19-04-2022 13:45:04 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Op 19/04 wederom de 8707 in nieuwe kleurtjes op proefrit, rond 13.30 te Leiden, gepland sp 7 |
19-04-2022 21:34:26 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Nog een proefrit? Was de eerste niet goed gegaan?
Ik haal gelijk effe de lijst weer naar boven. Laatste update: 31-12-2022 ______________________VIRM2______________________
8701 6 R__ #26 8702 6 M__ #22 afgeleverd, in dienst 8703 6 M__ #24 afgeleverd, in dienst 9504 4 M__ # 2 afgeleverd, in dienst 8705 6 R__ #25 9506 4 M__ # 3 afgeleverd, in dienst gekomen na testen in klimaatkamer in Oostenrijk 8707 6 M__ #15 afgeleverd, in dienst 9508 4 M__ # 7 afgeleverd, in dienst 8709 6 M__ #21 afgeleverd, in dienst 9510 4 M__ # 5 afgeleverd, in dienst 8711 6 (na botsing Westerpark 2012, sloop abv6 & abv3/4 juni 2022) 9512 4 M__ # 8 afgeleverd, in dienst 8713 6 M__ #16 afgeleverd, in dienst 9514 4 M__ #10 afgeleverd, in dienst 8715 6 R__ #29 9516 4 M__ # 4 afgeleverd, in dienst 8717 6 R__ #28 9518 4 M__ # 9 afgeleverd, in dienst 8719 6 M__ #20 afgeleverd, in dienst 9520 4 M__ #12 afgeleverd, in dienst 8721 6 M__ #18 afgeleverd, in dienst 9522 4 M__ # 6 afgeleverd, in dienst 8723 6 M__ #19 afgeleverd, in dienst 9524 4 M__ #11 afgeleverd, in dienst 9525 4 M__ #13 afgeleverd, in dienst ______________________VIRM3______________________
8726 6 8727 6 R__ #27 9528 4 M__ # 1 Afgeleverd, in dienst 8729 6 8730 6 M__ #23 afgeleverd, in dienst 8731 6 8732 6 8733 6 8734 6 8735 6 8736 6 M__ #17 afgeleverd, in dienst 8737 6 8738 6 8739 6 8740 6 8741 6 M__# 0 afgeleverd, in dienst in VIRMm1 kleurstelling (PTO-R testtrein) 8742 6 8743 6 9544 4 M__ #14 afgeleverd, in dienst 8745 6 8746 6 Laatst bewerkt door M-BASS op 01-03-2023 16:45 |
20-04-2022 08:02:15 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De NS VIRM2 VI 8719 stond vanmorgen nabij Haarlem NS. Het stel zal per vandaag, woensdag 20-04-2022, door het NS Revisiebedrijf/Treinmodernisering in revisie worden genomen voor z'n revisie tot VIRMm2 VI. De NS VIRM2 VI 8719 is na de NS VIRM2 VI 8723 het eerstvolgende stel dat nu aan de beurt is. |
20-04-2022 08:11:21 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Quote Tijdens de eerdere proefrit bleken er inderdaad problemen waardoor een 2e proefrit noodzakelijk was. |
20-04-2022 08:22:38 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
In bovenstaand lijstje staat 9514 als afgeleverd maar nog niet in dienst. Dat is 'ie inmiddels wel al. DDZ in dienst, ik blij! |
21-04-2022 00:45:17 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Inderdaad, toegevoegd en bedankt. |
21-04-2022 08:16:59 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Problemen met de NS VIRMm2 VI 8707 (tractie-installatie) bestaan, ook na de laatste proefrit, nog steeds. Het stel verblijft nog in het NS Revisiebedrijf. Voor Bas: NS VIRM2 VI 8719 mag als R #20 per woensdag 20-04-2022 worden vermeld in het overzicht. Het stel is sinds gisteren in het NS Revisiebedrijf aanwezig. Laatst bewerkt door wyke2207 op 21-04-2022 08:22 |
21-04-2022 14:15:25 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De NS VIRMm2 VI 8707 is inmiddels klaar en staat het stel op dit moment (21-04-2022 14:00 uur) nabij Haarlem NS voor inzet in de Reizigersdienst. |
21-04-2022 15:33:49 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hoelang zouden we nog kunnen genieten van de oude 8701 (met de asbakjes). |
23-04-2022 12:08:08 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De 8707 start straks als 851 zijn eerste rit. |
23-04-2022 12:16:41 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Quote Word straks ingezet op de IC 851 (amr - mt) |
23-04-2022 12:45:23 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dat klopt gaat als LM van Hlm naar Amr en dan 851,864 om vervolgens met de 9574 naar de Wgm te gaan als 80357 (Amr 20:24v, Wgm 21:21a) |
25-04-2022 20:16:15 | ||
---|---|---|
treinjr
|
VIRMm2/3 8741 is weer in dienst na bijna 2 maanden begon op de 3000 serie als 303058 |
01-05-2022 21:56:11 | ||
---|---|---|
Daniel1
|
Op de VIRM2/3 9512 heeft men op elke bak random kleine stickers aangebracht die voor personeel een indicatie moet geven hoe vies het stel is/hoe lelijk geel deze is op een schaal van 1 (zwart, binnen 24u reinigen) tot 10 (nieuw geel). Proefje om te kijken hoe lang ze mooi geel blijven of schoonmaak sneller kan? |
02-05-2022 08:45:13 1 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Verschillende virm m1 en m2/3 stellen zijn met verschillende coatings uitgerust. Met die stickers wil men bepalen hoe goed elke coating werkt. Op die manier kan het wasproces beter (en waarschijnlijk goedkoper) ingericht worden. |
02-05-2022 15:16:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
8713 zijn revisie zit er bijna op en wordt op dit moment (15:10) weer samengesteld op Hlmwph zal een dezer dagen wel is een proefritje gaan rijden. |
04-05-2022 14:56:58 | ||
---|---|---|
treinjr
|
Weet iemand wat er met de 9525 aan de hand is is ook al bijna een maand niet meer in dienst. |
04-05-2022 21:26:23 | ||
---|---|---|
tieske05
|
Quote Heeft toevallig vandaag zijn periodieke controle gehad. Kan dus weer terugkeren. |
05-05-2022 02:00:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Daar zal wel een andere reden voor geweest zijn, want men vergeet niet zomaar een maand een periodieke controle waardoor het stel niet inzetbaar geweest zou zijn... |
05-05-2022 11:00:14 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Er stonden defectmeldingen op die wachtte op ruimte bij een locatie voor herstel. Laatst bewerkt door MasterE op 05-05-2022 11:00 Mcn Asd |
07-05-2022 19:08:44 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Hij staat gepland om vandaag weer in dienst te komen als trein 2976 |
16-05-2022 12:42:49 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
NS VIRMm2 VI 8713 maakte vanmorgen/vanmiddag z'n afleveringsproefrit tussen Haarlem NS Revisiebedrijf en Den Haag HS. |
17-05-2022 15:18:50 | ||
---|---|---|
Jaco-VIRMm
|
Quote Weet je toevallig wat het volgende stel is wat in revisie gaat? |
17-05-2022 16:15:17 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Dat zou de 8709 moeten zijn. |
18-05-2022 15:30:25 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
NS VIRMm2 VI 8713 werd vanmiddag, woensdag 18 mei 2022, afgeleverd door het NS Revisiebedrijf. Het stel wordt naar Amsterdam Centraal gereden en zal daar vanmiddag worden ingezet als trein 4552 tussen Amsterdam Centraal en Enkhuizen. Vertrek Amsterdam Centraal om 16:36 uur en aankomst in Enkhuizen om 17:33 uur. De NS VIRMm2 VI 8713 kwam op 09-12-2021 naar het NS Revisiebedrijf. Revisie heeft een dikke 5 maanden geduurd. Per kerende post vertrok, ook op 18 mei 2022, de NS VIRM2 VI 8709 vanaf Haarlem NS richting het NS Revisiebedrijf na eerst in de Spoorwegdriehoek nabij Haarlem te zijn gekeerd. Uiteindelijk is de 8713 pas vanaf Hoorn ingezet nadat er eerder de nodige vertraging werd opgelopen. Laatst bewerkt door wyke2207 op 18-05-2022 17:15 |
18-05-2022 22:20:26 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
De lijst is weer bijgewerkt. Nu zijn er nog maar 6 stellen uit de Virm2 serie die nog ongereviseerd rondrijden. Opvallend ook dat de eerste 4 nog steeds niet aan de beurt zijn. Laatst bewerkt door M-BASS op 19-05-2022 03:21 |
19-05-2022 16:49:07 | ||
---|---|---|
Jaco-VIRMm
|
Quote Weet je toevallig ook wat het volgende stel is voor zijn revisie?
|
19-05-2022 16:59:17 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Dat is hierboven al gemeld, dat zou de 8709 moeten worden. DDZ in dienst, ik blij! |
19-05-2022 19:07:07 | ||
---|---|---|
Jaco-VIRMm
|
Quote Na de 8709 bedoelde ik. Sorry dat ik niet duidelijk genoeg hierin ben geweest.
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-05-2022 08:15:53 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
In behandeling waren/zijn tot op heden de volgende VIRM2/3 VI stellen: 8707-8713-8736-8721-8723-8719-8709. Het volgende stel dat deze weg zal gaan, is (half juni) de 8702 waarna de 8730 medio juli. E.e.a. onder voorbehoud.
|
09-06-2022 23:37:40 2 | ||
---|---|---|
broek53
|
We zijn toe aan een nieuw topic over VIRM, denk ik, want het volgende slaat eigenlijk niet op de Grote revisie VIRM, maar op Ontwikkelingen Na de Grote revisie . Op 1 juni is de 8639 in Haarlem binnen genomen om te onderzoeken hoe een nieuw productieprocesmoet worden ingericht, namelijk het vervangen van de complete laagspanningsbedrading van de ABv6-en en mBv7s van VIRM-1 en van een aantal draden in de overige bakken, aangebracht toen het oorspronkelijke DD-IRM verlengd werd met die nieuwe bakken. |
10-06-2022 07:22:03 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Correct. Eer het park VIRM-1 behandeld is, zal men een jaar verder in de tijd zijn. |
11-06-2022 13:59:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Had het gemist of was het even vergeten, maar bij VIRM-2 en VIRM-3 wordt de laagspanningsbedrading tijdens de grote revisie al helemaal vervangen. Bij VIRM-4 zal dat tzt ook moeten gebeuren. |
11-06-2022 14:01:41 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Omdat er stopcontacten komen? |
11-06-2022 14:53:32 | ||
---|---|---|
MVB
|
Kijk eens 3 berichten boven je ;) |
11-06-2022 14:57:25 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Daar zie ik geen antwoord op de vraag waarom bij VIRM4 de laagspanningsbekabeling moet worden vervangen. Bij DDZ, VIRM1 moet het vervangen worden omdat het veel sneller degradeert. Maar of dat ook zo is bij VIRM4 of dat het vervangen moet worden omdat het herontworpen wordt, zie ik niet. |
11-06-2022 15:39:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is hetzelfde type snel-degraderende bedrading. |
11-06-2022 16:02:47 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote Hmmm, beter lezen, @broek53 heeft het er letterlijk neergeschreven. |
11-06-2022 16:56:05 1 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote het maar, ondanks dat ik het antwoord heb nu van Broek53 om 15.39. |
17-06-2022 10:52:03 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
NS VIRMm3 VI 8736 maakt vanmorgen, vrijdag 17-06-2022, zijn afleveringsproefrit tussen Haarlem NS en Gouda NS. |
18-06-2022 05:56:52 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
De lijst is weer up to date. 8702 is aan de data van treinposities te zien op 15-6 uit rijdende dienst gehaald om naar hlmwph te gaan. Laatst bewerkt door M-BASS op 18-06-2022 05:57 |
22-06-2022 13:03:07 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De NS VIRM2 VI 8702 staat inmiddels op het terrein van het NS Revisiebedrijf/Treinmodernisering. Dit is na de 8709 het volgende te reviseren VIRM stel. Er waren al 2 bakken naar binnen. |
22-06-2022 13:04:51 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Van de NS VIRMm2 VI 8721 stonden vanmorgen al een aantal bakken buiten bij het NS Revisiebedrijf. |
24-06-2022 09:20:49 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
NS VIRMm3 VI 8736 staat sinds woensdag 22-06-2022 nabij Haarlem NS. Vanmorgen stond ie er nog steeds. Naar verluidt gaat het stel eerst naar Onnen aleer in dienst te worden gesteld. |
28-06-2022 17:42:22 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Een waarschuwing vooraf omdat het misschien niet geheel het juiste hoofdstuk is (echter na zoekfunctie gebruikt te hebben niet gevonden) aangezien deze niet gereviseerd wordt: afgelopen dag [28 06 2022] zijn de ABv 6 en de ABv 3/4 van treinstam 8711 overgebracht van de opslaglocatie Amersfoort en per dieplader vervoerd, liggend op de zijkant, naar Beelen op het terrein van HKS in Amsterdam Westhavens. |
28-06-2022 18:31:44 1 | ||
---|---|---|
gose91
|
Je zou bijna denken dat het verlate voorjaarsschoonmaak is in Amf ;) |
28-06-2022 21:13:10 1 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Bedankt voor de info, die staat nu ook in de lijst. |
28-06-2022 21:16:42 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Quote |
04-07-2022 16:28:33 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag wederom schadegevallen overgebracht van Amf naar Beelen (HKS) Amsterdam Westhaven. in volgorde: mBvk (die met de plat gedrukte kop) 8711; De achteroplopende mBvk ten tijde van de frontale aanrijding bij Westerpark met de 2658 was nog herstelbaar en heeft daarmee de 9528 gecompleteerd (en ook al een revisie achter de rug). |
04-07-2022 17:40:24 | ||
---|---|---|
rob46
|
Die ABv5 heeft bakcode 910.004, terwijl de ABv5 in de 8711 de 380 8251 is. Geen idee of die code overeenkomt met dit nr..? |
06-07-2022 21:54:41 | ||
---|---|---|
edward
|
Of is het bakcode 930.004, want die hoort bij 380 8251? |
06-07-2022 22:02:10 | ||
---|---|---|
rob46
|
Dat is dus de oplossing, was nogal slecht te lezen. Bedankt Edward. |
11-07-2022 17:20:20 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag [11 07 2022] werden (in die volgorde) overgebracht naar Beelen (HKS): Ook een nummerloos casco van een mBvk! Laatst bewerkt door vrijgezel op 11-07-2022 18:41, reden: Tekst gewijzigd in een betere opmaakt |
11-07-2022 17:24:50 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Een nummerloos casco? Hebben we het dan over een reservebak? |
11-07-2022 17:26:21 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Ja er zijn er zelfs, of beter na vandaag: waren er 4! |
11-07-2022 17:34:54 | ||
---|---|---|
Daan!
|
VIRM1 heeft een gemoderniseerde reservebak. VIRM4 ook en volgens mij wordt die nog gemoderniseerd. Welke andere zijn er dan nog? |
11-07-2022 17:44:39 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Ten tijde van de levering IRM2 en -3 werden extra casco's besteld en geleverd om in geval van een beschadigde kopbak die te kunnen vervangen door apparatuur over te zetten. Dit bleek enorm tegen te vallen. Er zouden oorspronkelijk al 2 daarvan gebruikt worden om de total-loss verklaarde kopbakken van de 8656 en 8728 te vevangen. De eerste heeft, al dan niet na meerdere verschuivingen een kopbak van treinstam 8629 (de andere daarvan is gereviseerd en wel een reserve voor IRM1). De 8728 gaat als 9528 verder en is gecompleteerd met de herstelbaar gebleken kopbak, die ten tijde van de frontale aanrijding achterop reed, van de 8711. |
12-07-2022 22:42:05 1 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Quote Op Materieelsamenstellingen IRM wordt al vanaf 3 januari 2019 melding gemaakt van 4 reserve casco's die in Amersfoort staan. Dit zijn de: mBvk1/2 8755, 8756, 8757, 8758
|
14-07-2022 12:32:44 | ||
---|---|---|
jacokran
|
De grote schoonmaak in Amersfoort gaat door. Vandaag ging weer iets wat leek op het casco van een IRM kopbak op transport. |
14-07-2022 14:46:54 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Ik kan het bevestigen: wederom 2 nummerloze casco's mBvk's die liggend op de zijwand per dieplader van Amf naar Beelen / HKS in Awhv gingen. Net als die van maandag 11 07 2022 waren deze casco's alleen in de grondverf. |
14-07-2022 21:17:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat waren de problemen dat die reservekopbak niet in dienst kwam en de ombouw halverwege werd gestaakt? Haarlem heeft toch aardig wat ervaring met modernisering weet ik. |
18-07-2022 08:31:31 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Rond 8:30 vanochtend is men bezig de 8723 weer compleet samen te stellen te Hlmwph, zal dus binnenkort wel zijn afleverings rondje gaan rijden. Edit: Na dat delen van stel 8723 even buiten mochten kijken stond een uurtje later de complete 8721 buiten en tegen de draad. Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 18-07-2022 10:54 |
18-07-2022 12:25:15 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Wellicht heeft 8721 de testrit al gehad, en is ie klaar voor aflevering. Dan kan ie mooi geruild worden met 8730. |
18-07-2022 12:28:47 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Neuhh 8721 moet nog zijn afname rit doen voorzover ik weet. |
18-07-2022 12:29:07 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Stel 8721 heeft vorige week reeds proefritten gereden, correct. |
19-07-2022 06:21:29 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
8730 is inmiddels ook gearriveerd te Hlmwph voor revisie, staat vanochtend 19-7 op het buitenterrein. Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 19-07-2022 09:33 |
20-07-2022 16:37:24 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De NS VIRMm2 VI 8721 werd vanmiddag, woensdag 20-07-2022, afgeleverd. Het stel staat nabij Haarlem NS en zal morgenochtend in dienst worden gesteld. Waarschijnlijk vanaf Alkmaar. |
21-07-2022 10:01:56 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Inderdaad is 8721 vandaag gelijk weer in dienst gekomen, als trein 702919. Ik ben benieuwd wanneer 8736 in dienst gaat komen, die is al bijna een maand geleden naar Onnen gegaan. Laatst bewerkt door M-BASS op 21-07-2022 10:03 |
30-07-2022 18:24:24 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Sinds vandaag, zaterdag 30-07-2022 en na ruim een half jaar, is de NS VIRMm1 VI 8632 weer teruggekeerd in de reizigersdienst. E.e.a. zal betekenen dat de problemen waarmee dit stel lange tijd kampte, inmiddels verleden tijd zijn. Het stel reed vandaag weer voor het eerst sinds 27-01-2022 als trein 3773 tussen Utrecht en Amsterdam Zuid. Laatst bewerkt door wyke2207 op 30-07-2022 18:24 |
30-07-2022 23:13:56 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote En wat waren die probleem dan @wyke2207? |
30-07-2022 23:37:18 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote
|
03-08-2022 13:26:02 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
VIRM 8736 mag vandaag zijn eerste dienst gaan aanvangen als 3155 vanaf Ah. Laatst bewerkt door MetroRET op 03-08-2022 13:26 |
04-08-2022 14:47:20 1 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
8736 is bijgewerkt in de lijst. Is er toevallig ook al iets bekend wel stel als volgende de revisie in gaat? 8723 zal met 2-3 weken ook wel klaar zijn. Laatst bewerkt door M-BASS op 04-08-2022 14:48 |
04-08-2022 14:51:04 | ||
---|---|---|
Daan!
|
8703 |
15-08-2022 23:48:05 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De 8731 staat volgens mij ook op de nominatie om binnenkort opgeknapt te worden? Ik las op de Facebookpagina van NS dat deze per ongeluk in de dienst gezet is, en dat er geklaagd is over missende stoelen. Die zou blijkbaar terzijde moeten staan? |
16-08-2022 01:32:01 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Er missen drie stoelen, stel mag gewoon rondrijden en was geen foutje. |
16-08-2022 12:28:15 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Gelukkig wordt NSR niet bestuurd door zenuwpezen die meteen een treinstel uit dienst zouden nemen omdat er drie stoelen ontbreken, maar reageert toch het pragmatisme 👍 |
16-08-2022 12:54:36 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Drie stoelen wat je ziet hoeft niet het enige te zijn. Misschien stond hij wel in het systeem dat hij eerst gereinigd moet worden voordat hij de dienst moest ingaan. Is er wel bekend wanneer deze de revisie ingaat? Laatst bewerkt door aarclay op 16-08-2022 12:55 |
16-08-2022 20:09:50 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Quote De NS VIRM3 VI 8731 wordt pas op z'n vroegst volgend jaar februari naar binnen gehaald voor z'n revisie tot VIRMm3 VI. |
16-08-2022 20:12:29 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De NS VIRM2 VI 8703 wordt op maandag 22 augustus 2022, in het NS Revisiebedrijf/Treinmodernisering verwacht voor z'n revisie tot VIRMm3 VI. Laatst bewerkt door wyke2207 op 16-08-2022 20:12 |
16-08-2022 20:16:28 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De NS VIRMm2 VI 8723 legde vandaag, dinsdag 16-08-2022, z'n afname proefrit af. De 8723 wordt naar verwachting komend weekend, op z'n vroegst op zaterdagmiddag 20-08-2022, afgeleverd. |
17-08-2022 10:51:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Mooi dat je dat nu al kan zien 😉. Is dit een interne planning waarin dit staat, of is het een schatting aan de hand van de levensduur en voorgaande tussentijdse revisies? |
17-08-2022 11:52:24 | ||
---|---|---|
zigzag
|
VIRM 8736 heeft het blijkbaar maar 2 dagen volgehouden? Net als de recent opgeleverde VIRM 8721 en VIRM 8713 maar kort zijn ingezet. |
17-08-2022 12:26:44 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
8721 Heeft gisteravond nog rond gereden en is daarna aan de kant gegaan ivm waterlekkage (plafond cabine), 8736 Heeft een kapotte ABv6 (ED-rem voeding en Klimaat en de 8713 tot slot mankeert niks ;) Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 17-08-2022 12:27 |
18-08-2022 15:32:06 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote 8736 mag het volgens de planning weer gaan proberen als trein 2471, en daarna 3766. |
21-08-2022 09:04:57 1 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Op zaterdagavond 20-08-2022 werd de NS VIRMm2 VI 8723 afgeleverd door het NS Revisiebedrijf/Treinmodernisering. De 8723 werd op Haarlem NS geplaatst.
Zoals het er nu naar uit ziet, zal de NS VIRM2 VI 8703 vanochtend trein 2230 van Amsterdam naar Haarlem rijden en daarbij in Haarlem worden uitgenomen. Dit stel kan dan morgen, maandag 22-08-2022, gelijk door naar het NS Revisiebedrijf. In Haarlem neemt de nieuw gereviseerde NS VIRMm2 VI 8723 dan trein 302230 tussen Haarlem en Vlissingen voor z'n rekening en is daarmee dan (per vandaag, zondag 21-08-2022) direct 'in dienst' gesteld.
Laatst bewerkt door wyke2207 op 21-08-2022 09:26 |
21-08-2022 11:06:57 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Check van de 8723 in de 302230 bij Hg om 10:57, dank voor de aankondiging! Helaas al gr... vooraan links gezien in de rijrichting Laatst bewerkt door mvschoon op 21-08-2022 11:07 |
21-08-2022 17:10:09 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Ik zag m net voorbijkomen als trein 2256, ik werk de lijst weer ff bij. Laatst bewerkt door M-BASS op 21-08-2022 18:08 |
02-09-2022 22:03:38 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Ik zit nu in de 9597 (de laatst afgeleverde VIRM dus) en het valt me op dat de ABv4 op het balkon aan de 1e klaszijde klapzittingen met de lichtpaarse stof van VIRM2/3 heeft. Tenzij de NS dit wisselt, lijkt hier dus een restant van het ongereviseerde VIRM nog even te blijven bestaan. |
02-09-2022 23:40:13 | ||
---|---|---|
NDS
|
Dat heb ik bij de 9587 ook bij 1 of 2 bakken gezien 2 weken terug. Groetjes Michiel |
09-09-2022 00:08:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 9418 is na wat schadeherstel door Hlm afgeleverd met koppen die wat geler gemaakt zijn. De grijze 'slab' onder de cabineramen is nu verdwenen en dus vervangen door geel. Het is de eerste; bij alle stellen VIRM-1 en VIRM-4 gaat dat gebeuren. De 8637 is de eerst volgende. |
09-09-2022 14:59:48 | ||
---|---|---|
GerritJan
|
Quote Hierbij een link Link naar een foto |
09-09-2022 15:07:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Link is offline gehaald of werkt niet. |
09-09-2022 15:13:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Hier werkt ie wel, maar misschien dat ie in eoa groep staat oid :) |
09-09-2022 15:51:07 | ||
---|---|---|
JakeBlack
|
Hier werkt de link ook. Ben geen lid van de groep, maar ben wel aangemeld op Facebook. Misschien is dat het probleem? |
09-09-2022 15:55:28 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Zonder Facebook lukt het ook, op de laptop. |
09-09-2022 19:16:19 2 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Screenshot voor de gelukkige mensen die ook niet op Facebook zitten |
15-09-2022 12:22:27 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De NS gaat starten met de inbouw van ERTMS in de VIRM's. De eerste zal wel even een complex vraagstuk worden, en zal wel een tijdje onder handen worden genomen. Maar is er ook bekend welke de gelukkige zal zijn voor de PTO?
|
16-09-2022 09:09:36 | ||
---|---|---|
yappa
|
Het persbericht vermeldt dat daarbij ook andere moderne dingen, zoals GSM-R worden ingebouwd... Gelukkig maar, dat zou tijd worden! |
16-09-2022 12:07:00 | ||
---|---|---|
MasterE
|
In het persbericht wordt gedoeld op de GSM-R dataverbinding. Mcn Asd |