit is de 003 dit waren toelatings ritten voor het Belgische net MCN ASD |
27-11-2014 06:02:14 | ||
---|---|---|
TGr79
|
Quote Het is dus zoals Jeanne het schrijft. Bombardier huurt loks van NS om een nieuwe software toegelaten te krijgen in oa België. En dat is niet altijd dezelfde loc. Hoeft ook helemaal niet. |
27-11-2014 06:30:41 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Dat verklaart nog niet de ICR rijtuigen. icl BDs Bombardier had nmbs rijtuigen in gebruik. |
27-11-2014 07:35:52 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Zoals dacht ik al eerder gezegd: toelatingsritten voor de BDs als normaal rijtuig. Vanaf December zouden de stammen van de BeNeLux met een BDs moeten gaan rijden (maar loopt de loc nog wel om). Daarnaast worden er dus toelatingsritten gereden voor de Traxx zoals ze in Nederland rijden (softwareversie). Dit in verband met het rijden over de HSL met de benelux in de toekomst. |
09-12-2014 18:46:05 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Zo te zien is er afgeweken van de nummervolgorde bij de aflevering. Afgelopen weekend is de 186 016 afgeleverd in plaats van de 186 015. |
09-12-2014 19:36:30 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Vreemd, misschien een defect aan de 186 015, waardoor deze niet weg kon? |
09-12-2014 21:43:06 | ||
---|---|---|
rob46
|
NS 186 015 arriveert vanavond in Bh, doorvoer morgenochtend. 57 jaar OV-fotografie. |
09-12-2014 21:47:29 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
Weet je toevallig wat deze vertraging veroorzaakt heeft? |
11-12-2014 09:18:20 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Volgens railcolor.net http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=7030&action=dview gaan de 186 001 en 186 002 testen doen om in dubbeltractie te rijden met rijtuigen tussen de locs. |
11-12-2014 10:04:21 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Op 28 oktober werd een soortgelijke test gedaan, maar dan met twee grijze lease Traxxen. https://www.youtube.com/watch?v=evfwnJFu3JM Er werd in de ochtend vanaf de Wgm naar Lls gereden en in de middag weer terug. Doe maar gek, want je bent al normaal genoeg. |
11-12-2014 18:55:33 | ||
---|---|---|
broek53
|
De Traxxen in Haarlem zijn daarvoor niet speciaal bedoeld. Ze zijn er voor de meer statische testen met de nieuwe ICD-stammen voor de AMRO-shuttle die later in 2015 gaat rijden, en waarvoor Haarlem inmiddels de eerste rijtuigen in behandeling heeft. Hierin komen o.a. nieuwe "vertaalkstjes' voor de deursluiting die in de eindrijtuigen zijn ingebouwd om de Traxx met ICR te kunnen laten 'praten'. Dat zijn nieuwe, omdat de bestaande nogal wat storingen kennen. Ik geloof niet dat er proefritten gepland zijn. Laatst bewerkt door broek53 op 11-12-2014 18:57 |
11-12-2014 19:14:10 | ||
---|---|---|
mdj
|
En dan gaat het om twee proefopstellingen loc+(eind)rijtuig, of zijn er voor de proef twee locs nodig? (puur nieuwscherigheid in de proefopstelling hoor) Bij twijfel: gebruik beton. |
11-12-2014 19:35:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Misschien een complete stam met aan weerszijden een loc, dat lijkt mij dan het meest logisch. |
23-12-2014 20:49:47 | ||
---|---|---|
PimTH
|
De E 186 014 heeft afgelopen nacht (23-12) (en misschien wel vaker) op Amf doorgebracht. De loc staat op spoor 12, met af en toe voor én achter de loc (dus ook tussen de loc en stootblok...) rode vlaggen. Te pas en te onpas was het dringen om de lok. Hij mocht een keer een stukje rijden. (her)instructie? |
23-12-2014 21:37:00 | ||
---|---|---|
thom
|
Herinstructie is wat snel voor lokken die er nog niet zolang zijn Zal wel instructie zijn voor het NSR personeel, het gebruikte spoor en de rode vlaggen passen wel in dat plaatje. |
23-12-2014 22:40:12 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Het is wel zowel voor herinstructie (moet elke 3 jaar) als voor machinisten die momenteel de Traxx en HSL opleiding volgen. Of dat ding nu rood, grijs of geel/blauw is maakt niet uit. |
01-01-2015 14:31:42 | ||
---|---|---|
rob46
|
E 186 018 heeft de fabriek verlaten en staat momenteel op Kassel Rbf in afwachting van transport naar Bh. Laatst bewerkt door rob46 op 01-01-2015 14:33 57 jaar OV-fotografie. |
03-01-2015 21:31:12 | ||
---|---|---|
klaass16
|
De 186 018 stond om 17.05 gdst in amf de loc is vandaag volgens het od gearriveerd in Nederland http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
03-01-2015 21:33:33 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
In iedergeval achterop de pontrein, daar stond deze om 20:30 nogsteeds achterop. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 03-01-2015 21:34 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
16-01-2015 09:23:34 | ||
---|---|---|
gose91
|
Het wordt tijd dat de Amro stammen de dienst in gaan, alhoewel dat nog wel even zal duren. Het rijtje reserve Traxx'en wordt aardig lang: 006,007,008,009,010,012,013,014,016,017,018 staan allemaal lekker te stomen op het opstelterrein |
24-01-2015 19:33:30 | ||
---|---|---|
JuliandeB
|
Ik zag gisteren dat de HSA sticker van de 186 008 is verdwenen, klopt dat of heeft deze de sticker nooit gehad? Nummer: 91 84 1186 008-6 NL-NS |
24-01-2015 21:27:44 | ||
---|---|---|
sfj
|
Van horen zeggen, dat kan niet kloppen, is dat er per 1-1 een wijziging in de bedrijfsstructuur heeft plaatsgevonden. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
24-01-2015 21:31:30 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Het zal wel mooi zijn als ze overal weggaan, want een sticker die niet eens dezelfde kleur is ontsiert de loc. |
24-01-2015 21:32:57 | ||
---|---|---|
Ovindel
|
De IC Direct en daarmee het bijbehorende materieel is toch overgegaan/gaat over van NS International naar NS Reizigers? De code van NSI/Hispeed was HSA. |
27-01-2015 11:45:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het ligt nog net iets ingewikkelder, maar het komt erop neer dat in de tijd van NS Hispeed de officiële voertuighouder van de Traxxen, maar ook van de ICR in de HST-Prio, HSA was: de High Speed Aliance. Dat was de officiële, zij het papieren concessiehouder van de HSL-Zuid. Die concessie is nu vervallen en samengevoegd met die van het hoofdlijnnet van NS. Daarmee komt er een eind aan de papieren bemoeienis van HSA, blijkbaar ook aan de inschrijving in het voertuigenregister op naam van HSA. |
27-01-2015 12:57:25 | ||
---|---|---|
MasterE
|
HSA houdt uberhaupt op te bestaan. Mcn Asd |
27-01-2015 14:09:08 | ||
---|---|---|
Jorrit
|
De 186.013 had nog de HSA sticker vanochtend. |
01-02-2015 20:49:30 | ||
---|---|---|
train85
|
Paar dagen geleden zijn de 16 en 17 bij Emmerich de grens overgegaan, ergens naar toe in Duitsland. Weet iemand de reden waarom die het land uit zijn? Zie onder andere deze pic: http://bahnbilder.net/bilder/01-02-15/IMG_0363.jpg |
01-02-2015 21:23:29 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Naar alle waarschijnlijkheid i.v.m ERTMS proeven die verband met de het toelatingstraject van het in aanbouw zijnde Bombardier Twindexx dubbeldekstreinstellen voor de SBB. Jeanne Kok |
02-02-2015 08:56:56 | ||
---|---|---|
kmark
|
QuoteDat klinkt al even geleden, het was afgelopen vrijdag (zie: https://flic.kr/p/qHdNfT ) en ze zijn beide onderweg naar Zwitserland. |
02-02-2015 08:58:33 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteHebben ze daar 2 locs voor nodig? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
02-02-2015 10:01:48 | ||
---|---|---|
5001516
|
Zouden ze er anders twee huren? |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Baureihe 186/TRAXX |