20-09-2014 18:58:36 | ||
---|---|---|
ns1300
|
De verlengde diesels van Arriva hebben een andere kleur deuren gekregen, vanwege veiligheidsvoorschriften las ik laatst in een link via dit forum. Nu vraag ik mij af hoe dat zit bij NS-treinen? Nu hebben alleen de V's en Sprinters deuren met een onderscheidende kleur. Bij de intercity's loopt het geel/blauw door over de deuren. De nieuwe groene VIRM heeft wél een klein kleurverschil gekregen zag ik op foto's vandaag. |
20-09-2014 19:13:18 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Ook DDZ en het ICRm dat al verbouwd is heeft het. Lijkt me een regel die van toepassing wordt bij nieuw of verbouwd materieel, of wanneer de livrei wordt veranderd (zoals bij de groene trein). |
20-09-2014 20:37:03 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Vergeet Thalys, ICE en de Berlijn-IC niet. Of zijn dat buitenlandse treinen, en dus niet gevaarlijk %08% Shqiperise-lopers? |
20-09-2014 20:39:19 | ||
---|---|---|
thieskes
|
Zolang ze niet uit Italië komen http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
20-09-2014 20:52:54 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Wat heeft het kleurverschil op de deuren met veiligheid te maken? Op het gevaar af dat ik het niet zie , heeft het m.i. niets met veiligheid te maken, maar alleen met herkenbaarheid voor de slechtziende, zoals dat ook op het materieel van het GVB werd gedaan sinds de introductie van de 11G en 12G en alles wat daarna kwam, incl. bussen (wel inmiddels met een gewijzigd kleurenschema). |
20-09-2014 21:14:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
Krek, en volgens mij staan daarom die witte driehoeken bij of op de deuren van DDZ en ICR. |
20-09-2014 23:56:36 | ||
---|---|---|
spekmj
|
Vreemd dat Arriva dit niet meegenomen heeft toen alle Noordelijke GTW's opnieuw zijn bestickerd. Of kwam deze maatregel misschien te laat om dat nog mee te nemen? |