Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
09-05-2016 17:24:48 | ||
---|---|---|
phantom
|
En zou o.a. Il&T daar ook niet debet aan zijn ,aan die dwaze regelgeving ? (die ongetwijfeld weer verder vingerwijzend zullen door verwijzen naar een volgende instantie/regering hier of in het buitenland) Ik geef toe er moet regelgeving zijn,maar aan deze al jaren durende trend om zelfs voor de regels nieuwe regels te verzinnen met allerlei aanhangige formulieren en bureaucratie,daar gaat een land snel aan kapot. Ik krijg daarom ook het idee,dat er meer mensen/instantie's zijn die voor zichzelf en vrienden werk verschaffen door nieuwe regels te verzinnen,waarbij de ander dan de papierwinkel mag opstarten. (ofwel veel personeel op een kantoor en weinig praktijk mensen in het veld) Waarom mocht mijn oom vroeger wel als mcn een wissel omzetten terwijl hij een goederentrein in elkaar aan het zetten was en waarom moet je dat nu in 10voud aanvragen,aparte cursussen volgen en weet ik al niet meer wat men nog meer heeft verzonnen in de loop der tijd %03% Het is zoals dh3201 het zegt,zolang men onderling met handje klap en handjes boven t hoofd houden niet keihard op de vingers worden getikt door een 3e partij,dan veranderd er waarschijnlijk nooit wat. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
09-05-2016 18:33:03 | ||
---|---|---|
bacr
|
Voor complottheorieën zijn er genoeg andere fora. Hou het hier maar bij doorgeschoten veiligheidsregelgeving omdat de gemiddelde burger risico wil uitbannen. En de gemiddelde politicus ("nationaal" of "internationaal"; alles zeker weer de schuld van Brussel?) daarop aanslaat en dergelijke regelgeving bedenkt. |
09-05-2016 21:02:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik weet niet wat hij ( ZJ37) bedoeld , maar er is iets als BG+ en ook dat je nog geen stap buiten je trein mag zetten zonder dat ALLE verkeer stil ligt en verder ook zaken dat Infraspeed de bovenleiding wil controleren als de spanning is weggevallen terwijl het helemaal niet zeker is dat dit door spanning-aarde rijden komt ( wat ETCS trouwens zou moeten verhinderen). Terwijl het bij mijn weten nog nooit in de tijd dat de HSL wordt geexploiteerd tot een beperking anders dan voor de check zelf heeft geleid. Laatst bewerkt door cuneo56 op 09-05-2016 21:05 |
09-05-2016 21:15:25 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Dat bedoelde ik inderdaad. |
09-05-2016 23:44:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Kijk eens even een paar dagen in de OD topics, als iemand een scheet laat, gaat die lijn volledig buiten dienst en dan snap je ZJ37 wel.... Laatst bewerkt door thom op 09-05-2016 23:45 |
02-06-2016 19:44:20 | ||
---|---|---|
bond
|
Gedachte was destijds kennelijk 'doorbouwen en later maar eens kijken hoe je dat in de exploitatie en voorlichting oplost', problemen met wind op hsl-brug al jaren bekend: http://nos.nl/artikel/2108748-problemen-met-wind-op-hsl-brug-al-jaren-bekend.html |
02-06-2016 20:06:54 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Weet iemand hoeveel procent er van de icd ritten over de hsl uitvallen en wat het percentage van thalys dit is. Naar mij idee ligt het percentage bij de icd een heel stuk hoger. |
02-06-2016 20:44:59 | ||
---|---|---|
2296
|
Van de Thalys weet ik het niet maar van de ICD zijn hier te vinden: https://mobile.twitter.com/ICDefect/media en bij tweeds wordt zelfs informatie per trein gegeven mocht deze vertaagd zijn. |
02-06-2016 21:56:41 | ||
---|---|---|
b2py
|
Staat in de voortgangsrapportages van het ministerie.. |
03-06-2016 20:20:57 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Ook nog een leuke, de 1900 gaat met ingang van nieuwe drgl nog niet via de HSL rijden, dat gaat pas per 2017 gebeuren. Komt er dan een knip in Breda? |
03-06-2016 20:31:59 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Waar staat dat? |
03-06-2016 21:09:33 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij is de planning nog steeds drgl 2017. Er gaan wel geruchten over een knip in Bd. Mcn Asd |
03-06-2016 23:05:27 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ik snap de stelling niet. Als de 1900 niet via de HSL gaat, waarom zou er dan een knip nodig zijn in Breda? |
03-06-2016 23:11:05 | ||
---|---|---|
nougo
|
Een verschoven tijd ligging in Ehv, gekunstelde aansluiting met Mt aldaar en in de avond een kwartier wachten op de 800 (geen 3500) met daarbovenop een knip in bd ....dat is lef hebben....... |
04-06-2016 10:44:11 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
En wat levert een betere / aansluiting te Ehv op tegenover een knip in Bd? NS zal toch niet zo ver van het padje afraken? |
04-06-2016 12:24:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Kennelijk is het antwoord op mijn vraag nog niet zo eenvoudig. Wat is de bron van dit alles? |
04-06-2016 12:37:43 | ||
---|---|---|
b2py
|
Of je geeft mensen de tijd te reageren, wat dacht je van betrouwbaarheid? |
04-06-2016 12:39:57 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ik vis nu juist naar de betrouwbaarheid van deze geruchtenstroom. Kennelijk is iets roepen zo gebeurd, maar het onderbouwen is iets heel anders. En ik bestudeer de bronnen het liefst zelf. |
04-06-2016 12:44:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
We kunnen er verder wel vanuit gaan dat als het financieel en dienstregelingstechnisch vrij makkelijk was geweest maar NS verzaakt had Hettinga B.V. inmiddels wel een vlotte verbinding naar Brussel had gereden of de NS-concessie zou zijn ingetrokken of niet. |
04-06-2016 13:45:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Daarnaast lijkt me het vrij sterk om in Bd allerlei kerende treinen maakbaar in een dienstregeling te krijgen. |
04-06-2016 21:11:33 | ||
---|---|---|
train85
|
En daarbij ook alle normeringen die we kennen. |
04-06-2016 22:22:20 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ingang nieuwe drgl is toch 2017? |
04-06-2016 22:34:55 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dienstregeling 2017, die van start gaat op 11 december 2016. |
05-06-2016 20:50:50 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Precies, drgl 2017, bedoelde ik. |
05-06-2016 21:17:50 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Sjoerd en ik hadden het al gevraagd, maar had je hier ook een bron voor? |
06-06-2016 09:30:31 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Geen openbare, maar mensen die toegang hebben tot het intranet van NS (ik dus niet, hoorde dat het daar stond) kunnen het daar lezen. |
09-06-2016 20:15:40 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De 1900 gaat zal per december worden opgeknipt in Gvc-Bd via HSL en Bd-Vl. Dit ivm de capaciteit om Mcn Ehv op te kunnen leiden, men moet voor december iedereen eerst instrueren voor de Flirt. Mcn Asd |
09-06-2016 20:21:39 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Wat een grap. Wordt dit een cross-platform overstap van 2 minuten die bij een klein beetje vertraging meteen gemist wordt? Of wordt het een overstap van 10 minuten waarmee ook de reistijd tussen Ehv/Tb - Ddr/Rtd met 10 minuten verlengd wordt? |
09-06-2016 20:28:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, het blijkt maar weer: het kan altijd nog erger. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-06-2016 20:45:53 | ||
---|---|---|
mren
|
Hiermee is de klanthaat en het failliet van de spoorsector weer feilloos aangetoond... |
09-06-2016 21:23:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wil je de sector erbuiten laten? Dit is een zaak van NS alleen. |
09-06-2016 21:33:08 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Het is uiteraard een tijdelijke 'oplossing'. Ik hoop tot april 2017. |
09-06-2016 21:36:57 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Al jaren weten dat Gvc-Ehv per HSL er aan komt en dan de opleiding niet op orde hebben, het is weer te treurig voor woorden eigenlijk... 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
09-06-2016 22:00:30 | ||
---|---|---|
thom
|
D'r staat tochal een tijdje een Traxx in Ehv, of is dat alleen voor personeel van het SB van Nedtrain ? |
09-06-2016 22:00:37 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Vreemd dat men voor deze optie kiest, en niet gewoon de huidige opzet nog een half jaar of jaar aanhoud. Maar het blijkt maar weer dat de HSL belangrijker is dan de reizigers tussen Brabant en Zuid-Holland |
09-06-2016 22:02:21 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote De 186 009 heeft een tijdje voor opleidingen in Eindhoven gestaan, maar is al op 29 maart door de 1765 teruggesleept naar de Watergraafsmeer. Voor zover ik na kan gaan is er geen vervangende meer gebracht. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
09-06-2016 22:06:10 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteBrabant en Dordrecht vooral (met nog wat erbij van de stations tussen Dordrecht en Rotterdam Blaak). Immers loopt de HSL ook gewoon tussen Brabant en Zuid-Holland Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-06-2016 22:17:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Maar een rechtstreekse verbinding valt weg en daar heb ik het juist over..... |
09-06-2016 22:22:03 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Dat gaat dan lekker druk worden in Breda, met 5 kerende treinseries, 2 doorrijdende series en ook nog goederen. |
10-06-2016 05:38:48 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Waar zouden we zijn ,zonder de trein ? %03% (In de auto en gewoon binnen de kortste keren op de eindbestemming %08% ) Gek eigenlijk dat mensen steeds meer iets anders gaan kiezen voor de trein Laatst bewerkt door phantom op 10-06-2016 05:39 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-06-2016 12:00:15 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteDe opleiding ERTMS alleen al kost drie weken plus dan nog HSL-opleiding en opleiding Traxx. Daarbij komt dan nog de nieuwe stijl van opleiden en examineren (VVRV) die veel strenger is dan voorheen (niets meer in eigen bewoordingen, alles volgens de letter, heel weinig tot geen fouten toegestaan) wat dus nogal problematisch is voor de iedere machinist behalve de laatste generatie. Zak je voor het examen van ERTMS dan mag je het pas 2 jaar later weer proberen... Dan komt de cursus FLIRT opeens om de hoek, pas veel later ingepland dan de cursussen om op de HSL te kunnen rijden, en die vergt ook weer veel tijd. 3 opleidingsdagen gevolgd door minstens 2 praktijkdagen met 100% FLIRT en er was nog iets wat me even ontschoten is maar er komt nog een dag bij. Ook dit weer via het strenge VVRV. Waar je voorheen met een dagje cursus het wel wist met nieuw materieel wil men het er nu blijkbaar grondig instampen. En dat kost capaciteit, véél capaciteit. Dat is ook de reden dat in eerste instantie FLIRT-opleiding beperkt blijft tot een aantal standplaatsen. |
10-06-2016 14:38:32 | ||
---|---|---|
nougo
|
Roland, Duidelijk. Maar dan nog. Het is vanuit NSR opleiding of hoe die afdeling dan ook mag heten gewoon blijk geven van incompetentie dat men dit niet goed kan plannen. Ik bedoel: Er rijden 10 composities in de volle 1900. Het moet toch niet onmogelijk zijn voor 15 december een selecte groep machinisten op te leiden die de 1900 serie rijdt en dat die groep per wijzigingsblad wordt uitgebreid. "Wat U zegt meneer van Boxtel.... het is nieuw materieel... inderdaad..... nee, als je dat niet hebt kun je niet opleiden nee.....en dat stroomt nu in zegt U.... ow ja, we zien het.... nummertje 22 is de eerste.... juistem....maar hadden we dan niet kunnen oefenen met nummertje 1...... ow ja, duidelijk, het geschikte ICR was niet voorhanden.....nee U heeft helemaal gelijk...... dat de reizigers gewoon kunnen overstappen op Breda....watblief ?....U heeft inderdaad gelijk. Ze hebben daar 8 minuten voor, dan hoeft het inderdaad niet op hetzelfde perron nee.... want dat is de rijtijd verkorting tussen Rtd en Bd......tijd zat ja....en dan blijven zitten tot Venlo. Dat is inderdaad pure winst meneer van Boxtel...hoeven we ook niet meer op Eindhoven over te stappen..." |
10-06-2016 15:24:55 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Zo werkt het natuurlijk niet, het gaat om de capaciteit in Ehv, de treinen moeten natuurlijk wel blijven rijden. Er kan maar een x aantal mensen per standplaats op cursus of er blijven treinen staan. Mcn Asd |
10-06-2016 15:50:49 | ||
---|---|---|
Frontier
|
En het zou natuurlijk een belachelijk idee zijn om tijdelijk de capaciteit in Ehv wat op te krikken met behulp van andere standplaatsen? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-06-2016 15:55:30 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Nee, de treinreiziger zal moeten wennen aan extra overstappen. Mooi, ook weer opgelost %08% Shqiperise-lopers? |
10-06-2016 16:04:16 | ||
---|---|---|
Wievank
|
Is men dan ook van plan ander materieel in te zetten op Ehv-Bd, of hetzelfde materieel? Anders zou ik zeggen, laat het materieel wel doorrijden (wel zo fijn voor de reiziger) en het personeel wisselen op Bd, en eventueel ook in Rtd. Want alleen voor Rtd-Bd is personeel met HSL opleiding nodig, op de rest van het traject is alleen materieelkennis voldoende. (Kan je tijdelijk de diensten van de 900, 1000 en het stuk Rtd-Bd van de 1900 samen voegen voor dezelfde club machinisten.) |
10-06-2016 16:20:44 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Als er wordt gesproken van een "knip in Breda" is er geen sprake van doorrijdend materieel, dan is er echt sprake van een overstap. Of NS moet wel een heel aparte definitie van een knip hanteren. Zelfs al laat je het materieel doorrijden, dan moeten de machinisten van de standplaats Eindhoven alsnog worden opgeleid voor het rijden met een Traxx. De opleidingen voor de HSL en ERTMS kunnen dan later plaatsvinden. |
10-06-2016 18:13:42 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
Opkrikken van standplaatsen met behulp van andere standplaatsen kost geld. Als je vanuit andere standplaatsen mensen naar Ehv stuurt, moet het personeel op die andere standplaatsen ook weer vervangen worden (of je moet onderbezetting willen, iets wat me qua veiligheid geen goed idee lijkt). Overigens zou het me ook niet verbazen dat die knip op langere termijn ook een besparing kan opleveren. Kortere ritjes kosten immers minder geld, en met alle problemen van dien op de HSL wordt de 1900 eerder een probleemkindje als je 'm geheel laat doorrijden dan wanneer je knipt. NS moest ook nog bezuinigen, zoals bekend... Laatst bewerkt door Chrisdb op 10-06-2016 18:15 |
10-06-2016 18:23:59 | ||
---|---|---|
Frontier
|
En het maar gek blijven vinden als lieden beweren dat NSR er primair voor het eigen personeel is in plaats van voor de reiziger. %03% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-06-2016 18:24:15 | ||
---|---|---|
jossevb
|
Hoe zeker is het, dat de 1900 in bd geknipt wordt? |
10-06-2016 19:06:40 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Ik zie niet in waarom NS er primair voor het eigen personeel is. Wat wordt die er beter van dan? Quote Gezien de berichtgeving hier zou ik 99% zeggen. Mensen hier zitten dicht op het vuur. Laatst bewerkt door Daan! op 10-06-2016 19:07 |
10-06-2016 20:35:26 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote 99,9% Mcn Asd |
10-06-2016 21:07:00 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
En waarom denkt NS dat dit ook voor maar iemand acceptabel zou zijn, politici voorop? |
10-06-2016 21:12:04 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Niemand vindt het acceptabel. Lijkt me niet dat NS zo'n beslissing neemt omdat ze het zo leuk vinden om iedereen tegen de haren in te strijken. |
10-06-2016 21:20:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Houd dan de huidige route via Ddr overeind. Welke toegevoegde waarde heeft het rijden via de hsl nou als je daarvoor tijd kwijt bent aan een extra overstap? |
10-06-2016 21:25:56 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Ja, inderdaad. Als je je dan toch niet aan de concessie gaat houden, doe het dan tenminste op een manier waarop je reizigers niet de auto in jaagt. |
10-06-2016 21:43:13 | ||
---|---|---|
michaben
|
Was het hele uitstal van Gvc-Ehv van DRGL 2016 tot DRGL 2017 niet mede omdat men de wijziging te groot achte om omkeerbaar te maken en het risico dat men 2016 niet zou halen te groot was? Men heeft toen de AMRO en Gvc-Ehv omgewisseld qua volgorde zodat men met zekerheid kon zeggen dat men op tijd klaar zou zijn voor het begin van de dienstregeling. |
10-06-2016 22:35:59 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Afspraak is volgens mij om meer treinen over de HSL te laten rijden. Dus via Ddr is geen optie. Mcn Asd |
10-06-2016 22:40:15 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ah, het gaat dus primair om treintjes rijden en niet om reizigers (klanten) vervoeren? Shqiperise-lopers? |
10-06-2016 22:47:17 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Uiteraard, NSR dekt zich weer zo in en zullen ongetwijfeld trots melden dat hún in elk geval niets te verwijten valt, want men houdt zich keurig aan de opgestelde eisen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-06-2016 22:48:06 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Een 1900 via Ddr past niet in de diensregeling van 2017. Geen terugvaloptie opgenomen dus, waar kennen we dat toch van? |
10-06-2016 23:01:23 | ||
---|---|---|
bacr
|
En hoe gek zou het zijn om rtd-ehv dan per drgl 2017 qua mcn aan andere stpl met wel genoeg opgeleide mcnen (rtd? bd?)te geven? |
10-06-2016 23:12:33 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteJe hebt aan twee kanten verplichtingen, weer lekker makkelijk vuren dit. |
10-06-2016 23:22:32 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Waarbij de reiziger bovenaan zou horen te staan, lijkt me. Is de optie van uitzendkrachten al bestudeerd? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
11-06-2016 00:24:46 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote In dit geval niet, in de concessie wordt namelijk gesproken over een verbinding Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal - Breda - Eindhoven. Een verbinding Gvc-Rtd-Bd en aldaar overstappen voor Bd-Ehv(-Vl?) voldoet daar natuurlijk niet aan. Waar ik benieuwd naar ben: gaat het hier om een knip voor het hele jaar, of wordt er een keer een wijzigingsblad doorgevoerd waarmee de doorgaande verbinding wordt hersteld? Quote Lekker makkelijk vuren, misschien? Maar het is wel gewoon waar. NS bewijst reizigers uit de 1900 absoluut geen dienst als ze straks in Breda moeten overstappen omdat NS haar machinisten niet tijdig heeft kunnen opleiden. NS heeft zich ertoe verplicht om de IC Gvc-Bd-Ehv vanaf dienstregeling 2017 via de HSL te rijden. Dat NS een spoedbestelling heeft geplaatst voor FLIRTs is begrijpelijk gezien de omstandigheden, maar als de HSL zo belangrijk is voor NS zou er niet de keuze worden gemaakt om Ehv zowel TRAXX als FLIRT te laten aanleren in zo'n korte tijd. Laatst bewerkt door AlexNL op 11-06-2016 00:26 |
11-06-2016 00:59:28 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Daar is de capaciteit niet voor. Mcn Asd |
11-06-2016 01:02:33 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dat had men zich ook eerder kunnen bedenken toen het inzetgebied van de FLIRT werd bepaald. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
11-06-2016 07:00:04 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Ja, en soms pakken dingen je van tevoren had bedacht, hoe goed je er ook over nadenkt, anders uit door gewijzigde omstandigheden. |
11-06-2016 08:10:47 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteDat wil ik ook niet ontkennen maar het simplistische "het gaat om treintje rijden en niet om klanten vervoeren" komt mij wel de neus uit. Hebben mensen hier echt geen idee dat hier weken/maanden gemopper, gemor en overleg aan vooraf gaat totdat je uberhaupt zo'n beslissing neemt? |
11-06-2016 09:24:07 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Dus NS houd zich niet aan de originele deal als t gaat over route's,ook niet als het gaat over de termijn waarin diverse dingen af hadden moeten zijn/moet rijden. Omdat dat NS beter uitkomt,maar reizigers duperen die altijd gebruik maken van de 1900 serie als vlotte verbinding ipv een boemel,die mag je gerust naaien,geen enkel probleem.%07% De reden die je noemt is een schijnreden,zeker als men besluit zich daar wel aan te houden,doel is gewoon het jezelf makkelijk maken en wat de effecten voor reizigers zijn boeit niet%04% (zo zegt een reiziger uit Ddr,die niet snapt dat men dit wil doorduwen en denkt dat dat veel reizigers gaat kosten) Laatst bewerkt door phantom op 11-06-2016 09:28 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
11-06-2016 09:53:42 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Ik vind dit pas makkelijk vuren, die nietszeggende dooddoeners als 'er komt meer bij kijken' of 'men heeft het echt niet zomaar besloten' zonder enige onderbouwing worden steeds vaker uit de kast getrokken. Als het onmogelijk is de 1900 alsnog via Ddr te sturen dan heeft men een grote fout gemaakt, want dan zou men ook bij verstoring op de HSL geen alternatief achter de hand hebben. En als dat alternatief er wel is maar men het niet gebruikt dan is dat niet in het belang van de reiziger, de doorgaande verbinding lijkt me zwaarder wegen dan een onregelmatige kwartierdienst via de HSL. Aan de geëiste verbinding voldoen kan men sowieso niet, dus dient men een alternatief waarbij de minste mensen gedupeerd worden te kiezen. |
11-06-2016 10:18:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ben wel benieuwd wat voor situatie er in Bd dan gaat ontstaan: worden de originele paden van de oorspronkelijk nieuwe serie 1100 te Bd domweg geknipt? Valt er dan nog iets te redden met een cross platform overstap of worden reizigers getrakteerd op meest klantonvriendelijke oplossing met een schijnaansluiting? In Tb komt men er met deze oplossing er helemail bekaaid vanaf. Geen enkele rechtstreekse verbinding meer om de Randstad zonder overstap te bereiken. Nou vooruit, de rechtstreekse Sprinter naar Ddr is er nog... |
11-06-2016 17:06:46 | ||
---|---|---|
BGM104
|
1100 knippen, spoorwijzigen en daar waar nodig 1 min schuiven om een 2 min cross platform overstap te maken. |
11-06-2016 17:20:43 | ||
---|---|---|
michaben
|
Als men de nadrukkelijke instructie geeft te wachten met fluiten tot reizigers overgestapt zijn ook al komt het deel uit Ehv of Rtd met +2 aan dan vallen de gevolgen hier nog mee, de reistijd blijft dan in ieder geval gelijk. |
11-06-2016 19:46:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteIn twee richtingen? |
11-06-2016 19:51:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEen reservepad reserveren voor een omleidingsroute kan niet of mag niet (dat weet ik niet zeker) en hoe dan ook zou ProRail dat nimmer toedelen op de zwaar belaste flessenhals Ddr - Zlw. Iets dergelijks geldt natuurlijk ook voor de omleidingsroutes tussen Asd en Rtd. |
11-06-2016 19:55:46 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Tja, misschien had NSR een 'reservepad' kunnen claimen door, ik zeg maar wat, een halfuurlijkse ic van Bd naar Ddr te laten rijden in het pad van de 1900. |
11-06-2016 19:58:54 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Die IC tussen Bd en Ddr gaat maar eens per uur rijden en is er daarnaast al tussen gepropt op het laatste moment. Lijkt me niet dat men daar erg veel keuzes voor een pad had (de enige mogelijkheid was al zo'n beetje op het halfuur dat de Benelux niet rijdt) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-06-2016 20:11:00 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Ja. |
11-06-2016 20:20:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ik voorzie een goede klachtenstroom aangezien de punctualiteit op de HSL niet uitblinkt en dus vele aansluitingen im Bd verloren zullen gaan. De gewonnem tijdwinst gaat er gauw uit als je in Bd bijna een half uur moet wachten.... |
11-06-2016 21:59:10 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHoe doe je dat met die trein uit Ehv in Bd dan? Keren ze beiden aan hetzelfde perron tegenover elkaar? |
11-06-2016 22:03:13 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Zoiets zal dan wel moeten. De IC Vl-Ehv-Bd ontvang je dan op spoor 5, de IC Bd-Rtd-Gvc op spoor 6. |
11-06-2016 22:59:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteMisschien, heel misschien zal men zo slim zijn om dit niet als een gewone aansluiting te beschouwen, maar als een soort doorgaande trein. M.a.w. de "aansluitende" trein blijft altijd wachten, tenzij de andere trein meer dan bijvoorbeeld een kwartier te laat is. |
12-06-2016 09:00:42 | ||
---|---|---|
peter023
|
er wordt weer vanuit gegaan dat er dus in december 2016 er dus een IC komt vl-ehv-bd. dus er komt geen vleugeltrein van de 3500 zoals eerst werd gesproken vanuit Venlo. Hoe zit het dan met de beloofde aansluiting van de maaslijn naar eindhoven en naar verkorte aansluiting van de RE13. dan hadden ze beter een IC kunnen rijden ehv-bd en de rest van de originele plannen zo laten zoals ze waren. |
12-06-2016 11:18:32 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Een vleugeltrein van de 3500 komt er sowieso niet. Het moet uiteindelijk 3500 Shl-Vl worden en de 800 wordt weer gesplitst in Std. Mcn Asd |
12-06-2016 11:20:59 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dat is nieuwe "info" die ik nu hoor... Laatst bewerkt door MetroRET op 12-06-2016 11:21 |
12-06-2016 11:24:45 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Hoe het er in december uiteindelijk uit gaat zien. Geen idee. Mcn Asd |
12-06-2016 11:25:44 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Ander woord voor dat Limburg ook treinen inlevert. Dit allemaal door de HSL? |
12-06-2016 11:34:00 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote 3500 Shl-Vl zonder Hrl afsplitsen te Ehv is een optie in ETMET 2018. Laatst bewerkt door BGM104 op 12-06-2016 11:34 |
12-06-2016 12:26:23 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dan ben ik daarmee in de war waarschijnlijk. Mcn Asd |
13-06-2016 07:39:18 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Ik weet niet wat erger is. Dat zo'n beslissing lichtzinnig genomen wordt of dat het weloverwogen genomen wordt. In beide omstandigheden schort er toch wat aan de interne planeconomie van NS. |
14-06-2016 09:42:00 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteAls ik het goed begrijp is het kiezen uit twee kwaden. Het wel/niet opleiden van machinisten uit Eindhoven voor de FLIRT of het wel/niet knippen van de dienst Eindhoven - Den Haag in Breda. De facto: het zitplaatsentekort verder terugdringen of het opknippen van een treinserie. Wat ik begreep (elders) is dat het opleiden van een machinist vrij recent is gewijzigd van 2 a 3 dagen naar 5 dagen opleiding en ik weet niet of dat al in de pijpleiding zat toen men de beslissingen heeft genomen voor HSL (Dat is volgens mij alweer 3-4 jaar terug?) en de bestelling van de FLIRT (2 jaar terug?). Dat zal de vrijheid in het plannen en regisseren van de opleiding niet makkelijker maken als je machinisten een volle week moet onttrekken uit de rijdende dienst in plaats van 2 a 3 dagen, dat is 150% minder beschikbaarheid. Over dat omleiden, zie de post van Broek53. |
14-06-2016 10:22:40 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
NS heeft tijd genoeg gehad om iets van het vervoer over de HSL te maken na de Fyramislukking, waarom zouden ze nu nóg meer verdienen - terwijl ze in de tussentijd de dagelijkse reiziger tussen Eindhoven en Rotterdam flink wat overlast bezorgen? Vergeet niet: als in 2013 was besloten om een andere partij een kans te gunnen op de HSL - inclusief het binnenlandse vervoer - dan had dit ook zo'n beetje nu kunnen rijden. Het is echt niet alsof NS hier een wereldprestatie aan het leveren is, allesbehalve! Dat Ehv ook de FLIRT moet gaan rijden is leuk bedacht, maar waarom moet dat al per december 2016 zijn? Is het niet mogelijk dat de standplaatsen langs de lijn Ah-Nm-Ht-Tb-Bd-Ddr-Rsd de FLIRTs op zich gaan nemen, en dat er wat SLT (van bijvoorbeeld Ddr-Gvc) naar de regio Ehv wordt gestuurd zodat dat tijdelijk daar kan blijven rijden? Met een later wijzigingsblad kun je dat dan omdraaien wanneer de machinisten van Ehv zijn opgeleid. |
14-06-2016 11:02:12 | ||
---|---|---|
bacr
|
Dat was ook mijn idee. |
14-06-2016 11:16:24 | ||
---|---|---|
daniel81
|
De huidige gang van zaken wekt de suggestie dat allerlei projectleiders binnen NSR vooral bezig zijn met hun eigen agenda. Dat kun je ze niet kwalijk nemen, dat zal gewoon hun opdracht zijn. Waar het dan aan schort is een regiefunctie daarboven, of dat die regisseur er wel is, maar dat die vooral bezig is alle balletjes van de projectleiders in de lucht te houden en daarbij uit het oog verliest dat eigenlijk de reiziger op 1,2 en 3 had moeten staan. Van de buitenkant is het heel gemakkelijk te stellen dat de huidige gang van zaken een broddelwerk is, en dat is het totaalplaatje ook, maar dat is ongetwijfeld het resultaat van allerlei figuurlijk rijdende treinen die niet zomaar stilgezet kunnen worden (tenzij iemand bovenaan de ladder alle mensen en processen onder hem gaat overrulen, dan kan ineens alles, dus meneer Van Boxtel, we zijn benieuwd.......) |
14-06-2016 11:16:41 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
@AlexNL: Het maakt niet uit wat anderen hier schrijven om je op een wat meer genuanceerd standpunt te brengen. Niet dat iemand hier bewondering heeft voor de knip in Breda en andere fricties, me dunkt dat NS zelf dit ook niet graag toepast. Maar af en toe goed lezen en luisteren kan soms verhelderend zijn om je eigen standpunt nader te bepalen. Ik stop met uitleggen. |
14-06-2016 11:27:34 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteDe reiziger is het kind van de rekening bij het intrekken van de HSL concessie. |
14-06-2016 18:23:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Als je denkt dat "intrekken van de concessie" als gevolg heeft dat dat er van vandaag op morgen geen treinen meer over de HSL rijden, dan zit je er echt faliekant naast. Het betekent alleen dat de concessie éérder wordt beëindigd dan aanvankelijk was gepland en dat de aanbestedende instantie eerder van start gaat met een nieuwe aanbesteding. Dat is in het verleden al vaker gebeurd, zie bijvoorbeeld de geschiedenis van Connex South Central of GNER. Van aan blijven modderen is anders ook nog nooit iemand beter geworden - zachte heelmeesters maken stinkende wonden. We weten allemaal hoe het de afgelopen 10 jaar zo heeft kunnen lopen - niet alles valt NS aan te rekenen - maar dat is geen vrijbrief om op dezelfde voet verder te blijven gaan. |
15-06-2016 00:39:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Je kunt je alleen wel afvragen wat een vervoerder er nog van gaat maken zodra zij weten dat de concessie (eerder of binnenkort) eindigt. Verder investeren zal heel waarschijnlijk niet meer gebeuren en dat merkt de reiziger natuurlijk ook in negatieve zin. |
15-06-2016 00:40:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Altijd fijn om een antwoord te lezen op een bericht wat kennelijk later verwijderd is.... %09% |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |