Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

HSL-Zuid
RailWiki.nl
07-04-2009 21:44:10
giuseppe
giuseppe
Maar waarom dan geen Taurus ipv BR189? NMBS heeft er al 2 binnen met ETCS, ATB, TBL en geschikt voor 200km/u
http://www.youtube.com/watch?v=F7lOlc82VHE

Laatst bewerkt door giuseppe op 07-04-2009 21:49
 

07-04-2009 21:52:45
dh3201
dh3201
Omdat een BR189 al een toelating voor NL heeft en een Taurus dan nog het hele toelatingsproces van voor tot achter moet doorlopen?


Shqiperise-lopers?
 

07-04-2009 22:16:42
mdj
mdj
Was daarvoor niet zo'n leuk Europaregeltje voor? "Als een trein in een land is toegelaten, is hij ook in het buitenland toegelaten, zolang de regels dit toelaten? (ala wit/geel front aan de voorzijde, rode balk aan de voorzijne voor in Italie, enz enz  

07-04-2009 22:32:53
dumpy_dump
dumpy_dump
Dan zal alsnog de ATB getest moeten worden, want die valt niet onder die Europese regels maar onder de landspecifieke dingen. En ik heb nog niks gezien/gehoord/gelezen over toelatingsritten van Taurussen voor ATB.  


07-04-2009 22:41:13
davidov08
davidov08
Oke, maar als de Taurus al voorzien is van ATB, hoelang moet het toelatingsproces dan nog duren? En welke "vrije" BR189's zijn voorzien van ATB en ook nog eens gecertificeerd... Gaat dat niet net zo lang duren?

In ieder geval; de BR189 kan/mag toch maar 140kmh? Dat gaat wel vooruit met de HSL. Straks gaan de Blokkendozen er nog rijden %08% Of we maken er alvast een museumspoorlijn van (wordt lekker met de kolendampen in de tunnel onder het groene hart).
 

07-04-2009 22:46:24
geertw
geertw
Ik denk niet dat er Taurussen al voorzien van ATB. Hoe dan ook moet het ding nog goedgekeurd worden en dat kost erg veel tijd.


http://www.ovinnederland.nl/
 

07-04-2009 22:46:57
nielske90
nielske90
Quote
davidov08: Vraag: waar zouden de BR-189 locs vandaan gehaald worden? (lease?).
Er zijn nog tientallen (nieuwe) 189'ers die ook NL-geschikt zijn. De series 189 200 t/m 189 249 en 189 280 t/m 189 299 zijn allemaal NL-geschikt en daarvan hebben slechts enkelen NL ooit gezien. Zijn er nog genoeg beschikbaar dus.
 

07-04-2009 22:59:21
davidov08
davidov08
Ok Dankje.
@geertw: ik baseer mij slechts op de post van giuseppe bovenaan deze pagina (NMBS heeft al 2 stellen met ETCS, ATB en TBL). Maar goed, ook al zou dit waar zijn, dan blijven die natuurlijk in gebruik bij de NMBS.
 

07-04-2009 23:21:28
giuseppe
giuseppe
http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_18_(Siemens)

Ze zijn ter vervanging van de reeks 13 die doorgeschoven gaan worden naar cargo(die te kampen hebben met een fikse terugloop)

Overigens is de NMBS nu iets anders aan het testen op L4, M6 stuurstand-hle13-M6 stuurstand, dit omdat deze stuurstanden ook ETCS aan boord hebben

Laatst bewerkt door giuseppe op 07-04-2009 23:45
 

08-04-2009 15:55:55
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Quote
In het eerste kwartaal 2009 is een testprogramma ingepland om de Thalys zowel in Nederland als in België vrij te geven.


weet iemand wanneer dit gaat gebeuren? want ik wil graag kijken. (1e kwartaal is al wel voorbij trouwens)


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

12-04-2009 12:07:25
aarclay
aarclay
Quote
Rolffiej19:
Quote
hsl: Op beneluxspoor.net meld iemand : Wegens 'gedoe' met de koppelwagens in Tsjechië is het transport van de eerste V250 tot nader order uitgesteld.


Betreft problemen met de Remwagens die niet optijd in Tsjechië aanwezig konden zijn transport is met enkele dagen uitgesteld , Transport zal naar alle waarschijnlijkheid Begin volgende week naar NL komen%05%

Blijkbaar is er nog meer mis, want er is nog geen V250 in NL gekomen (of hij staat al stiekem achter gesloten deuren, zonder dat iemand ervanaf weet... (lijkt me sterk)...


Choo choo.....
 

12-04-2009 12:37:03
Jack5812
Jack5812
Quote
nielske90:
Quote
davidov08: Vraag: waar zouden de BR-189 locs vandaan gehaald worden? (lease?).
Er zijn nog tientallen (nieuwe) 189'ers die ook NL-geschikt zijn. De series 189 200 t/m 189 249 en 189 280 t/m 189 299 zijn allemaal NL-geschikt en daarvan hebben slechts enkelen NL ooit gezien. Zijn er nog genoeg beschikbaar dus.

BR 189 kan optioneel geleverd worden met een topsnelheid van 230 km/h.
http://www.siemens.nl/transportation/getfile.asp?id=190
Ik vraag me af of de al geleverde exemplaren hiervoor aangepast kunnen worden.
Gr Jack
 

20-04-2009 13:22:03
Onno
Onno
Niet om het een of ander, maar moet ik nu aannemen dat er - gezien het feit dat er nog steeds geen Vogelbekdier op de Watergraafsmeer is gearriveerd - in heel Tsjechië en ver daarbuiten geen koppelwagen meer te krijgen is? Of is er iets anders stuk?  

20-04-2009 14:23:41
ijnte
ijnte
Ik heb geen idee of er een bijzondere (of afwijkende) koppeling op zat.. Wat ik me kan herinneren van de foto's van de koppelwagen, is dat er wel aardig wat slangen en metalen delen op zaten die er helemaal nieuw uitzagen (m.a.w. misschien nieuwe soort koppelwagen) ?  

20-04-2009 16:19:39
timtrein
timtrein
Ik vrees dat ze de juiste ETCS-versie niet geïnstalleerd kregen op de koppelwagens %08%  

20-04-2009 20:59:38
wouderobva
wouderobva
Hoeveel complete Prio-stammen rijden er momenteel. Ik heb er in ieder geval vandaag twee gezien. Niet zeker was ik van een derde deels achter een scherm.
Ik fotografeerde vandaag trein 9252 met de 186.118???, prio-rijtuigen en de 186.119 (achter)
http://robvanderwoude654.fotopic.net/p57676947.html
 

20-04-2009 21:13:29
mren
mren
ER zijn er volgens mij 11.  

21-04-2009 00:12:13
spoorhaas
spoorhaas
Maar niet 11 volledig in de dienst...

Er zijn naar mijn weten 3 complete prio stammen in dienst, de rest heeft Bs als "eind rijtuig"
 

23-04-2009 21:28:21
hvondelen
hvondelen
Door de vele tegenslagen bij de bestelling van de Dodo's heeft de HSA besloten om op zoek te gaan naar een alternatief. Siemens heeft inmiddels aangeboden om 10 nieuwe ICE's te kunnen bouwen, met levering nog in dit najaar. Dat zou betekenen dat de ICE's met ingang van de decemberdienstregeling 2009 de HSL-Zuid op kunnen gaan.

Meer hierover lees je hier: http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=2826#p40834


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

23-04-2009 21:39:08
Tjuk
Tjuk
Quote
Marc: Ik heb vandaag even rondgevraagd in het NShispeed headquaters op Rotterdam CS. Kort gezegd komt het neer op het volgende:

- AnsaldoBreda heeft inderdaad faillissement aangevraagd. Van de 8 geleverde stellen aan de denen werken er nog maar 3. Deze order heeft ze veel geld gekost. Daarnaast heeft NS Hispeed haar order -zo goed als- teruggetrokken, waarmee het faillissement compleet is.

- De HSA is in overleg met Siemens voor de levering van 10 ICE-stellen. Ook deze order is zo goed als rond. Verschillende machinisten van NS Hispeed hebben inmiddels als instructie gehad op de ICE-stellen (de huidige ICE-3). De stellen worden in het najaar geleverd door Siemens, zodat de mcn'en alleen nog een korte update-cursus nodig hebben, voor eventuele aanpassingen in de nieuwe ICE-versie.

- De nieuwe ICE's zullen met ingang van de dienst in december '09 op de HSL-Zuid gaan rijden.

Uiteraard zitten er nog heel wat "maar"'s aanvast, maar de basis ligt. Is dat ff nieuws of niet..... Ik zou zeggen: DEUVM! Wel alles onder voorbehoud natuurlijk!

Bron: spoortechniek.nl


Even geciteerd.
 

23-04-2009 21:45:11
WesselE
WesselE
Nou, ik geloof nooit dat als die ICE's nu nog moeten worden gebouwd, ze in dienstregeling 2009 (dat is dus dit jaar) nog zullen rijden. Bovendien is ICE een duits "merk" en ik geloof niet dat NS Hispeed dat zomaar klakkeloos overneemt.


'Okeh'
 

23-04-2009 22:04:32
maurits
maurits
Het verhaal lijkt me ook vrij sterk, maar als het waar is lijkt me het een goede ontwikkeling. De stilte rondom de Dodo doet het inmiddels wel vermoeden dat er iets niet goed gaat, maar aan de andere kant is het al eerder lang stil geweest vanaf het V250-front.

Overigens is ICE inderdaad een merk van DB, maar Siemens bied het type trein aan onder de naam "Velaro", zie ook: http://www.mobility.siemens.com/ts/en/pub/products/tr/products_and_systems/highspeed_and_intercity_trains/velaro.htm

Dergelijke treinen zijn naast Duitsland ook geleverd aan Spanje, Rusland en China.

Laatst bewerkt door maurits op 23-04-2009 22:23


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

23-04-2009 22:17:03
cuneo56
cuneo56
Even een paar korrels zout:
Quote
Marc: Ik heb vandaag even rondgevraagd in het NShispeed headquaters op Rotterdam CS..
Tsja, Het "Headquarter" is in Amsterdam

Quote
Marc: Verschillende machinisten van NS Hispeed hebben inmiddels als instructie gehad op de ICE-stellen
Die zijn gewoon multi inzetbaar.

Ciao.

Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 10:34, reden: Quote ingekort
 

23-04-2009 22:23:42
ruysdael
ruysdael
Als het klopt, wel nice. ICE's / Velaro's zien er wat mij betreft een stuk beter uit dan die apparaten van AnsaldoBreda.

Laatst bewerkt door ruysdael op 23-04-2009 22:24
 

23-04-2009 22:26:10
Jeffrenzo
Jeffrenzo
zou wel nice zijn, en hopelijk gaan ze dan met 300 ipv 250


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

23-04-2009 22:41:57
thom
thom
Quote
cuneo56: Even een paar korrels zout:


Ik vind eerlijk gezegd de bron ook een beetje dubieus, beetje tam-tam achtig, en ik vraag het me verder ook eigenlijk af..
 

23-04-2009 23:01:01
broek53
broek53
Het verhaal dat Siemens een alternatief voor het Ansaldo-gebeuren zou kunnen leveren, speelt al sinds Innotrains. Nu zal Siemens best zoiets kunnen, maar het vervolg lijkt mij nonsens. Ze hebben geen ICE's op de plank staan en het zou een ongekend staaltje geheimhouding zijn als NS Hispeed ze al in alle stilte besteld zou hebben - terwijl de order bij Ansaldo nog gewoon loopt. Kortom: mijn idee is dat de rook van het verhaal van Inotrans in de koffiekamer in Rotterdam is aangeblazen tot een flinke fik.  

23-04-2009 23:32:39
icetha
icetha
Voor wie (toch) nog wat wil zien: ik was op 't testcentrum vorig jaar in Tsjechie, en zag daar een gedeelte buiten staan.
Zelfs met een soort koppelwagen...
Of dit nog ooit het terrein af komt, wie zal het zeggen!
Voor wat het waard is:
http://www.flickr.com/photos/35422840@N03/
 

23-04-2009 23:40:17
dh3201
dh3201
Hmmm, benieuwd hoe een ICE er in het roze uitziet....


Shqiperise-lopers?
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-04-2009 23:42:44
kleine_man
kleine_man
Quote
maurits: Overigens is ICE inderdaad een merk van DB, maar Siemens bied het type trein aan onder de naam "Velaro", zie ook: http://www.mobility.siemens.com/ts/en/pub/products/tr/products_and_systems/highspeed_and_intercity_trains/velaro.htm

Dergelijke treinen zijn naast Duitsland ook geleverd aan Spanje, Rusland en China.
Sterker nog, ze worden momenteel uitgeleverd aan de Russen. Ook de Chinesen zijn aan de beurt. Ze worden nu gewoon gebouwd. Het productieproces is nog bezig, er kunnen dus wat makkelijker enkele stellen achteraan geplakt worden. Even er vanuit gaande dat het hele verhaal waar is. Het klinkt plausibel en de NS kan nog in de onderhandelingen zitten waardoor er nog geen mededelingen gedaan zijn......

Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 10:34, reden: Quote hersteld
 

24-04-2009 00:34:14
broek53
broek53
Het verhaal dat na Innotrans de ronde ging doen, ging inderdaad over Velaro en zeker niet over ICE.  

25-04-2009 16:23:30
Daan!
Daan!
http://www.spoortechniek.nl/Railcam/phpBB3/viewtopic.php?f=29&t=283&p=41291#p41096

Daan!

Laatst bewerkt door admin op 25-04-2009 19:37, reden: phpBB tags worden niet ondersteund
 

25-04-2009 17:37:16
Dre
Dre
Quote
ijnte: Ik heb geen idee of er een bijzondere (of afwijkende) koppeling op zat.. Wat ik me kan herinneren van de foto's van de koppelwagen, is dat er wel aardig wat slangen en metalen delen op zaten die er helemaal nieuw uitzagen (m.a.w. misschien nieuwe soort koppelwagen) ?

Zijn die koppelwagentjes die met de 193 en 125 mee naar Slowakije zijn gegaan al terug in Zl? Daar kan 't anders wel mee. D'r zit immers een gewone Schaku op zo'n opengewerkte stofzuiger.
 

27-04-2009 18:13:12
ijnte
ijnte
Misschien moeten een paar mensen nu maar eens hun bed op gaan zoeken, om vannacht bij de grens te gaan posten Bronnen op andere (deels) spoorwegfora melden activiteiten rondom de V250.  

27-04-2009 18:21:32
Rolffiej19
Rolffiej19
Vreemde zaak vanwege de berichten hierboven kan ie zeker gelijk door naar de sloper in Amsterdam westhaven%08%

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 27-04-2009 18:21
 

27-04-2009 18:46:09
ijnte
ijnte
Nou dat zal wel niet Hij komt er echt aan nu! Ga maar vast je fotogear klaar zetten, bij 1 van de grensovergangen Nu maar hopen dat er niet iets vastloopt, of dat er ergens tegenaan gereden wordt %01% Het wordt iig nachtwerk voor degene die et willen gaan zien  

27-04-2009 18:49:58
Rolffiej19
Rolffiej19
dan zal het waarschijnlijk het enigste stel zijn wat er ooit komt van de V250  

27-04-2009 19:41:58
aarclay
aarclay
[knip, was uit besloten forum]

Het kan al zo zijn dat die V250 al in de werkplaats staat op de Wgm... Dat zou tof zijn
En iedereen maar bij Venlo, Bad Bentheim, Maastricht, Nieuweschans etc..
maar wachten waar en waneer hij de grens over gaat, vannacht.

Laatst bewerkt door aarclay op 28-04-2009 09:52


Choo choo.....
 

27-04-2009 20:00:03
ijnte
ijnte
Ik laat maar even aan de speculaas over waar die de grens over komt Et wordt iig nachtwerk
Hij is onderweg, enigsinds vertraagd

Laatst bewerkt door ijnte op 28-04-2009 09:58
 

27-04-2009 20:41:41
aarclay
aarclay
Hij meldt dat hij 3,5 uur vertraagd is in Duitsland, en dat een tweede stel met interieur ook al vordert.
Alleen wat zijn bronnen zijn? De machinist die de locomotief van de gesleepte V250 bestuurd?

Zou NS-Hispeed dan toch een deadline gesteld hebben met Ansaldobreda?

Laatst bewerkt door aarclay op 27-04-2009 20:43


Choo choo.....
 

27-04-2009 20:43:20
HZwoferink
HZwoferink
Quote
ijnte:Hij is onderweg, enigsinds vertraagd
Waar staat dat? Kan op GoT niks vinden.


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

27-04-2009 20:45:16
AlbertP
AlbertP
Quote
aarclay: Zou NS-Hispeed dan toch een deadline gesteld hebben met Ansaldobreda?

De deadline is 9 maanden na opening hsl
 

27-04-2009 20:46:48
ijnte
ijnte
Als je een geregistreerd gebruiker bent: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31862801  

27-04-2009 20:47:59
dennistd
dennistd
Quote
HZwoferink:
Quote
ijnte:Hij is onderweg, enigsinds vertraagd
Waar staat dat? Kan op GoT niks vinden.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31861756#31861756
Dat gedeelte is alleen toegankelijk voor leden met een bepaald aantal posts volgens mij.

Laatst bewerkt door dennistd op 27-04-2009 20:48
 

27-04-2009 20:56:19
broek53
broek53
Het transport, door TXL, komt via Emmerich, waar de Rurtalbahn het over zou moeten nemen. Oorspronkelijke aankomsttijd rond 2 uur vannacht, maar dat zal dus wel later worden.  

27-04-2009 21:16:16
Rolffiej19
Rolffiej19
aankomst tijd om 2uur in Emmenrich neem ik aan ? dat + 3,5 uur vertraging zou dus dat wordt dus zo`n half 6 dat zou betekenen dat ie met daglicht door NL zou komen klinkt goed %08%  

27-04-2009 21:16:56
lucky
lucky
Kijk, nu krijgen we informatie. Iemand die morgen ochtend om een uurtje of 6 tussen Ah en Wgm gaat staan?  

27-04-2009 21:19:21
lucky
lucky
Toevallig een naamgenoot, maar dit pluk ik net af van een duits forum:

Hallo leute heute gegen 17.30 fuhr durch Dresden Hbf eine schwarze 185 (mit der seitlichen Aufschrift HSV:FCB 7:1), das ist an sich nicht spannend jedoch hatte sie eine kuriose Überführung am Haken. und zwar einen komischen triebzug in weiss+ros+rot. der hatte als Aufschrift "Ansaldo Breda". kann damit jemand was anfangen was ist das für ein Zug. Den habe ich noch nie gesehen. Ach ja er kam aus Bad Schandau. Bilder folgen nächste Woche, wenn ich wieder daheim bin.
Gruss Stefan

Bron: http://www.drehscheibe-online.de/
 

27-04-2009 21:21:36
Rolffiej19
Rolffiej19
tja maja via welke route gaat ie via utrecht en dan asd of via hvs en dan zo bij Diemen de wgm in  

27-04-2009 21:22:20
Rolffiej19
Rolffiej19
heb je toevallig een linkje naar dat onderwerp  

27-04-2009 21:29:13
lucky
lucky
Die heb ik: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4246186  

27-04-2009 21:36:02
Rolffiej19
Rolffiej19
ahaa danku  

27-04-2009 23:30:07
weeman_88
weeman_88
Quote
lucky: Die heb ik: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4246186


Nu met foto's. Hij is dan toch echt onderweg
 

27-04-2009 23:30:52
lache
lache
En inmiddels staan er fotos!%02%  


27-04-2009 23:36:14
aarclay
aarclay
Heft de vertraging dan te maken met een uitgelopen vertraagde loc-wisseling?
Ik zie geen tractie voorop...


Choo choo.....
 

27-04-2009 23:37:37
nielske90
nielske90
Dat je hem niet ziet, wil niet zeggen dat ie er niet is...  

27-04-2009 23:57:49
steelwheel
steelwheel
Ach die paar uur vertraging is peanuts op de late levertijd toch?  

28-04-2009 00:28:28
Rolffiej19
Rolffiej19
straks toch maar even bij weesp gaan kijken denk ik rond een uurtje of 7  

28-04-2009 07:11:34
Somda
Somda
Ik kwam me gisteravond toch raar materiaal tegen

een Bnl met stuurstand voorop en een loc er voorop. daarnaarst waren alle bakken van de ICRm tussen Shl en Ehv. en de de 1e klas was half bnl en half Icrm, en het allerlaatste rijtuig weer van de Bnl zelf
 

28-04-2009 07:46:29
nohab
nohab
En waar en hoe laat kwam je dat tegen? En welke kant reed dat op? Zonder dat soort gegevens is er niks zinnigs over te zeggen.  

28-04-2009 08:23:41
broek53
broek53
Nog afgezien van het feit dat je in het verkeerde topic zit.  

28-04-2009 08:37:20
ijnte
ijnte
Enig idee of ie nog in Emmerich staat, of al stiekem de grens over is gegaan?  

28-04-2009 08:53:49
broek53
broek53
8.10 uur uit Emmerich vertrokken!  

28-04-2009 09:02:49
ijnte
ijnte
Is er nog iets te zeggen over de route? Em -> Ah -> Ut -> Hvs -> Wgm ?  

28-04-2009 09:26:25
broek53
broek53
Niet bekend, althans: de route tussen Ut en de Wgm. Verwachte aankomsttijd in Wgm is over een uur van nu.  

28-04-2009 09:39:50
kmark
kmark
Foto's te Em en Dvn op: http://www.flickr.com/photos/markrail/ Trein kwam om 8:57 uur door Dvn -> Ah als trein 51420.  

28-04-2009 09:43:57
davidov08
davidov08
Quote
lucky: Toevallig een naamgenoot, maar dit pluk ik net af van een duits forum:

"eine kuriose Überführung am Haken. und zwar einen komischen triebzug in weiss+ros+rot. der hatte als Aufschrift "Ansaldo Breda".


"Einen komischen triebzug" Ook de Duitsers zijn gecharmeerd van het prachtige ontwerp van onze zuurstok-trein met platte neus %08%

De reden van komst is nog steeds dezelfde? Ansaldo medewerkers gaan hier bij NedTrain aan het stel werken?
 

28-04-2009 09:46:21
steelwheel
steelwheel
Quote
aml: Ik kwam me gisteravond toch raar materiaal tegen

een Bnl met stuurstand voorop en een loc er voorop. daarnaarst waren alle bakken van de ICRm tussen Shl en Ehv. en de de 1e klas was half bnl en half Icrm, en het allerlaatste rijtuig weer van de Bnl zelf


Dat is een extra stam gehuurd van NSR om materieel tekort op te lossen. Dus gewoon ICRMm alleen niet met Prio interieur. Wel bestikkerd van buiten.
 

28-04-2009 09:48:40
nicospilt
nicospilt
Quote
kmark: Foto's te Em en Dvn op: http://www.flickr.com/photos/markrail/ Trein kwam om 8:57 uur door Dvn -> Ah als trein 51420.
Òm 9:46 door Bunnik. Verjaardagscadeautje voor mij! Kijk over een uurtje op mijn site voor foto's en filmpje. http://www.nicospilt.com
 

28-04-2009 09:53:17
train85
train85
En om 9:50 uur door Ut richting Wgm.  

28-04-2009 10:39:41
Arjen-V
Arjen-V
Rolffiej19 meldt Rtb V203 + koppelwagen + V250 + koppelwagen om 10:20 door Asb richting Wgm.
GreetZ Arie
 

28-04-2009 10:45:54
Daan!
Daan!
http://www.flickr.com/photos/danielfriederichs/3482829492/in/photostream/  

28-04-2009 10:55:05
cuneo56
cuneo56
En hier net voor Breukelen.
http://img510.imageshack.us/img510/6473/amv70051.jpg
Ciao.
 

28-04-2009 13:03:24
ijnte
ijnte
Ik neem aan dat ie nu veilig opgeborgen zit in een loods oid, iig dat ie niet meer te zien is, of door vandalen beklad kan worden  

28-04-2009 13:10:46
Rolffiej19
Rolffiej19
Yup kijk maar :
http://img222.imageshack.us/img222/8003/dscf1448.jpg
Verder nog wat foto`s van vanochtend te Asb
http://img222.imageshack.us/gal.php?g=dscf1443y.jpg
 

28-04-2009 13:52:53
elizabeth
elizabeth
Onder het moto: Poppetje gezien kastje dicht! %08%

Maar zo te zien zijn de wonderen de wereld nog niet uit. En hoe nu verder is de grote vraag.


jaapfan.
 

28-04-2009 14:54:51
broek53
broek53
Het stel staat er niet om opgeborgen te blijven staan. Het wordt nu gereed gemaakt om weer op eigen kracht te gaan rijden en dan begint het preofrittencircus voor de toelating van het materieeltype. Het zal dan ongetwijfeld heel vaak en heel veel op de baan te zien zijn.  

28-04-2009 15:06:21
steelwheel
steelwheel
Quote
elizabeth: Onder het moto: Poppetje gezien kastje dicht! %08%

Maar zo te zien zijn de wonderen de wereld nog niet uit. En hoe nu verder is de grote vraag.


Dit stel is nog eigendom van Ansaldo en zal door hun nog uitvoerig worden getest onder 1,5 kV en 25kV voordat het wordt overgedragen. Over 1 jaar op zijn vroegst pas in de reizigersdienst te verwachten als alles naar wens is verlopen. En de andere stellen met tussenpozen van ongeveer 2 maanden afkomen uit Pistoia.

W.
 

28-04-2009 20:04:28
4201
4201
RTLNieuws.nl meld de komst van de V250: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/04_april/28/binnenland/0428_1915_Nieuwe_HST_in_Nederland.xml  

28-04-2009 21:13:53
maarheeze
maarheeze
kan iemand mij vertellen waarom die dingen maar 250 gaan?

ik heb gekeken maar kon het nergens vinden.

vind het een beetje rare keuze voor een lijn waarop je 300 kan/mag
 

28-04-2009 21:20:37
mren
mren
Omdat de winst in reistijd van 300 tov 250 niet erg groot is op de kleine stukjes die de stellen gaan rijden, terwijl de kosten (energie, ontwerp, etc.) zo'n beetje exponentieel met de max. snelheid toe zullen nemen.  

28-04-2009 21:21:58
maarheeze
maarheeze
oke maar waarom is de lijn dan wel voor 300 gemaakt of maat
kte dit kwa prijs niks uit?
 

28-04-2009 21:28:30
raymond16
raymond16
Omdat de Thalys wel kan profiteren van de 300 km/u, zeker ten zuiden van Rtd, omdat die een grotere afstand aflegt tussen de stations.  

28-04-2009 21:31:54
maarheeze
maarheeze
hoezo legt de thalys grotere afstanden af?  

28-04-2009 21:33:11
lucky
lucky
Quote
4201: RTLNieuws.nl meld de komst van de V250: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/04_april/28/binnenland/0428_1915_Nieuwe_HST_in_Nederland.xml


Best een uitgebreid artikel met veelal correcte en diepgaande informatie!
 

28-04-2009 21:34:48
davidov08
davidov08
De Thalys rijdt hier wel met 300km/h. De snelheidswinst van 300 tov 250 is op Asd-Rtd misschien net 2 minuten. De winst van 160 tov 250 is wel wat groter, dus als het goed is gaat de reistijd nog verder verkort worden dan de 44 (?) minuten die de Traxx+Prio stammen er straks over doen in de 'concessie'(op Asd-Rtd).

Btw, dat RTL artikel is ook weer vreselijk denigrerend:

"Daarbij dringt de vergelijking met Nederland zich op, waar NS Hispeed oude intercitywagons opgeknapt heeft om in ieder geval een dienst op de HSL Zuid aan te bieden, zij het slechts met 160 kilometer per uur."

Oude intercitywagons.... Het zijn gewoon 'moderne' bestaande IC wagons die gewoon in revisie zijn gegaan en als aanvulling een zuurstokkleurtje hebben gekregen. Niets bijzonders dus. Nu lijkt 't alsof ze ze ergens van de schroothoop hebben gehaald.

"De nieuwe hogesnelheidstrein is vandaag in Nederland aangekomen. Hij moest wel worden binnengesleept."

Dat lijkt me nou niet zo verwonderlijk voor een nog niet voltooid treinstel, dat niet gecertificeerd is om in Duitsland en Tjechie een beetje vrolijk zonder beveiligingssysteem over het spoor te rijden...
 

28-04-2009 21:37:28
davidov08
davidov08
Quote
maarheeze: hoezo legt de thalys grotere afstanden af?


Raymond bedoeld dat de Thalys ook rijdt op de zuidtak van de HSL, dus op Rtd-Antwerpen, waar de trein op geen enkele tussenplaats stopt en vol op het gas kan Overigens rijden de V250's daar ook, van/naar Breda en tussen Breda en Antwerpen. Ook die verbindingen zullen dus net wat trager zijn dan de rechtstreekse Thalys.
 

28-04-2009 21:40:36
mren
mren
Quote
davidov08:
Oude intercitywagons....

Oud als in 'niet nieuw' klopt feitelijk wel natuurlijk. Alles is relatief immers.
 

28-04-2009 22:42:10
dh3201
dh3201
Ouder dan 20 jaar is tegenwoordig oud voor spoorwegmaterieel. De net een paar jaar oudere DH's werden ook hopeloos verouderd genoemd.


Shqiperise-lopers?
 

28-04-2009 23:35:58
willy84
willy84
Het gaat ook om ontwerp. Kijk eens naar ICM(m). Qua jaartal oud, ze bevallen mij, en vele met mij, nog prima! Sommige ontwerpen zijn hun tijd ver vooruit.  

29-04-2009 07:55:52
tgvfan
tgvfan
Zo.. nou we hadden het bijna niet meer verwacht.

Maar ik vrees toch dat het minimaal een maand zal duren voordat ook maar de eerste (nachtelijke) proefritjes gemaakt zullen worden op HSL-spoor. Laat staan het Hoofdrailnet. Lijkt me ook bijzonder frapant als dat in de randstad zal plaatsvinden... Eerder tussen Helmond en Horst. En als het al in de randstad zal zijn... dan hooguit in de nachtelijke uurtjes op een lijn waar je niks in de weg zit en toch een beetje vlot (200 km'h) kan rijden. Dus ik vermoed dat men richting Flevolijn zal gaan met het gedrocht.
 

29-04-2009 11:03:27
davidov08
davidov08
mren, je hebt gelijk relatief zijn alle niet gereviseerde stellen "oud", maar ik sluit me ook aan bij willy84. SGMm, SLT en VIRM4 mag dan 'nieuw' zijn, ik denk dat (bijna) alle Somda'ers liever in een ongereviseerde "oude" ICM, ICK, ICL etc zitten

@tgvfan: Ik denk niet dat op het hoofdrailnet met 200km/h gereden gaat worden met de V250, de Flevolijn mag daar dan voor 'geschikt' zijn (toch?), er is op die snelheid geen beveiligingssysteem. Ik weet niet of IVW er zo blij mee is dat we dan 200km/h gaan rijden %08% En ik dacht dat testritten op hoofdrailnet er nu juist om gingen het ATB in nieuwe ERTMS stellen aan de tand te voelen; bij uitgeschakelde ATB wordt dat moeilijk. Naast 'kilometers maken' natuurlijk, om andere problemen te ontdekken.
 

29-04-2009 13:43:58
ijnte
ijnte
Had dat ding niet al 10.000Km gereden op die testring?  

29-04-2009 15:04:31
nohab
nohab
Quote
davidov08: Naast 'kilometers maken' natuurlijk, om andere problemen te ontdekken.
Waarvoor dacht je dat dat ding in Velim is geweest?
 

29-04-2009 15:07:02
Jeffrenzo
Jeffrenzo
zodat het leek of ze bij Ansaldo nog iets aan het doen waren? %08%


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

29-04-2009 15:15:56
broek53
broek53
Ziezo. Zouden we nu de verrichtingen van het stel weer eens een tijdje kunnen volgen zonder om het andere bericht eraan herinnerd te worden hoe lang het allemaal duurt, hoe erg Ansaldo is en hoe lelijk het materieel? ik heb niet de indruk dat dat nu ook nog maar een snippertje toevoegt aan onze kennis - en ook niet meer aan de meningsvorming, for all that matters.  

29-04-2009 15:25:54
davidov08
davidov08
Beetje rare opmerking broek53, we hebben het over testritten van de V250 n.a.v. bericht van tgvfan, alleen het laatste bericht van Jeffrenzo is een beetje off-topic, maar een grapje tussendoor mag blijkbaar ook niet meer. Uberhaupt zie ik in de afgelopen tientallen berichten (sinds de schop op 27 april) maar een paar waarin iets negatiefs tov Ansaldo instaat, eigenlijk altijd ironisch/cynisch bedoeld.

Inplaats van deze kanttekening te plaatsen dat er één off-topic berichtje is kan je ook gewoon reageren op het bericht van tgvfan, of mijn reactie daarop. Er staan in beiden berichten genoeg on-topic vragen, dacht ik zo.

Laatst bewerkt door davidov08 op 29-04-2009 15:26
 

29-04-2009 16:13:53
maarheeze
maarheeze
ja maar nu op nederlanspoor  

29-04-2009 16:23:06
aarclay
aarclay
Voor eind mei moet Ansaldobreda dus alle treinstellen voor de DSB in Denemerken hebben geleverd.
Nu vraag ik me af, hoeveel zijn zijn er al geleverd, en hoeveel treinen hebben ze besteld?

Als Ansaldobreda dat eind volgende maand niet zal halen, dan kan dit het einde betekenen voor de nieuwe V250, als Denemarken hun geld terug wilt.. ?

Laatst bewerkt door aarclay op 29-04-2009 16:24


Choo choo.....
 

29-04-2009 16:56:06
cuneo56
cuneo56
Er zijn er 83 door de Denen besteld en vooral de laatste tijd zijn er redelijk wat naar DK overgebracht. of het er al meer dan 14 zijn weet ik even zo snel niet. Maar wat is "werkend" precies, daar zullen ongetwijfeld juristen jaren lang aan kunnen verdienen.
En geld terug zal relatief meevallen als DSB het slim heeft gespeeld.
En trouwens Ansaldo-Breda is onderdeel van Finmeccanica, gelukkig maar want anders was het al jaren geleden misgegaan met de treinen bouwer uit Pistoia.
En die groep doet het niet echt slecht:
Zie hier: http://www.finmeccanica.it/EN/Common/files/Holding/Corporate/Investor_relations/Presentazioni/2009/Finmeccanica_Presentation_First_Quarter_2009.pdf
Ciao.

Laatst bewerkt door admin op 30-04-2009 12:00, reden: Onnodige quote verwijderd
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

HSL-Zuid
RailWiki.nl