19-08-2014 09:28:23 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Ik wil niet te ver van dit topic afgaan maar nu we het toch over HHPI hebben even een vraag. Waneer rijd HHPI met eigen locomotieven door nederland? Laatst bewerkt door spiketrain op 19-08-2014 12:59, reden: Afgesplitst van topic HSL Logistics |
19-08-2014 12:13:59 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
In december start een kolentreincontract van HHPI. |
19-08-2014 12:33:04 | ||
---|---|---|
Edb3
|
HHPI heeft in het verleden (begin jaren 2000) al met hun drie locs class66 hier proefgereden, daarna zijn die locs naar D vertrokken. Weet niet of dat op hun eigen toelating was of die van NedTrain (dat de locs ombouwde). Laatst bewerkt door Edb3 op 19-08-2014 12:40 |
19-08-2014 12:53:49 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dat waren geen proefritten, twee class 66's zijn verhuurd geweest aan R4C. |
19-08-2014 13:09:27 | ||
---|---|---|
phantom
|
En hoe zit dat eigenlijk met die andere loc van HHPI die hier vrij recent een tijdje is geweest om "toelatings" ritten te rijden ? Kan niet meer op de naam van die loc komen,maar men weet waarschijnlijk wel welke ik bedoel Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-08-2014 13:17:30 | ||
---|---|---|
Edb3
|
ook, ja. |
19-08-2014 13:17:54 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Sorry, ik wil reageren op Rolandrail's bericht maar de quote is verdwenen. Laatst bewerkt door Edb3 op 19-08-2014 13:18 |
19-08-2014 14:57:23 | ||
---|---|---|
mich
|
Die andere loc is de GE Powerhaul en het is de bedoeling dat die gaat rijden. |
19-08-2014 17:21:02 | ||
---|---|---|
AgentX
|
De 29008 als ik het me goed herinner. |
19-08-2014 18:52:42 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Klopt inderdaad. Is de 29008. Als ik het goed heb heeft de 29009 ook proefgereden. |
19-08-2014 20:16:43 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
29009 is niet in NL geweest. |
18-10-2014 22:11:36 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Het is een tijd geleden dat hier op dit topic wat geplaatst is. Ik heb vernomen dat de Powerhaul 29008 samen met class 66 29004 proeven met een kolentrein van 3200 ton gemaakt in de Ardennen tussen Gouvy en Luik. Zou het kunnen dat de Class 66 van HHPI samen met de powerhaul straks hun kolentreinen van en naar Nederland? De class 66 van HHPI heeft proefritten in Nederland gereden en de werkplaats in Tilburg heeft er ook o.a. ATB ingebouwd. |
18-10-2014 22:59:15 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Wat ik van ingewijden heb begrepen, zal de 29008 of 29009 solo de max. 4000 ton zware treinen trekken. Tenminste, als HHPI hier daadwerkelijk in december gaat rijden. Het bedrijf laat er zelf niets over los, maar ik heb al vernomen dat het nog niet 100% zeker zou zijn. |
18-10-2014 23:43:11 | ||
---|---|---|
mich
|
het is nog afwachten wie welke kolen transporten krijgt. er zijn meer gegadigden. |
19-10-2014 11:44:32 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
HHPI heeft wel degelijk contracten gewonnen maar zal tractie/personeel moeten bij/inhuren om dat allemaal te kunnen rijden. Wie wat krijgt staat conform de contracten allemaal al vast, wie het waarmee (al dan niet in opdracht van) gaat rijden is een ander verhaal. |
24-02-2015 13:04:00 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Ik ben even benieuwd naar de status omtrent het vervoer met HHPI. Sinds december al weinig hiervan vernomen, weet iemand wat er is spaak gelopen? |
24-02-2015 13:07:59 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Waar staat HHPI eigenlijk voor? |
24-02-2015 13:08:43 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Hier volledig off topic, maar kennelijk is er wat aan het verschuiven in het kolenvervoer. Ik zie de laatste tijd dat er kolenvervoer is per schip vanuit Duitsland ri Nederland. |
24-02-2015 13:10:27 | ||
---|---|---|
PimTH
|
@iraj-smile Heavy Haul Power International |
24-02-2015 14:38:52 | ||
---|---|---|
dennisk
|
QuoteIk kan mij vergissen, maar volgens mij is het kolen vervoer juist van Nederland naar Duisland toe i.p.v. andersom. |
24-02-2015 15:05:14 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Correct. Treinen worden gevuld in de Awhv en gaan van daaruit naar Duitsland. Enige vraag is nu waar die kolen dan vandaan komen. |
24-02-2015 15:49:09 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Niet alleen in Awhv worden kolen geladen. Ook Sloe heeft een aandeel, alsmede Rotterdam en Born Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
24-02-2015 16:20:59 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat weet ik, het ging mij erom dat er geen kolen van treinen worden gelost in de Awhv. |
24-02-2015 22:16:57 | ||
---|---|---|
5001516
|
Daarom wordt ook geschreven "per schip" en niet "per trein". Kan best dat deze kolen gewonnen wordt in Duitsland en bestemd is voor de Nederlandse markt. Gaat vaak om vrij specifieke soorten die in bv. Zuid-Amerika niet voor komen. |
24-02-2015 22:48:04 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteO.a. toelating locomotieven was niet bijtijds afgerond. DBS is met het meeste vervoer aan de haal gegaan. |
26-02-2015 23:40:38 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
QuoteVeelal uit Zuid-Amerika. Mvg. Bart |