28-09-2006 07:03:27
felix
felix
Als ik in de doorkomststaat van Alphen aan den Rijn kijken zie ik dat er per 9 oktober geen mat 64 meer rijdt in de 8800. In de 19500 en de 18800 (voor zover daar nog wat van over is) blijven ze wel.

Weet iemand waarom dit is? Kunnen ze die mat 64 beter ergens anders voor gebruiken omdat de helft nu op dijksgracht staat?
Nu maar wachten tot VIRM zijn intrede doet op 10 december.

Toch jammer na ruim 40 jaar mat 64, het was ook nog eens de eerste lijn in nederland waar ze met gele treinstellen gingen rijden.

Felix

Laatst bewerkt door felix op 28-09-2006 07:04
 

28-09-2006 07:05:22
dumpy_dump
dumpy_dump
SGMm wordt hier ingezet om alle reizigers een plekje te geven, in 2xSGMm passen meer mensen dan in 3x plan V. Ook de 5500 krijgt SGMm, de vrijkomende Vtjes worden gebruikt voor het versterken van een aantal treinen in de 5700/5000, de 4900 en de 6300. Om de SGMms vrij te krijgen gaan enkele SGM-IIen rijden in de 7300/4700.  

28-09-2006 10:55:23
stephan90
stephan90
Er komt ook nog 1 Vlaflip in de 5200

Stephan
 

28-09-2006 11:03:34
Meiziger
Meiziger
Quote
dumpy_dump: Om de SGMms vrij te krijgen gaan enkele SGM-IIen rijden in de 7300/4700.
nog meer?
 


28-09-2006 11:14:03
felix
felix
Ok zoiets dacht ik al.
Wie kan overigens de titel aanpassen? Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker op dat tijdstip
 

28-09-2006 12:41:00
Somda
Somda
Quote
sgmm: Er komt ook nog 1 Vlaflip in de 5200
Dit bericht heb ik al vaker gelezen, maar heb nog geen Sprinterdiensten kunnen ontdekken op de 5200 per 9 oktober. Of zie ik iets over het hoofd?
 

28-09-2006 16:20:58
julius
julius
De inzet in de 5500 en 8800 was al aangekondigd in HOV - ik moet zeggen dat ik de inzet in de 5500 totaal niet kan volgen, Ut-Brn vind ik echt geen lijn voor SGMm (bijvoorbeeld het snelle optrekken heb je daar he-le-maal niks aan) maar dat wordt als ik het wel heb per 2007 ook weer met V gereden.

In de 8800 vind ik het ook enigszins vreemd, als ik kijk naar de getallen die op de site van Daniël (spoorsite.nl) vermeld staan heeft 2xSGMm juist beduidend minder plaatsen dan 3xV. Dat er meer mensen in een SGMm passen omdat er veel meer staanplaatsen zijn is waar, maar dat kan m.i. de opzet toch niet zijn...

Een SGMm-dienst in de 5200 zie ik overigens ook niet staan, zal wel geannuleerd zijn.

Laatst bewerkt door julius op 28-09-2006 16:23
 

28-09-2006 17:00:41
dumpy_dump
dumpy_dump
Inzet in de 5500 en 8800 kan ik eigenlijk in beide gevallen wel volgen. Beide series hebben aardige stukken waar je toch geen 140 kan, maar ook op beide trajecten is er sprake van tekort aan rijtijd. Op Dld-Brn is dat zo sinds de ATB er in dienst kwam, waarbij ze van een stuk 60 maar een stuk 40 hebben gemaakt, en in de 8800 speelt die TSB het geheel nog steeds parten.

Daarnaast worden beide series gebruikt over korte afstand, in de 5500 zit je sowieso niet langer dan een half uur maar in Dld ben je de meeste mensen uit Ut ook wel weer kwijt, en voor de 8800 is het gebruik tussen Ledn en Apn aan de ene kant en Wd en Ut aan de andere kant ook beduidend hoger dan tussen Apn en Wd.
 

28-09-2006 17:06:19
dumpy_dump
dumpy_dump
By-the-way: was er geen sprake van twee setjes in de 5500 en een in de 5200? Ik zie er nu 3 in de 5500, misschien is dat omgewisseld.  

28-09-2006 19:38:48
stephan90
stephan90
Volgens de laatste berichten wordt de 5500 in 2007 wel gereden met SGMm hoor

Stephan
 

28-09-2006 19:49:15
Somda
Somda
Quote
dumpy_dump: By-the-way: was er geen sprake van twee setjes in de 5500 en een in de 5200? Ik zie er nu 3 in de 5500, misschien is dat omgewisseld.


5200 is ook een vreemde serie om dat spul in te laten rijden. Er zijn dan bijna geen mogelijkheden om stellen uit te wisselen.
 

28-09-2006 21:04:46
nsr1855
nsr1855
Kom maar met die SGMmen naar de 3400!:D  

28-09-2006 21:09:32
julius
julius
Btw blijft de 18800 wel met plan V rijden  

29-09-2006 15:37:04
treinfan
treinfan
Op Hvs zal SGMm uitzonderlijk blijven, ze gaan de 49xx en de 57xx niet vervangen, dit blijft DD-AR, plan V en plan T  

29-09-2006 16:28:03
felix
felix
Quote
Julius: Btw blijft de 18800 wel met plan V rijden

Ha, das mooi. Tot 10 december, dan bestaat de 18800 niet meer%04% (toch?).
 

29-09-2006 18:38:27
julius
julius
Klopt voor zover ik weet, dan heb je alleen nog 8800 met IRM.  

01-10-2006 17:10:59
léonnekes
léonnekes
Nee op HVs gaat de 5800 met SGMm gereden worden  

01-10-2006 17:17:17
ruysdael
ruysdael
Klopt.

m.i. rijden er nu in veel meer series SGMm, dan waar eerst SGM reed...%03% (6300 afgevallen, maar 3300, 5500, 880, 4500 bijgekomen) (SGM reed eerst ook een aantal slagen in de 4600). Zal wel komen door het vrijkomen van al die Citypendels die nu dus in de 4700 en 7300 komen .
 

01-10-2006 17:29:01
ruysdael
ruysdael
Dus alle wijzigingen m.i.v. 8 okt:

- Aparte omloop van 1700+DD-AR met Sandite installatie, LAZ1.
- SGMm in de 5500
- SGMm in de 8800
- 4000, 4700, 4800 en 7300 diensten worden uitgevoerd met SGMm+SGM-II


Overigens: op 8 oktober 3 Victors in de 5822 e.v.?
 

01-10-2006 17:47:53
treinfan
treinfan
@ass-er: - wat bedoel je met victors als trein?
- je zei dat de 5800 met SGMm gereden wordt, maar bij alle wijzigingen heb je het niet gezet. klopt het nu wel, of klopt het niet?
 

01-10-2006 17:49:51
ruysdael
ruysdael
- Vanaf 10 december zal de 5800 de enige sneltrein in nederland zijn. Van Amersfoort Vathorst naar Amsterdam Centraal (om vervolgens verder te gaan als sprinter 4700 naar Zaandam/Uitgeest). Gereden met SGMm (met wellicht een citypendel?).

- 3 Victors zijn 3 Mat'64 Plan V's .

Laatst bewerkt door ruysdael op 01-10-2006 17:50
 

01-10-2006 18:04:51
aestudent
aestudent
Overigens gaat het wijzigingsblad in op 9 oktober, niet op de 8e...  

04-10-2006 12:18:34
elizabeth
elizabeth
Dacht dat het op 1 okt al in ging. Dus ik kan nu nog 5 dagen van plan v op de 8800 genieten. Zal ze missen. Gelukkig zit ik er meestal niet verder in dan Bdg Apn. Vind dat eigenlijk al te lang.%09% Geen sprinter maar meteen ddirm lijkt me een beter plan.  

04-10-2006 16:41:52
spotter
spotter
Men heeft eerst ook gezegd dat er SGMm in de 5200 zou komen. Gaat dit nog steeds door of blijft hier nog een jaartje Plan V rijden?

Laatst bewerkt door spotter op 04-10-2006 16:42
 

04-10-2006 16:44:12
dh3201
dh3201
Die is naar de 5500 doorgeschoven.  

04-10-2006 18:24:49
spotter
spotter
Jammer, ik heb liever SGMm dan Plan V/T.  

04-10-2006 21:06:41
mat64
mat64
zal wel leuk zijn als er SGMm in de 5600 kwam,nu allemaal DD-AR hier

 

05-10-2006 09:00:36
dh3201
dh3201
Ik denk dat je medereizigers dat minder leuk zullen vinden, of zijn dat allemaal liefhebbers van sardientjesvervoer?  

05-10-2006 10:19:29
dumpy_dump
dumpy_dump
Mwah, er zitten best treinen in de 5600 die in plaats van 1xDDAR 3xSGMm zouden mogen hebben...  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-10-2006 16:22:13
elizabeth
elizabeth
Oké als je een DDAR heb met van die houten banken zal het niet zo opvallen.