Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

V250 - Treinstellen V250
RailWiki.nl
Ontwikkelingen V250 na terugkeer Italië
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
17-09-2014 13:02:10
lex_t
lex_t

Turkije, wordt hier gefluisterd. http://www.ferrovie.it/ferrovie.vis/timdettvp.php?id=3396



Laatst bewerkt door moderator op 13-03-2022 11:20
 

17-09-2014 13:06:08
sfj
Titel ietsje aangepast, misschien wil je zo aardig zijn dit even voor ons te vertalen en dan een korte samenvatting hier te plaatsen?

Zo hebben we als straks het linkje niet meer beschikbaar is nog wel de informatie, en nodigt het ook wat meer uit tot discussie.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

17-09-2014 13:13:10
lex_t
lex_t
Voor zover uit onderstaande kromme google-vertaling en het italiaans te halen:

De treinstellen keren dus terug naar AB, waar de treinstellen onderzocht en opgeknapt worden. De fabrikant zoekt kopers, en de Turkse spoorwegen hebben interesse getoond.

("Opgeknapt? Hoezo?" Denk ik dan)

"Het begon uit Nederland 7 de eerste van de 9 trein Fyra V250 dat de NS, de Staatsspoorwegen van Nederland, zal terugkeren naar AnsaldoBreda september zoals afgesproken aan het eind van een lange juridische geschil dat de Finmeccanica dochteronderneming van de Nederlandse Spoorwegen heeft ontpit en Belgische (Zie FOL Nieuws van 18/03/2014).
Het complex n. 4802 verliet hij Amsterdam Watergraafsmeer, waar het geparkeerd werd voor meer dan een jaar en een half, gedreven door de locomotief MRCE ES64 F4-280. Ingevoerd Italië via de Brennerpas, de trein kwam om 12.40 op 8 september Interporto van Prato, waar ze ook zal worden gehost andere treinen.
Volgens het programma zal de V250 worden onderworpen aan een algemene beoordeling en technische update van de technici van Ansaldo Breda. Tegen het einde van het jaar alle treinen weer in het volle bezit van de fabrikant, die is al op zoek naar een nieuwe potentiële koper zal zijn. In dit opzicht lijkt er een rente over het deel van de Turkse spoorwegen zijn."
 

17-09-2014 17:17:13
robert55
robert55
Een 'handmatige' vertaling:

Terugkeer uit Nederland van de eerste V250

"Op 7 september is uit Nederland de eerste van 9 V250 Fyra treinen vertrokken die NS zal terug leveren aan AB, zoals overeengekomen aan het slot van een langdurige juridische controverse waarin het door Finmechanica gecontroleerde bedrijf tegenover de Nederlandse en Belgische spoorwegen stond.
Het treinstel 4802 heeft Amsterdam Watergraafsmeer, waar het sinds anderhalf jaar opgesteld stond verlaten, getrokken door locomotief MRCE ES64 F4-280. Het stel is in Italië binnengekomen via de Brenner pas en is op 8 september om 12.40 aangekomen in de Interporto van Prato, waar ook de andere stellen zullen worden ondergebracht.
Volgens het programma zullen de V250 worden onderworpen aan een algemene revisie en technische updates door technici van AB. Voor het einde van het jaar zullen alle treinen in het volledige bezit van de constructeur terugkeren. [AB] is al op zoek is naar een mogelijke nieuwe koper. Wat dat betreft schijnt er belangstelling te zijn van de Turkse spoorwegen."

Prato ligt tussen Firenze en Pistoia
 


17-09-2014 17:27:42
jor[D]1
jor[D]1
Die bron dat turkije intresse heeft komt overigens van het forum op die site, dus of het echt klopt. Ze stellen ook redelijk zeker dat trenitalia ze niet koopt.
Als je op dat forum kijkt komt Oa NTV(italo) en ferrovie emiglia romagna ook langs
 

17-09-2014 17:29:00
sfj
Heb je misschien een link? Of is dat ook allemaal in het Italiaans?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

17-09-2014 17:32:29
jor[D]1
jor[D]1
Allemaal italiaans en kan vanaf telefoon niet zo snel dat topic opzoeken.
Maar met google vertalen kom je wel een eind even v250 of fyra in de zoekbalk van dat forum typen. was ong 2 weken geleden.
 

18-09-2014 10:26:20
yappa
yappa
Als we dan toch speculeren over aan wie AnasldoBreda die treinen gaat slijten, vraag ik me af of NS bij de teruggave ook bedongen heeft dat die nieuwe koper ze niet in Nederland mag inzetten??
De angst dat een nieuwe vervoerder gebruik zou gaan maken van door NS afgedankt materieel heeft in het verleden nog wel eens het afstoot-beleid bepaald (denk lokken 1100/1300).
 

18-09-2014 10:37:28
gummbahla
gummbahla
Los van de vraag of het bedongen is, lijkt me dat geen enkele vervoerder die bij z'n verstand is (lees: niet door media gefileerd wil worden) die treinen nog in Nederland wil inzetten.  

18-09-2014 17:06:15
thom
thom
Verder denk ik dat IL&T daar ook niet op zit te wachten en je heel wat overtuigingskracht nodig hebt om hun te overtuigen  

18-09-2014 18:19:04
broek53
broek53
Je mag hopen dat IL&T een tikje minder door emoties en sentiment gestuurd wordt dan de rest van dit onderhand aan hysterie lijdende land.  

18-09-2014 18:20:12
Bert13
Bert13
Gelukkig, ik dacht al dat ik ondertussen de enige was die er nog zo over dacht...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

18-09-2014 19:08:28
kleine_man
kleine_man
Totdat er een ernstig ongeluk zou gebeuren en blijkt dat IL&T "een slechte trein" toegelaten heeft.

De v250 is voor langere tijd besmet. Hoe goed ze uiteindelijk ook zullen zijn.
 

18-09-2014 21:00:22
Edb3
Edb3
Er was geen veiligheidsprobleem met de V250'en, dat is al eerder in dit forum betoogd.

Laatst bewerkt door spiketrain op 18-09-2014 21:47, reden: Bijnaam voor materieel en quoot laatste bericht
 

18-09-2014 21:43:49
dlm4yjp
dlm4yjp
Als je de mogelijkheid tot het doorklieven van een mens door losrakende plaatdelen niet een veiligheidsprobleem vindt, dan zou ik maar is die v250's heel snel weer terug halen als ik jou was... %09%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

18-09-2014 22:11:27
thom
thom
Vandaar dat IL&T bij elk vertrek van een transport aanwezig is, en de laatste tijd van elke treinbeweging van een V250 op de hoogte moest zijn.
Je kunt me veel vertellen, maar dan gaat er iets niet zo soepel als normaal hoor
 

18-09-2014 22:39:55
broek53
broek53
Quote
dlm4yjp (do 18 sep 2014 21:43:49 https://www.somda.nl/forum/15359/p508703/): Als je de mogelijkheid tot het doorklieven van een mens door losrakende plaatdelen niet een veiligheidsprobleem vindt, dan zou ik maar is die v250's heel snel weer terug halen als ik jou was... %09%
Dat bedoel ik: beeldvorming en hysterie.
 

18-09-2014 22:42:49
nohab
nohab
Het heeft allemaal niets met veiligheid te maken maar is puur een centenkwestie.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

19-09-2014 08:16:34
AgentX
AgentX
Want?  

19-09-2014 08:32:01
nohab
nohab
Voor de NMBS die de Fyra als concurrent voor de Thalys ziet en voor de NS wegens de veel te hoge onderhoudskosten.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

19-09-2014 08:45:29
lex_t
lex_t
De NMBS heeft het inderdaad nooit zien zitten, en waren die arrogante hollanders beu. Met je Fyra.
En slecht materieel? Och, bij SLT moest ook van alles met tiewraps worden vastgezet, die deden het ook niet meteen goed.
 

19-09-2014 14:08:48
wattman
wattman
Blij dat er mensen zijn die snappen dat de Belg rustig zat te wachten op het losraken van een deur op Belgisch grondgebied om eindelijk de stekker er uit te trekken... En men wist heel goed dat dat op een dag ging gebeuren.... Jammer voor wie nu nog een achterhoede gevecht wil voeren.  

19-09-2014 15:41:51
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
broek53 (do 18 sep 2014 22:39:55 https://www.somda.nl/forum/15359/p508715/):
Quote
dlm4yjp (do 18 sep 2014 21:43:49 https://www.somda.nl/forum/15359/p508703/): Als je de mogelijkheid tot het doorklieven van een mens door losrakende plaatdelen niet een veiligheidsprobleem vindt, dan zou ik maar is die v250's heel snel weer terug halen als ik jou was... %09%
Dat bedoel ik: beeldvorming en hysterie.


slecht voorbeeld dan: want de beelden van een omgeslagen, meter buiten profiel hangend, dakdeel lijkt mij toch geen beeldvorming maar een waargebeurd iets.
Dat er bij andere treinen zulke dingen ook gebeurd is, maar dat het bij de v250 fataal is geworden, ligt inderdaad dan wel bij de IL&T histerie.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

19-09-2014 17:16:33
broek53
broek53
Ik ga de hele discussie niet nog eens overdoen die destijds en later gevoerd is, maar vermeldt wel even dat IL&T toen niet hysterisch was. De V250 is een schoolvoorbeeld van iets dat door de beeldvorming in de media aan zijn eind is geholpen en de beeldvorming kwam door de iconische persconferentie van de NMBS-baas. Het aan flarden geschoten imago van de stellen konden ze nooit meer te boven komen en toen NS zich dat realiseerde, heeft het ook pas ook de stekker eruit getrokken. IL&T is pas veel later gaan meedobberen op de golven van de gecreëerde beeldvorming en dat is ze kwalijk te nemen.
Daarmee zeg ik niks ten voordele van de V250 - beter kwijt dan rijk, denk ik - maar ik ben een liefhebber van het beschouwen van processen. En de kracht van de beeldvorming is e-norm. Kijk maar eens op FB als er een bericht over de V250 verschijnt: ... blablabla gebruikelijk geleuter .. Onderdelen Verliezen ... Uit Elkaar Vallen ... blabla.
 

19-09-2014 21:57:27
AlexNL
AlexNL
Mee eens. Had Marc Descheemaecker de persconferentie gehouden bij "Wij stoppen met de V250 in verband met het late leveren en een onvoldoende vertrouwen in de leverancier, ik wens u nog een prettige dag en tot ziens" dan was het verhaal waarschijnlijk heel anders gelopen.

Het zou mij niet verbaasd hebben als NS dan had besloten om alsnog door te gaan met de V250, misschien wel om voor eigen rekening en risico naar België te gaan rijden met die trein.
 

19-09-2014 22:16:57
broek53
broek53
Ik ben er niet bij geweest , maar ik weet wel bijna zeker dat het ongeveer zo gegaan zou zijn. Mijn inschatting is dat de V250 ieder geval binnenlands zou zijn gebruikt en met de NMBS / België zou zijn onderhandeld over een uitbreiding van de Thalysdiensten zoals ook nu gebeurt en zoals de NMBS graag wil plus de Benelux over (een stuk van) de HSL, feitelijk ook zoals nu gaat gebeuren.  

20-09-2014 10:31:07
mich
mich
Inschatting is helaas fout. Er mankeerde na uitgebreide controle wel degelijk veel te veel aan de stellen. Bij 1 controle zijn 2900 fouten ontdekt. Dat mocht overigens niet bekend worden...  

20-09-2014 10:45:59
sjoerd
sjoerd
@ Broek: (Ook zonder de discussie weer op te rakelen) als trouw lezer van het toenmalige NS-Matblad kan men vertrouwd zijn met de soms hardnekkige nukken van allerlei materieel, al naar gelang de weersomstandigheden die toen ook nog wel eens heftig waren. Sommige nukken bleven tot het materieel, al is het soms pas na 40 jaar met pensioen kon. Ik moet dus aannemen dat jij daarvan ook op de hoogte bent.
Maar de zaken die bij de V250 een rol spelen doen me toch echt het meeste denken aan de extreme manco's aan Kreupele Marie (DE-loc 2801) die in de werkplaats was geweest, er nu toevallig stond of er morgen heen zou gaan) en de probeersels DE 2600 die in hun zeer korte leven geen dag alle 6 rijvaardig waren. En al deze locs verloren zelfs nooit onderdelen.
Je hebt volkomen gelijk dat er ook negatieve peptalk was, maar het was niet zomaar een gebrekje.
 

20-09-2014 11:17:21
Sully123
Sully123
En ook de SM'90 niet vergeten. Ook die hadden geregeld een storingkje. Stonden dus ook vaak stil. Weliswaar een proefserie. Het is al vaker gezegd; Men had beter een beproefd iets kunnen kopen.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


20-09-2014 11:22:00
broek53
broek53
Quote
mich (za 20 sep 2014 10:31:07 https://www.somda.nl/forum/15359/p508900/): Inschatting is helaas fout. Er mankeerde na uitgebreide controle wel degelijk veel te veel aan de stellen. Bij 1 controle zijn 2900 fouten ontdekt. Dat mocht overigens niet bekend worden...
O ja, dat broodje aap. Enfin: iedereen gelooft maar wat hij wil geloven.
Feit is dat er bij de NS-directie een rapport nav de zeer uitgebreide inspecties tussen februari en mei lag waarin enkele mogelijkheden werden geschetst om het materieel op den duur redelijk operationeel te krijgen. En dat Ansaldo daar niet de aangewezen instantie voor was. Mijn inschatting is dat NS ervoor gegaan zou zijn om door te gaan met de V250 op ongeveer die basis, al was het maar vanwege het vermijden van gezichtsverlies. Dat nu heeft Descheemaecker buitengewoon effectief getorpedeerd, en ik weet bijna zeker dat de persconferentie om geen andere reden precies op dat moment gehouden is.
 

20-09-2014 15:51:22
mvboetzela
mvboetzela
In het kader van complotdenken zou het zelfs zo kunnen zijn dat de Belgen dit op verzoek van NS zo hebben gedaan. NS zag het niet zitten met de Ansaldo stellen, maar kon vanwege de gevoeligheid in Den Haag niet stoppen. De Belgen wel. Resultaat is dat NS van het hele gedoe af is en samen met de Staatssecretaris de Belgen de schuld kunnen geven. Iedereen blij.  

20-09-2014 19:51:37
broek53
broek53
NS heeft zelfs niet gehint naar het feit dat de Belg de reden was, dus zet ook die complottheorie maar rustig bij het oud vuil.  

20-09-2014 20:00:42
Frontier
Frontier
Het krankzinnige gehalte aan naïviteit bij de NS was zelfs zo hoog dat op het moment dat ze van de NMBS te horen kregen dat die er definitief mee gingen stoppen ze nog met het idee kwamen om de drie stellen van de Belgen voor de volle prijs over te nemen.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

22-09-2014 06:53:15
mdeen
mdeen
Quote
broek53 (za 20 sep 2014 11:22:00 https://www.somda.nl/forum/15359/p508906/):
Quote
mich (za 20 sep 2014 10:31:07 https://www.somda.nl/forum/15359/p508900/): Inschatting is helaas fout. Er mankeerde na uitgebreide controle wel degelijk veel te veel aan de stellen. Bij 1 controle zijn 2900 fouten ontdekt. Dat mocht overigens niet bekend worden...
O ja, dat broodje aap. Enfin: iedereen gelooft maar wat hij wil geloven.
Feit is dat er bij de NS-directie een rapport nav de zeer uitgebreide inspecties tussen februari en mei lag waarin enkele mogelijkheden werden geschetst om het materieel op den duur redelijk operationeel te krijgen.

Ook dat zijn maar vage bewoordingen. Het is de DSB ook gelukt het IC4 materieel "op den duur redelijk operationeel te krijgen". Of het wenselijk is een tweede.
 

22-09-2014 07:13:12
broek53
broek53
Precies & precies. Mijn stelling is dat NS op iets dergelijks aan het afstevenen was en daarbij door de NMBS-baas pootje is gelicht. Het meest eenvoudige bewijs voor die stelling is dat de NS en de NMBS niet een gemeenschappelijke persconferentie gaven. Dat zou je bij zoiets belangrijk-gemeenschappelijks toch hebben kunnen verwachten, maar feit is dat de twee partijen van meet af aan niet eens geweest zijn. En vanwege de coup die de NMBS wilde plegen, kwam die ook een paar dagen voor de datum waarop de bevindingen van de rapporten naar buiten gebracht zouden worden.
Enfin: inhoudelijk heeft het verder geen belang meer, maar de les zou kunnen zijn wat de kracht van het woord en het beeld is.
 

22-09-2014 07:14:02
kleine_man
kleine_man
De DSB is verre van tevreden met de stellen. Ze zijn nu serieus aan het uitzoeken of verder knutselen aan die stellen financieel nog wel verantwoord is.

De Belgen zijn inderdaad de lachende derde.
 

22-09-2014 09:46:28
phantom
phantom
DSB ?? Wie of wat is dat dan ??
Wie is er aan t uitzoeken over knutsellen ?
NS niet meer NMBS ook niet,ik snap m dus effe niet meer %03%


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

22-09-2014 09:50:26
sfj
Deense spoorwegen. Die hebben soortgelijke problemen met voor de v250 uit al geleverde ic stellen van AnsaldoBreda.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

22-09-2014 09:53:29
phantom
phantom
Buiten het feit om dat ik dan aan neem dat Ansaldo hier ook de bouwer van is,heeft dat toch verder niks te maken met de terugkeer van V250 zoals hier in dit topic besproken wordt ?
Vandaar dat ik die reactie van kleine man dus nog steeds niet snap hier in dit draadje


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

22-09-2014 10:03:10
thom
thom
Die stellen van DSB hadden ook allerlei problemen, en de discussie ging erover hoe de DSB dat toen opgelost heeft (Of nog probeert op te lossen) en of de NS die methode ook overwogen heeft en of dat tot succes had kunnen leiden...

Prima ontopic lijkt me dus...
 

22-09-2014 10:13:47
Klaasje
Klaasje
De grap is dus dat in de rapporten stond dat het ontwerp van de treinen in orde was. Dat betekent dus dat je een behoorlijk betrouwbare trein zou moeten kunnen krijgen als ze conform ontwerp zijn gebouwd en als je vervolgens de kinderziektes goed oplost. Wat echter het geval is is dat ieder treinstel afweek. Heel duidelijk is dus ook dat er goede en slechte excemplaren tussen zaten. Zo hebben bepaalde treinstellen vrijwel de hele periode van september 2012 tot aan de sneeuw in 2013 gereden maar zijn er ook stellen geweest die door problemen veel tijd aan de kant hebben gestaan nadat ze zijn afgenomen. We zullen nooit weten hoe het precies in elkaar steekt maar als door een montagefout loszittend onderdeel welke loskomt aanleiding is voor het compleet afkraken van ieder aspect van de serie treinstellen dan is mij een ding duidelijk: Bewijslast is er niet dat die serie integraal slecht is en beeldvorming is er des te meer.

Als één treinenfotograaf slechte foto's maken dan maakt toch nog niet iedere treinenfotograaf een slechte foto? Dat lijkt wel het uitgangspunt van de discussie te zijn.
 

22-09-2014 11:08:48
thom
thom
Die fotografen zijn allemaal verschillende individuen in tegenstelling tot die Fyra's die allemaal door dezelfde monteurs gebouwd zijn...

Als er dan met 1 stel wat aan de hand is, geeft mij dat weinig vertrouwen dat dat bij de rest dan allemaal wel goed gegaan is...

Laatst bewerkt door thom op 22-09-2014 11:11
 

22-09-2014 11:13:32
Klaasje
Klaasje
Dan ga je er vanuit dat alle monteurs hetzelfde hebben gedaan wat alleen gebeurt als ze een gezamenlijke, eenduidige, instructie hebben gehad en die hebben opgevolgd. Als ieder treinstel anders was, wat duidelijk naar voren komt uit alle rapporten lijkt mij dat dat in ieder geval mis zit wat dus ook verklaart dat kwaliteitsverschillen tussen individuele treinstellen eerder een gegeven dan een toevalligheid zullen zijn. Het is echt niet zo dat Ansaldo goed werk geleverd heeft. Tegelijkertijd is het ook echt niet zo dat alle treinstellen even slecht zijn.  

22-09-2014 12:36:26
jeanne
jeanne
Hardmaken kan ik het natuurlijk niet, maar in België is er eigenlijk nooit iemand geweest die maar iets in het V250 project zag. Dat gevoel bekruip mij sinds jaren. Dit naar aanleiding van een TV-interview met de toenmalige minister van de Lanote, toen er niemand nog één V250 gezien had, als ik me dat zo nog kan herinneren.


Jeanne Kok
 

22-09-2014 12:49:46
lex_t
lex_t
Het hele instellen van een toeslagtrein naar Brussel is natuurlijk al een misser, die reed immers al: de Thalys. Het hele fyra-project is aan alle kanten misgegaan, die verkeerde materieelkeuze is daar maar een onderdeel van.  

22-09-2014 12:52:27
wattman
wattman
Quote
jeanne (ma 22 sep 2014 12:36:26 https://www.somda.nl/forum/15359/p509210/): Hardmaken kan ik het natuurlijk niet, maar in België is er eigenlijk nooit iemand geweest die maar iets in het V250 project zag. Dat gevoel bekruip mij sinds jaren. Dit naar aanleiding van een TV-interview met de toenmalige minister van de Lanote, toen er niemand nog één V250 gezien had, als ik me dat zo nog kan herinneren.


Een kleine correctie: zijn naam is Vande Lanotte
Hij zag wel meer dan alleen de V250 niet zitten
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/717272/2004/12/09/Peijs-Belgie-saboteert-HSL-bij-Breda-en-Den-Haag.dhtml
Ok wel aardig om in dit verband terug te lezen: http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/3455090/2013/06/08/Waarom-Belgie-de-Fyra-traineerde.dhtml
 

22-09-2014 12:57:12
bnv
bnv
Mochten jullie meer willen weten van het standpunt van Marc de Scheemaecker:
Lees zijn net verschenen boek over deze kwestie (en nog wat andere managementzaken). Hij legt daar (uiteraard) zijn eigen visie neer.
De moeite waard om er kennis van te nemen.

Marc de Scheemaecker: Dwarsligger
Uitgeverij Van Halewijck
€ 19,95
ISBN 9789461312914
Als E-Boek: € 9,95
 

22-09-2014 13:04:35
spiketrain
Moderator
spiketrain
En er zit nog steeds een parlementaire enquête Fyra in het vat. http://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/newspage2460_voorstel_enquete_fyra.jsp

Laatst bewerkt door spiketrain op 22-09-2014 13:04


Groet, Spiketrain
 

22-09-2014 13:07:16
lex_t
lex_t
Al past het onderwerp "fyra" eigenlijk beter in het vakje "ontwikkelingen HSL"..  

22-09-2014 16:50:48
Frontier
Frontier
Quote
jeanne (ma 22 sep 2014 12:36:26 https://www.somda.nl/forum/15359/p509210/): Hardmaken kan ik het natuurlijk niet, maar in België is er eigenlijk nooit iemand geweest die maar iets in het V250 project zag. Dat gevoel bekruip mij sinds jaren. Dit naar aanleiding van een TV-interview met de toenmalige minister van de Lanote, toen er niemand nog één V250 gezien had, als ik me dat zo nog kan herinneren.

Die vermoedens van jouw worden min of meer bevestigd in het boek van meneer Descheemaecker.

Laatst bewerkt door Frontier op 22-09-2014 16:50


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

25-11-2014 10:38:36
lex_t
lex_t
En nu is alles weer in Italie. Staat het spul nu bij de fabriek in Pistoia, of elders?  

25-11-2014 10:53:39
Dead_Devil
Dead_Devil
Als het goed is wel. Ik geloof dat de turkse spoorwegen interesse had in het spul. Dus als dat zo is zal het aangepast moeten worden naar hun systemen. (beveiliging etc en software optimalisatie etc)  

25-11-2014 11:34:19
aarclay
aarclay
Het zal wel hier en daar in Italië geplaatst zijn, op een Italiaans opstelterrein en bij de fabriek. Op de sporen bij Ansaldobreda is vast geen ruimte voor 3,8 km aan trein.
Kent iemand toevallig ook een Italiaanse 'Somda' waar zulke zaken op worden besproken?

Laatst bewerkt door aarclay op 25-11-2014 11:36


Choo choo.....
 

25-11-2014 13:39:20
lex_t
lex_t
Quote
aarclay (di 25 nov 2014 11:34:19 https://www.somda.nl/forum/15359/p516906/): Kent iemand toevallig ook een Italiaanse 'Somda' waar zulke zaken op worden besproken?


http://www.ferrovie.it/forum/index.php

en over V250: Ze gaan naar Prato. Bij Pistoia.
http://iltirreno.gelocal.it/prato/cronaca/2014/09/09/news/restyling-all-interporto-di-prato-per-i-treni-ad-alta-velocita-fyra-v250-1.9901078

Met foto: http://www.tvprato.it/2014/09/linterporto-di-prato-ospitera-i-treni-della-pistoiese-breda-per-il-restyling-finale/

Laatst bewerkt door lex_t op 25-11-2014 13:57
 


25-11-2014 15:24:13
aarclay
aarclay
Aha, daar in Prato worden ze dus doorgelicht en geüpgraded voor mogelijke doorverkoop, een aparte loods loods losstaand van de fabriek van AnsaldoBreda. Als ik goed begrijp.

Laatst bewerkt door aarclay op 25-11-2014 15:24


Choo choo.....
 

25-11-2014 15:43:23
jor[D]1
jor[D]1
Zal me niks verbazen als ze daarna op stations van de LFI/TFT (een privaat) uit arezzo komen te staan.

Daar hebben ze voor levering ook een tijd gestaan en de deense IC4 ook.

Volgens mij is de v250 op die baan ook eens getest.
 

26-11-2014 12:15:29
2296
2296
Hierbij een lijstje van wanneer de V250 treinen terug zijn gegaan naar Italië.

07-09 4802
13-09 4805
15-09 4804
20-09 4812
27-09 4808
02-10 4809
10-10 4806
14-10 4811
18-10 4810
20-10 4813
25-10 4883
01-11 4881
04-11 4815
08-11 4814
15-11 4803
22-11 4801
 

26-11-2014 13:09:51
lex_t
lex_t
Quote
jor[D]1 (di 25 nov 2014 15:43:23 https://www.somda.nl/forum/15359/p516934/): Zal me niks verbazen als ze daarna op stations van de LFI/TFT (een privaat) uit arezzo komen te staan.



Weet je welke stations?
 

26-11-2014 17:30:40
jor[D]1
jor[D]1
Die IC4 hebben onderandere op monte san savino gestaan. Is ook op google maps/streetview te zien.
Maar volgens mij zijn ook andere stations gebruikt. Op monte san savino stond afgelopen zomer wat splinter nieuw CAF spul weg te roesten. Zal er nogsteeds wel staan.

Kan natuurlijk ook zijn dat de terminal in prato als opslag voor v250 gebruikt blijft.
 

26-11-2014 20:31:27
aarclay
aarclay
De 4807 zullen de spotters wel missen. Deze stond gewoon in Nederland en had wel het nummer 4883 gekregen, maar de UIC-nummering gaf 4807 aan? Er schijnt al een andere 4883 in Italië te hebben gestaan...

Dus i.p.v. 4883, zou het 4807 moeten zijn.

Laatst bewerkt door aarclay op 26-11-2014 20:35


Choo choo.....
 

26-11-2014 20:56:35
cuneo56
cuneo56
Quote
jor[D]1 Op monte san savino stond afgelopen zomer wat splinter nieuw CAF spul weg te roesten. .

Staat CAF niet op nummer 1 om de volgende generatie sprinters aan NS te gaan leveren! ???
 

27-11-2014 00:02:05
aarclay
aarclay
Klopt, en nog te fabriceren...
Heeft alleen niks met V250's te maken.


Choo choo.....
 

10-02-2015 12:36:39
lex_t
lex_t
bij ODR staat een linkje naar een fotootje uit Milaan. Blijkbaar een nachtelijk proefritje. Af en toe gebeurt er nog wat met die arme treintjes.

https://www.flickr.com/photos/treniedintorni/16475067045/
 

10-02-2015 12:59:10
dlm4yjp
dlm4yjp
Geen proefrit maar onderhoudsrit, zoals ze hier ook deden.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

10-02-2015 13:26:13
lex_t
lex_t
aha.. Jammer, ik ben benieuwd naar hun toekomst..  

10-02-2015 18:00:49
robert55
robert55
Ik dacht dat alleen NS die conditieritten deed met de stellen die ze hadden afgenomen. Die van AB stonden toch alleen stil?  

10-02-2015 18:02:07
cuneo56
cuneo56
Correct.  

05-03-2015 17:02:45
lex_t
lex_t
Hitachi heeft de fabrieken van AB vorige maand overgenomen. Alleen de fabriek in Palermo blijft buiten de overname, en zal gebruikt worden om de V250's op te knappen voor gebruik bij de FS. Zoiets vis ik uit het forum van Ferrovie.it.
Dit alles op vrij korte termijn.
 

05-03-2015 20:43:08
robert55
robert55
Althans een aantal ['alcuni']  

06-03-2015 22:51:13
jor[D]1
jor[D]1
In november sprak men in dit artikeltje al over V250 en het opknappen in de fabriek bij Palermo.
http://palermo.repubblica.it/dettaglio-news/-/4555437

Lijkt nu wel of het een soort trucje is/wordt om ervoor te zorgen dat de fabriek niet werkeloos raakt.
 

24-12-2015 10:23:09
lex_t
lex_t
een paar stellen staan in Prato, las ik op een ander forum. En zie:
https://goo.gl/maps/KTWQtC5EJx72
 

24-12-2015 10:39:26
bacr
bacr
Zal vast aan mij liggen, maar ik krijg op die link een leeg emplacementje te zien naast wat fabriekshallen?  

24-12-2015 10:46:56
lex_t
lex_t
ik zie t ook, net zag ik daar 8 stellen staan?? Linkje bewaren ging niet goed. t Is wel dat emplacementje.

In IE zie ik ze wel, in firefox niet

Laatst bewerkt door lex_t op 24-12-2015 10:48
 

24-12-2015 10:52:34
broek53
broek53
Lijkt mij heel typerend voor de V250  

24-12-2015 10:53:06
reisthijs
reisthijs
8 stellen maar? Ik tel er 16 in totaal op dat fabrieksterrein.  

24-12-2015 10:53:17
midniight
midniight
Als ik diep inzoom, dan zie ik er maar 11 staan. Waarbij het lijkt dat er 2 tegen elkaar aan geschoven zijn. Op kopspoor nabij de rotonde.


Twello, mooi gat op de Veluwe!
 

24-12-2015 10:54:05
HZwoferink
HZwoferink
Ze zouden daar wel achter een muur staan, met bewaking


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

24-12-2015 11:11:45
Daan!
Daan!
Quote
lex_t (do 24 dec 2015 10:46:56 https://www.somda.nl/forum/15359/p563460/):
In IE zie ik ze wel, in firefox niet


Chrome, Safari en Apple kaarten laten ook niets zien.
 

24-12-2015 11:16:22
PimTH
PimTH
Je moet ook wat naar rechtsonder gaan. Op de plek waar je in eerste instantie komt, zie je dan ook niets.  

24-12-2015 11:25:55
Daan!
Daan!
Gevonden. https://www.google.nl/maps/@43.8561066,11.1347419,1062m/data=!3m1!1e3?hl=en zou het beter moeten doen.  

24-12-2015 11:33:14
dennistd
dennistd
Het beeld is trouwens van 27 augustus 2015 volgens Google Earth, en ik tel 16 stellen daar.

Laatst bewerkt door dennistd op 24-12-2015 11:49
 

24-12-2015 11:34:39
TSNL250
TSNL250
Het zijn er 16. Het terrein bestaat uit 2 delen.  

24-12-2015 11:41:35
lex_t
lex_t
Quote
Daan! (do 24 dec 2015 11:25:55 https://www.somda.nl/forum/15359/p563472/): Gevonden. https://www.google.nl/maps/@43.8561066,11.1347419,1062m/data=!3m1!1e3?hl=en zou het beter moeten doen.


toch zie ik op die eerste link ook 6 treinstellen staan. in IE, dan. *mokt*
 

24-12-2015 11:50:56
PimTH
PimTH
Ik niet, in IE... %02%  

24-12-2015 12:03:49
Rob...
Rob...
Ik kan echt maar 11 stellen vinden op dat terrein! Iemand die mij kan beschrijven waar ik de laatste 5 vind?  

24-12-2015 12:11:03
aarclay
aarclay
Hmm... Misschien in de werkplaats zelf??

Laatst bewerkt door aarclay op 24-12-2015 12:11


Choo choo.....
 

24-12-2015 12:15:17
cuneo56
cuneo56
Als je wat westelijker gaat op google earth naar Pistoia zie je bij de fabriek van Ans. , sorry Hitachi ook wat staan en tevens veel ingepakte bakken waarvan voor mij niet duidelijk is waar die van zouden kunnen zijn.  

24-12-2015 12:23:00
hopg
hopg
Naar boven het slinger spoortje volgen  

24-12-2015 12:36:06
Daan!
Daan!
Quote
cuneo56 (do 24 dec 2015 12:15:17 https://www.somda.nl/forum/15359/p563481/): Als je wat westelijker gaat op google earth naar Pistoia zie je bij de fabriek van Ans. , sorry Hitachi ook wat staan en tevens veel ingepakte bakken waarvan voor mij niet duidelijk is waar die van zouden kunnen zijn.


Vanaf mijn link? Ik zie het namelijk niet. Ik zie wel bij de fabriek, maar dat is een heel stuk westelijker, de V300 staan. Is het mogelijk om een link te plaatsen voordat iedereen om een persoonlijke uitleg gaat vragen. %02%
 

24-12-2015 12:38:21
thom
thom
Is het niet makkelijker om gewoon een paar screenshots te plaatsen hier?  

24-12-2015 14:53:06
lex_t
lex_t
Dat werkt hier toch niet?  

24-12-2015 14:54:01
lex_t
lex_t
*

Laatst bewerkt door lex_t op 24-12-2015 14:55
 

24-12-2015 15:00:22
PimTH
PimTH
Een linkje naar een screenshot, zoals er ook zat links zijn naar andere foto's...  

24-12-2015 15:32:59
bobo90
bobo90
Als je je 3d uitzet bij maps komen er wat treintjes bij. Als je 3d hebt aanstaan kan je bij hitachi rail italy wel twee kopstukken aan elkaar zien

Laatst bewerkt door bobo90 op 24-12-2015 15:37
 

24-12-2015 15:45:57
snowie
snowie
Als je het linkje van Daan! volgt krijg ik netjes in Google Maps de eerste 11 treinen te zien (iPad) , in Noord Westelijke richting de meest linker boog volgen kom je bij de Piazzale degli Etrusch waar de overige stellen staan  

24-12-2015 15:52:07
Lovers83
Lovers83
Op de non-3d shots staan de stelletjes net wat anders opgesteld.
Hier nog een screenshot voor de liefhebbers van die laatste stelletjes op het noordelijke terrein http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=53787742871552217893
 

24-12-2015 15:52:23
aarclay
aarclay
Quote
lex_t (do 24 dec 2015 14:53:06 https://www.somda.nl/forum/15359/p563494/): Dat werkt hier toch niet?

Gewoon een printscreen maken, deze uploaden bij bijv. Tinypic.com of een andere imagehostings-dienst en de link hier plaatsen. En als het even kan een verkorte link die je kan bemachtigen door op de knop "Delen" te drukken.


Choo choo.....
 

24-12-2015 19:03:56
thom
thom
Had het even voorgedaan, dan waren we hier gelijk klaar mee  

01-12-2016 21:08:54
lex_t
lex_t
Er rommelt weer wat bij de Albatrossen.. http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic.php?f=47&t=19549&sid=b5f4c3804f5b7b519cf5687c7795534d&start=1515
Volgens een vakbondsflyer zou t spul opgeknapt gaan worden. Of zo.
 

09-12-2016 11:54:40
erwin_6610
erwin_6610
Volgens een artikel op NRC (https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/08/fyra-trein-kan-op-hogesnelheidsnet-italie-gaan-rijden-5707400-a1535693) zouden de V250's op de HSL van Italië gaan rijden  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

V250 - Treinstellen V250
RailWiki.nl