Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

HSL-Zuid
RailWiki.nl
18-01-2013 18:53:19
DingeZ
DingeZ
@phantom En waarom? Het grootste probleem waarom de V250 niet kan rijden heeft te maken met sneeuw. Tegen de tijd dat een eventuele terugkomst van de benelux geregeld is ligt er geen sneeuw meer. Zonder sneeuw waren er nog wel problemen, zeker. Maar de laatste weken waren die niet zo groot meer en er was een trend te zien in daling van uitval en vertraging. Als de exploitatie van V250 stellen zal worden verschoven los je alsnog niks op. Zodra je weer V250s gaat inzetten ben je geen steek verder gekomen. En de V250 afschaffen is in meerdere opzichten geen optie, echt niet.

Laatst bewerkt door DingeZ op 18-01-2013 18:53
 

18-01-2013 18:55:58
nohab
nohab
Quote
phantom hoe welwillend NS zou staan tegen verhuren van voormalige Beneluxrijtuigen laat ik nog maar in het midden, directe concurrentie enzo)

Ik denk dat als er besloten zal worden om de Benelux tijdelijk weer in te stellen NS er niet aan ontkomt om ze ter beschikking te stellen. NS kan een imago dat ze haar klanten in de steek laat (zeker nu) missen als kiespijn.

Laatst bewerkt door nohab op 18-01-2013 18:56


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

18-01-2013 19:16:23
NovioSites
NovioSites
Even ingaande op terugahelen Benelux, problemen met tractie etc.. Die IC Essen-Brussel door laten lopen naar Rsd misschien, NMBS kon toch met hun reeks 13 ook gewoon in Maastrciht komen? Is dat niet (als het zo ver zou moeten komen) de meest eenvoudige oplossing, ook al resteert er dan nog altijd een overstap te Rsd?  

18-01-2013 19:19:38
Harold27
Harold27
Lijkt mij inderdaad ook de meest voor de hand liggende (tijdelijke) oplossing.  


18-01-2013 19:20:36
mren
mren
Jammer alleen dat die Belgische rijtuigen nogal buiten profiel zijn in ons land.  

18-01-2013 19:22:59
Harold27
Harold27
Tis niet makkelijk in spoorland.  

18-01-2013 19:30:16
phantom
phantom
Quote
DingeZ (vr 18 jan 2013 18:53:19 https://www.somda.nl/forum/3884/p430845/): @phantom En waarom? Het grootste probleem waarom de V250 niet kan rijden heeft te maken met sneeuw.

Sneeuw veroorzaakt het probleem dus dat een V250 aan de onderzijde uit elkaar valt ?
Als dat werkelijk het geval is dan is het toch al een gelach dat men iets koopt dat niet tegen sneeuw kan
Bovendien blijf ik erbij dat het is tijd wordt dat men is reizigers een keus heeft ipv dingen door de strot duwt terwijl het alternatief niet werkt.
Tot zover mijn persoonlijke mening over dit bericht.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-01-2013 19:32:11
broek53
broek53
Quote
zugchef (vr 18 jan 2013 17:34:43 https://www.somda.nl/forum/3884/p430826/): Gelul dat treinpaden niet beschikbaar zijn. Dat is slechts gejammer van figuren die koste wat kost de Benelux niet meer terug willen. Onder druk wordt een hoop vloeibaar zeggen we dan. Hoevaak zien we in NL niet een cargo in een niet-bestaand pad rijden?
Iets wordt niet minder waar als je het gelul noemt. De treinpaden van de Benelux zijn er gewoon niet meer, ingenomen als ze zijn door andere treinen. Dat wil niet zeggen dat de capaciteit overal 100 % vol is, maar er zal dan een heleboel gewijzigd moeten worden aan andere treinpaden, beter gezegd: dienstregelingen. dat is overigens in België ook zo, laat ik mij vertellen.
 

18-01-2013 19:33:34
broek53
broek53
Quote
nohab (vr 18 jan 2013 18:55:58 https://www.somda.nl/forum/3884/p430846/):
Quote
phantom hoe welwillend NS zou staan tegen verhuren van voormalige Beneluxrijtuigen laat ik nog maar in het midden, directe concurrentie enzo)

Ik denk dat als er besloten zal worden om de Benelux tijdelijk weer in te stellen NS er niet aan ontkomt om ze ter beschikking te stellen. NS kan een imago dat ze haar klanten in de steek laat (zeker nu) missen als kiespijn.
NSR heeft geen bestemming voor de rijtuigen op het moment, dus die verhuurt ze desgewenst per ommegaande weer aan NSH.
 

18-01-2013 19:37:31
broek53
broek53
Quote
Hoera63 (vr 18 jan 2013 17:37:41 https://www.somda.nl/forum/3884/p430828/):
Quote
Als er al besloten wordt om dat te doen gaat het nog wel een paar maanden duren.
Volgens mij kan Prorail naar zijn jaarlijkse subsidie fluiten als ze niet binnen drie dagen paden voor de Beneluxtrein aanmaken...
Maanden is zwaar overdreven, drie dagen wat onderschat. Het is overigens niet (alleen) ProRail die paden moet aanmaken, maar NS die met een hoop reeds toegekende paden aan de schuif moet - in normaal Nederlands van toen de wereld nog in orde was: de dienstregeling grootschalig aanpassen. Ik vrees trowuens wel dat men tussen Dordrecht en Roosendaal ergens op goederenpaden gaat klem lopen, maar dat terzijde.
 

18-01-2013 19:42:14
phantom
phantom
Quote
broek53 (vr 18 jan 2013 19:37:31 https://www.somda.nl/forum/3884/p430860/):
Quote
Hoera63 (vr 18 jan 2013 17:37:41 https://www.somda.nl/forum/3884/p430828/):
Quote
Ik vrees trowuens wel dat men tussen Dordrecht en Roosendaal ergens op goederenpaden gaat klem lopen, maar dat terzijde.


Aangezien er hier(dordrecht)erg weinig goederen meer rijd,zeker sinds begin dit jaar(hoop verhuist ri BR enzo)
Dan zou je toch denken dat er meer ruimte is ?
(kan t fout hebben)



Laatst bewerkt door phantom op 18-01-2013 19:42


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-01-2013 19:47:30
dh3201
dh3201
Quote
mvboetzela (vr 18 jan 2013 15:00:02 https://www.somda.nl/forum/3884/p430768/): En nu?

Niets. Men beroept zicht op overmacht of zoiets en gaat over tot de orde van de dag.
Dat de reiziger het nakijken heeft boeit ze niet op de burelen.


Shqiperise-lopers?
 

18-01-2013 19:58:14
sjoerd
sjoerd
@broek: Nu heb ik mij onlangs nog door een zeer deskundig iemand uit Roosendaal die wij beiden kennen, laten wijsmaken dat de goederentreinen tussen Kijfhoek en Roosendaal op één hand zijn te tellen. Het lijkt me dat de paden dan wel robuuster kunnen worden gebruikt.  

18-01-2013 20:02:30
ZJ37
ZJ37
Op sommige relaties liggen er in een uur meer paden dan er in de 24 uur ueberhaupt worden benut door een cargotrein. Daar valt echt wel wat te schrappen. Echter geldt dat in veel mindere mate tussen Ddr en Zlw dat behoorlijk vol zit.

Gelukkig komt er wel een pad vrij tussen Asd en Hfd plus Rtd-Rlb
 

18-01-2013 20:05:27
ddz
ddz
schade aan V 250 zijn waarschijnlijk ijsbrokken geweest.  

18-01-2013 20:16:20
dlm4yjp
dlm4yjp
Joh, dat is inmiddels allang al duidelijk, bovendien is de schade niet veroorzaakt door de ijsbrokken, maar door een ondegelijk ontwerp: een trein behoort immers zulke lichte weersinvloeden aan te kunnen...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

18-01-2013 20:30:37
broek53
broek53
Quote
dh3201 (vr 18 jan 2013 19:47:30 https://www.somda.nl/forum/3884/p430862/):
Quote
mvboetzela (vr 18 jan 2013 15:00:02 https://www.somda.nl/forum/3884/p430768/): En nu?

Niets. Men beroept zicht op overmacht of zoiets en gaat over tot de orde van de dag.
Dat de reiziger het nakijken heeft boeit ze niet op de burelen.
Een volstrekt infame aantijging die je maar eens waar moet maken, vind ik.

Laatst bewerkt door broek53 op 18-01-2013 20:31
 

18-01-2013 20:35:29
MDDM
MDDM
Hulp is onderweg. Gaat helemaal goed komen http://nos.nl/artikel/463508-fyramonteurs-naar-nederland.html


Gr Joop mcn Lls
 

18-01-2013 20:36:36
Apda
Apda
Op ns.nl staat te lezen:
Quote
Door de verstoorde dienstregeling rijdt tot en met woensdag 23 januari Fyra V250 tussen Amsterdam en Brussel niet.

Aha, dus aan de V250 mankeert niets. De dienstregeling is kapot. %03%
 

18-01-2013 21:44:32
treinfan
treinfan
Quote
ZJ37 (vr 18 jan 2013 20:02:30 https://www.somda.nl/forum/3884/p430866/): Gelukkig komt er wel een pad vrij tussen Asd en Hfd plus Rtd-Rlb
Dat pad dat vrijkomt op Asd-Hfd ligt op Asra-Hfd bijna volledig in conflict met de 700 (die doorrijdt naar Ledn), dus aan dat pad heb je niet zoveel.
Ik heb overigens even zitten puzzelen en kan niet op een normaal pad Asd-Shl-Gv-Rtd-Ddr-Rsd-Esn uitkomen (ook niet Asd-Hlm-Gv-...), maar voor Gvc-Gv-Rtd-Ddr-Rsd-Esn kom ik met wat passen en meten op het volgende uit waarmee het in Nederland past:
- het cargopad vertrek .04 vanaf Kfhz ri Esn vervalt (cargopad van vertrek .34 blijft over)
- het cargopad vertrek .10 vanaf Kfhz ri Bd en verder wordt uitgebogen tussen Zlw en Bd, zodat het vertrek vanaf Kfhz 6 minuten eerder is (dus Kfhz v .04, Kfhaz - .09, Grbr - .12, Zlw - .25, Bd - .44)
- Nieuwe intercity: Gvc v .38, Gv + .41/.43, Rtd + .01/.03, Brd - .12, Grbr - .18, Ddr + .20/.21, Zlw - .29, Rsd + .44/.46
- het cargopad aankomst .28 te Kfhz vanuit Esn vervalt (cargopad aankomst .58 blijft over)
- het cargopad aankomst .19 te Kfhz vanuit de richting Ht-Bd vervalt (cargopad aankomst .49 blijft over)
- Nieuwe intercity: Rsd + .43/.45, Zlw - .00, Ddr + .08/.09, Rtd + .26/.28, Gv + .47/.48, Gvc a .52

Laatst bewerkt door treinfan op 18-01-2013 22:13
 

18-01-2013 22:01:22
daniel_ddr
daniel_ddr
Gaat dat pad waar je nu mee komt niet dwars door de brugopening van Grbr heen? Die moet haast wel tussen .10 - .20 en/of .40 - .50 zitten want dat zijn de enige fatsoenlijke gaten waarin er niks de brug over komt.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 18-01-2013 22:02


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-01-2013 22:03:30
NovioSites
NovioSites
Quote
mren (vr 18 jan 2013 19:20:36 https://www.somda.nl/forum/3884/p430853/): Jammer alleen dat die Belgische rijtuigen nogal buiten profiel zijn in ons land.

Daar zie ik geen probleem, aangezien men er ook mee naar Mt kon rijden...
 

18-01-2013 22:08:16
Harold27
Harold27
Op de lijn naar Mt reden volgens mij rijtuigen I11, dit zijn enkeldeksrijtuigen.
Op de lijn naar Essen zijn het toch dubbeldekkers M6, die zelfs op sommige Belgische lijnen buiten profiel zijn, als ik tenminste sommige fora moet geloven.

Laatst bewerkt door Harold27 op 18-01-2013 22:15
 

18-01-2013 22:22:22
localhero
localhero
Tja, ik vraag me dan toch af wie er slaapt bij zo'n aanbesteding. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand wist dat de constructie zo dusdanig slecht was dat er nu onderdelen vanaf vallen. Die V250 was troep op de tekentafel, is troep in de praktijk en zal waarschijnlijk ook altijd troep blijven. Misschien was 't toch echt een aldi treintje en heeft NS hispeed de gebruiksaanwijzing niet gelezen "ALLEEN VOOR GEBRUIK BINNENSHUIS".  

18-01-2013 22:24:12
mdj
mdj
Quote
Harold27 (vr 18 jan 2013 22:08:16 https://www.somda.nl/forum/3884/p430897/):
Op de lijn naar Essen zijn het toch dubbeldekkers M6, die zelfs op sommige Belgische lijnen buiten profiel zijn, als ik tenminste sommige fora moet geloven.

M6 komt niet onder het viaduct bij Roosendaal. (want M6 is buiten profiel op het verkeerde stukje waar geen enkele speling zit)

Zou dat voor elkaar zijn, kunnen ze in Roosendaal de perronkap aanpassen, want daar past het ook niet. Let op, monumentale kap, dus daar gaat het iets lastiger dan bijvoorbeeld een kap van Arnhem of Utrecht.

Mochten ze dat snel kunnen regelen (haha, nee.) dan zit je nog met het gedeelte dat M6 niet op 1800V werkt.

En M6 is echt nodig op de rest van het traject...

Laatst bewerkt door mdj op 18-01-2013 22:25


Bij twijfel: gebruik beton.
 

18-01-2013 22:24:50
treinfan
treinfan
Quote
daniël_ddr (vr 18 jan 2013 22:01:22 https://www.somda.nl/forum/3884/p430893/): Gaat dat pad waar je nu mee komt niet dwars door de brugopening van Grbr heen? Die moet haast wel tussen .10 - .20 en/of .40 - .50 zitten want dat zijn de enige fatsoenlijke gaten waarin er niks de brug over komt.
Opening van de Grbr is (op enkel de oneven uren) van .12 tot .18, dus dan moet er daar inderdaad nog iets worden geschoven met rijtijdspelingen (eventueel ook een enkel minuutje bij de 2600 en 5100)
 

18-01-2013 22:27:23
Harold27
Harold27
Quote
mdj (vr 18 jan 2013 22:24:12 https://www.somda.nl/forum/3884/p430900/):
Quote
Harold27 (vr 18 jan 2013 22:08:16 https://www.somda.nl/forum/3884/p430897/):
Op de lijn naar Essen zijn het toch dubbeldekkers M6, die zelfs op sommige Belgische lijnen buiten profiel zijn, als ik tenminste sommige fora moet geloven.

M6 komt niet onder het viaduct bij Roosendaal. (want M6 is buiten profiel op het verkeerde stukje waar geen enkele speling zit)

Zou dat voor elkaar zijn, kunnen ze in Roosendaal de perronkap aanpassen, want daar past het ook niet. Let op, monumentale kap, dus daar gaat het iets lastiger dan bijvoorbeeld een kap van Arnhem of Utrecht.

Mochten ze dat snel kunnen regelen (haha, nee.) dan zit je nog met het gedeelte dat M6 niet op 1800V werkt.


En M6 is echt nodig op de rest van het traject...


Duidelijk! Dank voor de info.
 

18-01-2013 22:30:16
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
localhero (vr 18 jan 2013 22:22:22 https://www.somda.nl/forum/3884/p430898/): Tja, ik vraag me dan toch af wie er slaapt bij zo'n aanbesteding. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand wist dat de constructie zo dusdanig slecht was dat er nu onderdelen vanaf vallen. Die V250 was troep op de tekentafel, is troep in de praktijk en zal waarschijnlijk ook altijd troep blijven. Misschien was 't toch echt een aldi treintje en heeft NS hispeed de gebruiksaanwijzing niet gelezen "ALLEEN VOOR GEBRUIK BINNENSHUIS".


Nee, dat zeg je verkeerd: NS Hispeed koos voor de V250 omdat het meer zou opvallen door de vorm, oftewel, het zou meer een showmodel zijn...
Schijnbaar hadden ze niet bij nagedacht dat het daadwerkelijk een stilstaand showmodel is geworden tig jaar later...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

18-01-2013 22:33:45
localhero
localhero
't Ding steelt inderdaad de show! Nog nooit zoveel media-aandacht voor 'n trein.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-01-2013 22:59:12
DingeZ
DingeZ
Quote
phantom (vr 18 jan 2013 19:30:16 https://www.somda.nl/forum/3884/p430856/):
Quote
DingeZ (vr 18 jan 2013 18:53:19 https://www.somda.nl/forum/3884/p430845/): @phantom En waarom? Het grootste probleem waarom de V250 niet kan rijden heeft te maken met sneeuw.

Sneeuw veroorzaakt het probleem dus dat een V250 aan de onderzijde uit elkaar valt ?
Als dat werkelijk het geval is dan is het toch al een gelach dat men iets koopt dat niet tegen sneeuw kan
Bovendien blijf ik erbij dat het is tijd wordt dat men is reizigers een keus heeft ipv dingen door de strot duwt terwijl het alternatief niet werkt.
Tot zover mijn persoonlijke mening over dit bericht.

Combinatie sneeuw + V250 + HSL. Ik bedoel daarmee niet dat er niks mis met de V250, maar dat zodra er geen sneeuw meer is hij gewoon kan rijden.

Laatst bewerkt door DingeZ op 18-01-2013 23:01
 

18-01-2013 23:05:52
train85
train85
Bedrijf AnsaldoBreda van de V250 laat per direct 30 monteurs overkomen naar Nederland, om samen met NS te gaan onderzoeken naar de schades aan de V250 stellen. Er gaat dus binnenkort testritten aankomen om te kijken hoe de schades zijn gekomen en zijn te voorkomen.
Bron: NOS radio.
 

18-01-2013 23:45:17
icened
icened
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=hitachi%20prepares&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.railwayinsider.eu%2Fwp%2Farchives%2F34986&ei=8ND5ULXcGLKX0QWni4HoDw&usg=AFQjCNHrid8_XSAsM-7cpggsYSXmn9pJqQ

In 2008 zei de hoogste baas van Ansaldobreda dat ze als de Fyra V 250 in dat jaar niet konden leveren dat ze de stekker eruit konden trekken. We zijn inmiddels ruim vier jaar verder... Laat Hitachi het maar overnemen. Een Javelin i.p.v. de Fyra V 250.

Laatst bewerkt door icened op 19-01-2013 15:02
 

19-01-2013 00:22:39
maurits
maurits
Ja, maar die Javelin's zijn veel duurder....

Nou, dat rekenen we dan even na: In 2004 bestelde Southeastern 28 zesdelige Javelin stellen bij Hitachi voor 250 miljoen Britse Pond, dat is omgerekend ongeveer 310 miljoen euro.

We pakken even de achterkant van een bierviltje er bij, 310 miljoen euro gedeeld door 28 stellen is 11,1 miljoen euro per stel. Nu is een Fyra 200 meter lang en een Javelin 121 meter lang. Als we de prijs van een Javelin echter omzetten naar de lengte van een V250 (11,1 miljoen gedeeld door 121 maal 200), dan zou een Javelin van 200 meter op een prijs van 18,3 miljoen komen. Dat is ongeveer 4 miljoen goedkoper dan een V250.

Zowel de Javelin-stellen als de V250 zijn in 2004 besteld. De Javelins rijden probleemloos sinds 2009, met de V250 zijn we in 2013 nog steeds aan het aanmodderen en het eind is nog niet in zicht....


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

19-01-2013 00:35:54
icened
icened
Shinkansen Benelux? Als Hitachi Rail in vijf jaar tijd de Javelin kan ontwikkelen die inmiddels zeer betrouwbaar is dan kan het deze HST ook aanpassen voor het rijden onder 1500 volt en 3000 volt. Ook levert Hitachi Rail ERTMS op Chinese HSL als in de nieuwste Super Express treinen in Engeland.

Laatst bewerkt door icened op 19-01-2013 00:38
 

19-01-2013 00:42:46
maurits
maurits
De Javelins rijden niet alleen op de hogesnelheidslijn, maar rijden door naar eindbestemmingen in Kent via het derde-rail-net op 750 Volt gelijkstroom met een maximumsnelheid van 160 km/h!

Dan lijkt me een variant maken die in Nederland of België onder de gangbare bovenleidingsspanning kan rijden niet een hele grote uitdaging voor de Japanse ingenieurs


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

19-01-2013 04:38:48
AlexNL
AlexNL
Ja, en Alstom kan ook nog wel wat Pendolino's leveren, Bombardier kan vast wel een Regina Hollandia bouwen en als we Siemens lief aankijken kunnen ze vast ook wel een Velaro met wat minder power leveren. Gaat allemaal niet gebeuren.

De realiteit van de dag is dat we een aantal beschadigde V250-treinen hebben waarvan er eentje een onderdeel is verloren. Onderzoek zal nu moeten uitwijzen waarom dit onderdeel is verloren en hoe groot de kans op herhaling is. Dat zal wel neerkomen op herstel van het beschadigde plaatwerk, eventueel een constructiewijziging indien blijkt dat het verliezen van zo'n onderdeel vaker kan gebeuren. Daarna moeten de Belgen (DVIS) nog overtuigd worden dat de V250 toch echt veilig is.

Ik denk niet dat dit met een weekendje is opgelost.
 

19-01-2013 08:21:12
phantom
phantom
Quote
AlexNL (za 19 jan 2013 04:38:48 https://www.somda.nl/forum/3884/p430928/):Onderzoek zal nu moeten uitwijzen waarom dit onderdeel is verloren en hoe groot de kans op herhaling is.

Ze zijn vergeten goede schroeven te gebruiken en hebben het nu met kauwgom vastgeplakt ?
Overigens voor wat betreft een trein rijden in een goederenpad naar Esn,dat zou in principe weinig problemen op moeten leveren.
Laat n.l. toevallig de reguliere cargo onder trein nr 44xxx zijn vervallen,dus dat betekent in theorie s'morgens geen cargo uit B naar Kfh en de retour trein van 12.00u is ook vervallen.
Zover ik heb begrepen heb je dus in elk geval 2 slagen heen en 2 slagen terug te pakken omdat die 44xxx niet meer rijd.
T zou daarin dus al kunnen,in theorie.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

19-01-2013 09:59:53
Daeleatana
Daeleatana
En zo te horen wil NMBS de drie nog niet geleverde V250-stellen ook liever niet meer België in hebben: http://www.nu.nl/buitenland/3007871/belgische-spoorwegen-willen-fyra-dumpen.html  

19-01-2013 10:10:54
treinfan
treinfan
Quote
phantom (za 19 jan 2013 08:21:12 https://www.somda.nl/forum/3884/p430932/):
Quote
AlexNL (za 19 jan 2013 04:38:48 https://www.somda.nl/forum/3884/p430928/):Onderzoek zal nu moeten uitwijzen waarom dit onderdeel is verloren en hoe groot de kans op herhaling is.

Ze zijn vergeten goede schroeven te gebruiken en hebben het nu met kauwgom vastgeplakt ?
Overigens voor wat betreft een trein rijden in een goederenpad naar Esn,dat zou in principe weinig problemen op moeten leveren.
Laat n.l. toevallig de reguliere cargo onder trein nr 44xxx zijn vervallen,dus dat betekent in theorie s'morgens geen cargo uit B naar Kfh en de retour trein van 12.00u is ook vervallen.
Zover ik heb begrepen heb je dus in elk geval 2 slagen heen en 2 slagen terug te pakken omdat die 44xxx niet meer rijd.
T zou daarin dus al kunnen,in theorie.
Tussen Antwerpen en Kijfhoek is er slechts 1 slag per week komen te vervallen, maar daarvoor is er wel 1 trein per week vanuit Moerdijk naar Brlgië bijgekomen, dus die vlieger gaat niet op
 

19-01-2013 10:13:03
dh3201
dh3201
Quote
AlexNL (za 19 jan 2013 04:38:48 https://www.somda.nl/forum/3884/p430928/): De realiteit van de dag is dat we een aantal beschadigde V250-treinen hebben waarvan er eentje een onderdeel is verloren. Onderzoek zal nu moeten uitwijzen waarom dit onderdeel is verloren en hoe groot de kans op herhaling is. Dat zal wel neerkomen op herstel van het beschadigde plaatwerk, eventueel een constructiewijziging indien blijkt dat het verliezen van zo'n onderdeel vaker kan gebeuren. Daarna moeten de Belgen (DVIS) nog overtuigd worden dat de V250 toch echt veilig is.

Ik denk niet dat dit met een weekendje is opgelost.

Gewoon een spanbandje eromheen %08%
Trouwens wie is goed in photoshoppen en kan een Fyra met spanbandje maken? %08%


Shqiperise-lopers?
 

19-01-2013 10:50:30
Bert13
Bert13
De politiek is het meer dan zat, zo is ook te lezen op Teletekst (http://teletekst.nos.nl/?104-01) Grappig om te zien is daarbij de quote van PvdA'er Hoogland, die denkt dat de NS genoeg reservetreinen heeft om snel een oplossing (lees: vervanging) te regelen. Haha, hij heeft deze week het nieuws niet echt goed gevolgd, denk ik.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

19-01-2013 10:54:21
ZJ37
ZJ37
Ja de politiek leeft in een soort droomwereld: materieel pak je overal direct vandaan en een dienstregeling past immer en altijd en overal. En toen ging de wekker.  

19-01-2013 10:58:36
daniel_ddr
daniel_ddr
Nou zijn de rijtuigen van de voormalige Beneluxtrein natuurlijk nog wel over, maargoed, die rijden zo slecht uit zichzelf.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

19-01-2013 11:00:12
broek53
broek53
De politiek heeft er niet zoveel boodschap aan dat "het spoor" er zo'n zooitje van maakt en dan met allerlei inhoudelijk-procedurele smoesjes komt waarom er van alles niet zou kunnen.  

19-01-2013 11:06:28
ZJ37
ZJ37
Dat moge duidelijk zijn en geef ze niet eens ongelijk dat er snel iets moet gebeuren. Maar het zal altijd ten koste van iets moeten zijn (lees: iets in de dienstregeling) waarna ongetwijfeld in de hoek waar de klappen vallen weer (politiek) gezeurd gaat worden.  

19-01-2013 11:16:13
broek53
broek53
Jawel, en ook dat lijkt mij wel terecht. Althans: NS zal wel heel goed moeten uitleggen wat er moet wijken voor een alternatief.  

19-01-2013 11:46:53
aarclay
aarclay
Had ik wel eens verteld dat ik ooit een grote schroef op de grond tegen kwam tijdens een van de publieke ritten tussen Asd en Rtd? Of het uit de trein zelf kwam weet ik niet, maar hij ligt nog bij mij in de kast.

Laatst bewerkt door aarclay op 19-01-2013 11:47


Choo choo.....
 

19-01-2013 12:33:35
snowie
snowie
Tuurlijk, geef meteen dat stuk plaatwerk even terug *droom modus uit*  

19-01-2013 12:54:02
thom
thom
Quote
dh3201 (za 19 jan 2013 10:13:03 https://www.somda.nl/forum/3884/p430946/):
Quote
AlexNL (za 19 jan 2013 04:38:48 https://www.somda.nl/forum/3884/p430928/): De realiteit van de dag is dat we een aantal beschadigde V250-treinen hebben waarvan er eentje een onderdeel is verloren. Onderzoek zal nu moeten uitwijzen waarom dit onderdeel is verloren en hoe groot de kans op herhaling is. Dat zal wel neerkomen op herstel van het beschadigde plaatwerk, eventueel een constructiewijziging indien blijkt dat het verliezen van zo'n onderdeel vaker kan gebeuren. Daarna moeten de Belgen (DVIS) nog overtuigd worden dat de V250 toch echt veilig is.

Ik denk niet dat dit met een weekendje is opgelost.

Gewoon een spanbandje eromheen %08%
Trouwens wie is goed in photoshoppen en kan een Fyra met spanbandje maken? %08%

Je zegt het nu, maar SLT's rijdt al tijden rond met spanbanden om de airco's omdat de originele bevestiging van de deksels niet voldoende was en er een keer een plaat losgeraakt is onderweg...

Hoor je verder niemand meer over...
 

19-01-2013 13:14:14
localhero
localhero
1 voordeel heeft dit gedoe wel: nu is iedereen onderhand wel overtuigd dat die V250 troep is. Het brengt mensen in ieder geval wat dichter bij elkaar en bij de realiteit. Prachtig trouwens dat de Belgen het ding nu weigeren.  

19-01-2013 13:16:13
ZJ37
ZJ37
Snap niet wat er prachtig aan is. Het is in en in triest.  

19-01-2013 13:20:23
localhero
localhero
Nouja, het 'mooie' eraan is dat nu echt niemand meer aan kan komen dat de Fyra in algemene zin, maar de V250 in het bijzonder, zo'n succes is. Ook de aardige mevrouw op de TV met haar mediatraining kan gewoon niet serieus genomen worden. Kortom: er MOET dus iets veranderen aan die situatie. Was dit niet gebeurt dan was de kans groot dat men gewoon bleef aanklooien... Dat dit weer onnodig veel geld kost en men er toch langzaam achter zou kunnen komen dat de stuurlui aan wal toch gelijk hadden dat die V250 vanaf de tekentafel een en al problemen op zou leveren, is natuurlijk jammer.

Laatst bewerkt door localhero op 19-01-2013 13:21
 

19-01-2013 13:26:58
ZJ37
ZJ37
Dat praatje van die woordvoerdster (volgens mij was het de commerciele directrice van NSH) had voor zover als mogelijk natuurlijk een we-praten-alles-recht-dat-krom-is gehalte dat ik ook dacht: kom eens even terug van die andere planeet...  

19-01-2013 13:31:50
broek53
broek53
Zullen we nu eens ophouden met alles en iedereen hier af te branden, respectievelijk heel verbaasd te doen als er geen huilende bekentenissen van betrokkenen komen?  


19-01-2013 13:32:15
Klaasje
Klaasje
Even reëel:

- Dat de Benelux geschrapt is voor er een fatsoenlijke dienst Amsterdam-Brussel + Breda-Antwerpen rijdt is niet goed, net als het prijsbeleid van Fyra.
- Dat de treinstellen het vlak na de start niet goed doen is niet vreemd, bij het eerste gebruik met reizigers kom je altijd andere kwaaltjes tegen. Dat er een plaat losraakt doordat een bepaalde belastingssituatie niet voorzien is en dus het ontwerpproces is vergeten kan gebeuren. Dat er bij het gebruik van reizigers iets is met de deuren wat veel voorkomt is ook niet vreemd. Dat is relatief simpel op te lossen ten opzichte van het bestellen van andere treinen.

Geen sterke reden om al het vertrouwen meteen op te zeggen in de trein en al helemaal niet om daar erg triomfantelijk over te doen.

Laatst bewerkt door Klaasje op 19-01-2013 13:33
 

19-01-2013 13:38:04
Daniel1
Daniel1
NS stopt met afname Fyra treinstellen, aldus RTL nieuws...
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/01_januari/19/binnenland/NS_stelt_fabrikant_Fyra_aansprakelijk_voor_problemen.xml

NS stelt de fabrikant aansprakelijk voor de problemen met de Fyra, en stopt met de afname van de Fyra treinstellen, totdat de problemen door de fabrikant zijn opgelost.

Alternatief heeft hoogste prioriteit:
"NMBS en NS werken samen om zo snel mogelijk een directe Intercityverbinding Roosendaal-Antwerpen te realiseren. Voor de zekerheid heeft NS ook een 'rijpad' aangevraagd om op termijn een directe trein te kunnen rijden tussen Nederland en België."

Laatst bewerkt door Daniel1 op 19-01-2013 13:43
 

19-01-2013 13:49:08
broek53
broek53
Jawel, ook dat kon je verwachten. Overigens niets bijzonders: de afname van SLT is in de loop van de tijd ook tweemaal gestaakt.
Het alternatief was toen alleen ff wat makkelijker...

Laatst bewerkt door broek53 op 19-01-2013 13:51
 

19-01-2013 13:55:44
DingeZ
DingeZ
Dat zal hier de grote domper zijn, het gebrek aan alternatief. Overigens, hoe vaak hoor je mensen nog klagen over onbetrouwbare SLTs?  

19-01-2013 14:04:04
mren
mren
Quote
Daniël1 (za 19 jan 2013 13:38:04 https://www.somda.nl/forum/3884/p431006/): NS stopt met afname Fyra treinstellen, aldus RTL nieuws...
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/01_januari/19/binnenland/NS_stelt_fabrikant_Fyra_aansprakelijk_voor_problemen.xml

NS stelt de fabrikant aansprakelijk voor de problemen met de Fyra, en stopt met de afname van de Fyra treinstellen, totdat de problemen door de fabrikant zijn opgelost.


Dat is allemaal tamelijk gangbaar als je AB aansprakelijk wilt stellen wegens wanprestatie. Ook in België is maandag overleg over de inhoud van de contracten en evt. vervolgstappen.
Volgens De Standaard (betere Vlaamse krant) staat in het contract met AB dat er maximaal een schadevergoeding van 70 miljoen betaald kan worden door AB, terwijl één V250 al 21 miljoen kost.

Er zijn overigens vandaag 30 man van AB aangekomen op de Wgm voor deze problematiek en in Italië zijn ook 10 man extra aan het werk gezet. Er vinden inmiddels proefritten plaats in NL met camera's onder de trein.

Laatst bewerkt door mren op 19-01-2013 14:39, reden: diverse aanvullingen
 

19-01-2013 14:04:32
mvboetzela
mvboetzela
Quote
Klaasje (za 19 jan 2013 13:32:15 https://www.somda.nl/forum/3884/p431005/): Even reëel:

- Dat de Benelux geschrapt is voor er een fatsoenlijke dienst Amsterdam-Brussel + Breda-Antwerpen rijdt is niet goed, net als het prijsbeleid van Fyra.
- Dat de treinstellen het vlak na de start niet goed doen is niet vreemd, bij het eerste gebruik met reizigers kom je altijd andere kwaaltjes tegen. Dat er een plaat losraakt doordat een bepaalde belastingssituatie niet voorzien is en dus het ontwerpproces is vergeten kan gebeuren. Dat er bij het gebruik van reizigers iets is met de deuren wat veel voorkomt is ook niet vreemd. Dat is relatief simpel op te lossen ten opzichte van het bestellen van andere treinen.

Geen sterke reden om al het vertrouwen meteen op te zeggen in de trein en al helemaal niet om daar erg triomfantelijk over te doen.

Ik vermoed dat dit slechts het topje van de ijsberg aan mankementen is en wel dat topje dat voor de reizigers zichtbaar is. Al datgene dat in de testritten naar boven is gekomen en de mankementen in de exploitatie die niet voor reizigers zichtbaar zijn zullen waarschijnlijk een veelvoud zijn. Daarvan zijn alleen de direct betrokkenen op de hoogte en die houden meestal hun mond dicht.

Het testen begon al in 2008 in Velim. Op 28 april 2009 kwam het eerste stel voor testritten in Nederland. Sindsdien hebben we 3 winters gehad, waarbij ook op dynamische belasting met sneeuw getest had kunnen worden.
Het testen is dus al zo'n kleine 5 jaar aan de gang. Ik vermoed dat er daarbij wel wat meer naar boven is gekomen dan de hier genoemde punten en dat dat gezamenlijk nu geleid heeft tot het stopzetten van de levering. Het feit dat de echte (uitgekledetreindienst ondanks al dat proefrijden binnen 1,5 maand en zelfs in uitgeklede vorm zo tot stilstand komt valt is hiervoor exemplarisch. Dit besluit zal dus zeker om meer incidenten gebaseerd zijn dan publiek bekend.
 

19-01-2013 14:37:08
lex_t
lex_t
De Benelux zijn geen paden meer voor, moet dan niet met de PRIO-stammen een dienst op Bxl beginnen? Aangevuld met de "oude" Beneluxrijtuigen?
De Belgen staan dat niet toe, maar dat is meer een politiek dan een technisch probleem.

Uh.. En zei er al iemand ICL?

Laatst bewerkt door lex_t op 19-01-2013 14:44
 

19-01-2013 14:45:05
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (za 19 jan 2013 13:31:50 https://www.somda.nl/forum/3884/p431004/): Zullen we nu eens ophouden met alles en iedereen hier af te branden, respectievelijk heel verbaasd te doen als er geen huilende bekentenissen van betrokkenen komen?
Ik wil niemand afbranden, ik constateer slechts dat je van een spoorbedrijf wel wat eerlijker mogen zijn over wat er aan de hand is in plaats van zichzelf belachelijk te maken met geklets dat toch niemand meer gelooft. Dat was even mijn verwondering/irritatie en houd er nu over op.
 

19-01-2013 14:47:14
lex_t
lex_t
Quote
broek53 (vr 18 jan 2013 20:30:37 https://www.somda.nl/forum/3884/p430869/): Een volstrekt infame aantijging die je maar eens waar moet maken, vind ik.


Dit zagen mensen met een béétje kijk op de zaak al jaren aankomen. Dus nou niet huilie huilie doen over de problemen.
 

19-01-2013 14:53:19
mren
mren
http://en.wikipedia.org/wiki/Hindsight_bias  

19-01-2013 14:56:38
mvboetzela
mvboetzela
Quote
lex_t (za 19 jan 2013 14:37:08 https://www.somda.nl/forum/3884/p431022/): De Benelux zijn geen paden meer voor, moet dan niet met de PRIO-stammen een dienst op Bxl beginnen? Aangevuld met de "oude" Beneluxrijtuigen?
De Belgen staan dat niet toe, maar dat is meer een politiek dan een technisch probleem.

Uh.. En zei er al iemand ICL?

Onder druk wordt veel vloeibaar, maar ook in België zijn veiligheid en exploitatie los van elkaar, dus de instantie die over het type deursluiting gaat heeft geen boodschap aan de exploitatieve problemen.
Einde verhaal.

Los daarvan kun je juist ex-Prio's en ex-BNL rijtuigen niet mixen met oog op de deursluiting.
En waarom ICL niet kan is vast en zeker al eens eerder op dit forum besproken.
 

19-01-2013 14:58:05
broek53
broek53
Quote
lex_t (za 19 jan 2013 14:37:08 https://www.somda.nl/forum/3884/p431022/): De Benelux zijn geen paden meer voor, moet dan niet met de PRIO-stammen een dienst op Bxl beginnen? Aangevuld met de "oude" Beneluxrijtuigen?
De Belgen staan dat niet toe, maar dat is meer een politiek dan een technisch probleem.
Uh.. En zei er al iemand ICL?
ICL is al jaren terug naar Duitsland. Fijn dat je de toelating in België alleen een politiek probleem vindt; dat is het niet-toelaten van de V250 ook. Ik denk niet dat dat de oplossing dus ook maar een stap dichterbij brengt.
 

19-01-2013 14:58:29
R1-2010
R1-2010
Quote
lex_t (za 19 jan 2013 14:47:14 https://www.somda.nl/forum/3884/p431024/):
Quote
broek53 (vr 18 jan 2013 20:30:37 https://www.somda.nl/forum/3884/p430869/): Een volstrekt infame aantijging die je maar eens waar moet maken, vind ik.


Dit zagen mensen met een béétje kijk op de zaak al jaren aankomen. Dus nou niet huilie huilie doen over de problemen.
Ja hoor, en al die mensen hebben ook verstand van het runnen van een spoorbedrijf. Waar Michiel volgens mij op doelde was de opmerking dat NS(Hispeed) het niets zou kunnen schelen wat reizigers overkomt. Dat vind ik een schandalige opmerking. Ja, dat materieel is k*t met peren op dit moment. Ja, het had handiger gekund. Maar de suggestie dat directies en management het niets kan schelen grenst wat mij betreft aan smaad.
 

19-01-2013 15:00:37
broek53
broek53
Quote
mvboetzela (za 19 jan 2013 14:56:38 https://www.somda.nl/forum/3884/p431026/):
Quote
lex_t (za 19 jan 2013 14:37:08 https://www.somda.nl/forum/3884/p431022/): De Benelux zijn geen paden meer voor, moet dan niet met de PRIO-stammen een dienst op Bxl beginnen? Aangevuld met de "oude" Beneluxrijtuigen?
De Belgen staan dat niet toe, maar dat is meer een politiek dan een technisch probleem.

Uh.. En zei er al iemand ICL?

Onder druk wordt veel vloeibaar, maar ook in België zijn veiligheid en exploitatie los van elkaar, dus de instantie die over het type deursluiting gaat heeft geen boodschap aan de exploitatieve problemen.
Einde verhaal.
De deursluiting was niet de reden om de rijtuigen niet op de HSL toe te laten - dat was - inderdaad - een politieke zet van de NMBS. Het zou ook op dit moment een heel stuk beter geweest zijn als de "HST-Prio" en Traxxen op de HSL in België waren toegelaten; dan hadden we al een paar jaar kunnen profiteren van wat kortere rijtijden en zou de vervanging van deze stammen door V250 geleidelijk hebben kunnen plaatsvinden.

Laatst bewerkt door broek53 op 19-01-2013 15:03
 

19-01-2013 15:03:19
mvboetzela
mvboetzela
Yep, naast 15 miljoen bondscoaches naderen we in Nederland ook dat aantal aan zelfbenoemde spoorwegdirecteuren.
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat er in de directiekamers van NS / NS-HiSpeed nu een juichstemming zou heersen. Dat is heel wat anders dan de berichten naar buiten die mede worden ingegeven door politieke en juridische argumenten en die stroken nou eenmaal niet altijd met de klantvriendelijkheid en door het stof gaan.
 

19-01-2013 15:08:49
mvboetzela
mvboetzela
Quote
broek53 (za 19 jan 2013 15:00:37 https://www.somda.nl/forum/3884/p431029/): De deursluiting was niet de reden om de rijtuigen niet op de HSL toe te laten - dat was - inderdaad - een politieke zet van de NMBS. Het zou ook op dit moment een heel stuk beter geweest zijn als de "HST-Prio" en Traxxen op de HSL in België waren toegelaten; dan hadden we al een paar jaar kunnen profiteren van wat kortere rijtijden en zou de vervanging van deze stammen door V250 geleidelijk hebben kunnen plaatsvinden.

En nu is dus de keuze om die toelating alsnog te regelen of te proberen zsm de Ansaldo stellen weer op de baan te krijgen. Beiden zijn tijdrovend en kostbaar, dus er zal niet voor gekozen worden om beiden te gaan doen. Los van het feit dat er dan nog veel meer HST-prio nodig is of de binnenlandse Fyra naar Breda weer gestaakt zou moeten worden?
 

19-01-2013 15:16:22
ZJ37
ZJ37
In dat laatste geval zal waarschijnlijk een nieuwe politieke discussie gaan ontstaan. Volgens mij is nog steeds - al eerder geopperd - een verbinding Asd-Rtd-Bd-Atw-Brusz een optie. Dat scheelt in ieder geval al Prio-stammen als je die in een aparte 9200 zou willen inzetten bovenop de reguliere 900. Voordeel 2 is dat Brabant meteen een fatsoenlijke verbinding heeft met Belgie.  

19-01-2013 15:22:18
broek53
broek53
Sure. Overigens & voor de zekerheid: je spreekt dan over een proces van maanden, en dat alleen als de NMBS plots het verzet zou staken.  

19-01-2013 15:35:14
ZJ37
ZJ37
Zijn die Prio-stammen en Traxx eigenlijk toegelaten op het Belgische deel van de HSL? Anders valt mijn plannetje bij voorbaat in het water natuurlijk.  

19-01-2013 15:39:27
BGM104
BGM104
Nee, deze zijn niet toegelaten op Lijn 4.  

19-01-2013 15:43:04
broek53
broek53
Daar had ik het nu juist de hele tijd over. Als dat het geval was geweest, had de beneluxdienst al een paar jaar over de HSL gereden.  

19-01-2013 15:58:18
edje
edje
Nu nog even de NSH en NMBS directie een Railjet stam onder ogen brengen  

19-01-2013 16:00:18
ZJ37
ZJ37
Mooi he, gewoon toegelaten bij de SBB, OeBB, DB en MAV.  

19-01-2013 16:33:52
broek53
broek53
Quote
lex_t (za 19 jan 2013 14:47:14 https://www.somda.nl/forum/3884/p431024/):
Quote
broek53 (vr 18 jan 2013 20:30:37 https://www.somda.nl/forum/3884/p430869/): Een volstrekt infame aantijging die je maar eens waar moet maken, vind ik.

Dit zagen mensen met een béétje kijk op de zaak al jaren aankomen. Dus nou niet huilie huilie doen over de problemen.
Ik doe geen huiliehuilie, als je dat bedoelt. Even rechtzetten: je citeert onvolledig. Ik reageerde hierop:
"Niets. Men beroept zicht op overmacht of zoiets en gaat over tot de orde van de dag.
Dat de reiziger het nakijken heeft boeit ze niet op de burelen."
Dat vind ik, zoals gezegd, een infame aantijging.
 

19-01-2013 16:42:37
ZJ37
ZJ37
Niet dat het probleem waar het om gaat nu oplost, maar kennelijk wordt de schreeuw om koppen nu groter: http://www.nu.nl/binnenland/3008041/tijd-in-grijpen-bij-directie-ns-hispeed.html  

19-01-2013 16:43:36
b2py
b2py
Die Algemeen Directeur van NS HiSpeed is nog nooit op de voorgrond getreden, wat voor directeur ben je dan..  

19-01-2013 16:50:40
broek53
broek53
De hele volière fladdert maar door en dat gaat voorlopig niet over. Nu gaan Rover en Rikus ook al tegen elkaar op bieden - op een bepaalde manier wordt het ook wel weer vermakelijk.  

19-01-2013 16:51:59
RoelZ1
RoelZ1
Quote
b2py (za 19 jan 2013 16:43:36 https://www.somda.nl/forum/3884/p431058/): Die Algemeen Directeur van NS HiSpeed is nog nooit op de voorgrond getreden, wat voor directeur ben je dan..


http://nos.nl/video/451809-ns-hispeed-niet-tevreden-over-eerste-week-fyra.html

Afgelopen maand is hij een aantal keren op TV of in de krant geweest.
 

19-01-2013 17:05:39
mvboetzela
mvboetzela
Quote
broek53 (za 19 jan 2013 16:50:40 https://www.somda.nl/forum/3884/p431060/): De hele volière fladdert maar door en dat gaat voorlopig niet over. Nu gaan Rover en Rikus ook al tegen elkaar op bieden - op een bepaalde manier wordt het ook wel weer vermakelijk.

Yep, op het gevaar af dat we hier Off-topic raken:
De concerndirectie die nu orde op zaken moet gaan stellen van zowel de MVBOV als ROVER is dezelfde die eerder deze week fel werd bekritiseerd over de winterdienstregeling en de slechte service aan reizigers in de sneeuw.

Volgende stap is dat politiek Den Haag van de staatssecretaris gaat eisen om "Keihard" op te treden.

Laatst bewerkt door mvboetzela op 19-01-2013 17:06
 

19-01-2013 17:36:51
DingeZ
DingeZ
Quote
mvboetzela (za 19 jan 2013 15:03:19 https://www.somda.nl/forum/3884/p431030/): Yep, naast 15 miljoen bondscoaches naderen we in Nederland ook dat aantal aan zelfbenoemde spoorwegdirecteuren.
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat er in de directiekamers van NS / NS-HiSpeed nu een juichstemming zou heersen. Dat is heel wat anders dan de berichten naar buiten die mede worden ingegeven door politieke en juridische argumenten en die stroken nou eenmaal niet altijd met de klantvriendelijkheid en door het stof gaan.


Dit is zo'n bericht waarvan ik zou willen dat ik m kon 'liken'. Dan zou @broek53 er overigens elke dag wel heel veel van mij krijgen, maar dat terzijde.
Het is inderdaad heel typisch dat iedereen het direct beter weet. Dat zie je in de politiek, in de sport - met name voetbal - en zo zie je dat ook in de spoorwereld. Het begint bij het afbranden van elk foutje, terwijl iedereen fouten maakt ook degene die er op afwijst. Het gaat door totdat elke zaak wordt verweten dat het beter had moeten kunnen.
 

19-01-2013 18:21:10
bahnrunner
bahnrunner
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m636062416-trein-te-koop.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr  

19-01-2013 18:29:52
broek53
broek53
Quote
mvboetzela (za 19 jan 2013 17:05:39 https://www.somda.nl/forum/3884/p431063/):
Quote
broek53 (za 19 jan 2013 16:50:40 https://www.somda.nl/forum/3884/p431060/): De hele volière fladdert maar door en dat gaat voorlopig niet over. Nu gaan Rover en Rikus ook al tegen elkaar op bieden - op een bepaalde manier wordt het ook wel weer vermakelijk.

Yep, op het gevaar af dat we hier Off-topic raken:
De concerndirectie die nu orde op zaken moet gaan stellen van zowel de MVBOV als ROVER is dezelfde die eerder deze week fel werd bekritiseerd over de winterdienstregeling en de slechte service aan reizigers in de sneeuw.

Volgende stap is dat politiek Den Haag van de staatssecretaris gaat eisen om "Keihard" op te treden.
Je vergeet het inhouden van bonussen en het laten rollen van koppen nog. Dit land grenst niet alleen aan België, maar ook aan Hysteria.
 

19-01-2013 18:36:27
dh3201
dh3201
Gewoon een paar bussen in kekke Fyra kleurtjes plakken en die tussen Amsterdam en Brussel laten pendelen. Als dat tussen Antwerpen en Breda kan, dan kan dat vast ook wel tussen Brussel en Amsterdam. Okee, je hebt wat meer bussen en chauffeurs nodig. Maar je hebt geen geneuzel over verkeerde deursluitingen, ATB/ERTMS/TBL/Crocodile of bovenleidingssystemen.


Shqiperise-lopers?
 

19-01-2013 18:43:14
Klaasje
Klaasje
Snelheid is alleen een probleem. CXX heeft bij het IVW en V&W ooit geprobeerd om 120 km/h met bussen te gaan rijden. Dat is niet eens onderzocht.  

19-01-2013 20:00:37
Rolffiej19
Rolffiej19
En inmiddels nog meer nieuws http://www.nu.nl/binnenland/3008161/hogesnelheidstrein-fyra-nog-maanden-running.html paar maanden zonder kan wel toch ?%08%


MCN ASD
 

19-01-2013 20:02:54
NovioSites
NovioSites
Met bussen rijden is geen optie, veel te duur, veel te vertragingsgevoelig en bovendien veel te traag. Ik denk dat we het besluit van NS mogen prijzen, er moet nu gewoon goed onderzocht worden wat er allemaal mis is met die V250 en dat er niet van de ene op de andere dag een andere trein kan rijden lijkt mij aardig vanzelfsprekend. Ook NS is een 'slachtoffer' in dit verhaal want dat NS bewust reizigers zou pesten, is natuurlijk verre van waar. Dat ze met die V250 een kat in de zak aangeschaft hebben is hen nu ook wel duidelijk.  

19-01-2013 20:09:55
broek53
broek53
Tsja. Wat dat krachtige gedoe van NS betreft, dat zal de eerste stap zijn op een weg van jaren. Ik vrees dat je dat wel kunt zien aankomen. Iemand de geschiedenis van de IC4-en in Denemarken helder voor ogen?  

19-01-2013 20:10:18
gvttreinen
gvttreinen
Vandaag het eerste item in 't 8 uur journaal, best belangrijk geworden!  

19-01-2013 20:12:21
broek53
broek53
Nu ja, belangrijk - het hoort allemaal bij het gefladder in de volière.  

19-01-2013 20:24:48
mvboetzela
mvboetzela
Straks om 10 uur het vervolg in Nieuwsuur met NL en BE kamerleden.
Wedden dat uit de NL mond "Keiharde actie" geëist zal worden %02%
Pak de popcorn er alvast maar bij.
 

19-01-2013 20:40:45
Nelis
Nelis
ik ben bang dat geen enkele spoorliefhebber langer dan 5 minuten naar nieuwsuur gaat kunnen kijken vanavond. Het zal typische politiek worden, hard schreeuwen maar de oplossing zal natuurlijk onmogelijk blijken. Hoeveel extra thalyssen (het aantal dat dus niet nodig is in de dagelijkse omlopen rijden) en hoeveel ICE 3Ms zijn er beschikbaar buiten de omlopen? misschien is daar namelijk een kleine dienst mee op te zetten? Het is waarschijnlijk luchtfietserij, maar het is allebij wel in NL en BE toegelaten  

19-01-2013 21:02:49
ZJ37
ZJ37
Volgens Rover rijdt de Thalys vaak leeg dus Fyra-reizigers kunnen gewoon met Thalys mee. Geen idee wat Rover met leeg bedoelt, maar vast niet dat die trein heel vaak minstens driekwart gevuld is.  

19-01-2013 21:11:49
Klaasje
Klaasje
Quote
Nelis (za 19 jan 2013 20:40:45 https://www.somda.nl/forum/3884/p431105/): ik ben bang dat geen enkele spoorliefhebber langer dan 5 minuten naar nieuwsuur gaat kunnen kijken vanavond. Het zal typische politiek worden, hard schreeuwen maar de oplossing zal natuurlijk onmogelijk blijken. Hoeveel extra thalyssen (het aantal dat dus niet nodig is in de dagelijkse omlopen rijden) en hoeveel ICE 3Ms zijn er beschikbaar buiten de omlopen? misschien is daar namelijk een kleine dienst mee op te zetten? Het is waarschijnlijk luchtfietserij, maar het is allebij wel in NL en BE toegelaten

Er zijn te weinig ICE3M's met een werkende 25 kV en ETCS om iets uit te kunnen lenen geloof ik.
 

19-01-2013 21:15:32
icened
icened
Er zijn 9 Thalys TGV Reseau en 17 Thalys TGV PBKA die worden ingezet op de HSL Parijs - Brussel (30 keer per dag maximaal)- Köln (6 keer per dag )/Amsterdam 9 á 10 keer per dag). Alle Thalys zijn waarschijnlijk nodig. Wel heeft SNCF, Eurostar en NMBS een overschot aan Eurostars TMST. Er zijn 31 Eurostars en 7 North of London Eurostars. 18 Eurostars worden gebruikt tussen Londen - Parijs/Brussel. SNCF beschikt over drie Eurostars die worden ingezet voor binnenlands gebruik tussen Parijs - Lille. Dan blijven er nog maar liefst 10 Eurostars over die SNCF en NMBS kunnen inzetten tussen Parijs - Brussel zodat de Thalys TGV specifiek kunnen worden ingezet tussen Parijs - Amsterdam/Köln. Maar goed dit is theorie. Weet niet of dit in de praktijk uit te voeren is. Er moet misschien dan heel veel geregeld worden. Wie weet zijn SNCF en NMBS wel geinteresseerd mits NS Hispeed een aantal Thalys TGV wil leasen.

Laatst bewerkt door icened op 19-01-2013 21:20
 

19-01-2013 21:18:11
mvboetzela
mvboetzela
Er moet dan vooral veel geregeld worden door partijen die (heimelijk) vinden dat NS heel lelijk zijn gat heeft gebrand en dus maar op zijn eigen blaren moet zitten.  

19-01-2013 21:21:21
icened
icened
Je bedoelt vooral NMBS en SNCF?  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

HSL-Zuid
RailWiki.nl