Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad 6 oktober 2014
RailWiki.nl
Wijzigingsblad 6 Oktober
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
29-09-2014 07:18:32
train85
train85
Er komt per maandag 6 Oktober een extra trein te rijden, Nm v.7:07 naar Wc a.7:17 uur (4401) en Wc v.7:41 naar Nm a.7:52 uur (4402).

Laatst bewerkt door train85 op 03-10-2014 07:20, reden: Treinnummers aangepast.
 

02-10-2014 18:11:21
spiketrain
Moderator
spiketrain
Onnodige vraag verwijderd. Bekende wijzigingen worden hier, indien bekend, gewoon gemeld.


Groet, Spiketrain
 

02-10-2014 21:54:18
kleine_man
kleine_man
Wordt de 17600 materieeltechnisch gekoppeld aan de 7600? Qua tijden moet dat passen en zou een verbeyering voor de regio zijn.  

02-10-2014 23:52:36
martijnmet
Moderator
martijnmet
Als ik de NS reisplanner moet geloven nu nog niet. De 17600 vertrekt in Nm van spoor 3b, terwijl de 7600 aankomt op spoor 4a. Maar hoe dat vanaf december zit?  


03-10-2014 07:21:52
train85
train85
De slag 4401 en 4402 zit verder nergens aan gekoppeld. Hij gaat rijden met Mat64 2 bakken.  

04-10-2014 23:36:50
mren
mren
CXX meldt: "Vanaf maandag 6 oktober komen er in de ochtendspits meer zitplaatsen in de Valleilijn-treinen.

Voortaan worden op maandag t/m vrijdag de ritten in de ochtendspits gereden met twee aan elkaar gekoppelde treinen* zodat er meer zitruimte is.

Dat geldt voor de ritten:

Amersfoort vertrek 5.11 uur 6.41 uur
Ede-Wageningen aankomst 5.48 uur 7.18 uur

Ede-Wageningen vertrek 5.55 uur 7.25 uur
Amersfoort aankomst 6.33 uur 8.03 uur

Op deze wijze verwachten we voldoende capaciteit te kunnen bieden om het aanbod van reizigers goed te verwerken."
 

05-10-2014 11:04:06
dennistd
dennistd
Totdat er een stel kapot is, want hiermee moeten alle 5 Protos'en en de GTW ingezet worden  

05-10-2014 11:09:42
Bert13
Bert13
Natuurlijk, maar dan moet zo'n stel al precies tijdens de ochtendspits kapot gaan, en dan ook nog met zo'n groot defect dat het niet binnen 24 uur verholpen zou kunnen worden. Onderhoud kan gewoon van vrijdagochtend tot zondagavond, in principe is dit nog een redelijk betrouwbare dienstverlening.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

06-10-2014 17:16:46
mren
mren
Quote
dennistd (zo 05 okt 2014 11:04:06 https://www.somda.nl/forum/15432/p510614/): Totdat er een stel kapot is, want hiermee moeten alle 5 Protos'en en de GTW ingezet worden

Dat is precies waarvoor de asterisk in de tekst staat
 

07-10-2014 18:47:38
daniel_ddr
daniel_ddr
Echt gecommuniceerd is het niet (ik heb althans niet de standaard wijzigingsblad-omroep gehoord recentelijk), maar kennelijk zijn dit wijzigingsblad ook weer de herfstaanpassingen doorgevoerd zoals die er vorig jaar ook waren.

Zo viel me op dat de 559 vandaag met een geplande vertrektijd van 1 minuut eerder (16.49 uur dus) op de borden stond. Precies de aanpassing die er in de herfst van 2013 ook was.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

07-10-2014 18:54:35
michaben
michaben
Ik hoor de omroep op Rtd ook pas sinds gisteren, terwijl men normaal een week van te voren begint om te roepen. De trein Nm-Wc die hier vermeld wordt, is deze ook daadwerkelijk onderdeel van dit wijzigingsblad? Of is deze in het dagplan ingelegd vanaf toevallig dezelfde datum? Het lijkt namelijk op het tweede, want hij komt slechts de eerste weken voor in de statische dienstregeling, waarin normaal gesproken het wijzigingsblad doorloopt tot het einde van het jaar en dagplan slechts enkele weken vooruit.  

07-10-2014 20:50:33
train85
train85
Die 2 extra treinen Nm naar Wc en terug, zijn per 6 Oktober in de plannen ingelegd. Eerst als treinnummers 17621 en 17622, maar dat is op het laatste moment (dag van levering) nog met spoed aangepast naar treinnummers 4401 en 4402. Deze treinen worden tussen de 7 en 4 weken van te voren in de plannen ingevoerd. In de nieuwe dienstregeling zitten deze treinen er al in zijn geheel in.  

12-10-2014 18:42:53
treinfan
treinfan
We hebben al een deel mogen aanschouwen de afgelopen week, maar ik heb ook de lijsten weer online gezet: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014.htm

Laatst bewerkt door treinfan op 12-10-2014 18:43
 

12-10-2014 19:50:41
michaben
michaben
En even een vlugge vergelijking, traditioneel heeft het wijzigingsblad van oktober weinig grote veranderingen op de materieelinzet anders dan de herfstmaatregelen.

Alleen op donderdagavond zijn de 1984 en 1988 gewisseld, de 1984 met DDZ en de 1988 met ICM.

Op werkdagen een wisseltruc te Rtd in de 4000: SLT uit de 4039 wordt geruild voor SGM in de 4040, en SGM uit de 4049 wordt SLT in de 4050. Hierdoor zijn ook de 4755/17455/... en 4765/7465/... respectievelijk SGM en SLT geworden ipv andersom.

De 5654 op werkdagen met DDZ8 ipv solo. 5663 voortaan op maandag t/m donderdag met DDZ8 ipv alleen op maandag. De 5658 op maandag en de 5652 op vrijdag met DDZ4 (zoals op de overige dagen al het geval).

De bekende herfstmaatregel: SGM in de 6800 (gemixt met MAT), in de 6900 één trein met SGM (de 6918). Opvallend dat er op enkele treinen in de middag in de 4400/9600 na geen treinen zie waar de 6 vrijgespeelde plan V stellen uit de 6800 rijden. Zijn er dan MAT treinen verlengd, of is het aantal diensten gewoon verminderd?

In de 4400/9600 wat geschuif met DDZ, MAT en SGM in het weekend en in de middag (SGM uit de 4446 wordt gewisseld voor MAT in de 4451).

Verder hier en daar nog wat kleine wijzigingen van het aantal bakken uiteraard die je niet in de diensten terugziet. Bekend zijn de SGM3 ipv 2xSGM2 in de (1)9500, SGM3 ipv SGM2 in de 14100, en hier en daar zal een SGM6 door SGM5 vervangen moeten zijn om die drietjes vrij te spelen.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Wijzigingsblad 6 oktober 2014
RailWiki.nl