Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Infrawijzigingen

Donderdag 02 nov 2017 - 09:39:39
broek53
broek53
Het middenspoor van Meteren Aansluiting krijgt een extra wisselkverbinding zodanig dat het ook als goederenwachtspoor in noordelijke richting kan dienen.

De perrontunnel in Geldermalsen kan overigens ook pas aangelegd worden als de vorige tunnel is verwijderd; dat was zo'n rioolbuisachtige constructie die in de jaren zeventig nog even in zwang is geweest.

Laatst bewerkt door broek53 op Donderdag 02 nov 2017 om 09:48:48

Donderdag 02 nov 2017 - 09:54:56
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
Coryza (do 02 nov 2017 09:26:27 www.somda.nl):
Quote
treinfan (do 02 nov 2017 08:30:48 www.somda.nl):
Quote
b2py (wo 01 nov 2017 19:44:48 www.somda.nl): En ik presenteer je de feiten, punctualiteit stijgt, onbeschikbaarheid daalt, ook in Utrecht zoals in het bericht staat waar enorme discussie over was dat er te weinig wissels liggen. En ja, er zijn 100 andere redenen voor hogere punctualiteit, maar deze heeft een forse impact. Zie de punctualiteit van Utrecht door de jaren heen.
De correlatie hier staat niet gelijk aan causaliteit.
NS en ProRail hebben als hoofddoel de vertragingen van treinen te verminderen. Als mogelijke oplossing wordt inderdaad het weghalen van wissels uitgevoerd, maar er zijn meer maatregelen waarvan ik denk dat ze meer invloed zouden kunnen hebben op de punctualiteit:
- Verbetering uitvoering dienst IC Direct
- Niet treinen omleiden bij verstoringen, maar opheffen
- Minder vaak wachten voor aansluitingen bij (licht) vertraagde treinen
- Ruimere plannormen
- Wegrijden in plaats van deuren sluiten op vertrektijd
Ja joh! Laat de reiziger het maar uitzoeken. Dus IC Asd-Ut mag nooit meer via Hvs, IC Asd-Hdr mag nooit meer via Cas, IC Amersfoort-Zwolle mag nooit meer via Deventer, IC Asd-Bd mag nooit meer via DDr, IC Gvc-Ehv mag nooit meer via Ddr. Goed plan.
Treinfan oppert geen idee, maar geeft aan wat er de recente maanden allemaal al heeft plaatsgevonden. Dan is inderdaad duidelijk geworden dat de IC Amsterdam-Den Helder en Amsterdam-Utrecht nauwelijks meer omgeleid worden, zeker niet bij verstoringen wegens oei-oei-gevaarlijk en en passant dus goed voor de punctualiteit.

Laatst bewerkt door IJsbergsla op Donderdag 02 nov 2017 om 09:55:48

Donderdag 02 nov 2017 - 10:06:07
dvdhoven
dvdhoven
Twitter dvandenhoven Facebook dvdhoven@home.nl
Quote
slifor2 (do 02 nov 2017 09:29:03 www.somda.nl): Als die reiziger wil overstappen moet deze zich daarna dus haasten via een nieuwe perrontunnel, die gebouwd word als de oude en tot de draad versleten loopbrug is verwijderd.
Die tot de draad versleten loopbrug is een paar jaar geleden vervangen door een veel groter exemplaar.

Dick van den Hoven

Donderdag 02 nov 2017 - 10:35:57
slifor2
slifor2
Flickr florisleeuw
Quote
dvdhoven (do 02 nov 2017 10:06:07 www.somda.nl):
Quote
slifor2 (do 02 nov 2017 09:29:03 www.somda.nl): Als die reiziger wil overstappen moet deze zich daarna dus haasten via een nieuwe perrontunnel, die gebouwd word als de oude en tot de draad versleten loopbrug is verwijderd.
Die tot de draad versleten loopbrug is een paar jaar geleden vervangen door een veel groter exemplaar.
precies! blijkbaar al weer tot op de draad versleten....

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Donderdag 02 nov 2017 - 11:09:39
treinfan
treinfan
Quote
broek53 (do 02 nov 2017 09:39:39 www.somda.nl): Het middenspoor van Meteren Aansluiting krijgt een extra wisselkverbinding zodanig dat het ook als goederenwachtspoor in noordelijke richting kan dienen.
Prachtig concept: extra wissels aanleggen omdat men elders wissels wil saneren.

[Bezig met laden...]

Donderdag 02 nov 2017 - 11:17:22
treinfan
treinfan
Quote
IJsbergsla (do 02 nov 2017 09:54:56 www.somda.nl): Treinfan oppert geen idee, maar geeft aan wat er de recente maanden allemaal al heeft plaatsgevonden. Dan is inderdaad duidelijk geworden dat de IC Amsterdam-Den Helder en Amsterdam-Utrecht nauwelijks meer omgeleid worden, zeker niet bij verstoringen wegens oei-oei-gevaarlijk en en passant dus goed voor de punctualiteit.
Als ik een idee zou opperen om de punctualiteit te bevorderen, zou dat zijn om vertragingen en vertragingsoorzaken te analyseren en op basis daarvan snel actie te ondernemen.
Helaas worden ideeën die uit zulke analyses zouden kunnen vloeien, al snel afgeschoten als je ze aandraagt bij NS. Ik noem een ruimere kering te Rtd voor de intercity's van/naar Ut, waarop werd gereageerd dat dat niet kan worden gedaan omdat 'perroncapaciteit in Rtd schaars is'.

[Bezig met laden...]

Donderdag 02 nov 2017 - 11:43:39
ZJ37
ZJ37
Quote
treinfan (do 02 nov 2017 11:09:39 www.somda.nl):
Quote
broek53 (do 02 nov 2017 09:39:39 www.somda.nl): Het middenspoor van Meteren Aansluiting krijgt een extra wisselkverbinding zodanig dat het ook als goederenwachtspoor in noordelijke richting kan dienen.
Prachtig concept: extra wissels aanleggen omdat men elders wissels wil saneren.
Het wachten in Meteren is wel wat effectiever omdat dan straks in een doorgaande beweging door Gdm het drukke deel Gdm-Htnc opgereden kan worden. Momenteel moet met 40 km/u vertrokken worden en dat kost heel veel rijtijd op het tweesporige baanvak tot Htnc.

Donderdag 02 nov 2017 - 12:26:09
broek53
broek53
Quote
treinfan (do 02 nov 2017 11:09:39 www.somda.nl):
Quote
broek53 (do 02 nov 2017 09:39:39 www.somda.nl): Het middenspoor van Meteren Aansluiting krijgt een extra wisselkverbinding zodanig dat het ook als goederenwachtspoor in noordelijke richting kan dienen.
Prachtig concept: extra wissels aanleggen omdat men elders wissels wil saneren.
Correctie: men wil het spoorgebruik van Geldermalsen wijzigen op een manier die niet onverstandig is, namelijk vrijleggen van de binnenkomst uit Tiel. Daarvoor heft men zelfs de aanleg van een heel nieuw perron over.
Het gehaspel van nu met binnenkomst op 3 (doorgaand spoor 2 langzaam oversteken)en als het een beetje wil daarna voorbijgereden worden over spoor 2 en vervolgens weer invoegen, is een gedoetje dat je niet zou moeten willen.

Donderdag 02 nov 2017 - 13:23:08
treinfan
treinfan
De aansluiting bij Meteren nog geen 8 van Ozbm vandaan, dus met een extra paar wissels bij Meteren lijkt me één van beide wachtsporen toch onnodig.

Laatst bewerkt door treinfan op Donderdag 02 nov 2017 om 13:23:33

[Bezig met laden...]

Donderdag 02 nov 2017 - 14:33:22
slifor2
slifor2
Flickr florisleeuw
Niet met ETMET. Nu moet een cargo vanuit het zuiden zowel in Ozbm ALS in Gdm aan de kant....

Laatst bewerkt door slifor2 op Donderdag 02 nov 2017 om 14:33:38

Donderdag 02 nov 2017 - 16:02:45
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Hangt van de route (BUP pad) af, uit Esn naar Bh via Amf is idd in Ozbm en Gdm aan de kant, uit Ehv naar Asd bijvoorbeeld gaat alleen in Gdm aan de kant.

Donderdag 02 nov 2017 - 23:10:52
Henk1619
Henk1619
Doordat NSR het nodig vond om de stopper naar Tl 8 minuten later te laten rijden ontstond een kruisingsconflict met de aankomende cargo uit Tb-Ht. De oplossing daarvoor was doodsimpel: de stoppers Ut-Ht en Ut-Tl van pad laten wisselen. Maar daar had NSR geen zin in en de zogenaamd onafhankelijke capaciteitsverdeler vond dat alle cargopaden +30 op laten lopen door inhalingen en Ozbm en Gdm een "oplossing". Die twee wissels bij Meteren hadden beter een jaar geleden kunnen worden neergelegd zodat alle partijen tevreden gesteld hadden kunnen worden. Maar beter laat dan nooit.

Donderdag 02 nov 2017 - 23:43:53
Henk1619
Henk1619
Quote
michaben (wo 01 nov 2017 17:13:16 www.somda.nl):
Quote
gvttreinen (wo 01 nov 2017 16:37:12 www.somda.nl): In het weekeinde 18 en 19/11 rijden bussen ipv treinen tussen Hgv en Asn...wat goed dat er bij Hgv nog bijstuurwissels liggen!
Je moet ook weer niet overdrijven, je hebt immers geen wissel nodig voor een pendeldienst. Bij werkzaamheden of verstoring bij Gd wordt ook wel eens een pendel Rtd - Nwk ingezet, en nee er liggen echt geen wissels tussen Cps en Nwk om te keren. Oplossing: men rijdt gewoon over hetzelfde spoor weer terug tot Rtng. Ook Mp - Hgv - Mp is prima over één spoor af te handelen met een halfuurdienst met een aangepaste dienstregeling. Enige waar men zich dus hard voor moet maken is dat er geen P-seinen komen te staan zonder mogelijkheid tot rijrichting keren.
Nog sterker, ook zonder aanpassing kun je de drgl van 18-19/11 zonder wissels in Hgv een Kg uitvoeren: IC ri. Hgv vanaf Mp over spoor PA naar Hgv, reizigers uitlaten langs het perron en daarna leeg opstellen voorbij de overweg achter het inrijsein aan de noordzijde. Vervolgens de stopper ook via PA er achteraan en laten keren langs het perron en weer retour over PA naar Mp. Als laatste de IC weer langs het perron zetten en via PA ri Zl waarbij die dan weer een paar minuten voor de IC ri Hgv van het volgende uur door Mp komt. Een half uur verschoven kun je een vergelijkbare uursdienst via spoor OA uitvoeren. Als de bediende seinen in Hgv blijven staan zijn de wissels dus inderdaad overbodig.

Van het opbreken van de wissels heb je pas last als je de treindienst deels over enkelspoor zou willen uitvoeren. Maar in een wereld waarin het treinverkeer voor het minste volledig wordt stilgelegd lijkt dat vooral een theoretisch probleem.

Vrijdag 03 nov 2017 - 00:08:47
sjoerd
sjoerd
Ooit werd zelfs bij de klassieke beveiliging die er niet op was ingericht het treinverkeer in twee richtingen en dus deels over verkeerd spoor in stand gehouden en na oprijden via een oprijbord, getoond door de seinhuiswachter in het volgende station, via de eerst volgende wisselverbinding weer binnengenomen op goed spoor. Je kreeg hooguit een kwartier vertraging. De moderne tijd brengt hoe langer hoe meer voordelen. Niet dus.

Vrijdag 03 nov 2017 - 07:15:59
SunKeeper
SunKeeper
Quote
Henk1619 (do 02 nov 2017 23:43:53 www.somda.nl): IC ri. Hgv vanaf Mp over spoor PA naar Hgv, reizigers uitlaten langs het perron en daarna leeg opstellen voorbij de overweg achter het inrijsein aan de noordzijde. Vervolgens de stopper ook via PA er achteraan en laten keren langs het perron en weer retour over PA naar Mp.
Ja maar ja maar ho even. Weet je wel niet hoe onvelig dat is, een trein laten binnenkomen op hetzelfde spoor als waar een stukje verder een andere trein staat?

Je weet immers nooit of er een boomblaadje tussen de wielen belandt en dan heb je zo twee in elkaar gevouwen treinstellen.

Vrijdag 03 nov 2017 - 07:30:34
geert
geert
En is daarom bijvoorbeeld op Ut ook niet toegestaan ook al staat er slechts een SGM-2.... Maar daar hadden we vroeger perronfases voor

Vrijdag 03 nov 2017 - 11:50:24
mren
mren
Is in Apd en Ehv anders gewoon gepland geweest, en dat is niet bepaald lang geleden.

Vrijdag 03 nov 2017 - 12:24:12
Marco
Marco
Nouja, als enkelspoor rijden tegenwoordig overbodig is kan net zo goed alle beveiliging voor linkerspoor weg. Zo, de helft van de seinen langs de vrije baan wegbezuinigd. Bij de storm van afgelopen weekend werd er na Beilen nog enkelspoor gereden, binnenkort is dat dus een grote verstoring.

Vrijdag 03 nov 2017 - 15:48:34
trdl85
trdl85
Quote
michaben (wo 01 nov 2017 17:13:16 www.somda.nl): Je moet ook weer niet overdrijven, je hebt immers geen wissel nodig voor een pendeldienst. Bij werkzaamheden of verstoring bij Gd wordt ook wel eens een pendel Rtd - Nwk ingezet, en nee er liggen echt geen wissels tussen Cps en Nwk om te keren. Oplossing: men rijdt gewoon over hetzelfde spoor weer terug tot Rtng.
Inderdaad, echter is het ook vaak een keuze van NSR om tijdens een storing geen gebruik te maken van infra die wel beschikbaar is.
Zelfs bij werkzaamheden zie je steeds vaker dat NSR niet pendelt tot het laatst beschikbare station/halte maar vanaf het voorliggende knooppunt alles opheft, dit terwijl de infra een pendeldienst toelaat.
Om vervolgens bij een wisselsanering te gaan piepen dat die wissels noodzakelijk zijn voor bijsturing en pendeldiensten...
maak er dan gebruik van!!!

Laatst bewerkt door trdl85 op Vrijdag 03 nov 2017 om 15:49:23

Vrijdag 03 nov 2017 - 19:51:45
279
279
de maatregel waarin staat welke sporen in gebruik kunnen blijven
en treinseries nog blijven rijden, wordt tegenwoordig alleen door Prorail
gekozen.
NSR heeft daar geen stem meer in...
1 kapitein op het schip heet dat geloof Ik.

Vrijdag 03 nov 2017 - 20:33:38
Amazonous
Amazonous
Ook dan heeft NS(R) nog steeds de mogelijkheid om geen gebruik te maken van een deel van de aangeboden en beschikbare infrastructuur.

Vrijdag 03 nov 2017 - 22:12:36
ZJ37
ZJ37
NS oefent met de 1100 al enige tijd met een nieuwe vorm van bijsturen: consequent complete slagen eruit gooien. Kan de bijsturing ook weer 4 uur onderuit tot de volgende slag moet beginnen.

Woensdag 29 nov 2017 - 09:55:32
Jan-Mark
Jan-Mark
Flickr 140553902@N06/
Zojuist zag ik dat men bezig was om het ongebruikte 'dieselemplacementje' aan de oostzijde van Hvs op te breken. Diverse spoorsecties zijn al doorgesneden en opgeruimd, en vermoedelijk zal alles tot aan sein 46 verdwijnen.

Woensdag 29 nov 2017 - 10:02:53
sjoerd
sjoerd
Ah, dan ontstaat er ruimte om de knerpende boog en het 1 : 9 wissel uit de richting Amersfoort wat ruimer aan te sluiten op perronspoor 905!
Al heb ik over een concreet plan hiervoor nog niets vernomen. Broek misschien?

Woensdag 29 nov 2017 - 10:45:48
slifor2
slifor2
Flickr florisleeuw
sanering wissels 893A/B en 895A/B te Rotterdam Lombardijen

Woensdag 29 nov 2017 - 11:37:49
broek53
broek53
Quote
sjoerd (wo 29 nov 2017 10:02:53 www.somda.nl): Ah, dan ontstaat er ruimte om de knerpende boog en het 1 : 9 wissel uit de richting Amersfoort wat ruimer aan te sluiten op perronspoor 905!
Al heb ik over een concreet plan hiervoor nog niets vernomen. Broek misschien?
Er is in de nabije toekomst geen verlegging van sporen in Hilversum voorzien, sterker nog: er is geen ontwerp o.i.d. voor de nabije toekomst bekend waarin de voormalige laad- en losplaats is verwijderd. De ontwerpen van PVT 't Gooi (vervangen van de seinen tussen in dit geval Hilversum en Baarn) en van de aanleg van de HOV-baan langs het spoor Hvs - Brn kennen alle ook nog de lalo van Hilversum.
Zou me niet eens zo verbazen als ze het zaakje aan het vernieuwen zijn

Woensdag 29 nov 2017 - 12:20:34
maarten83
maarten83
Quote
slifor2 (wo 29 nov 2017 10:45:48 www.somda.nl): sanering wissels 893A/B en 895A/B te Rotterdam Lombardijen
Deze worden nog regelmatig gebruikt bij calamiteiten en werkzaamheden. Dom om deze weg te saneren.

Laatst bewerkt door maarten83 op Woensdag 29 nov 2017 om 12:22:07

Woensdag 29 nov 2017 - 13:19:19
koos
koos
Quote
slifor2 (wo 29 nov 2017 10:45:48 www.somda.nl): sanering wissels 893A/B en 895A/B te Rotterdam Lombardijen
Weet je ook wanneer dat eventueel gaat gebeuren?

Laatst bewerkt door koos op Woensdag 29 nov 2017 om 13:19:43

Woensdag 29 nov 2017 - 14:04:12
slifor2
slifor2
Flickr florisleeuw
Quote
koos (wo 29 nov 2017 13:19:19 www.somda.nl):
Quote
slifor2 (wo 29 nov 2017 10:45:48 www.somda.nl): sanering wissels 893A/B en 895A/B te Rotterdam Lombardijen
Weet je ook wanneer dat eventueel gaat gebeuren?
nee, wel dat ze in 2020 vernieuwd moesten worden...

nog meer sanering:

Ozbm : spoor 703 incl toeleidende wissels

Laatst bewerkt door slifor2 op Woensdag 29 nov 2017 om 15:02:29

Woensdag 29 nov 2017 - 16:40:49
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Ach, heb je ook niet nodig vanwege PHS

Woensdag 29 nov 2017 - 19:01:35
ZJ37
ZJ37
Daar komt een ander inhaalspoor voor terug dat wordt ingericht voor hogere snelheden (Mtr of Gdm dacht ik? ).

Woensdag 29 nov 2017 - 19:22:33
slifor2
slifor2
Flickr florisleeuw
Maastricht Randwijck in ieder geval niet

Het middenspoor in Meteren, dat nu dient als wacht/invoegspoor vanaf de Betuweroute wordt wachtspoor in twee richtingen. In Geldermalsen wordt huidig wachtspoor 1 een perronspoor....

Woensdag 29 nov 2017 - 19:30:17
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
Quote
maarten83 (wo 29 nov 2017 12:20:34 www.somda.nl):
Quote
slifor2 (wo 29 nov 2017 10:45:48 www.somda.nl): sanering wissels 893A/B en 895A/B te Rotterdam Lombardijen
Deze worden nog regelmatig gebruikt bij calamiteiten en werkzaamheden. Dom om deze weg te saneren.
De wissels bij Rotterdam Stadion bieden dezelfde functionaliteit om op alle sporen van Rlb te kunnen keren en dan ook weer terug naar het rechter spoor te kunnen.

In eerdere dienstregelingopzetten miste je meer een overloop aan de zuidkant van Rlb bij calamiteiten (zodra je over twee sporen door de tunnel Brd moet gaan rijden kan je op Rlb geen andere trein meer inhalen als dat nodig zou zijn)

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Woensdag 29 nov 2017 - 19:41:47
sjoerd
sjoerd
Nou ja, dezelfde functionaliteit?? Ze liggen bij Stadion een kilometer verderop en zijn alle 1 : 9, terwijl de op te breken overloopwissels 1 : 15 zijn.
In plaats van bijbouwen om te kunnen inhalen op Rlb als dat dan zo handig zou zijn, breken ze nu de andere overlopen maar op. Ondoorgrondelijk.

Woensdag 29 nov 2017 - 19:45:55
michaben
michaben
Misschien saneert men om ruimte te maken voor nieuwe wissels? In de laatste voortgangsrapportage over de HSL-Zuid gaf men aan twee nieuwe overloopwissels bij Rtst te willen hebben ten behoeve van bijsturingsmogelijkheden bij versperringen op de HSL...

Woensdag 29 nov 2017 - 20:05:49
daniel_ddr
daniel_ddr
Twitter dbleumink Flickr dbleumink
@sjoerd: maar hoe vaak zou je met 80 door een wissel vlak voor een perron willen dan? Met een IC zou je desnoods na Rtz al een 1:15 wissel door kunnen om bv. al het verkeer door de oostelijke buis in Barendrecht te leiden.

Wat betreft dat inhalen: dat was in de tijd met de vallende plafondplaten bij Brd de oorzaak dat de toenmalige 2200 nooit kon rijden tussen Rlb en Ddr in zo'n geval, die werd toen op Rlb door een IC gepasseerd. In de huidige dienstregelingsopzet rijdt alles achter elkaar aan over de binnenste sporen en is een inhaalmogelijkheid op Rlb niet zo relevant meer.

@michaben: Wat voor overloopwissels gaat dat dan om en in hoeverre helpt het opbreken van die wissels bij Rlb om ze te realiseren? Willen ze iets waarmee je al op Rlb naar het andere HSL spoor kunt i.p.v. pas in de Barendrechtse tunnel?

Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

Woensdag 29 nov 2017 - 20:49:19
sjoerd
sjoerd
Je rijdt alleen 80 als je te Rtl niet wilt stoppen. Maar dat was wel één van de functionaliteiten.

Woensdag 29 nov 2017 - 20:55:12
b2py
b2py
Quote
daniel_ddr (wo 29 nov 2017 20:05:49 www.somda.nl): @sjoerd: maar hoe vaak zou je met 80 door een wissel vlak voor een perron willen dan? Met een IC zou je desnoods na Rtz al een 1:15 wissel door kunnen om bv. al het verkeer door de oostelijke buis in Barendrecht te leiden.

Wat betreft dat inhalen: dat was in de tijd met de vallende plafondplaten bij Brd de oorzaak dat de toenmalige 2200 nooit kon rijden tussen Rlb en Ddr in zo'n geval, die werd toen op Rlb door een IC gepasseerd. In de huidige dienstregelingsopzet rijdt alles achter elkaar aan over de binnenste sporen en is een inhaalmogelijkheid op Rlb niet zo relevant meer.

@michaben: Wat voor overloopwissels gaat dat dan om en in hoeverre helpt het opbreken van die wissels bij Rlb om ze te realiseren? Willen ze iets waarmee je al op Rlb naar het andere HSL spoor kunt i.p.v. pas in de Barendrechtse tunnel?
Het is ongetwijfeld gunstiger voor je remweg naar het perron toe

Woensdag 29 nov 2017 - 21:10:02
BasSNG2001
BasSNG2001
Twitter Bas15501 Facebook Bas Folles Flickr https://www.flickr.com/photos/139631896@N03/
Quote
sjoerd (wo 29 nov 2017 20:49:19 www.somda.nl): Je rijdt alleen 80 als je te Rtl niet wilt stoppen. Maar dat was wel één van de functionaliteiten.
De afkorting voor Rotterdam Lombardijen is Rlb.

Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken! Kijk ook eens op basfotoarchief.weebly.com!

Woensdag 29 nov 2017 - 22:14:18
sjoerd
sjoerd
Je hebt gelijk. Ik moet me ook niet zo opwinden.

Zaterdag 23 dec 2017 - 17:48:17
mvschoon
mvschoon
De rails op het terrein van Conline in Maassluis is inmiddels verwijderd.
De sloop van de heftorens en aanbruggen van de oude Botlekbrug vindt plaats op een terrein aan de uiterste westkant van Vlaardingen. Een van de heftorens is inmiddels al volledig gesloopt.

Woensdag 14 feb 2018 - 09:36:36
koos
koos
Het schrappen van wissels en sporen zal onverminderd doorgaan. De ambitie is om de komende jaren tot wel 25% te schrappen. Dat betekent sanering van ongeveer 1750 wissels de komende jaren. Echt een extreem hoog aantal als je het mij vraagt.

Bron: www.telegraaf.nl

Woensdag 14 feb 2018 - 10:14:11
jeanne
jeanne
Als media dit verhaal steeds maar weer blijven brengen, dat ProRail zo consistent als de waarheid verkondigd, wordt het vanzelf de waarheid. Ben toch wel benieuwd wanneer deze wal dit schip gaat keren en of ik dat dan nog ga meemaken?

Jeanne Kok

Woensdag 14 feb 2018 - 11:46:45
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Hiervoor hoef je niet naar de krant te kijken om te zien dat het een harde wens is van prorail,en dat ze er al even mee bezig zijn.
Wel blijft het hilarisch dat men zegt dat door weghalen van wissels de punctualiteit is gestegen.
Dat men dat bereikt door schrappen van treindiensten dat zegt men dan maar weer toevallig niet.
Een meer eerlijke manier om dingen te tellen en te berekenen zou overigens wenselijk zijn.
Dit gaat zo nergens over,en dat telt ook voor dat nieuwe voornemen.
Bij verstoringen(en die hebben we nu gelukkig "maar"dagelijks) valt er niks meer bij te sturen,als dat plan door gaat dan al helemaal niet meer.
Maar (schiet me nu te binnen) dat heeft dan wel als voordeel dat je bijna alle treindienstleiders kan ontslaan,want die hebben geen werk meer

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Woensdag 14 feb 2018 - 14:51:05
broek53
broek53
Het grappige is dat de wisselsaneringen in de wanorde die de Prorailorganisatie is, vanzelf aan het sneuvelen zijn. Om dezelfde reden waarom het programma Robuust Spoor jaren geleden op de klippen liep: saneren van wissels kost een bijna even groot vermogen als het bijbouwen en dat geld is er helemaal niet. Gevolg: ik weet nu al van minstens een serie saneringsprojecten dat ze niet doorgaan en de infra 1:1 wordt vervangen. Dat kost het minst....

Wat me wel tegenvalt is dat Grote Pier blijkbaar ook voor dit syndroom bezweken is.

Woensdag 14 feb 2018 - 19:12:01
ZJ37
ZJ37
Kennelijk toch mensen in de organisatie die het heel mooi kunnen verkopen. Vooral infra die geschikt is voor BUP-achtige dienstregelingen. Rangeren, wat is dat? 24-uur uitsnijding, wat is dat?

Woensdag 14 feb 2018 - 19:30:50
IJsbergsla
IJsbergsla
Dat zal voor de eigen treindienstleiding toch ook geen pretje zijn om zo te moeten werken.

Woensdag 14 feb 2018 - 20:05:29
ZJ37
ZJ37
Niet zo vreemd dat treindienstleiders hierover het algemeen ook heel anders denken dan de beleidsbepalers in de Inktpot.

Donderdag 15 feb 2018 - 12:09:48
broek53
broek53
Quote
IJsbergsla (wo 14 feb 2018 19:30:50 www.somda.nl): Dat zal voor de eigen treindienstleiding toch ook geen pretje zijn om zo te moeten werken.
je hoort vanuit de verkeersleidingsposten in het algemeen ook andere geluiden dan vanuit de gelijkgeschakelde centrale staf, is mijn ervaring.

Donderdag 15 feb 2018 - 13:07:03
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
broek53 (wo 14 feb 2018 14:51:05 www.somda.nl)Gevolg: ik weet nu al van minstens een serie saneringsprojecten dat ze niet doorgaan en de infra 1:1 wordt vervangen. Dat kost het minst....

Wat me wel tegenvalt is dat Grote Pier blijkbaar ook voor dit syndroom bezweken is.
Aangezien een groot deel van ons (mezelf incl) geen inzicht hebben in welke saneringen er op stapel stonden/staan,die nu veranderd zijn in vervangen 1:1,kun je daar misschien een tipje van de sluier van oplichten ?

Wat het Pier betreft telt denk ik het gezegde: waar je mee omgaaat,daar word je mee besmet
Ofwel de cultuur die voor t grote deel heerst bij Prorail,is afgewreven op hem
Jammer is dat wel,want zo kun je steeds minder mensen serieus nemen.
Wie weet vind hij nog ergens een kuur er tegen.

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Dinsdag 20 feb 2018 - 20:45:38
sjoerd
sjoerd
Emplacement Geldrop wordt in de loop van dit jaar geheel opgebroken. Alleen de perronsporen blijven. Oud Heeze inhaalspoor blijft wel liggen en ook de overloopwissels te Maarheeze blijven.

Dinsdag 20 feb 2018 - 23:12:32
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Empl. Geldrop is al niet meer aangesloten, de overloopwissels zijn vorig jaar al verdwenen.

Woensdag 21 feb 2018 - 12:47:56
sjoerd
sjoerd
Inderdaad, na al maanden/jaren op de klem te hebben gelegen. Maar nu wordt alles dus echt opgebroken.

Woensdag 21 feb 2018 - 13:31:01
bacr
bacr
Ik snap best dat er op veel plekken, waar al jaren geen spoorvervoer meer in de buurt is geweest en ook niet meer kan komen ivm woninigbouw of zo, een spoor of wat wordt opgebroken.

Wat ik minder goed begrijp is, dat er op diverse plekken in het land bedrijventerreinen worden volgebouwd voor met name de logistieke dienstverlening, inclusief de aanpassing van de asfaltinfrastructuur, zonder dat er ook maar een meter spoor wordt afgebogen.

Een van de meest in het oog springende voorbeelden: Venlo Trade Port West, enorme loodsen zover het oog reikt, doorsneden door Ehv-Vl, maar niets te zien.
Idem voor wat betreft Acht.

Iemand al een update voor de aansluiting van de VDL-vestiging in Born, waar 100.000-en auto's door 10.000-en vrachtwagens weggetransporteerd worden?

Of de logistieke dienstverlening vanuit Waalwijk en die ten westen van Moordrecht?

Laatst bewerkt door bacr op Woensdag 21 feb 2018 om 13:32:52

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 21 feb 2018 - 13:48:13
sjoerd
sjoerd
Geen update want geen gegevens en wat de spoorinfra betreft: daarin zijn dit jaar nog geen concrete zaken te melden. Wellicht zit er nog iets in de ontwerpfase.
Want Born betreft: daar zou de oude toegang via de voormalige LTM-tramlijn Sittard - Born gaan verdwijnen, en er zou een nieuwe aansluting gemaakt worden aan de lijn Sittard - Roermond. Maar ik heb nog niets gezien.
Ik ben het met je eens dat het spoor geen gelijke tred houdt met de weg. Ik vermoed dat de voorzieningen te duur zijn en het subsidiebeleid, anders dan in Duitsland en Zwitserland, niet toereikend is.
Maar waar het wel gebeurt: Roosendaal, is er nog geen wagen naar het industrieterrein gebracht.

Woensdag 21 feb 2018 - 13:58:14
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
bacr (wo 21 feb 2018 13:31:01 www.somda.nl): Een van de meest in het oog springende voorbeelden: Venlo Trade Port West, enorme loodsen zover het oog reikt, doorsneden door Ehv-Vl, maar niets te zien.
Idem voor wat betreft Acht.
Vooor "Railterminal Venlo Tradeport Noord" is hier al een RVTO (Railverkeerstechnisch Ontwerp) van en de IDS (indienststelling) staat voor Q4 2019 gepland.

Woensdag 21 feb 2018 - 14:00:15
bacr
bacr
Is dat het gebied ten noorden van Ehv-Vl en ten westen van de A73?

Woensdag 21 feb 2018 - 14:04:03
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
rolandrail (di 20 feb 2018 23:12:32 www.somda.nl): Empl. Geldrop is al niet meer aangesloten, de overloopwissels zijn vorig jaar al verdwenen.
yep, tijdens een reguliere bovenbouwvernieuwing......

Woensdag 21 feb 2018 - 14:10:25
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
bacr (wo 21 feb 2018 14:00:15 www.somda.nl): Is dat het gebied ten noorden van Ehv-Vl en ten westen van de A73?
Ten zuiden van Vl - Ehv, tussen km 8.1 en 9.8 om precies te zijn
Verder nog wat aanpassingen zoals saneren Hrt, wachtspoor tussen km 6.6 en 8.1, overweg vervangen door tunnel etc..

Woensdag 21 feb 2018 - 14:13:53
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Aardig overzicht van infraprojecten (saneren en bouwen) bij Prorail lees je in bijlage 10 van de netverklaring: www.prorail.nl

Woensdag 21 feb 2018 - 14:54:17
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Quote
sjoerd (wo 21 feb 2018 13:48:13 www.somda.nl): Maar waar het wel gebeurt: Roosendaal, is er nog geen wagen naar het industrieterrein gebracht.
Voor zover ik weet rijd daar nog niks omdat 1 bedrijf dwars ligt en ze in het plannen van het rijden van treinen overdags fouten hebben gemaakt.
Het bedrijf wil geen trein op kantoortijden ivm hun productie waar iets niet tegen trillingen kan,dus die willen dat er pas treinen rijden als de bedrijven dicht gaan om avond te houden thuis.

Of e.e.a. nu is veranderd weet ik niet,maar zo was het afgelopen jaar in elk geval.
www.bndestem.nl

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Woensdag 21 feb 2018 - 15:10:40
ZJ37
ZJ37
Quote
gvttreinen (wo 21 feb 2018 14:13:53 www.somda.nl): Aardig overzicht van infraprojecten (saneren en bouwen) bij Prorail lees je in bijlage 10 van de netverklaring: www.prorail.nl
Vooral de saneerprojecten hebben al akkoord voor realisatie!

Woensdag 21 feb 2018 - 17:14:38
broek53
broek53
Quote
gvttreinen (wo 21 feb 2018 14:10:25 www.somda.nl):
Quote
bacr (wo 21 feb 2018 14:00:15 www.somda.nl): Is dat het gebied ten noorden van Ehv-Vl en ten westen van de A73?
Ten zuiden van Vl - Ehv, tussen km 8.1 en 9.8 om precies te zijn
Verder nog wat aanpassingen zoals saneren Hrt, wachtspoor tussen km 6.6 en 8.1, overweg vervangen door tunnel etc..
De realisatie van dit overgave-emplacement is opgedragen aan Dura Vermeer. Opvallend is dat de gelijktijdige saneringen en verbeteringen in Horst=S eruit gehaald moeten worden, om maar weer terug te keren naar de saneringen...

Donderdag 12 apr 2018 - 18:04:35
kjansma
kjansma
OTB Meteren-Boxtel gelezen:

Ht:
- emplacement autoslaaptrein verdwijnt
- een hint wordt gegeven dat spoor 7 zou kunnen verdwijnen (perronverbreding), echter dan is perron 3 dus een heel lang perron waar spoorfasen nutteloos geworden zijn
- spoor 1 straks alleen bereikbaar *vanuit* Tilburg

Zolang er geen vertragingen over verstorigen zijn, zal het allemaal werken. Maar feitelijk is Ht nu ook voor de lijn Tb-Nm gedegradeerd tot halte voor doorgaande treinen. Als er een verstoring is tussen Ht-Nm kun je in Ht niet meer keren. Een IC of sprinter uit Tilburg zal stranden op spoor 1 en kan vandaaruit niet terug.

Dus een verstoring Ht-Nm zal ook leiden tot veel minder treinen Ht-Tb.
een verslechtering van de huidige situatie, en al helemaal vergeleken met de situatie voordat Ht een 'doorstroomstation' werd, toen er nog volledige flexibiliteit was.

Donderdag 12 apr 2018 - 18:20:16
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Tja, DSSH, in Ut 'werkt' het ook dus zal het wel meevallen
Spannend zou zijn een verstoring op A2 corridor bij twee doorstroonstations.

Donderdag 12 apr 2018 - 18:21:41
VIRMm1
VIRMm1
In theorie kun je dan de treinen omrijden via de opstelsporen aan de noordzijde en dan terugsteken naar 3b.

In de praktijk zal dat nooit gaan gebeuren omdat 823 te kort is (4 bakken) en 820/821/822 NCBG zijn.

Donderdag 12 apr 2018 - 18:22:14
kjansma
kjansma
@gvttreinen: Al in de huidige situatie worden treinen al in Eindhoven opgeheven als er iets mis is tussen Ut-Ht

Laatst bewerkt door kjansma op Donderdag 12 apr 2018 om 18:23:05

Donderdag 12 apr 2018 - 19:14:23
R1-2010
R1-2010
Mja, er komen aan de zuidzijde wel extra wissels bij (deels ter vervanging van de wissels bij Vga) en ri Tb komt er een extra stel overloopwissels bij.

Een mogelijkheid om vanaf Ehv op spoor 1 te komen zou wel handig zijn, of het emplacement van de ast echt verdwijnt moet ik nog zien.

Donderdag 12 apr 2018 - 19:58:03
bacr
bacr
Jammer van het verdwijnen van de autoverlading.

Donderdag 12 apr 2018 - 20:10:09
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Waarom, geen vervoerder hier ziet er brood (meer) in, dit vervoer is deskundig om zeep geholpen door o.m. Prorail en wordt nu door hetzelfde bedrijf helemaal onmogelijk gemaakt.

Donderdag 12 apr 2018 - 22:10:07
bacr
bacr
Nostalgie....

Donderdag 12 apr 2018 - 22:57:04
thom
thom
Quote
gvttreinen (do 12 apr 2018 20:10:09 www.somda.nl): Waarom, geen vervoerder hier ziet er brood (meer) in, dit vervoer is deskundig om zeep geholpen door o.m. Prorail en wordt nu door hetzelfde bedrijf helemaal onmogelijk gemaakt.
Ik weet niet of het terecht is die in de schoenen van Prorail te schuiven, EETC is er destijds mee gestopt door de hoge kosten in oa Italië namelijk.

Donderdag 12 apr 2018 - 23:19:01
ZJ37
ZJ37
Frankrijk

Donderdag 12 apr 2018 - 23:28:46
thom
thom
De trein naar Frankrijk reed al niet meer, toen de trein naar Italië gestopt werd; www.treinreiziger.nl

Donderdag 12 apr 2018 - 23:46:29
umbusko
umbusko
Quote
gvttreinen (do 12 apr 2018 20:10:09 www.somda.nl): Waarom, geen vervoerder hier ziet er brood (meer) in, dit vervoer is deskundig om zeep geholpen door o.m. Prorail en wordt nu door hetzelfde bedrijf helemaal onmogelijk gemaakt.
En in de toekomst misschien weer wel, maar dan moet die mogelijkheid er natuurlijk wel nog zijn. Het is veel makkelijker om dingen kapot te maken dan om ze weer opnieuw op te bouwen. (Kijk maar naar de Friesenbrücke, al was dat niet met opzet. )

Vrijdag 13 apr 2018 - 08:37:41
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Met die gedachte hadden we nu nog overal waterkolommen staan

Vrijdag 13 apr 2018 - 09:35:03
thom
thom
Het probleem is ook dat Prorail de verplichting heeft aangesloten en berijdbare sporen ook daadwerkelijk te onderhouden, en ik geloof dat een biezenkruis daar tegenwoordig niet meer in voldoet om daar onderuit te komen.

Vrijdag 13 apr 2018 - 11:56:53
umbusko
umbusko
Maar autotransport in de toekomst is minder onrealistisch dan locomotieven die waterkolommen nodig hebben, toch? ÖBB Nightjet vervoert ook auto’s tussen Düsseldorf en Innsbruck/Wien; waarom zou zoiets niet ooit worden uitgebreid? (En misschien draait de geldmanie ook wel weer bij; niets is permanent.)

Vrijdag 13 apr 2018 - 12:35:58
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Het is gewoon werkverschaffing,nu sloopt men de boel in Ht en als er over een jaar of 8 iemand weer zoiets wil gaan doen dan bouwen ze toch gewoon nieuw opde plek van t oude
Geld mot rollen,t rolt echter vaak dubbel en beide keren de verkeerde kant op
Een wissel klemmen of een STUKJE rails verwijderen is handiger denk ik,bij de 1ste sloop niks voor t geval dat,bij t 2e is spoor fysiek van actief gebeid los maar kost herstel weinig.
Denkende vanuit pr**srail zal het juist daar fout gaan,t is te simpel en te goedkoop

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Vrijdag 13 apr 2018 - 13:18:19
anton_
anton_
Wat ik mij afvroeg over het OTB: hoe gaan ze de A65 verhogen? (Kw 7 op pagina 72 van het OTB)
optie 1: tijdelijk hoog viaduct over de huidige spoorbaan ?
optie 2: tijdelijk spoor naar het oosten verplaatsen en A65 op plek Rembrandtlaan leggen ?
optie 3: A65 zes maanden afsluiten?
optie 4: spoorlijn Den Bosch - Eindhoeven zes maanden afsluiten?
optie 5: ??

welke wordt het ?

www.platformparticipatie.nl

Vrijdag 13 apr 2018 - 13:41:32
AlbertP
AlbertP
Er is gepraat over een afsluiting van de A65 maar wat daar uit is gekomen weet ik niet.

Vrijdag 13 apr 2018 - 14:46:26
VIRMm1
VIRMm1
Een hele drukke en belangrijke weg als de A65/N65 kun je niet zomaar afsluiten voor lange tijd natuurlijk.

Vrijdag 13 apr 2018 - 17:21:59
R1-2010
R1-2010
En toch gaat dat gebeuren, de N65 gaat een aantal maanden dicht.

Vrijdag 13 apr 2018 - 23:18:52
treinhobby
treinhobby
Quote
broek53 (wo 29 nov 2017 11:37:49 www.somda.nl).... Zou me niet eens zo verbazen als ze het zaakje aan het vernieuwen zijn
Hier nog niet gemeld, maar het spoor is inderdaad vernieuwd!

gaat over dieselspoor ten oosten van station Hilversum.

Laatst bewerkt door treinhobby op Vrijdag 13 apr 2018 om 23:19:50

Zaterdag 14 apr 2018 - 00:54:12
scooter
scooter
Quote
anton_ (vr 13 apr 2018 13:18:19 www.somda.nl): Wat ik mij afvroeg over het OTB: hoe gaan ze de A65 verhogen? (Kw 7 op pagina 72 van het OTB)
optie 1: tijdelijk hoog viaduct over de huidige spoorbaan ?
optie 2: tijdelijk spoor naar het oosten verplaatsen en A65 op plek Rembrandtlaan leggen ?
optie 3: A65 zes maanden afsluiten?
optie 4: spoorlijn Den Bosch - Eindhoeven zes maanden afsluiten?
optie 5: ??

welke wordt het ?

www.platformparticipatie.nl
De A65 gaat zelfs 8 maanden dicht(zie blz 242)

Zondag 22 apr 2018 - 12:59:12
arjanm
arjanm
Bij de voormalige VAM in Noordwijkerhout is men afgelopen week begonnen met het opbreken van het spoor achter het aansluitwissel richting de 1e bunker, of de hele aansluiting gesaneerd gaat worden is me niet duidelijk maar zal me niet verbazen.

Zondag 22 apr 2018 - 13:04:04
IJsbergsla
IJsbergsla
Dat is wel de intentie, men was ook in hoog tempo bezig.

Maandag 23 apr 2018 - 18:23:48
Hoera63
Hoera63
Twitter Koplopermau Youtube Koplopermau Flickr Koplopermau
Snel, voordat er weer vervoer komt... In plaats van het bevorderen draait ProRail zo mogelijk nieuwe vervoeren de nek om. Niet dat ik denk dat er snel weer vervoer zou komen, maar toch, waarom laten we het niet gewoon liggen...

Maandag 23 apr 2018 - 19:01:15
sjoerd
sjoerd
We zijn hier nogal van het opruimen, terwijl in België hele emplacementen en spoorlijnen tientallen jaren lekker liggen te verroesten.
Het is natuurlijk wel zo dat een wissel als bij Noordwijkerhout onderhoud nodig heeft en dat het geschouwd moet worden. En ProRail zal wel willen inbrengen dat het een van die enge storingen kan geven.
Daarentegen ligt het wissel naar de spooraansluiting van Defensieterrein Vijf Eiken al jaren in eenzaamheid in het hoofdspoor Breda - Gilze-Rijen. Onmiddellijk achter het wissel is het spoor al jaren geleden geheel opgebroken.
Maar we hebben hier ook een groot emplacementsdeel waar al jaren niets meer meegebeurt: Roermond.

Maandag 23 apr 2018 - 19:52:13
Jan-Mark
Jan-Mark
Flickr 140553902@N06/
Off-topic, maar tijdens de werkzaamheden enkele weken terug werd de losweg van Roermond zowaar eens gebruikt hoor

Maandag 23 apr 2018 - 20:04:00
AlexNL
AlexNL
Quote
sjoerd (ma 23 apr 2018 19:01:15 www.somda.nl):

Daarentegen ligt het wissel naar de spooraansluiting van Defensieterrein Vijf Eiken al jaren in eenzaamheid in het hoofdspoor Breda - Gilze-Rijen. Onmiddellijk achter het wissel is het spoor al jaren geleden geheel opgebroken.
Kan het zijn dat het wissel er nog ligt op verzoek van Defensie? Op eigen terrein spoor terugleggen indien daar weer behoefte aan is is een stuk sneller gedaan dan een nieuw wissel moeten laten inbouwen. Dat vraagt immers om technische ontwerpen, treinvrije periodes, enzovoort.

Nu we het toch over Gilze-Rijen hebben: wat is de bedoeling met spoor 932? Aan beide kanten ontbreekt vlak voor het wissel een meter spoor, de spoorstaven zijn elektrisch doorverbonden aan de rest. Er ligt zelfs een felgeel gloednieuw ATB-Vv-baken.

Wissels 3A en 27 liggen geklemd in doorgaande richting. Wissels klemmen gebeurt wel vaker, maar dat er 2x een meter spoor is weggehaald vind ik toch wel opmerkelijk te noemen.

Maandag 23 apr 2018 - 20:22:17
Michael98
Michael98
Wissel 375A/B te Krg is een aantal weken terug vernieuwd. Deze stond op de nominatie om te worden gesaneerd. Is door deze vernieuwing de sanering nog dichterbij gekomen of blijft deze toch liggen? De overige wissels te Krg is niks mee gebeurd.

Maandag 23 apr 2018 - 20:44:10
SunKeeper
SunKeeper
En dan? Bij een verstoringkje te Bzl alles tot aan Rb eruit knikkeren?

Maandag 23 apr 2018 - 21:47:31
sjoerd
sjoerd
@Alex: Op het terrein van Defensie De Vijf Eiken was ooit een munitieopslagplaats, maar nu is het een omheind natuurgebied. Tja, als de Koude Oorlog oplaait, kan het nog wel eens nodig zijn, maar op dat punt is veel essentiëlere infra reeds lang geleden opgebroken.

Maandag 23 apr 2018 - 22:32:24
Michael98
Michael98
Quote
SunKeeper (ma 23 apr 2018 20:44:10 www.somda.nl): En dan? Bij een verstoringkje te Bzl alles tot aan Rb eruit knikkeren?
Helaas wel de landelijke trend. Het orginele saneringsplan voor de Zeeuwse lijn staat een aantal pagina's terug in dit topic, daarin staat dat er in Krg geen wissel meer overblijft.

Dinsdag 24 apr 2018 - 00:15:24
thom
thom
Quote
Hoera63 (ma 23 apr 2018 18:23:48 www.somda.nl): Snel, voordat er weer vervoer komt... In plaats van het bevorderen draait ProRail zo mogelijk nieuwe vervoeren de nek om. Niet dat ik denk dat er snel weer vervoer zou komen, maar toch, waarom laten we het niet gewoon liggen...
Als de sporen verdwijnen op het terrein van de vuilverwerker zelf, dan denk ik dat Prorail daar niet de hand in heeft, dat lijken mij eerder sporen op eigen terrein.

Verder zal een spooraansluiting in de hoofdbaan naar een bedrijven terrein niet verdwijnen omdat het niet gebruikt word, maar omdat er waarschijnlijk niet meer betaald word voor de aansluiting.

Dinsdag 24 apr 2018 - 12:55:09
illyavaes
illyavaes
Quote
AlexNL (ma 23 apr 2018 20:04:00 www.somda.nl):
Quote
sjoerd (ma 23 apr 2018 19:01:15 www.somda.nl):
Daarentegen ligt het wissel naar de spooraansluiting van Defensieterrein Vijf Eiken al jaren in eenzaamheid in het hoofdspoor Breda - Gilze-Rijen. Onmiddellijk achter het wissel is het spoor al jaren geleden geheel opgebroken.
Kan het zijn dat het wissel er nog ligt op verzoek van Defensie? Op eigen terrein spoor terugleggen indien daar weer behoefte aan is is een stuk sneller gedaan dan een nieuw wissel moeten laten inbouwen. Dat vraagt immers om technische ontwerpen, treinvrije periodes, enzovoort.
Na eerder te zijn afgeblazen, staat "definitief verwijderen wissel 21 (voormalig OTC)" nu kennelijk gepland voor 2 september 2018 (datum van indienststelling van de nieuwe situatie).

Dinsdag 24 apr 2018 - 15:31:57
rob_ehv
rob_ehv
Als ze nou spoor 932 bij gilze verlengen ipv alles weghalen. Regelmatig zit je met de 1100 achter cargo (vertraagd) ri Breda. Was het maar...

robq

Dinsdag 24 apr 2018 - 16:00:52
daniel81
daniel81
Dan heb je niks aan een inhaalspoor bij Gz. Als zo'n cargo moet afremmen om op dat wachtspoor tot stilstand te komen kost dat veel meer tijd dan dat-ie met 100 doorhobbelt naar Bd.

Dinsdag 22 mei 2018 - 22:10:58
mdj
mdj
Om over de letterlijke betekenis van saneren te hebben: in het afgelopen hemelvaartsweekend is het hogesnelheidswissel (hoekverhouding 1:34,7) 447 te Gouda Goverwelle vervangen door een exemplaar met hoekverhouding 1:29. Dat scheelt een beweegbaar puntstuk en 2 wisselstellers.

Laatst bewerkt door mdj op Dinsdag 22 mei 2018 om 22:11:46

Bij twijfel: gebruik beton.