Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

HSL-Zuid
RailWiki.nl
18-08-2014 13:23:01
idolaat
idolaat
Quote
Jorrit (zo 17 aug 2014 13:56:22 https://www.somda.nl/forum/14879/p504814/): Maar wat kan de NS qua invloed bereiken met 10%? Zelfs als ze de Belgen overtuigen van een standpunt heeft de SNCF een meerderheid. De NS moet goed bedenken waarom ze iets willen kopen waar de DB juist vanaf wil.

Ik hoor nu trouwens voor het eerst dat twee Thalys stellen van de NS zijn. Least Thalys die dan van de NS?


Het zal vast niet zozeer om de invloed gaan, alswel om de winst. Zeker nu Thalys flink profiteert van het Fyra gebeuren...
 

18-08-2014 14:40:07
Lovers83
Lovers83
Het bedrijf Thalys Nederland...is dat dan onderdeel van NS Groep? Dan weet ik genoeg  

18-08-2014 22:23:06
thom
thom
Dat zal wel niet zo zijn, als ze juist voornemens zijn er een belang in te nemen...  

18-08-2014 23:17:31
cuneo56
cuneo56
Thalys Nederland is een aparte BV , binnen de NS holding.
Het 10% aandeel waarover gesproken wordt is van Thalys International, het bedrijf dat de Thalys exploiteert.
Met zoals al gemeld SNCF en NMBS als andere aandeel houders.
Thalys International is trouwens bezig om zelf vervoerder te worden( vooralsnog in Frankrijk en België)en de Franstalige vakbonden in B en F hebben al eens een keer een staking georganiseerd vanwege de overgang van SNCF resp. NMBS personeel naar Thalys International.
 


22-08-2014 15:56:44
aarclay
aarclay
De 186 002 staat inmiddels gereed om te vertrekken vanuit Kassel naar Emmerich. Dus dat wordt dit weekend weer veel spotplezier

Hoe zit het eigenlijk met het NS TrackTrace systeem? Wordt deze normaal gesproken ook in de TRAXX-loc's gebruikt?


Choo choo.....
 

22-08-2014 17:37:48
snowie
snowie
Na het weekend pas IN Nederland natuurijk  

22-08-2014 20:58:16
aarclay
aarclay
Opmerkelijk is een geanonimiseerde V250 op de Dijksgracht aan de kant van de sporen richting Weesp. Deze mist overal zijn laatse vierde nummer waardoor er 480.. staat.

Op de neus staat in het klein 4381 vermeld.

Apart.
 

22-08-2014 21:04:57
nohab
nohab
Quote
aarclay (vr 22 aug 2014 20:58:16 https://www.somda.nl/forum/14879/p505547/): Opmerkelijk is een geanonimiseerde V250 op de Dijksgracht aan de kant van de sporen richting Weesp. Deze mist overal zijn laatse vierde nummer waardoor er 480.. staat.

Op de neus staat in het klein 4381 vermeld.

Apart.
Maar dat is de 4803 volgens A3-tjes achter de deuren naast de cabines. En inderdaad apart.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

29-08-2014 20:21:52
dlm4yjp
dlm4yjp
De eerste geel-blauwe priostam met loc is een feit, mooi resultaat! https://www.facebook.com/NedTrain/posts/775452969165290


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-08-2014 22:24:26
daniel_ddr
daniel_ddr
In het echt is 'ie nog fraaier als op de foto's: zag 'm rond 19.30 uur op de Watergraafsmeer staan. Volledige stam bestond uit opgeknapte ICRm-rijtuigen trouwens, allemaal met de pijlen (zoals bij DDZ) op de deuren.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-08-2014 01:19:48
broek53
broek53
Denkelijk voor de foto's zo opgesteld. Het worden ooit wel van deze combinaties, maar nu nog niet.  

30-08-2014 07:48:00
cuneo56
cuneo56
Komende week met een NMBS 28'er.  

30-08-2014 08:01:10
broek53
broek53
Ja, het is raar, maar feitelijk hoort het hier niet eens thuis. De Benelux gaat niet over de HSL en de betreffende rijtuigen zijn daar zelfs niet eens geschikt voor.  

30-08-2014 12:35:47
dlm4yjp
dlm4yjp
Ben je daar heel zeker van? Volgens de UIC plaat op de 186-001 is deze (nog) niet toegestaan in België, lijkt mij erg stug dat ze dan niet over de HSL gaan (BNL gaat bij mijn weten ook de HSL op binnenkort).

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 30-08-2014 12:36


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

30-08-2014 13:19:06
broek53
broek53
Ja, daar ben ik zeker van. Een BDs is nog niet toegelaten op de HSL en een stam in een configuratie met een BDs (dus) ook niet. De vijf nieuwe Beneluxstammen bestaan uit gereviseerde, maar nog niet voor HSL aangepaste rijtuigen. De 186-ers van NS gaan in principe geen Beneluxen rijden - vandaar mijn opmerking dat de loc alleen voor de foto daarbij stond te poseren (of misschien wilde men iets testen).
De Benelux gaat pas in 2017 als laatste over de HSL rijden.
 

30-08-2014 14:23:36
BGM104
BGM104
Het idee is om de BDs als gewoon rijtuig, dus zonder de stuurstandfunctionaliteit, in België toegelaten te krijgen. Dan kan je deze vanaf 2015 benutten in het schuifplaatje om al het ICR in Hlm een revisie te kunnen geven.  

30-08-2014 16:56:59
broek53
broek53
Jawel, en ik blijf er in dit akelige verzameltopic maar over zeuren: met de HSL heeft het allemaal slechts heel zijdelings iets te maken.  

30-08-2014 17:56:59
nohab
nohab
Quote
broek53 De Benelux gaat pas in 2017 als laatste over de HSL rijden.
Maar dan toch wel met de 186 001-019 of ook niet?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

30-08-2014 18:32:31
smarkie
smarkie
nee alleen met een HLE28  

31-08-2014 21:40:33
edward
edward
Vandaag stonden op WGM een aantal ICR-rijtuigen nog in Fyra-outfit met grote witte letter TESTTREIN op zijkant. Weet iemand meer?  

31-08-2014 21:45:04
Rolffiej19
Rolffiej19
Ja dat is de test stam waar de afgelopen weken al mee rond is gereden met verschillende traxx`en en zal naar alle waarschijnlijkheid gebruikt worden voor de komende testritten met de nieuwe traxx locs alleen dan zijn ze nu voorzien van die tekst


MCN ASD
 

01-09-2014 06:39:11
nohab
nohab
Quote
smarkie (za 30 aug 2014 18:32:31 https://www.somda.nl/forum/14879/p506490/): Nee, alleen met HLE28.
Die krijgen dus ETCS voor de HSL?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

01-09-2014 06:45:58
smarkie
smarkie
Ja als het goed is wel, Andere software is wel noodzakelijk. Maar dan moeten de stuurrijtuigen ook toelating hebben voor hsl, l4 en belgië  

01-09-2014 19:56:31
jor[D]1
jor[D]1
NOS meldt dat de V250 stellen mogelijk komend weekeinde de grens overgaan, terug naar Ansaldo Breda

http://nos.nl/artikel/693592-fyras-teruggesleept-naar-italie.html
 

01-09-2014 20:05:31
marcelloch
marcelloch
De eerste Fyra-treinen vertrekken vermoedelijk komend weekend uit Nederland. Dat bevestigen bronnen aan de NOS. De hogesnelheidstreinen gaan terug naar de fabriek van treinenbouwer AnsaldoBreda, in Italië.

De zestien door Nederland bestelde Fyra's staan al anderhalf jaar op rangeerterreinen rond Amsterdam. Nadat één van de treinen begin vorig jaar een bodemplaat had verloren, mochten ze in België en Nederland het spoor niet meer op. In latere onderzoeksrapporten stond dat er veel mis was met de technische staat van de treinen.

De NS wil niet bevestigen wanneer de eerste treinen vertrekken. Wel zegt een woordvoerder dat "de benodigde vergunningen binnenkort rond zijn en dat we dan niet lang meer gaan wachten".

Doorverkopen
De hogesnelheidstreinen worden één voor één naar een rangeerterrein net over de grens met Duitsland gesleept. Vandaar gaan ze verder naar de fabriek van AnsaldoBreda in het Italiaanse Pistoia.

De NS, het Belgische NMBS en AnsaldoBreda vochten voor de rechter uit wie verantwoordelijk was voor de geleden schade. Verdere rechtszaken werden voorkomen, toen NS in maart met Ansaldo de zaak schikte voor 125 miljoen euro. NS kan nog meer geld krijgen, als de fabrikant de treinen weer doorverkoopt.

Bron: NOS.nl

Laatst bewerkt door spiketrain op 01-09-2014 20:10, reden: Apart topic samengevoegd
 

02-09-2014 10:03:20
lex_t
lex_t
Quote
marcelloch (ma 01 sep 2014 20:05:31 https://www.somda.nl/forum/15278/p506722/): De zestien door Nederland bestelde Fyra's staan al anderhalf jaar op rangeerterreinen rond Amsterdam.


Volgens mij staan ze daar al aanzienlijk langer.. (2009?)
 

02-09-2014 10:10:38
Sully123
Sully123
Denk dat het anders bedoeld is. De laatste reed toen ongeveer in dienst.  

03-09-2014 13:28:28
train85
train85
Lok nummer 4 komt zeer waarschijnlijk maandagochtend het land in via Bad Bentheim.  

05-09-2014 23:04:25
ICE11
ICE11
De eerste V250 zal op dit moment onderweg zijn naar Italie. Dienstregeling voor het traject in Duitsland:

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7088789
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


05-09-2014 23:10:57
Bert13
Bert13
Op dit moment?? Morgen om 23.39 pas uit Em, blijft hij zo lang daar wachten dan?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

05-09-2014 23:18:57
ICE11
ICE11
Sorry, de 6e is natuurlijk pas morgen.... Was met mijn gedachten al in het weekeind.... Dus zal hij natuurlijk niet op dit moment vertrekken, maar morgen in deze tijd.

Laatst bewerkt door ICE11 op 05-09-2014 23:20
 

06-09-2014 15:13:06
john563
john563
effe correctie, de stam op de foto is al geheel omgebouwd voor de Benelux ook de BDs, deze heeft nu ook een meerspannings installatie, deze word voorlopig alleen als rijtuig in gezet....de tweede en derde stam komen er al aan...  

06-09-2014 17:32:16
reneklink
reneklink
er vertrekt nu een tx loc (mrce 189 280) uit emmerich naar Nederland met twee sleepwagens voor treinstellen. Ik vermoed dat deze een fyra trein gaat ophalen. Weet alleen niet of deze gelijk de eerste klaarstaande fyra meeneemt of de volgende.  

06-09-2014 17:35:43
edje
edje
Meest logisch, lijkt mij, dat hij deze koppelwagens meeneemt voor de volgende rit.  

06-09-2014 18:01:20
Bert13
Bert13
Donderdagmiddag was TXL 189 286 al bezig met koppelwagens op de Awhv/Aswplz, die zal de eerste wel meenemen.
Edit: Op de Rails meldt dat het toch de 189 280 wordt, vertrek uit de Wgm laat nog even op zich wachten dus.

Laatst bewerkt door Bert13 op 06-09-2014 18:45


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

06-09-2014 21:09:42
Z2N
Z2N
Loc met koppelwagons is om 20:03 door Dmnz gekomen, maar nog niet met een Italiaans ding teruggekomen. Geen transport vandaag vrees ik.  

07-09-2014 11:24:01
BGM104
BGM104
Volgens nos.nl is de 1e V250 vertrokken http://m.nos.nl/artikel/695557-eerste-fyra-weg-uit-nederland.html  

07-09-2014 12:52:07
nathanvos2
nathanvos2
Als het goed is gaat de eerst v250 om 13:00 het land uit.  

07-09-2014 12:59:53
sfj
Op rolandrail.net meldt men dat het om de 4802 gaat.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

07-09-2014 13:22:14
lex_t
lex_t
Volgende graag slepen met een 1200..  

07-09-2014 17:57:05
aarclay
aarclay
Geen idee of je dit serieus bedoelt, want een 1200 kan bij Em niet de grens over.

Laatst bewerkt door aarclay op 07-09-2014 17:57


Choo choo.....
 

07-09-2014 18:05:13
Bert13
Bert13
Sarcasme kan zo mooi zijn... als je het begrijpt.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

07-09-2014 18:18:48
john2
john2
Quote
BGM104 (zo 07 sep 2014 11:24:01 https://www.somda.nl/forum/15278/p507254/): Volgens nos.nl is de 1e V250 vertrokken http://m.nos.nl/artikel/695557-eerste-fyra-weg-uit-nederland.html

Volgens het artikel via de link staan de Fyra ander halfjaar doelloos in Nederland. Mogen treinen na zo lang stil staand gesleep worden of zelfstandig rijden zonder controle ritten? Als ik goed in mijn geheugen graaf dan zijn er controle ritten geweest van Fyra stellen. Maar of ze allemaal aan de beurt zijn geweest zo ver gaat mijn geheugen niet terug zonder kinds te worden!
 

07-09-2014 18:56:12
AgentX
AgentX
Ja. Elke zondag wordt/werd er een stel uitgewisseld vanaf de Wgm naar de Dgr en terug.  

07-09-2014 20:58:45
snowie
snowie
En elke zondag werd dat hier weer netjes vermeld in het OD-topic van die zondag  

07-09-2014 21:50:13
broek53
broek53
Bij mijn weten betrof dit alleen de stellen die NS al had overgenomen en daarom trouw onderhoud kregen op de Wgm (jawel, absurdisme is niet alleen een kunstvorm).

Laatst bewerkt door broek53 op 07-09-2014 21:51
 

08-09-2014 09:51:21
lex_t
lex_t
Dat onderhoud was toch om de stellen verkoopbaar te houden? AB had ze ws. nooit teruggenomen als ze verrot waren geweest. (Nu kan Trenitalia zn HSL-parkje tenminste voordelig uitbreiden.)

(En die 1200 had best tot Zevenaar gekund. Was pas leuk filmpje geweest..)
 

08-09-2014 11:12:58
AgentX
AgentX
Quote
snowie - 07-09-2014 20:58:45
En elke zondag werd dat hier weer netjes vermeld in het OD-topic van die zondag


Nohab wordt daar dan ook vriendelijk voor bedankt.
 

08-09-2014 12:22:38
broek53
broek53
Quote
lex_t (ma 08 sep 2014 09:51:21 https://www.somda.nl/forum/15278/p507410/): Dat onderhoud was toch om de stellen verkoopbaar te houden? AB had ze ws. nooit teruggenomen als ze verrot waren geweest. (Nu kan Trenitalia zn HSL-parkje tenminste voordelig uitbreiden.)

er is een levensgroot verschil tussen ervoor zorgen dat een stel niet verrot raakt en er technisch onderhoud aan verrichten alsof het ettelijke duizenden kilometers heeft gelopen.
Wat er nu gebeurde, was natuurlijk slapstick van het betere soort.
 

08-09-2014 17:00:14
lex_t
lex_t
Is dát wat er gebeurde? Ik dacht vooral conserveren en rijdbaar houden.. Dat klinkt inderdaad een beetje...  

08-09-2014 18:16:55
AgentX
AgentX
Het ligt eraan wat je bedoelt met "rijdbaar houden", vermoed ik.  

08-09-2014 19:36:46
daniel81
daniel81
Het enige 'rijdbaar houden' dat voor de Fyra's nodig zou zijn geweest, is het heen en weer rijden zoals dat b.v. ook met ICK op Nm gebeurde. Onderhoud klinkt als erg overdreven.  

10-09-2014 22:29:31
Daan!
Daan!
186 001 en 186 002 zijn vrijgegeven voor de intercity dienst. Die gaan we dus zeer binnenkort zien voor de ICD.  

20-09-2014 22:28:57
Jorrit
Jorrit
De 186.002 heeft een dag in reizigersdienst gereden, maar sindsdien niet meer. Is hier een reden voor?  


21-09-2014 07:07:56
dennistd
dennistd
Het enige dat ik gehoord heb is over de 186 003: die wil soms ineens maar meer 140km/h rijden..  

21-09-2014 08:34:04
nohab
nohab
Die zin begrijp ik niet. Bedoel je soms dat de loc zomaar ineens een spurt maakt naar 140 km/h dus zonder dat de machinist daar iets voor doet?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

21-09-2014 08:42:19
dennistd
dennistd
Nee, hij kan ineens niet meer sneller dan 140km/h  

21-09-2014 20:29:48
Harrstein
Harrstein
Iemand per ongeluk de firmware van de normale goederen versie geflashed ofzo?  

09-10-2014 10:26:19
Daan!
Daan!
Waarom staan sommige V250 met hun stroomafnemer omhoog?

Laatst bewerkt door admin op 09-10-2014 11:53, reden: Suggestief deel verwijderd
 

09-10-2014 10:36:19
thom
thom
Dat is al vaker uitgelegd, dat is omdat Ansaldo Breda, de eigenaar van dat spul, gewoon nog werkzaamheden verricht aan die stellen...

Maar dat had beter in het V250 topic gekund volgens mij...
 

21-10-2014 10:00:52
bond
bond
Railway Gazette meldt dat Eurostar m.i.v. 2016 een dienst tussen London en Amsterdam (via Antw, Rtd en Shl) opent. Zie: https://twitter.com/@railwaygazette
Verdere bijzonderheden ontbreken nog. Ik heb de press release van Eurostar nog niet gevonden.
 

21-10-2014 12:48:06
b2py
b2py
Het is een beetje vreemd, want Railwaygazette wist dat op 27 september 2013 ook al.. http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/eurostar-confirms-launch-of-london-amsterdam-services-in-december-2016.html?sword_list%5B%5D=Eurostar&sword_list%5B%5D=amsterdam&no_cache=1  

21-10-2014 12:56:42
dlm4yjp
dlm4yjp
Volgensmij is het een simpel tikfoutje


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

21-10-2014 15:37:56
bond
bond
Quote
b2py (di 21 okt 2014 12:48:06 https://www.somda.nl/forum/15278/p512689/): Het is een beetje vreemd, want Railwaygazette wist dat op 27 september 2013 ook al.. http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/eurostar-confirms-launch-of-london-amsterdam-services-in-december-2016.html?sword_list%5B%5D=Eurostar&sword_list%5B%5D=amsterdam&no_cache=1


Het lijkt inderdaad opgewarmd oud nieuws. Niettemin is in het vandaag verschenen 3e-kwartaalverslag van Eurostar het voornemen nogmaals opgeschreven (http://www.eurostar.com/uk-en/about-eurostar/press-office/press-releases/2014/eurostar-reports-continuing-year-on-year-growth#.VEZfSiKzKI8).
De exacte uitwerking van de frequentie, rijtijden (in 2013 was sprake van 2 ritten in 4 uur, rijtijd vermoedelijk richting continent) en vooral de douaneafwikkeling blijft nog achterwege.
 

21-10-2014 19:02:59
AlexNL
AlexNL
In de richting Londen zullen de nodige douane- en veiligheidschecks plaatsvinden in Brussel, zoals al was gecommuniceerd door o.a. NS.

Hiervoor rekent men met 45 minuten extra reistijd t.o.v. een reis richting Amsterdam, maar ervaringen uit de praktijk (o.a. Aix-en-Provence, met checks in Lille) leren dat men hiervoor maarliefst 80 minuten uittrekt. Ik ben dus benieuwd hoe men denkt het in Brussel in 'slechts' 45 minuten te kunnen doen.
 

21-10-2014 22:03:09
IC140
IC140
Voor die treinen is Lille commercieel geen belangrijke stop en moeten dus alle tot 900 reizigers worden gecontroleerd op een station met een lage-capaciteit controle tijdens het stationnement. Voor de Eurostars vanuit Amsterdam is Brussel wel een commerciëel belangrijke stop en bestaat een groot deel van de reizigers dus uit Brusselaars die al voor aankomst van de trein gecheckt kunnen worden en de Brusselse controle heeft een stuk meer capaciteit.

Laatst bewerkt door IC140 op 21-10-2014 22:03
 

29-10-2014 09:18:09
R1-2010
R1-2010
Een week of 2 geleden heeft er een softwarewijziging aan de baankant plaatsgevonden, waardoor de communicatie tussen trein en baan stabieler geworden moet zijn (na 4 jaar praten, hoera enzo). Ik kan de pagina met statistieken niet meer terugvinden. Is er iemand die op basis van buikgevoel, eigen ervaring of cijfers kan aangeven of de ICD de afgelopen weken betrouwbaarder is gaan rijden?  

29-10-2014 12:49:14
dlm4yjp
dlm4yjp
Daar is een heel mooi Twitteraccount voor: https://twitter.com/ICDefect


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-10-2014 13:51:14
Jorrit
Jorrit
Quote
R1-2010 (wo 29 okt 2014 09:18:09 https://www.somda.nl/forum/15278/p513656/): Een week of 2 geleden heeft er een softwarewijziging aan de baankant plaatsgevonden, waardoor de communicatie tussen trein en baan stabieler geworden moet zijn (na 4 jaar praten, hoera enzo). Ik kan de pagina met statistieken niet meer terugvinden. Is er iemand die op basis van buikgevoel, eigen ervaring of cijfers kan aangeven of de ICD de afgelopen weken betrouwbaarder is gaan rijden?


Heb je hier meer details over? Ben benieuwd naar hoe dit zit.
 

09-11-2014 13:04:45
TSNL250
TSNL250
IC Direct zal niet met stuurstanden voorop gaan rijden. Tijdens testen is het te gevaarlijk gebleken. IC Direct rijdt met 160 km/h, Thalys raast langs met 300 km/h. Wat er gebeurde: stuurstand kantelde bijna. Bron: HSL machinist  

09-11-2014 13:18:47
Jack5812
Jack5812
Als dit waar is, is de ombouw van de Bds'en dus voor niks geweest. Duur geintje!  

09-11-2014 13:23:51
john2
john2
Quote
ICRm-fan (zo 09 nov 2014 13:04:45 https://www.somda.nl/forum/15278/p515202/): IC Direct zal niet met stuurstanden voorop gaan rijden. Tijdens testen is het te gevaarlijk gebleken. IC Direct rijdt met 160 km/h, Thalys raast langs met 300 km/h. Wat er gebeurde: stuurstand kantelde bijna. Bron: HSL machinist

Heeft dit bijna kantelen met gewicht te maken? Verschil van gewicht tussen een loc en rijtuig? Dat een rijtuig niet zo zwaar is als een loc.
 

09-11-2014 13:27:47
MasterE
MasterE
Een traxx weegt 84 ton, een BDs 41 ton.

Laatst bewerkt door MasterE op 09-11-2014 13:39


Mcn Asd
 

09-11-2014 13:29:02
MasterE
MasterE
Quote
jack5812 (zo 09 nov 2014 13:18:47 https://www.somda.nl/forum/15278/p515204/): Als dit waar is, is de ombouw van de Bds'en dus voor niks geweest. Duur geintje!


Er zijn nu alleen 2 proto types dus dat dure geintje zal wel meevallen.


Mcn Asd
 

09-11-2014 13:30:31
michaben
michaben
Haast kantelen, is dat niet een beetje heel erg overdreven? Als een BDs zo licht is dat deze bijna omvalt dan zou ook een gewoon treinstel hier last van kunnen hebben, de niet aangedreven kopbak van een ICM is maar iets zwaarder dan een BDs namelijk, dan moet men zorgen dat bij ICNG beide kopbakken aangedreven zijn anders krijgt men hetzelfde probleem. Tenzij het weer een overdreven broodje aap verhaal is.  

09-11-2014 13:34:55
AgentX
AgentX
Of beide kopbakken zwaarder dan de middelste bakken te maken. Bijvoorbeeld door de eerste klasse niet in de kopbakken te voorzien.  

09-11-2014 13:37:20
Dead_Devil
Dead_Devil
Als de icd niet met BDs voorop kan dan kan de 1900 dat dus in de toekomst ook niet of terwijl BDs voorop over de hsl zou dus een no go zijn....  

09-11-2014 13:44:32
MasterE
MasterE
Ik houdt het voorlopig op een broodje aap.


Mcn Asd
 

09-11-2014 13:49:08
dh3201
dh3201
Een ICM komt niet op plaatsen waar een Thalys met 300 km/h voorbij raast, dus het mogelijk ook te licht zijn van de SBk doet er in dit geval niet toe.


Shqiperise-lopers?
 

09-11-2014 13:52:19
TSNL250
TSNL250
Een loc ligt in ieder geval stabieler op het spoor dan een stuurstand, dat mag duidelijk zijn.  

09-11-2014 13:56:49
Sully123
Sully123
Het gaat ook om het gedrag van de BDs-en op de wissels. Dat zou niet echt samen gaan met de snelheid als de BDs voor zit. Denk maar eens aan enkele wissels in Amsterdam, waar destijds een BDs met 30km/u door moest.  

09-11-2014 13:59:10
smarkie
smarkie
Quote
ICRm-fan (zo 09 nov 2014 13:04:45 https://www.somda.nl/forum/15278/p515202/): IC Direct zal niet met stuurstanden voorop gaan rijden. Tijdens testen is het te gevaarlijk gebleken. IC Direct rijdt met 160 km/h, Thalys raast langs met 300 km/h. Wat er gebeurde: stuurstand kantelde bijna. Bron: HSL machinist


hahahahaahah wat een verhaal. er heeft nog geen enkele BDs op de hsl gereden laat staan dat deze bijna gekanteld is.
gewoon weer een dikken duimen verhaal


Mcn NS International Rtd
 

09-11-2014 13:59:16
MasterE
MasterE
Max 25 km/h geduwd, dat geldt nog steeds. Maar daar heb je op de HSL geen last van.


Mcn Asd
 

09-11-2014 13:59:58
MasterE
MasterE
Quote
smarkie (zo 09 nov 2014 13:59:10 https://www.somda.nl/forum/15278/p515220/):
Quote
ICRm-fan (zo 09 nov 2014 13:04:45 https://www.somda.nl/forum/15278/p515202/): IC Direct zal niet met stuurstanden voorop gaan rijden. Tijdens testen is het te gevaarlijk gebleken. IC Direct rijdt met 160 km/h, Thalys raast langs met 300 km/h. Wat er gebeurde: stuurstand kantelde bijna. Bron: HSL machinist


hahahahaahah wat een verhaal. er heeft nog geen enkele BDs op de hsl gereden laat staan dat deze bijna gekanteld is.
gewoon weer een dikken duimen verhaal

Dat dacht ik ook, maar wist het niet zeker.


Mcn Asd
 

09-11-2014 14:20:11
ZJ37
ZJ37
Als de stuurstanden al bijna omlazeren dan mogen ze al die even zware ICR-en ook maar eens snel van die gevaarlijke baan afhalen!  

09-11-2014 14:34:56
michaben
michaben
Als er een ICR onverhoopt op kop rijdt mag ik inderdaad hopen dat deze heel snel uit dienst gehaald wordt ja %08%  

09-11-2014 15:03:09
AgentX
AgentX
Maar waar is dat verhaal dan op gebaseerd? Bron: een machinist is ook niet erg duidelijk.  

09-11-2014 15:14:45
john2
john2
Er zal toch wel een technische mogelijkheid zijn om stuurstandrijtuigen te verzwaren, dat het gevaar van omkantelen geweken is.  

09-11-2014 15:21:36
ricohallo
ricohallo
Gewoon een paar zandzakken verbergen in de BDs'en.  

09-11-2014 16:59:43
nougo
nougo
Mja.. En ik maar denken dat de ICE's ook stuurstanden hebben...

Als het nou echt waar is en bij een Thalyssnelheid van 300 km/u de drukgolf te groot is: Kwestie van de Thalyssnelheid beperken tot het juiste niveau en je kunt vooruit. En vooral niet gaan zitten mokken, duimendraaien, uitstellen etc etc etc en zo 80 treindiensten niet uitvoeren omdat er 9 Thalyssen per richting rijden.

Gegroet.
 

09-11-2014 17:07:15
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Heb je een HSL, ga je de snelheid beperken... tja. Zo maak je het ook aantrekkelijk voor andere operators (mocht bijv. DB of Eurostar in de toekomst over de HSL willen).

ICE 2 heeft inderdaad een stuurstand, en daarover zijn destijds ook wel discussies geweest ivm het voorop lopen, maar daar gaat het toch wel over wat hogere snelheden dan de 160 km/h hier...

Maar laten we eerst gewoon eens afwachten wat er uit de proefnemingen komt, zover bekend is de eerste BDs nog geeneens klaar voor TRAXX aansturing, laat staan getest op de HSL...

Laatst bewerkt door SleutelMan op 09-11-2014 17:07
 

09-11-2014 17:10:41
john2
john2
Quote
ricohallo (zo 09 nov 2014 15:21:36 https://www.somda.nl/forum/15278/p515230/): Gewoon een paar zandzakken verbergen in de BDs'en.

Ha, ha. %08%
 

09-11-2014 17:52:13
broek53
broek53
Quote
Sully123 (zo 09 nov 2014 13:56:49 https://www.somda.nl/forum/15278/p515219/): Het gaat ook om het gedrag van de BDs-en op de wissels. Dat zou niet echt samen gaan met de snelheid als de BDs voor zit. Denk maar eens aan enkele wissels in Amsterdam, waar destijds een BDs met 30km/u door moest.
Zo komen de verkeerde verhalen nu in de wereld.
De beperkte snelheid voor geduwde treinen door Amsterdamse wissels is een (overigens buitengewoon overdreven) maatregel omdat er een duwende loc achter op zit. Met de BDs als zodanig heeft het niets, ik herhaal: niets te maken.
 

09-11-2014 19:17:13
AlexNL
AlexNL
Kan het niet zo zijn dat men dit heeft kunnen berekenen of simuleren met een computer nog voordat er ooit een BDs op de HSL is geweest?  

09-11-2014 19:18:29
thom
thom
Quote
smarkie (zo 09 nov 2014 13:59:10 https://www.somda.nl/forum/15278/p515220/):
Quote
ICRm-fan (zo 09 nov 2014 13:04:45 https://www.somda.nl/forum/15278/p515202/): IC Direct zal niet met stuurstanden voorop gaan rijden. Tijdens testen is het te gevaarlijk gebleken. IC Direct rijdt met 160 km/h, Thalys raast langs met 300 km/h. Wat er gebeurde: stuurstand kantelde bijna. Bron: HSL machinist


hahahahaahah wat een verhaal. er heeft nog geen enkele BDs op de hsl gereden laat staan dat deze bijna gekanteld is.
gewoon weer een dikken duimen verhaal

volgens mij zijn die omgebouwde stuurwagens de poort van Hlm nog geen meter uit geweest ?
en als men dat in theorie had bedacht, hadden ze dat wel wel bedacht vóór de proef ombouw....
 

09-11-2014 20:26:18
timtrein
timtrein
In Duitsland rijden de IC's ook met 200 km/h geduwd... als die elkaar tegenkomen heb je ook een snelheidsverschil van 400 km/h. Dus dat hoeft op zich geen reden te zijn. Nog gezwegen over de ICE-2 inderdaad...  

09-11-2014 21:01:38
TSNL250
TSNL250
Ik heb het van een inhuur machinist die ook op de HSL rijdt, deze machinist heeft veel verstand van de zaken  

09-11-2014 21:02:48
moderator
Moderator
moderator
Tot zover, weer terug naar de feiten. Een bericht is verwijderd, omdat modereren aan ons voorbehouden is.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

09-11-2014 21:38:33
cuneo56
cuneo56
Quote
ICRm-fan (zo 09 nov 2014 21:01:38 https://www.somda.nl/forum/15278/p515253/): Ik heb het van een inhuur machinist die ook op de HSL rijdt, deze machinist heeft veel verstand van de zaken

Ik wil je bron niet aanvallen, maar inhuur Mcn´en rijden NIET op de HSL!
 

10-11-2014 07:12:10
sik214
sik214
Wellicht in een buitendienststelling met een werktrein?%03%

Laatst bewerkt door moderator op 10-11-2014 07:37, reden: Quoot laatste bericht verwijderd.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

HSL-Zuid
RailWiki.nl