02-08-2018 13:09:36 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Boeiend, nummertjes %08% |
02-08-2018 13:48:28 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Oh pardon, niet gezien. Ik vond het al gek dat ie reageerde op een bericht van april. |
02-08-2018 18:21:24 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRM VI 8615 stond op dinsdag 31-07-2018 's morgens vroeg in de spoorweg driehoek nabij Haarlem NS. Gisteren stond het stel op het terrein van de NS Werkplaats te Haarlem en waren er inmiddels al 3 bakken binnen genomen. |
04-08-2018 23:09:29 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Recent overzicht van revisiestatus hier te vinden: https://www.somda.nl/forum/15367/p689917/Ontwikkelingen+Grote+revisie+VIRM/ Laatst bewerkt door SunKeeper op 10-11-2018 14:02 |
09-08-2018 08:37:59 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRMm VI 8614 stond gisterenmiddag nabij Haarlem NS. Later was het stel weg. Vermoedelijk naar Onnen. In dienst stelling waarschijnlijk volgende week. |
09-08-2018 12:00:53 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Stel is inderdaad rond 17:45u vertrokken naar Onnen. |
14-08-2018 07:51:25 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
VIRMm 8614 is vandaag weer in dienst gekomen als trein 2431. VIRM 8661 (met mBvK1/2 8533) zou de volgende patient moeten worden voor revisie. En daarna: 8670 met mBvK1/2 8534 8610 met mBvK1/2 8540 8628 met mBvK1/2 8555 8629/8728 met mBvK1/2 8557 8676 met mBvK1/2 8558 8660 met mBvK1/2 8564 8633 met mBvK1/2 8565 8636 met mBvK1/2 8572 8666 met mBvK1/2 8574 Laatst bewerkt door M-BASS op 14-08-2018 08:20 |
17-08-2018 15:10:28 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Quote Binnen in de Werkplaats Haarlem zijn op dit moment (in volgorde van aflevering): 8652, 8624, 8635 en 8615. De volgende is dan de 8661 waarna de 8670 etc. De 8641 bezocht onlangs ook de Werkplaats Haarlem maar stond deze gisteren weer nabij het station. |
17-08-2018 15:47:04 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Lijst hierboven weer up-to-date. Een aantal eerstvolgende stellen voor revisie aangegeven, maar nog niet de hele lijst, omdat de rest nog wel een tijdje ongereviseerd in dienst zal rondrijden. Komt de 8728 als 8629 terug als ik het goed begrijp, of wel revisie maar weer terug als 8728? |
17-08-2018 15:52:32 | ||
---|---|---|
VanLennep
|
8676 is al in revisie. |
17-08-2018 19:51:45 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Misschien al genoemd, maar waarom wordt er gesorteerd op mBvk1/2? |
17-08-2018 20:38:20 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Probeer zelf eens een reden te bedenken? Je zult gauw ondervinden dat dat de juiste is |
17-08-2018 22:49:37 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ja van de revisietermijn. Ik snap ook dat deze bakken ouder zijn dan de bakken die hebben gediend als verlening, maar waarom dan de mBvk1/2? Vanwege de motoren? Is dat het kritische onderdeel? Laatst bewerkt door Daan! op 17-08-2018 23:45 |
17-08-2018 22:54:18 | ||
---|---|---|
edward
|
De ABv3 had ook de leeftijdsvolgorde kunnen bepalen. En waarom de 9411 en 8637 als eerste van de serie gereviseerd en niet de 9402 en 8640? Laatst bewerkt door edward op 17-08-2018 22:54 |
18-08-2018 11:20:08 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De 8661 (en verder) rijden momenteel nog. Over de toekomst van 8728/8629 bestaat volgens mij nog geen duidelijkheid. Over de mogelijk nu al in revisie zijnde 8676 heb ik zelf nog niets vernomen. Is daar meer duidelijkheid over te geven?Quote |
19-08-2018 12:07:17 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Ik heb er maar eens een bezoekje aan gewaagd (moest toch enigzins in de buurt zijn), en behalve een weer 4delige 9504, zag ik ook inderdaad 8676 (nog compleet) bij Hlmwph staan. Ook stond er een 4 delige 8660, en die staat dan weer op de lijst na 8676. Vooralsnog worden er blijkbaar 5 stellen even gepasseerd, alleen weet ik niet waarom. |
19-08-2018 15:52:46 | ||
---|---|---|
VanLennep
|
8660 is daar voor herstel van lakschade, niet voor revisie. |
26-08-2018 22:18:53 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote De eerstvolgende aflevering is komende week de 8652 en half september de 8615. Laatst bewerkt door DVR op 26-08-2018 22:23 |
27-08-2018 09:38:13 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Zit daar niet ook 8624 tussenin (en 8635)? Laatst bewerkt door M-BASS op 27-08-2018 10:37 |
27-08-2018 16:31:11 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Moet er bij de 8610 voordat deze in revisie gaat nog een bakwissel uitgevoerd gaan worden? Het valt me op dat deze extra 2 klas op bovenverdieping heeft in 1 bak tov de rest van de virm 6. |
27-08-2018 19:46:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik denk het niet, omdat het interieur er toch helemaal uit gaat en het verschil nergens anders in zit dat in dat interieur. |
27-08-2018 23:02:21 | ||
---|---|---|
110573
|
Inderdaad. Dat was bij de 9468 ook geen probleem. |
04-09-2018 16:57:42 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
8652 is zojuist(4-9 16:50) afgeleverd door werkplaats Haarlem MCN ASD |
04-09-2018 17:01:37 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Je hebt gelijk ik zat er naast volgende aflevering is de 8624 dan de 8635 en dan pas eind oktober de 8615 |
13-09-2018 07:35:41 | ||
---|---|---|
Biem94
|
Laatst bewerkt door Biem94 op 22-09-2018 15:27 |
13-09-2018 08:07:28 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Ik denk dat je de 8658 bedoelt. Dit stel werd op 26-07-2018 weer in de actieve dienst opgenomen. De VIRM 8628 moet nog worden gereviseerd. De laatst gereviseerde VIRMm VI 8652 is sinds dinsdag 11-09-2018 weer in dienst. De eerste rit werd gereden als trein 2471 tussen Lelystad en Dordrecht. (samen met de VIRMm IV 9468) Op woensdag 12-09-2018 reed de 8652 ook in de serie 2400 en vandaag, donderdag 13 september, in de serie 2200 tussen Amsterdam en Vlissingen. Zojuist een fotoreportage geplaatst van de VIRMm VI 8652 op de Facebook site 'NS V-IRM(m) Regiorunner'. Ik trof het stel vanmiddag op Leiden Centraal rijdend als trein 2236. Laatst bewerkt door moderator op 22-09-2018 14:19, reden: Quoot verwijderd |
16-09-2018 15:28:14 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Klopt dat eigenlijk wel? Vorig weekend stond ie nog steeds (compleet) aan de kant bij hlmwph, en van 8661 waren er nog de 2 laatste bakken te zien. Edit: wss is 8676 nu naar Onnen om gereed gemaakt te worden voor revisie. Laatst bewerkt door M-BASS op 18-09-2018 20:42 |
18-09-2018 13:53:35 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Vanmorgen/vanmiddag maakte de gereviseerde VIRMm VI 8624 zijn afname-proefrit tussen Haarlem Werkplaats NS en Den Haag HS. Ik trof het stel om 12:23 uur (richting Den Haag HS) en 12:53 uur (richting Haarlem) aan op Leiden Centraal. In tegenstelling tot eerdere keren dit keer dus niet op donderdag maar op dinsdag een proefrit. Foto's van het stel op Facebook 'NS V-IRM(m) Regiorunner'. Laatst bewerkt door wyke2207 op 18-09-2018 14:34 |
22-09-2018 09:39:19 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRM 1 VI 8676 is inmiddels in revisie genomen. Er stonden gisteren, vrijdag 21-september, nog 3 bakken (waaronder de AB3/4) bak met het nummer, buiten op het terrein van de NS Werkplaats Haarlem. De andere 3 bakken werden inmiddels binnen genomen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-10-2018 10:34:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Heden 1/10 is de 8741 bezig om van Onnen in Haarlem te komen. Het wordt het pre-try-out-stel voor de renovatie van VIRM2/3. |
01-10-2018 17:16:54 | ||
---|---|---|
lol
|
Waarom is er voor de 8700 serie ook een try out nodig? Ze krijgen toch gewoon de dezelfde interieur en exterieur als de 8600 serie? |
01-10-2018 17:50:19 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
VIRM 2/3 is daadwerkelijk een andere deelserie, met name de technische aspecten. Bovendien zal de trein ook deels anders gereviseerd worden qua interieur. |
01-10-2018 18:39:33 | ||
---|---|---|
gose91
|
En waar VIRMm-1 de trein miste qua stopcontacten in de tweede klasse, moet VIRMm-2/3 dat wel gaan krijgen. Men wil graag proberen of dat past en werkt zoals bedacht. |
01-10-2018 19:16:37 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Ja? Kun je daar iets over toelichten? |
01-10-2018 20:20:05 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Zoals gose91 zegt zaken als stopcontacten en zittingen. Men sprak tevens over een ander toilet, echter is mij onbekend hoe die gesprekken zich hebben ontwikkeld. |
01-10-2018 21:56:27 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En voor wie het niet weet: De stopcontacten in de tweede klas aanbrengen is ook echt niet even een paar spanningskabeltjes naar de stoelen brengen. De statische omzetter en het laagspanningsnet moet hiervoor totaal op de schop. Ideaal voor een pre-tryout... Maar hoe kan je naast een pre-tryout een try-out stel omschrijven? Spreken we dan niet over een echt werkend prototype? Hoe zitten die ontwerpfases in elkaar? Laatst bewerkt door aarclay op 01-10-2018 21:58 Choo choo..... |
01-10-2018 22:15:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat je dat moet zien als; Pré-tryout: Kunnen we alle wensen en wijzigingen inbouwen die gevraagd zijn? Tryout; Als voorgaande maar dan met alle verbeteringen voor alle problemen ondervonden in die eerdere fase. Feitelijk moet dit zijn zoals de serie daadwerkelijk verbouwd zou moeten worden. |
02-10-2018 07:25:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Heb je dat zelf bedacht of loop je nu een beetje te papegaaien hier? Verder krijgt de 2/3 serie idd een ander interieur. Wel in dezelfde stijl maar toch anders. Pre tryout is idd meer om te kijken of en hoe alles ingebouwd kan gaan worden. Ook wordt er dan gekeken hoe onderdelen aangeleverd en gemonteerd moeten gaan worden als over wordt gegaan op serie ombouw. Omdat dat echt haast lopende band werk is waarbij alles zo soepel en vlot mogelijk gedaan moet worden. Overigens zijn de technische verschillen tussen de oude VIRM1 en VIRM2/3 tegenwoordig niet meer zo groot als vroeger. De technische installaties zijn redelijk gelijk getrokken door de jaren heen. De abv6 en mbv7 zijn zelfs exact hetzelfde (al is dat logisch natuurlijk %02%) |
03-10-2018 00:34:37 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
8635 staat weer glimmend klaar om afgeleverd te gaan worden te Hlmwph om 23:50 (2-10) MCN ASD |
03-10-2018 05:16:20 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
8624 is gisteravond weer terug in dienst gekomen, en is als 2282 uitgelopen in Ddr. Het lijkt er op dat 8610 als volgende naar binnen gaat. Laatst bewerkt door M-BASS op 03-10-2018 17:02 |
06-10-2018 19:58:39 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
8610 is inderdaad de volgende, ik zag hem vanmorgen op het terrein van hlmwph staan, in 2 delen. 8741 stond er ook, met een mbvk minder (pre-tryout) Laatst bewerkt door M-BASS op 06-10-2018 20:00 |
07-10-2018 11:03:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Maakt dat uit? Laten we het nou gezellig houden. En ja, ook ik leer van jullie hier, net als anderen. Ik heb het hier vast ergens gelezen of van iemand gehoord. Verder bedankt voor je uitgebreide uitleg. Laatst bewerkt door aarclay op 07-10-2018 11:15 Choo choo..... |
09-10-2018 06:14:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Misschien leuk om te melden: 8741 (de pre try out voor VIRMm 2/3) zal eerst als 4-tje op de baan komen om zo de toelating voor elkaar te krijgen. Tijdens die testfase worden de resterende 2 bakken gereviseerd en vervolgens zal het stel als 6-je op de baan komen om ook daarvoor een toelating te krijgen. De ombouw van de 8741 gaat ongeveer 2 jaar duren. Naar verwachting komt de eerste VIRMm2/3 in 2021 in de reizigersdienst. |
09-10-2018 07:43:16 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Dat is wel opmerkelijk idd. Ik neem aan dat ie dan tijdelijk 9541 wordt? Weet overigens iemand waarom 8741 uitgekozen is? Laatst bewerkt door M-BASS op 09-10-2018 07:43 |
09-10-2018 07:53:04 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Zou niet weten waarom. Dat nummer is alleen maar een tool en geen officieel middel om aan te geven hoeveel bakken een trein heeft. |
09-10-2018 08:08:17 | ||
---|---|---|
rick
|
Vandaar ook de nummering in 8200 voor de drietjes en 8400 voor de viertjes, later gevolgd door 86/8700 en 94/9500. |
09-10-2018 08:21:06 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Verschil is wel dat het dan voor een veel langere periode is. Nu is het alleen voor toelating. |
09-10-2018 15:51:03 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Dat neemt nogal wat administratieve rompslomp met zich mee. Ik verwacht geen ander nummer voor deze testtrein. In zijn uiteindelijke vorm zal het gewoon weer de 8741 worden. |
12-10-2018 14:57:48 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Berichten over de 8498 en 8499 zijn afgesplitst naar https://www.somda.nl/forum/21883/IRM+8498+en+8499/ . Hier uitsluitend en alleen ontwikkelingen rond de modernisering van het VIRM. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
16-10-2018 09:51:01 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
8635 is weer terug na herstel van brand en aansluitend ombouw naar VIRMm. Hij is vandaag begonnen als trein 2431. |
16-10-2018 23:23:58 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Er wordt bij VIRMm2/3 meer gewijzigd dan op het eerste gezicht verwacht zou worden. Zo komen er meer camera's en in de cabine een frontcamera in, ander meubilair, andere WC, meer WCD's en USB aansluitingen, pearchseats en zo nog veel meer wijzigingen t.o.v. VIRMm1. Ook zijn er verschillende nieuwe leveranciers voor de te leveren onderdelen en worden eventuele minder geslaagde oplossingen van VIRMm1 verbeterd. Kortom voldoende om voor de serie levering van VIRMm2/3 een PTO en TO te bouwen. |
17-10-2018 09:00:53 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Weet ik %08% Opzich is de revisie van de m1 best geslaagd. Alleen de toiletten zijn redelijk onbetrouwbaar, 't klimaat doet het niet goed in extreme omstandigheden en de klapzittingen zijn zo ongeveer allemaal al kapot. Goed dat er nu voor andere mogelijkheden wordt gegaan |
17-10-2018 09:19:51 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
En het diagnosescherm kan nog niet steeds beide stellen herkennen, en het aantal nawerkacties is nu reeds niet meer op één hand te tellen. En vallen de schroeven er inmiddels niet vanzelf meer uit? Maar er zijn ook enkele zaken wel goed gegaan, bovendien ligt het revisietempo hoog. |
17-10-2018 09:32:56 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ja dat met 't diagnose scherm is een VIRM breed probleem, niet zozeer van de gereviseerde stellen |
17-10-2018 15:53:30 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRM 8628 verscheen gisteren bij de NS werkplaats te Haarlem voor z'n revisie tot VIRMm. |
17-10-2018 17:37:45 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Wat zijn 'pearchseats'? Choo choo..... |
17-10-2018 17:47:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een vorm van taalarmoede. |
17-10-2018 19:29:57 | ||
---|---|---|
diesels
|
Inderdaad nogal. Het woord bestaat in het Engels nog niet eens, dus what a bloody load of bollocks. Ik vermoed loungebanken à la DDZ, maar wie zal het zeggen |
17-10-2018 19:39:41 | ||
---|---|---|
Thoms93
|
Perch seats (zonder a) bestaan weldegelijk in het Engels, en het zijn een soort 'leunstoelen', zoals sommige metrostations leunbanken hebben - een steun net onder heuphoogte waardoor je iets comfortabeler tegen een muur aan kan staan |
17-10-2018 19:47:17 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Moet dat dan zoiets worden als in de Flirts zit (die paarse dingen op sommige balkons)? Laatst bewerkt door M-BASS op 17-10-2018 19:59 |
17-10-2018 23:25:49 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Jep |
18-10-2018 00:11:05 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Sorry voor de schrijffout maar wen maar vast aan deze dingen want deze komen/zitten ook in SLT, SNG en ICNG |
18-10-2018 00:20:11 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Kan me nog herinneren dat het in NOS en andere media "stitplaatsen" werden genoemd bij de introductie van de NS FLIRT. Weet nou niet welke naam ik leuker vind... |
18-10-2018 19:34:15 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dan vind ik leunbank een stuk begrijpelijker. |
21-10-2018 01:15:47 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote In de 8733 werden die een jaar of wat geleden al uitgetest, en werd er met een sticker verwezen naar een Twitter-account van @NSstit. Dus zo nieuw is die benaming ook weer niet. Choo choo..... |
24-10-2018 17:57:51 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De VIRMm VI 8615 werd vanmiddag vanuit de NS Werkplaats Haarlem (met dank aan Leo) naar Haarlem NS gereden. Daar stond het stel rond 17:00 uur opgesteld. Waarschijnlijk om naar Onnen te worden gebracht. Foto's van het stel op de Facebooksite NS VIRM Regiorunner. Later op de avond werd de 8615 naar Onnen overgebracht. Laatst bewerkt door wyke2207 op 25-10-2018 08:24 |
30-10-2018 09:17:23 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Vanmorgen is VIRMm-1 8615 weer in dienst gekomen, als trein 2431. |
30-10-2018 12:07:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Gisteren viel mij op dat de blauwe drukknop op de wand tegenover het rolstoel-toegankelijke toilet weer verdwenen is, en voorzien is van een kunststof plaatje. Het treinstelnummer weet ik niet, maar het was een 94** Ik heb nog steeds geen flauw idee wat dit exact voor knop was, en of deze de toiletdeur moest openen of de deur naar buiten? Wel is het mij duidelijk dat de knop voor mindervaliden bedoeld was. Laatst bewerkt door aarclay op 30-10-2018 12:08 Choo choo..... |
30-10-2018 13:12:42 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Die knop was ervoor om de buitendeur te kunnen sluiten. Als mindervalide sta je niet zo makkelijk op om de gewone sluitknop in te drukken. Nadeel is dan natuurlijk weer dat je helemaal niet kan zien (vanaf die plek) of er iemand aan komt die net in wil stappen, en daarmee was het best een gevaarlijke constructie. |
30-10-2018 15:48:56 | ||
---|---|---|
Biem94
|
Quote Ik snap alleen niet waarom een mindervalide de deur zou moeten sluiten. |
30-10-2018 16:03:28 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Men zit vast op het balkon, als dan tijdens een stop van zeven minuten (Roosendaal) regen of sneeuw hard naar binnen komt waaien terwijl er niemand meer instapt... Echter zijn er inderdaad redenen om zo'n knop weer uit te bouwen en Veiligheid gaat boven alles. |
30-10-2018 21:58:16 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Precies. Bij lange stops kan het bijvoorbeeld te koud worden op het balkon. Maar het comfort weegt niet op tegen de veiligheid. |
30-10-2018 22:07:52 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Zijn de automatisch sluitende deuren van b.v. SGM dan niet net zo gevaarlijk? En ik neem aan dat de klembeveiliging er toch nog wel steeds inzit. |
30-10-2018 22:14:28 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Dan heb je echter wel een waarschuwingssignaal zoals ook bij SLT en FLIRT. En een rode knipperende lamp bij die laatste. |
30-10-2018 22:17:27 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat laatste is een verplichting, maar nog steeds niet fijn als je er tussen beland... |
30-10-2018 22:38:36 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Kleine kinderen of oudere mensen kunnen wat minder hebben dan de meeste volwassen mensen |
31-10-2018 08:48:22 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote En een oog die waarneemt dat er iets of iemand in of uit gaat en de deuren gewoon weer opent. Mcn Asd |
01-11-2018 14:19:09 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
VIRMm-1 9404 is vandaag weer in dienst (om 14:16 gezien te ehv), maar die is al zeker 2 maanden niet meer in dienst geweest, weet iemand wat daarmee was (defect)? |
01-11-2018 14:32:09 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik meen dat deze op Amfge heeft gestaan als instructiestel voor NSO. |
02-11-2018 13:07:51 | ||
---|---|---|
RBNrd
|
De 8728 is na de 8670 de volgende virm die in revisie gaat. Deze loopt 17 november uit in Onnen. De ABv 3/4 wordt weer omgewisseld met de 8029 tijdens de revisie. |
02-11-2018 20:46:57 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hoe zit het eigenlijk met de 8666? Die is al binnen genomen, of er een verwachting bekend?? Choo choo..... |
02-11-2018 21:00:09 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Volgens de mbvk lijst is de volgorde: 8629 8660 8633 8636 8666 8638 Van de lijst wordt wel eens afgeweken, maar globaal gezien klopt het vrij aardig. 8666 zal wss na de jaarwisseling aan de beurt zijn. Laatst bewerkt door M-BASS op 02-11-2018 21:04 |
03-11-2018 17:16:52 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Overzicht bovenaan de pagina een update gegeven met betrekking tot hierboven genoemde informatie. Geef het aan indien er mogelijk een vergissing in de lijst staat. Tot zover mij bekend klopt alles zoals het er nu staat.%02% |
08-11-2018 13:39:36 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Vandaag, donderdag 08-11-2018 maakt de gereviseerde NS VIRMm VI 8661 zijn afname proefrit tussen Haarlem Hoofdwerkplaats NS en Den Haag HS. Ik trof het stel om 12:40 uur te Leiden Centraal. Foto's van het stel op Facebook: NS VIRM Regiorunner. |
08-11-2018 13:54:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteOpmerkelijk en voer voor speculatie (gaat uw gang) is dat het RB Haarlem de verwachte binnenkomst van de 8728 heeft gewijzigd in binnenkomst van een (voorlopig virtuele) 8681. Ik denk dus dat we de ontknoping naderen van het raadsel waarom de 9481 nog niet is gerenoveerd. |
08-11-2018 14:39:57 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Klopt. VIRM 9481 wordt 8681. |
08-11-2018 15:29:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Qua nummer klopt dat, maar dat zegt eigenlijk qua bakken alleen dat de ABv3/4 van de 9481 in een 8681 terecht komt. Voor de rest kun je elke combinatie bedenken: van een wisseling van alleen die bak tot het overzetten van de ABv6 en de mBv7 van de 8728 in de huidige 9481. ben benieuwd (ook naar wat er dan met de overblijvende bakken gaat gebeuren). Er staat niet toevallig ook een 9429 op stapel ? |
08-11-2018 15:37:06 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dus even wat speculaas de 9481 krijgt de mBv7+ ABv5 van de 8728 wordt 8681, De ABv3/4 8029 wordt samengevoegd met de mBvk1,ABv6,mBvk2 van de 8728 en wordt dan de 9429, en de ABv 3/4 8128 gaat dan aan de kant ? %08% MCN ASD |
08-11-2018 16:32:14 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Zat er in de 9481 niet een virm2/3 bak en wordt die er nu uit gehaald? |
08-11-2018 17:02:04 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Mbvk 8705 zit inderdaad tegenwoordig in 9481; die is uit 8610 gehaald vlak voordat die binnengenomen werd voor revisie. Opvallend nieuws, dat 9481 een zesje wordt. Staat die nog wel gepland om als laatste van VIRM-1 gereviseerd te worden; of gaat die meteen na 8728? Laatst bewerkt door M-BASS op 08-11-2018 17:08 |
08-11-2018 17:39:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zover nu bekend komt de 8681 al binnen na de 8670 (zie hierboven). |
08-11-2018 18:30:14 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
|
Hoe staat het eigenlijk met de 8670? Volgens treinposities was z'n laatste rit de 3166 op 31 oktober. Is deze dan inmiddels binnengenomen in Onnen of zelfs al Haarlem? |
08-11-2018 21:45:04 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote De 8681 komt volgende week in Haarlem binnen als 8728. Na binnenkomst wordt de ABv3/4 omgewisseld en vanaf dat moment gaat de 8728 als 8681 door het leven. Dus betekent dit eveneens het einde van de 9481. @ de 8670 is al sinds begin november in Haarlem. Laatst bewerkt door DVR op 08-11-2018 21:45 |
09-11-2018 07:02:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Okay. Maar dan staat er dus feitelijk een viertje zomaar aan de kant en dat lijkt mij in een tijd van materieelschaarste tamelijk vreemd. Benieuwd dus naar het vervolg. Laatst bewerkt door broek53 op 24-07-2019 13:14 |
09-11-2018 07:43:43 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Zou het niet logischer zijn om 8728 binnen te nemen en daar 9429 van te maken, en dan met de 2 overgebleven bakken en de binnenkomst van 9481 de 8681 compleet te maken (na revisie uiteraard)? Dan staat er geen extra stel stil. Laatst bewerkt door M-BASS op 09-11-2018 07:44 |
09-11-2018 08:30:37 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ik snap het punt niet helemaal. De 9481 en 8728 ruilen toch gewoon hun Ab3/4 met elkaar? Zijn dan niet beide stellen weer gewoon bruikbaar? |
09-11-2018 09:01:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Je bedoelt dat er dan een 9528 op de baan komt? Dat kan natuurlijk, maar dan heb je nog steeds een stel dat bestaat uit bakken VIRM-1 en VIRM-2/3 door elkaar. En volgens mij wordt die ABv3/4 in de 8728 juist vervangen om dat bij dat stel ongedaan te maken. |
09-11-2018 16:29:47 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Ik zit nu in de 9423 en het valt mij op dat beide middenbakken een eerste klas afdeling hebben op beide verdiepingen. Er hoort er toch 1 met geheel 2e klas boven te zijn? |
09-11-2018 16:45:54 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Alle Virmm 9400 hebben 2x2 1e klasse. Dus boven en onder. De laatste serie virm die is afgeleverd een aantal jaren terug... 9500 hebben die 2x2 niet maar hebben inderdaad aan 1 zijde alleen boven de 1e klas. Moet wel zeggen dat die 1e klasse in de weekenden bij de 9400 wat overkill zijn en dat veel mensen dan niet in de 2e klas kunnen zitten en de 1e klas zee aan plek vrij heeft. De verhouding is soms wat in onbalans naar mijn idee. |
09-11-2018 23:01:37 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Klopt wat je zegt, maar één zo’n stam moet er altijd zijn volgens mij. Er is namelijk een oneven aantal VIRM-1 mBvk’s (270-8611 is gesloopt). Die virtuele 9528 zou drie VIRM-2/3 bakken hebben en één VIRM-1 kopbak. Een extra VIRM-2/3 kopbak zou genoeg zijn en die is er volgens mij ook. 31 van de 33 VIRM-2/3 stellen zijn in bedrijf en twee mBvk’s zijn ‘gesloopt’ (270-8718 en 270-8683). Dat betekend dat er twee mBvk’s overtollig zijn. Een zit er al in die 9528, die ander kan er ook bij. Moet alleen iemand mij even helpen met het nummer, dan hebben we het raadsel opgelost. |