Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): 6400/6500_-_Diesel_locomotieven_serie_6400/6500 |
28-05-2018 21:20:34 | ||
---|---|---|
class66fan
|
Geen loc 6468 in Venlo gezien vandaag ! |
28-05-2018 21:55:45 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Dat kan ook wel kloppen, want de DBC 6468 is afgelopen vrijdag mee gezonden in een loctrein richting Eindhoven en verder. |
28-05-2018 23:04:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij probeert Wilco dat te vertellen op de vorige pagina;Quote Je vind het niet erg dat ik uit je zin niet kan begrijpen wat je nu bedoeld..? Laatst bewerkt door thom op 28-05-2018 23:08 |
06-06-2018 22:27:27 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Ik weet niet of het eerder is langsgekomen maar ik zag vandaag DBC 6416 met een wegsleepkoppeling (?) aan beide fronten, zie foto : https://www.flickr.com/photos/bossie441/41898384414/in/photolist-26QqaYb-KutU5h-quCjX8 . Een nieuwe wegsleeploc? |
06-06-2018 22:40:20 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Rijdt al langer zo volgens mij. Staat vaak in Limburg. |
06-06-2018 23:18:42 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Vorig voorjaar heeft die loc met de sleepkoppelingen treinstellen heen en weer sleept tussen Lw en On toen de route via Hgv een paar weken gestremd was door werkzaamheden. 6463 is weer terug op de baan, vers glimmend rood geschilderd. |
06-06-2018 23:25:24 | ||
---|---|---|
thom
|
DBC heeft ook dit moment geen wegsleepcontracten en sindsdien rijden de lokken met die voorziening in de normale omlopen rond. Laatst bewerkt door thom op 06-06-2018 23:25 |
28-06-2018 09:59:59 | ||
---|---|---|
sik214
|
Getuige een foto op Drehscheibe-online (mag ik een rechtstreekse link plaatsen?) zijn de 6468, 6470 en 6486 op 27 juni uit Seddin (D) in oostelijk richting (Polen) vertrokken! |
04-05-2020 00:16:14 | ||
---|---|---|
Basher
|
Appologies for posting in English. https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=serie&typ=7&seria=324&title=DE6400 Visited the Ilostan Pojazdów Trakcyjnych site to see if there were any updates. 6403 – This locomotive went out to Poland with engine and transmission gear box damage. According to Ilostan Pojazdów Trakcyjnych this locomotive has become a spares donor/plukloc. 6443 – This locomotive went out to Poland with engine damage. According to Ilostan Pojazdów Trakcyjnych this locomotive has become the test bed for newly overhauled engines. In the medium to long term, 6443 is also to become a a spares donor/plukloc. The railways that the Polish 6400 work on are sometimes industrial lines and are very basic. What DB Cargo Polska do have here are two replacement frames in case a locomotive has an accident and is beyond economic repair. 6467 – This is reportedly in service with DB Cargo Polska. This has only been reported on the Ilostan Pojazdów Trakcyjnych site. I think the original plan was for 30 locos and DB Cargo Polska have ended up with 38 Class 6400s. All the 38 appear to be in regular service with some still in NS yellow and grey. |
21-05-2021 22:15:19 | ||
---|---|---|
WJtW
|
Gelezen dat een 6400 ETC3 level 2 gekregen heeft, welke loc betreft het? Zie hier: 6400-locomotive">Railcolornews Laatst bewerkt door WJtW op 21-05-2021 22:26 |
21-05-2021 23:43:57 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Het betreft Baseline 3 release 2 (versie 3.6.0) Mcn Asd |
21-05-2021 23:45:54 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Je link is beetje kapot. Juiste link: https://railcolornews.com/2021/05/19/be-nl-alstom-installs-etcs-33-release-2-into-db-cargo-6400-locomotive/ Laatst bewerkt door wouterder op 21-05-2021 23:46 |
21-05-2021 23:48:02 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
22-05-2021 00:33:24 | ||
---|---|---|
snowie
|
Quote Engels - Alstom will install its Atlas ETCS Baseline 3 Release 2 solution into one of DB Cargo’s DE6400 freight locomotives Oftewel - Alstom zal dat gaan doen - is nog niet gebeurd |
21-09-2022 18:32:38 | ||
---|---|---|
diesels
|
De 6442 is onlangs 'William' gedoopt. Het is de laatste 6400 die een naam zal krijgen Laatst bewerkt door diesels op 21-09-2022 18:50 |
21-09-2022 18:37:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Och, je weet natuurlijk nooit wat de toekomst nog brengt natuurlijk.
Misschien zelfs al verbazend dat er nu nog een naam op een lok aangebracht is :) Laatst bewerkt door thom op 21-09-2022 18:38 |
21-09-2022 18:50:30 | ||
---|---|---|
diesels
|
Eens (met beide), maar het werd er expliciet bijgezegd Laatst bewerkt door diesels op 21-09-2022 18:50 |
21-09-2022 19:48:38 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Kan iemand ook vertellen wat de relatie van "William" met de serie 6400 is? |
21-09-2022 20:52:17 | ||
---|---|---|
diesels
|
Het is een interne naamgeving |
22-09-2022 09:32:37 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Da's wel een heel vaag antwoord 6400-en zijn steeds vernoemd naar gewaardeerde werknemers van NS (cargo) en haar opvolgers, de vraag is dus of "William" ook in die categorie valt.... |
22-09-2022 10:13:21 1 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
In Railmagazine 397 van september 2022 staat op bladzijde 7 een artikel over inbouw van airco's in de 6400'en. Daarin wordt vermeldt dat de - inmiddels overleden - William van Vugt, bij leven lid van de ondernemingsraad van DB Cargo Nederland, zich bijzonder heeft ingespannen om airco's in de 6400'en ingebouwd te krijgen. Daarom draagt de 6442 de naam William. Dick van den Hoven |
09-04-2024 01:09:40 1 | ||
---|---|---|
BusNL
|
Loc 6434 is deze week overgegaan naar LTE. Loc is nog rood en draagt aan alle vier de kanten grote LTE logo's.
|
09-04-2024 08:19:03 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
'Overgegaan' is niet helemaal juist verwoord, de loc wordt verhuurd aan LTE. Er zouden er nog twee verhuurd worden. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 09-04-2024 08:19 |
09-04-2024 08:28:38 1 | ||
---|---|---|
martijn
|
Even voor mijn administratie, de 6406 en 6409 zijn toch ook nog altijd verhuurd en niet overgenomen? |
09-04-2024 12:44:58 1 | ||
---|---|---|
mvanuden
|
|
10-04-2024 15:11:01 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dat opzich komt in elk geval op mij curieus over. |
10-04-2024 15:53:47 1 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
DB Cargo zelf doet niet anders. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): 6400/6500_-_Diesel_locomotieven_serie_6400/6500 |