Boek over ontwikkelingen 375
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
15-08-2014 20:18:34
rob46
rob46
Het hele verhaal incl. beoogde bestemming van de 375 heb ik hierin beschreven: http://m.cosmox.nl/boeken/spoor_editie_25-marcel_van_ee_peter_van_der_meer-9789060134986?utm_source=google&utm_medium=google_shopping&utm_content=9789060134986&utm_term=spooreditie25&gclid=CNiRxJ_wlcACFc3LtAodx0cAbg

Laatst bewerkt door admin op 16-08-2014 19:29, reden: Titel aangepast na afsplitsing topic


57 jaar OV-fotografie.
 

15-08-2014 20:41:52
salieri
salieri
Juist ja, en kan je het nu ook gewoon in dit topic neerzetten voor degene die niet dat boek van je gaan kopen?  

15-08-2014 20:43:33
Bert13
Bert13
Het is dat ik net een week lang met kinderen heb gewerkt, maar die leerde ik dat als je iets niet lief vraagt, je zeker niks hoeft te verwachten...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

15-08-2014 20:47:03
salieri
salieri
Ja, al zullen er vast wel anderen zijn die niet het boek hebben, maar wel benieuwd zijn naar het antwoord.  


15-08-2014 21:31:58
timtrein
timtrein
Ik heb meer interesse in de uiteindelijke bestemming dan in de beoogde bestemming  

15-08-2014 22:27:16
Arjan73
Arjan73
De wereld van de spoorwegen blijft mij verbazen. Bij het minste of geringste legt men in de buitenwereld het treinverkeer stil. En hier in de digitale wereld moet men voor het antwoord op een vraag maar terugbladeren in een een of ander tijdschrift of overgaan tot de aankoop van een boek.  

15-08-2014 23:10:57
broek53
broek53
Ik denk dat je nu twee dingen met elkaar vergelijkt die niets, maar dan ook werkelijk niets met elkaar te maken hebben.  

16-08-2014 11:04:24
phantom
phantom
Allemaal fijn en leuk en aardig,maar een topic wat na zoveel tijd uit het stof word gehaald ,en waarbij men dan niet vernoemd wat er met nu toch redelijk zeldzaam mat54 is gebeurd wat ergens buiten stond,is toch jammer te noemen.
En nee ik ga er geen boek voor kopen om het uit te vinden,het zal ongetwijfeld een fraai boek wezen,maar dat gaat me net iets te ver


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

16-08-2014 11:16:07
sfj
Ik zie het anders, excuses voor het vervuilen van het topic hiermee.

Toen ik begon met treinen in 1993 had je geen internet waarop veel info te vinden was, en moest je het hebben van de boeken (die je vaak ook in een bibliotheek kan lenen) voor informatie.
De auteurs werken er doorgaans hard voor om die info te verzamelen en het drukken van die papieren is ook niet gratis.

Daarom vind ik het persoonlijk oke dat er bepaalde info achter wordt gehouden, want anders koopt niemand de boeken meer, en heb je die info straks wellicht helemaal niet meer. Ikzelf ga ook echt niet al die boeken kopen, maar heb er vrede mee dat ze daar wat exclusiviteit in maken.

Net als bijvoorbeeld Op de Rails, als alle info door de redacteuren hier gedeeld wordt is het blad ook niet interessant meer om te lezen.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

16-08-2014 11:29:40
michaben
michaben
Dat een boek maken tijd kost zal ook niet ontkent worden, dat is echter niet iets wat slechts voor auteurs geld, en maar mijn idee zouden auteurs dus niet het alleenrecht moeten claimen geld te vragen voor hun werk. Er zijn veel meer personen op deze en andere sites die tijd steken in het elkaar voorzien van informatie en/of foto's. Als iedereen die tijd en geld in zijn hobby steekt hier geld voor terug wil zien zal elke link naar flickr in het opvallende dingen onderwerp achter een betaalmuur komen, moet je betalen voor het archief van ovtijden en de bijzondere dienstregelingen zijn alleen voor betalende somda leden beschikbaar.  

16-08-2014 11:45:53
sjoerd
sjoerd
Vrijwel doorlopend ben ik betrokken bij publicaties van anderen en produceer zelf ook tekst en tekeningen. Als anderen mij iets vragen krijgen ze altijd persoonlijk antwoord of een tabel, tekening of tekst, ook op deze site. Er bestaat namelijk geen alleenrecht op informatie. Ik kijk bij andere auteurs altijd wel of de plannen degelijk en haalbaar zijn. Bij losse vragen geef ik indien mogelijk gewoon antwoord. Een stukje info maakt de aanschaf van een boek, tijdschrift of andere informatiedrager immers nog niet overbodig. Maar ik deel ook niet alles tegelijk van wat ik in 40 jaar heb verzameld en opgebouwd door zelf onderzoek te doen in archieven, door bedrijfscontacten en met interviews heb verkregen.
Echter: niet iedereen gaat zorgvuldig om met wat bij iemand anders is verkregen. Vragen om toestemming voor overname, bronvermelding en erkentelijkheid zijn helaas vaak ver te zoeken.
 

16-08-2014 12:15:18
ns1300
ns1300
Het doel van een forum als Somda lijkt mij juist het delen van informatie. Wanneer iemand geen info deelt maar alleen verwijst naar een (eigen) boek is dat in mijn ogen slechts reclame. Als je niet aan informatie uitwisseling wilt doen, waarom zou je dan dingen op een forum plaatsen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het alleen maar leuk als mensen verwijzen naar goede bronnen. Geef dan wel op zijn minst antwoord op een vraag, en dat kan zo kort als 'trein staat bij x en is verkocht aan y, zie mijn boek z voor een uitgebreide beschrijving'.
 

16-08-2014 15:12:48
alle46
alle46
Goh, wat een ingewikkeld gedoe over informatie.
Ik dacht - even lezen wat er over Mat'54 te melden is.%09%
 

17-08-2014 11:37:52
Apda
Apda
Oudere delen van die boekenserie zijn nu goedkoper te krijgen (€ 17,50): http://www.vanstockum.nl/aktiepagina/aanbieding-opop?id=214  

17-08-2014 19:14:18
rob46
rob46
Ik geef op Somda juist heel veel actuele informatie waarmede diverse publicaties /bladen gevuld worden maar soms zijn er weleens grenzen. Overigens verdien ik geen cent meer of minder aan een boekoplage, dat honoraruim is tevoren vastgesteld. Momenteel ben ik in Roemenië en daarna weer op pad. Geen paniek, de actuele sloopinfo Mat64 etc. komt wel weer, tzt.