Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): 6400/6500_-_Diesel_locomotieven_serie_6400/6500 |
08-09-2016 08:52:21 | ||
---|---|---|
rick
|
Omdat je een bericht ook kan bewerken. Maar mogelijk kan Roland in de toekomst kijken en wist ie in 2013 al dat Railion DBC zou worden in 2016, kan ook. |
08-09-2016 10:32:37 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Updatedata zijn niet zichtbaar, alleen de datum dat ik die lijst heb aangemaakt. |
15-01-2017 20:34:48 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Inmiddels zijn er 3 6400´s naar Noorwegen gegaan, om daar aan een nieuw leven te beginnen. Op 2 december jl. de 6446 & 6448 voor Grenlandrail en op 14 januari jl. de 6452 voor Maskin Transport. |
15-01-2017 20:39:41 | ||
---|---|---|
ToH
|
Locs 6402+6404+6493 werden vandaag overgebracht. Bestemming voor mij onbekend. |
15-01-2017 22:11:21 | ||
---|---|---|
Apda
|
De 6452 heeft overigens een Nederlands ('84') UIC-nummer, maar is wel in Noorwegen geregistreerd: "92 84 2006 452-1 N-NJD-M" (Norsk Jernbanedrift). |
15-01-2017 22:20:11 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Geven de cijfers op de 3e en 4e positie niet het land van herkomst aan, in plaats van het land waar het voertuig staat ingeschreven? |
15-01-2017 22:25:36 | ||
---|---|---|
thom
|
"De UIC landencode is een tweecijferige code bedoeld om het land van herkomst van rollend materieel te kunnen achterhalen." Maar daarmee word bedoeld het land van de maatschappij die de lok inzet. |
15-01-2017 22:38:30 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Land van inzet is het natuurlijk sowieso niet, immers kan een loc ook de grens over gaan. Dan zou het het land van inschrijven moeten zijn, maar dat zie je al aan de landcode. De loc "herkomt" van origine uit Nederland natuurlijk. |
15-01-2017 23:01:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Over het algemeen word een lok vanuit 1 land ingezet, laat ik het zo zeggen. De verwarring komt ook omdat betekenis van het 3e en 4e UIC-cijfer nog bedacht zijn in de tijd dat elk land zijn eigen (staats)spoorbedrijf had en daar als betekenis naar verwezen werd. Omdat er tegenwoordig legio spoorwegondernemingen in een land voorkomen heeft men in 2005 ervoor gekozen om een landcode + afkorting van de voertuighouder aan toe te voegen, zodat dat een stuk sneller duidelijk werd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijtuigcodes_van_de_UIC#Cijfers_3_en_4:_landencode |
16-01-2017 13:06:23 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Graag maak ik even van de gelegenheid gebruik om er attenderen dat op onze eigen http://www.railwiki.nl/index.php/EVN inmiddels het vrijwel gehele actuele regelwerk van het Europese Voertuig Nummer verschenen is, voorheen bekent als het 12 cijferige UIC nummer. Wel moeten er nog een enkel kleine zaken worden aangepast, maar het overgrote deel is nu af! Jeanne Kok |
13-02-2017 09:31:20 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Op zondag 12 februari zijn de laatste 6400'en die nog in Amersfoort bij het station / op Amfge stonden verplaatst naar de Vlasakkers. Het betreft de 6474, 6449 en 6473: https://www.flickr.com/photos/dennistd/32744321531/in/dateposted/ |
08-04-2017 10:54:46 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Op 7 april 2016 zijn de 6404 + 6402 + 6493 door de RTS 1374 van de Waalhaven naar de Kijfhoek overgebracht. De locs zijn bestemd voor DB Cargo Polska. |
01-05-2017 20:54:47 | ||
---|---|---|
ToH
|
De 6484 is in groene Railtraxx kleuren gebracht zag ik vandaag in een whatsappgroep. Meer info heb ik niet. |
14-05-2017 02:04:03 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Op 11 mei zijn de 6473, 6408, 6405 en 6500 van Amfv naar Shunter in de Waalhaven gebracht. De 203 102 trok het geheel. |
14-05-2017 11:56:47 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Omdat een goed overzicht nog ontbreekt en er de laatste tijd nogal wat ontwikkelingen zijn rondom deze serie heb ik even een klein overzicht gemaakt. Verbeteringen en aanvullingen zijn altijd welkom, ik zal proberen dit overzicht bij te houden. Update: 21-01-2018 Locomotief - Status - Livrei - Beveiligingssysteem 6401 - Terzijde Amersfoort Vlasakkers - Geel/Grijs - ATB-EG 6402 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6403 - Terzijde Rotterdam Waalhaven - Geel/Grijs - ATB-EG 6404 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6405 - Onderhoud in Polen - Rood - SHP 6406 - In dienst LTE (Verkoop 01/2014) - Blauw/Wit - ATB-EG/ETCS 6407 - Onderhoud Shunter (Verkocht aan NRC Maskin) - Groen/Grijs - EBICAP 6408 - Onderhoud in Polen - Rood - SHP 6409 - In dienst LTE (Verkoop 01/2014) - Blauw/Wit - ATB-EG/ETCS 6410 - Onderhoud in Polen - Geel/Grijs - SHP 6411 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6412 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6413 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6414 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6415 - Gesloopt 03/2010 (Ongeval Barendrecht 09/2009) 6416 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6417 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6418 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6419 - In dienst Grenlandrail - Blauw/Zwart - EBICAP 6420 - In dienst NRC Maskin (Verkoop 05/2017) - Groen/Grijs - EBICAP 6421 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6422 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6423 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6424 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6425 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6426 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6427 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6428 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6429 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6430 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6431 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6432 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6433 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6434 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6435 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6436 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6437 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6438 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6439 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6440 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6441 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6442 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/ETCS 6443 - Terzijde Rotterdam Waalhaven - Geel/Grijs - ATB-EG 6444 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6445 - In dienst DBC Polska - Geel/Grijs - SHP 6446 - In dienst Grenlandrail (Verkoop 02/2016) - Blauw/Zwart - EBICAB 6447 - In dienst Eurotunnel 0010 (Verkoop 01/2016) - Grijs/Blauw (Europorte) - TVM 6448 - In dienst Grenlandrail (Verkoop 02/2016) - Blauw/Zwart - EBICAB 6449 - In dienst Grenlandrail - Blauw/Zwart - EBICAP 6450 - In dienst Eurotunnel 0008 (Verkoop 01/2016) - Geel/Grijs - TVM 6451 - In dienst Eurotunnel 0009 (Verkoop 01/2016) - Geel/Grijs - TVM 6452 - In dienst Maskin Transport (Verkoop 08/2016) - Rood/Grijs - EBICAB 6453 - In dienst DBC Polska - Geel/Grijs - SHP 6454 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6455 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-NG 6456 - In dienst Eurotunnel 0006 (Verkoop 11/2010) - Geel/Grijs - TVM 6457 - In dienst Eurotunnel 0007 (Verkoop 11/2010) - Geel/Grijs - TVM 6458 - In dienst DBC Polska - Geel/Grijs - SHP 6459 - Onderhoud in Polen - Geel/Grijs - SHP 6460 - Terzijde Amersfoort Vlasakkers - Geel/Grijs - ATB-EG 6461 - In dienst DBC Nederland - Geel/Grijs - ATB-EG/Indusi 6462 - Terzijde Amersfoort Vlasakkers - Geel/Grijs - ATB-EG/Indusi 6463 - Onderhoud Shunter - Geel/Grijs - ATB-EG/TBL1+ 6464 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/Indusi 6465 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/Indusi 6466 - Onderhoud Shunter - Geel/Grijs - ATB-EG/TBL1+ 6467 - Terzijde Amersfoort Vlasakkers - Geel/Grijs - ATB-EG/Indusi 6468 - Terzijde Hagen-Vorhalle - Geel/Grijs - ATB-EG/Indusi 6469 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/Indusi 6470 - Terzijde Amersfoort Vlasakkers - Geel/Grijs - ATB-EG/Indusi 6471 - Onderhoud Shunter - Geel/Grijs - ATB-EG/TBL1+ 6472 - Onderhoud in Polen - Geel/Grijs - SHP 6473 - Onderhoud in Polen - Rood - SHP 6474 - Onderhoud in Polen - Geel/Grijs - SHP 6475 - In dienst Railtraxx - Groen - ATB-EG/Indusi/TBL1+ 6476 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG (heuvellocomotief) 6477 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG (heuvellocomotief) 6478 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG (heuvellocomotief) 6479 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG (heuvellocomotief) 6480 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6481 - Onderhoud Shunter (Voor Railtraxx) - Groen - ATB-EG/Indusi/TBL1+ 6482 - In dienst Railtraxx - Groen - ATB-EG/Indusi/TBL1+ 6483 - Terzijde Amersfoort Vlasakkers - Geel/Grijs - ATB-EG/Indusi 6484 - In dienst Railtraxx - Groen - ATB-EG/Indusi/TBL1+ 6485 - In dienst DBC Polska - Geel/Grijs? - SHP 6486 - Terzijde Rotterdam Waalhaven - Geel/Grijs - ATB-EG/Indusi 6487 - In dienst DBC Polska - Geel/Grijs? - SHP 6488 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6489 - Terzijde Rotterdam Waalhaven - Geel/Grijs - ATB-EG/Indusi 6490 - In dienst DBC Polska - Geel/Grijs - SHP 6491 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6492 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6493 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6494 - Onderhoud Shunter (Inzet in Polen) - Rood - SHP 6495 - Terzijde Rotterdam Waalhaven - Rood - ATB-EG/Indusi 6496 - Terzijde Amersfoort Vlasakkers - Rood - ATB-EG/Indusi 6497 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6498 - Terzijde Amersfoort Vlasakkers - Rood - ATB-EG/Indusi 6499 - Onderhoud in Polen - Rood - SHP 6500 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6501 - In dienst DBC Polska - Rood - SHP 6502 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6503 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6504 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6505 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6506 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6507 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6508 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6509 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6510 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6511 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6512 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6513 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6514 - Gesloopt 03/2010 (Ongeval Barendrecht 09/2009) 6515 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6516 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6517 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6518 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6519 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ 6520 - In dienst DBC Nederland - Rood - ATB-EG/TBL1+ Laatst bewerkt door frank_e186 op 21-01-2018 15:13 |
14-05-2017 11:59:23 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
6420 is bedoeld voor Noorwegen, niet voor Polen. |
14-05-2017 12:09:09 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Ik heb het bijgewerkt. Is misschien ook bekend aan wie de locomotief verkocht is? |
14-05-2017 12:26:37 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Goed lijstje Frank! Er zouden toch ook nog 2 ATB-NG locomotieven bijkomen? |
14-05-2017 14:35:01 | ||
---|---|---|
Sam
|
De DBC 6454 heeft geen ATB-NG maar heeft nog de originele stuurtafel met enkel ATB-EG. |
14-05-2017 15:02:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Had de 6455 geen ATB-NG? %06% DDZ in dienst, ik blij! |
14-05-2017 15:23:32 | ||
---|---|---|
Sam
|
Nee. Ook de 6455 heeft alleen ATB-EG. |
14-05-2017 15:41:47 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dat gerucht gaat al langer en twee erbij zou geen overbodige luxe zijn maar ik zie tot dus er geen enkele aanwijzing dat het ook echt gaat gebeuren. |
14-05-2017 15:49:18 | ||
---|---|---|
1855
|
Ja dat gaat zeker gebeuren. |
14-05-2017 19:53:00 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik begreep dat het de bedoeling was dat ze klaar waren voor het omleidingencircus via Leeuwarden van eind april, maar dat is in elk geval niet helemaal gelukt |
15-05-2017 00:06:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
De 6468 is al lange tijd (meer dan een jaar) niet meer bij Voith maar staat werkloos im Hagen Vorhalle. |
15-05-2017 00:59:34 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat voor onderzoek onderging deze 6468 loc dan eigenlijk precies? Choo choo..... |
15-05-2017 10:41:25 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dat moet je aan Voith vragen, het is nooit bekendgemaakt meen ik. 6475 is trouwens ook voor Railtraxx meen ik. en alle 4 voor Railtraxx houden/krijgen ATB/Memor/Indusi. Laatst bewerkt door rolandrail op 15-05-2017 10:55 |
15-05-2017 11:22:32 | ||
---|---|---|
snowie
|
Ik neem aan dat de Railtraxx locs ook TBL1+ krijgen? |
15-05-2017 11:22:43 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Ik heb de locs voor Railtraxx bijgewerkt. Is de 6468 overigens verkocht aan Voith, of was deze slechts gehuurd en nu door DBC in Hagen-Vorhalle terzijde gesteld? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-05-2017 11:47:07 | ||
---|---|---|
gertjan
|
QuoteIs wel te hopen voor ze. TBL1+ is tegenwoordig verplicht in België. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
15-05-2017 12:05:49 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
6468 is niet verkocht aan Voith. |
15-05-2017 17:06:38 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Is 6468 dus gewoon vergeten? |
15-05-2017 20:22:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat lijkt me wat voorbarig, voor lokken die commercieel goed verkocht worden op het moment |
15-05-2017 23:05:46 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het zal toch echt niet de eerste keer zijn dat materieel op een vergeten zijspoortje staat weg te kwijnen. NS en toenmalig M&W wisten soms niet dat er ergens nog iets stond, waarbij het zelfs enkele malen is voorgekomen dat je er niet eens meer naartoe kon omdat er een wissel was uitgenomen.%02% Zo stonden er te Hattem nog enkele goederenwagens toen je er niet meer heen kon en ook achter Artis is dat gebeurd, waarbij zelfs een Sik en enkele kolenbakken niet meer weg konden. |
15-05-2017 23:08:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Maar dat was natuurlijk wel een beetje in een andere tijd (Niet minder leuk overigens) |
15-05-2017 23:17:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Zeker, en toen hadden we nog veel meer vergeten uithoeken. Naar allerlei uithoeken bleek je ineens niet meer te kunnen rijden. Zo kwamen er voor Waddinxveen enkele goederenwagens met loc toen de loswegsporen juist waren opgebroken bij de automatisering van de beveiliging. En toen was alles nog NS! Ook in Hengelo aan de lijn naar Akzo gebeurde dit bij een daar gevestigde olieboer. Laatst bewerkt door sjoerd op 15-05-2017 23:18 |
22-05-2017 23:31:28 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik zag onlangs ergens een foto van de 200 6488 in dienst in Polen. Wanneer is de locomotief naar Polen overgebracht? Was dit samen met de 6492? |
23-05-2017 11:03:09 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Reclame voor een boek verwijderd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
23-05-2017 11:16:59 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteCorrect. |
24-05-2017 23:51:08 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
QuoteJa zit erin, al vaker gemeld door Rail Magazine Laatst bewerkt door HZwoferink op 24-05-2017 23:51 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
25-05-2017 00:08:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Ja, maar gelukkig zitten we hier op Somda, waar je gewoon vragen mag stellen en geen verplichting hebt om de Railmagazine te lezen, toch? Het begint een beetje reclame te worden op deze manier... |
25-05-2017 00:24:37 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Helaas heb je hier een aantal personen zitten die nogal graag reclame maken voor hun blaadje of boek... zal ook nooit gaan veranderen helaas |
25-05-2017 00:28:25 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Vragen mag inderdaad, dat is niet verboden. Ik wil er alleen mee zeggen dat het onnodig is als men Rail Magazine leest. Dat zou een hoop zinloze discussies verhelpen, het stond maanden geleden al eens in het blad.Quote Zie het als bronvermelding Laatst bewerkt door HZwoferink op 25-05-2017 00:30 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
25-05-2017 04:40:33 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Genoeg nu, terug naar de 6400'en. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
25-05-2017 19:10:27 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Loc 6449 werd vandaag (25 mei) overgebracht van Amersfoort Vlasakkers via Amersfoort naar de Waalhaven door Shunter 203 102. |
29-06-2017 15:51:01 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Ik heb er op dit forum niets over voorbij zien komen, maar in Duitsland zijn in ieder geval de 6405, 6408, 6473 en 6500 gesignaleerd, getuige deze afbeelding. http://sachsen-anhalt.startbilder.de/bild/niederlande~dieselloks~br-6400-mak-de-1002-ex-db-264-2/562745/am-21062017-kamen-die-145-035-2.html Zijn er recentelijk nog meer locs vertrokken richting Polen? |
29-06-2017 17:05:11 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Nee, er zijn er recentelijk niet nog meer vertrokken, wel zijn er begin deze week weer vier van Amfv naar Whz overgebracht die t.z.t. ook naar Polen gaan: 6410, 6459, 6474 en 6494. |
29-06-2017 20:34:38 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Dank voor de aanvulling. Heb de lijst weer bijgewerkt |
30-06-2017 15:08:55 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteIk kom een foutje tegen in de lijst: 6499 is rood, niet geel/grijs. En de 6482 voor Railtraxx is ook al groen. Laatst bewerkt door rolandrail op 30-06-2017 15:16 |
01-07-2017 10:13:02 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Dank voor de correcties. Ik heb deze verbeterd. |
20-08-2017 23:09:35 | ||
---|---|---|
Basher
|
Sorry for posting in English Just seen a photograph on the Diesellocomotief 6400/6500 page on Facebook taken today outside Shunter's works at Blindeweg. It shows the four green Railtraxx 6400s and 6499 which was at Vlasakkers. When did 6499 move and did any other 6400s get moved at the same time? Iain |
21-08-2017 11:32:05 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
No, the four for Railtraxx were moved om 25 Oktober 2016 from Amersfoort to Waalhaven, the 6499 on a more recente date. |
08-09-2017 22:37:16 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Getuige de volgende foto op Flickr zijn vandaag de eerste drie locs voor Railtraxx afgeleverd. Het betreft de 6475, 6482 en 6484. https://www.flickr.com/photos/jaaptreinfoto/36273272254 |
20-09-2017 22:05:22 | ||
---|---|---|
edward
|
De 6407 en 6472 staan ook niet meer op de Vlasakkers |
20-09-2017 22:30:18 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
6407 is verkocht aan een bedrijf in Noorwegen. De 6472 weet ik niet. |
21-09-2017 20:38:52 | ||
---|---|---|
Basher
|
6407, 6472 and 6499 were moved from Vlasakkers to Shunter on 9th August 2017. 6407 is for Norway and 6472 and 6499 are for DB Cargo Polska. These three are in a line outside Shunter at Blindeweg. Inside Shunter at Blindeweg on 15th September were 6419 [Norway], 6420 [Norway], 6449 [Norway] and 6481 [Belgium] In early August 6410, 6459 and 6474 moved from Shunter to Poland. Iain |
22-09-2017 09:24:14 | ||
---|---|---|
mich
|
foto binnenzijde: https://www.flickr.com/photos/77593728@N08/37239388261/in/dateposted-public/ |
06-10-2017 09:29:09 | ||
---|---|---|
magnus
|
De NRC Group 001 (geen idee welke 6400 hier achter zit) werd vandaag achterop een ketelwagentrein van Captrain richting Noorwegen vervoerd. |
06-10-2017 11:02:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
6420, UUC nummer 92 84 2006420-8 NL NIRCM |
06-10-2017 12:15:39 | ||
---|---|---|
rob46
|
Is UIC NRCM; 9:55 Sto ri Aml: https://www.flickr.com/photos/rob46/37528726831/in/dateposted-public/ 57 jaar OV-fotografie. |
06-10-2017 12:27:06 | ||
---|---|---|
bacr
|
Voor locs van > 25 jaar oud zien die mooi nieuw geschilderde exemplaren die iedere keer de grens over gaan, er wel erg mooi en bijna weer als nieuw uit. |
06-10-2017 14:18:59 | ||
---|---|---|
rob46
|
Is ook niet zo gek, ze krijgen bij Shunter een LT1-revisie én deze heeft nog wat extra snufjes. 57 jaar OV-fotografie. |
13-10-2017 14:12:38 | ||
---|---|---|
sik214
|
Ik zag op 9 oktober op Amfv 11 6400'en staan: 6401, 6460, 6462, 6463, 6466, 6467, 6470, 6471, 6483, 6496, 6498. Dat betekent dus dat qua update-lijst verderop in dit onderwerp de 6495 zich hier dus niet (meer) bevindt en dat de 6467 + 6471 hier dus zijn ipv de Waalhaven. |
13-10-2017 14:20:17 | ||
---|---|---|
rob46
|
6495 staat allang in de Whz. Laatst bewerkt door rob46 op 29-10-2017 08:12 57 jaar OV-fotografie. |
16-10-2017 21:22:19 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Opvallende dingen meld dat de NRC 001 weer terug is gegaan vanuit Aml. |
10-01-2018 17:27:40 | ||
---|---|---|
WJtW
|
In website van Railjournaal (http://www.railjournal.com/index.php/signalling/db-cargo-to-equip-1200-locomotives-with-etcs.html) lees ik dat alle 6400 worden voorzien van ETCS, klopt dit? |
10-01-2018 18:16:36 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Genoemde auteur is goed geïnformeerd in de spoorwereld, dus ik neem aan dat dit bericht geen onzin is. |
10-01-2018 23:49:35 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Er zijn er nog 57 in dienst, het aantal van 48 duidt er aannemelijk op dat de 9 ATBNG-6400'n (6411/12/13/14/16/17/18/54*/55) (*nog in revisie/ombouw) geen ETCS krijgen ingebouwd. |
11-01-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Railtraxx heeft D/NL/BE locomotieven, daar past het dus wel |
11-01-2018 09:45:12 | ||
---|---|---|
phantom
|
Ze willen en denken nog al wat van die 6400en: These locomotives are used on the Rhine-Alpine, North Sea-Baltic and North Sea Mediterranean Core Network Corridors The 6400s are currently authorised in the Netherlands and Germany, but as part of the retrofit programme, the fleet will receive Dutch and Belgian authorisations with the cancellation of the German authorisation. 6400en rijden amper meer buiten de Rotterdamse havens/Kijfhoek,een dienstje ri Belgie en wat andere ritjes,volgens het artikel echter,rijden ze de halve wereld rond in opdracht van DBC %08% Wat ook opvallend is buiten bovengenoemde,ze hebben toelating in Duitsland(waar al ETCS word gebruikt) en dan willen ze bij inbouw van ETCS in 6400(die daar wel is heen gingen met een trein) die toelating laten vervallen om ze vervolgen toegelaten te krijgen in Belgie %03% Waarom Belgie toelating en was die er dan nog niet? En waarom ETCS in locs die naar Belgie moeten gaan rijden waar ze helemaal (nog geen) ETCS hebben. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
11-01-2018 09:50:33 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Zullen ze dan de bedienjng naar Servo te Ddn en dat spul naar Amlbp met eem 6400 naar Duitsland rijden (en die dingetjes uit Coevorden of Emmen ofz)? Ik weet niet hoe ze dat nu doen trouwens. |
11-01-2018 10:25:34 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteDe genoemde corridors slaan op het intermodale netwerk waarvan de locomotieven Venlo-Geleen rijden. Het is ook wel meer dan "een dienstje ri België", het zijn aardig wat treintjes per dag. Daarnaast: rangeren in de Westhaven en Houtrakpolder te Amsterdam, shuttles naar Acht en Tilburg Industrie, Bentheim-Delden, ritten Emmen-Geleen, vanuit Sittard naar België met Dolime of kalk, Born en Maastricht Beatrixhaven, alle treinen boven Onnen. Bovenstaande lijst zal incompleet zijn. En daarnaast nog het militaire vervoer vanuit Steenwijk, 't Harde en noem maar op Duitsland in. Nee, die rijden bijna niks meer buiten de havens %08% Laatst bewerkt door IJsbergsla op 11-01-2018 10:26 |
11-01-2018 10:54:08 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Ik denk dat de redacteur deels in verwarring is gebracht door het feit dat er recent drie Duitse Herders van Amfv zijn gehaald en twee daarvan worden omgebouwd tot Vlaamse Reuzen omdat het huidige aantal Vlaamse Reuzen bet werk amper aankan. Die ombouw op zich staat los van het ETCS-verhaal ook al kan het zijn dat die twee wel de eerste zijn die de nieuwe ETCS krijgen ingebouwd en eerst de testlocs worden voor de homologatie in België voordat ze hun normale werk gaan doen. Voor Bh-Ddnser v.v. is geen Duitse Herder nodig, dat kan gewoon met de ATBNG 6400 die dat nu ook al doet nadat die llt uit Emnakz is gekomen. Wagens v/n Amlbp en Aml Dollegoor komen meestal met een 189'er via Bh naar Aml. |
11-01-2018 13:27:45 | ||
---|---|---|
Edb3
|
De 6463 en 6466 worden Vlaamse Reus (iig van TBL1+ e.d. voorzien). Laatst bewerkt door Edb3 op 11-01-2018 13:28 |
11-01-2018 14:28:24 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Ik geloof dat je hier wat omgewisseld hebt; In Duitsland ligt naast de recent geopende Hogesnelheidslijn niet/nauwelijks ETCS terwijl in België het juist veel meer is. Zeker in het goederen verkeer vanaf de Antwerpse havens wordt het lastig om dat nog zonder ETCS te kunnen doen( Liefkenshoektunnel) en ook de in dit Forum veel Besproken Benelux rijdt ook nu al hele stukken onder ETCS. |
11-01-2018 14:46:11 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteAflevering in mei, daarna volgt de 6471 als derde. 57 jaar OV-fotografie. |
11-01-2018 18:03:30 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Overigens komen de 6400´en al een hele tijd niet verder meer dan Bh. Laatste keer was een tijdje de PON trein naar Osnabruck dacht ik. |
11-01-2018 18:03:56 | ||
---|---|---|
phantom
|
@ Ijsbergsla, Tuurlijk rijd het in NL best wat af,maar niet door de halve wereld zoals het artikel stelt,dat bedoelde ik dus met m'n tekst @ Cuneo56 Ik heb i.d.d. blijkbaar wat omgewisseld Blijft nog wel de vraag staan nu mogen 6400 ook op Belgisch spoor komen,vanwaar moet men ze dan weer erheen zenden om (alweer)toegelaten te worden ? Heeft dat puur te maken met de inbouw van ETCS ? Laatst bewerkt door phantom op 11-01-2018 18:04 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
11-01-2018 21:30:13 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Alleen de Vlaamse reuzen hebben nu Belgiëtoelating, en DB Cargo doet steeds meer in België dus dat zal best interessant zijn. Voor de Duitse markt heeft DB natuurlijk nogal wat meer keuze uit locs... |
11-01-2018 22:26:55 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Het antwoord is ja. Als je wat veranderd aan het model waarop je toelating is gebaseerd , zul je tegenwoordig een nieuwe( aangepaste) toelating moeten regelen. En mocht deze aanpassing van de loks met ETCS voor rijden in Belgie lijden tot een ander "type"dan de loks die in NL met ETCS zijn uitgerust dan mag ook voor NL een andere toelating geregeld worden. En dit geldt trouwens niet enkel voor Hardware , ook voor andere software van de lokbesturing is zo'n nieuwe toelating nodig. Bedenk daarbij dat soms het een bepaalde tijd of aantal kilometers (storings vrij) functioneren van een proef model wordt geeist dan duurt het soms iets langer dan een blauwe maandag om het rond te krijgen. |
11-01-2018 22:40:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat een aantal lokken die uitrusting voor België krijgen, de toelating voor Duitsland verliezen omdat de Duitse apparatuur het veld moet ruimen voor de Belgische apparatuur ivm de beschikbare ruimte. |
21-01-2018 08:45:05 | ||
---|---|---|
V64
|
In alle overzichten staat de 6455 vermeld als zijnde geel/grijs. Vorige week fotografeerde ik de loc in Almelo: rood. https://www.flickr.com/photos/152454894@N02/39810188361/in/pool-nederlandse_spoorwegen/ Laatst bewerkt door V64 op 21-01-2018 08:46 |
21-01-2018 09:10:59 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat is ook nog maar zeer recentelijk. De 6461 is nu de laatste geel/grijze 6400 die DBC in dienst heeft. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
21-01-2018 09:49:33 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Volgens mij staat de 6455 in het overzicht goederentreinen hier op Somda en in de lijst op Rolandrail keurig vermeld als rode loc. Het "Zeer recentelijk" is overigens 2 maanden |
21-01-2018 15:15:36 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Vandaag na (te) lange tijd het overzicht weer eens bijgewerkt. Voor correcties en aanvullingen ben ik dankbaar. |
21-01-2018 17:21:11 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Wat zijn die gele slangen die eraan vastzitten? (of lijkt dat alleen maar zo op de foto?) |
21-01-2018 17:28:04 | ||
---|---|---|
edje
|
Depotvoedingkabels. 380 volt aansluiting |
21-01-2018 17:41:35 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Aha, dank. |
21-01-2018 23:04:01 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Zou je in de toekomst misschien de veranderingen duidelijker kunnen aangeven? Logboekje bovenaan, of wijzigingen dikgedrukt oid. Is nu beetje zoeken naar een speld in een hooiberg wat er veranderd is. Laatst bewerkt door wouterder op 21-01-2018 23:04 |
21-01-2018 23:09:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
. Laatst bewerkt door rolandrail op 22-01-2018 23:57 |
22-01-2018 18:46:43 | ||
---|---|---|
frank_e186
|
Quote Tot de vorige update heb ik dat ook steeds gedaan. Echter moest ik sinds de laatste update zoveel aanpassen dat bij wijze van spreke het halve overzicht dikgedrukt zou zijn. Ik zal vanaf nu weer proberen sneller en duidelijker het overzicht bij te houden |
23-01-2018 12:03:27 | ||
---|---|---|
phantom
|
Of je laat andere wat meer moeite doen om mee te denken en zelf wat terug te lezen.%03% De mens word steeds luier en gemakzuchtiger,als je dr nou voor betaald werd,ala,maar het is volgens mij nog steeds onbetaald. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
23-01-2018 14:03:09 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Iets dergelijks had ik ook al betoogd maar nadat de lijstmaker dat door zijn reactie zelf ontkrachtte daar maar (geen) punt van gemaakt. |
18-04-2018 23:17:22 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Op dit filmpje zijn ongeveer op minuut 5 drie stuks bij Berlijn ri Polen te zien. https://www.youtube.com/watch?v=wru-z57cpiA Laatst bewerkt door waalkade op 18-04-2018 23:19 |
18-04-2018 23:35:38 | ||
---|---|---|
aarclay
|
6401,6460,6483. Ze zijn bedoeld voor DBC Polska Choo choo..... |
19-04-2018 09:08:06 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Wat zien die dingen er uit zeg.. staan al tijdje stil zeker. |
19-04-2018 09:12:41 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteZe krijgen in Polen een LT1-beurt en worden verkehrsrot met Poolse naam. Zien er dan weer gelikt uit. 57 jaar OV-fotografie. |
19-04-2018 12:09:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote De meeste verkochte 6400-en stonden al geruime tijd stil. Laatst bewerkt door aarclay op 19-04-2018 12:10 Choo choo..... |
27-05-2018 23:49:35 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Voor de statistieken: De 6468 is na jarenlange stilstand vanuit Hagen-Vorhalle overgebracht naar Nederland. Neem aan naar de Kfh en verder. Geen idee wat de reden is. Laatst bewerkt door wouterder op 27-05-2018 23:50 |
28-05-2018 10:02:45 | ||
---|---|---|
wilcot
|
De 6468 is afgelopen vrijdag tussen DBC 193 en 189 het land binnen gekomen waarna door transport van deze 3 Inc nogmaals 2 DBC 189 ri Ehv is geweest. Vertrek Vl 17.09 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): 6400/6500_-_Diesel_locomotieven_serie_6400/6500 |