Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |
28-05-2011 21:52:35 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dat niet , ook de stellen 4801 en 4881 worden wel voor testen gebruikt, maar naar verluidt zit men wel in de afrondende fase. En ook is er geen plaats meer op en rond de Wgm. |
28-05-2011 22:06:38 | ||
---|---|---|
lw-o
|
dus, straks 6 stellen in nl... hoe groot was de complete bestelling? |
28-05-2011 22:29:51 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
inclusief die voor de Belgen gaat het om 20 treinstellen. goed voor een lengte van ±4 km. |
29-05-2011 05:43:02 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Naar mijn weten 19 stellen, omdat het 20e stel nog niet is besteld. Wel toegezegd, maar niet besteld door de NMBS. Dit was in ieder geval te lezen in één van de recentste statusrapportages. |
29-05-2011 12:55:05 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat me nou onduidelijk wordt, is de 4806 nou de enige die geen interieur heeft? Choo choo..... |
29-05-2011 13:16:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja. |
03-06-2011 18:04:55 | ||
---|---|---|
Somda
|
Is de v250 4806 al terug naar italie, of gaat ie nog. |
14-06-2011 22:30:29 | ||
---|---|---|
Frank93
|
Daarvoor gaan ze de DDZ maken, die gaan ze waarschijnlijk op de Hanzelijn gebruiken, zoniet is het de oude vertrouwde ICM |
14-06-2011 22:39:18 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Moet nog terug. Alleen wanneer dat gaat gebeuren is nog een |
14-06-2011 22:40:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteWat heeft dat met het HSL materieel te maken? |
15-06-2011 08:06:19 | ||
---|---|---|
sik214
|
Weet iemand toevallig de baknummers (UIC of 48xx-xx) van de Albatrosbakken die op de Innotrans 2008 hebben gestaan? Het ging destijds om een kopbak en een tussenbak. |
15-06-2011 09:19:39 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Is eigenlijk al bekend of de typetoelating rond is? Naar wat ik een tijd terug had begrepen zou de toelating voor NL geregeld zijn in mei en zou overdracht naar NS Hispeed in juni plaatsvinden. Het is nu halverwege juni en het is aardig stil gebleven rondom de V250, dus ik ga nergens van uit... |
15-06-2011 09:33:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Je zou haast zeggen dat er een mijlpaal bereikt moet zijn, omdat het stel waarmee de type-toelatingsritten en -metingen zijn gedaan, terug is naar Italië. Dat wil overigens nog niet zeggen dat de overdracht aan Hispeed van stellen direct hoeft te gaan plaatsvinden. Er zou dan alleen een van de belangrijkste hinderpalen zijn weggenomen. |
15-06-2011 18:11:57 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Was het maar waar want volgens mij staat de 4806 nog steeds op de Watergraafsmeer %08% MCN ASD |
15-06-2011 18:26:08 | ||
---|---|---|
nohab
|
Hij staat er inderdaad nog steeds, inmiddels wel voorzien van koppelwagens. |
18-06-2011 17:44:37 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Uit de OD van gisteren:Quote |
21-06-2011 15:31:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
De ICE heeft overigens z'n toelating gekregen, het is overigens onbekend welk type (ICE-3M of Velaro D). Citaat: De commissie die de veiligheid in de Kanaaltunnel naar Engeland beheert, heeft gisteren het sein op groen gezet, voor de ICE treinen van Siemens. Hierdoor heeft Alstom de strijd verloren en DB kan beginnen te denken aan de rechtstreekse verbinding Berlijn naar Londen. Het plan is om vanaf 2013 via Amsterdam en Brussel te gaan rijden. Ook willen de Duitsers van Aken via Brussel naar Londen. Het zal nog druk worden in de buizen onder Het Kanaal. Bron: Eurostar-Brussel Houdt dit nou in dat dit de BNL vervanger word (want over de HSL mogen ze toch niet)? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-06-2011 16:45:57 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Het zou ook kunnen dat de HSA een stel "huurt" van de DB om daarmee in een bestaand pad binnen de concessie naar Brussel rijdt. Vervolgens rijdt dat stel door naar London. Omgekeerd werkt het ook. |
21-06-2011 16:50:56 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Dan hebben ze nog tekort aan de bestaande 2 buizen. Dat er 2 buizen bij gemaakt moeten worden. |
21-06-2011 17:09:49 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
En waaruit concludeer je dat? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
21-06-2011 17:24:31 | ||
---|---|---|
john2
|
Als er zoveel trein verkeer bijkomt vanuit Duitsland zoals je mededeelt, dan neem ik aan dat de 2 bestaande buizen het trein verkeer moeilijk aankunnen. |
21-06-2011 18:21:37 | ||
---|---|---|
raymond16
|
DB gaat echt niet ieder kwartier door die tunnel crossen hoor Overigens mag de ICE gewoon over de Nederlandse HSL in het kader van vrij grensverkeer. Het enige wat niet mag is binnenlandse reizigers vervoeren. |
21-06-2011 20:11:24 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Maar volgens Camielleke was hier "geen behoefte" aan. %03% Aan deze optie had ik nog niet gedacht Als je de vertrektijden van St. Pancras erbij pakt dan kan je eruit halen dat er ongeveer elk halfuur een trein door de tunnel gaat. Tel hierbij de Autotreinen bij, dan kom je wel aardig op elk kwartier een trein. Echter is de "hele" dag niet gevuld. Waarschijnlijk zullen ook niet alle autotreinen rijden. De DB zou daar "zomaar" tussen gaan zitten. We zullen zien %08% |
21-06-2011 20:30:26 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
DB Schenker rijdt ook door die tunnel hè En de toelating voor de ICE is er nog niet, maar het IGC heeft geen bezwaren (meer) tegen de ICE-treinen. Typetoelating is een heel ander verhaal. En daarnaast gaan DB en Eurostar echt wel van de HSL gebruik maken, reken daar maar op. En Hispeed wil dat ook. |
21-06-2011 20:59:23 | ||
---|---|---|
mkns
|
Quote Ik verwacht de ICE3, hiermee zijn vorig jaar nog proefritten uitgevoerd in de Chunnel. Quote Ik denk dat ze wel over de HSL mogen, alleen niet om nederlandse reizigers in het binnenland te vervoeren. Daarnaast gelden er strenge veiligheidseisen t.a.v. de stations waar treinen van en naar GB stoppen. Vergelijk het met maatregelen welke je kunt vinden op vliegvelden. Dit betekent dat je op alle BNL stations perroneilanden exclusief zou moeten houden voor dergelijke treinen. Dat zie ik in bijv. Dordrecht of Leiden nog niet gebeuren, nog even afgezien van de forse benodigde investeringen die hiermee gemoeid gaan. Op dezelfde wijze wordt er nu ook aan doorgaande verbindingen vanuit Duitsland richting Engeland gedacht. Kijkend naar de genoemde te nemen maatregelen is hier naar ik meen te hebben begrepen ook al een discussie gaande wie al die maatregelen mag gaan bekostigen. Denk hierbij aan de stops in Aken en Luik. Deze twee zouden bij de verbinding Duitsland - Engeland ook wel eens kunnen sneuvelen als stop. %04% |
21-06-2011 21:12:27 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
En dan meteen mooi nieuws uit een niet nader te noemen betrouwbare bron: Per DRGL 2012 gaan er al 3 ICE treinen per dag rijden tussen Amsterdam - Brussel - London zonder verdere stops in Nederland. Per April 2012 zou de Shuttle Fyra Breda - Antwerpen C moeten gaan rijden en zal de 9200 tot uiterlijk April 2012 rijden, daarna gaat hoe dan ook de 9200 eruit. De Fyra tussen Breda - Amsterdam C gaat zoals het nu verloopt naar NSR!! per wanneer is nog niet bekend... |
21-06-2011 22:58:16 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Dus reizigers naar België ook nog eens over laten stappen? Goh wat een mooi nieuws. |
22-06-2011 03:17:35 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Dan kan je altijd nog per Thalys reizen. Laatst bewerkt door spiketrain op 22-06-2011 05:40, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
22-06-2011 06:02:56 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteIs het dan ook exit toeslag? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-06-2011 10:18:37 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteBen je niet in de war met de Fyra Amsterdam - Brussel die de huidige 9200 moet gaan vervangen? Daarvan was eerder gezegd dat die april 2012 zou gaan rijden. Van een Shuttle Fyra Breda - Antwerpen C is in eerdere plannen nooit sprake geweest. |
22-06-2011 13:38:23 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Als ik het goed begrepen en onthouden heb van wat er eerder op Somda heeft gestaan, zouden er twee diensten komen met Albatrossen: Asd-Brusz zonder stop in Bd, ieder uur. Gvc-Bd-Atw iedere 2 uur. |
22-06-2011 15:51:47 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Volgens NS Hispeed (in de adviesaanvraag van 10-03-2011) is het plan voor dienstregeling 2012 ieder uur: 1x Asd-Brusz, 2x Asd-Bd en 2x Asd-Rtd. Dit alles afhankelijk van de beschikbaarheid van voldoende treinstellen. Over een extra dienst Gvc-Bd-Brusz is vorig jaar gezegd dat die er in 2013 pas zou komen. Laatst bewerkt door reisthijs op 22-06-2011 15:53 |
24-06-2011 15:25:51 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ICE nog geen typetoelating heeft voor Engeland en er slechts een aantal ICE-3MF's zijn. Het is ook niet alsof DB in het ICE-materieel zwemt, anders hadden ze de Velaro D's ook niet hoeven bestellen. DB heeft een tijdje terug aangekondigd dat ze pas na de Olympische Spelen naar Londen kunnen gaan rijden. Quote Waarom zouden ze beginnen met het kippeneindje Breda - Antwerpen? Het is niet eens bekend of er ooit wel een treinverbinding tussen Breda en Antwerpen gaat komen: NS en NMBS hebben er geen zin in, die verbinding is het resultaat van politieke onderhandelingen en we weten allemaal hoe de politiek in België ervoorstaat. Quote En ook dat lijkt me onwaarschijnlijk: NSR mag niet op de HSL rijden vanwege de concessie. Of HSA zou de rit moeten uitvoeren in opdracht van NSR, maar dat lijkt me al helemaal onnodig moeilijk doen. |
24-06-2011 15:32:37 | ||
---|---|---|
Shar
|
Quote Mag ik even sarcastisch lachen? WHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHA Sorry, normaal verdoe ik mijn tijd niet op somda, maar dit soort belachelijke berichten mogen wel even gesnoerd worden, omdat op een of andere manier mensen dit soort dingen wel iets te serieus nemen. Mensen die mij kennen weten dat ik zo'n beetje geïnfiltreerd ben in Hispeed, dat ik met mijn neus op het V250 project zit en dat ik geen onzin verkoop. Vandaag sprak ik de Directeur (M. Janse) nog. Als men me niet geloofd, check mijn twitteraccount: @Kialna maar. "Per DRGL 2012 gaan er al 3 ICE treinen per dag rijden tussen Amsterdam - Brussel - London zonder verdere stops in Nederland." Zoals al eerder gezegd: De ICE heeft nog geen toelating in de tunnel. De testen zijn nog bezig. Of je moet echt over de DRGL EIND 2012 gaan praten en dan heb ik het over een misschien. Het is namelijk zo dat de andere partijen de kat uit de boom kijken. De HSL is nog steeds niet 'af' en ze willen dat wij (de hollanders) er eerst alle kinderziektes en problemen uitrijden voordat zij zich wagen op onze HSL. "De Fyra tussen Breda - Amsterdam C gaat zoals het nu verloopt naar NSR!! per wanneer is nog niet bekend..." Van welke bizarre bron heb je dat nou weer? Oh wacht, de telegraaf zeker. Iets met HSA en (zogenaamd) failliet. Er gebeurd voorlopig himmel niks met de Fyra. Fyra blijft van Hispeed, het is hen product. NSR wil de Fyra niet eens hebben, want dan moeten ze hem weer geel-blauw maken. Nee sorry, maar jouw 'betrouwbare' bron is niet zo heel betrouwbaar naar het schijnt. Ik ga ervanuit dat deze post binnen nu en 1 dag verwijderd is. Dankuwel voor het lezen. |
24-06-2011 15:48:52 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Inderdaad, hoezo zou de Fyra naar NSR gaan? NSR heeft geen concessie op de HSL en al helemaal geen geschikt materieel. |
24-06-2011 17:03:18 | ||
---|---|---|
patrick91
|
@Shar, jij waant je wel echt op de plek van de alwetende verteller zeker? En je vindt jezelf blijkbaar behoorlijk interessant. Als op Somda zijn 'je tijd verdoen' is, waarom lees je dan deze berichten? En waarom iedereen de mond snoeren? Oke, jij hebt wellicht info, maar er zijn meer mensen die ergens info vandaan halen. Volgens mij is dit een forum, een plek waar mensen over een bepaald onderwerp info kunnen delen en discussiëren.. Laat dat nou net het idee van een forum zijn. Als jij dat niet kan waarderen, moet je zo volwassen zijn je daar niet mee bemoeien en een beetje respect hebben voor mensen die hier serieus zijn. Er is dus totaal geen reden om mensen de mond te snoeren. En als je hier mensen wil veroordelen om hun hobby, wat puur jouw mening is, wat kom je dan doen? (Excuus voor het offtopic bericht) Laatst bewerkt door patrick91 op 24-06-2011 17:04 Patrick |
24-06-2011 17:26:37 | ||
---|---|---|
jeanne
|
@Shar, ik denk niet dat de DB in 2012 instaat is om maar iets aan te bieden, omdat de materieel levering van Siemens nog wel even langer op zich laat wachten Bron: http://www.ftd.de/unternehmen/handel-dienstleister/:verspaetete-ice-siemens-laesst-deutsche-bahn-warten/60068766.html |
24-06-2011 17:54:53 | ||
---|---|---|
Shar
|
@ Patrick, Ik zeg niet dat ik mezelf belangrijk vind, ik zeg alleen dat ik beschik over info. En de mond snoeren = even bepaalde speculaties ontkrachten. Waarom? Omdat geruchten soms nare gevolgen kunnen hebben. En laat het nou net zo zijn dat op fora zoals dit bepaalde geruchten soms finaal uit de hand lopen. Dat is niet echt handig. Ik ben hierheen 'gestuurd'/'getrokken' door een bekende. Juist omdat ik heel veel bezig ben met HSL-materieel. Fora's zijn inderdaad om te discussiëren, maar ik zou het heel wat meer kunnen waarderen als men dichterbij de waarheid bleef. |
24-06-2011 18:40:00 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteEn ... had hij nog rode koontjes van het gesprek met onze Minister? Of was moeders mee om hem uit de wind te houden. |
24-06-2011 19:51:43 | ||
---|---|---|
patrick91
|
@ Shar Dit is al een veel genuanceerder bericht. Wat je hier zegt klopt. (en ik twijfel ook niet aan je eerdere info). Maar je valt een discussie binnen met termen als 'normaal verdoe ik mijn tijd hier niet' en je doet een beetje synisch over andermans bronnen. Als je het bij de feiten wil houden, meld dan puur je eigen info, zonder andere mensen direct zo af te kraken.. Beetje respect voor elkaar zou mooi zijn. Patrick |
24-06-2011 20:20:34 | ||
---|---|---|
sik214
|
@ shar, hoe staat het er nu momenteel werkelijk voor met de V250's? |
24-06-2011 20:24:41 | ||
---|---|---|
Shar
|
Ik zal alleen melden wat ik mág vermelden: De V250 is op zich een goede trein, blijkt uit de testresultaten. Afgelopen 2 weken zijn er cursussen geweest voor de opleiders. Zij hebben vandaag hun test moeten afleggen om te bewijzen dat ze nu alles van de V250 weten. Deze zomer beginnen de opleidingsritten voor het personeel. Verder mag ik niet veel zeggen totdat hij officieel in dienst is. |
24-06-2011 20:26:36 | ||
---|---|---|
thom
|
Ergens snap ik Shar wel, er worden hier soms zaken genoemd die men via-via-via gehoort heeft, het verhaal is 3x verdraait en wordt hier dan verteld als complete waarheid uit betrouwbare bron... Als je dan zoals Shar binnen zo'n organisatie zit en dus weet wat er speelt, en dan hier soms dingen leest, is het soms eigenlijk om te janken... |
24-06-2011 20:40:52 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Ik sluit mij aan bij mijn 12 jaar jongere naamgenoot Maar ook bij Thom Het is altijd handig om "insiders" te hebben. %08% Roddel en achterklap houd je altijd. Ook al zit je (soms letterlijk) bovenop het nieuws en ben je (zonder dat bekend te maken) soms de bron zelf, dan nog zijn er mensen die het altijd beter weten. Zij menen dat iedereen recht heeft op hun mening%09%. Terug naar de Eendenbek. Als er opleiders opgeleid zijn, dan kan het trainingsprogramma beginnen. Dit houdt in de dienst toch echt met de nieuwe dienstregeling van start kan gaan. Is het al bekend of de serie productie nu op gang komt? |
24-06-2011 20:42:12 | ||
---|---|---|
thom
|
Moeten voor dat trainingsprogramma, die dingen niet eerst afgeleverd worden ? |
24-06-2011 21:15:51 | ||
---|---|---|
2296
|
Even iets anders dan een V250. Vandaag zijn de Traxx'en 186 144 + 186 236 voorzien van grote FYRA stickers op de zijkanten van de lok. Laatst bewerkt door 2296 op 24-06-2011 21:16 |
24-06-2011 21:27:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Een ICE op de verbinding Asd-Brusz-London is overigens geen sprookje en wel degelijk op de langere termijn een ontwikkeling die gestalte zou moeten krijgen. |
24-06-2011 21:52:16 | ||
---|---|---|
Shar
|
@Kleine Man & Thom; Alle stellen zijn gebouwd. Eerste stel gaat nu terug naar Italië. De rest zal volgen voor het interieur en repaint. Het laatste stel wat binnenkwam is voorzien van interieur. De cabine zal geïnstalleerd worden en daar zal dan mee gereden gaan worden. Hoe dat gaat lopen hou ik voor me. |
24-06-2011 21:57:14 | ||
---|---|---|
Shar
|
Quote Klopt, maar voorlopig lijkt het er niet op dat het in 2012 al gebeuren gaat. Laatst bewerkt door Shar op 24-06-2011 21:57 |
24-06-2011 22:21:29 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Alle stellen zijn gebouwd? De casco's bedoel je? Want dr moeten er nog wel n stuk of tien in Italië staan, ik neem aan in diverse stadia van afmonteren? |
24-06-2011 22:30:57 | ||
---|---|---|
Shar
|
Gebouwd is niet hetzelfde als in Nederland zijn nee Ze staan inderdaad in Italië. |
24-06-2011 23:17:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Mja, maar gebouwd alsin af, of alsin, er wordt aan gebouwd... |
24-06-2011 23:38:34 | ||
---|---|---|
Shar
|
Zover weet ik het niet. Ik denk, als ik uitga van wat ik weet/hoor/zie dan zijn ze iig bezig met het interieur enzo. Maar ik ga me nu terugtrekken uit de discussie. Ik heb mijn punt gemaakt, we gaan wel zien hoe het loopt. |
25-06-2011 01:06:28 | ||
---|---|---|
patrick91
|
Quote Ben ik helemaal met jullie eens. Verhalen kunnen worden verdraaid. En daarom is het alleen maar een positieve verwelkoming als een insider zich in de discussie mengt en de punten/het nieuws/de voortgang duidelijk kan aangeven. Alleen de toon van haar eerste bericht vond ik erg denigrerend t.o.v. Somda en de personen uit deze discussie. Maar verder dank ik Shar voor haar kennis en het delen ervan (voor zover dat nu mocht). Laatst bewerkt door patrick91 op 25-06-2011 01:38 Patrick |
25-06-2011 01:14:04 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Shar is geen 'zijn' maar 'haar'. Laatst bewerkt door treintim op 25-06-2011 01:14 |
25-06-2011 01:38:39 | ||
---|---|---|
patrick91
|
excuus, aangepast. Wist het niet. Patrick |
27-06-2011 10:37:57 | ||
---|---|---|
Shar
|
Hahaha maakt niet uit. NRC vergiste zich ook al in mijn geslacht %08% Ik ben het wel gewend. |
28-06-2011 15:59:20 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Quote Mag ik nu even proberen te polderen tussen twee forumleden die zich beide beroepen op insider knowledge? %03% Zover ik heb begrepen vindt er in 2012 een ingrijpende wissel van de drgl plaats als gevolg van de opening van de Hanzelijn en de (uitgestelde) herziening van de Oude Lijn. Zou het misschien zo kunnen zijn dat, in het kader van die grote herschikking, er nu gelijk een aanvraag van (bijvoorbeeld) DB of Eurostar wordt meegenomen voor een toekomstig pad voor een rechtstreekse ICE of E* Amsterdam - BrusZ - London? En dat die alvast in het programma van eisen voor de nieuwe drgl wordt meegenomen zodat niet in 2013/14 de nieuwe vervoerder te horen krijgt: "Sorry, past niet"? |
28-06-2011 16:11:37 | ||
---|---|---|
Shar
|
Ik denk het niet. De vervoerders kijken de kat uit de boom m.b.t. onze HSL. Onze HSL is niet goedkoop en zit vol kinderziektes. Ze willen over het algemeen eerst dat wij alles eruit testen/rijden voor ze een poging gaan wagen. Thalys is de enige die het wel doet, maar die rijden al een tijdje. Vroeger was het gewoon een TGV dienst naar Amsterdam. Maar die zitten ook ALTIJD vol. (en gaan zeer vaak kapot...) halve Thalys materieelpark schijnt in le Landy aan de kant te staan... Maar ik ben geen DRGL planner. Dusja... |
28-06-2011 16:42:36 | ||
---|---|---|
fugazi
|
HSL heeft sinds afgelopen weekend de ex-CT 2003 tot haar beschikking: http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/5874556878. |
28-06-2011 16:57:00 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
|
Dit topic gaat over hogesnelheidstreinen, dus denk dat dat hier niet hoort Zoomzoomzoom |
28-06-2011 16:59:41 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Ow? HSL is een vervoerder, ook in Nederland, en heeft sinds afgelopen weekend nieuw materieel . |
28-06-2011 17:18:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDeze tour raakt de kant en de wal niet. Wat Thalys ermee te maken heeft, is onduidelijk, en de eventuele problemen ervan al helemaal. Die zit overigens via HSA in de lopende concessie van HSA. De HSL is niet goedkoop, dat klopt. Maar daar heeft een buitenlandse vervoerder weinig mee te maken voor een capaciteitsaanvraag (en e.e.a. mag niet verward worden met de hoge concessieprijs die HSA betaalt). Ik zou geen "de vervoerders" weten die welke kat dan ook uit de boom aan het kijken zijn. Nou zegt het op zichzelf niets dat ik dat niet weet, maar het lijkt mij buitengewoon sterk dat het zo zou zijn. Verder is het aanvragen van dienstregelingpaden in jaardienstverband een vrijblijvende aangelegenheid, dus er is op zichzelf niet veel op tegen om dat wel te doen. Met name om de paden te bekijken/reserveren over de delen van het bestaande net (Amsterdam C - Schiphol en Rotterdam) en die te integreren in een nieuw dienstregelingmodel, zoals terecht wordt opgemerkt. |
28-06-2011 18:22:38 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Jurre, HSL is inderdaad een vervoerder maar heeft helemaal niets te maken met de Hogesnelheidslijn Amsterdam-Brussel. |
28-06-2011 18:30:54 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Natuurlijk weet ik dat maar was dan ook meer spottend bedoeld. Topictitel heeft een dubbele betekenis en mensen die meer cargo-gericht zijn zullen al eerder naar HSL als vervoerder neigen. |
28-06-2011 23:09:01 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Tsja , Nu krijgt je image van iemand met een ingang bij Hispeed toch een deuk: Het materieel park van Thalys bestaat uit slechts 26 stellen en de beherende werkplaats is Vorst / Forest, dus als er wat aan de kant staat dan is dat aan de zuid kant van Brussel en niet aan de noord kant van Paris! Er zijn best wel defecte stellen maar alle geplande diensten inclusief de vandaag uit Wildenrath terugggekeerde PBA zijn gewoon gesteld! Ciao, Ad. Laatst bewerkt door cuneo56 op 28-06-2011 23:09 |
29-06-2011 11:36:45 | ||
---|---|---|
rick
|
Van wat ik kan vinden bij Google zijn de Franse stellen wel in Le Landy in depot. |
29-06-2011 12:45:50 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ja,het staat ook op veel stellen nog geschilderd, maar dat is Franse trots; je gaat toch niet op je Eigen stel zetten dat die in het Buitenland wordt beheerd! Maar het zijn verder niet alleen de SNCF Thalys stellen die Vorst/ Foret beheerd, ook een aantal Reseau tricourants wordt van daaruit ingezet. En dat alles om Le Landy te ontlasten vanwege de toegenomen vloot die in Noord Frankrijk wordt ingezet ( incl Eurostar) |
29-06-2011 15:59:34 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
En ze is nog een vrouw ook want ze heeft ex-CT 2003 tot *haar* beschikking ?!? %08% |
29-06-2011 16:10:23 | ||
---|---|---|
lw-o
|
das nou gewoon fatsoenlijk nederlands;) |
29-06-2011 17:18:47 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Niet alleen onze HSL is duur, maar elke HSL is duur. Ook het rijden van HogeSnelheidstreinen is niet goedkoop. Van oudsher hebben de nationale maatschappijen het monopolie op internationale treinen en hebben allerlei verdeelconstructies bedacht. Zoals de BNL (loks Belgen, rijtuigen NS), 4 stellen ICE voor de dienst naar Frankfurt, en de rest. De Thalys is ook nog gewoon een TGV naar Amsterdam. Maar omdat we het Thalys noemen, gelden er opeens andere regels want het is een "private" vervoerder. Hetzelfde geldt voor bijv. de Lyria en de Elipsos. De Thalys zit altijd vol omdat er een ziplaatsreservering geldt, men weet dus altijd hoeveel reizigers er mee gaan. De BNL en ICE zitten ook altijd vol. Ik zou niet verbaasd zijn als er over niet al te lange tijd andere vervoerders ook met internationale trein gaat rijden. WestBahn is bezig om hun dienst Salzburg-Wenen uit te breiden naar München. Maar goed terug naar het onderwerp. |
29-06-2011 17:45:08 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteJe bedoelt een verplichte zitplaatsreservering. Maar die treinen zitten niet vol vanwege die verplichte reservering maar omdat de prijs/kwaliteitverhouding daarvan het voor de reiziger interessant maakt om er gebruik van te maken. Een trein met verplichte reservering waarin niemand boekt is toch echt leeg. En aan die prijs/kwaliteitverhouding schort het ten enen male bij de Fyra. Wie gaat nou 2 keer zoveel betalen voor een trein die je maar een kwartiertje eerder in Rotterdam brengt en ook nog eens nergens op aansluit? Iets is waard wat een ander er voor wil betalen, niet wat de verkoper vindt dat het moet opbrengen. Dat moeten ze bij NS en HSA eens een keer leren. Laatst bewerkt door nohab op 29-06-2011 17:45 |
29-06-2011 20:00:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ze moeten altijd van alles, maar met het materieel voor de HSL heeft het allemaal bitter weinig te maken. |
01-07-2011 21:51:59 | ||
---|---|---|
Somda
|
Had nmbs nou nog een stel besteld, 4885 voor de diensten naar den haag. dan zal ie in 2013 geleverd worden.%02% |
04-07-2011 11:40:26 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Bijzondere gebruiksvoorschriften HSL-Zuid, geldig per 1 juli 2011. Kennelijk heeft ProRail de voorschriften aangepast, maar wat er specifiek gewijzigd is is mij niet bekent: http://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur/Documents/Bijzondere%20gebruiksvoorschriften%20HSL-Zuid%20(2).pdf |
05-07-2011 15:04:40 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Deutsche Bahn kommt ihrem Ziel näher Eerder schreef ik Quote In het Handelsblatt http://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-dienstleister/deutsche-bahn-kommt-ihrem-ziel-naeher/4354062.html van 4/7 staat een artikel over de verbinding met London, die de DB van uit Keulen wil aanbieden. Er wordt daar over een termijn over na 2013 gesproken. Kan me niet voor stellen dat ze van uit Amsterdam eerder een poging gaan wagen! |
08-07-2011 17:31:26 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
|
http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/hogesnelheidstrein_v250_medio_september_naar_ns_hispeed-143762?utm_medium=twitter&utm_term=%23trein&utm_source=twitterfeed ik ben benieuwd Zoomzoomzoom |
08-07-2011 20:42:59 | ||
---|---|---|
Somda
|
He he eindelijk, hier wordt ik blij van. %02%%02%%02%%02% |
09-07-2011 05:01:49 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
De oplevering is inmiddels slechts een jaar of 5 te laat ten opzichte van de oorspronkelijke planning. Daarnaast is nog steeds niets zeker, de informatie in dat artikel is gebaseerd op informatie afkomstig uit voortgangsrapportages over de HSL-Zuid en bijbehorende vragen aan de minister. Ook de voorzichtigheid van NS Hispeed geeft mij het vermoeden dat niks zeker is. |
07-08-2011 22:45:52 | ||
---|---|---|
hsl
|
Volgens een bericht op DSO komt er weer een V250 naar ons land. Op 7 augustus gespot te Augsbrug om 8.22 uur. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,5500406 |
08-08-2011 01:05:02 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Volgens het genoemde artikel gaan er 5 Fyra's per richting rijden tussen Rtd en Asd, waarbij tevens de tarieven omhoog gaan. Dit klinkt mij in de oren als een drama voor de bezetting van deze (extra) treinen. 'Okeh' |
08-08-2011 07:47:16 | ||
---|---|---|
mdeen
|
"Als de Fyra op volle snelheid gaat rijden, zullen de toeslagen mogelijk omhoog gaan." Reken er maar op dat NS-Hispeed alles zal doen om de winst te maximaliseren, en als dat moet betekenen dat ze de toeslag voorlopig niet verhogen of zelfs afschaffen om meer reizigers te krijgen dan zullen ze dat zeker niet laten. Laatst bewerkt door mdeen op 09-08-2011 07:31 |
08-08-2011 09:22:34 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Van onze Duitse collega's op hun forum: "Die V250 komme nachste jahr nicht im betrieb, vielleicht in 2013." Laat dit niet waar zijn? Medio 2012 zou de eerste al moeten gaan rijden namelijk. Choo choo..... |
08-08-2011 09:45:47 | ||
---|---|---|
HansBeeker
|
Ze hadden ALLANG moeten rijden. Niet in 2012, maar al veel eerder |
08-08-2011 10:05:54 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Quote Om 3 uur vertrokken uit Köln Eifeltor met RTB. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5500902 Laatst bewerkt door ehbk2006 op 08-08-2011 10:06 |
08-08-2011 10:08:36 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Iemand die zo Duits schrijft is geen Duitser! Ciao. |
08-08-2011 10:14:43 | ||
---|---|---|
j.stanner
|
De V 250 kwam ca 8u35 langs bij Vught in ri Noorden. Gesleept door lok van die rare duitse(?) toko Rurtalbahn ofzoiets. Laatst bewerkt door j.stanner op 08-08-2011 10:15 |
08-08-2011 10:21:14 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Er gaan op andere fora ook tegenstrijdige berichten rond over de voortgang rond de toelating, waarbij beide kanten beweren de info te krijgen van mensen die aan de toelating werken. |
08-08-2011 10:31:23 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteWat is er zo raar aan RTB? En het is inderdaad een Duitse vervoerder. Laatst bewerkt door nohab op 08-08-2011 10:31 |
08-08-2011 10:45:42 | ||
---|---|---|
smarkie
|
@bjorn Noem eens man en paard ofwel heb je een link ben benieuwd Laatst bewerkt door smarkie op 08-08-2011 10:46 Mcn NS International Rtd |
08-08-2011 11:33:42 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Holland Hoogbouw Forums: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=456531&page=167 |
08-08-2011 12:05:07 | ||
---|---|---|
smarkie
|
tja staat allemaal leuk daar, maar net als op zo veel sites zijn er mensen die wat roepen en mensen die het weten. mensen die het weten mogen niks roepen omdat het volgens de mensen die maar wat roepen het toch niet weten. dus ik roep maar niks Mcn NS International Rtd |
08-08-2011 17:33:46 | ||
---|---|---|
magnus
|
QuoteRTB V156 was de trekkende kracht. Om 11.30 uur stond de trein op de Wgm. |
08-08-2011 17:40:04 | ||
---|---|---|
nohab
|
Als ik het goed gezien heb was het niet de afgebouwde 4806 maar een onafgebouwde nieuwe, dus zonder de beplating van de wagenovergangen. Weet iemand om welk stel het ging? |
08-08-2011 17:41:53 | ||
---|---|---|
nohab
|
QuoteKan ook komen doordat die mensen er niet bij zeggen in welke hoedanigheid ze spreken en een bepaalde bewering dus niet op zijn waarheidsgehalte te beoordelen is. |
08-08-2011 17:45:21 | ||
---|---|---|
Somda
|
De 4806 staat momenteel in pistoia, voor inbouw interieur. en aanpassingen aan de cabine. de nieuwe v250 is de 4807, die vandaag is aangekomen op de wgm.%02%%02% |
08-08-2011 22:54:48 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Er is een hele hoop speculatie overal op het internet, waar iedereen beweert de informatie te hebben van "een betrouwbare kennis betrokken bij het V250-project". Maar vrijwel niemand komt met harde onderbouwing voor een claim als "V250 wordt pas eind 2013 toegelaten". De informatie die ik heb komt uit o.a. voortgangsrapportages en vragen- en antwoordenlijsten. In één van de meest recente V&A's stond (in iets andere woorden) dat "de fabrikant, AnsaldoBreda, nog een laatste test over moet doen en dat naar verwachting toelating medio 2011 geregeld is." Als op het moment van schrijven van die V&A de prognose nog medio 2011 was, lijkt het mij vrij raar dat er 'ineens' 2,5 jaar vertraging bij komt. |
09-08-2011 08:29:38 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Helemaal waar. Maar zelfs mensen die welw eten waar ze het over hebben worden neergezet als nietwetende mensen (kijk maar bij de wadlopers) hierdoor krijg je steeds meer speculatie en hebben meer mensen met info geen zin om dit te delen. Ik weet zeker als ik nu info neerzet (ookal werk ik voor hispeed) toch wordt bestempeld wordt als twijfelachtig. Maar goed ontopic maar weer. Ze zijn iig veel verder met de toelating en alles er om heen. Vanaf april moet er meer fyras gaan rijden tussen asd en rtd zegt genoeg met welk mat ze dit gaan doen Mcn NS International Rtd |
09-08-2011 12:24:13 | ||
---|---|---|
nohab
|
Nogmaals: dat kun je vermijden door bronnen te vermelden. |
13-08-2011 19:05:06 | ||
---|---|---|
rob46
|
De 4803 is in de middag van 11-8 door NT710 vanaf de Wgm op de Dgr geplaatst. 57 jaar OV-fotografie. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): HSL-Zuid |