Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
07-03-2012 23:07:00 | ||
---|---|---|
mren
|
In de praktijk ook. Stel een trein mist zijn kering door een opgelopen vertraging, dan kun je een reservestel wel tijdig inzetten maar een stel dat in de werkplaats staat niet. |
08-03-2012 09:37:31 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteHeb je hier wat aan? http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/429799_10150567180126747_194556471746_9118188_930617573_n.jpg Gr Joop mcn Lls |
08-03-2012 13:46:23 | ||
---|---|---|
rudolfph
|
Die ziet er zeker goed uit! Hartelijk bedankt! |
08-03-2012 20:48:12 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Aha, dat is dus de High Res versie van mijn plaatje |
08-03-2012 23:23:03 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Nee hoor, AgentX. Deze komt gewoon van Facebook van Hispeed:D Gr Joop mcn Lls |
10-03-2012 00:34:24 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Kan best, maar hij is wel scherper en groter dan mijn plaatje |
10-03-2012 00:36:07 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Mooi toch? Doe er je voordeel mee Gr Joop mcn Lls |
16-03-2012 18:20:41 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Vandaag eens de nummers genoteerd die op V250-treinstel 4805 staan. Op de beide kopbakken staat met grote zwarte cijfers het nummer 4805. Daarnaast staat in het midden van elke bak in een kleiner lettertype een nummer bestaan de uit zeven cijfers. En tenslotte staat op de schortplaten nog het volledige computernummer. Dat levert dan de volgende nummers op: 4805 038 / 93 84 4805 038-6 4805 037 / 93 84 4805 037-8 4805 036 / 93 84 4805 036-0 4805 035 / 93 84 4805 035-2 4805 034 / 93 84 4805 034-5 4805 033 / 93 84 4805 033-7 4805 032 / 93 84 4805 032-9 4805 031 / 93 84 4805 031-1 In het volledige computernummer opvallend genoeg geen land en houdercode. |
17-03-2012 00:20:44 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Opvallend is dat er geheel afgeweken wordt van de UIC-nummering die de NS gehanteerd. Volgens die logica had er geen 4805 maar 3805 gestaan. Bedankt voor het opschrijven. Laatst bewerkt door kleine_man op 17-03-2012 00:21 |
17-03-2012 00:49:05 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteKunnen zo ook de streep onder de landcode niet vergeten%08% |
17-03-2012 00:49:43 | ||
---|---|---|
110573
|
Ja inderdaad, na dat 2xx volgnummer van het ICM-3/4, maken ze er nu weer een potje van. Het 5e nummer hoort toch echt gelijk te zijn aan het 2e... |
21-03-2012 11:15:57 | ||
---|---|---|
treinfreak
|
Er is weer nieuws http://www.bredavandaag.nl/nieuws/economie/2012-03-20/belgen-bevestigen-fyra-breda-antwerpen wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
21-03-2012 13:31:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Het is dus eindelijk, over een half jaar, zover, of men er trots op moet zijn is natuurlijk vraag 2 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-03-2012 14:55:46 | ||
---|---|---|
nohab
|
Eerst zien, dan geloven. En dan nog maar afwachten hoe het in de praktijk gaat lopen. Het zal wel weer uitgevallen en sterk vertraagde treinen gaan regenen, vrees ik. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
21-03-2012 19:23:08 | ||
---|---|---|
frenkel
|
Ik vraag me af met welk materieel ze dan moeten gaan rijden. In het artikel wordt enerzijds gesproken over de dienst Breda-Antwerpen en anderzijds over het in dienst komen van van de V250's en zo lijkt het of er met de v250's zal worden gereden tussen Breda en Antwerpen maar volgens mij staan die beide berichten los van elkaar. Ik geloof niet dat er in September al genoeg v250's gereed zijn om ook Breda-Antwerpen te gaan rijden, eerst zullen de Fyra's Amsterdam-Brussel en de binnenlandse Fyra's over gaan op de V250's voordat er stellen beschikbaar komen voor Breda-Antwerpen. |
21-03-2012 19:39:16 | ||
---|---|---|
RoelZ1
|
Voor Antwerpen - Breda is welgeteld 1 Fyrastel nodig. Ander materieel is er niet, want TRAXX'en met softwareversie 7 (nodig om over de HSL te rijden) is niet toegelaten in België. Ook heeft de minister besloten dat er een trein Antwerpen - Breda moet rijden voordat de Benelux wordt opgeheven. Het zou dus zo maar kunnen dat, na proefbedrijf in de huidige dienstregelingen van de 900 en 9200, de Fyra Antwerpen - Breda de eerste inzet op 250km/u zal worden voor de V250. |
21-03-2012 20:51:05 | ||
---|---|---|
Rob...
|
Betekent dit dat België het 20e stel dan toch besteld heeft? |
21-03-2012 21:58:14 | ||
---|---|---|
RoelZ1
|
Nee, juist niet. Met het 20e stel erbij kan je 1x per 2 uur Den Haag - Breda - Brussel rijden. Daar had je 2 stellen voor nodig (bij een ongunstige omloop misschien 3), 1 Nederlandse en 1 Belgische. Omdat dat Belgische stel niet besteld is en 1x per 4 uur natuurlijk wel erg karig zou zijn gaat dat ene Nederlandse stel op en neer pendelen tussen Breda en Antwerpen. |
21-03-2012 23:03:39 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Het gaat hier dus over de toeslagvrije pendel ter vervanging van de Benelux-dienst. |
22-03-2012 06:20:04 | ||
---|---|---|
JcJay
|
Ter vervanging van de BNL slechts een pendel Breda-Antwerpen? Betekent dat dus dat je uit Amsterdam/Schiphol/Rotterdam tijdelijk 2x moet overstappen om in Brussel te komen (in Breda en Antwerpen)? Kan daar niet echt blij om worden.... En waarom de Belgische IC Antwerpen-Noorderkempen niet doortrekken naar Breda... Zou technisch toch mogelijk moeten zijn qua materieel lijkt mij: de loccen van Reeks 13 hebben immers ook Maastricht gered... Laatst bewerkt door spiketrain op 22-03-2012 06:58, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
22-03-2012 07:24:05 | ||
---|---|---|
mdeen
|
De Belgische dubbeldekkers M6 zijn een beetje buiten profiel in Nederland. Dat heeft dus onderzoek en misschien aanpassingen nodig. |
22-03-2012 07:40:51 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Plus dat de reeks 13 volledig de goederendienst in gaan. De nieuwe reeks 18 zal nog wel geen toelating in Nederland hebben... Shqiperise-lopers? |
22-03-2012 07:47:27 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Voorlopig alleen toegelaten in belgie. De toelating voor duitsland en frankrijk loopt. |
22-03-2012 08:15:57 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Gaat dit over de reeks 18? Dat lijkt me sterk; de reeks 18 heeft in Duitsland niets te zoeken, want kan niet onder 15 kV rijden. Over toelating in Frankrijk heb ik ook nog niks gehoord. |
22-03-2012 09:33:03 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Heeft Aachen niet enkele sporen onder 3kV? Misschien dat de genoemde Duitse toelating voor het grensverkeer naar Aachen bedoeld is. Shqiperise-lopers? |
22-03-2012 09:59:13 | ||
---|---|---|
RoelZ1
|
Quote Vanuit Amsterdam/Schiphol/Rotterdam neem je gewoon Fyra Internationaal. |
22-03-2012 10:01:17 | ||
---|---|---|
wilcot
|
op de lok zelf en op de site van siemens staat wel degelijk dat hij onder 15 kv kan rijden. Lijkt mij ook de bedoeling als de reeks 28 gehuurd word en uiteindelijk weer terug gaat naar de verhuurder. zo zijn we dan ook weer bij het forum topic beland. De reeks 28 wordt door nshispeed gehhurt weet iemand voor hoelang nog? |
22-03-2012 10:05:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Reeks 28 wordt niet gehuurd door NsHispeed, maar voorzover inzet in Benelux door de reizigers tak van de NMBS en die weer van B-logistics. Laatste wat ik gehoord heb is omslag van Benelux naar V250 per nieuwe dienst, dus tot dan. Enkel de 2801-2803 zouden rechtstreeks geleasd kunnen zijn door NMBS zelf, waren in eerste instantie bedoeld voor de Noorderkempen pendel en stammen uit de zelfde groep als de HiSpeed traxxen. Ciao. Laatst bewerkt door cuneo56 op 22-03-2012 10:07 |
22-03-2012 10:31:37 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
QuoteDan moet Siemens haar website maar eens herzien. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-03-2012 12:13:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNeen, het gaat om het gedoe over de lokale verbindingen met België als de Benelux wordt vervangen door de Benelux-Fyra Asd - Bxl. Voordat dat laatste gebeurt, zou de pendel Breda - Antwerpen al moeten rijden. |
22-03-2012 13:00:26 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quoteer staat bedoeld ook voor grensoverschrijdend verkeer ook naar Aachen. HLE 18 zou moeten kunnen rijden in frankrijk luxemburg en belgie inc hogesnelheids net en grensoverschrijdend verkeer Aachen, Maastricht en Roosendaal. zie http://www.siemens.com/press/en/materials/infrastructure-cities/rl/newsletter.php niewsbrief 07-11-2011 Laatst bewerkt door wilcot op 22-03-2012 13:18 |
22-03-2012 14:03:52 | ||
---|---|---|
103 220-0
|
Dat is wat anders, want Aachen (Hbf) kan onder 3000 V bereikt worden, daar is geen 15 kV-installatie voor nodig. |
22-03-2012 14:19:21 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Het enige wat ik op de Siemens website kan vinden over de HLE 18 is http://www.mobility.siemens.com/mobility/global/Documents/de/rail-solutions/locomotives/reference-list-de.pdf Geschikt voor 25kV, 3000 V en 1500 V (ruim halve kracht) |
22-03-2012 14:20:53 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Nee, het gaat hier over het 'restant' van de ooit gedachte verbinding Gvc-Bd-Brusz. In beginsel ook met toeslag. Naderhand is bedongen dat enkele slagen per dag toeslagvrij zullen zijn. |
22-03-2012 18:15:15 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote De Reeks 18 is als tricourante variant aangeschaft. Het is ook 1 van de weinige varianten van de EuroSprinter die deze configuratie heeft. De NMBS zal deze loks niet voor de lol van deze configuratie voorzien hebben. De Dubbeldekkers M6 zijn enkele cm buiten profiel. Het zou mogelijk moeten zijn, maar dan moet de bovenleiding rond Breda iets verhoogd moeten worden. Ik weet niet of de Nederlandse stroomafnemers dan nog het draad halen. Ook betwijfel ik of IVW zal toestaan dat er een "Kameel" in Nederland komt. Uiteindelijk waar een wil is is een weg. Tijd zal het leren. |
22-03-2012 23:03:07 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Klopt, de loc moet worden ingezet binnen België op het gewone net (3 kV) en het hogesnelheidsnet (25 kV) en moet daarnaast grensstations in Nederland en Frankrijk kunnen aandoen. NMBS heeft geen verbindingen waar een 15 kV-installatie voor nodig is, dus die is niet aangeschaft. Mocht NMBS in de toekomst de HLE 18 verder Duitsland in willen laten rijden, dan kunnen ze natuurlijk de locomotieven altijd laten aanpassen. Geruchten beweren dat het slechts om software of een paar draadjes gaat. Quote Goede vraag, en daarnaast speelt ook het issue dat de statische omzetter van een M6 niet om kan gaan met 1500 V. Dat betekent dus simpelweg dat als er geen transformator in de locomotief zit, de rijtuigen onverwarmd en onverlicht zullen zijn zodra ze in Nederland de HSL verlaten. Quote Er rijden al 'kamelencomposities' rond in Nederland: DD-AR met een 1700-loc, gekoppeld aan een andere DD-AR. Soms staan er zelfs 2 1700-locs in het midden. Overigens: wanneer HLE 18 de diensten op de HSL over gaan nemen zal er nog maar aan één kant een stuurstandrijtuig staan. De kamelencompositie is een tijdelijke situatie vanwege het ontbreken van ERTMS in de HLE 13, en de stuurstanden dit wel hebben. |
23-03-2012 08:37:33 | ||
---|---|---|
nielske90
|
QuoteLijkt me wel aannemelijk aangezien de HLE 18 gelijkend is aan de Vectron, de nieuwe meerspanningsloc van Siemens. De Vectron is dan weer net zo'n bouwpakketje als de ES64F4, waarbij eigenlijk alles naar eigen inzicht in te bouwen is. |
23-03-2012 09:09:20 | ||
---|---|---|
maxime
|
Nee, HLE18 is niet gelijkend aan de Vectron. De HLE18 is een doorontwikkeling op de ES64U4 (wat het feitelijk nog steeds is), maar er is een en ander aangepast. Dat hij op de Vectron lijkt komt alleen maar door een nieuwe standaard in cabines bij Siemens. Die zijn aangepast aan de Europese regelgeving omtrent botsveiligheid. Het is dus geen Vectron, de Vectron is een latere ontwikkeling maar met (bijna) dezelfde cabines. Overigens heeft het niet alleen maar met wat software en draadjes te maken. Het heeft met gewicht te maken (mede door nieuwe cabine en aanpassingen aan het casco), zodat besloten is om de 15 kV module van de trasnformator eruit te laten. Dit omdat de NMBS geen verbindingen heeft waar dit op noodzakelijk is. Tot in Aachen kunnen ze immers op 3kV komen. |
23-03-2012 15:18:43 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
De NMBS heeft wel een verbinding waarop 15kV noodzakelijk is: de Montzenroute. De HLE18 kan dus niet gebruikt worden voor cargo van/naar Aachen West. Maar goed, daarvoor hebben ze natuurlijk al de HLE28. |
23-03-2012 15:56:55 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Sterker nog: de reeks 18 MAG niet voor cargo's gebruikt worden. En wel omdat de reeks is aangeschaft met Europese subsisie, t.b.v. reizigersvervoer. Dat verklaart ook de doorschuifactie van de reeks 13 naar de goederendienst. |
28-03-2012 20:46:09 | ||
---|---|---|
maurits
|
Op Treinreiziger.nl is een bericht te vinden over de voortgang van de proefritten met de V250, inclusief wat plaatjes van het interieur: http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/mee_met_de_hogesnelheidstrein_fyra_v250-144250 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
29-03-2012 09:37:47 | ||
---|---|---|
john2
|
In het bericht dat je via de link van Maurits is telezen, staat dat hoge sneltrein nadat hij Hoofddorp is gepasseerd en op de hogesnelheidlijn zit, na een kwartier al weer moet afremmen. Als ik dit lees, ben ik me aan het afvragen of het met de afstanden in kilometers die je in Nederland heb, wel rendabel en noodzakelijk is om een hogesnelheids trein zo'n hoge snelheid telaten rijden van 250 km p/u. Met rendabel bedoel ik niet dat je een kortere reistijd heb, maar dat het voor zo'n korte afstand toch energie, stroom vraagt om tot zo'n hoge snelheid tekomen. |
29-03-2012 10:08:54 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Dat zal er een beetje van afhangen over welke periode van de gehele reistijd van Shl naar Rtd de trein op de 250 km/h zit. De meeste energie gaat zitten in het op snelheid komen. Aangenomen dat men op de HSL ook wel de EnergieZuinigRijden-methode zal gebruiken moet er ook nog een uitschakelpunt zijn vanaf waar men de trein zal laten uitrollen. Als je die punten ongeveer weet, kun je er bij benadering wel achter komen wat het energieverbruik op een ritje Shl-Rtd is. Groetjes, Emiel |
31-03-2012 11:44:32 | ||
---|---|---|
dionysus
|
Net zoals bij NSR word ook bij de HSL energiezuinig materieel gebruikt. Uiteraard zien we bij ons in de koffiekamers hele mooie grafiekjes waaruit blijkt dat er minder energie gebruikt is, maar dat heeft vooral te maken met het feit dat mat'64 zo'n beetje aan het uitsterven is, en SLT-gebruik flink aan het toenemen is. Ook traxxen zijn dus behoorlijk zuinige treinen, en ik heb het vermoeden dat de v250 ook een zuinige trein is. |
31-03-2012 12:08:07 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Komt er ook nog bij dat EZR een kindje is van NSR. Bij hispeed wordt er niets meegedaan. Andere vervoerder andere regels.... Op de hsl zelf, zoals dionysus al aan geeft, rijden nu en straxx treinen die zeer zuinig zjn. Maar ook dan is er van vervroegd uitschakkelen in principe geen sprake. Dit heeft te maken met het ertms beveiligingssysteem wat wilt dat de mcn remt wanneer het systeem het aangeeft. Ook zorgt dit systeem er voor dat je niet in een keer op kunt schakelen naar 250 kmh maar dit gaat in stappen. Vanaf hfd gezien krijg je 140/160/200/250(300) waardoor je bij de kruising met A4 te leiderdorp voor de groene hart net deze snelheid hebt of haalt. Als ik me niet vergis wordt er na passage van de phaselock (fasescheiding)bij bleiswijk thv de A12 de doelsnelheid terugebracht naar 160 en in de voltagechangeover (spanningsluis)van rtd verder naar 60 waarna we het klassieke net weer opdraaien om met 40kmh rtd binnen te komen Mcn NS International Rtd |
31-03-2012 12:19:38 | ||
---|---|---|
RoelZ1
|
Ik neem aan dat V250's ook gewoon regeneratief kunnen remmen. Dan is het 'op snelheid komen' al een stukje minder belangrijk omdat je daar ook een deel van terugkrijgt bij het remmen. In dat geval is juist het 'op snelheid blijven' belangrijk omdat alle energie die je daar in stopt wel 100% is weggegooid. Maarja, op de precieze verhouding tussen de vaste component (op snelheid komen) en de variabele component (op snelheid blijven) van dit materieel heb ik geen zicht, dus hele zinnige dingen kan ik (en ik ben bang bijna niemand) er niet over zeggen. |
31-03-2012 12:34:31 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Maar nog even aansluitend bij de vraag van John2; wat is bijvoorbeeld de tijdwinst van Thalys t.o.v. de huidige Fyra op Shl-Rtd? |
31-03-2012 12:38:32 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Momenteel kun je met de Thalys relatief zuinig rijden tussen Rtd en Shl, voornamelijk doordat de dienstregeling nogal ruim is op het moment. Van Shl na oprijden HSL doortrekken tot 250 a 270 bij Groene Hart tunnel , en dan hun je 'm laten rollen en ben je nog ruim op tijd in Rtd. Vanaf Rlb naar Atw en vooral omgekeerd is de Drgl echter goed krap en moet je strak de 300 aanhouden om tijd te rijden waarbij de snelheidbeperking in de tunnel van Antwerpen negatief is, hoewel sinds kort enkel de Thalys daar wat harder mag. Ciao. |
31-03-2012 12:48:18 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Die tunnel uit gaat naar mijn beleving nog wel redelijk snel, maar erin vanuit NL schiet echt niet op! |
31-03-2012 12:48:26 | ||
---|---|---|
RoelZ1
|
Quote Zie reisplanner. Op dit moment heeft de Fyra 27 minuten nodig en de Thalys 23 minuten. Zoals cuneo56 al zegt is de dienstregeling voor Thalys echter wel erg ruim opgezet. Het is dan ook eigenlijk gewoon dezelfde dienstegeling als vorig jaar met 160km/u, maar dan met een extra lang stationnement in Rotterdam. Uiteindelijk zouden zowel Thalys als V250 Fyra er 20 minuten over moeten doen. |
31-03-2012 22:04:58 | ||
---|---|---|
idolaat
|
Oeps! http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/03_maart/31/binnenland/hsl_flyra_al_verouderd_voor_inzet.xml |
31-03-2012 23:23:02 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Storm in een glaasje water Gr Joop mcn Lls |
01-04-2012 00:42:49 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik zal echt niet zeggen dat het allemaal soepel gaat met dit project , maar er wordt geen enkele zaak genoemd wat "verouderd"zou zijn. Het is meer wat je van iets maakt. De ene TV zender laat zien hoe een Mcn z'n bevoegdheid voor het materieel behaalt er er zeer content mee is, en de andere zender maakt van de zelfde "persrit" iets totaal anders en roept enkel dat het spul al weer verouderd is zonder dat ook maar te onderbouwen. Ciao. |
01-04-2012 09:30:16 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote Het lijkt wel alsof in de eerste klasse elke tweede rij stoelen een 'Wandsitz' is! %03% |
01-04-2012 10:29:44 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote Misschien toch beter lezen of luisteren staat toch duidelijk dat de trein moet voldoen aan oude regels uit 2004. Ipv de regels van nu En 2 verschillende zenders vergelijken is net als appels en peren. Rtl is altijd kritischer dan de campingzender sbs. En voor de camera je certificaat krijgen zegt niks, zeker als je de week er voor al je proefrit hebt gehad en dus je certificaat lol Laatst bewerkt door smarkie op 01-04-2012 10:30 Mcn NS International Rtd |
01-04-2012 10:41:04 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Dat zegt nog niets over aan welke nieuwe regels de trein dan niet voldoet. Dus, aan welke nieuwe regels voldoet de trein niet? |
01-04-2012 10:55:35 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Dat heb ik echt wel begrepen, maar zeg er dan ook bij over welke zaken het gaat en wat een aantal jaren later anders zou moeten( en waarom!) dan enkel wat te roepen en aan stemmingsmakerij te doen. Dan ben je in mijn ogen als jounalist een stuk beter bezig. Ciao. |
21-05-2012 23:10:34 | ||
---|---|---|
john563
|
IK las vandaag op het interne net dat vanaf 16-5 drie stellen V250 officieel naar ns zijn overgedragen en dat nedtrain ze officieel in onderhoud heeft, weet niet of dit al bekent was? |
21-05-2012 23:22:58 | ||
---|---|---|
train85
|
Ja dat klopt. Ze mogen alleen voorlopig nog niet ingezet worden met reizigers. Het gaat de goeie kant op. |
21-05-2012 23:24:16 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nog niet met reizigers, nog steeds vanwege mogelijk technische mankementen? |
21-05-2012 23:25:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
De stellen 4804 en 4805, die al op leenbasis door NSH gebruikt werden, en de 4806 (= de vernummerde 4883) zijn op 16 mei door NS Financial Services overgenomen van Ansaldo (vlag uit!) en meteen geleast aan NSH (trompetgeschal!). Wat overigens niet wil zeggen dat ze al 100 % helemaal op alle aspecten zijn toegelaten, maar genoeg om deze mijlpaal te bereiken, kennelijk. |
21-05-2012 23:34:46 | ||
---|---|---|
train85
|
Quoteivm inzetcertificaat die ze nog niet hebben voor het vervoeren van reizigers. |
21-05-2012 23:52:23 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Keuringsdienst van Waarden dus. |
22-05-2012 00:25:07 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Ah, dus ze gaan nog niet direct bij de indienststelling op op volle toeren rijden met een vaart van 200-250 km/h? Choo choo..... |
22-05-2012 00:45:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Waar leid je dat uit af? |
22-05-2012 01:12:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Nee, ik dacht dat wat je zei betrekking had op de officiële dienst wat dus niet zo was. Laatst bewerkt door aarclay op 22-05-2012 01:14 Choo choo..... |
22-05-2012 01:20:47 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Inderdaad, dat wordt niet gezegd. De V250 heeft al flink wat ritten afgelegd aan 250 km/h, onder andere tijdens proefritten maar ook tijdens opleiding van het rijdend personeel. De 250 km/h wordt prima gehaald en de normale dienstregeling ondervindt - naar mijn weten - geen hinder van de opleidingsritten V250. Betreft reizigersvervoer aan 250 km/h: afgaande op de informatie die bekend is is dat nog slechts een formaliteit. Ik denk dat dat eerder een kwestie van weken is dan een kwestie van maanden. |
22-05-2012 17:03:40 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Hetis ngo steeds de bedoeling dat ze eerst in de dienstregeling gaan rijden met een snelheid van 160kmh en dan tussen rotterdam cs en amsterdam cs. Mcn NS International Rtd |
22-05-2012 17:24:04 | ||
---|---|---|
nohab
|
Mij is verteld dat NSH ze pas in wil zetten als ze in de BNL via de HSL ingezet kunnen worden. Dus geen inzet voordien elders. Weliswaar uit de tweede hand maar toch. Laatst bewerkt door nohab op 22-05-2012 17:46 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
22-05-2012 17:38:20 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Die plannen zijn ondertussen al zo vaak veranderd dat ik nergens geld op in durf te zetten. Het scenario wat je beschrijft is vrij logisch wanneer de Belgische toelating en opleiding bijna rond zijn. Daarentegen lijkt het meer logisch om eerst binnenlands te rijden wanneer België nog even laat wachten en er in de tussentijd in een rap tempo behoorlijk wat stellen afgeleverd gaan worden. |
22-05-2012 20:48:25 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij is het de bedoeling dat er zo af en toe een V250 een slag overneemt van de huidige Traxx. Dus 160 km/h en naar Bd. De 250 km/h kan pas als de gehele serie gereden kan worden met V250. Mcn Asd |
22-05-2012 21:04:28 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
De 250 km/h kan al veel eerder, de baan staat immers in ERTMS Level 2 en er wordt overal al 300 km/h gereden. De dienstregeling wordt er nog niet op aangepast zolang er nog niet voldoende V250 is om alle Traxx-treinen te vervangen. Als een Fyra een vertraging aan de broek heeft kan de machinist er natuurlijk voor kiezen om wat harder te rijden om zo wat tijd in te halen Watbetreft eerste inzet: naar mijn weten wordt dat de serie 1000 (Amsterdam - Rotterdam v.v.) zoals smarkie schrijft, en vanaf drgl 2013 naar Brussel over de HSL. Daarna volgt ver-V250-iging van de serie 900 (Amsterdam - Breda). En uiteindelijk, als dat allemaal rijdt, zal er hopelijk nog iets gedaan worden met (Brussel -?) Antwerpen - Breda (- Den Haag?). De plannen zijn volgens mij een 2-uursdienst, maar ik -als Bredanaar- zie natuurlijk liever een uurdienst komen %02% |
24-05-2012 19:20:40 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dat het kan lijkt me duidelijk want dat doet Thalys ook al enige tijd. Ik bedoelde dat het dienstregelingtechnisch pas mogelijk is als de hele serie gereden kan worden met V250. Mcn Asd |
28-05-2012 09:23:36 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Vanochtend is er een V250 overbrenging gezien bij Koblenz richting noorden. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5921361 |
06-06-2012 20:33:41 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Het viel me op dat de V250-stellen allemaal(?) nummers hebben gekregen: waren het eerst alleen de 4804 en 4805, nu rijdt ook de 4806 met nummer, en hebben de 4801 en 4803 op de Wgm ook een duidelijk leesbaar nummertje. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
06-06-2012 22:22:28 | ||
---|---|---|
nielske90
|
4806 heeft al ooit als allereerste een nummer gehad... |
06-06-2012 22:40:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, maar let op: dit is een andere 4806... |
06-06-2012 23:36:50 | ||
---|---|---|
nohab
|
Om daar even op verder te gaan: de 4883 is dus de 4806 geworden, maar komt de eerste 4806 dan straks als 4883 terug uit Italië? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
07-06-2012 08:31:54 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Misschien wel als 4813. |
07-06-2012 12:02:09 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Eindelijk eens een positief bericht Ingewikkelde bakwisselingen als bij VIRM en DD-AR hebben we hier nog niet gehad. Maar met twee treinstellen die allebei 4806 genoemd zijn (geweest), wordt het toch wel aardig ingewikkeld wat er nu aan stellen in Nederland is, al dan niet overgedragen aan Hispeed. |
07-06-2012 13:49:15 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Vanwaar die dubbele nummers, als ik vragen mag? Is het gewoon een grove fout? AnsaldoBreda houdt toch ook zijn administratie bij welke gehele treinstellen (nummers) er de fabriek uit zijn gegaan. En blijkbaar worden nummers dubbel gebruikt? Dit zou in hun administratie toch ook vreemde duplicaten en gaten dan doen opleveren, wat me niet handig lijkt? Laatst bewerkt door aarclay op 07-06-2012 13:49 Choo choo..... |
07-06-2012 16:47:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
De achtergrond weet ik (nog) niet; wel dat de nummering van de treinstellen geen zaak is van Ansaldo, maar (uiteindelijk) van NSFS. Die heeft ook de hernummeringen verzorgd. Ik vermoed overigens dat het sterk te maken heeft met stellen die aan de NS en aan de NMBS geleasd worden. |
07-06-2012 18:25:08 | ||
---|---|---|
Harold27
|
De tijd dat een nummer heilig was, en er soms zelfs letterlijk ingebrand stond, is wel definitief voorbij. |
07-06-2012 19:27:05 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De baknummers zullen vast wel uniek zijn. Er zijn wel vaker interessante dingen gebeurd op nummergebied hoor, zelfs A-bakken vernummerd om een ander treinstelnummer te krijgen |
07-06-2012 21:41:44 | ||
---|---|---|
dh3201
|
In de tijd van NS werd in de fabriek ook wel eens nummertjes van het materieel gewijzigd om zo een leuker nummertje te tonen aan de directie die een bezoek aan de fabriek bracht. En die gewijzigde nummertjes behield het materieel ook toen het geleverd werd. Shqiperise-lopers? |
07-06-2012 21:59:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Een leuker nummertje? 4242 is leuker om te zien dan 4203 ofzo? |
07-06-2012 22:09:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Nee, de oorspronkelijke 1122 verliet als 1130 de fabriek omdat de directie de 30e en laatste loc kwam afnemen, zoiets was het... daarna schoof alles 1 door. En er zijn weleens bakken tijdens de bouw beschadigd, en tijdens schade-herstel werden ook wel baknummers gewijzigd. En in Duitsland zijn ook locframes vernummerd i.p.v. dat de hele loc het nummer van het frame kreeg, etcetera... (maar we dwalen af) |
08-06-2012 00:00:59 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Aha, zo. Ik heb 'm door. Thanks |
09-06-2012 04:37:29 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Ach, als je je bedenkt dat er wel eens een V250 genummerd als 4532 (reeds bestaande Thalys!) over de grens is komen rollen, heb ik zo'n voorgevoel dat het met die administratie wel los loopt. |
09-06-2012 12:52:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Op basis van het uic nummer zal dat ongetwijfeld verschillen hebben van de thalys. |
09-06-2012 16:42:01 | ||
---|---|---|
maxime
|
UIC-nummering laat dat soort zaken inderdaad toe Thom. Maar mij stond iets bij dat hogesnelheidstreinen in Europa een soort eigen (4-cijferige?) nummerpool hadden? Daarom zou een doublure eventueel ongewenst kunnen zijn. Even snel uit het hoofd een kleine illustratie: 3100 = Eurostar 3200 = Eurostar 4300 = Thalys PBKA 4400 = TGV POS 4500 = TGV Réseau, Thalys PBA 4600 = ICE3 4700 = TGV Euro Duplex 4800 = V250 Laatst bewerkt door maxime op 09-06-2012 16:55 |
09-06-2012 21:29:23 | ||
---|---|---|
Thtc
|
De serie 4700 wordt dubbel gebruikt door zowel de TGV Euro Duplex als de Neue ICE3 (Velaro D). |
09-06-2012 22:00:18 | ||
---|---|---|
110573
|
Het stelnummer wordt bij de V-250 letterlijk overgenomen in de UIC-nummers 5-8, doubles zijn daar dus wel mogelijk. |
07-07-2012 15:46:30 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ik weet niet of het past in dit topic, maar vanaf 10 september moet er eenmaal per uur een extra Fyra gaan rijden met V250-materieel! Helaas zal dit ten koste gaan van de 600, ben benieuwd wanneer de protesten weer op gaan laaien. Zie http://www.treinreiziger.nl/actueel/vanaf_september_extra_verbinding_fyra_met_nieuwe_v250-144487 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-07-2012 22:31:29 | ||
---|---|---|
guuglurg
|
Zie ook de adviesaanvraag inclusief de dienstregeling: http://www.locov.nl/Images/Adviesaanvraag%20dienstregeling%20Fyra%20september%202012_tcm311-331341.pdf (staat ook op de site van Treinreiziger) Laatst bewerkt door guuglurg op 07-07-2012 22:56 |
07-07-2012 23:29:14 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Is het de bedoeling dat we berichten en andersinds steeds maar door linken naar sites die het ook van de originele site linken. de bron hier is Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) http://locov.nl/ |
07-07-2012 23:33:56 | ||
---|---|---|
train85
|
Is het dan de bedoeling dat je het dan zelf gaat zoeken waar die PDF staat? Ik vind het zeer handig als een link wordt gepresenteerd waarik gelijk naar het juiste bericht kan gaan. Dan zullen vele andere mensen ook wel vinden. |
07-07-2012 23:45:24 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer is in deze kringen wel bekent. En als je dat weet, probeer en/of hoor je naar mijn bescheiden mening altijd de directe bron door te linken. In dit geval weet je dat zeker dat Locov de bron is. Voor je hobby mag ook wel eens wat doen. |
08-07-2012 11:47:48 | ||
---|---|---|
mfwv
|
Volgens de doorgaans goed ingelichte Maarten Otto op Skyscraperscity is V250 sinds vrijdag for.eemmeel toegelaten in de reizigersdienst. |
08-07-2012 12:36:36 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat zou kantoorpersoneel dan ook moeten weten , maar dit wist ik niet. We zullen wel zien. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |