14-05-2016 15:37:45 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteKorte benen zeker? Ik zit continu in de knoop met die prullenbak in het midden. Maar de DDZ-stoelen zijn op zich niet oncomfortabel maar gewoon niet zo gemaakt voor langere ritten. Voor de kortere stukken zitten ze prima. Echter rijdt VIRM tegenwoordig juist ook veel meer langere ritten. QuoteDie wel ja, vooral veel beter dan VIRM-4 overigens. QuoteMwoh, reinigbaarheid? Dat argument gebruikte men bij de nieuwe bekleding in ICM ook. Maar ondanks dat ik me best iets kan voorstellen bij het beter reinigbaar zijn van kunstleer t.o.v. stof zien die nieuw beklede stoelen er visueel gewoon vaker smerig uit. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 14-05-2016 15:38 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-05-2016 16:08:58 | ||
---|---|---|
Daan!
|
De DDZ stoelen zijn zo fantastisch niet. De folie laat los op de plek van de knieholtes en er komen na verloop van tijd kuilen in het zitvlak te staan. Wat dat betreft is het frame van een VIRM-stoel veel degelijker. |
14-05-2016 17:50:11 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Wat naar mijn mening het grootste euvel van die DDZ-stoelen is, is dat de rugleuning net te kort is. Voor korte reizen niet zo erg, maar bij langere reizen is het prettig om na een tijdje je hoofd ergens tegenaan te kunnen leggen. Verder vind ik ze wel prettig zitten. En wat ik bij zowel DDZ als VIRM mis (in de tweede klasse) zijn tussenarmleuningen. Een boek lezen gaat zoveel beter als je je armen aan beide kanten ergens op kunt leggen. Maar ik vrees dat we daar maar mee moeten leren leven... |
14-05-2016 18:19:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Tussenarmleuningen passen inderdaad niet in dubbeldekkers, die zijn net te smal op de plek waar de stoelen zitten. En een 2+1 opstelling zullen we wel niet gauw krijgen in de 2e klasse, want dan past 't zoals de 1e klasse laat zien wel met tussenarmleuning. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
14-05-2016 19:50:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Het idee is ook niet dat men ansich de kleurstelling van DDZ toepast op VIRM, maar dat men een eenduidig ogend geheel wilt voor Sprinters en Intercity's en daarbij de kleurstellingen zo gelijkend mogelijk neemt. Daarbij kreeg men bij VIRM dus alleen de eis dat het contrast voor de deuren in het ontwerp opgenomen moest worden en daardoor toch weer verschillend oogt. Laatst bewerkt door thom op 14-05-2016 19:52 |
14-05-2016 20:55:16 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Dat is nooit realiseerbaar. Een standaardisatie is praktisch niet toepasbaar vanwege verschillende materieeltypen. Bij de sprinters komt het nog redelijk uit, maar bij de intercity's niet alleen al vanwege het feit dat er twee type enkeldekstreinen rijden en twee dubbeldekstreinen. |
14-05-2016 21:14:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Tsja, dan houdt het idee van een standaard inderdaad meteen op.... |
14-05-2016 22:16:20 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Ze zijn dus al afgestapt van de pijlen op de deuren %03% %03% #DiscoverEU |
14-05-2016 22:49:00 | ||
---|---|---|
ToH
|
Ik zou eigenlijk ook niet weten wat de toegevoegde waarde van die pijlen is/was. |
15-05-2016 05:38:27 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Tjongejonge wat een discussie over hoe de trein eruit ziet en hoe lelijk dat dan weer is. Smaak is persoonlijk en daar valt niet over te twisten. Blijkbaar zaten er in het design team van NS / NedTrain en in de directie meer mensen die dit mooier vonden dan de andere overwogen designs. Of het nou je smaak is of niet, zo'n nieuwe trein moet er vanwege commercieel belang gewoon fris en nieuw uit zien, onderscheidend van de rest. En dat is zeker gelukt bij dit nieuwe ontwerp. |
15-05-2016 08:45:29 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Jij hebt aandelen? Ik betwijfel namelijk ten zeerste of er meerdere designs waren. Elke nieuw gespoten trein ziet er fris en nieuw uit. Dat argument gaat dus niet op net als dat het er onderscheidend moet uitzien. Dat is niet waar, integendeel hij moest er net zo uit zien als DDZ. bah wijze van spreken had NS het liefst de kop van DDZ erop gezet. Laatst bewerkt door Daan! op 15-05-2016 08:59 |
15-05-2016 09:36:47 | ||
---|---|---|
5431
|
QuoteDe DB IC2 en de CFL Kiss hebben het anders wel, ik denk dat het in DDM ook wel had gepast. |
15-05-2016 10:06:06 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteAlle ontwerpen van de groene VIRM-wedstrijd moeten ook nog wel ergens in een laatje liggen%08% |
15-05-2016 10:55:46 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Ik begrijp je opmerking over de aandelen niet zo goed. Maar een fris en nieuw design staat los van de kwaliteit van de aanwezige verflaag. Van buiten moet ie eruit zien als een nieuwe trein, oa door een nieuw design. |
15-05-2016 11:18:12 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Dat lijkt me heel raar. Als ik jou goed begrijp, zeg je dus dat je een design altijd moet veranderen omdat de trein er nieuw uit moet zien zelfs als het oude design goed was. Overigens gaat dat niet op, want ICM en ICR hebben in principe hetzelfde design gehouden. |
15-05-2016 12:26:37 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De banen op ICM zijn anders van vorm geworden. De ICR worden allemaal weer geel/blauw gemaakt (ipv rood/roze/wit) Daarbij worden/zijn de traxxen die deze ICR rijtuigen trekken ook allemaal geel/blauw. Dus ook het totaalbeeld van die apparaten is totaal veranderd. |
15-05-2016 12:31:15 | ||
---|---|---|
michaben
|
Geloof je nu werkelijk dat een gemiddelde treinreiziger het verschil tussen ICM en ICMm ziet? En dat de enkeling die het ziet het iets boeit? Laatst bewerkt door michaben op 15-05-2016 12:31 |
15-05-2016 12:37:49 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
En denk je nou echt dat de enkeling die het nieuwe design van de VIRM opmerkt zich druk maakt over de blauwe band die nu voortaan onderlangs loopt? |
15-05-2016 12:39:24 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Nou god wat een verschil; een afronding. Design blijft grotendeels hetzelfde. ICR is ook een ander verhaal. Daar had de designverandering een totaal andere functie en dus niet de functie van het laten zien van een nieuw design. Wel het laten zien dat de reiziger in een ander product stapt, namelijk Fyra/internationale trein. De ICR die tot voor kort dienst deden in de binnenlandse dienst, hebben geen ander kleurenschema. Dat daar dan een loc voor komt te staan in hetzelfde kleurenschema, is puur omdat die locs opnieuw zijn ontworpen. Niet omdat het design puur veranderd moest worden omdat het design veranderd moest worden. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe je bij de wijsheid komt dat een design veranderd moet worden om te laten zien dat het een nieuwe trein is. Hoe kom je hierbij? |
15-05-2016 12:40:52 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Nou dan had de blauwe baan dus gewoon bovenlangs kunnen lopen. Niets reiziger laten zien dat het een nieuwe trein is. |
15-05-2016 12:42:02 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
ICM - ICMm was een in elk geval voor de gemiddelde reiziger kleine ingreep. De treinstellen dienden hetzelfde doel. Het uiterlijk veranderde, wellicht ook tactisch gezien, weinig. DARR - DDZ was een verbouwing van stoptreinmat naar IC-mat. Het moest echt een andere smoel krijgen. Je wilt de IC-klant geen stoptreindubbeldekker voorschotelen; dat vraagt een ander uiterlijk. VIRM - VIRMm is ook geen wijziging van functie en het is wellicht tactisch om de verandering niet te groot te maken. Ik ga deze keer mee met Michaben als hij stelt dat de gemiddelde klant op zoek is naar een schone zitplaats die hem op tijd wordt aangeboden en waaruit hij op tijd weer kan opstaan zodat hij zijn aansluiting haalt. |
15-05-2016 12:46:02 | ||
---|---|---|
alle46
|
Daar zijn we in ieder geval uit. Het interesseert de gemiddelde reiziger niets. Het is alleen storend dat er geen nieuw ontwerp ontstaat. Dit "design" zit alleen nog op ouwe meuk in voormalige Oostbloklanden. En dat is een beetje sneu. |
15-05-2016 12:54:34 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Nogmaals: smaak is persoonlijk en daar valt niet over te twisten. |
15-05-2016 13:00:00 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Waarvan akte. Graag weer terug naar de ontwikkelingen rond VIRMm. Over de kleurstelling mag verder gediscussieerd worden in https://www.somda.nl/forum/16640/Kleurstelling+VIRMm/ Met vriendelijke groet, Het moderator team |
02-06-2016 09:35:32 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Voorlopige planning instroom dienstregeling nieuwe virm staat gepland voor week 42 (half oktober). Voor die tijd is het streven om voldoende personeel op te leiden, iets wat lastig gaat worden gezien er pas 1 compleet treinstel is momenteel, welke nog niet eens op eigen kracht gereden heeft. |
02-06-2016 10:26:51 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Waarom is er zoveel tijd nodig om personeel op te leiden op een trein die ze al min of meer kennen? De hendeltjes van de noodrem zijn verplaatst, dus hebben we daar nog een half jaar voor nodig? |
02-06-2016 10:31:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vermoedelijk gaat het vooral om Nedtrain-personeel, denk ik. |
02-06-2016 11:31:12 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Voornamelijk monteurs inderdaad. Omdat er toch het een en ander veranderd is is een nieuwe instructie nodig. Niet moeilijk, maar wel noodzakelijk. Anders kan de trein zijn controles niet krijgen en is hij na 2 dagen al niet meer inzetbaar. |
02-06-2016 11:39:48 | ||
---|---|---|
niels25
|
Quote Nu de 9411 dan klaar is, wat is de status van de 8637, is deze de 2e welke nu in revisie is, of staat deze nog steeds buiten in afwachting van ..... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-07-2016 14:59:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De 9411 heeft vandaag op eigen kracht zijn eerste ritje op het hoofdspoor gemaakt. Van Haarlem via Amsterdam naar Den Haag HS https://www.flickr.com/photos/marknl/28124453475/ Met dank aan: Mark van der Meer Laatst bewerkt door aarclay op 06-07-2016 15:46 Choo choo..... |
06-07-2016 15:45:02 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Dank voor het delen van de foto, ik vind het net een rijtje Smiley`s |
06-07-2016 15:50:50 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
https://www.youtube.com/watch?v=kf12stGZTA0 Hier ook alvast op video. |
06-07-2016 16:20:21 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Weet iemand wat daar links op de kop van cabine 2 staat? |
06-07-2016 17:10:19 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dat is lastig te zien . Overgens zijn er wel nieuwe Led-displays ingezet en dus niet de oude erin gebleven MCN ASD |
06-07-2016 18:34:47 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Ja, dat weet ik.... dat is in deze tweet terug te zien. https://twitter.com/SuperTobie/status/750633887458557953 Laatst bewerkt door MetroRET op 06-07-2016 18:35 |
06-07-2016 18:48:09 | ||
---|---|---|
ToH
|
Rini Maas Express. Wie is Rini Maas? |
06-07-2016 19:09:32 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Als het Rinie Maas was, zou ik het wel weten: die is columnist van Dagblad BN De Stem in het zuiden des lands. Rini Maas klinkt wielrennerachtig... |
06-07-2016 19:43:28 | ||
---|---|---|
b2py
|
Rini Maas is Product Manager Rolling Stock bij NS aldus Google. |
06-07-2016 20:26:13 | ||
---|---|---|
ChielB.
|
Ik dacht dat het dak van de cabine op gelijke hoogte zou komen met het dak van de rest van de trein? |
06-07-2016 20:27:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Grapje van de NedTrain mensen dus. Choo choo..... |
06-07-2016 20:28:06 | ||
---|---|---|
sfj
|
Denk dat je je vergist met het deel van het dak op de kopbakken naar de bakovergang waar vroeger de stroomafnemer zat. Dat is wel opgehoogd. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
07-07-2016 19:15:09 | ||
---|---|---|
fermon
|
Wat mij opvalt is dat er meer 1e klas is dan voor de verbouwing. Ik vraag me af of dat wel zo verstandig is. |
07-07-2016 19:57:59 | ||
---|---|---|
b2py
|
Volgens mij is het gelijk gebleven (4 zones) |
07-07-2016 20:07:42 | ||
---|---|---|
stationHK
|
Een normaal VIRM vietje heeft inderdaad 3 zones 1e klas (2 beneden en één boven dat een stiltezone is). Mij viel ook al op de er nu 4 zones 1e klas zijn waarvan 2 beneden en 2 boven (1 boven is een stiltezone). |
07-07-2016 20:09:49 | ||
---|---|---|
michaben
|
Bij de viertjes waren dat er drie: een halve etage boven en beneden in de ABv3/4, en een halve etage beneden in de ABv6. Bij de zesjes heeft de ABv6 wel een halve 1e klas boven en beneden. Daarom was de verhouding 1e klas tussen de viertjes en zesjes ook zo scheef, blijkbaar wil men dat nu rechttrekken tussen de viertjes en zesjes ten gunste van de 1e klas. Laatst bewerkt door michaben op 07-07-2016 20:10 |
07-07-2016 20:36:50 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Meer 1e klas in virm4 is echt overkill. In de zesjes minder 1e klas is veel beter voor de bezetting. Laatst bewerkt door maarten83 op 07-07-2016 20:37 |
07-07-2016 20:53:53 | ||
---|---|---|
110573
|
Hele slechte keuze wat mij betreft. In mijn opinie had men ook beter de 1e klas in de kopbak kunnen stoppen. Meer rust voor de 1e klas reiziger, minder geloop voor de 2e klas reiziger en tevens een geschikte plek om een 2e klas stiltecoupé naast te zetten. Werkt prima in DDZ. |
07-07-2016 20:58:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat was hij, en daarbinnen de projectleider van NSR voor de meeste grote verbouwingsklussen van de laatste tijd. Hij is nu met pensioen en bij de gelegenheid van zijn afzwaaien verrast met zijn naam op de proto-bak van de 9411. |
07-07-2016 21:02:59 | ||
---|---|---|
michaben
|
Het valt overigens mee, want de blauwe streep van het bovendek is wel korter geworden, waar deze voor de renovatie nog over 4 van de 7 ramen liep is dat nu nog slechts 3 van de 7. Dus ga je van een 1e klas coupé boven met 24 zitplaatsen naar twee van 18. Dat levert een verhouding van circa 20% 1e klas op, wat me een betere verhouding lijkt dan de huidige 17% voor de viertjes en 24% voor de zesjes. De locatie vind ik wel opmerkelijk, twee deuren naast elkaar 1e klas, terwijl men juist verdeling langs het perron en snel in- en uitstappen wil bevorderen. Laatst bewerkt door michaben op 07-07-2016 21:04 |
07-07-2016 22:19:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Is het aantal 1e klas plaatsen per zone ook gelijk gebleven? Ik kan me voorstellen dat het er 2x2 geworden zijn, maar met een kleiner aantal plaatsen per zone. |
08-07-2016 18:10:46 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Klopt het dat er aan de ene kant van de trein bij de stiltecoupé aan de buitenkant 'stilte silence' staat, maar aan de andere kant niet? Sowieso een beetje vaag contrast net nadat ze zo over die deuren bezig zijn geweest... |
10-07-2016 12:36:54 | ||
---|---|---|
ToH
|
Rolffiej19 ~ 06-07-2016 17:10:19 Dat is lastig te zien . Overgens zijn er wel nieuwe Led-displays ingezet en dus niet de oude erin gebleven _____________ Op deze video is te zien dat er één LED-Display in zit en één oud display. https://youtu.be/yw9yS7HK8m8 |
16-08-2016 13:31:48 | ||
---|---|---|
ToH
|
Volgens de Facebookpagona van de NS vindt er op 30 augustus een presentatie plaats van de VIRMm1 te Haarlem Werkplaats. |
16-08-2016 13:33:11 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Even even extra uitleg te geven: Deze is voor genodigden, en de NS heeft op Facebook een wedstrijd uitgeschreven om een motivatie te geven waarom je er graag bij wilt zijn. Choo choo..... |
18-08-2016 08:26:22 | ||
---|---|---|
Diedje
|
Blijf me toch verbazen, ook na het lezen van het bericht hier; http://www.rtvnh.nl/nieuws/190183/NS%20laat%20toekomstbestendige%20dubbeldekkers%20zien dat de NS gekozen heeft om de beneden verdieping in te richten voor informeel reizen. Ja, ik weet het is al uitgebreid gediscussieerd, maar een reis met kinderen zal toch voornamelijk de boven verdieping willen opzoeken... |
18-08-2016 08:44:09 | ||
---|---|---|
bacr
|
Weinig mensen met kinderen die dergelijke plannen bedenken; denk aan jonge MarketingCommunicatiedames, net afgestudeerde HTS-ers en TU-ers en dan nog wat bobo's die nooit in hun eigen treinen reizen) |
18-08-2016 08:45:09 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Kinderen vind ook het leukst om boven in te reizen. Je kunt het meest van de omgeving zien, vooral als je schermen etc. langs de kant hebt staan. Als je toch aan het lezen bent maakt het weinig uit en kan je net zo goed beneden zitten. En voor mijn gevoel schommelt het boven veel meer en das niet zo fijn als je bijv gaat lezen |
18-08-2016 09:09:43 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Helemaal mee eens. Iemand die vanachter z'n bureau een leuk idee heeft bedacht, maar de praktijk wordt vergeten. Daar werkt het simpelweg niet. |
18-08-2016 09:21:23 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
De hele revisie van het interieur is gefaald zover ik lees. Boven minder bagageruimte en minder beenruimte beneden. Slechte ddz stoelen. Blijf het idee hebben dat die lounge-banken op nr. 1 stonden en alles hierop is aangepast, met alle nadelen. Hoop dat de personen op deze preview nog verbeteringen kunnen aankaarten. Meldingen om dit idee te wijzigen voordat de verbouwing begon op het ns forum hebben niets opgeleverd. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 18-08-2016 09:22 |
18-08-2016 09:23:53 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote In die constatering zit 'm juist het punt denk ik. Wat ik niet begrijp is dat alle discussie via allerlei kanalen ten spijt (die toch met name neerkomt op hele praktische argumenten van het publiek ten faveure van een stiltezone beneden) de keuze wéér gemaakt is om de stiltezone boven te maken. Alsof men doof is, óf de beperkte argumenten voor de stiltezone boven zoveel steekhoudender vindt dan alle argumenten tegen, die je al hoort sinds de introductie van de stiltezones. Maar dat is ook een vorm van doofheid. |
18-08-2016 10:31:44 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Deze discussie hebben we al minstens 10 keer gevoerd, er zijn ook veel argumenten aan te dragen om het zo in te richten en ik ga ze niet nog eens herhalen. |
18-08-2016 11:24:47 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Als kinderen door hebben dat er een bank beneden in de trein zit gaan ze echt niet meer naar boven hoor |
18-08-2016 11:33:44 | ||
---|---|---|
nohab
|
Gewoon zorgen dat de wifi het boven niet doet, geen kind dat dan nog boven wil zitten. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
18-08-2016 13:52:26 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja, ja, rennende kinderen op boven niveau zijn voor een stilte zone in het lage niveau dus ook erg aangenaam. Overigens, sinds de laatste van revisie plan T, druip er voor mijn bij alle materieel aanpassingen de zogenaamd benadering klant er als verkoop praatje telkens vanaf. Alleen vraag ik mij daarbij steeds wel af wie die klant was. Helaas kan ik er niets aan doen, maar voor mij voelt het al jaren dat eerst de kwantiteit vooropgesteld wordt door NS en pas daarna iets dat voor de klant dan kwaliteit zou moeten zijn. En dat noemen het optimum. Jeanne Kok |
26-08-2016 12:41:25 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De 9411 zal 31/8 tm 2/9 te Rtd op spoor 1a te bewonderen zijn tussen 8.00/16.00 elke dag. |
26-08-2016 12:59:51 | ||
---|---|---|
train85
|
Het wordt spoor 1B en wel tussen 9:00 - 16:00 uur elke dag. |
26-08-2016 21:14:06 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Waarom 1b... Hoe wil je de 14100 voorrijden/afrangeren uit de lage tuin dan. Volgens mij is het "plaatsen" op 1a veel handiger. Dat spoor wordt toch op een paar ritjes Hoekse lijn na niet gebruikt. |
26-08-2016 21:45:11 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Mijn zeer betrouwbare bron zegt 1a... We gaan het zien. |
27-08-2016 15:42:01 | ||
---|---|---|
train85
|
Klopt alle treinen gaan naar 1A. Sommige treinen in de spits gaan naar spoor 3. |
30-08-2016 10:21:45 | ||
---|---|---|
ToH
|
http://nieuws.ns.nl/eerste-nieuwe-gemoderniseerde-dubbeldekker-virm-gereed/ Productie start. |
30-08-2016 15:07:26 | ||
---|---|---|
yappa
|
Da's typisch, want precies deze herfst zou de grootste piek aan reizigers/capaciteitstekort zijn, en daarom was de revisie van VIRM juist uitgesteld. En nu beginnen ze alsnog precies in de herfst met de serie-revisie? Zie ook http://nieuws.ns.nl/ns-neemt-extra-maatregelen-tegen-te-drukke-treinen, punt 2.2.1 |
30-08-2016 15:10:01 | ||
---|---|---|
b2py
|
Wie zegt dat de onttrekking nu ook net zo groot is als dat ze er wel op tijd mee gestart waren dan? |
30-08-2016 15:12:12 | ||
---|---|---|
martijn
|
+ dat er staat dat er opgestart kan worden, niet dat het direct gebeurt. En al helemaal niet met hoeveel stellen tegelijkertijd: 'Nu we deze eerste dubbeldekker (type VIRM) klaar hebben, kunnen we de serieproductie opstarten. ' |
30-08-2016 15:34:00 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Wat ik heb begrepen is dat ze nu het viertje af en toegelaten is, ze nu bezig zijn met een zesje (8639) ombouwen, testen en toelaten. Zodra dat af is, gaan ze met de serieproductie van de viertjes beginnen. De 9411 schijnt al vanaf de nieuwe dienstregeling te gaan rijden, maar ik betwijfel of dat echt wel doorgaat, omdat er dan maar één gemoderniseerd stel is. Bovendien zie ik het wel gebeuren dat de 9411 weer naar binnen moet voor wat aanpassingen en nawerk. |
30-08-2016 15:36:25 | ||
---|---|---|
michaben
|
Is de 9411 dan dusdanig aangepast dat herinstructie nodig is en deze niet koppelbaar is met het niet gerenoveerde VIRM? Anders zie ik geen reden waarom het hebben van slechts één stel een reden is deze niet in te zetten. |
30-08-2016 15:49:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat is een vraag die ik verzuimd heb te stellen vanmorgen. Mijn verwachting is wel dat ze niet zomaar te combineren zijn, want ze zijn binnenin ook met de bedrading aan het sjoemelen geweest. Maar ik ken de precieze details niet. |
30-08-2016 16:10:30 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Zover ik weet zou er technisch niets aangepast worden. https://www.youtube.com/watch?v=Ztmp10KpCfw Verder lees je overal over de term 'meer bagageruimte', maar op de bovenverdieping (1:50) is duidelijk te zien dat de bagageruimte door de coachopstelling verminderend/verdwenen is. Op facebook van meerdere instanties zie je ook steeds alleen foto's van de benedenverdieping, youtube zie je(ik) als eerste de bovenverdieping. |
30-08-2016 16:11:13 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Stel is gewoon te combineren met ouder virm materieel. Mcn krijgen volgens mij maar een korte herinstructie, bij NedTrain alleen onderhoudspersoneel en virm gespecialiseerde storingsmonteurs. In principe kan hij dus gewoon in de nieuwe dienstregeling gaan rijden. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 30-08-2016 16:11 |
30-08-2016 16:18:48 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik heb het even nagevraagd. VIRMm1 is met VIRM te combineren, en die zal dan ook zo in de dienst verschijnen. De 9411 komt eind dit jaar (dus dat zal wel begin DRGL 2017 zijn) in dienst. Voor die tijd gaat de 9411 nog een paar weken naar On voor instructie bij NedTrain. Laatst bewerkt door AgentX op 30-08-2016 16:19 |
30-08-2016 16:35:01 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
http://www.telegraaf.nl/binnenland/26507518/__NS_lapt_dubbeldekkers_op__.html Geloofwaardigheid van de telegraaf te voeten uit. Presentatie virm en tekst revisie ddm-1 in een artikel met om 16.30 foto's virmm. Na mijn mail idd aangepast. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 30-08-2016 19:02 |
30-08-2016 16:37:28 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Quote Zal net als tunnel Delft en gsm-r wel een filmpje zijn op de vakwebsite. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 30-08-2016 16:37 |
30-08-2016 16:49:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Ik ga dit maar even rechtzetten met ze... Edit: Ze hebben het in de gaten! Nog voordat mijn mail er zelfs uit was. Anyway: Welke VIRM's staan er nu in Haarlem? 9411: Af! 8637: Ook zo goed als af? En verder waren er nog twee andere VIRM's omdat er over 4 VIRM's werd gesproken. Welke? Laatst bewerkt door aarclay op 30-08-2016 17:08 Choo choo..... |
30-08-2016 17:30:30 | ||
---|---|---|
Frontier
|
9405 staat er ook. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
30-08-2016 20:56:08 | ||
---|---|---|
sik214
|
En de 9404 als 4e, toch? |
30-08-2016 20:59:48 | ||
---|---|---|
Mueslireep
|
Staan deze er sowieso om opgeknapt te worden? En wanneer zouden we ze op het spoor kunnen verwachten? |
30-08-2016 21:11:47 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De echte inzet moet gaan gebeuren per eind dit jaar. En dan vermoed ik zondag 11 december. Maar het zal mij niks verbazen dat ze voortijdig al ingezet kunnen worden. Eerst is het de bedoeling dat er instructie aan personeel in wordt gegeven. De 9404 en 9405 staan niet op de radar, dus ik vermoed dat ze inderdaad al in revisie zijn. Helaas kon ik vandaag geen nummertjes ontdekken bij mijn bezoek aan Hlmwpl. Laatst bewerkt door aarclay op 30-08-2016 21:14 Choo choo..... |
30-08-2016 21:16:53 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De 9405 stond de afgelopen weken in ieder geval (deels) buiten. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
30-08-2016 21:22:33 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Quote Radar vam die internet NS live app? |
30-08-2016 21:28:21 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De grootste technische wijzigingen zijn het vernieuwde lichtsysteem (Intelligent Light Control (ILC)), een video systeem (zoals in DDZ, SLT en Flirt) en bio installaties met vacuüm toiletten. Verder is de aansturing van de DCM (Hoog naar laagspannings omzetters) gewijzigd. Besturingstechnisch is er niets gewijzigd, enkel het diagnosesysteem in de stuurtafel is uitgebreider geworden. Dit alles zorgt er dus voor dat oud met nieuw te combineren is. |
30-08-2016 21:29:47 | ||
---|---|---|
qj7141
|
Er zit ook een nieuwe compressor in. |
30-08-2016 22:21:05 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteHier staan ook gewoon foto's van de bovenverdieping; https://www.rover.nl/actueel/1110-gemoderniseerde-dubbeldekker-klaar-voor-de-start Wat ook opvalt is dat de bagagerekken beneden nog net zo onhandig klein zijn als nu. Alleen het gat waardoor je er iets in kunt leggen is groter geworden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-08-2016 22:58:58 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
En het vak in de voormalige lift is vrij nutteloos voor grotere bagage zoals een koffer door een spijl voor de opening. |
30-08-2016 23:15:38 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Die bovenverdieping wordt zo wel voor heel veel mensen onaantrekkelijk. Geen bagagerek én minder ruimte tussen de stoelen waardoor reizen met bagage die groter is dan een rugzak vervelend wordt, vooral als het druk is. En reizigers met kinderen en samenreizende reizigers die onderweg willen praten zullen ook wel voor beneden kiezen. Als dan niet alle anderen naar boven verhuizen, zou de bezetting boven/onder wel eens scheef kunnen worden, lijkt mij. Ik reis zelf vrij vaak met een viool en een wat grotere tas. Meestal ga ik dan beneden zitten, want die viool past net in het bagagerek en die tas past vaak wel half onder de stoel in. Maar als ik eens boven terechtkom, dan kan ik alles ook wel tussen de stoelen kwijt, al is dat wat bewerkelijker, heb ik er niet altijd zicht op en kan ik niet zomaar even iets (boek, flesje water, etc.) uit mijn tas pakken. Maar als ik deze foto's zo zie, denk ik dat ik niet zomaar meer op de bovenverdieping terecht kan zonder minstens één stoel extra te "bezetten" door mijn bagage of het gangpad flink te blokkeren. Dat die richeltjes van het bagagerek verdwijnen is trouwens wel erg praktisch. Ik weet inmiddels wel hoe ik er mee om moet gaan, maar in een DDZ is het pakken van mijn viool toch altijd handiger. Dan heb je ook niet dat je iets met wat moeite door het gat gepropt krijgt en dat het er daarna niet meer uit wil... Veel groter zal zo'n rek in een dubbeldekker trouwens ook wel niet kunnen, zonder die richel is het nu wel zo praktisch mogelijk. |
30-08-2016 23:28:26 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Ik heb even kort gekeken tijdens de rondleiding vanmorgen, maar wat is er zoal veranderd? Ik zag enkel even snel een detectie m.b.t. rook. Quote Don't worried. Die spijl kan je omhoogtrekken zodat je niet je koffer eroverheen hoeft te tillen. Laatst bewerkt door aarclay op 30-08-2016 23:29 Choo choo..... |
30-08-2016 23:32:06 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
QuoteDe 9404 kan ik bevestigen, de 9405 vooralsnog niet. Laatst bewerkt door Jack5812 op 30-08-2016 23:32 |
31-08-2016 00:14:36 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
1. 9411 2. 8637 3. 9404 |
31-08-2016 02:04:47 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Er zitten CO2 melders in. In de winter wordt de warme lucht her gebruikt (recirculatie) om zodoende energie te besparen. Wanneer de lucht te lang "hergebruikt" is detecteren de CO2 melders dit en dan wordt er verse buitenlucht aangezogen. Verder zitten op iedere verdieping 2 sensoren welke detecteren of het donker of licht is in de trein, aan de hand daarvan wordt de verlichting feller of zwakker gezet, geheel automatisch. Beide systemen zijn zichtbaar in het diagnose systeem. Dit zijn extra toegevoegde tabs. Ook is het camera systeem uitleesbaar in het scherm (niet de beelden zelf, wel de status van de camera's) Laatst bewerkt door VIRMm1 op 31-08-2016 02:07 |
31-08-2016 12:37:53 | ||
---|---|---|
BusNL
|
De Virmm 9411 staat toch tot 4e rond spoor 1 op Rotterdam? |
31-08-2016 13:12:05 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Even scrollen, luiwammes.Quote |
31-08-2016 13:36:08 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Ben vanochtend even gaan kijken in Rtd. Wat dingen die mij opvielen. -Klaptafels zijn beduidend steviger (en groter?) dan die van DDZ -Geen loungebanken in de motorbakken, vanwege de ruimte van de tractie-installatie -Er zitten plaatjes op elke leuning met de '1' of '2' en de waarden 'lounge', 'rust' of 'stilte'. Goeie toevoeging -Reisinformatiescheremen op de balkons met rolstoelruimte -Twee rolstoeltoegangelijke toiletten per stel (het zesje krijgt nog een klein toilet erbij) inclusief urinoir -Boven is de kopwand zwart gemaakt voor de rust -Doordat er beneden alleen nog vis-vis is geen last meer van enkelblazers (airco) -De kofferruimte is een rek waarvan de middelste spijl omhoog kan om een grote koffer in te schuiven -Bij de ramen met noodventilatie heb je vrijwel geen zicht naar buiten, het scharnier zit precies in je blikveld -Men was de stickers van WiFi en camerabewaking op de deuren vergeten (is gemeld) Over het algemeen ben ik erg positief |