31-08-2016 13:47:07
AgentX
AgentX
Die ramen met noodventilatie zijn ook anders dan in DDZ; de onderkant gaat open in plaats van het bovenste deel.  

31-08-2016 14:01:32
jordy94
jordy94
Best apart dat ze beneden alles in vis-à-vis opstelling hebben gezet, DDZ heeft dit niet. Eigenlijk is dit de 87xx generatie, alleen dan precies andersom.. Boven coachopstelling, beneden vis-à-vis.

Ik ben benieuwd in welke serie ze als eerst gaan rijden, de 2600 is een grote kanshebber.

Laatst bewerkt door jordy94 op 31-08-2016 14:03
 

31-08-2016 15:01:24
sfj
Ik heb vanmorgen even met de projectmedewerkers gesproken in Rotterdam. Het is de bedoeling dat 'ie vanaf week 43 instroomt. Gewoon in een normale virm-omloop dus kan werkelijk overal opduiken.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

31-08-2016 17:22:23
BusNL
BusNL
Quote
AgentX (wo 31 aug 2016 13:12:05 https://www.somda.nl/forum/15367/p589476/): Even scrollen, luiwammes.

Quote
VIRMm1 (vr 26 aug 2016 12:41:25 https://www.somda.nl/forum/15367/p588975/): De 9411 zal 31/8 tm 2/9 te Rtd op spoor 1a te bewonderen zijn tussen 8.00/16.00 elke dag.



lui ben ik ja, maar ik was er ook, maar mij vielen ook een paar dingentjes op:
-Aan een kant van het stel zijn de knopjes van de deuren nog niet vervangen, ook zijn de hoeken in de trapleuningen zijn nog niet vervangen
-Niet op alle balkons zijn schermen aangebracht, dit denk ik door de noodrem die daar zit
-Er zit een rare groene balk met hondjes boven de trap naar beneden

Maar verder was het wel een mooie trein
 


31-08-2016 17:24:21
AgentX
AgentX
Dat was inderdaad ook iets wat me opviel; de originele (gekraste) trapleuningen zijn weer teruggeplaatst.  

31-08-2016 18:14:28
mvd
mvd
Quote
DingeZ (wo 31 aug 2016 13:36:08 https://www.somda.nl/forum/15367/p589484/): -Twee rolstoeltoegangelijke toiletten per stel (het zesje krijgt nog een klein toilet erbij) inclusief urinoir
In de ABv6 is het toilet verhuisd naar het andere balkon. Op de plaats van het oude toilet zijn 3 klapzittingen aangebracht. In de ABv3/4 is het balkon met 2x3 klapzittingen gebleven (hier waren in het IRM-tijdperk twee WC'S.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

31-08-2016 20:02:49
plant
plant
Zitten er eigenlijk nog 'reguliere' balkonplaatsen in, zoals we die nu kennen in bijv. de kopbakken van de oudere generaties?  

31-08-2016 20:27:08
mvd
mvd
Je bedoelt de vierzits neem ik aan? Die zit er nog gewoon in. Alleen in de kopbakken, in de ABv6 zit het toilet op die plek.

Laatst bewerkt door mvd op 31-08-2016 21:20


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

31-08-2016 21:50:39
plant
plant
Die bedoelde ik inderdaad, bedankt!  

31-08-2016 22:47:46
ToH
ToH
Video van het interieur:

https://www.youtube.com/watch?v=FKfuP9EGyMY
 

31-08-2016 22:48:28
sfj
Er zit ook heel slim een klapzitje op de plaats waar vroeger de liftdeur was op het balkon. Helaas kan je daar dus je vouwfiets niet meer kwijt, maar daar vinden we wel een andere plek voor


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

31-08-2016 23:01:30
ToH
ToH
Ik zag vandaag bij enkele prullenbakjes nog een soort klein apart vakje ernaast zitten. Zijn dit restanten van de vroegere asbakjes?  

31-08-2016 23:07:13
sfj
Kan wel kloppen, was mij niet opgevallen dat dat er nog in zat.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

31-08-2016 23:24:41
dennistd
dennistd
Quote
AlexH (wo 31 aug 2016 23:01:30 https://www.somda.nl/forum/15367/p589565/): Ik zag vandaag bij enkele prullenbakjes nog een soort klein apart vakje ernaast zitten. Zijn dit restanten van de vroegere asbakjes?
Bedoel je deze? https://youtu.be/FKfuP9EGyMY?t=46s
Dat is gewoon omdat de afstand tussen de stoelen daar kleiner is en de prullenbak anders niet open zou kunnen vanwege de benen. Dat hebben de VIRM's nu ook al.
 

31-08-2016 23:34:53
ToH
ToH
Ja, die je bij 0:45 even langs ziet flitsen idd.

Dat verklaart het. Bedankt!
 

01-09-2016 00:07:34
aarclay
aarclay
Die asbakjes zaten ook eerder in de wand verwerkt, evenals de armleuningen. Gelukkig was die asbak ook niet zo heel groot.

De reden dat de leuningen op de balkons niet reviseerd zijn, heeft te maken met duurzaamheid. Alle plafondplaten zijn netjes conserveerd en voorzien van de nieuwe kleurstelling, maar de huidige leuning is hetzelfde gebleven, omdat het nog prima voldoet. Als het aan mij lag zou ik het wel opnieuw behandelen zodat het er weer glimmend uitziet, maar opsich is het niet echt hard nodig, vond de NS blijkbaar. het interieur is belangrijker. Bekraste ramen zijn voor zover mogelijk wel vervangen in de deuren.

En die groene balk met hondjes is bedoeld om ervoor te zorgen dat lange mensen hun hoofd niet zullen stoten. De hondjes is een leuk kunstwerkje erop. Ik heb met de NS dinsdag nog gegrapt of ze geen katten konden doen. "We zullen zien in VIRM-2, als je ons kan overtuigen "

Laatst bewerkt door aarclay op 01-09-2016 00:10


Choo choo.....
 

01-09-2016 00:32:47
thom
thom
Zo'n trapleuning is aluminium wat door een behandeling geanodiseerd is, het is niet een kwestie van bijoorbeed even schuren en opnieuw in de lak dus.

Laatst bewerkt door thom op 01-09-2016 00:33
 

01-09-2016 08:44:27
BusNL
BusNL
Ik heb ook nog wat beeld %02%

https://www.youtube.com/watch?v=4RBdAC9RQDw
 

01-09-2016 11:05:44
Mueslireep
Mueslireep
Ze mogen nog wel even de deuren tussen de verschillende bakken afstellen dat ze allebei tegelijk openen.

Wat ik trouwens erg jammer vind om te zien, is dat de vis-à-vis plaatsen boven voornamelijk aan de openklapramen zitten. Dus precies op die plekken zie je niet zo veel. De NS lijkt echt heel veel moeite te stoppen om mensen maar naar beneden te laten gaan.

Ik bedoel, doe het dan bij de werkplekken, die kijken toch meer op hun laptop...
 

01-09-2016 13:08:15
michaben
michaben
Ik heb te Rtd even naar het aantal zitplaatsen gekeken van de 9411. Het totaal aantal zitplaatsen is iets toegenomen (zo'n 400, afhankelijk van hoeveel reizigers je op de loungebanken plaatst), maar vooral in de vorm van klapzittingen. De verhouding 1e klas is verhoogd van 1:5 tot 1:4, wat er dus op neerkomt dat het aantal normale 2e klas zitplaatsen met bijna 10% is afgenomen, zo'n 25 2e klas reizigers krijgen een downgrade van een volwaardige zitplaats naar een klapzitting of een staanplaats.

Laatst bewerkt door michaben op 01-09-2016 13:08
 

15-10-2016 15:50:57
stationHK
stationHK
Ik weet niet of het eerder gemeld is en of het volgens plan verloopt, maandag is het begin van week 43, dat zou de instroomdatum zijn van de 9411 naar de reizigersdienst.

Weet iemand of dit doorgaat of dat het later wordt?
 

15-10-2016 16:24:45
MetroRET
MetroRET
Week 43 begint pas op 24 oktober  

15-10-2016 17:17:49
stationHK
stationHK
Hmm, ik leef een weekje in de toekomst denk ik, nouja een weekje wachten dan maar...  

15-10-2016 17:24:07
VIRMm1
VIRMm1
Nou week 45 staat ie weer in On dus eerder ga je 'm in de reizigersdienst niet treffen.  

15-10-2016 17:39:42
sfj
Is gisteren voor (als het goed is) nawerk naar Haarlem teruggegaan. Zal nog wel even duren dus.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

08-11-2016 16:23:34
TBloemink
TBloemink
Staat inderdaad volgens mijn digitale bron en spot vanuit reizigerstrein weer in Onnen. Stroomt ie in vanaf nieuwe dienstregeling of toch eerder? Iemand die daar iets meer van weet en dat kan uitwijden?


Groutnes Uut grunn
 

08-11-2016 16:31:05
VIRMm1
VIRMm1
Momenteel wordt er personeel opgeleid voor de nieuwe VIRM.
Begin volgend jaar is de planning dat 'ie kan gaan rijden. (wbl februari?)
 

08-11-2016 22:16:28
Mueslireep
Mueslireep
Gaan er dan ook meteen meerdere rijden?  

09-11-2016 00:03:09
VIRMm1
VIRMm1
Het tweede stel, 8637,is nog niet klaar  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-11-2016 00:10:01
sfj
Nee dat weet ik, maar er werd eerder door projectteamleden over gesproken dat de 9411 in week 44 in de reizigersdienst in zou stromen. Dus ergens is iets veranderd, of ze zwetsten destijds uit d'r nek


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

09-11-2016 00:26:40
Frontier
Frontier
Het is toch min of meer traditie dat alle grote revisieprojecten achter op schema raken na verloop van tijd?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

09-11-2016 07:27:06
broek53
broek53
Zeker. In het geval van de 9411 zijn er grote problemen met de nieuwe compressor, laat ik mij vertellen.
.
 

09-11-2016 09:23:45
aarclay
aarclay
Quote
VIRMm1 (wo 09 nov 2016 00:03:09 https://www.somda.nl/forum/15367/p597548/): Het tweede stel, 8637,is nog niet klaar

Ik denk dat deze in feb. al aardig af zal zijn? Of de nieuwe compressor moet ook daar problemen geven waarbij die misschien 'eventjes' vervangen/aangepast moet worden, wat een vertraging in de revisie zal geven. Om maar iets te noemen.

Laatst bewerkt door aarclay op 09-11-2016 17:58


Choo choo.....
 

09-11-2016 11:04:20
thom
thom
Hoe kun je nu stellen dat een nieuwe compressor vervangen moet gaan worden, als je nieteens weet wat het probleem ermee is? %03%
Zo'n compressor ansich zal prima werken want zijn zijn gewoon standaard componenten maar er zal eerder een probleem liggen in de aansturing of de werkomgeving waar die nu ingeplaatst is.

Verder kunnen we hier wel lekker gaan speculeren over wanneer dat stel af is, maar ik krijg sterk de indruk dat Nedtrain zelf ook niet zo onder de indruk is van de geplande afleverdata dus ik denk niet echt dat dat nut heeft.

Gewoon lekker afwachten lijkt me een betere optie

Laatst bewerkt door thom op 09-11-2016 11:06
 

09-11-2016 11:43:43
dennistd
dennistd
Zolang het nog niet gaat lijken op de Belgen met de Varkensneuzen lijkt me weinig aan de hand te zijn. %08%  

09-11-2016 14:57:49
VIRMm1
VIRMm1
Een nieuw type compressor (olie vrije schroefcompressoe) maar dit is bewezen techniek. De aansturing ervan is ook hetzelfde als voorheen. Enkel de plek van aanzuigen is veranderd, voorheen was dit onder de trein maar nu is dit in de trein (op het balkon). Hierdoor is de aangezogen lucht van betere kwaliteit wat weer voor lagere onderhoudskosten zorgt, evenals een energiezuinigere werking (warme en vochtige lucht is moeilijker te comprimeren waardoor het extra energie kost om dat voor elkaar te krijgen.  

09-11-2016 17:57:43
aarclay
aarclay
Quote
thom (wo 09 nov 2016 11:04:20 https://www.somda.nl/forum/15367/p597575/): Hoe kun je nu stellen dat een nieuwe compressor vervangen moet gaan worden, als je nieteens weet wat het probleem ermee is? %03%


Dat zei ik ook niet zo, maar ik heb mijn post even wat verduidelijkt.


Choo choo.....
 

20-11-2016 09:33:40
DVR
DVR
Quote
Nee dat weet ik, maar er werd eerder door projectteamleden over gesproken dat de 9411 in week 44 in de reizigersdienst in zou stromen. Dus ergens is iets veranderd, of ze zwetsten destijds uit d'r nek


Volgens de laatste planning gaat de 9411 maandag 21-11-2016 vanuit Onnen nog een 'proefritje' maken en stroomt op 23-11-2016 de reguliere dienst in.

Laatst bewerkt door DVR op 20-11-2016 09:34
 

21-11-2016 11:31:04
aarclay
aarclay
Dat is wel heel positief, als hij de 23e de dienst in gaat. Eerdere verwachtingen waren zelfs begin 2017.  

21-11-2016 11:48:21
jordy94
jordy94
Volgens de NS gaat de eerste inderdaad in december in reizigersdienst.. Ook is dit in diverse nieuwsberichten te lezen: http://www.spoorpro.nl/materieel/2016/08/30/eerste-vernieuwde-virm-dubbeldekker-ns-rolt-van-de-band/

Ik benieuwd welk traject de gelukkige is. Grote kans voor de 2200/2600? %08%

Laatst bewerkt door jordy94 op 21-11-2016 11:48
 

21-11-2016 12:19:37
phantom
phantom
Buiten de aangepakte buitenkant om,zie je niks bijzonders aan een gereviseerd stel.
Heeft een gereviseerd stel eigenlijk ook vol wielen gekregen,of heeft men dat achterwege gelaten ?
Reden voor mn vraag is dat het schijnt dat men alles op volwielen wil hebben,dus zou het logisch zijn om tijdens een grote revisie dit gelijk mee te pakken.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

21-11-2016 12:46:29
thom
thom
Draaistellen hebben over het algemeen hun eigen revisie termijnen en lopen los van het casco.

Daarnaast heeft ICR nu volwielen gekregen, maar dat heeft volgens mij te maken met de geluidopbrengst.
 

21-11-2016 13:05:44
dh3201
dh3201
Was dat niet vanwege het geluid op de HSL?
VIRM komt niet op de HSL, dus dan zou VIRM ook niet daarom volwielen hoeven te krijgen.


Shqiperise-lopers?
 

21-11-2016 13:11:49
treinlim
treinlim
hoop een beetje op de 800 of de 3500? maar daar zullen de afstanden wel te groot zijn %08%  

21-11-2016 13:47:38
spurt2244
spurt2244
Na de proefrit van deze ochtend staat hij weer in Onnen, het kan zijn dat hij woensdag van start gaat in Groningen.  

21-11-2016 16:11:10
VIRMm1
VIRMm1
Een vast traject gaat ie niet krijgen. Gewoon een normale omloop, kan dus overal waar virm komt opduiken.  

21-11-2016 19:12:25
RBNrd
RBNrd
Stel 9401 is eind vorige week ook van Onnen naar Haarlem overgebracht voor de modernisering.
Verder gaan de meeste stellen die door Onnen afgeleverd worden in Groningen de dienst weer in.
 

21-11-2016 19:18:41
VIRMm1
VIRMm1
Dus nu staan daar de 9401, 9403, 9404, 9405 en 8637 als ik me niet vergis?  

21-11-2016 19:28:23
Frontier
Frontier
9401 staat inderdaad buiten te Hlmwph, naast de 8664 (ook een klant voor de revisie?).


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

22-11-2016 20:48:56
spurt2244
spurt2244
Volgens mij was het de bedoeling om eerst alle 9400 stellen te doen en daarna alle 8600 stellen.(uitgezonderd de 8637)

VIRMm 8637 zend inmiddels weer een GPS signaal uit %02%
 

23-11-2016 21:36:17
Mueslireep
Mueslireep
Neem aan dat de 9411 voorlopig nog niet in de omloop komt  

23-11-2016 22:16:08
aarclay
aarclay
Vandaag heeft hij in ieder geval niet gereden, hoewel hij wel ingepland was voor de 730 als ik mij niet vergis.


Choo choo.....
 

24-11-2016 01:04:27
thom
thom
Quote
Mueslireep (wo 23 nov 2016 21:36:17 https://www.somda.nl/forum/15367/p599291/): Neem aan dat de 9411 voorlopig nog niet in de omloop komt


Even iets beter lezen in de paar berichten boven je:
Quote
DVR (zo 20 nov 2016 09:33:40 https://www.somda.nl/forum/15367/p598597/):
Quote
Nee dat weet ik, maar er werd eerder door projectteamleden over gesproken dat de 9411 in week 44 in de reizigersdienst in zou stromen. Dus ergens is iets veranderd, of ze zwetsten destijds uit d'r nek


Volgens de laatste planning gaat de 9411 maandag 21-11-2016 vanuit Onnen nog een 'proefritje' maken en stroomt op 23-11-2016 de reguliere dienst in.


Laatst bewerkt door thom op 24-11-2016 01:06
 

24-11-2016 08:07:16
Mueslireep
Mueslireep
Ik doelde er meer op dat 'ie de 23e niet gereden heeft...  


24-11-2016 12:22:34
thom
thom
"Voorlopig niet" klinkt toch heel anders als "vandaag niet" en heeft volgens mij een heel andere strekking van betekenis  

24-11-2016 12:49:27
VIRMm1
VIRMm1
'Voorlopig' is in die zin ook maar een relatief begrip.
Gaat het over uren, dagen, weken?


Om even terug te komen op de feiten:
VIRM 9411 heeft nog wat storingen en ontwerpfouten/bouwfouten welke nog gewijzigd moeten worden.

Zo heeft onder andere de CC (Centrale Computer) nog wat bugs, werken diverse ventilatie en verwarmingen niet en moet het treinstel van binnen nog schoongemaakt worden.

De hierboven genoemde datum van 23-11 is daarom ook nooit haalbaar geweest. Op dit moment weet nog niemand wat de instroomdatum zal zijn, eerst zullen bovenstaande problemen opgelost moeten worden.
 

25-11-2016 20:42:32
DVR
DVR
Beste VIRMm-1 ik kan je melden dat de 2 klimaatunits met defecte magneetkleppen al voor de rit op 21-11-16 vervangen waren. En het klimaat dan ook geen reden is om het stel niet in te zetten. Constructief issue is alleen nog de compressor welk type overigens ook onder de SLT hangt. de datum van 23-11-16 is dus wel degelijk realisties geweest. Nu wordt het waarschijnlijk ergens in week 48.

Laatst bewerkt door DVR op 25-11-2016 20:42
 

25-11-2016 23:44:16
VIRMm1
VIRMm1
Wat voor een constructieve issue gaat het dan over?  

01-12-2016 13:54:30
VIRMm1
VIRMm1
Planning is nu dat de 9411 volgende week de dienst in gaat.  

01-12-2016 16:09:26
Mueslireep
Mueslireep
We zullen wel weer zien...  

01-12-2016 17:43:25
aarclay
aarclay
Het is wel nog een prototype immers, dus hij moet steeds beter worden.
We wachten rustig af in het OD.

Laatst bewerkt door aarclay op 01-12-2016 17:43


Choo choo.....
 

06-12-2016 12:53:02
broek53
broek53
Hot news: de 9411 zal op 7, 8 en 9 december worden ingezet in 3429/73435/3435 en 3448/73454/3454 Amr - Hlm vv; de dienst van een DDM-1 dus. Dit alles voorzichtig en onder begeleiding en zo (met kasplantjes moet je zorgvuldig omgaan).  

06-12-2016 13:04:29
jordy94
jordy94
Nice, ik dacht er vandaag nog aan.. Ik ben zeer benieuwd %02%  

07-12-2016 08:11:56
VIRMm1
VIRMm1
De 9411 staat momenteel in Asdwpl en staat vooralsnog niet ingepland voor een dienst...  

07-12-2016 20:08:08
Mueslireep
Mueslireep
Is er misschien nog hoop voor morgen?  

07-12-2016 21:51:15
broek53
broek53
De documentatie van het stel was/is niet compleet. Best lastig om dat voor elkaar te krijgen in een kleine twee jaar.  

07-12-2016 22:02:11
Mueslireep
Mueslireep
't is echt een rampendossier die virmm hahaha. Wachten op de eerste loskomende bodemplaten...  

19-12-2016 12:55:13
jordy94
jordy94
Iemand al enig idee wanneer we 'm kunnen verwachten in een reizigersdienst? Zijn alweer bijna 2 weken verder.  

19-12-2016 13:12:08
AgentX
AgentX
Volgens de systemen staat ie nog steeds bij de Zaanstraat.  

19-12-2016 13:21:14
MetroRET
MetroRET
De 8637 reed vanochtend een slag Dordrecht vanuit Haarlem als proefrit.  

19-12-2016 16:17:04
waalkade
waalkade
Zag vandaag nog een VIRM met 4 rode sluitlichten rijden.
Past men bij de revisie de schakeling aan zodat dat niet meer kan?
 

19-12-2016 16:28:01
marciekemp
marciekemp
4 rode sluitseinen? Er kunnen er maar 2 branden aangezien er maar 2 sluitseinen zijn  

19-12-2016 16:31:03
VIRMm1
VIRMm1
Bedoel je misschien zowel voor als achter 2 sluitseinen?

Nee, dat is/wordt niet aangepast.
Al het 'oude' materieel kent enkel bediening per lamp.
2 schakelaars voor sluitseinen aan of uit of frontseinen aan en 1 schakelaar voor het middenfrontsein aan of uit.
Dit per cabine apart.

Enkel 'modern' materieel kent een schakelaar waarbij vanuit 1 punt automatisch de voorzijde en achterzijde wordt bediend. (DM90, SLT en Flirt. Traxx ook volgens mij maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen)
 

19-12-2016 19:52:20
Rolffiej19
Rolffiej19
Traxx heeft ook gewoon elke cabine zijn eigen schakelaar en worden apart bediend


MCN ASD
 

22-12-2016 18:17:08
broek53
broek53
De niet in orde zijnde focumentatie van de 9411 blijkt het ontbreken van een inzevergunning voor het VIRMm1 te zijn geweest. Kleinigheidje... inmiddels is het voor elkaar (sinds 21 december, waarschijnlijk), dus wie weet komt de 9411 nu dan in dienst.  

22-12-2016 19:53:28
SunKeeper
SunKeeper
En waar staat dat stel dan nu ergens? Ik vraag me af hoe ze dan weten dat die niet ingezet mag worden, maar niet weten waarom niet.  

22-12-2016 20:02:07
aarclay
aarclay
Het staat nu nog op de Zaanstraat, waar het al een paar weken bivakkeert.  

22-12-2016 20:34:29
sfj
Zal wel in de railpocket iets over staan, danwel via memo of andere weg iets aan rbc/occr bekend gemaakt zijn. Tenzij je er middenin zit is dat echt gokwerk sunkeeper, zijn gewoon procedures voor.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

22-12-2016 22:52:02
thom
thom
Quote
SunKeeper (do 22 dec 2016 19:53:28 https://www.somda.nl/forum/15367/p602726/): En waar staat dat stel dan nu ergens? Ik vraag me af hoe ze dan weten dat die niet ingezet mag worden, maar niet weten waarom niet.

Dat is niet zo moeilijk, zolang die papieren niet rond zijn zal Nedtrain die lok niet vrijgeven voor de dienst en vind er gewoon geen overdracht naar NSR plaats.
 

22-12-2016 22:58:33
Frontier
Frontier
VIRM komt met VIRMm als loc te boek te staan? %08%


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

22-12-2016 23:00:03
thom
thom
De verbouwing leek toch op DDZ? %08%

(Geen idee hoe ik daar nou weer op kwam %08%)
 

05-01-2017 17:44:47
Biem94
Biem94
Is er al iets bekend over wanneer de 9411 de dienstregeling in gaat?  

05-01-2017 18:49:19
VIRMm1
VIRMm1
Wanneer iemand dat weet wordt dat echt wel gemeld hier  

05-01-2017 22:34:38
aarclay
aarclay
Het is nu net een pingpongspel. Vandaag is de 9411 in de Hlmwpl, volgens de GPS.


Choo choo.....
 

06-01-2017 07:23:52
VIRMm1
VIRMm1
Staat daar iig voor wat nawerk  

06-01-2017 18:38:03
moderator
Moderator
moderator
Hier gaarne bij de ontwikkelingen houden, het idee om treinstellen om te nummeren is leuk, maar heeft daar niks mee te maken. Dat is verplaatst naar Ditjes&datjes: https://www.somda.nl/forum/18938/Omnummeren%C2%A0%28V%29IRM-treinstellen/


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

13-01-2017 11:46:35
VIRMm1
VIRMm1
8637 zou vandaag wat proefritjes gaan maken (ri Zl dacht ik)  

13-01-2017 11:52:46
rob46
rob46
Nee hoor, is momenteel vanuit On onderweg naar Hlm.


57 jaar OV-fotografie.
 

13-01-2017 13:23:59
VIRMm1
VIRMm1
Klopt, richting Zl en verder dus blijkbaar  

20-01-2017 11:05:48
VIRMm1
VIRMm1
9411 gaat binnenkort in een gesloten omloop rijden.

Reden dat er zoveel vertraging is is vanwege een aangepast remsysteem wat bij een lege trein slechter zou werken dan momenteel bij virm.
 

23-01-2017 20:26:45
ToH
ToH
Volgens een NFL staat de 9404 in nieuwe kleur buiten bij Hlm werkplaats om 20.10.  

23-01-2017 20:49:53
Daan!
Daan!
Dat kan ik bevestigen. Stel mist wel een kopbak.  

23-01-2017 21:35:42
sfj
Drie van de vier bakken staan sinds eind vorige week buiten.
Status tot nu toe:
9411 8637 klaar
9404 bijna klaar
9401 9402 9403 9405 in behandeling


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

02-02-2017 01:21:27
TSNL250
TSNL250
Bij minuut 6.51 van dit filmpje is te zien dat een middenbak van de 9402 wordt verplaatst door de werkplaats van Nedtrain in Haarlem
https://youtu.be/Mdi9Ls5fim4
 

11-02-2017 15:50:10
279
279
wellicht dat het ergens anders al een keer gemeld is:

8637 gaat als het vrijgegeven is voor de dienst binnenkort in een speciale omloop
rijden in de serie 4500 ivm een nieuwe, afwijkende remhendel
(aldus een nfl).
 

11-02-2017 16:35:10
Mueslireep
Mueslireep
Heeft de 9411 die remhendel dan niet?  

11-02-2017 17:02:10
AgentX
AgentX
Jawel, maar een afwijkende.  

11-02-2017 18:51:44
Daan!
Daan!
Waarom is die remhendel dan afwijkend?  

13-02-2017 18:31:40
sfj
Het eerste stel (8637) is zoals gepland vandaag in de reizigersdienst verschenen. In plaats van de 4512 (voor niks wekker gezet vanmorgen) in de 4532 begonnen en daarna 4547/4542/4557(tot Hn ivm verstoring https://www.flickr.com/photos/sanfranjake/32065144833 )/4548/4567/4558 en verder.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

13-02-2017 19:12:08
aarclay
aarclay
Uit een foto op Facebook van het diagnose-scherm heb ik kunnen afleiden dat er ook een 'wek-functie' op zit, die vermoedelijk de trein op bepaalde momenten (tijd of via Drgl uit OBIS) wekt, en vertrekklaar maakt. Ik denk dat ik dan moet denken aan verwarming, airco en verlichting?


Choo choo.....