28-11-2017 21:56:41 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
NoordOost (Zwolle) 89000-89059 Randstad Noord (Amsterdam) 89060-89129 Randstad Zuid 89130-89199 Regio Zuid (Eindhoven) 89200-89259 Midden (Utrecht) 89260-89299 LBC 89300 en verder. |
29-11-2017 07:12:20 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Leuk om te weten. Dank voor deze informatie. Was hier niet van op de hoogte. Dit wetende klopt het dan wel dat de VIRMm 9426 gisterenavond als trein 89078 bij Nedtrain in Onnen is aangekomen. Overigens rijdt de VIRM 9481 vandaag weer. Vermoedelijk zal nu de VIRM 9479 de eerstvolgende zijn die richting Haarlem Nedtrain komt voor z'n revisie tot VIRMm. Laatst bewerkt door moderator op 29-11-2017 12:20, reden: overbodige quote verwijderd |
29-11-2017 13:16:32 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dat klopt want 89078 is dan een nummer van Amsterdam(randstad-noord)waar haarlem ook onder valt en waar dat ding dus ook vandaan komt. MCN ASD |
30-11-2017 07:14:04 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
NS VIRM 9479 is afgelopen nacht (als trein 89007) binnengelopen bij Nedtrain in Onnen. Dit is het volgende stel dat zijn grote revisie zal ondergaan tot VIRMm. Ik verwacht dat het stel morgen, 1 december, richting Haarlem zal komen. |
01-12-2017 02:34:23 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De 9479 is op 30 november van On naar hlm gebracht. |
01-12-2017 09:32:52 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
VIRM 9479 is zojuist (09:15 uur) gekeerd in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem NS. Het stel staat inmiddels op het terrein van Nedtrain Haarlem. Laatst bewerkt door moderator op 01-12-2017 18:01, reden: Quoot niet nodig. |
02-12-2017 09:11:45 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9427 maakt momenteel (zaterdag 02-12-2017) z'n afname-proefrit tussen Haarlem Nedtrain en Den Haag HS. Het stel passeerde zojuist (09:10 uur) Voorschoten. |
03-12-2017 17:50:59 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9426 is vanmiddag, zondag 03-12-2017, vanuit Nedtrain Onnen samen met de daar eveneens verblijvende VIRM 8715 eerst naar Goningen HS- en van daaruit naar Lelystad gereden. Beide stellen staan daar nu inmiddels als trein 80283 (Ledig Materieel) op Lelystad opstel. Vermoedelijk worden de stellen vanavond of anders morgenochtend verder ingezet. |
04-12-2017 07:26:18 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Beide stellen (VIRMm 9426 en VIRM 8715) rijden vanmorgen als trein 2429 tussen Lls en Ddr. Hiermee is de VIRMm 9426 weer terug 'in de sterkte'. Laatst bewerkt door moderator op 20-02-2018 04:38, reden: Onnodige quoot verwijderd |
04-12-2017 12:27:21 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Vanmorgen verdween de NS VIRM 9443 van de radar hetgeen betekent dat dit stel nu ook officieel in revisie is genomen door Nedtrain Haarlem. Inmiddels weet ik dat dit doorgaans al wat dagen eerder het geval kan zijn, maar zijn 'het verdwijnen' dan wel het 'weer verschijnen' op de radar de enige meetpunten die er voor mij zijn. |
04-12-2017 14:28:24 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Vanmiddag verscheen de inmiddels gereviseerde NS VIRMm 9430 onder het treinnummer 89010 weer op de radar. Het stel bevindt zich op het terrein van Nedtrain te Haarlem. |
05-12-2017 19:05:07 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
9427 is vandaag als 89107 naar Onnen gereden om klaar gemaakt te worden voor indienststelling |
05-12-2017 19:24:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
9477 gaat morgen naar Onnen ter voorbereiding van de renovatie |
06-12-2017 19:52:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
9479 is inmiddels uit elkaar getrokken, en staat nu in één van de eerste revisiefases in Hlmwpl om gestript te worden. Wat is de standvanzaken nu m.b.t de modernisering? Welke stellen staan nu binnen? Laatst bewerkt door aarclay op 06-12-2017 19:52 Choo choo..... |
06-12-2017 19:54:11 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
9430 - 9431 - 9473 - 9434 - 9443 - 9479. 9477 - 9478 - 9480 - 9481 zijn de laatste viertjes die nog zullen volgen. |
06-12-2017 21:54:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Is er nog wat nieuws over de 86-/9429? Die is door bakwisselingen volledig behoorlijk uitelkaar gerukt en deels in een andere trein terecht gekomen, geloof ik? Gaat dit gat in de nummering nog worden opgevuld? En zijn er nog bakken beschikbaar om een nieuwe VIRM te kunnen samenstellen? Laatst bewerkt door aarclay op 06-12-2017 21:55 Choo choo..... |
06-12-2017 22:01:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
5 van de 6 bakken zijn verdeeld in stam 8728. |
07-12-2017 01:30:52 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De 9477 staat inmiddels in Onnen tbv. voorbereiding van revisie in Haarlem. Afgelopen nacht stond het treinstel op bokkenduinen in Amersfoort en vanmiddag stond het treinstel in Den Haag. |
07-12-2017 06:59:13 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
NS VIRMm 9430 is zojuist van Nedtrain Haarlem, richting Haarlem NS gereden. Het stel werd gekeerd in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem NS. Inmiddels is de 9430 weer teruggekeerd op het terrein van Nedtrain.Quote Het lijkt mij mogelijk te moeten zijn om de VIRM 8629 weer in ere te herstellen. De bak waar het stel z'n nummer aan ontleent, is immers al lang weer hersteld van de schade en werd de bak ook al gebruikt als prototype voor de VIRMm revisie. Het stel zou, op basis van z'n oudste mBvK1/2 bak (8555), eigenlijk als 15e VIRM VI stel aan de beurt moeten zijn voor revisie tot VIRMm. Na de 8628 (14e) en voor de 8676 (16e). Maar ja, als je de 8629 weer terug laat komen, blijft er aansluitend weer een open plek over bij de VIRM VI 8728. Mocht het stel echter als 8728 op de baan blijven, dan zal het (qua nummer) wel de eerste 8700 zijn die als VIRMm op de baan zal komen. We wachten de ontwikkelingen af. Laatst bewerkt door moderator op 07-12-2017 08:17, reden: posts samengevoegd |
12-12-2017 07:43:03 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9427 is maandagochtend 11-12-2017 weer 'in de sterkte' opgenomen. Samen met de VIRM 8737 reed het stel (als trein 718) van Gn naar Lls. |
12-12-2017 09:48:53 | ||
---|---|---|
mren
|
Weet niet of het nieuw is sinds de modernisering maar na 45min stilstand, gooit VIRM(m) de deuren dicht en interieurverlichting uit. Dan zit je dus mooi opgesloten als reiziger die geen zin had om in de sneeuw te wachten tot er eindelijk iets gaat rijden. |
12-12-2017 09:50:25 | ||
---|---|---|
ToH
|
Als ik me niet vergis valt de trein na 60 minuten in de stand 'Reinigen' of 'Gereed' in 'Sluimeren'. Dan gaan idd de deuren dicht en verlichting uit. |
12-12-2017 12:14:48 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Dat is sluimeren en dat bestaat in alle VIRMen. Is dus een bedieningsfout van de machinist want die had voor het uitnemen van de sleutel eerst op de Gereed Continu knop moeten drukken. Doe je dat niet dan vallen de deuren inderdaad dicht (vroeger zelfs zonder klembeveiliging en zonder sluitfluit) en de verlichting en klimaat vallen uit. |
13-12-2017 10:50:42 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Zojuist is de gereviseerde VIRMm 9430 (onder het treinnummer 89010) begonnen aan zijn afname proefrit. Het stel rijdt momenteel (woensdag 13-12-2017 om 10:50 uur) tussen Hillegom en Lisse. Naar verwachting zal de VIRMm 9430 weer 2x het traject Haarlem-Den Haag HS afleggen alvorens terug te keren naar het terrein van Nedtrain Haarlem. |
13-12-2017 11:22:06 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Op het treinnummer na - dat zal 587xx zijn - correct. Treinstel 9477 staat nu ook t.b.v. revisie in de Haarlemse werkplaats. Op 8 december uit Onnen naar Haarlem gebracht onder treinnummer 89002, genoteerd met binnenkomst op 10 december. |
14-12-2017 20:06:34 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
9430 is nu onderweg als 89116 naar Onnen om klaar gemaakt te worden voor indienstelling. Is 9478 de volgende patiënt? |
15-12-2017 09:10:59 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Ja klopt. In volgorde zijn nu de 9478, 9480 en 9481 aan de beurt.Quote |
19-12-2017 07:38:38 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
VIRMm 9430 is vandaag gestart als IC 718 Gn-Gvc. |
19-12-2017 12:59:00 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9430 die op donderdag 14-12-2017 naar Nedtrain Onnen werd overgebracht, staat sinds het einde van de ochtend (dinsdag 19-12-2017) weer in Haarlem. Het stel keerde vanmorgen vanuit Gvc als trein 89166 terug te Haarlem. De VIRMm 9430 staat momenteel (12:53 uur) geparkeerd op een 'kop'spoortje in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem NS.Quote |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-12-2017 00:00:00 | ||
---|---|---|
ToH
|
VIRM 9480 gaat vandaag als 89002 van Onnen naar Haarlem voor de revisie. Aankomst Hlm gepland om 14:46. |
29-12-2017 12:43:37 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Een van de laatste viertjes uit de VIRM-1 serie neem ik aan? Choo choo..... |
29-12-2017 14:23:37 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
9481 is als enige viertje in de 94xx nog ongereviseerd in dienst momenteel. Edit: eentje over het hoofd gezien, zie post hieronder. Maar geef het nog een maandje en ze zijn in behandeling. %02% Laatst bewerkt door SunKeeper op 29-12-2017 20:20 |
29-12-2017 15:25:20 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
9478 is ook nog in dienst. Afgelopen maandag zelf nog gezien en volgens de gps op het moment onderweg als 3055a. (hsl)-mcn Ehv |
30-12-2017 00:00:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Het is mij ook opgevallen... Ik heb een tijdje terug via mijn mobiel radio geluisterd. Bij een oude VIRM heb je beter geluid dan bij een gereviseerde (VIRMm). Bij een SLT moet je al helemaal geen radio willen luisteren, daar heb je extreem last van ruis op de lijn. Ook is bij iedere trein de radio ontvangst op balkons minder. |
30-12-2017 19:51:53 | ||
---|---|---|
Mat75
|
Iets heel anders. Ik heb het forum er op na gelopen maar nog niets over gelezen. Als dagelijks reiziger Ed-Shl v.v. en gebruiker van enkele zwaardere applicaties waarvoor ik mijn 4G op mobiele telefoon aan mijn laptop koppel is het mij opgevallen dat de 4G verbinding in de gereviseerde VIRM's aanmerkelijk zwakker is, soms zelfs bedroevend slecht. Op het moment ik weer in een niet-gereviseerde VIRM plaatsneem merk ik direct verschil en is er niets aan de hand , idem voor andere treintypes ; geen probleem. Naarmate er meeer gereviseerde VIRM's rondrijden wordt mijn gevoel telkens bewaarheid. Inmiddels heb ik enkele collega's gevraagd welke hetzelfde bemerkten, een ervan heeft inmiddels van NS vernomen dat er al meerdere klachten zijn ontvangen. Al met al geen positieve ontwikkeling voor de dagelijkse forens dus. Iemand die deze situatie kan bevestigen? Laatst bewerkt door Mat75 op 30-12-2017 19:52 |
30-12-2017 21:34:56 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Klopt. Als je FM luistert via je telefoon met je oortjes als antenne in DDZ dan hoor je niets anders dan ruis. Dat was de eerste trein die dat effect had. Gelukkig heb ik nu 25GB data. |
30-12-2017 22:46:36 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
FM heb ik niet, maar 4G wel (T-Mobile). Echter nog niks gemerkt. Het kan verschillen bij welke provider je zit, omdat er verschillende banden zijn met 4G. Is het bereik van het Wi-Fi-netwerk in de trein zelf ook minder? |
31-12-2017 00:14:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Het gaat niet om 4G, maar over de Wifi verbinding die NS je in de trein aanbied. *leest nogeens goed, en ziet dat ie het zelf niet begrijpt %09%* Laatst bewerkt door thom op 31-12-2017 01:29 |
31-12-2017 00:43:21 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Ik heb het vermoeden dat er in de VIRMm's een folie op de ramen wordt geplakt wat de energie-efficiëntie van de trein verbetert (d.w.z.: beter isoleert) maar wat als nadeel heeft dat 3G/4G-signalen slechter worden doorgelaten. Is het beter als je op het balkon gaat zitten? |
01-01-2018 12:50:13 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Voor de huidige recentste status revisie, zie hier > https://www.somda.nl/forum/15367/p645781/Ontwikkelingen+Grote+revisie+VIRM/ Laatst bewerkt door SunKeeper op 19-03-2018 21:28 |
01-01-2018 15:43:49 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Quote Geen NS, maar in GTW's heb ik hier ook altijd last van helaas... Laatst bewerkt door Daniel1 op 01-01-2018 15:44 |
02-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Een defecte GPS wil dus niet zeggen dat de trein daadwerkelijk niet rijdt |
02-01-2018 15:35:08 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De NS VIRMm 9473 verscheen vandaag, 02-01-2018 weer op de radar. Het stel staat onder treinnummer 3528 (Schiphol - Heerlen) momenteel op het terrein van Nedtrain te Haarlem. Daarmee lijkt de VIRM 9431 te zijn gepasseerd. Dit stel werd eerder in behandeling genomen. Laatst bewerkt door wyke2207 op 02-01-2018 15:44 |
02-01-2018 16:25:45 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Als je even in het OD van 1-1 kijkt dan kun je zien dat de 9431 al ruim een week in On stond en vandaag de eerste rit in de reizigersdienst gemaakt heeft MCN ASD |
03-01-2018 10:54:20 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Ik heb het gezien. Heb dus duidelijk iets gemist. Excuses. Naast de VIRmm 9431 rijden ook de VIRMm 9401 en 9405 al vrij lang met een defecte GPS rond. Quote |
03-01-2018 13:01:51 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Dat klopt, echter is vanaf vandaag 9405 wel weer te vinden. Edit: 9431 doet het nu ook Laatst bewerkt door M-BASS op 03-01-2018 22:00 |
04-01-2018 19:08:54 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Wederom een spotmelding verwijderd. Een spot zonder verdere enige vorm van ontwikkeling hoort niet in dit topic thuis. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
06-01-2018 17:58:04 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De NS VIRM 9478 staat inmiddels nabij Haarlem NS in afwachting van z'n gang naar Nedtrain Haarlem voor revisie tot VIRMm. |
06-01-2018 18:08:40 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Gezien (foto's Facebook) de deukschade aan de voorkant moet dat een flinke klapper zijn geweest. Nog wat extra herstel bij de revisie, over een aantal weken ziet het er weer als nieuw uit. Toevallig zag ik deze middag de 9431 staan (te Vs momenteel) en ik kan niet anders zeggen dan dat het er super uit ziet, er wordt met veel perfectie aan gewerkt.%02% |
06-01-2018 19:03:00 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Wat exact ziet er super uit? |
06-01-2018 19:23:23 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Heb je een linkje naar de foto's? Choo choo..... |
06-01-2018 22:21:05 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Compliment in het algemeen dat het werk tijdens deze revisies zo snel gaat en als resultaat voor het oog een nieuwe trein oplevert. Maar is misschien wat overbodig/offtopic als ik het teruglees. Maar...ik heb wel mensen gehoord die zich afvroegen ''waar deze treinen aangeschaft zijn met zoveel tegelijk''. %08% Quote https://www.facebook.com/groups/NSVIRM/permalink/2008976992675570/ |
16-01-2018 11:36:28 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9473 is vanmorgen, dinsdag 16-01-2018, van het terrein van Nedtrain Haarlem naar een opstelspoor nabij Haarlem NS gereden. Het stel zal vermoedelijk vandaag nog richting Nedtrain Onnen vertrekken. |
17-01-2018 07:14:39 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRMm 9473 is gisterenavond als trein 89115 vanuit Haarlem naar Nijmegen vertrokken. Later gisterenavond (of afgelopen nacht) is de VIRMm 9473 als trein 89283 vanuit Nijmegen richting Nedtrain Onnen vertrokken. Daar staat het stel thans op het terrein van Nedtrain. Quote |
19-01-2018 21:27:45 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
VIRMm 9443 is vandaag weer op de radar verschenen. De 9481 zou als volgende naar binnen komen, nu rijdt ie nog in de 2900 serie. Laatst bewerkt door M-BASS op 19-01-2018 21:29 |
19-01-2018 21:41:27 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
De VIRMm 9434 staat ook alweer een tijdje op de radar. #DiscoverEU |
19-01-2018 21:57:54 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Reed vanochtend zijn proefrit naar Den Haag HS. |
22-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
TBloemink
|
Buiten de genoemde stellen, hoe zit het met de 8728 die bijna geheel is opgebouwd uit bakken uit de voormalige 8629? |
22-01-2018 07:57:43 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9473 is vanmorgen vanuit Groningen vertrokken als stoptrein 8124 Groningen-Zwolle. Hiermee is de 9473 dus weer terug in de sterkte. |
22-01-2018 08:12:03 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Aangepast in de lijst. Luxe Sprinter%08% en blijft nog even zo, gaat zometeen (8:24) weer als 8121 terug naar Gn.Quote Er werd recent gemeld dat de 8640 op dit moment klaar zou staan voor start revisie, dus of de 9481 al snel aan de beurt komt blijft nog de vraag, wellicht duurt het toch nog even. |
22-01-2018 08:56:24 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Dan is het plan toch gewijzigd, en zal 9481 idd wel later komen, want die rijdt nog gewoon in dienst. 8640 is op het moment onderweg als 89002; die zal dan wss vandaag naar binnen gaan. Hebben ze in Haarlem ruimte voor 24 bakken VIRM, omdat er niet zoals eerder (gelijk na het gereedkomen van 9473) een volgend stel naar Haarlem ging om binnengenomen te worden, en er zo ruimte gemaakt is voor een 6je? |
22-01-2018 09:08:16 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Eerder stonden er 6 of 7 viertjes tegelijk in revisie, allemaal tegelijk binnen waarschijnlijk niet, maar in het algemeen paste dat wel. Maar aangezien de 9434+9443 ook al gereed gemeld zijn is er nu ruimte genoeg met 16 bakken in behandeling. (9477 - 9480) Laatst bewerkt door SunKeeper op 22-01-2018 09:09 |
22-01-2018 09:13:37 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Dan zal er met het verlaten van 9443 ook ruimte zijn voor het volgende 6je. Is dat 8608 toevallig? |
22-01-2018 10:54:29 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Ja dat zou na de VIRM 8640 dan de VIRM 8608 moeten zijn, gevolgd door de 8621, 8671, 8663... als men althans netjes de volgorde op oudheid één der mBvK1/2 bakken blijft hanteren. Laatst bewerkt door moderator op 22-01-2018 11:20, reden: Quoot niet nodig. |
22-01-2018 11:33:25 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRM 8640 is zojuist als trein 89002 te Haarlem NS aangekomen. Aansluitend werd het stel gekeerd in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem NS en werd nadien op het terrein van Nedtrain Haarlem geplaatst. Laatst bewerkt door wyke2207 op 22-01-2018 13:12 |
22-01-2018 17:30:59 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Dat antwoord is al meerdere malen gegeven in dit topic. |
22-01-2018 20:54:59 | ||
---|---|---|
DVR
|
Zoals al op 7 november door mij in dit forum gemeld staat de 9481 gepland om als laatste in 2020 gemoderniseerd te gaan worden. Waarom is mij (nog) niet duidelijk. Zal eens proberen de reden boven tafel te krijgen. V.w.b. de eerste 10 zesjes is de geplande volgorde 8640, 08, 21, 58, 71, 63, 14, 52, 15 en 8624. Laatst bewerkt door DVR op 22-01-2018 20:56 |
22-01-2018 21:00:55 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Je had dus toch gelijk, DVR. Ik ben benieuwd of te achterhalen is waarom 9481 nu als laatste gedaan wordt. |
22-01-2018 21:26:41 | ||
---|---|---|
BusNL
|
Afscheidsrit samen met een 6je? We nemen dan toch afscheid van een serie waar we 26 jaar lang mee hebben gereden. (En ja, hij gaat na de moderniseren weer in dienst, maar het interieur en exterieur is dan toch anders dan eerst.) Laatst bewerkt door BusNL op 22-01-2018 21:27 |
22-01-2018 21:30:16 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Vooral dan de asbakjes en grijze 'plastic' stoelen. (en lichtkrant?) Verder weet ik zo snel niet wat je in de eerste stellen terugvindt wat je niet in een 2/3-stel hebt zitten. Maar zou wel een uniek idee zijn.%08% |
22-01-2018 21:33:39 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Vierkantsleutels bij de voormalige liften, waar dat bij VIRM2/3 DOM-sleutels zijn. |
22-01-2018 22:51:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ze gaan echt geen trein 2 jaar later reviseren vanwege een afscheifsrit die verder helemaal geen afscheid inluid %09% |
22-01-2018 22:53:34 | ||
---|---|---|
BusNL
|
Was maar een ideetje |
26-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Als ze een voorbeeld voor VIRM 2/3 nodig hebben gaan ze natuurlijk niet een VIRM 1 gebruiken. Ze gebruikten ook geen DDM-1 voor de revisie van DDAR naar DDZ... |
26-01-2018 00:31:58 | ||
---|---|---|
110573
|
Andere hypothese: misschien heeft men een voorbeeld nodig voor de revisie van de vierdelige VIRM2/3-stellen. |
26-01-2018 18:05:20 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
9434 is uit Haarlem vertrokken, op weg naar Onnen. Hij rijdt (18:04) nu als 89111 door asd. Ik ben benieuwd of ie ook die rare omweg via Nijmegen neemt, net als 9473. Laatst bewerkt door M-BASS op 26-01-2018 18:06 |
27-01-2018 00:01:39 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Die vergelijking gaat mank. DDM-1 heeft nooit een revisie gehad. VIRM1 heeft grote verwantschappen met VIRM2/3. Sterker nog: de ABv6 is identiek. Met voorbeeld doel ik meer op het procesmatige aspect. Laatst bewerkt door 110573 op 27-01-2018 00:04 |
27-01-2018 11:51:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Men haalt die paar serie verschillen wel uit de tekeningen en past waar nodig het project daarop aan. En waarom zou men een voorbeeld nodig hebben van een stel anders dan de serie die ze nu gaan aanpakken? Iedereen kent na al die stellen de trucjes van het hoe-of-wat wel... |
28-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Hopelijk stoppen ze met die leukige details in het interieur. Die vlindertjes.. Die deurklinken.. |
28-01-2018 16:56:42 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Buiten de ABv6 is ook de mBv7 bij VIRM2/3 identiek aan die bij VIRM1. Overigens krijgt VIRMm2/3 andere meubels dan die nu in de VIRMm1 zijn geplaatst. |
28-01-2018 17:23:31 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Ter info de eerste stellen VIRM2/3 hebben op de liftdeuren ook geen DOM sloten. Deze zijn pas geplaatst vanaf het moment dat de liften functioneel onklaar zijn gemaakt. PS het zijn volgens mij nooit vierkantsloten geweest maar de liftdeuren hadden een speciale driekant vergrendeling. Om de deur te openen waren in het meubilair (beneden en boven) en op het balkon in de zijwand DOM sloten geplaatst. |
28-01-2018 19:40:14 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Driehoeksloten voor het openen van de deur en die domsloten in het meubilair en zijwanden zijn/waren voor het activeren van de lift. |
28-01-2018 20:08:30 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Hoe weet je dat? En wat voor stoelen krijgt het dan wel? |
28-01-2018 20:47:10 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Dat is speciale kunst en schijnt door het grootste deel van de reizigers gewaardeerd te worden. |
29-01-2018 10:37:54 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
VIRMm 9434 is vandaag weer in dienst gekomen (in de 2400 serie) na revisie. Die is snel afgeleverd! |
29-01-2018 12:15:15 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Quote Eh ja, excuus, is inderdaad driehoek en geen vierkant |
02-02-2018 18:24:06 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
VIRMm 9479 is sinds vandaag weer op de radar. VIRMm 9443 is gisteren (1 feb) naar Den Haag geweest, en staat op dit moment (18:20) bij station Haarlem, wellicht straks nog naar Onnen? |
02-02-2018 18:24:49 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde VIRMm 9443 werd vanmiddag vanaf het terrein van Nedtrain Haarlem naar een opstelspoor nabij Haarlem NS gereden. Waarschijnlijk vertrek het stel nog vanavond richting Nedtrain Onnen. Foto's van het gereviseerde stel staan op de FB pagina NS V-IRM(m) Regiorunner. Laatst bewerkt door wyke2207 op 02-02-2018 18:33 |
02-02-2018 18:25:51 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde VIRMm 9479 verscheen ook vanmiddag weer op de radar. Het stel staat op het terrein van Nedtrain Haarlem. |
02-02-2018 19:18:13 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRMm 9443 is als trein 89113 om 19:14 uur uit Haarlem vertrokken richting Nedtrain Onnen. |
05-02-2018 07:38:02 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
VIRMm9443 is vandaag weer in dienst gekomen, wederom snel klaar in Onnen! |
06-02-2018 07:29:23 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
VIRM 8608 is gisterenavond als trein 89281 binnengelopen bij Nedtrain Onnen. Vermoedelijk is dit het volgende VIRM VI stel dat wordt gereviseerd tot VIRMm bij Nedtrain te Haarlem. Vermoedelijk komt het stel deze week richting Haarlem. Hoe (en of) VIRM 8635 (brandschade Schiphol) zal worden tussengevoegd in het revisieschema is mij op dit moment nog niet bekend. Normaal gesproken zou dit stel het ca. 19e VIRM VI stel moeten zijn, dat zou worden gereviseerd. |
09-02-2018 16:12:21 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
8608 heb ik vandaag 9-2 overgebracht naar Hlm als 89006. MCN ASD |
09-02-2018 20:35:52 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Lijst weer up-to-date. |
14-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Het stel rijdt onder treinnummer 58711. |
14-02-2018 10:27:09 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9479 maakt momenteel z'n afname-proefrit. Het stel vertrok vanaf het terrein van Nedtrain Haarlem naar Den haag HS. Het stel rijdt onder treinnummer 89007 waarmee het destijds vanaf Onnen richting Haarlem kwam. Vermoedelijk zal het stel het traject weer 2x afleggen. |
16-02-2018 08:51:48 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Op vrijdagochtend 16-02-2018 verscheen de gereviseerde NS VIRMm 9477 weer op de radar. Het stel staat op het terrein van Nedtrain te Haarlem. |
19-02-2018 20:07:49 | ||
---|---|---|
Jelmer
|
waarom wordt de laatste 4 (9481) eigenlijk overgeslagen? Zag ik vandaag nog op de Zaanlijn rijden. |
19-02-2018 20:21:16 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Toevallig kwam het vandaag nog voorbij. De meest aannemelijke reden is dat de zesjes nu eerst allemaal gereviseerd worden, zodra het laatste zesje binnen staat komt ook de 9481 erbij en worden bij deze laatste twee ook alle tijdtijdse wijzigingen meegenomen. (aan de hand van klachten, wensen, aanvullingen periode 2017-2020) Daarna kunnen alle andere stellen 1 voor 1 terug voor het nawerk. (wat dan maar korte tijd per stel kost, ligt eraan wat men in de tussentijd nog ontdekt) Wijzigingen in de tussentijd is namelijk niet zo handig, want dan krijg je een soort Fyra-achtige serie waarbij elk stel een beetje anders is. Maar let op, het is een logische redenatie, hoeft niet waar te zijn en is niet officieel bevestigd. Het kan ook een andere reden hebben. Laatst bewerkt door SunKeeper op 19-02-2018 20:21 |
20-02-2018 17:55:42 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Nav https://www.somda.nl/forum/19982/Problemen+na+de+migratie+van+21+december/ zou een extra post mogelijk helpen? Edit: ja dus, nu zijn de twee voorgaande posts ook ineens weer zichtbaar Laatst bewerkt door dennistd op 20-02-2018 17:56 |