Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

HSL-Zuid
RailWiki.nl
29-12-2010 16:29:52
dlm4yjp
dlm4yjp
En toch is het vreemd %03%
Deze treinen hadden allang in dienst horen te zijn, en nu staan ze zomaar in de weg?
Mag ik die theorie even niet snappen of komt het doordat de PRIO-FYRA erbij is gekomen?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

29-12-2010 16:39:26
broek53
broek53
Yep, en de Benelux die er nog steeds is.  

29-12-2010 19:10:24
dh3201
dh3201
Heeft NSH zo'n grote vinger in de pap op de Wgm, of kan NedTrain gerust zeggen dat die stellen maar elders geparkeerd moeten worden omdat de ruimte op de Wgm nodig is voor materieel wat wel inzetbaar is en onderhouden moet worden?


Shqiperise-lopers?
 

29-12-2010 19:24:41
Rolffiej19
Rolffiej19
Nou, NSH heeft wel een grote vinger in de pap, maar ze krijgen niet alle ruimte die ze willen, omdat EETC en NSR zelf ook nog genoeg ruimte moeten hebben. In principe is de WGM zo goed als vol

Laatst bewerkt door spiketrain op 29-12-2010 19:27, reden: Interpunctie.
 


29-12-2010 19:27:28
2296
2296
En de laatste staat binnen in de loods op de Wgm.  

29-12-2010 19:51:05
aarclay
aarclay
Als je onder de Wgm doorrijdt op de A10, dan zie je ook twee stellen.

Ik vraag me af of dit nog wel op de Dijksgracht-sporen past, 2x 200 meter aan trein.


Choo choo.....
 

29-12-2010 20:35:51
Somda
Somda
Volgens mij is de Wgm ontworpen voor hsl materieel, daarom heeft Nedtrain de speciale hal gebouwd en extra brede perrons voor Thalys en ICE stellen. Als men de Zaanstraat open houdt voor NSR materieel heeft NS Hispeed alle ruimte op de Wgm

Laatst bewerkt door SleutelMan op 30-12-2010 10:11, reden: spelling en interpunctie aangepast
 

29-12-2010 20:40:36
ZJ37
ZJ37
Maar volgens mij is Wgm niet ontworpen voor een hoeveelheid HSL materieel dat nog in dienst moet komen én al de dienst heeft verlaten. En als ik me niet vergis staat er tegenwoordig een Berlijn-stam extra die niet meer in Hfdo past.  

29-12-2010 20:45:15
dlm4yjp
dlm4yjp
Die stam staat inmiddels alweer op Hfdo, echter heeft het niks met ruimtebesparing te maken omdat simpelweg de LM van de IC-140 omgedraaid is met de 3500, er staat namelijk een stammetje ICRm ingepland op Wgm iedere keer i.p.v. IC-140.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

30-12-2010 11:24:32
Somda
Somda
Even iets anders, weet iemand van jullie waarom de TGV mw 4539 is geruild met de mw van de 4540? Heeft de SNCF nu nog een motrice extra? Ik weet wel dat er een staat in Lille hwpl, voor als er een stel defect is de 380080. Was de laatste Thalys al geleverd?

Laatst bewerkt door spiketrain op 30-12-2010 12:16, reden: Interpunctie en hoofdletters
 

30-12-2010 11:45:32
cuneo56
cuneo56
Wat de reden is weet ik niet.
Wel dat renovatie van de rijtuigen en ombouw van de motrices (voor ETCS etc)niet paralel verloopt.
Er bestaat daarnaast geen reserve Thalys motrice, wel is er een 3 spannings motrice extra van het reseau type en die kan zonder meer een Thalys motrice vervangen( wel beperkt tot Paris- Brussel dan).
Vaak wordt dan ook de motrice simpelweg omgenummerd, zelfs bij tijdelijke vervanging.
Maar met dat omnummeren zitten de Fransen toch niet, de Record-loc in het spoorweg museum van Mulhouse(9003) heeft wel het goede nummer maar is eigenljk helmaal niet de lok van het record om maar eens wat te noemen.
Ciao.
 

30-12-2010 18:17:25
Somda
Somda
Welke loc rijdt met het Fyra logo op de zijkant? Heeft iemand daar een foto van? Ik heb m nog niet gezien in Asd.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 30-12-2010 21:09, reden: spelling en interpunctie aangepast
 

30-12-2010 18:43:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
Rolffiej19 Donderdag 02 dec 2010 - 02:46:30:
186 112 rijd als het goed is vanaf vandaag met fyra logo`s rond


Laatst bewerkt door dlm4yjp op 30-12-2010 18:45


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

30-12-2010 20:58:46
nohab
nohab
Quote
ollie: Welke loc rijdt met het Fyra logo op de zijkant? Heeft iemand daar een foto van? Ik heb m nog niet gezien in Asd.
Is de 186 112 en die rijdt inmiddels in de Fyra. Die rijdt overigens nu met loc voor en achter, de 186 112 zat van de week in een stam aan de Rotterdamse kant.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 30-12-2010 21:09, reden: spelling en interpunctie aangepast
 

30-12-2010 21:22:19
daniel_ddr
daniel_ddr
Ehm, er zijn inmiddels minstens twee locs met Fyra-logo. Zag er vanmiddag eentje op de Wgm staan en even later zat er ook eentje voorop een binnenkomende Fyra op Asd


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

31-12-2010 16:54:26
sm@rkie
sm@rkie
alle HSA locomotieven worden voorzien van deze logo's  

03-01-2011 18:58:11
Onno
Onno
Enige vragen:
- Is er al zicht op goedkeuring van de V250-stellen?
- Is de datum van indienststelling van ETCS level 2 tussen Hoofddorp en R'dam al definitief?
 

03-01-2011 20:07:34
coenormel
coenormel
Ook de 186 122 heeft Fyra-logo's.  

03-01-2011 20:38:14
Somda
Somda
ik had m gister gezien op de wgm  

04-01-2011 08:36:15
dlm4yjp
dlm4yjp
Nou, de 920 was vandaag wel het beste voorbeeld ooit van dat de toeslag mensen weg jaagd: ik kon pas voorin de trein een plekje vinden, nadat ik helemaal achterin was ingestapt.... en dat was zelfs voor Shl...
Ben benieuwd of de hoge pieten dit in de gaten hebben (en hier informatie van opdoen)


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

11-01-2011 09:49:22
martijnmet
Moderator
martijnmet
Als we NU.nl mogen geloven komt de V250 eind dit jaar in dienst: http://www.nu.nl/binnenland/2419940/snelle-treinen-fyra-komen-echt.html  

11-01-2011 10:01:52
michiel88
michiel88
Wat is de reden om aan te nemen dat de Italianen nu wel de treinstellen gaan (op)leveren? Mooi gezegd van de NS: Als het aan ons ligt gaan we eind 2011 rijden, als het aan mij ligt rijden we vandaag nog, maar dan moeten er wel eerst treinen zijn. Volgens mij willen ze gewoon weer even van zich laten horen om de kritiek te temperen.

Laatst bewerkt door michiel88 op 11-01-2011 10:05
 

11-01-2011 10:02:33
dlm4yjp
dlm4yjp
Stond dat niet een paar jaar geleden ook al in de krant dat hij aan hetceinde van het jaar zou gaan rijden?

Maargoed, ik hoop dat het deze keer wel daadwerkelijk gebeurd!
Moet hoeveel stellen willen ze gaan rijden dan? Of is dat nog niet bekend (hoeveel er nog naar NL komen)?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

11-01-2011 12:32:54
thom
thom
Quote
michiel88: Wat is de reden om aan te nemen dat de Italianen nu wel de treinstellen gaan (op)leveren?

Volgens mij worden die stellen al afgeleverd, er staan er al een aantal op de Wgm...
Quote

Mooi gezegd van de NS: Als het aan ons ligt gaan we eind 2011 rijden, als het aan mij ligt rijden we vandaag nog, maar dan moeten er wel eerst treinen zijn. Volgens mij willen ze gewoon weer even van zich laten horen om de kritiek te temperen.

Wat wil je dan? Dat NS stilzwijgt en helemaal niets bericht? Dan is het ook nooit goed hoor...
 

11-01-2011 12:59:49
MDDM
MDDM
Quote
thom: Volgens mij worden die stellen al afgeleverd, er staan er al een aantal op de Wgm...
Ze staan er wel mooi te wezen en in de weg te staan, maar zijn nog niet over gedragen aan Hispeed.


Gr Joop mcn Lls
 

11-01-2011 16:50:08
Rolffiej19
Rolffiej19
Als het mee zit staan er binnekort 4 op de dijksgracht daar is opstelruimte voor gecreëerd op 2 sporen  

11-01-2011 16:58:57
aarclay
aarclay
Feit blijft dat zolang de stellen op de Dijksgracht komen te staan, dat er weinig aan gaat gebeuren gezien dat geen onderhoudsplek is.

En tja, de stellen zijn naar mijn idee nog lang niet af....


Choo choo.....
 

11-01-2011 17:19:53
TheKnitter
TheKnitter
Op de Wgm staan ze in de weg, en ze staan daar maar te staan. Op de Dgr staan ze even niet in de weg, en kunnen altijd nog naar de Wgm gebracht worden als het nodig is..
Ze hebben echt niet continu onderhoud nodig, zeker niet als er maar 2 stellen aan het testen zijn.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

11-01-2011 19:03:48
rick
rick
Quote
Artikel:NS Hispeed zegt dat de eerste zogenoemde V250-trein van AnsaldoBreda in de zomer officieel overhandigd wordt, waarna proefritten worden gehouden
Wat hebben ze dan al die tijd gedaan toen ze met die stellen door Nederland reden?

Quote
dlm4yjp: Moet hoeveel stellen willen ze gaan rijden dan? Of is dat nog niet bekend (hoeveel er nog naar NL komen)?
Zoals ik het uit het artikel haal gaan ze stuk voor stuk de dienst in, kennelijk vervangen ze dan 1:1 een ICR stam. Misschien dat ze A'dam - R'dam in 1 keer vervangen, dat zijn toch maar 4 stammen?
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-01-2011 19:15:40
raymond16
raymond16
Quote
rick:Wat hebben ze dan al die tijd gedaan toen ze met die stellen door Nederland reden?

Toelatingsritten. En ik kan me zo voorstellen dat HiSpeed de stellen niet wil hebben voordat het materieel is toegelaten in Nederland. SLT was bij de toelatingsritten in Nederland immers ook in eigendom van de fabrikant.

Quote
rick: Zoals ik het uit het artikel haal gaan ze stuk voor stuk de dienst in, kennelijk vervangen ze dan 1:1 een ICR stam. Misschien dat ze A'dam - R'dam in 1 keer vervangen, dat zijn toch maar 4 stammen?

Tegen die tijd is dat Asd-Bd dus dan gaat dat niet op.

Laatst bewerkt door spiketrain op 12-01-2011 11:06, reden: Quoot aangepast.
 

11-01-2011 19:19:30
nohab
nohab
Quote
rick:
Quote
Artikel:NS Hispeed zegt dat de eerste zogenoemde V250-trein van AnsaldoBreda in de zomer officieel overhandigd wordt, waarna proefritten worden gehouden
Wat hebben ze dan al die tijd gedaan toen ze met die stellen door Nederland reden?
De stellen die in Nederland zijn, zijn nog geen eigendom van HSA. Ze zijn nog steeds eigendom van Ansaldo.
 

11-01-2011 19:24:54
rick
rick
Quote
raymond16: Toelatingsritten. En ik kan me zo voorstellen dat HiSpeed de stellen niet wil hebben voordat het materieel is toegelaten in Nederland. SLT was bij de toelatingsritten in Nederland immers ook in eigendom van de fabrikant.

Dat snap ik, maar in het artikel staat dat er dan weer proefritten gereden gaan worden. Dat lijkt me niet meer nodig als ze toegelaten zijn, tenzij ze overnameritten bedoelen voor NS Hispeed. Of mis ik nu iets?

Quote
Tegen die tijd is dat Asd-Bd dus dan gaat dat niet op.
In dat geval met het aantal stammen dat daarop dienst doet.
 

11-01-2011 19:36:19
timtrein
timtrein
Kunnen ook opleidingsritten zijn natuurlijk...  

11-01-2011 19:57:37
mich
mich
Er moeten eerst ritten gereden worden voor de typetoelating, waarin bv naar de werking van de beveiliging wordt gekeken. Daar helemaal los van zal de vervoerder nog afnameproefritten moeten rijden, en het geheel testen met reizigers.  

11-01-2011 20:18:14
AlexNL
AlexNL
"Als alles goed gaat" is natuurlijk de goden verzoeken. Er is vrij weinig goed gegaan met de HSL, waaronder de ERTMS-problemen, de late oplevering, de EMC-storingen, hoge kostenoverschrijdingen, enzovoorts. "Als alles goed gaat" geeft mij ook geen vertrouwen in een goede indienststelling, maar eerder in twijfels en ijdele hoop bij Hispeed.  

11-01-2011 21:39:35
thom
thom
Quote
rick:
Quote
raymond16: Toelatingsritten. En ik kan me zo voorstellen dat HiSpeed de stellen niet wil hebben voordat het materieel is toegelaten in Nederland. SLT was bij de toelatingsritten in Nederland immers ook in eigendom van de fabrikant.

Dat snap ik, maar in het artikel staat dat er dan weer proefritten gereden gaan worden. Dat lijkt me niet meer nodig als ze toegelaten zijn, tenzij ze overnameritten bedoelen voor NS Hispeed. Of mis ik nu iets?


Volgens mij zijn die stellen nog steeds niet toegelaten.

En als bij de vorige proefritten zaken gevonden zijn die aangepast moesten worden, en die zijn er geheid bij nieuw ontworpen materieel, zullen er nogwel proefritten volgen om te kijken of die aanpassingen tot het resultaat hebben geleid wat de bedoeling was...
 

11-01-2011 22:11:21
cuneo56
cuneo56
De stellen (het type) is nog niet toegelaten omdat de toelating ook nog niet is aangevraagd.
Als het zover is zal dat echter wel snel gaan, er wordt niet voor niets in het huidige testgebeuren van AB samengewerkt met een "notified Body" (lees LLoyds).
Zo slecht zijn de stellen echter ook weer niet, er wordt al tijden op een VGB gereden ( Verklaring van Geen Bezwaar) van het IVW zonder beperkingen.
En als de stellen in eigendom van NSFS overgaan zullen er naast opleidings ritten ook vast nog wel een paar formele test voor het IVW gedaan moeten worden om specifiek op de HSL te mogen rijden, waarbij ik denk aan o.a. een ontruimings oefening ergens op de HSL-Zuid.

Ciao.
 

12-01-2011 07:35:46
mdeen
mdeen
Quote
michiel88: Wat is de reden om aan te nemen dat de Italianen nu wel de treinstellen gaan (op)leveren?

Misschien hebben ze ze wel klaar? Misschien is het lastig te geloven, maar ik verdenk Ansaldo er niet van de boel opzettelijk te traineren. Ze mogen misschien tegen het incompetente aan zijn en vaak te laat leveren, dat is hoogstens omdat ze het niet kunnen, niet omdat ze niet willen.

Quote
Mooi gezegd van de NS: Als het aan ons ligt gaan we eind 2011 rijden, als het aan mij ligt rijden we vandaag nog, maar dan moeten er wel eerst treinen zijn. Volgens mij willen ze gewoon weer even van zich laten horen om de kritiek te temperen.

Dat dacht ik ook. Als het aan NSH gelegen had dan waren ze 3 jaar geleden al gaan rijden, dus het is een vrij nutteloze uitspraak. Er blijkt ook uit dat NSH zelf geen idee heeft of ze eind 2011 wel halen.
 

30-01-2011 10:07:29
Somda
Somda
De plannen van ns hispeed en nmbs, is er om per december met v250 stellen te rijden. in april zal de eerste v250 aan hispeed overgedragen worden.en dan kan hispeed in de 8 maanden testen op de hsl, en opleidingen voor het personeel geven.  

30-01-2011 13:37:42
klaass16
klaass16
De leverancier van de V250 is toch failliet? of is dat een andere leverancier


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

30-01-2011 14:31:35
WesselE
WesselE
Dat is FTD.


'Okeh'
 

30-01-2011 14:48:01
Lucchese
Lucchese
Bekend van de CXX Protos  

30-01-2011 15:45:05
kleine_man
kleine_man
Quote
martijnmet (di 11 jan 2011 09:49:22 https://www.somda.nl/forum/3884/p312699/): Als we NU.nl mogen geloven komt de V250 eind dit jaar in dienst: http://www.nu.nl/binnenland/2419940/snelle-treinen-fyra-komen-echt.html


Dan moeten ze in dienst zijn volgens het contract. AnsaldoBreda heeft zich recentelijk in een wurgcontract met Stadler geperst omdat "omzetten" achterblijven. Ze zullen er dus alles aan doen om binnen het contract te gaan leveren. Anders zijn ze failliet.
 

30-01-2011 19:32:52
nohab
nohab
Vertel eens wat meer over dat contract?  

30-01-2011 20:27:50
aarclay
aarclay
Een stomme vraag misschien, maar waar staat PRIO voor. We weten dat de PRIO's in feite gewoon ICR-rijtuigen zijn die gehuurd zijn door NsHispeed...

Maar tja, dan wil ik wel graag weten waar PRIO voor staat?
Heeft het soms te maken met: Priority, voorrang.. snelheid....?

Laatst bewerkt door aarclay op 30-01-2011 20:28


Choo choo.....
 

30-01-2011 21:59:08
dh3201
dh3201
Of gewoon een loze marketingkreet, zoals er tegenwoordig wel meer gebruikt wordt. Zal wel mode zijn, of zo.


Shqiperise-lopers?
 

30-01-2011 22:39:12
aarclay
aarclay
Die naam wordt alleen gebruikt voor de onderscheid tussen ICR en de HST-rijtuigen. Dit heeft niks met een marketing-kreet te maken denk ik, gezien ze voor dereiziger onder de naam Fyra rijden....


Choo choo.....
 

30-01-2011 23:12:05
dlm4yjp
dlm4yjp
Volgens mij was dit omdat ze aangepast zijn aan de HSL normen, zo ziet er ook een brandmelder in, zover ik had begrepen ook een noodremoverbrugging om niet in de tunnel vast te komen te zitten, etc.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-01-2011 10:27:56
sm@rkie
sm@rkie
prio is gewoon een naam. net als icr bij nsr is prio bij hispeed een naam.
er zit geen noodremoverbrugging in deze rijtuigen. en het stilstaan in tunnels e.d. is gekoppeld aan procedures
 

31-01-2011 11:41:05
reisthijs
reisthijs
Quote
aarclay (zo 30 jan 2011 20:27:50 https://www.somda.nl/forum/3884/p315948/): Heeft het soms te maken met: Priority, voorrang.. snelheid....?
Dat de Prio's de voorlopers zijn van de echte HST's lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring.

Quote
sm@rkie (ma 31 jan 2011 10:27:56 https://www.somda.nl/forum/3884/p316010/): prio is gewoon een naam. net als icr bij nsr is prio bij hispeed een naam.
ICR is niet gewoon een naam maar een afkorting. De vraag of PRIO dan ook ergens een afkorting van is vind ik dan niet zo gek.
 

31-01-2011 11:55:46
Jeffrenzo
Jeffrenzo
gaat de thalys vanaf april eigenlijk ook met 300 over het noordelijk deel rijden?
want als de traxxen dan op het zuidelijk deel gaan rijden lijkt het me dat ze met lvl 2 overweg kunnen dus dat er geen reden meer is om het noordelijk deel op lvl 1 te laten


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

31-01-2011 12:17:16
broek53
broek53
Volgens mij heb je gelijk in de zin dat ook het noordelijk deel naar Level 2 kan en dus de Thalys sneller kan dan nu. De dienstregeling wordt echter niet gewijzigd, dus komt het hooguit ten goede (voorlopig) aan de inhaalsnelheid en de punctualiteit.  

31-01-2011 12:47:59
broek53
broek53
Gisteren in NL aangekomen, vandaag in de Watergraafsmeer en binnenkort op de HSL-Zuid zuid: de 186 240, bestemd voor instructieritten/wegleren mcn naar Breda.

Laatst bewerkt door broek53 op 31-01-2011 12:48
 

31-01-2011 13:02:29
ijnte
ijnte
Een week te laat... Ik had er eigenlijk afgelopen vrijdag al in moeten zitten  


31-01-2011 13:05:55
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
broek53 (ma 31 jan 2011 12:17:16 https://www.somda.nl/forum/3884/p316032/): Volgens mij heb je gelijk in de zin dat ook het noordelijk deel naar Level 2 kan en dus de Thalys sneller kan dan nu. De dienstregeling wordt echter niet gewijzigd, dus komt het hooguit ten goede (voorlopig) aan de inhaalsnelheid en de punctualiteit.


De Thalys kan dat misschien wel, maar was het drukverschil voor de prio niet te groot?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-01-2011 18:30:46
john563
john563
Quote
dlm4yjp (ma 31 jan 2011 13:05:55 https://www.somda.nl/forum/3884/p316044/):
Quote
broek53 (ma 31 jan 2011 12:17:16 https://www.somda.nl/forum/3884/p316032/): Volgens mij heb je gelijk in de zin dat ook het noordelijk deel naar Level 2 kan en dus de Thalys sneller kan dan nu. De dienstregeling wordt echter niet gewijzigd, dus komt het hooguit ten goede (voorlopig) aan de inhaalsnelheid en de punctualiteit.


De Thalys kan dat misschien wel, maar was het drukverschil voor de prio niet te groot?


Dat heeft te maken met het feit dat de buisbalgen er niet geschikt voor zijn, als de thalys kruist onstaat er zo een drukgolf door de trein, in duitsland blaast de balg zich ook boven de 140 op, druk dicht.
 

31-01-2011 18:51:09
Jeffrenzo
Jeffrenzo
en daar is op het zuidelijk deel waar al 300 word gereden geen last van?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

31-01-2011 18:56:14
TheKnitter
TheKnitter
Nee, want de Prio's rijden daar eigenlijk (nog) niet he..


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

31-01-2011 19:17:10
Jeffrenzo
Jeffrenzo
het gaat er om dat ik het een rare reden vind voor het noordelijk deel als het op het zuidelijk wel zou werken als alles rijd. ik neem niet aan dat ze de thalys 160 laten rijden zodra de Prio's op het zuidelijk deel gaan rijden


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

31-01-2011 21:57:42
nielske90
nielske90
Quote
broek53 (ma 31 jan 2011 12:47:59 https://www.somda.nl/forum/3884/p316040/): Gisteren in NL aangekomen, vandaag in de Watergraafsmeer en binnenkort op de HSL-Zuid zuid: de 186 240, bestemd voor instructieritten/wegleren mcn naar Breda.
Ah, hij is er. Enig idee (of iemand anders) of ie zijn mooie bestickering (http://www.flickr.com/photos/kilux/5170321898 )nog heeft? Ik neem aan dat die ritten naar Bd als LLT gaan plaatsvinden?
 

31-01-2011 22:00:57
TheKnitter
TheKnitter
Dat heeft hij nog: http://ow.ly/i/7I3c
Foto van SteelWheelz op Twitter, in de wpl Wgm


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

31-01-2011 22:50:53
steelwheel
steelwheel
De rode E186 113 Level2 "opleidingsloc" wordt ingewisseld voor de E186 240 omdat deze de Fyra tractiepoel gaat versterken

Laatst bewerkt door steelwheel op 31-01-2011 22:52
 

31-01-2011 23:05:10
mren
mren
Quote
Jeffrenzo (ma 31 jan 2011 18:51:09 https://www.somda.nl/forum/3884/p316107/): en daar is op het zuidelijk deel waar al 300 word gereden geen last van?

In het zuidelijk deel ligt geen tunnel
 

31-01-2011 23:05:43
ijnte
ijnte
Veel plezier ermee willem. Zit daar (in de 240) ook al V7 software in?  

31-01-2011 23:08:22
nielske90
nielske90
@mren: Met die van Brd erbij heb je drie tunnels op het zuidelijke deel.  

31-01-2011 23:08:47
ZJ37
ZJ37
Quote
mren (ma 31 jan 2011 23:05:10 https://www.somda.nl/forum/3884/p316159/):
Quote
Jeffrenzo (ma 31 jan 2011 18:51:09 https://www.somda.nl/forum/3884/p316107/): en daar is op het zuidelijk deel waar al 300 word gereden geen last van?

In het zuidelijk deel ligt geen tunnel
Waar steken die treinen de Oude Maas dan over?

Laatst bewerkt door ZJ37 op 31-01-2011 23:09
 

31-01-2011 23:25:33
forum
forum
Er zitten ICRm rijtuigen in de fyra met gele bankjes en het huidige sluitsyteem die word gebruikt in de 1900 en de 3600.  

31-01-2011 23:27:14
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat is al een paar maanden zo, sowieso al vanaf november DRGL2010.
Dit vanwege het 2x per uur rijden van de Fyra.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

31-01-2011 23:39:52
mren
mren
Quote
ZJ37 (ma 31 jan 2011 23:08:47 https://www.somda.nl/forum/3884/p316163/):
Quote
mren (ma 31 jan 2011 23:05:10 https://www.somda.nl/forum/3884/p316159/):
Quote
Jeffrenzo (ma 31 jan 2011 18:51:09 https://www.somda.nl/forum/3884/p316107/): en daar is op het zuidelijk deel waar al 300 word gereden geen last van?

In het zuidelijk deel ligt geen tunnel
Waar steken die treinen de Oude Maas dan over?

Over de Hef? %08%
 

01-02-2011 05:58:09
cuneo56
cuneo56
Quote
ijnte (ma 31 jan 2011 23:05:43 https://www.somda.nl/forum/3884/p316160/): Veel plezier ermee willem. Zit daar (in de 240) ook al V7 software in?


Vanaf Maandag wel.
Ciao.

Laatst bewerkt door cuneo56 op 01-02-2011 05:59
 

01-02-2011 09:59:51
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Quote
mren (ma 31 jan 2011 23:39:52 https://www.somda.nl/forum/3884/p316169/):
Quote
ZJ37 (ma 31 jan 2011 23:08:47 https://www.somda.nl/forum/3884/p316163/):
Quote
mren (ma 31 jan 2011 23:05:10 https://www.somda.nl/forum/3884/p316159/):
Quote
Jeffrenzo (ma 31 jan 2011 18:51:09 https://www.somda.nl/forum/3884/p316107/): en daar is op het zuidelijk deel waar al 300 word gereden geen last van?

In het zuidelijk deel ligt geen tunnel
Waar steken die treinen de Oude Maas dan over?

Over de Hef? %08%

Is daar eigenlijk ooit wel een Thalys overheen geweest? %08%


Met vriendelijke groet, Robin
 

01-02-2011 11:47:26
nohab
nohab
Geen Thalys (die dateert immers uit 1996), wel eerdere TGV's zoals de 305 in 1989.  

01-02-2011 17:17:31
kleine_man
kleine_man
Quote
mren (ma 31 jan 2011 23:39:52 https://www.somda.nl/forum/3884/p316169/):
Quote
ZJ37 (ma 31 jan 2011 23:08:47 https://www.somda.nl/forum/3884/p316163/):
Quote
mren (ma 31 jan 2011 23:05:10 https://www.somda.nl/forum/3884/p316159/):
Quote
Jeffrenzo (ma 31 jan 2011 18:51:09 https://www.somda.nl/forum/3884/p316107/): en daar is op het zuidelijk deel waar al 300 word gereden geen last van?

In het zuidelijk deel ligt geen tunnel
Waar steken die treinen de Oude Maas dan over?

Over de Hef? %08%


De Hef maakt geen deel uit van de HSL zuid %08%

Bij Puttershoek ligt er 1 tunnel onder de Oude Maas door.
 

01-02-2011 17:38:24
Somda
Somda
En de tgv a 325 in november 1993, reedt de trein naar venlo promotie rit  

01-02-2011 17:41:39
nohab
nohab
Toen was de tunnel net open, dus die is niet over de Hef gegaan.  

01-02-2011 18:15:01
Somda
Somda
Oh ja, dat is waar ik was er toen ook bij met de promotie ritten  

02-02-2011 14:56:50
forum
forum
De IC Berlijn kan die met Traxx over de HSL rijden?  

02-02-2011 16:08:51
dlm4yjp
dlm4yjp
Theoretisch gezien wel, tis alleen wel jammer dat de BR186 niet harder mag en kan als 160km/u. De rijtuigen van de IC-B kunnen dat wel namelijk, 200km/u.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

02-02-2011 16:16:29
cuneo56
cuneo56
Als deze voorzien is/wordt van een systeem dat het gesloten zijn van alle deuren op de lok meldt dan zou dat kunnen( zeg maar de groene lamp waarmee NSR z'n TD stammen van heeft voorzien).
Ciao.
 

02-02-2011 18:30:08
coenormel
coenormel
Quote
forum (wo 02 feb 2011 14:56:50 https://www.somda.nl/forum/3884/p316399/): De IC Berlijn kan die met Traxx over de HSL rijden?
Waarom zou je dat doen? Amsterdam-Rotterdam-Berlijn? ...
 

02-02-2011 19:14:30
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Als je de volgorde iets aanpast kan het al een stuk logischer worden. Wat dacht je van Berlijn-Schiphol-Rotterdam? (Voor mijn part doortrekken naar Brussel)


Met vriendelijke groet, Robin
 

02-02-2011 19:20:02
mb90
mb90
Vanmiddag was de 186 240 in Rtd te vinden op de plek waar daarvoor altijd de 186 113 stond, spoortje 19:
http://i516.photobucket.com/albums/u326/mblaak90/IMG_2182.jpg
 

02-02-2011 19:37:09
train85
train85
Die gaat gebruikt worden voor testritten Rtd-Bd v.v. over de HSL.  

02-02-2011 21:44:35
metrofan
metrofan
Daar is deze loc vandaag volgens mij al mee begonnen. Om 10.45 kwam deze loc vanuit de richting bd binnen op rtd sp 2, wat duidt op testritten.


Kijk ook eens op www.fotobos.net
 

02-02-2011 22:00:23
nielske90
nielske90
De 186 113 is deze ochtend in ieder geval op bezoek geweest in Bd, dus dan zou men met twee locs moeten hebben getest...  

03-02-2011 09:29:58
metrofan
metrofan
Dat zou kunnen. Ik dacht dat er maar 1 loc was met zo'n mooie plaat op de zijkant

Laatst bewerkt door metrofan op 03-02-2011 09:30


Kijk ook eens op www.fotobos.net
 

03-02-2011 11:11:11
TheKnitter
TheKnitter
Dat klopt. De 186 113 is gewoon een rode 186, zoals HiSpeed met Fyra ook rijdt, maar dan voorzien van andere software


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

03-02-2011 19:13:42
coenormel
coenormel
Zowel de 186 113 als 240 hebben vandaag inderdaad op de HSL gereden.  

19-02-2011 12:09:02
joostb1
joostb1
Nieuwsbericht: 'Passagiers hebben nacht doorgebracht in Thalys en 'lege' slaaprijtuigen.'

Op de radio hoorde ik meer details over deze pech. Er zijn slaaprijtuigen geregeld om de nacht door te brengen.

http://www.nu.nl/binnenland/2450690/passagiers-moeten-nacht-doorbrengen-in-thalys.html
'BRUSSEL - Ongeveer 250 passagiers van een Thalys uit Amsterdam hebben de nacht van vrijdag op zaterdag in de trein moeten doorbrengen op het station Brussel-Zuid. ...'


Heimatbahnhof Wormerveer. Honderden gebruikers; even zovele stijlen en smaken. Sta jezelf toe om even in de war te mogen zijn van andermans bijdragen. Dan zijn normatieve reacties niet nodig!
 

19-02-2011 12:14:07
dlm4yjp
dlm4yjp
De rede is al helemaal maf: "kon niet verder door de inmiddels gesloten HSL i.v.m. werkzaamheden".
Ik neem aan dat er gewoon nog regulier spoor naar parijs ligt? Wat is daar mis mee? %03%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

19-02-2011 13:49:11
Geerrritt
Geerrritt
Machinist zal wel geen wegbekendheid hebben op het reguliere spoor?  

19-02-2011 13:54:33
thom
thom
Dan zet je er een andere op, die de weg wel weet...  

19-02-2011 13:58:10
broek53
broek53
Goh, daar zal vast níemand aan gedacht hebben.  

19-02-2011 14:01:31
thom
thom
Dus dat zal het dan ookwel het probleem niet zijn  

19-02-2011 17:02:38
MDDM
MDDM
Samenloop van omstandigheden. http://www.telegraaf.nl/buitenland/9070840/__Nacht__in_Thalys__.html?p=24,1 Mankement in 1 van de stellen, teveel opgelopen vertraging en gesloten HSL i.v.m werkzaamheden.


Gr Joop mcn Lls
 

19-02-2011 17:27:05
JcJay
JcJay
Wat ik niet snap: de eerste Thalys is kapot gegaan en is vervolgens met een (waarschijnlijk) de volgende Thalys gecombineerd. De oorspronkelijke eerste Thalys kwam met +90 aan in Brussel, de tweede waarschijnlijk met +30 denk ik dan. Waren de werkzaamheden op de HSL dan gepland voor of na het oorspronkelijke vertrektijd van de 2e Thalys...? In het eerste geval: ik heb nergens iets gelezen dat de laatste Thalys niet verder rijdt dan Brussel...  

19-02-2011 17:54:10
daniel_ddr
daniel_ddr
Buitendienststelling die direct ingaat na het passeren van de laatste Thalys?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

21-02-2011 07:43:25
mdeen
mdeen
Het geheel was nog veel leuker. Van hgbtf:
Quote
- Thalys 9358 viel stil zonder tractie op de HSL tussen Schiphol en Rotterdam, bestuurder kon zelf niet meer depanneren;
- In Nederland werd geen enkele poging ondernomen om die trein weg te slepen (hebben ze daar trouwens hulploks zoals onze 55 TVM?) en de volgende Thalys 9362 werd hiervoor aangeduid. Een of andere slimmerik had echter het lumineuze idee om deze trein door te laten rijden tot Rotterdam en vandaar terug te laten keren om te koppelen met de defecte 9358. De reizigers moesten aan boord blijven hoewel ze vanuit Rotterdam gemakkelijk een Benelux hadden kunnen nemen waarmee ze de laatste Thalys uit Brussel hadden kunnen halen.
- Na koppelen werd - wegens de aard van de defecten - een maximumsnelheid van 160 km/h opgelegd wat de reistijd natuurlijk geen goed deed. Daarom werd de trein geweigerd door RFF: hij zou ruim na 1u 's nachts in Parijs aankomen en er waren wel degelijk dringende onderhoudswerken voorzien.
- Brussel-Zuid werd er pas omstreeks 22u (!) van ingelicht dat de trein niet verder mocht rijden. Tot dan werd door Thalys altijd gezegd dat er een bestuurder gezocht werd om via de klassieke lijn te rijden. Probeer maar eens een hotelkamer te vinden voor 370 reizigers in een zo korte tijd. Dat is uitgesloten, temeer omdat er na 22u slechts één verantwoordelijke van B-Mobility van dienst is die zich ook moet bezighouden met aansluitingen, taxibons, organisatie van de rangeringen enz.


Dat er een calamiteit is dat kan gebeuren. Maar dit is gewoon tekenend voor hoe spoorbedrijven in het algemeen daarmee om kunnen gaan. Niet.
 

20-03-2011 21:40:00
AlexNL
AlexNL
Even opsommend over het V250:

- Geen wifi
- Geen barrijtuig maar railcatering
- Geen ruimte voor fietsen (fietsvervoer is in z'n geheel niet toegestaan)
=> Volgens NS Hispeed ligt de focus op het vervoer van personen, niet fietsen.
- Het is maar de vraag of er bijvoorbeeld bagagerekken zijn, bovenstaande doet vermoeden van niet.

Ik vind het nou niet echt als een luxe hogesnelheidstrein klinken. Een ICMm biedt me meer dan Fyra

Laatst bewerkt door AlexNL op 20-03-2011 21:40
 

20-03-2011 21:51:41
Kars
Kars
Wifi kan redelijk eenvoudig nog worden ingebouwd. Ik denk niet dat een bedrijf als Ansaldo Breda zich daar mee bezig houdt(?).

Wat is er mis met railcatering in plaats van een barrijtuig? Je wordt op je zitplaats voorzien van eten en drinken en moet niet, in het ergste geval, een aantal rijtuigen doorlopen.

Is het niet zo dat er in de Thalys ook geen ruimte is voor fietsen? Heeft gewoon te maken met de veiligheid op de HSL.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

HSL-Zuid
RailWiki.nl