26-08-2017 19:02:01 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Rond de 3 maanden geloof ik. Welke stellen staan nu in revisie; 9416, 9417, 9419, 9422 en 9413? |
26-08-2017 19:05:04 | ||
---|---|---|
Daan!
|
9450 is op 18 augustus ook naar Haarlem gegaan voor revisie. Bron: Wijnand Keesmaat in de VIRM-fotogroep op FB. |
26-08-2017 21:09:11 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Ik zat vandaag (26-8-17) in stel 9418 in tr 3152 Nm-Ah-Shl,die dus om 15:16 uit Ah vertrok. De bediening van de knoppen in het toilet vereist trouwens wel enige studie. %08% Peter |
26-08-2017 21:12:42 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote De planning was 2 viertjes per week, maar over het algemeen is het de laatste tijd ongeveer één stel per week. In deze Facebook-groep worden updates m.b.t. de revisie geplaatst door Wijnand Keesmaat: https://www.facebook.com/groups/NSVIRM/ DDZ in dienst, ik blij! |
26-08-2017 22:12:41 | ||
---|---|---|
BusNL
|
Ik dacht 1 viertje per 2 weken. |
26-08-2017 23:17:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat zegt nog niets over hoe lang zo'n revisie duurt. Meer over het aantal treinstellen dat tegelijkertijd in revisie is. |
27-08-2017 22:19:58 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
QuoteEr werd door NS over het algemeen gesproken over eind 2018 voor het complete voltooien. Maar daar zit verwacht ik niet de vertraging in die hier en daar is opgelopen, want het lijkt me een flinke uitdaging om dat te halen. |
28-08-2017 05:48:09 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De eerste stellen duren het langst. Als de serieproductie eenmaal loopt gaat 't snel hoor |
28-08-2017 06:55:23 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Volgens planning moet de revisie in 2020 klaar zijn. |
28-08-2017 07:08:21 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Dat gaat over de gehele VIRM1 vloot, inclusief 6-jes dus. 2018 moeten de VIRM1 4-tjes klaar zijn. |
28-08-2017 17:27:00 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
9416 heeft vandaag proefritten gemaakt, twee keer Hlm-Gv en vervolgens terug naar Hlmwph. DDZ in dienst, ik blij! |
03-09-2017 16:04:40 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De 9425 is ook aangekomen te hlmwp voor revisie. Op de koersborden is nog Nijmegen te zien. |
07-09-2017 07:44:07 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Vanuit de facebookgroep: VIRMm 9417 os verschenen op de radar en VIRM 9426 staat in On. Dat is de volgende kandidaat voor revisie. |
08-09-2017 17:31:20 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
VIRM 9413 is ook weer verschenen op de radar |
08-09-2017 18:05:31 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
VIRMm 9413 dus, is inderdaad in Hlm op het station gezien door een nfl. |
08-09-2017 18:51:06 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
9413 heeft al eergister geloof ik 2 ritten naar gv gemaakt, en staat nu in On. Hoe lang zit er meestal tussen dat ze klaar zijn in On en de aflevering? |
16-09-2017 10:03:06 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Het huidige VIRM viertje heeft een verhouding 1e-2e klas van ca. 15% het zesje daarentegen een verhouding van ca. 21,5 %. Hierbij mist de ABv6 op de bovenverdieping van het zesje een 1e klas deel dat bij de ABv6 in het viertje wel aanwezig is. Na de modernisering is er nog maar een uitvoering van de ABv6 en wel die met boven ook een 1e klas deel. Verhouding 1e -2e klas voor een gemoderniseerd viertje en een zesje beide ca. 20%. Dit wordt nu al als te veel 1e klas ervaren (foutje NSR/NedTrain) en is er een wijziging in voorbereiding waarbij het 1e klas deel op de benedenverdieping in alle ABv6's gewijzigd wordt in een 2e klas deel. dus ABv6 benedenverdieping is na deze wijziging dan compleet 2e klas. Verhouding 1e-2e klas viertje ca. 14% zesje ca. 16%. Winst is dat de ABv6 7 extra 2e klas zitplaatsen krijgt. |
16-09-2017 10:59:56 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
En wanneer wordt deze wijziging ongeveer doorgevoerd? Is dit een beetje zoals de ombouw van 1e naar 2e klas in de slt's? |
16-09-2017 13:48:44 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Ik ga er vanuit dat het wel definitief wordt opgelost en niet zoals in de SLT! Daarbij is naar mijn weten de gedachte dat ze weer terug gebouwd gaan worden wanneer er meer capaciteit is. Bij de VIRMm willen ze dit blijvend houden dus mag aannemen dat ze de gehele stoelen reeks 1e klas er uit halen en een 2e klas situatie maken gelijk aan de andere 2e klas delen. |
16-09-2017 14:45:58 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Ik heb de plattegronden van de VIRMm niet scherp voor de geest... dus misschien zeg ik iets doms: De hele ABv6 benedenverdieping wordt 2e klas, maar je wint daar maar 7 zitplaatsen mee. Klopt dat wel? Het aantal van 7 zitplaatsen 2e klas extra komt eerder overeen met glazen wandje tussen 1e en 2e klas 1 raam opschuiven. Laatst bewerkt door BGM104 op 16-09-2017 14:48 |
16-09-2017 18:52:24 | ||
---|---|---|
JoepDDZ
|
Ik neem aan dat er mee bedoeld wordt dat er 7 extra zitplaatsen bijkomen t.o.v. eerste klas. Waar 1e klas x zitplaatsen heeft, wordt dat dan nu x+7. |
16-09-2017 19:20:46 | ||
---|---|---|
michaben
|
Lijkt mij ook dat het getal 7 slaat op het aantal rijen zijn dat van 2+1 naar 2+2 indeling gaat. |
19-09-2017 05:33:58 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
9416 is vlak voor afgelopen weekend in dienst gekomen (donderdag als ik me goed herinner), en 9419 is op de radar verschenen. |
21-09-2017 12:46:14 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
VIRMm 9413 zou vandaag in de 4500 in dienst gekomen moeten zijn. |
21-09-2017 12:49:14 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
En de 9417 is naar Onnen gebracht. |
21-09-2017 18:29:29 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Implementeren ze dat van die tweede en eerste klasse al meteen of wordt eerst de serie afgebouwd en daarna alles aangepast? Laatst bewerkt door Mueslireep op 21-09-2017 18:30 |
23-09-2017 10:03:43 | ||
---|---|---|
DVR
|
Voor en nadelen van diverse opties worden op dit moment nog bekeken. Dus is er nog niets besloten. |
26-09-2017 08:35:41 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
9417 is in dienst verschenen, en 9427 is vanuit Onnen overgebracht naar Haarlem om in revisie genomen te worden. |
27-09-2017 12:45:52 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
VIRMm 9419 heeft vanmorgen zijn afnamerit gemaakt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-09-2017 17:39:07 | ||
---|---|---|
edward
|
Om 17.35 over spoor 3 de 9419 te Hde richting Zl |
30-10-2017 11:35:23 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Gereviseerde 9422 en 9423 zijn inmiddels in dienst, 9450 heeft zijn afnamerit afgelopen week gehad. DDZ in dienst, ik blij! |
31-10-2017 07:39:06 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
De gereviseerde 9425 staat nu op het terrein van Hlmwph, zijn revisie is dus afgerond. De 9450 is gisteren naar On gebracht voor indienststelling. |
31-10-2017 13:43:38 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
9473 is blijkbaar aan de beurt voor revisie nadat 9450 afgeleverd is. Ik had eigenlijk verwacht dat 9443 of 9434 aan de beurt zou zijn, zijn die nog in zoveel betere staat dan 9473? Laatst bewerkt door M-BASS op 31-10-2017 13:44 |
31-10-2017 17:34:18 | ||
---|---|---|
Leo
|
Bak 8563 bepaald dat hele stel 9473 als eerste aan de beurt is. |
31-10-2017 18:58:01 | ||
---|---|---|
Michael98
|
Had men dan niet beter de stellen zoveel mogelijk in hun originele samenstelling kunnen zetten? Dan heb je nu geen probleem met stellen met de hogere nummers die vroeg aan de beurt zijn (9468 bijvoorbeeld) en voor later heb je oud bij oud en nieuwer bij nieuwer. Maar als buitenstaander is dat misschien wat makkelijk gezegd. |
31-10-2017 19:19:46 | ||
---|---|---|
mdj
|
Welk probleem los je daarmee op? De 8563 is de bepalende, de rest van de stellen zijn qua prioritering blijkbaar lager ingeschat. In een eerder stadium zijn er bakwisselingen geweest om de revisietermijnen van de bakken zoveel mogelijk recht te trekken binnen het treinstel. Laatst bewerkt door mdj op 31-10-2017 19:21 Bij twijfel: gebruik beton. |
31-10-2017 19:24:16 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Voor die paar maanden dat er nog 94xx-stellen ongereviseerd rondrijden, geloof ik niet dat je dan ineens sneller door de vloer heen zakt. |
31-10-2017 19:27:49 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Met de 9473 in revisie volgen er nog slechts 7: 9434, 9443, 9477-9481. |
31-10-2017 20:35:04 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Wanneer zal de 8608 komen> |
31-10-2017 20:59:40 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ik vermoed na de 9434, 9443 en 9477-9481 gezien men nog steeds eerst alle 9400-stellen doet DDZ in dienst, ik blij! |
31-10-2017 21:01:17 | ||
---|---|---|
TBloemink
|
Als ie aan de beurt is denk ik. Sowieso maken ze eerst alle viertjes af. Welk zesje als eerste aan de beurt is is mij ook niet bekend. Meende ergens 8640 te horen, maar dat kan ik zelf niet bevestigen of wat dan ook. Groutnes Uut grunn |
31-10-2017 22:55:30 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Als ze dat puur opvolgen zou je eigenlijk zeggen 9504. Aangezien ze deelseries 1 t/m 3 doen en eerst alle viertjes. Maar we zullen zien ergens begin volgend jaar. |
31-10-2017 23:31:11 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Klopt het dat de 94xx serie niet doorlopend is en dat er dus gaten zijn in de opsomming? Ze hebben geen 73 treinstellen omgebouwd al toch? |
31-10-2017 23:47:20 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Alle ontbrekende nummers zijn 86xx stellen, oftewel zesjes. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-11-2017 06:46:33 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
De 95xx (en 87xx) hoort niet bij de serie VIRM1, die zijn voorlopig helemaal nog niet aan de beurt voor een revisie als het goed is. |
01-11-2017 07:28:01 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Klopt. Ik dacht 2021, na de instroom van ICNG, dat deze pas aangepakt zouden worden. |
01-11-2017 07:32:12 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Als men dezelfde logica gebruikt voor de zesjes als bij de viertjes, dan is de 8640 de meest logische kandidaat. Deze heeft namelijk de oudste kopbakken in de stam zitten. |
01-11-2017 07:52:01 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Voor de huidige recentste status revisie, zie hier > https://www.somda.nl/forum/15367/p642195/Ontwikkelingen+Grote+revisie+VIRM1/ Laatst bewerkt door SunKeeper op 26-02-2018 13:52 |
01-11-2017 08:06:33 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
8629 toch? Geen revisie? Of is d'r wat met dat stel? |
01-11-2017 08:10:33 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Dat weet ik niet, ik kan het ook niet vinden. Verder heb het stel nooit in het echt gespot, terwijl dat volgens mij bij alle andere uit de serie wel zo is. Kan aan mij liggen natuurlijk. Maar als je zegt 8629, dan zet ik die erbij in het lijstje. Voor de huidige recentste status revisie, zie hier > https://www.somda.nl/forum/15367/p645781/Ontwikkelingen+Grote+revisie+VIRM/ Edit: nu ik nog eens opnieuw zoek bestaat het stel 8629 al een aantal jaren niet meer. Na een brandje zijn er wat bakken gewisseld en zouden een aantal bakken daarvan nu in de 8728 rondrijden. Maar er zijn vast anderen die daar meer over kunnen vertellen. Laatst bewerkt door SunKeeper op 19-03-2018 21:29 |
01-11-2017 08:30:46 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Zoals op de Railwiki te lezen valt, zijn 5 van de 6 bakken van de 8629 terecht gekomen in stam 8728. De ABv3/4 van deze stam, de 380 8029, staat al sinds december 2011 in Haarlem als prototype voor de revisie. |
01-11-2017 10:16:46 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Als 5 van de 6 bakken van de 8728 VIRM1 serie zijn, is dat stel dan niet zo'n beetje net zo hard aan revisie toe als de daadwerkelijke 8600 stellen? |
01-11-2017 12:39:10 | ||
---|---|---|
Sully123
|
9468 staat als 6 in de lijst. Is denk ik echt een 4 |
01-11-2017 12:40:31 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
5 van de 6 bakken.... maar een 8600 heeft toch van zichzelf ook al 2 bakken VIRM2/3 ? Is het dan niet 3 van de 6 bakken ? |
01-11-2017 23:00:43 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Scherp. Is aangepast. %08% |
01-11-2017 23:16:02 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Ah, bedankt voor het complete overzicht, SunKeeper! |
02-11-2017 00:09:17 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Dan pas? Men gaat bijna 3 jaar over de 86xx zesjes doen? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-11-2017 08:17:53 | ||
---|---|---|
Michael98
|
Nee, VIRMm1 doelde op het bericht boven hem met de vraag wanneer VIRM2 (87xx, 95xx) aan de beurt was. |
02-11-2017 11:10:12 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
%02% |
02-11-2017 11:27:11 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Ja, en op het antwoord wat VIRMm1 daar op geeft doelt mijn vraag vervolgens weer op... De 94xx serie is over niet al te lange tijd afgerond, dan komt de 86xx serie aan de beurt, daar gaat men dus om en nabij drie jaar over doen? Aangezien hierboven dus valt te lezen dat de series 95xx en 87xx pas vanaf 2021 aan de beurt zijn. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-11-2017 11:34:33 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Men heeft nu pas 114 bakken gedaan. Alle VIRM 8600en zijn er nog 270. En dan moet er nu nog een handjevol 9400en gedaan worden. Daarnaast is de 2/3 serie nog niet in een dusdanige slechte staat dat deze meteen gedaan moeten worden. |
02-11-2017 22:08:04 | ||
---|---|---|
yappa
|
VIRM 2/3 is pas zo'n 8 resp. 12 jaar later afgeleverd dan DD-IRM. Dus op zich logisch dat ze daar nog even niet zo'n haast mee hebben. |
03-11-2017 20:05:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Hebben de IRM1 rijtuigen rond de verlenging geen kleine revisie gehad dan? |
03-11-2017 21:33:41 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Er is wel het één en ander aan veranderd tijdens de verlenging: Van Wikipedia: Bovendien werden de "oude" rijtuigen aangepast, zo werden onder andere de hc-ruimten en een aantal toiletten verwijderd. Ook werden de stroomafnemers en snelschakelaars verplaatst van de mBvk- naar de ABv6-rijtuigen. Choo choo..... |
03-11-2017 21:55:18 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
En op die plaatsen hierboven genoemd zijn dus ook extra stoelen op de balkons geplaatst, te herkennen aan de roze bekleding. Maar binnenin de coupes is er volgens mij weinig veranderd. Ik weet niet of iemand weet wanneer de asbakken buiten dienst zijn gesteld? |
03-11-2017 22:11:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik vermoed medio 2003 toen er een rookverbod in de trein kwam. Choo choo..... |
04-11-2017 14:43:48 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Stel 9434 is uit de reizigersdienst en zal ongeveer in de komende week met de revisie starten. Aangepast in de lijst hierboven. |
06-11-2017 20:26:26 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote 8629 is in mei 2004 als VIRM-1 afgeleverd |
06-11-2017 20:31:43 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Maar 5 van deze bakken zijn inmiddels opgenomen in VIRM 8728. ABv3/4 8029 is uiteindelijk na brandschade opgeslagen en was een proto-bak voor de VIRMm-revisie, aldus het materieeloverzicht, hier op somda. |
07-11-2017 19:33:15 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote 8640 is inderdaad het 1e zesje dat buiten de al gemoderniseerde 8637 seriematig half januari 2018 in Hlm binnenkomt voor de modernisering. De 9480 zal als het laatste serie matig gemoderniseerd viertje eind maart 2018 Hlm verlaten. Aflevering van het laatste zesje staat voor omstreeks september 2020 vrijwel gelijktijdig met het laatste (solo) viertje de 9481 gepland |
07-11-2017 19:53:48 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Wordt 9481 niet eerst gedaan, voordat 8640 aan de beurt is? Ik dacht dat de bedoeling was dat eerst alle virm4-tjes gedaan werden, of is dat veranderd? Laatst bewerkt door M-BASS op 07-11-2017 19:55 |
07-11-2017 20:04:34 | ||
---|---|---|
lex_t
|
En is prototype 8029 nog op te knappen? Schuiven ze die gewoon in de produktielijn tzt? |
07-11-2017 20:12:05 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Moet je er nog wel vijf bakken bij toveren, anders ook zo'n gek gezicht, een losse ABv3/4.%08% |
07-11-2017 21:12:47 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Begrijp ik hieruit dat de 9481 pas eind 2020 gereviseerd wordt !? Of lees ik weer eens verkeerd %08% |
07-11-2017 22:18:14 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nee, zo lees ik het ook. Dat lijkt me niet juist. |
10-11-2017 14:28:13 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Vanmorgen reed de laatst gereviseerde VIRMm 9425 z'n afname-proefrit tussen Hlmwph en Gv. Zoals gebruikelijk werd het traject tweemaal afgelegd en werd na de eerste keer kop gemaakt op Hg. |
11-11-2017 20:02:15 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Ben wel benieuwd waarom je over de juistheid van deze planning twijfels hebt. |
11-11-2017 20:06:43 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Omdat het opvalt dat het laatste viertje pas ná alle zesjes zou moeten gaan gebeuren. En dat terwijl al die tijd voor hartig werd gezegd dat men eerst alle viertjes zou doen, alvorens men met de zesjes zou gaan beginnen. |
11-11-2017 20:07:55 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Waarschijnlijk omdat eerst de viertjes gedaan zouden worden. Het lijkt me vrij onlogisch dat ze alle viertjes van virm1 eerst doen behalve de laatste en die dan 2 jaar later een keer te doen, ergens als laatste. |
12-11-2017 00:05:22 | ||
---|---|---|
TBloemink
|
Ondertussen weer een update mbt de revisie van de viertjes: stel 9425 is vandaag overgebracht naar On. |
12-11-2017 13:16:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Inderdaad, zoals eerder ook gezegd, is het op z'n minst apart te noemen dat men de 9468 pas over drie jaar aanpakt, terwijl men in de regel eerst alle viertjes wil doen en daarna de zesjes. Maar goed, nogmaals, misschien lees ik het verkeerd. |
12-11-2017 14:03:36 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
9481, niet 9468 DDZ in dienst, ik blij! |
12-11-2017 14:35:56 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Pardon, 9481 inderdaad. Thanks. |
13-11-2017 11:52:22 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRMm 9426 verscheen vanmorgen weer op de Radar. Het stel staat op het terrein van Nedtrain te Haarlem. Laatst bewerkt door wyke2207 op 13-11-2017 12:44 |
13-11-2017 13:07:41 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRM 9473 verdween vanmiddag van de Radar. Het stel werd door Nedtrain Haarlem in behandeling genomen voor revisie tot VIRMm. Laatst bewerkt door wyke2207 op 13-11-2017 13:08 |
15-11-2017 15:34:04 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Tja, zeg nooit nooit! Ik ken de bronnen van DVR niet. De eerstvolgende VIRM1-IV stellen die (op grond van oudheid één van hun beider mBvk1/2 bakken) nu naar Haarlem zullen komen, zijn de 9443, 9479, 9477, 9478, 9480 (en daarna dan eigenlijk de 9481). Maar misschien houdt men van verrassingen en komt dan de VIRM1-VI 8640 (en komen daarmee vervolgens alle VIRM1-VI jes) eerst aan bod. De VIRM1-VI 8640 rijdt overigens rond met de oorspronkelijke mBvk1/2 bakken van de VIRM1-IV 9401 (8501 en 8502). De reeds gereviseerde VIRMm1 9401 rijdt rond met 1 mBvk1/2 deel van de oorspronkelijke VIRM1-VI 8636 (bak:8571) en is de andere van oorsprong afkomstig uit de VIRM1 9479 (bak:8658). Maar ja, als we zo beginnen, dan kunnen we nog wel even doorgaan%08% Laatst bewerkt door wyke2207 op 15-11-2017 15:34 |
16-11-2017 01:08:31 | ||
---|---|---|
bdk766
|
Quote Op basis van de ouderdom van de bakken was de 8640 zelfs de meest voor de hand liggende kandidaat als proefstel voor de revisie van de zesjes geweest, maar dat is de 8637 geworden. De 8640 heeft wel lang stilgestaan rond de bakwisselingen met de 9401, dus waarschijnlijk een lager kilometrage. Groeten uit Floradorp |
16-11-2017 07:55:52 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De nog niet gereviseerde NS VIRM 9443 is afgelopen avond/nacht (15-11/16-11-2017) als trein 89008 binnengelopen op het terrein van Nedtrain te Onnen. Dit is het volgende stel dat eerdaags (waarschijnlijk al morgen, vrijdag 17-11-2017) richting Nedtrain Haarlem zal komen voor z'n revisie tot VIRMm. |
17-11-2017 18:26:38 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De eerstvolgende nog te reviseren NS VIRM 9443 rijdt momenteel als trein 89008 door Amsterdam op weg naar Nedtrain Haarlem. Het stel zal daar nu weldra arriveren. Het stel vertrok vanmiddag van Nedtrain Onnen. Het stel staat om 18:36 uur stil op Amsterdam CS. Later is het stel nabij Haarlem NS geplaatst in afwachting van het nadere transport naar Nedtrain. Laatst bewerkt door wyke2207 op 18-11-2017 17:35 |
18-11-2017 13:46:48 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Gereviseerde 9450 is in dienst |
18-11-2017 15:50:50 | ||
---|---|---|
AJT
|
De 9450 is op 9-11 in dienst gekomen |
20-11-2017 07:32:50 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
VIRMm 9425 werd vanmorgen, maandag 20-11-2017, weer 'in de sterkte' opgenomen. Het stel rijdt momenteel als trein 2429 (vanuit Lelystad naar Dordrecht) samen met de VIRM VI 8707. Eerder reed het stel vanochtend vroeg vanuit Onnen Nedtrain via Zwolle naar Lelystad. |
20-11-2017 07:38:47 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRM 9443 werd vanmorgen van Haarlem NS naar het terrein van Nedtrain Haarlem gereden. Het stel staat hier nu samen met de VIRM 9434 te wachten op z'n revisie tot VIRMm.Quote |
22-11-2017 16:09:44 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De laatst gereviseerde NS VIRMm 9426 maakte aan het eind van de ochtend/begin van de middag als trein 89002 z'n afname-proefrit tussen Haarlem Nedtrain en Den Haag HS. Als gebruikelijk legde het stel dit traject 2 keer af waarbij na de eerste keer kop werd gemaakt te Haarlem Goederen. Het stel keerde nadien weer terug op het terrein van Nedtrain Haarlem. Vermoedelijk vertrekt het stel komende vrijdag, 24-11-2017 naar Nedtrain Onnen waarna het volgende week in dienst wordt gesteld. |
23-11-2017 11:27:31 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9427 verscheen vanmorgen, donderdag 23-11-2017 weer op de radar. Het stel staat op het terrein van Nedtrain te Haarlem. |
28-11-2017 12:18:12 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De gereviseerde NS VIRMm 9426 is vanmorgen, dinsdag 28-11-2017, als trein 89002 vanaf het terrein van Nedtrain Haarlem vertrokken naar een kopspoor nabij Haarlem NS. Vermoedelijk zal het stel vandaag nog vertrekken richting Nedtrain Onnen. |
28-11-2017 21:12:26 | ||
---|---|---|
jochem
|
Even terzijde: binnen NSR hebben alle 5 RBC's eigen series treinnummers voor leegmat-ritten. 89002 is een treinnummer van het RBC Zwolle, wat een rit vanuit die regio naar elders in het land insinueert, aangezien de afzender het treinnummer bepaalt. Sowieso verwacht ik dat ritten van de werkplaats Haarlem naar station Haarlem v.v. als rangeerbeweging 40xxxx plaatsvinden (aangezien er niet over de vrije baan gereden wordt), en niet als trein 89xxx. |
28-11-2017 21:27:10 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Correct, en dat geldt ook voor de proefritten. Deze gaan vaak onder "NedTrainnummers". |
28-11-2017 21:28:55 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Klopt, hij is aangekomen in Onnen. Overigens staat 9481 daar ook, mss de volgende klant voor revisie aangezien de andere 4 nog in dienst zijn? |
28-11-2017 21:40:28 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
@jochem deze vraag is misschien licht offtopic, maar wat zijn de nummerseries van de andere RBC's? |